Keresés

Részletes keresés

muzeologus Creative Commons License 2006.07.25 0 0 204

 

Sziasztok!

 

Eladnám nagypapától örökölt Tornádó 18-as elektromos bicajt. 2003-ban vette és csak 4xer használta (a kisboltig és vissza). Szóval abszolút megkímélt kék színű járgányról van szó. Amennyiben valaki tud érdeklődőt, rászorulót megköszönöm a segítségét.

 

mail: floradalma kukac citromail ponthu 

 

M

osiolek Creative Commons License 2006.07.25 0 0 203

Szia!

Ha az segít, elküldhetem az én szabályzóm kapcsolási rajzát. Igaz, kisebb teljesítményű, de talán hasznosítható ötletként. Az 1/4-es lánc az a rollerlánc, ugye, az a vékony? Mekkora motorfordulatszámmal számoltál, és hogy sikerült a nagy lánckereket rászerelni a motorkerékre?

Előzmény: Face82 (198)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.25 0 0 202
Előzmény: Face82 (200)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.25 0 0 201
Hát már vagy 10éve nem foglakozok mélyebben az elektronikával.

De rémlik hogy oda kellene egy induktív előtét.

 

Előzmény: Face82 (200)
Face82 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 200
üdv!

Igazad lehet de ezeket azonos szériából vettem vagyis ugyanabban a pillanatban jöttek le egymás után a szalagról.
Én arra is tippeltem hogy lehet hogy mivel PWM így amikor a vezérlést bekapcsolom akkor egy pillanatra totál kinyitnak a FEt ek még a legkisebb kitöltésnél is mivel egy pillanatra 1 a jelszint.A motor áll és elindulásnál egy pillanatra azis tud áramot felvenni nemis keveset.Van e tipped arra hogy hogyan lehet az indítási áramot limitálni elektronikából? Arra gondoltam hogy a FET-ek Gate-jére kellene egy olyan tranyós előtét ami szép fokozatosan nyitná rá ezt az 1 jelszintet, hogy ne vágja oldalba egyből a nagyáram hanem szép lassan nyisson.
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.24 0 0 199
Szia!

 

Egy ötlet a fettekkel kapcsolatban. Lehet, hogy azért égnek el, mert nem egyforma a nyitófeszültségük. Általában csak összeválogatott fetteket szoktak együtt használni, lehetőleg század volt pontossággal.  

Előzmény: Face82 (198)
Face82 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 198
üdv!

A motoron mikor megvettem nem volt lánckerék.Utánrendeltem belől 2-t 11 fogú 1/4" osztásúak. Hátul egy 80 fogú van ami elég nagy áttétel. A gyári rollereken is ekkora van csak 8 meg 10"-os kerekekhez, nekem ennél nagyobb van tehát a sebességem azért több lesz.A vezérlést nem értem mi baja..még annyit teszek vele hogy veszek bele nagyobb fesz bírású FET-eket mert az első pillanatban átégnek most. Kicsit gázos lesz de valahogy jólenne már megcsinálni mert nagyon kíváncsi vagyok hogy repeszt :)
vviktor1 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 197

 

Talán most...

Előzmény: vviktor1 (196)
vviktor1 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 196

Pár kép a járgányról :

 

Egyébként felvettem a kapcsolatot az importőrrel, beígérték a szükséges alkatrészt.

Előzmény: vviktor1 (192)
osiolek Creative Commons License 2006.07.21 0 0 195

Szia!

Hát ez bosszantó lehet! Nem lenne jobb mégis a gyári vezérlést megvenni hozzá? Mégiscsak drága motor volt ez, és talán bírná az is a 48 voltot. Hogyan oldottad meg az áttételezést, sikerült egy lépésben, vagy kétszeres áttétellel? Elég nagyot kell redukálni a fordulatszámon. A 750 wattos motoron volt valami lánckerék, vagy csak tengellyel adják? Időközben nekiálltam beszerelni a kis potit a kormányba. sikerült belefúrni egy 14-es lyukat a záródugóba, ebbe kerül a poti, a tengelye ki fog lógni. A gázmarkolat végére lesz húzva egy műanyag kupak, ezen lesz egy lyuk, ahol kijön a tengely, arra ráhúzok szorosan egy gumidarabot, amit hozzáerősítek a kupakhoz. Meglátjuk, hogy sikerül. Még azt kell kigondolni, hogy hogyan húzza vissza a gázkart valami rugó, az mégis jobb lenne, ha nem maradna rajta a gáz. Ezt sikerült valahogy megoldanod?

Előzmény: Face82 (194)
Face82 Creative Commons License 2006.07.21 0 0 194
Üdv mindenkinek!

Szerintem annyi származik akisebb értékű potiból hogy pl alaphelyzetbe letekerve is kicsit forog majd a kerék vagy kicsit kevésbé érzékenyebb lesz a tekergetésre mivel kisebb az értéke...nehéz megjósolni vezérlője válogatja.

Én rengeteget szenvedtem az enyémmel nem nagyon akar menni :( talán az 55V-os FET ek nem komázzák a 4db fullra töltött akkut ami 52-53V üresjárásban...mindent összeraktam de csak nem akar jó lenni pedig védődiódákból is vetem egy csokorral.
osiolek Creative Commons License 2006.07.19 0 0 193
Azt nem bírná a gyári készlet? Lenne egy kérdésem: a teljesítményszabályzómban 4,7 kohmos poti van. Most megpróbálom megcsinálni én is a kormányba épített potit, ezért vettem egy kisebb átmérőjűt, ami viszont csak 3,3 kohmos. Ugye ebből nem lehet baja a szerkezetnek?
Előzmény: Face82 (191)
vviktor1 Creative Commons License 2006.07.19 0 0 192

Sziasztok, örülök hogy van ez a topic, egy ilyenem van nekem is, valami Kínai gyártmány. annyi külömbséget látok a képeden, hogy ez közvetlen a motor tengelyéröl ad hajtást az enyémen van egy áttétel a motornál. Itt kezdődik a gondom is mert az ott levő fogaskerék valami nagyon gyenge anyagból van és "kopik". Ez abban nyilvánul meg hogy már olyan hangja van mintha "foghegyre" kapna néha a lánc, kattog. A láncot már cseréltem, és a hátsó fogaskerék is új. Láncfeszesség rendben van. Valaki nem tudja esetleg hol lehetne ilyen fogaskereket beszerezni, vagy legyártatni ? Esetleg kicsivel lehetne nagyobb is ez a fogaskerék, talán még elbírná a motor és kicsivel gyorsabb lenne a gép... 

Itteni kerékpáros szaküzletbe elvittem megmutatni, még nem láttak ilyet.

Képeket majd próbálok betenni.

Köszönöm a figyelmet !

v.

 

Előzmény: Sinbiciklis (173)
Face82 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 191
igen így utólag igazad van mert amennyi tönkrement alkatrész bánja már abból kijött volna a gyári is:) Csak azért nem lehetett volna mert 48V-osra csinálom meg és az avezérlés csak 36V-os.
osiolek Creative Commons License 2006.07.14 0 0 190
a szabályzó meg a gázkar nem érte volna meg hozzá? Nem olyan nagy az árkülönbség a saját gyártmányhoz képest a szabályzó esetében.
Előzmény: Face82 (189)
Face82 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 189
Igen azt raktam fel..végülis full kész a cucc csak a vezérlés a híjja.Ez a tech mobile-nál kapható legnagyobb DC kefés motor.Ha érdekel a finomhangolása mármint hogy mekkora teljesítménynél miyen nyomaték hány wattnál miylen fordulat illetve hatásfok akkor www.unitemotor.com
osiolek Creative Commons License 2006.07.14 0 0 188
Most már értem. Nekem a cső végén egy dugó van, ez tartja helyén a markolatot, tehát az áll, nem forog együtt a markolattal. De azért megnézem, mit tudok vele csinálni, mert elegem van a bovdenből. Köszi, és várom a híreket a 750 wattos motorról. Gondolom az lesz beszerelve.
Előzmény: Face82 (187)
Face82 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 187
A poti meghosszabbított tengelye túllóg kicsit a kormánycső végén és a gázmarkolat kormánycső vége felöli lapján fúrtam egy lukat és a kiscsavar azon jön ki és egy anyával odahúzattam...Teccikéteni? :D nem tom elmagyarázni..a képet meg nem értem mért nem tudom berakni mert akkor lerajzolnám.
osiolek Creative Commons License 2006.07.14 0 0 186
Azt nem tudom, hogy a relé mihez kell, de arra nagyon jó, hogy azon megy keresztül a nagy áram, a relét pedig kis árammal lehet vezérelni. Így "gyújtáskapcsolónak" elég egy közönséges kapcsoló (sikerült kulcsos kapcsolót vennem), ami nagy előny, mivel ha csináltál ilyet, tudod milyen nagy gond nagy áramot kibíró kapcsolót venni, mind csak 16 ampert bír. Profi vagy a gázkarral, nekem amiatt ál a munka. De hogy tudtad a gázmarkolat átmérőjét leszűkíteni a poti csonkjának megfelelőre??? Még a kormánycső végére applikálva el tudom képzelni, de belül?? Hogy csatlakozik a markolat a poti tengelyéhez?? Hétvégén én is megnézem, hogy befér-e valahogy a csőbe a poti. Nagy haladás lenne, mert a bovdennel babrálni elég bajos. Az akksik már rajta vannak a vázon, még a burkolás hiányzik, de ahhoz is megvettem már a habosított PVC lemezeket. A szabályzó érdekel, jó lesz ősszel is, a mostanihoz megvan minden, majd akkor akarok egy golfkocsiszerű járművet összetákolni az unokaöcséimnek+magamnak.
Előzmény: Face82 (185)
Face82 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 185
Hello!

Ennél a vezérlésnél nincsen relézés(egyébként nem érten nálad hol van abban relé)Itt húzod neki és úgy nyitnak a FET-ek.
Apropó gázkar...hát ez bizony a legkényesebb része az egésznek.Én egy Rometet csináltam meg és egy apró poti(47Ks) van a kormánycsőben belül amiből egy kiálló meghosszabbított tengelyt forgatok az eredeti gázkarral. Mázlim volt mert a kettő intervalluma majdhogynem megegyezik. 2 db hernyócsavar stabilizálja benn a potit és a vezeték is a csőben megy..nagyon világbajnok lett :)

paksi vagyok de ősztől pesten leszek(suli miatt) ha a most elkészülő elektronika beválik és üzembiztos akkor lehet róla szó.Majd mindenképp ideszólok hogy mik a fejlemények ezzel kapcsolatban.örömmel hallom hogy teis foglalkoztál ilyesmivel mert azért egy suffni tuning vezérlőért felelősséget és garanciát vállalni necces :) jobban is szeretem ha csak saját célra csinálom de ha jó lesz és biztonságos akkor megbeszéljük.
osiolek Creative Commons License 2006.07.14 0 0 184
Akkor majd olyat veszek hozzá (egyébként a mostani motorom is kefés, amit egy babettába építek). Az a 750 wattos, amit a tech-mobile-nál vettél, az kefés? Bringához lesz, vagy valami komolyabb szerkezethez?
Előzmény: Face82 (182)
osiolek Creative Commons License 2006.07.14 0 0 183
Szia! Ez nagyon klassz lenne! Nekem is van egy rajzom, azon 5 db BU271A vagy 4 db MTH40N10-es FET-et jelölnek. Ami gond vele, hogy 24 voltos relé van benne, így ha 12 voltról akarom használni, nem húz be, viszont ha segítek neki kézzel, és odanyomom a relé érintkezőjét, akkor behúzva marad és működik. A te kapcsolásodon ez hogy van megoldva, hiszen ott még szélesebb a feszültségtartomány? Egyébként ez is 4,7 kohmos potiról megy, most azon szívok, hogy ezt egy gázbovden forgassa egy rugó ellenében, mert tolópotit nem találtam. (látszólag egyszerű feladat, de kivitelezni nehéz, mert a bovden kb. 1,5 cm-t tud húzni, a potinak meg ezalatt fél fordulatot kell megtenni, és még rugót is kell találni ilyen méretben). Egyébként hova valósi vagy?, én pesten lakom. Ha válalnád az elkészítését, akkor nekem kellene egy ilyen szabályozó. Korábban csinálgattam áramköröket, de kiestem már belőle, meg időm sem nagyon van rá.
Előzmény: Face82 (181)
Face82 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 182
Ja mégegy fontos dolog! Ez CSAK normál kefés DC motorhoz jó.Ilyen 3 fázisú HUB motorokhoz nem jó meg mittomén milyen spécire frekvenciáltak vannak :)
Face82 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 181
Üdv!

Nekem van kapcsolási rajzom ehhez a vezérléshez.Egy brazil fickó küldte neten ő egy elektromos autóba építette.

Maga a vezérlő elektronika alkatrészköltsége kb 500Ft, a drágább dolog bele a teljesítmény FET amin a motor tényleges teljesítményszabályzása történik.

Ezek darabja pl. IRFZ44N amik nekem is vannak ez olyan bruttó 300Ft Pesten 200-220 :)
Nekem ebből van 10 darab. Ezek papíron max 49A-t tudnak de ajánlatos túlméretezni mert a legjobb ha üzem közben a vezérlőd legfeljebb langyos hiszen iylenkor minimális a hőveszteség.Ez a megoldás annyiban különbözik a gyáriaktól hogy itt egy potméterrel szabályzod az impulzusszélességet nem hall szenzorral.

Egy szó mint száz 4-5 ezer Ft-ból kijön egy 55V-os és 200A-rel terhelhető vezérlés ami már nem gagyi :) Ebben nincs benne a munkadíj ami egy tálca sör :D

De akit érdekel elküldhetem a rajzot. Aki kicsit ért az elektronikához lazán összedobja.
osiolek Creative Commons License 2006.07.14 0 0 180
Szia! Tudsz építeni teljesítményszabályozót ilyen gépekhez? Kb. mennyiből hozol ki egyet? Nekem van egy kisipari 24 V 30 A-es, azt 14 ezerért vettem. Sajnos ez a forrás elapadt, így esetleg a jövőben érdekelne a dolog, ha készítesz ilyeneket.
Előzmény: Face82 (177)
Face82 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 179
Nem tom mérnem látszik akép...
Face82 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 178
Ez lenne az
Face82 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 177
Üdv mindenkinek!

Megtaláltam ez akis Totyikot. Jó érzés hogy vannak hasonlóan fanatik emberek mint én :)
Felrakom a frissen készült E-Motoromat hátha megihletek vele valakit :)

Egy UNITEMOTOR 750W 36V 2.56Nm motor van rajta a Tech-Mobile jóvoltából ezúton is köszi nekik :) amit véletlenül 48V-on járatok majd persze ésszel :) 4db 12V 20Ah akku Diamec márkájú Érden a Riasztóboltban a legolcsóbb sztem minden akku az ilyen cuccokhoz az országban. Ez pl 4331Ft+áfa volt / darab.

Még kipróbálni nem tudtam most építem a PWM elektronikámat hozzá...ha minden sikerül 7 végén kész majd írok akkor is.

Kéne szervezni valami találkozót ilyen embereknek mint mi :)

Jó építgetést mindenkinek!
osiolek Creative Commons License 2006.07.11 0 0 176
Szomorú, köszi.
glbtech Creative Commons License 2006.07.10 0 0 175
Szia ! Elkelt a szett, elvitték tegnap.
Előzmény: osiolek (174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!