Keresés

Részletes keresés

Palási Creative Commons License 2015.03.31 0 0 78413

 Csak a szabadban kísérletezz, így ha robbansz, kisebb a kártétel.

 

 

 Az égésbiztosítást is meg kell oldani, az meg nem egyszerű.

Előzmény: gabor0036 (78412)
gabor0036 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 78412

Ez egy hibátlanul működő de kb 20éves c30-ból van. Fúvókázáson kívűl mi kell még ehhez hogy tökéletesen és biztonságosan működjön egy üst alatt? Már két gázost megkerestem helyben, de nem foglalkoznak velem így muszáj vagyok magamnak. Csak hát gázzal nem szívesen játszom...

 

 

 

Palási Creative Commons License 2015.03.31 0 0 78411

 Köszönöm.

 

Most már legalább tudom, hogy milyen műszerrel végzik a vezetékek nyomáspróbáját.

Sőt azt is tudom, hogy 5100 ft/nap ért  110 eft kaució ellenében lehet bérelni.

Előzmény: morgen66 (78408)
morgen66 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78410

És a rajz?  :-)

Előzmény: Pioharley (78407)
morgen66 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78409

Írj privátba és megadom a telefonszámát, árat én nem tudok mondani.

 

Új készüléket a szakszervizek hivatalosan 15 -18 ezer körül kötnek be.

Előzmény: Palási (78406)
morgen66 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78408

Azért ez nem teljesen úgy van ahogy írod.

Vegyük most a gázkészüléket,erre szépen rá lehet kötni egy próbapumpát , és ha rossz a készülék azt szépen jelzi .

Most csináltunk egy társasházban gázvezeték felülvizsgálatot,le lettek cserélve a golyós csapok és a régi flexicsövek valamint a pincében , minden hosszmenetes kötés át lett alakítva peremes kötésekre. Ezt a felülvizsgálatot minden társasháznak meg kell csináltatnia.

Valamint minden gázkészüléket leellenőriztünk egy ilyen próbapumpával,

http://www.ventil-team.hu/rothenberger-rotest-gw-150-4-gaz-es-vizvezetek-probapumpa.4108.phtml

 

Volt ahol rossz volt a tűzhely , ott a lakó vagy vett újat , vagy megcsináltatta, viszont minden készülékre adtunk egy bizonyítványt , már ami jó volt, és egyet kapott a lakó, egy pedig bekerült a Főgázhoz, ez a hivatalos út,egy nyomáspróba jegyzőkönyv pedig ment a gázvezetékek nyomáspróbájáról a társasháznak és a Főgáznak.

 

Lehet itt okoskodni, meg okosba megcsinálni mindent,de mint a napokban is láthattátok még mindig sok a gázos robbanás, a gáz nem játék. 

 

 

 

Előzmény: Palási (78405)
Pioharley Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78407

Ez van most.

Előzmény: morgen66 (78371)
Palási Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78406

"Tudok olyat aki hivatalosan megcsinálja."

 

 

 Mennyiért csinálná ?

Előzmény: morgen66 (78381)
Palási Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78405

 Szóval a bevizsgálást ajánlják. Ez ok. Csakhogy az a vizsgálat többe fog kerülni mint maga a tűzhely.

 

 Természetesen megteheted magad is a vizsgálatot. Bizony meg. Van a lakásban egy nagyon érzékeny  mérőműszer  - úgy hívják, hogy gázmérő. Még a litereket is méri.

 Tehát a kérdéses  tűzhelyt a helyére teszitek, majd a szabványos gázbekötővel ( ami az említett inox sárga cső )  a tűzhelyt bekötitek a hálózatba, a kötés helyét a szokásos gáz spray -jel leellenőrizitek. Ha nem bugyborékol akkor elvileg jó a kötés . Na de mi van a tűzhellyel azon sok sok csatlakozás lehet, bárhol jöhet a gáz. Jó műszer az ember orra, de kevés. 

 Mit csinált nálam egyszer egy engedélyes gázszerelő ?

 Hát ráengedte a gázt a tűzhelyre és elzárta a gólyóscsapot. Majd meg nyitotta az egyik tűzhelycsapot. Kérdezte hallom é  a kiáramló gáz sűvítő hangját. Hallottam. Na erre azt mondja, hogy  jó munkát végzett mert gáztömör a rendszer. A bibi csak az volt, hogy   a gáz ráengedés és a nyitás között nem telt el  5 -6 másodperc   se , így a tesztjét nem fogadtam el. Ha várt volna legalább 10 percet, talán igen.  A teszt egyébként jó ha tényleg várunk legalább  10 percet. De a kis szivárgásra ez is kevés. Tehát ezek után a mókák után elzársz minden egyéb fogyasztót, kivéve az újonnan bekötött de használt háztűzhelyt és meg nézed a gázórát, fel írod  az állás, és másnap  kb. 24 óra múlva újra megnézed  - ha nincs fogyasztás, akkor jó a gáztűzhely  tömörség szempontjából, ha van fogyasztás akkor leszereled/ szerelteted  és visszaadod annak akitől kaptad. Viszont a 'főbérlőnek' ( aki valószínűleg tulaj  ) teljesen igaza van, szabályosan kell mindent csinálni. A bérlőimnek én se engedném meg az egyéni mókákat, főleg nem gáznál.

 

 Ez tényleg így van hogy le kell jelenteni egy egyszerű cserét?

 Valószinűleg igen. 

 

 Kell esetleg a szerelőtől valami papírt tanusítványt kérni?

 Számlát kell kérni és úgy mellesleg rákérdezni a tevékenysége engedélyére.

  Viszont a szerelő rendelkezik már komoly gázszivárgást jelző műszerrel - már amelyik. Tehát az ügy műszakilag nem reménytelen. Ha mégsem megy félre rakjátok a tűzhelyt és aztán majd a saját lakásotokba felszereltetitek valamikor.

 A jelenlegi tűzhely miért nem jó  ? ronda  ? piszkos   ? meg kell tisztítani !

 Ha megfelelő a gáztömörsége , működik az égésbiztosítás,  akkor elvileg még sokáig használható. Ha makacs a főbérlő, az a régi kötést azért cseréltesse ki a most megfelelő inox - szosra.

 Sok sikert !

Előzmény: donnos (78378)
pajaci Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78404

Nehogy jobban tudjad már, hogy én mikor miről beszélgettem!

 

Ezt a folyásirányos vackot meg minek citáltad ide????

Előzmény: Wattocsak (78403)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78403

Csak a pontosítás miatt nem rézcső vs ötrétegűről volt szó, hanem rész vs. horganyzott csővezetékről. Aki köpi a méretezési adatokat az a kókler. Innen ismerszik meg. Talán te vagy az üdítő kivétel. Bár úgy látom az ismeretek hiánya nem korlátoz semmiben.

 

Itt egy jó kis magyarázat, mint szerelőnek -ha az vagy- ezt ismerni kéne.

 

A folyási szabály alapján a rézcső után nem következhet horganyzott acélcső a víz folyásának irányában, mivel a vízben oldott oxigén hatására felszabaduló rézionok a horganyzott acélcső elektrokémiai korrózióját okozhatják. Ez vonatkozik az ivóvíz-, a használati meleg vízes cirkulációs vezetékekre egyaránt. Zárt rendszerű fűtésnél a réz és az acélradiátor, vagy az acélcső összeszerelhető, mivel itt a rendszerben kisebb a vízben oldott oxigén, így nincs korróziós veszély.

Előzmény: pajaci (78402)
pajaci Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78402

Most jön az ovodás kinek a nagyobb téma? Ha olyan profi vagy miért nem köpöd a méreteket izomból? A jó múltkori rézcső vs ötrétegű témánál is csak a mellébeszélés ment, senki nem tudott egy nyamvadt adatot se mondani, csak a nagyképűsködés vitte a prímet, hogy aki ért hozzá az tudja.

Sok a duma.

Előzmény: Wattocsak (78401)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78401

OK. Hány hálózatot méreteztél le eddig? Gondolom meglehetősen sokat, ha ilyen bátran ajánlasz a segítséget kérőknek. Én évente vagy 100 hálózatot méretezek le ezért nem merek csípőből tüzelni. 

Előzmény: pajaci (78400)
pajaci Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78400

13 méterre vannak egymástól, esbe vtc311, Y szűrő, meg rengeteg könyök van a vegyes és a pufi között.

Én meg attól akarom megvédeni, hogy indokolatlanul vastag csövekkel felesleges pénzkidobásba hajszolják. A megfelelő méretűt kell berakni, nem azt amit az okj-s csőszerelő rutinból rávág, mondván hogy "így szoktuk".

 

Előzmény: Wattocsak (78399)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78399

Nem téged fárasztalak, csak az 1.0-és usert szeretném megvédeni, hogy mindenféle baromságot elkövessen. Ami nálad működik az nem biztos, hogy másnál más körülmények között is működik. A puffer és a kazán között minden további nélkül lehet vékony cső, mivel a kettő közel van egymáshoz és nem nagyon tartalmaz szerelvényt.

Előzmény: pajaci (78398)
pajaci Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78398

Ne fáraszd magad, a cirkóm, a vegyes kazánom meg a pufferom is 18-as rézzel van összekötve, és egyes fokozaton elboldogul velük egy 15-35x20 -as grundfos. Írkálhatsz bármit, a gyakorlat meg a tények makacs dolgok.

Előzmény: Wattocsak (78393)
davidabc Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78397

Csiszolás után lelakkozod, még meg se mattul :-).

Előzmény: nagykunsági (78396)
nagykunsági Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78396

Kérdés, hogy mennyivel olcsóbb a bontott rézcső?

 

Ha fele az ár akkor  megéri. Bontott csövet is szépen le lehet csiszolni, olyan lesz mint az új. 

Előzmény: murray (78377)
pocsolya84 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78395

Ha festést is terveztek akkor szerintem ötrétegű csövet használjatok és véssétek bele a falba. Amennyivel többe kerül a rézcső, kb annyiból kijönne a horonymarás is.

 

Ha egyébként is festenétek akkor pedig a nyomok eltüntetése nem kerül pluszpénzbe.

 

 

Előzmény: murray (78377)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78394

Egy kis érdekesség méretezéshez.

60/45 C hőfoklépcsővel üzemelő fűtési rendszer 6 kW teljesítménnyel.

Alább a különböző csőátmérőkhöz való súrlódási nyomásesés.

 

 

 

Előzmény: pajaci (78391)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78393

Na gondoljuk tovább együtt.

Gondolom szedtél már szét olvadó biztosítékot. A biztosítékban a vezeték minimális keresztmetszetű míg a mögöttes vezeték meglehetősen combos. Miért is van ez így?

Vegyük a kedvenc radiátor szelepedet. Van benne egy 5 mm furat. Ez igaz, de ez a furat milyen hosszú a hálózathoz képest? Ennek ellenére egy radiátor szelep elég markáns ellenállás a rendszerben ahhoz képest, hogy csak 5 cm hosszú. 

Előzmény: pajaci (78389)
morgen66 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78392

Már alakul, az előbb még a 18-as cső is nagy volt.

 

"18-as rézcső az gerincnek is nagy, a radiátorokhoz jóval kisebb is elég."

 

15 ös csőtől azért kisebbel ne kössön radiátort.

Előzmény: pajaci (78388)
pajaci Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78391

Hja kérem rutinból mindig mindenből nagyobbat mondanak, az drágább is, a beszerelés is jobban jön ki neki ha drágább anyagból dolgozik. Falon kívül megy majd az összes?

Előzmény: murray (78390)
murray Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78390

köszi hogy gondolkodtok a dolgon. most nincs nálam az energetika papir a kívánt hőmennyiség elérése miatt, de az alapterület olyan 130nm. szigeteletlen ház jövöre akarok 10cm eps-t majd.

 

a cirko szokásos kond. ariston.

a radiátorok a következők amiket berakunk:

1 db 22K 600/2000   4357w

2 DB 22K 600/1400  3051W

1 DB 600/1600 3487 W

1 DB 600/1200 2615 W

1 DB 600/1000 2180W

2 DB CSORADIÁTOR 600/1200 

 

a szerelő is azt mondja hogy felfelé vegyünk vastagabb csővet (15ös helyett 18at) hogy a szivattyú ne szenvedjen annyira.  meghát a veszteség is a hosszú csővek miatt. bár ez a cső hő szerencsére bent marad.

a gáztervben amit csináltattam semmi részlet nincs erről, a konyhai gáztüzjhely elszivón meg a cirkó elszívón /kéményen rugózik.   a mester körbejárt, rutinból mondta ezt a vastagságot

Előzmény: C20NE (78386)
pajaci Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78389

Egy radiátor folytószelepén 5-6mm-es a furat, innen gondold tovább. Colos csövön a régi házakban ment a gravitációs keringés, itt meg szivattyú nyomja.

Előzmény: murray (78384)
pajaci Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78388

Kazánból kijön 22-essel, megy jobbra balra 18-as gerinccel, onnan 15-össel a radiátorokhoz.

Előzmény: morgen66 (78387)
morgen66 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78387

Ne már, 15 ös rézcsővel csinálja meg az összeset.

 

" összeadjuk a kazánra vagy cirkóra kötött összes radiátor hőleadását és az eredmény kb. 20 kW, ha egy normál 20 °C hőlépcsővel üzemelő radiátoros fűtésünk van, akkor a bal oldali kW skálán a 20 kW-nál vízszintes vonalat húzva egyértelmű, hogy 18!1 mm méretű rézcső nem felel meg a készüléktől induló közös szakaszként, hanem 22!1 mm méretet kellett volna alkalmazni."

 

A teljes cikk

http://www.vgfszaklap.hu/lapszamok/2000/majus/hol-szorit-a-cipo-azaz-hol-szuk-a-cso

Előzmény: pajaci (78383)
C20NE Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78386

A csőnek van egy ellenállása, a benne áramló közeget ez fékezi. Ha adott mennyiségű vizet ezen a csövön át akarsz nyomni akkor ez a súrlódás ezt gátolni igyekszik. A cső veszteségei, ha azonos átmérőt és egyenes csövet nézünk a hosszával arányos. Tehát elvileg szivattyú kérdése, hogy átnyomd rajta, de ez adódhat olyan nagy áramlási sebességre ami zajossá teheti a rendszert.

 

Tehát abban az értelemben ahogy Te írtad nem arányos a radiátor hőfoka és a hozzávezető cső keresztmetszete. Ha a szivattyú annyi meleg vizet át tud nyomni rajta, amennyit a radiátor igényel rendben lesz a hőfoka.

 

Én azt gondolom, hogy ha árban nem lényeges a különbség a méretezett csőátmérőtől csakis felfelé térnék el, mert így kisebb szivattyú is elég lehet és halkabb lesz a rendszer és ha kisebb hőfokú vízzel akarsz fűteni pl. mert szigeteltél és kondenzációs kazánra váltasz akkor a nagyobb tömegáramokat is gond nélkül át tudod rajta préselni.

 

De ahhoz, hogy ezen agyalj először is méretezni kellene, hogy kiderüljön mi a minimum átmérő ami Neked még megfelel.

Előzmény: murray (78384)
morgen66 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78385

Én azért kiszámolnám a helyedben,de a te pénzed.( rézből igaz szebben néz ki)

 

Előzmény: murray (78382)
murray Creative Commons License 2015.03.30 0 0 78384

nemtom. az nem számit hogy hosszukás a ház , és vannak távolságok? 

pl a cirkó és a radiátorok között 20-30 méter is megvan.

attól félek hogy nem lesz elég meleg a radiátor  . bár nem tudom hogy arányos-e a csővastagság a radiátor hőfokkal

Előzmény: pajaci (78383)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!