Nem azért irom, hogy ez jobb, csak itt konkrétan tudom, hogy 12e Ft ellenében kijön egy értékbecslő, és ad egy igazolást, hogy a munka el lett végezve. Innentől hogy ki rakta fel a honnan szerzett anyagot senkit nem érdekel... (természetesen azért valami anyagszámla kell azért).
Szerintem egy klasszikus hőszigeteletlen kockaház hőszigetelésérre okosan elköltött 1 millió forinttal annyira le lehet csökenteni az éves fűtésköltséget, hogy az így elért éves fűtés-megtakaritás az utolsó fillérig képes lehet fedezni a hitel kb 12e Ftos havi részleteit.
Némi logikai csavarral úgy is lehetne fogalmazni, hogy a hitelt nem én, hanem a gázszolgáltató fizeti vissza ;)
Az LTP-nél arra is számolni kell, hogy a lejárat után kb fél évig fognak rajta ülni a pénzeden, és csak utána fizetik ki. Saját tapasztalat. Tavaly előtt asszonynak novemberben lejárt a fundája, felkapta rá a hozzá járó hitelt, elkezdte fizetni ugye decembertől már a hitel törlesztőjét, de a pénzt csak májusban utalták át.
Az üzletkötőn is lehet csúszni 1-2 hónapot.
Ettől függetlenül akinek lakáscélú hitele van, a mai napig azt mondom, hogy az egyik legjobb befektetés, 30% körüli hozamot( az állami támogatással) tud szinte 100% biztonsággal, utána meg lehet belőle előtörleszteni.
A felújítás-építés már más tészta, ugye az áfa 27%, használt cuccot, meg kamionról leesett dolgokat nem tudsz fedezni vele, nekünk a saját munkát sem számolták bele, pedig a gázt kivéve csak az van a házban, és csupasz falig lett szétverve minden, még az elektricki kábeleket is áthúztam.
Egy rokonom pont ilyen hitelre vadászik egy ideje (pont hőszigetelés céljára),
de ahányszor előkerül egy "hozzáértő" (pl üzletkötő), az első kérdéseknél összeomlik, vagy elkezd mellébeszélni. Már engem is beszerveztek a nyomozásba és valóban lehetetlen egyértelmű és hiteles információkhoz hozzájutni, pont a számlákkal/igazolásokkal kapcsolatos kérdésekben.
A bank összes hivatalos szövegében az van, hogy a teljes hitelösszeget számlákkal kel igazolni, mégpedig 30 napon belül** persze az ügynökök részéről meg megy a parasztvakítás ezerrel, csak írd alá a papírt.
Ha esetleg tudnál valami használható forrást ezügyben, megköszönném.
(** röhejes: 30 napon belül várják a számlálat, amikor 30 nap alatt a hitelösszegnek talán csak egy része van elköltve - pláne mondjuk télen, hőszigetelésre)
Nincsenek hozzávaló pluszok tudtommal, de a Zasszony az illetékes, én csak közvetitek.
A törlesztést meg úgy meg lehet oldani, hogy kötsz egy másik LTP-t valamelyik családtag részére, és 5 év múlva betörleszted ebbe az előhitelbe, azaz a második 5 év törlesztőrészletét nullázod vagy csökkented le.
Most már én sem tudom, hogy jön ki a külső káva méret, de az biztos, hogy most vakolva 12-15cm-esek a párkányok (egyes ablakok kávája egyforma méretű, de az egyes falakon más-más a méret),
elég ferdék voltak a falak és nehéz volt kihozni. ezek szerint marha sok a vakolat, ha valóban középen van az ablak (hazamegyek megnézem a belső káva méretet, de emlékeim szerint 11-12cm körül).
A dupla hálót nem is mondta a lábazatra a kivitelező, csak a fém dűbelt, majd felhívom a figyelmét, kinyomtattam az anyagot. Elvben 5 év garit ad.
ez szuk 7% kamat, nemrossz. persze ha van nemi folyositasi illetek, miazmas, hamar egesz vacak lehet.
olyan nincs, ahol az elejen tobb a torleszto, es a vegen kevesebb? en jobban tudom rovidtavon hogy milyen lesz a jovedelmi helyzetem, mint hosszutavon.
Akit érdekel lakástakarékpénztárral összekötött előhitel, az szóljon.
Gyakorlatilag házkorszerűsitésre/felújitásra adják, és ügyesen csinálva a hőszigetelés/fűtéskorszerűsités megtakaritása fedezi a hitelösszeget. Ráadásul nem kell mindent számlával igazolni, a saját munkát le lehet igazoltatni egy értékbecslővel.
Például:
- 750e Ft összegnél 4 évig 18.000 ft/hó a törlesztő
vagy
- 1 milliónál első 5 évben 9000 Ft/hó, második 5 évben 14.000 Ft/hó
vagy
- 1.5 millánál első 5 évben 14.000 Ft/hó, második 5 évben 22.000 Ft/hó
ha 10-est teszek fel, akkor a párkány néhol 30-33 cm-es lesz, az nem csúnya?
vagyis az ablakok a fal belső síkjában vannak...?
egy széles párkány nagyon praktikus: legkisebb gyerekem többször ült ott könyvet olvasva (hátát a káva és ablak sarkába vetve, egyik lába felhúzva, másik lelógatva, a párkán kb 4 méter magasan van), de nyáron csodálatos futómuskátlikat lehet odaállítani, télen pedig hűtőszekrénypótló, madáretető stb).
Régi ház, kisméretű tégla, 25-ös, + 3-4-5 cm friss vakolat (ezzel síkba tették a szigetelés előtt).
ha 10-est teszek fel, akkor a párkány néhol 30-33 cm-es lesz, az nem csúnya?:) - tudom, nem ezt kellene néznem, hanem, hogy megfelelően legyen szigetelve
még valami, a kivivetelezőnk azt mondta, hogy a lábazatot fém dűbellel rögzítené, hogy a téglát elbírja, ezt így szokás?
Segítséget szeretnék kérni. 8 cm-es grafitos EPS szigetelést szeretnék feltenni, lábazati burkolatra szeletelt tégla menne, viszont akkor a lábazati xps csak 3cm-es lehet, hogy meglegyen a 2cm vízorr. Az elegendő?
Vagy menjen 10cm-es sima EPS és 5cm xps a lábazatra? (az a baj nagy lesz a kávamélység, ami nem annyira tetszik, ezért próbálnám minél vékonyabbra az EPS-t)...
Kíváncsi lennék a tapasztalatokra, mert felkenten a ragasztót vártam kb. fél percet és aztán nyomtam fel.
Így kell? VAgy még többet kell várni, hogy amikor felteszem a táblát ne kelljen tartani.
min fél perc, max pár perc, meleg időben inkább kevesebb.
picit mindenképp érdemes várni, mert a ragasztóhab is tágul egy kicsit, ha rögtön felrakod, akkor elnyomja a táblát a faltól és aztán sokat kell csiszolni glettelés előtt.
azt, hogy a felrakott táblát valami tartsa, nem úszod meg. normális esetben az indítósín vagy az alatta levő tábla tartja, ha olyan helyen van, hogy ez nem elég, valamilyen négert kell használni (nem kell sok, pl cseréplecet nekitámasztasz). nekem könnyű dolgom volt (ytong falazat), 200-as szeggel rögzítettem azokat a táblákat, ahol az elmozdulás fenyegetett.
Szedd le az ingyenesen használható VLC-t. Az mindent lejátszik. Ha azzal sem sikerül akkor vagy a hardwered gyönge vagy a windózt kelle újra telepíteni.
a nikecell szinte semelyik szerves oldószerrel nem barát.
még a lakkbenzin (szintetikus hígító, H-100 hígító stb) borzasztja el a legkevésbé (tehát nikecellre lehet lakkbenzin alapú festékkel festeni, épp csak egy kicsit kezdi ki a felületet).
"Van még vödrös bitumenes Bonomit S (vagy H? már nem emlékszem) ragacsom is,"
Vigyázat! Bizonyos oldószerek erősen oldják a polisztirolt is! (mintha elpárologna a semmibe, úgy eltűnik, ahol egy csepp is éri) Tehát mielőtt nekiállsz ilyesmit rákenni, előtte mindig próbáld ki egy kis hulladék darab habon.
Amúgy az eggyik lehetőség ez, a másik meg az, hogy a kritikus helyeket megcsinálom glettelésig, a többit (garázs fal, lakatlan emelet) meg najd jövőre, vagy ha lesz pénzem.
Alszom a dologra eggyet, mert már két éve építgetem a házunkat és már kellően elfáradtam.
Nopánick, és a fórumban még jópáran a habot preferálják, egyszerűbb-olcsóbb-gyorsabb vele dolgozni. (én még nem próbáltam)
Nálam volt egy csomó megmaradt zsákos anyag, én azzal ragasztottam rá a meglévő rétegre. Fogazott glettvassal telibe kentem, és felraktam az alsó rétegre. Abszolút semmi gond nincs vele 2 éve.
Egyébként lehet jobban járnál ha most az 1x8 cm-t erőltetnéd nagyobb felületen (ameddig engedik az anyagiak), és majd utána teszel rá még plusz réteget egyszerre. Ha sima EPS-t raksz, akkor az bőven kibir egy évet hálózás nélkül is, csak a következő réteg felrakása előtt le kell csiszolni a felső 1-2 mm-t, amit megeszik az UV. (nálam volt olyan falszakasz ami 1.5 évig igy volt déli falon ráadásul)