Keresés

Részletes keresés

Face88 Creative Commons License 2007.01.21 0 0 302
Üdv!

Teljesen igazad van, sokmindentől függ a teljesítényfelvétel...én a Rometemnél például a nehéz és relatív vastag kerekektől is félek kicsit.
Alapállás hogy kőkeményre fújtatott gumikkal kell használni hogy minél kisebb legyen a gördülési ellenállás.
Elektromos járgányoknál létfontosságúak ezek a tényezők mert akár kedvezőtlen esetben meg is feleződhet ilyenek maitt a hatótáv.
Az én gépemné leeht hogy túlbecsültem mert cirka 1kWh-m lesz és azért a gyárilag 1 lovas motor eszik...főleg 48 volton amikor a teljesítménye 2 lóerőre jönne ki, perszenem lépek a szájába annyira(egy darabig) :)

Láttam régebben babetta kaliberű robogókat amiknek 3 küllős műanyag felnijük volt...olyat lenne jó szerezni!
Ha valaki tud iylenről vagy tudja milyen motorokon szokott lenni vagy egyáltalán lehet e kapni külön írhatna.
Előzmény: Riderman (301)
Riderman Creative Commons License 2007.01.21 0 0 301
Közben megnéztem egy diagramot, ahol egy 500W-os motorhoz max. telj. felvételnél 780W szerepel. Viszont az is látszik, hogy ha nincs leterhelve, akkor kicsit magasabb fordulatot ér el, jóval kisebb felvett teljesítmény mellett. Ez persze logikus, kérdés, milyen fordulatra méretezik, amikor bringába van építve, ill. mit takar az azokra ráírt 250W.
Előzmény: Riderman (299)
Riderman Creative Commons License 2007.01.21 0 0 300

Freehill, nem gond a névelírás, ez legyen a legnagyobb bajunk. :)

 

Egyetértek, hogy a sípolásra egy bringán semmi szükség. Ha megtaláltad a forrást, és nem akarod megbontani, megpróbálhatod hangszigetelni, és akkor már kevésbé zavaró.

Előzmény: Freehill (298)
Riderman Creative Commons License 2007.01.21 0 0 299

Face, ebben végülis igazad van, csak nem tudtam, az 1kW-ot névlegesként adtad-e meg, vagy indítási terhelésnek. Ált. a névlegest szokták feltüntetni, és indulásnál még annál is többet vesz fel.

Ugyanígy nem tudom, hogy a gyári bringák mennek-e teljes gázon 25km-t. Mondjuk ott a 250W-os motorhoz ha jól rémlik ált. 450Wh körüli akku van.

Előzmény: Face88 (294)
Freehill Creative Commons License 2007.01.20 0 0 298
Üdv Face88, köszönöm a javaslatot! Reméltem, hogy ilyen - viszonylag egyszerű - módon meg lehet oldani a dolgot (bár én annyira nem értek az elektronikához, hogy biztosan nem magam csinálnám, hanem valamilyen szervizt bíznék meg :)), viszont ezek szerint csak azt kell elérnem, hogy a garancia ne ugorjon a beavatkozással, műszakilag kivitelezhető az átalakítás. Megnyugtattál, még egyszer köszi!
Előzmény: Face88 (297)
Face88 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 297
Üdv Freehill!

Az lenne a javaslatom asípolással kapcsolatban hogy ha neked nem okoz gondot szedd szét a fejidomot és keresd meg a sípoló ketyerét. Egy valószínűleg fekete kis kerek izé lesz olyasmi alakú mint egy söröskupak :)
Vezeték nyissz és teszel oda mondjuk egy 500 ohm-1kOhm körüli ellenállást...elég a sima 1/4W-os bármilyen régi kacatból kiszedhető...érdemes a hangot halkan megtartani hogy nehogy rajtahagyd az indexet.
Sajnos a legtöbb tapasztalat azt mutatja hogy nem szeretnek foglalkozni a vevővel ilyen apróságok miatt mert nekik is bontogatós macera úgymond semmiért mondván
"hibátlan a gép".
Persze reméljük jófejek:)
Sok sikert hozzá!
Előzmény: Freehill (295)
Freehill Creative Commons License 2007.01.19 0 0 296
Bocs a neved elírásáért.
Előzmény: Freehill (295)
Freehill Creative Commons License 2007.01.19 0 0 295

Szia Ridermann, Neked is köszönöm az információkat az akkumulátorról! A matrica is jó ötlet: ha piszkálnak a kerékpárosok, lehet, hogy fel fogom használni :).

 

Már csak a túl hangos irányjelző zavar. A helyi forgalmazó azt mondta, ők nem tudják lehalkítani, úgyhogy írtam egy e-mailt a központi forgalmazónak, még nem válaszolt. Idézet a levélből:

 

Ha indexelek, a fényjelzés mellett olyan fülsértően hangosan sípol a kerékpár, mint ahogyan az autóbuszok szoktak tolatáskor. [...] A cél elvileg a balesetveszély elkerülése lenne. Ugyanakkor nem látom, hogy miért kell minden szimpla kanyarodásnál a fél város figyelmét felhívnom magamra (különösen éjjel) - ilyen erővel minden jármű sípolhatna -, ráadásul az autósok jó eséllyel nem is hallják. Aki pedig mégis, az valamilyen vészhelyzetre számít, holott lehet, hogy csak egy alárendelt út végén várok türelmesen arra, hogy be tudjak kanyarodni. Ilyenkor haszontalan és irritáló a folyamatos, agresszív sípolás. Ha előzök valakit, szintén kockázatos bekapcsolni a hangot, hiszen csak azt érem el vele, hogy az előttem haladó hátrakapja a fejét, és mivel nem előre néz, balesetet szenvedhet... És persze az én figyelmemet is elvonja a vezetéstől. Tehát a hanghatás szerintem jóval nagyobb balesetveszélyt okoz, mint amennyit esetleg segít. Az indokolt esetekre ott van a kürt, melynek használatát - nem véletlenül - szigorú feltételekhez köti a KRESZ.

 

Ezzel kapcsolatban kinek mi a véleménye, tapasztalata? Más gyártóknál, modelleknél is van ilyen jelenség, esetleg a benzinmotorosokon is? Mert nekem még soha sem tűnt fel...

Előzmény: Riderman (292)
Face88 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 294
Szia Riderman!

Tudom hogy C/2 a leadott telejsítmény hogyha kapacitás egészével tehelem, de ha felpörög a motorom azaz megyek mondjuk 40-el akkor nem eszik annyit a motor mint indulásnál hanem csak kb. 300-400W-ot.
Az elektromos bicikliknél a 250W is a max. mertha kiszámolod akkor ha 250W-al terhelnéd sehova nem menne az 20km-t 20-25km/h sebességnél olyan 150-180W lehet sztem.
Riderman Creative Commons License 2007.01.19 0 0 293

Szia Face88!

 

A 4 db 20Ah-s akku kb. 1kWh-t tud, ez nem fog 1kW-os terhelés mellett 1 óráig menni. Savas akku 1C terhelésen kb. a _névleges_ kapacitás felét tudja leadni, tehát kb. fél órát fog tudni. Kisebb terheléssel persze jóval többet.

Előzmény: Face88 (288)
Riderman Creative Commons License 2007.01.19 0 0 292

Szia Freehill!

 

Akkuval kapcsolatban gondolj az autókra, azokban is mindig bent van az akku. A hideg még jót is tesz tároláskor, hisz alacsony hőmérsékleten lelassulnak a kémiai folyamatok, kisebb az önkisülés és az öregedés. Természetesen ilyenkor a kivehető kapacitás is kisebb, ahogy e.t. is írta.
Ezzel kapcsolatban egyébként tévhit, hogy a fagyot nem bírják, ez csak a lemerült akkura igaz -7 fok alatt, feltöltve jóval hidegebbet is bír, ha jól rémlik -40-et is akár.

 

A rátöltésnél szintén alapul lehet venni az autókat, ott sem igazán gond, hogy minden indítózás után töltve vannak. Napi használat esetén is elmegy 4 évig egy akku, és ezután sem teljesen halott, csak az indítást nem bírja már. Persze a bringában más a helyzet (hosszú idejű, nagy áramú kisütés), tehát nem fog ennyit bírni, de nem is megy tönkre 350 kis rátöltéstől.

 

Kerékpárúttal kapcs. igaz lehet, hogy sok bringás nem nézi jó szemmel. Sajnos mindenki emberből van, és az jobban feltűnik, ha (akár csak vélten) más sérti az érdekeinket, mint amikor mi sértjük másokét. Majd idővel megszokják, ill. informálódnak, hogy miről is szól a dolog. Talán rájönnek, hogy legalább egy újabb ember van, aki nem autóval jár. :)
Addig is esetleg fel lehetne tenni a gépre egy "Ez is bicikli!" matricát. :)

Előzmény: Freehill (291)
Freehill Creative Commons License 2007.01.17 0 0 291

Szia e.t.!

Köszi a gyors válaszokat, így holnap nyugodtabban hagyom majd a fűtetlen kerékpártároló helyiségben az akkumulátort :).

 

A típusválasztásnál számomra fontos szempont volt, hogy használhassam a kerékpárutakat, és ne kelljen lemennem az autósok közé. Csak ahogyan Te is megerősítetted, a legtöbb bringást ez valószínűleg ingerli - arra nem is gondolnak, hogy a látszat ezúttal csal, max. ha észreveszik, hogy ez a robogó zajtalan :). Sőt, igazából a KRESZ szerint ahol van kerékpárút, ott kerékpárnak minősülő járművel kötelező is azt használni. Persze ettől még számíthat az ember a megjegyzésekre. (Első utamon is hallottam, ahogy egy kisgyerek kérdezte az anyukáját, hogy "miért jött fel a motor a járdára?". Ugyan két dologban is tévedett - a kerékpár ment fel a kerékpárútra :) -, de a látszat valóban ellenem szólt...)

 

A pedál természetesen fent van, a biztonság kedvéért is :), másrészt a használati útmutató szerint érdemes pedállal elindulni, a motor és az akku kímélése miatt. Bár pedállal jóval lassabb és instabilabb az indulás, mint akár a motor használatával, akár egy hagyományos kerékpárral... Bár lehet, hogy csak bele kell jönnöm :).

Előzmény: e.t. (290)
e.t. Creative Commons License 2007.01.17 0 0 290
Szia Freehill!

Azon már én is többedszer elgondolkodtam, hogy miért nem tudja az eladó, hogy mit is értékesít ill. javasol, mert te is azt írod itt, hogy: a boltban mást mondanak, mint a használati útmutató - totális inkompetencia.

Akkor:
1) A 36V-os aksit 31,5V-ra merítheted le - ezt jobb vezérlők figyelik is, és nem engedik a mélykisütést, mely garantáltan az akkuk végét jelentené. Azaz ezt a mértékű kisütést teheted meg cirka 350x. Ha kisebb mértékben meríted le a telepeket, akkor több mint 350 alkalommal tölthetsz rá az akkukra.

Kering a neten még néhány leírás. Nézd meg ezt, hogy mit ír - remélem segít vmit: útmutató ha elrontom a linket, akkor ezt akartam beszúrni: http://tech-mobile.hu/elemek/termekek/hasznalati_utmutato_3QQ.pdf , igaz nem kerékpár, de elektromos ez is. pdf-ben van, ezért nem tudtam bemásolni az ide vonatkozó részt, de majd megtalálod magad is az aksis részt.

2) Tárolásnak a több hetes nem használatot értsd - időnként utána kell tölteni. A hőmérséklet pedig a kapacitásvesztésnél fontos (hideg időben rövidebb távot tudsz megtenni, mint melegben).

3) Remélhetőleg nálatok a rendőr ismeri az ide vágó KRESZ jogszabályt, és max elkéri a papírjaidat, hogy igazold a bringa teljesítményt. Vagy úgy jársz, mint én, hogy keresik a benzinmotort a gépben, majd megszeppenve konstatálják, hogy ez tényleg "villannyal" megy, és a végén, hogy demonstrálja hatalmát a szerv bekapcsoltatja a világítást, hogy ezt nappal is kell használni aztán elenged.
Itt nálunk a legtöbb bringás nem szereti a robogósokat a kerékpárúton, ígyhát marad a sárga mellény, a sisak, és a gyüremkedés az autósok között vagy mellett.

Ja, és fontos, hogy pedál legyen felszerelve, mert csak úgy kerékpár a kerékpár :-))))
Előzmény: Freehill (289)
Freehill Creative Commons License 2007.01.17 0 0 289

Sziasztok!

 

Éppen tegnap vettem egy Velox Classic típusú elektromos kerékpárt. Az első benyomásaim pozitívak, egyedül az nem tetszik, hogy indexeléskor iszonyatosan hangosan sípol, remélem, ezt majd le tudják halkítani a boltban (így inkább nem indexelek, mert felébredne rá a fél város :).)

 

Az akkumulátorral kapcsolatban lenne két kérdésem, amelyeket még nem tudtam tisztázni (a boltban mást mondanak, mint a használati útmutató). Ezek végülis nem a konkrét típushoz kötődnek, ezért remélem, hogy valaki tud válaszolni rá :).

 

1. A kerékpáron lévő matricán és a használati útmutatóban is az áll, hogy az akkukat minden használat előtt fel kell tölteni. Ezzel kapcsolatban nem tudom, hogy mit értenek "használat" alatt. Ha elmegyek reggel a munkahelyemre, és 8 óra múlva mennék haza, az már új használatnak számít? Tehát fel kell cipelnem magammal a jó pár kilós akkut a szobámba és rátölteni, akkor is, ha kb. 5 percet használtam előtte? A másik dolog, hogy a katalógusban úgy számolják az 1 km-re eső költséget, hogy az ember a feltöltött akkut szinte teljesen lemeríti, és csak utána tölti újra (a boltban is ezt javasolták). Ami nem tűnik értelmetlennek, figyelembe véve, hogy az akku csak 350 töltést bír. (Újabb definíciós kérdés: mi számít "egy töltés"-nek? Az is ha 90-ről 100%-ra töltöm, vagy utóbbi "egytized" töltésnek tekinthető az élettartamot tekintve?)

 

2. A másik kérdésem azzal kapcsolatos, hogy az akkumulátort 10 és 38 fok közötti hőmérsékleten kell tárolni. Mit jelent a "tárolás"? A 8 órás munkaidő annak számít? (Megint csak az a kérdés, hogy télen állandóan magammal kell -e cipelnem az akkumulátort, vagy csak akkor kell bevinnem a lakásba, ha több napig nem használom a kerékpárt?)

 

Ja, és még egy dolog nyugtalanít kicsit: ránézésre egyértelműen "segédmotoros kerékpárnak" néz ki a kerékpárom. Aki hasonló modellt használ, milyen tapasztalatai vannak? Nem állítják meg túl gyakran a rendőrök pl. a kerékpárút használata, vagy a motoros sisak hiánya miatt, ill. nem kötnek bele a kerékpárosok a kerékpárúton?

 

Köszi a válaszokat előre is!

Face88 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 288
Üdv!

A Romet projectem a vezérlés miatt áll mint említettem.
Ebicikli jóvoltából ma megrendeltem egy kiselejtezett elektronikát amit átépítek majd.
A Tech-Mobile kft jóvoltából érkezik az elektronikám.
A gépet csak sztenderen állva próbáltam ki tehát megforgattattam a kereekt a motorral.
Szépen hajt a lánckerék áttétel tökéletes.
Nem értem miért nem forgalmaznak már 1 lóerős DC motort, lehet hogy nem tudták eladni csak a kisebbeket.
Ha esetleg ügyesen hajtod és 48V-os rendszert csinálsz akkor belefér a 750W az 500W-osba is persz télleg ésszel.Kicsit romlik majd ahatásfokod.
Énis 36V 750W os motorral rendelkezek de eleve 48V-os a rendszerem és oyaln 1 kW körül fogom hajtani hogy menjen is :)
Menni nem mentem még a járgánnyal mert nem állt még össze.
Ha maradnak ilyen jó idők Vizsgaidőszak végeztével megcsinálomés írok rögvest a tapasztalatokról.
Kalkulációk alapján olyan 40 és 50km/h közötti sebességre számítok és 50km hatótávra a 4db 20Ah akkuval.
osiolek Creative Commons License 2007.01.15 0 0 287

Üdv Face88!

Érdeklődnék, hogy mennyire jutottál a romet projekttel, mielőtt leálltál vele? Valamennyire kipróbáltad a villanymotort? A tech-mobile-nek már nincs ilyen, csak 500 wattos.

Előzmény: Face88 (286)
Face88 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 286
Üdv E-bicikli!

Nem is tudtam hogy a Tech-Mobile-nak van Budapesti forgalmazója is.
Ezt örömmel hallom, én náluk vettem az 1Le-s motoromat láncot meg lánckerekeket a bringámhoz.


e.t. Creative Commons License 2007.01.13 0 0 285
Szia ebicikli azaz Andás!

Láttam a honlapotokon, hogy Elite e-kerékpárokat is árusítasz az üzletedben. Megadnád az importőr elérhetőségét? Vezérlő egységre van szükségem egy ELITE-08 bringához. Pontosabban ezen nincs rajt, hogy elite, de tökre így néz ki. Lomtalanításból szereztem, de sajnos kiégett a központi egysége, és így totál hasznavehetetlen. Sima bringának meg nem jó, mert terpeszben kell tekerni.
Előzmény: ebicikli (284)
ebicikli Creative Commons License 2007.01.12 0 0 284
Igen, a Tech-Mobil termékeit (is) mi árujuk Budapesten.
Előzmény: jeriko2 (283)
jeriko2 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 283
A techmobile.hu is te vagy? Ugyanezeket a termékeket árulják...
Előzmény: ebicikli (282)
ebicikli Creative Commons License 2007.01.11 0 0 282
www.ebicikli.hu



35km/h végsebesség, 48V-os rendszer! Panasonic akkumulátor...
Érdemes élőben megnézni, nagyon megnyerő, és műszakilag az egyik legjobb termék!
Előzmény: jujjj (269)
Face88 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 281
Üdv Druszám azaz E-bicikli!

Nagyon örülök hogy vannak emberek akik ilyen érdeklődéssel foglalkoznak az elektromos kétkerekűekkel.

Az én véleményem hogy ez a jövő járgánya, hiszen egy kis ügyességgel bárki számára elérhető technológia alapját elképesztően hatékony és kifogástalan teljesítményű járműveket lehet létrehozni/vásárolni :)

Szerintem igenis kell és jó dolog népszerűsíteni ezeket a járműveket!
Én évekkel ezelőtt a fejembe vettem egy ilyesmi építését...akkor még egyáltalán nem voltak ilyenek az országban...aztán megis lepődtem mikor az első zizegős megmotorizált BMX-em mellett elszáguldott 25-el a Tornádó :)
Az én kütyüm 20 Km/h-val izzadt kb. 300W-os házibarkács megoldással felfogatott autó hűtőventillátor motorral és egy 12V 55Ah-s autóakkuval :D

Az elektronikával kapcsolatban hihetetlen nagy dolog lenne számomra mert végülis próbáltam "kifejlesztgetni" de hamar rájöttem hogy inkább jobb "megvenni" a gyári technológiát és a FET-eket kicserélnem nagyobb áram illetve fesz tűrésűre, mert valaki már kieszelte a működő megoldást ráadásul a potitekergetős gázkar nem egy megbízható cucc.

Előre is köszönöm hogy utánanézel, figyelni fogom a fórumot.

Köszi

Üdvözlettel: András :)
ebicikli Creative Commons License 2007.01.11 0 0 280
Előző hozzászóláshoz két fotó:

ANGELL 370www.ebicikli.hu
ebicikli Creative Commons License 2007.01.11 0 0 279
Sziasztok!

Nyáron voltam egy barátomnál Kínában egy hónapot, és ott szerettem bele az elektromos járművekbe. Kínában nincsenek benzines (büdös) robogók, csak elektromos robogókkal, motorokkal közlekednek. Áll az ember a 2*4 sávos út mellet, amit 2*2 sáv bicikli út ölel körül, és azt látja, hogy csak ezen elektromos járművek közlekednek, méghozzá hangtalanul! Úgy árulják őket, hogy az elektromos kerékpár kereskedésekből 200 db dől ki az utcára! Ez előtt én nem is tudtam róla, hogy ilyen termékeket lehet már itthon kapni. Azóta komolyan elkezdtem foglalkozni a témával, és nyitottam egy kiskereskedést is. Körbejártam a hazai importőröket, és próbáltam a minőséget keresni (nem volt egyszerű). Egy szerelő barátommal ketten visszük az üzletet, 12 fajta terméket tartunk jelenleg. (ez volt a reklám helye, bár nem tudom ez mennyire szabályos, de ha nem, akkor majd moderálják).

Szeretném azt, hogy egyre többen megismerkedjenek az elektromos kerékpárok előnyeivel (és hátrányaival egyaránt), és így a megfelelő felhasználói réteghez eljusson az info.

Előző hozzászólónak üzenem, hogy intézem neki a már kiselejtezett elektronikát!

Várnám az ötleteket a jövőbeli termékválaszték kialakításához, amennyiben vannak "szakmai" kérdések szívesen válaszolok rá, ha tudok! És szívesen adok tanácsokat, de én is azt mondom, hogy menjen be az ember az üzletbe, és próbálja ki a termékeket, próbáljon ki több terméket mielőtt vásárol! (nálam ezt egy helyen megteheti)

Üdv:

András
Face88 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 278
Üdv mindenkinek!

A Néhai Face82 vagyok csak bekrepált az e-mail cíem amin a régi jelszavam volt.
A Romet projectem sajnos szabadidő és jóidő hiányában áll.

Az NE555-el elkészített vezérlőelektronikám nem az igazi nem sikerült működésre bírnom.Szerintem ez az IC egyszerűen nem elég precíz és instabil erre a feladatra.

VENNÉK bármiféle motorvezérlő elektronikát ami elektromos bicikliben vagy rollerben volt, nem baj ha rossz leégett vagy hibás mert úgyis átalakítom.
Ha valakinek van kérem firkáljon ide biztos meg tudunk egyezni...

Pesten vagyok legtöbbet de postai megoldás is érdekelhet.

Köszi mindenkinek!
XS Creative Commons License 2007.01.10 0 0 277
Már leírta a részleteket régesrégen (pl. a 35-ös hozzászólásban is), sőt azóta már tán régen el is adta a kütyüt...
Előzmény: Juhászmoci Attila (276)
Juhászmoci Attila Creative Commons License 2007.01.10 0 0 276

 

 

 Engem érdekelnének a részletek, ha tudol írd már meg nekem. előre is köszönöm.

 

  Juhász Attila : juhasznemelus@citromail.hu

Előzmény: Törölt nick (29)
e.t. Creative Commons License 2007.01.07 0 0 275
üzi vviktor1-nek akku tároláshoz:

eddig idén még tél nem nagyon volt, de javasolt nem megfagyasztani az akkuidat. Hagyni lemerülni pedig egyenlő a tönkretétellel - legalábbis nekem bemondta az unalmast mikor csontra lemerült.
Előzmény: vviktor1 (267)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.01.06 0 0 274
232-es hsz. "ITT"-re katt, lap alján M.a. Energia fogy.: 100km/1Kw/h ugye +mondtam :-)
Előzmény: attila1976 (273)
attila1976 Creative Commons License 2007.01.06 0 0 273
Biztos hogy elírás, de lényegtelen, egy 24V-os 180W-os motor nem fog sokat fogyasztani.
Valaki viszont vehetne már tényleg egy ilyet, hogy beszámolhasson a tapasztalatiaról, pl arról a bizonyos 42Km/h-ról, hogy mennyi ideig tudja tartani ezt a sebességet. Mondjuk egy ilyen bicajt elsősorban rásegítéssel érdemes használni, a csúcssebesség is biztos csak így érhető el.
Előzmény: e.t. (271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!