Keresés

Részletes keresés

greenbee Creative Commons License 2007.04.03 0 0 494
Szia Marci!

Tornádo 101 tipusom van, 1000km-t menetem, eddig oké.Hajnalban munkába járok vele(legkevesebb -4 fokban 23 km oda, töltés a melóhelyen majd vissza).Pontosan 1 óra az út, ennek háromnegyedét tekerem, (amúgy reggel nem bírja ki az akku, ha nincs rásegítés).Ez így jobb mint a hagyományos bicaj.Ja, az akku 9Ah-s, a kerékben 5 bár.
Remélem segítettem valamit.
Előzmény: Stakka Boo (492)
e.t. Creative Commons License 2007.04.03 0 0 493
Marci!

A tornado "lenni oco, nem drága" :-) és 1-2 év után kipurcan a vezérlője, aztán lehet keresgetni másikat, mert javíthatatlan. Mellesleg gyenge a motorja, mert az indítónyomatéka nagyon alacsony. Ja, és néha gagyi akksikkal, és életveszélyes töltőkkel jönnek.

Nézd meg a www.dupla2.hu oldalt - tele van elektromos bringákkal 4-5 importőről.
Előzmény: Stakka Boo (492)
Stakka Boo Creative Commons License 2007.04.03 0 0 492

Üdv Urak

 

Elektromos bicajt szeretnék vásárolni,szerintetek milyet érdemes?

 

Canga formájú kéne nem robogó,van egy tornádó eladó 65ért.

A tornádó milyen minőség?

 

 

Gondolom mindegyiket kinában gyártják,ha esetleg tudtok eladót érdekelne.

 

Üdv Marci

e.t. Creative Commons License 2007.04.03 0 0 491
Szia dedy75!

Annyi már most biztos, hogy eszméletlen tempóban fog melegedni a 36V-os motorod 48V-on. Aztán egy idő után már a vezérlődben lévő FET-ek is ideális vezetővé lesznek , és valóban lobogni fog a hajad, mert csak full gáz lesz és a találkozás a kerítéssel.

Szóval tréfát félre, az egyszerű feszültségszint emelés nem jelent jó megoldást, mert a többi alkatrészedet is illeszteni kell a megemelkedett szinthez (motor, vezérlő, töltő és 55V-os izzók). Egyszerűbb egy 48V-os bringát venni.
Előzmény: dedy75 (488)
greenbee Creative Commons License 2007.03.31 0 0 490
Lehetséges(elvileg), Én 24v-os roller motoros mtb-ot hajtottam meg 36 voltal DE rátekertem!
Előzmény: dedy75 (488)
modellfiu.hu Creative Commons License 2007.03.31 0 0 489
Ha tartot keszitek neki,firkalhatja a csekkjet majd kitorolheti vele a s*gget. :D
Előzmény: 3921 (487)
dedy75 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 488

Kéne egy kis tuning tanács!

 

Adott egy 36V-os rendszerű elektromos benya (Viva Xstreem ciklon hasonmás), váz, elektronika, kerék, kialakítás stb...

Szóval ez a 25 Km/h nem nagyon lobogtatja meg a hajamat, és nem szeretek várost nézni, így jól jönne egy kis plusz energy. Én még egy kasira gondoltam +12V 12 Ah. 36 V helyett immár 48 V. Így már elméletileg 35 Km-h is lehetne a sebesség! A kérdés csak az hogy bírja e a motor, az elektronika ill az izzók, mivel a kerékpár beépített világítása is innen megy 40V-os izzókkal...

 

Van valakinek tapasztalata a témában ? Végzett már valaki ilyen tuningot?

 

3921 Creative Commons License 2007.03.30 0 0 487
Én ugy gondoltam az elhelyezést, hogy ha megállít a jard, akkor nem kezd el veszettül firkálni egy csekken. Én az elektromos robogómban akartam elrejteni egy láncfűrész-motort-ami tényleg elrejthető. Még nem mondtam le róla, de egyenlőre az akkupakk kiszélesítésével vagyok lekötve. 5db 60ah-at kellene beleszuszakolni. 2000W-hoz kell a nafta.
Előzmény: modellfiu.hu (486)
modellfiu.hu Creative Commons License 2007.03.29 0 0 486
Suzuki Econal akar 3darab 50Ah-s is elfer a vazcsovon(tankon).
Előzmény: 3921 (485)
3921 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 485

És hová teszed az akkukat, ha egy működő smk.-ba akarod ezt beépíteni?

Amennyi a sisaktartóba elfér, az semmit sem ér. Arról nem is szólva hogy ha az akku nem lent van, akkor olyan lesz a stabilitása hogy egyszer volt hol nem volt.

Előzmény: modellfiu.hu (484)
modellfiu.hu Creative Commons License 2007.03.27 0 0 484
Egy mukodo segedmotor elso kerekebe kellene kerekagymotort epiteni visszatolto funkcioval.Az akku lemerulese eseten sem hagyna az ut szelen.
modellfiu.hu Creative Commons License 2007.03.27 0 0 483
A legnagyobb baj,hogy csak ugy tudhatod meg mennyit bir egy akku ha megveszed es xarra hajtod.Zsakbacica...
A katalogusokban mind tokeletes...de a nevenincs kinai akkukat sokan dicserik.
3921 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 482
Nem csak álom a 80-as tempó,a gép tényleg képes erre, csak az elektronikát le kellett korlátozniuk,különben nem lehetett volna az unioban forgalmazni. 65-nél érezni ahogy megtorpan. Valahogy az amperrel manipulálja, nem a kilóméter-órával, mert kissebb hátszéllel a max eddig 78km/h volt. 2000W-os a dobmotor.
Előzmény: e.t. (481)
e.t. Creative Commons License 2007.03.25 0 0 481
80 km/h? szép álom :-) ezt csak a nagyon profi gépek tudják pl. Vectrix. Azt ugye tudod, hogy nem is mehetnél többel, mint 45 km/h. Pont ma du. radarozták le azt a robogóst, amint megelőzött 50 km/h-nál belterületen. Nem látta, hogy mindenki villogtat - csórikám perkálhatott.

dedy75-nek: igaz, hogy a 10.5Ah-ás akku jobb teljesítményszűrűségben és ár-érték arányban is, de valóban bírni fogja azt a terhelést, amit eddig a 12Ah-ás elviselt? Szerintem nem, és ennek az akkunak a használata alatt az energiakivételi hatásfokod is leromlik majd. Most a nagyobb a jobb megoldás vagy keress Li-ion akkukat, esetleg próbáld meg a szilikonos csodát.
Előzmény: 3921 (480)
3921 Creative Commons License 2007.03.25 0 0 480

Üdv dedy75!

 

Ha náluk veszed, akkor kétszer is gondold meg!

(vettem náluk egy e-robogót amiről azt irták hogy megy 80-km/h, és a hatótáv 50-60Km. Aztán kifizetés után 2 hónappal megjött a motor-és megváltozott a honlap. Az uj adatok:megtehető táv 25-30Km max sebesség 65Km/h. Ebből az lett, hogy most 1900Km után szarok az akkuk, és nem lehet kicsertéltetni, mert folyton csak használtat küld-ugyanis nem szállítanak neki újat. Ja és ma néztem hogy már le is szedték az oldalról a motort, tehát ha kell hozzá valami akkor cseszhetem-mindezt fél milláért!)

Előzmény: dedy75 (476)
fu89 Creative Commons License 2007.03.25 0 0 479
Kösz az infókat Face88!
dedy75 Creative Commons License 2007.03.25 0 0 478

Ok. Köszi a tanácsot... Valszeg maradok az egy 36V-os megoldásnál mint a három 12V-os nál...

Tipp: http://www.electricscooterparts.com/index.html

valaki nyithatna már nálunk is egy hasonló webáruházat, ilyen árakkal :-)

modellfiu.hu Creative Commons License 2007.03.25 0 0 477
2x36V 10,5Ah felvaltva vagy egyutt.
Valaszd az olcsobb megoldast.
Előzmény: dedy75 (474)
dedy75 Creative Commons License 2007.03.25 0 0 476
3921 Creative Commons License 2007.03.25 0 0 475

Üdv dedy75

 

Hol lehetne megnézni a neten az emlitett akkukat? (csak hogy minden paramétert össze lehessen hasonlitani)

Előzmény: dedy75 (474)
dedy75 Creative Commons License 2007.03.25 0 0 474

Üdv!

 

Két technikai kérdés akkuval kapcsolatban...

Az elektromos benyám megérett egy akkucserére (36V-os rendszer)...

Kérdés: 3x12V, 16Ah vagy 1x36V 10.5 Ah ?

Nyilvánvaló hogy az első megoldás teljesítményben jobb, de a második verziónál megspórolnék egy tízest ill legalább fele akkora súlyt kéne a biciklinek holt teherként magával cipelnie... Így talán jobb lehetne a teljesítmény-súly arány, ill a gyorsulás...

 

Szerintetek?

modellfiu.hu Creative Commons License 2007.03.24 0 0 473
Az atlag villanymotor generatorkent mukodtetve fabatkat sem er :(
Előzmény: padisah (472)
padisah Creative Commons License 2007.03.23 0 0 472

Mitől függ az, hogy egy dc motor generátor üzemmódban mennyi áramot ad le? Nyilván egyszer a sebessége, a fordulatszám, de maga a generátor ilyenkor valamilyen nyomatékkal fékezi a tengelyét. Ezt a nyomatékot pedig valamivel nyilván be lehet állítani, ez micsoda?

 

Ha én olyan generátort építek, amiben nicsenek állandómágnesek, hanem elektromágnesek vannak, és azok gerjesztését én szabályozhatom, akkor azzal lehet így mondjuk fékerőt szabályozni?

 

Otthon kipróbáltam, játékautóból kioperált kis dc motort megpörgettem a fúrógéppel és néztem mekkora feszültséget csinál, de ez lehetett talán 1,5 volt, miközben a halytásához 9 volt is kellett. Persze ez nyilván olyan játékmotor amiben nincs csapágy, van viszont kefe, eleve nem túl hatékony...

Előzmény: Face88 (471)
Face88 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 471
Üdv!

Lényeges kérdés ez...Az ahelyzet hogy ekkora kaliberű motorknál nincs értelme a visszatöltéssel vacakolni, mert amíg "kigurulsz" pár tíz métert addig annyi energiát termelsz vissza ami elenyészően minimális és nem tudsz számottevő energiát visszaraktározni az akkuba. Magyarul ha tolod 1 km-t a bicajt akkor mehetsz 50 métert annyi energiát termeltél vissza. egyszerűen nem éri meg foglalkozni ezzel a tényezővel...ha megnézed a gyári modellekben sincsen..talán egy kettő kivételével de ottis csak arra jó hogy szédítsék vele a vevőt hogy olyat is tud(regenerative braking) Valamelyest persze elméletileg jelenthet de a gyakorlatban nem hiszem hogy van értelme...ez az én véleméynem...de kövezzetek meg ha tévedek.
Előzmény: padisah (470)
padisah Creative Commons License 2007.03.22 0 0 470
Visszatöltést csinált már valaki?
Face88 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 469
Üdv fu89!

Szerintem vagyunk itt egy páran akik túlvannak egy két elektromos bringa építésén.
Sok próbálkozás, kísérletezés után azt mondhatom hogy erre a célra az erre a célra gyártott motorok felelnek meg legjobban :)(ami a rollerekben is van abból már érdemes lehet kiindulni)

Teljesítménytekintetében egyszerű módszer a fesz emeléssel tuningolni ha36 V-os eredetileg akkor uccu 48-at neki...persze óvatosan.

Össze lehet hozni egy nagyon hatékony és gyors járgányt-érdemes ügyelni arra, hogy minél könnyebb legyen.

Visszatérve a motorra: Unitemotor MY1016-ot 350W-osat könynen tudsz szerezni mert sok elektromos rollert ilyennel szerelnek.
Ezen felül itt az országban ha jól tudom max. 500W-osat tudsz rendelni Tech-Mobile-éktól.
Előzmény: fu89 (468)
fu89 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 468
Üdv mindenkinek! Már régóta olvasgatom ezt a topikot és szerintem több szó is eshetne a tapasztalatokról egyéni építésű biciklivel kapcsolatban. Régóta agyalok egy ilyen szerkezeten. Amugy milyen motor felel meg legjobban ennek a célnak? Előre is kösz!
modellfiu.hu Creative Commons License 2007.03.21 0 0 467
En is azert irtam be a forumba,mert tegnapelott akadt kezembe a katalogusuk es azonnal szemet szurt a 0,98Nm.Vegulis ha 3000/min fordulaton adna 0,98Nm-et az mar talan elfogadhato lenne...
Előzmény: Bazarghai (466)
Bazarghai Creative Commons License 2007.03.21 0 0 466
Szia!

Utánaszámoltam és igazad van. Érdekes, h az én motromon 33 lb×in nyomaték van feltűntetve, ami Nm-ben 3 körül van. A forgógépekre vonatkozó nyomaték képlettel:

M=9,55 P/n (ua mint a tiéd csak itt 1/minben lehet beírni a fordulatot) 6, 8 körülit kaptam. Visszaszámoltam a tornádót és ott én is 13 Nm körülit kaptam. Asszem az én fele annyi nyomatékom kevés lezs ehez a projecthez.
Előzmény: modellfiu.hu (464)
Bazarghai Creative Commons License 2007.03.20 0 0 465
Ez mind rendben van, de a tornádó hivatalos technikai leírásában
a nyomaték fül mellett 0,98 Nm szerepel.
Előzmény: modellfiu.hu (464)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!