Keresés

Részletes keresés

gedikart Creative Commons License 2007.05.11 0 0 555

Hello,

 

Motorikusan mi a különbség a két bike között?

 

http://www.tech-mobile.hu/adatlap-326.htm

 

http://www.tech-mobile.hu/adatlap-313.htm

padisah Creative Commons License 2007.05.11 0 0 554

http://www.youtube.com/watch?v=trws3k9vq6M&mode=related&search=

 

Ez nagyon cool járgány :) Engem kicsit a birodalmi scooterekre emlékeztet, amivel rohangáltak főleg a jedi visszatérben... :)))

Előzmény: padisah (553)
padisah Creative Commons License 2007.05.11 0 0 553

http://www.youtube.com/watch?v=6d9qXGf-yiw

 

 Videó - elektromos bringáról felvéve + egy megoldás a hajtásláncra

padisah Creative Commons License 2007.05.11 0 0 552

Én ezen morfondíroztam magamban, de dörzshajtással. Azt sokkal egyszerűbb kivitelezni. Szerintem. Az egésszel az a bajom, hogy nem tudom hogy tudnék olyan motor-felfüggesztést kialakítani, amivel erőt is ki tudok fejteni a dörzshatáshoz, és stabil is.

 

Most vegyük a becélzott sebességet. 10 m/2 az 36 km/h, ez nagyjából korrket is lenne csúcssebeségnek.

 

A kerékpár sebessége, és a meghajtásra haszánált acélfelni sebessége nagyjából azonos, most itt első körben ettől eltekintek, majd később ki lehet számolni azt bekalkulálva is. Ezt arányossággal kéne megtenni a felni és a gumi átmérő különbségeit figyelembe véve.

 

Ugyanennek a 10 m/s kerületi sebességnek kell kijönnie a motor dörzskerekére is, tehát:

 

vk = f * K = f * r * 2 * pi

f = 3000/perc =50 /s

r = vk/(f*2*pi) = 10[m/s] /( 50/s *6,28) = 0,032m = 3,2 centiméter

 

Tegyük fel, hogy a kerék acél felni-je 35 centi sugarú. (ez 70 centi átmérőt jelent, ami kb reális lehet, nem mértem le)

Ekkor a felni kerülete 2 pi * 0,35 = kb 2,2m

 

Ha a kerék ennél 5 centivel nagyobb, akkor annak a kerülete:

0,4*6,28 = 2,512

 

2,512/2,2 = kb 1,14, vagyis a kerék méretek miatt 14%al kell korrigálni (ennyivel gyorsabb lenne korrekció nélkül)

 

r(javított) = 3,2 * 1/1,14 = 2,8 centiméter.

 

Előzmény: XS (549)
3921 Creative Commons License 2007.05.11 0 0 551
A roller motor nem hub hanem sima dc és  4db 12v-12ah akkuval!!! És 48v-12ah-val nem fog menni 65km/h- sem nem hogy 80-at, max 1 szer aztán 2 km alatt kifogy a gép!
Előzmény: freex (548)
jeriko2 Creative Commons License 2007.05.11 0 0 550
Ez a küllőre szerelt fogaskerék megmozgatta a fantáziámat :)
Ki kellene próbálni, mennyire használható az ötlet: acél abroncs belső részére, a küllők mellé felhegeszteni (lehet, hogy a hegesztéstől nagyon meggyengülne?) vagy bármi módon felerősíteni egy bicikliláncot (mereven), ami pont körbeér az abroncson. A motorra bicaj hátsó fogaskerekét erősíteni. A motort a hátsó villára kellene fefogatni...

Valahogy így

Meg lenne a nagy áttétel, talán házilag is kivitelezhető. A keréken levő fogaskereket talán még erős műanyagból/aluminiumból is meg lehetne csinálni, a motorra erősebb kellene (mint fogaskoszorús betonkeverőnél - talán pont lehetne azt is használni?).

Így ráadásul megmaradna az eredeti hajtáslánc, sőt a kettőt együtt lehetne használni.
Előzmény: freex (548)
XS Creative Commons License 2007.05.11 0 0 549

Azért nehézkes a hagyományos egyszerű DC motort csak úgy felrakni egy montira, mert:

egy átlagos DC motor névleges fordulatszáma 3000 fordulat/perc körül van. Ha egy 26 colos kerekű bicajra rakod, a kerék kb. 40-nél forog 300-at percenként. Vagyis 1:10-es áttételezés kell. És itt a gond, mert ezt 1 lépcsőben nehéz megvalósítani. Lánckerekekkel nem is lehet, 11-80 a legnagyobb különbség, ami kapható, de ez sem szerencsés. A 3000-et pörgő kis lánckerék és lánc zajos, továbbá rövid az élettartama a kis keréknek, ami aztán a láncot is kinyírja. Gondolj bele, képzeld egymás mellé a 2 lánckereket, rajtuk a lánccal. A kis keréken épphogy néhány fog vesz részt a hajtásban, minél közelebb van egymáshoz a 2 lánckerék, annál kevesebb. Ha csak 1:5-ös áttételezést csinálsz, messze nem lesz olyan hatékony a motorod, fogyasztani azt fog kegyetlenül, menni meg elég vacakul fog.

Olyan fogaskerekes hajtás kéne, mint a betonkeverőkön. Ott a kb. 4-5 centi átmérőjű fogaskerék hajtja meg a dob kerületére szerelt kb. 60-70 centi átmérőjű hatalmas "fogaskereket". Mint a dörzskerekes dongó motornál, csak persze itt fogazott minden.

Egyébként nem olyan drága a hubmotor, "csak" kétszer annyi, mint a hagyományos, viszont nem kell bajlódni az áttételezéssel, amire a különbséget minimum kifizeted, ha nem többet (igényes munka esetén).

Szívni viszont azzal is sokat kell, mielőtt valaki azt hinné, hogy egyszerű. Tárcsaféket összehozni vele pl. sok meló, esztergálás stb, sőt a kerékfűzés is megér egy misét, mert nem kapni olyan rövid küllőket, ami a nagy átmérő miatt kell, és így csináltatni (mángoroltatni) kell. Ha hátsó kerékbe rakod, nem lesz hátul 8-10 fokozatod, csak kevés. Ha előre, akkor meg igen komoly teleszkóp kell, vagy merevvvilla, mert a viszonylag kis teljesítmény ellenére azért van jók kis csavaró nyomatéka, meg húzóereje a mocinak, a teleszkópokat pedig nem erre tervezték.

XS

Előzmény: freex (548)
freex Creative Commons License 2007.05.11 0 0 548
Hali!

Szerintem a roller esetében a 25-ös sebesség az áttételezés miatt van (mert elég hülyén nézne ki egy roller 50-60-nal száguldozna), illetve roller volta miatt az aksik is pár Ah-sak lehetnek. 800W-os roller??? Hubmotoros?

Más.
Sajna a hubmotor igen drága, emiatt kerékpár házi átalakításánál a sima dc motorok jöhetnek szóba, amik 10-15 kHUF között kaphatóak. Van valakinek valami használható ötlete, hogyan lehetne egy ilyet rávariálni egy mezei mtb.-ra? Az újabb dongómotorok hajtása lánccal történik, trükkös módon a hátsó kerék küllőire van erősítve a lánckerék. Ezen talán érdemes lenne elgondolkodni, szerintem nem egy elvetemült ötlet...

Üdv,
FreeX
Előzmény: 3921 (547)
3921 Creative Commons License 2007.05.10 0 0 547

Üdv!

 

 Csak abból gondolom hogy humbug,mert van egy 800W-os 48 voltos elektomos rollerom is és a hatótáv 15-20 Km a max sebesség 25 Km/h.

Előzmény: freex (543)
3921 Creative Commons License 2007.05.10 0 0 546
Üdv! Az enyém Baroni 2000W.  Újonnan óvatos használattal ment 55 km-t .  A max sebesség 65km/h- (mert itt letilt a programozása miatt- a vége 80 lenne.Tényleg elmenne odáig, érezni hogy megtorpan 65 körül) de ebben az esetben csak 25-30 km a megtehető táv!!!) Mind ez a teljesitmény 5db 38 Ah akkukkal. Tehát a lennti motorról nyugodt szivvel kijelenthetem hogy a feltüntetett teljesitményre nem lehet képes!
Előzmény: freex (543)
freex Creative Commons License 2007.05.10 0 0 545
Na igen, 1 rövid körre. De azt sajna sehol sem engedik meg, hogy egy teljes feltöltést kimotorozzon az ember az autonómia tényleges megismeréséhez. Mondván, akkor már a gépet nem tudja új áron eladni. Pedig ez az egyik legfontosabb kérdés, amikor az ember e-járgányt vesz/készít.
Előzmény: e.t. (544)
e.t. Creative Commons License 2007.05.10 0 0 544
Az a legjobb, ha kipróbálhatja a vevő a gépet. Szerintem, ha igaz amit állít az eladó, akkor oda is adja tesztre.
Előzmény: freex (543)
freex Creative Commons License 2007.05.10 0 0 543
Pedig az emberke állította. Mondjuk a 80-at én sem hiszem el, a 65 km-es autonómia pedig szerintem max. 50-55 km.
Egyébként már olvastam 700-800W-os gépekről hasonló hirdetéseket, sajnos személyesen egyiket sem tudom alátámasztani.
Egy másik emberke valahol Abony mellett árul 350W-os robogókat. Azt állítja, hogy a gépek simán mennek 50-et, talán sík úton még 60-at is, és 1 töltéssel elmegy vagy 70 km-t. Hát nem tudom, de ez azért már eléggé képtelenség...És 130kHUF körül árulja.
Ja, ha véletlenül kidobnád a 2000W-os géped, csak szólj hová dobod és majd elkapom:)))) Egyébként milyen a géped, mennyit megy sebességre, és autonómia mennyi?
Előzmény: 3921 (541)
freex Creative Commons License 2007.05.10 0 0 542
Igen, sajnos így van. Azt hiszem 300W v. 350W a határ, ahonnét már smkp. Jogsi, bukó és kötelező (évi 2500 Ft) kell rá.
Előzmény: e.t. (540)
3921 Creative Commons License 2007.05.09 0 0 541
Üdv freex

Itt valami nagyon nem stimmel az emlitett tipussal, mert az adatai alapján gyakorlatilag gyakorlatilag egyedülálló!

800W-os motorral nem lehet menni nyolvannal, és 12ah-akkukal nem megy el 65 Km-t. Ha igen, akkor kidobom a 2000W-os gépemet és megyek veszek egy ilyet.

Előzmény: freex (538)
e.t. Creative Commons License 2007.05.09 0 0 540
FreeX,

a 800w-os dologgal csak óvatosan, mert az segédmotornak számít és harapnak rá a fakabátok. Ugyanis arra kell a bukó, a jogsi, a kötelező, és a terméknek rendelkeznie kell típusbizonyítvánnyal is.
Előzmény: freex (538)
toughtful Creative Commons License 2007.05.09 0 0 539
Az e-bicikli.hu-n néztem ki magamnak egy sellő 01-et. A honlapon azt írják, kíváló minőségű Panasonic akukkal szerelnek minden cangát, a súlylimit miatt (90 fölött mozgok) ez a típus tűnt a legkézenfekvőbbnek...

Elvileg az én igényeimnek (aktív belvárosi használat) tökéletesen megfelelnek, de shol nincs róla tapasztalat, látatlanban meg kicsit félnék. De jövőhéten megnézem magamnak :D
Előzmény: freex (538)
freex Creative Commons License 2007.05.09 0 0 538
Kedves Tőled a dicséret:)

Szerintem az esős kérdéstől nem kell tartanod. A normális minőségű gépeken minden elektromos egység (akkupakk, vezérlő, kijelző egység) vízálló, pontosabban csepp- és fröccsenésálló műanyag tokozásban van elhelyezve, az elektromos csatlakozások szintén védve vannak a víztől. Egyébként a 24/36V DC abszolut nem veszélyes, a sima eső amúgy is közel "desztillált" víz, nem számít komoly vezetőnek. A vezérlő elektronikát kell víztől jól elszigetelve tartani, mert egy komolyabb beázás alkalmával tud érdekességeket produkálni (pl. kopp gáz gázkar húzása nélkül).
De ha nem csak a hagyományok bicikli formájú elektromos jármű érdekel, hanem a kicsit robogós-Vespás kialakítás, az tuti nem ázik be, lévén hogy teljesen burkolt. Mellesleg pedig ilyet is ki lehet fogni 110 ezer körül.

Van pár oldal, ahol elektromos bringákat árulnak, talán a legismertebbek:
www.tech-mobile.hu
www.ebicikli.hu
www.velox.hu
www.mikroprofit.hu
www.robogo3k.hu
Pár webshop:
www.speedbike.hu
www.canga.hu

Csak érdekességként, a 2 webshopos oldalon van egy TD-STAR típusú robogó, 800W-os, 170 ezer Ft, 65km-t tud 1 töltéssel és 60-nal megy. Voltam is személyesen a speedbike-ban, beszéltem az eladóval, ment is vele 60-nal. Azt mondja 80 volt ráírva, de csak 60-at tud menni, mert valami nem jó az akkuk körül. Ott a boltban felhívta a beszállítóját, azt a választ kapta, hogy gyárilag hibásak az aksik, kicserélve őket 80 körül mennek. Ez azért nem pite...

Üdv,
FreeX
Előzmény: toughtful (537)
toughtful Creative Commons License 2007.05.09 0 0 537
Köszönöm, kezdetnek tökéletesen megfelel, nagyjából ilyesmire számítottam. Isten vagy, komolyan!

Most már csak az kéne, hogy a spéci típuskérdések (Sellő) meg az esős kérdés válaszolás alatt legyen. Akkor még nem veszem meg, de elmegyek és kipróbálom :D
Előzmény: freex (536)
freex Creative Commons License 2007.05.09 0 0 536
Szia!

Nekem nem volt még villanyos gépem, de nagyon szeretnék egyet beszerezni, vagy még inkább építeni. A nagy érdeklődésem odáig fajult, hogy egy rakás boltost és eladót felhívtam, próbáltam tapasztalatot gyűjteni. Amikre a kérdéseid közül talán tudok válaszolni, azok a következők:
Az olyan emelkedőt képesek az elektromos bringák leküzdeni, amlyekre emberi erővel is KÖNNYEDÉN fel lehet tekerni. Az elektromos bringák ha jól tudom, azért mennek csak 20-26 körül max., mert van bennük nyomatéknövelő bolygómű, ami segíti az emelkedőre történő felmászást. A hatótáv nagyon függ a súlytól és a terepviszonyoktól. Olvastam pár tesztet, ha átlagon felüli pilóta vezet és jócskán vannak emelkedők, akkor simán előfordul, hogy a kiírt autnómiának csak a felét tudja a bringa. Szerintem rendes boltban adnak garit a fődarabokra, de az aksi az már "kopó" alkatrész lehet.
Az aksik töltése ha üres 6-8 óra, ennél rövidebbet csak a szilikon aksik tudnak, amelyek megfelelő töltővel 30-60 perc alatt felveszik a kapacitásuk 80%-át, 4 órán belül fullra töltés.
Szerintem a gumik és egyéb alkatrészek teljesen mezei bringaboltban is vásárolhatóak, a küllők esetleg problémásabbak, mert a hubmotor miatt rövidebbek a normálnál. De én attól nem félnék, hogy nem lesz alkatrész hozzá, kizárt dolog, hogy a jövőben ne árulnának hozzájuk az utolsó csavarig mindent.
Az aksik élettartama normál ólomaksiknál olyan 300 feltöltés, szilikon aksiknál pedig több 10000 km. Nagyjából 1-1.5 évente tutira kell aksigarnitúrát cserélni hagyományos aksik esetén. Ára szintén változó, darabja olyan 3500-tól indul (12V, 9Ah gondozásmentes), de a szilikon aksik is elég jó árban vannak, 8500-tól felfelé, igaz ez már 16Ah-s. Persze meg kell nézni a befoglaló méreteket, mert nem biztos, hogy mindegyik passzol bele.
Töltése történthet a bringában is, de akár a komplett aksipakk is kivehető és elvihető feltöltésre. Ha jól emlékszem egy elektromos bringa aksikkal 40 kg körül van súlyban, szóval egy ember tudja mozgatni, de azért naponta lépcsőn ciplegetni nem valami kellemes.
A pedál nem kalimpál elektromos üzem közben, ugyanúgy nyugalomban van, mintha nem is lenne benne elektromos hajtás, viszont érdemes rásegíteni, főleg emelkedőkön, sok powert lehet ezzel megtakarítani.
Strapabírásról nem tudok nyilatkozni, de gondolom a megnövelt súlyanak megfelelően az egyes alkatrészek terhelhetőségét is megnövelték, mindenesetre elektromos bringát még nem hallottam kettétörni.
Azt hiszem a legtöbbön van hátsó teló, első szerintem nem jellemző.
A lámpák fogyasztása eléggé elhanyagolható a motorhoz képest (200-350W a max. 5-10 W-tal szemben), szóval ezektől nem igazán függhet sem a sebesség sem a megtehető táv.

Remélem tudtam segíteni valamiben.
Üdv,
FreeX
Előzmény: toughtful (534)
toughtful Creative Commons License 2007.05.09 0 0 535
Mondjuk egy rossz pontot már kaptak, mert SEHOGY nem lehet nekik levelet küldeni a megadott e-mail címre, visszaküldi folyton... No mindegy, hátha majd ti! :D
toughtful Creative Commons License 2007.05.09 0 0 534
Hola all! Nekiszegeztem a levelet a budagyöngyés bagázsnak, de megkérdezem tőletek is az összeset, hátha innen azért 'valódibb' válaszokat várhatok. A kinézett típus egy sellő (a nálam szóba jöhető ár maximum 110 ezer forint lehet, de bóvli szart nem akarok. Szóval lássuk...!

A Sellő hogy bírja az emelkedőket? Igen impresszív a leírása – csak vegyük számításba, hogy teljesen hülye vagyok az elektronikához, így az 30-50 kilométer hatótáv, és a 25 kilométeres maximum sebesség az, ami lebilincselt, sem mint hogy milyenek az akkumulátorok.
A Sellőre létezik garancia? A honlapon egy szót sem említenek ilyesmiről, már pedig ha az ember a mai világban (ígérem, többet nem hozakodok elő ilyen 'bezzeg a mi időnkben' felkiáltással...) 100 ezer forintot kifizet valamire, tudni szeretné, hogy ha az a bizonyos valami egy hét után lerobban alatta, akkor vissza tudja e váltani, esetleg cserélni valamire?
Ha én 100 kiló vagyok, akkor ez a Sellő körülbelül mekkora utat tud velem megtenni a vadregényes Budapesten? Ez bizony igen komoly kérdés, hiszen ha a szomszédba akarnék menni, akkor bizony vennék egy sima rollert, itt azért nagyobb távokról van szó.
Van ezen kilóméteróra, illetve valamiféle töltöttségjelző, amellyel ki tudom saccolni, hogy körülbelül hány kilométer után kell vad biciklizésbe kezdenem? Semmi gond a testmozgással, egészséges is, csak azért, ha mondjuk lerobbanok a belváros közepén, én meg lakom Erzsébeten, lehet, hogy nagyon vad csuklásba kezdene az édesanyjuk, ezt meg se én, se önök nem akarják szerintem.
Körülbelül mennyi ideig tart az akkumulátorok töltése? Ha az ember nekifutna egy 30 kilométeres távnak, lehet, hogy ésszerű, ha tudja, hogy mennyi idő után fordulhat vissza?
Milyen az alkatrész szállítottsága a terméknek? Úgy értem, ha két év múlva kiszakad a kerék, és rátámad a szomszéd nénire, tudok hozzá újat szerezni, vagy abban az esetben már önök mossák kezeiket, esetleg a hely is eltűnik, csak egy cetli marad, hogy „jól van hülye gyerek, megérte megvenned”?
Az akkumulátorok körülbelül mennyi ideig – kilométerig, akármiig – bírják? Élettartam érdekelne elsősorban. Ha pedig véletlenül tönkremegy, vagy akarnék még egy garnitúrát, mennyire kell számítanom? A honlapjuk elég informatív, van rajta egy kép pár bukósisakkal mint kiegészítő, ez alapján igen nehezen saccolom be az árát.
Rá kell erre tekerni? Na bumm, lebuktam, számomra az e-bicikli fogalma olyan, mint a szomszéd anyókának az UFÓ: hallottam már róla, de nem hiszek benne, hiszen még sohasem láttam. Egyáltalán a pedállal mi történik, ha nem kívánok tekerni – mert egy lusta disznó vagyok – olyankor vadul kalimpál a hátam mögött, hogy az óvatlan gyalogosokat alaposan le lehessen vele tömeg mészárolni, vagy csak nyugalmi állapotban leledzik?
Az akkut hogy lehet tölteni? Ha mondjuk véletlenül berobogok a barátnőmékhöz, be kell tömnöm a lakásba a készüléket, hogy aztán egy esetleges nyári zápor után hetven kiló agyaggal kedveskedjek az engem amúgy is utáló anyósnak, vagy kitéphetem belőle az akkut, hogy egy lakásban diszkréten tudjam lopni a kedvesem családjától az elektromos áramot?
Létezik ehhez slusszkulcs, vagy az ember úgy védheti a 100e HuF-os készüléket, mint a mezei BMX-eket, hogy aztán lefűrészeljék róla a láncot, és ellobogjanak vele a naplementében?
Milyen súlya van a készüléknek? Semmi probléma, ha a kötelező tekerés mellé befigyel még esetleg egy korrekt kis súlyemelés is, de az ember, ha a belvárosban jár, akaratlanul is tömbházakba botlik, ráadásul derék kis országunkban a legtöbb ilyet három emeletesre tervezték, hogy még VÉLETLENÜL se kelljen bele liftet építeni, innentől fogva meg azért fontos lenne, hogy ne egy 150 kilós cuccot keljen a lépcsőről leesés esetén fekve nyomni.
Hogy bírja a Sellő az esőt, havat, tornádót, és a jégverést? Szép dolog a napsütésben rodázni a pampában vágtázó lovakkal, de ha megveszem, szeretném a mocskos BKV HELYETT használni, és az időjárásnak megvan az a speciális tulajdonsága, hogy nem mindig verőfényre süt a nap. Meg mondjuk előnyös lenne, ha egy enyhe nyári záportól nem kapnék áramütést, hogy aztán füstölő hajjal álljak az út szélén, vagy esetleg tekernem keljen – igen, még mindig utálom a testmozgást.
Mennyire strapabíró ez a készülék? Nem azt mondom, hogy szeretném megdönteni a kamion alá becsúszás e-biciklivel világrekordját, de az ember akaratlanul is el-elesik, nem lenne jópofa, ha egy dőlés után apró darabkákat szedegethetnék fel az útpadkáról.
A gumik milyenek? Rendes 'biciklit' kell elképzelni – olyat már láttam, becsület szavamra! - külsővel és belsővel, vagy pedig egyfajta tömör, mint a... nem tudok jobb példát, traktoroknál?
Lámpákkal mi a helyzet? Mennyire függ a lámpák fényere a sebességtől? Rossz biciklis – dinamós! - tapasztalat, hogy az embert csak akkor vették észre, ha lassan közlekedett, ha már a motorháztetőn szidta a felmenőket. Ezt jó volna elkerülni.
Rugózása van, vagy pedig a macskaköves utakon hamar bekövetkezik az a kellemes seggfájós élmény, amit az ember csak egy BMX biciklin ismerhetett meg, Csepel módra, amikor még azt hitték, hogy a lengéscsillapító valami gonosz kapitalista találmány, és el kell égetni?
Le lehet fixálni valahogy a sebességet? Most lehet, hogy nagy vágy egy tempomatot várni egy e-biciklitől, de hát istenem, járdán maximum 10 kilométer per órával lehet száguldani, aztán a magyar rendőröket ismerve így is jó bonyolult lesz megmagyarázni, hogy ami alattam van, az nem egy riksa, hanem egy elektromos bicikli, hát még, ha elnézem a dolgot, és véletlenül 20-al teperek a járdán a megengedett helyen.
Úgy mesélik fórumokon, hogy a Sellőnek hajlamos letörni a pedálja – ez igaz? Nem tekerném ha nem muszáj, komolyan.
Fékek terén mivel rendelkezik? Erről sincs semmi információ, pedig jó volna tudni, hogy hogyan lehet megállni a dologgal. Persze én szeretek haladni, de fékezni sem rossz dolog azért...
KRESZ-es szükségleteknek mennyire felel meg? Csengő – duda – ilyesmi...

Válaszaitokat itt is előre is köszönöm :)
gedikart Creative Commons License 2007.05.08 0 0 533

Sziasztok!

 

Nagymamámnak szeretnék elektronyos bicót venni. Ki fogjuk próbálni mindketten (kényelmes-e stb), de szeretném szűkíteni a kört, hogy melyek jöhetnek szóba.

 

Jelenleg egy kemping biciklivel jár, ami már elég ramaty állapotban van, és ő már eléggé elfárad a pedálozás közben. (Próbált egy női 18 sebességes MTB-ot is de az neki nagy és fura, és nem akar váltogatni)

 

Ezek a kritériumok:

 

- Jó minőség, megbíztható (bicó & akkuk)

- Jó szerviz támogatás

- Ne legyen túl nagytestű bicikli, inkább kempinghez hasonló felépítés

- Kicsi átlépési magasság

- Egy héten 4-5-ször használná a következő (leghosszabb) távon:

Otthonról indul: 50 méter egyenes-sík szakasz, majd 250 métert gurul egy elég meredek lejtőn (én MTB-kal kb 30 Km/h-ra gyorsulok fel minimális tekeréssel még az egyenes szakaszon). Ezután 1300 méter sík terepen. Idáig aszfalt volt. Ezután még 400 m murvás (jó minőségű) közel sík szakasz következik. Hazafele ezeknek a fordítottja.

Tehát menne összesen 250 métert nagy emelkedőnek, és 3500 métert sík terepen, és 250 m-t lejtőnek.

- Kisebb sebességű bicó elég

- Kerékpáros súlya 70 kg

- Nem számít a teleszkóp megléte

- Nem számít a bicó színe

- Ár: Max 115 ezer Ft

 

Én az Angell 326-os típust gondoltam, de várnám a kritériumoknak megfelelő véleményeket.

 

Köszi!

redcar Creative Commons License 2007.05.08 0 0 532

Szia Face!

 

Jólvan látom nem csak én nem tudok igazán okosat mondani a 4 v a 2 akksis változatra. Azt hiszem pontosan ezért a 4 aksisat fogom megcsinálni. meglátjuk mik a tapasztalatok. Valszeg. semmi különbség nem lesz hisz csak a műanyag doboz amiben a 2V-os cellák vannak több, de a terhelés hátha egyenletesebb oszlik meg. Ki tudja? Majd elválik.

 

Ami az építést illeti nagyon csinálnám már én is, de annyi dolgom van hogy nem jutok oda. Mindenesetre a múltkori teszt vezetés újult erővel tölt fel az ügyben. És nem utolsó sorban egy két problémát is hozott amit a hosszabbtávú tesztelés előtt meg kell oldanom. Pl a motor hűtése.

 

Üdv RedCar

Előzmény: Face88 (527)
Bazarghai Creative Commons License 2007.05.08 0 0 531
Szia!

Kösz az infót.
Előzmény: redcar (530)
redcar Creative Commons License 2007.05.08 0 0 530

Na akkor a kép:

redcar Creative Commons License 2007.05.08 0 0 529

Szia Gábor!

 

Amire neked szükséged van az egy akkufeszültség őr. Az autó akkuk védelmére, állapotuk figyelésére sok kapcsolást találsz a neten. A fesz beállítása ált. egy zener diódával történik, ehhez képest vizsgálja a valós feszültséget, és jelez vissza, vagy tilt le. Én is be akarok építeni egy ilyet, de nem biztos hogy azt amit mellékelek. Arra jó hogy lásd mi is kell neked, és hogy működik. 

 

Üdv Redcar

Bazarghai Creative Commons License 2007.05.08 0 0 528
Sziasztok!

24 voltos rendszert építenék én is Gepida vagy Cruiser kerékpárra. Első kerék hajtású lesz, a bicikli kerekén egy 4-500 mm-es mosógép tárcsával. Fölötte a motor egy 250 wattos tech-mobilos kis nyomatékú villanymotor. A motor tengelyén szabadonfutó (gépdefektus esetén hajtható maradjon). A vezérlést én csinálnám 555-el FET-el. Egy problémám lesz csak, az akkuk mélykisülés elleni védelme.

Tehát a kérdésem az, h tudna-e vki mutatni/adni olyan kapcsolást adni, ami lekapcsolná a rendszert, ha 1,75 V alá esne a cella feszültsége? Olyan kellene, ami elbírja az üzem közbeni 10-12 ampert és szabadon (potival) állítható lenne a lekapcsolási feszültség.
Ez azért kellene, mert más projecthez is szeretnék készíteni ilyet más típusú cellákhoz.

Köszönettel: Gábor
Face88 Creative Commons License 2007.05.07 0 0 527
Üdv!

Nagyon jó a kérdés, de őszintén szólva megfogtál ezzel.
Nem hinném hogy észrevehető külömbség lenne köztük de én valamiért a 2x12-t favorizálnám. A 4 akksis felépítés a pakk elhelyezésében segíthet mert azzal több féle alakot lehet kirakózni.

A fúrógépek akkucellái általában NiCd cellák, ott egész másképp viselkednek a dolgok mint egy zárt rendszerű ólomakkuban szóval ez a "két szélső akku döglik" effektus SZERINTEM egyáltalán nincsen. Az ólómakkukban 2V-os cellák vannak sorbakötve. Most hogy egy akksiban 6db van vagy csak 3 tökmindegy.

Sok sikert az építéshez, már én is nagyon csinálnám a Rometemet :)


Előzmény: redcar (526)
redcar Creative Commons License 2007.05.07 0 0 526

Sziasztok!

 

Építés közben felmerült bennem egy kérdés, és nem tudok benne dönteni.

 

24V-os a rendszerem. Ehhez néztem akkut és felmerült egy érdekes kérdés bennem:

 

Mi lenne jobb ha 4x6V -os akkukat tennék bele v. ha 2x12V-os at. Jelenleg a www.riasztóbolt.hu-n  a DIAMEC akkuk közzül a 12V/12Ah-ás akkukat és a 6V/12Ah akkukat néztem. Helyileg ugyan akkora helyet foglalna el az akkupak bármelyikből csinálnám, csak a 6V-osokból készült az 0,4Kg-mal több lenne(ennyit akár én is hízhatok:))) ). Árban kb 1000Ft az eltérés ez sem befolyásoló tényező. Viszont a több akkuból építeni fel a pakkot az nem lenne életartamban hosszabb? Nem bírnák jobban az aksik? Vagy semmi különbség köztük?  A fúrógépek akkucellái közzül, tudom hogy mindig a két szélső szokott kimenni álltalában azok párszori cseréjével a pakk még jó darabig hasonló paraméterek mellett használható. Ez vajon itt is működne? Az akkuk cseréje pénztárcakímélőbb lenne a 6V-osoknál mint a 12V-osoknál ha a fenti tapasztalat itt is igaz.

 

Szerintetek melyik megoldás lenne a jobb?

 

üdv Redcar 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!