Ez egy hibátlanul működő de kb 20éves c30-ból van. Fúvókázáson kívűl mi kell még ehhez hogy tökéletesen és biztonságosan működjön egy üst alatt? Már két gázost megkerestem helyben, de nem foglalkoznak velem így muszáj vagyok magamnak. Csak hát gázzal nem szívesen játszom...
Vegyük most a gázkészüléket,erre szépen rá lehet kötni egy próbapumpát , és ha rossz a készülék azt szépen jelzi .
Most csináltunk egy társasházban gázvezeték felülvizsgálatot,le lettek cserélve a golyós csapok és a régi flexicsövek valamint a pincében , minden hosszmenetes kötés át lett alakítva peremes kötésekre. Ezt a felülvizsgálatot minden társasháznak meg kell csináltatnia.
Valamint minden gázkészüléket leellenőriztünk egy ilyen próbapumpával,
Volt ahol rossz volt a tűzhely , ott a lakó vagy vett újat , vagy megcsináltatta, viszont minden készülékre adtunk egy bizonyítványt , már ami jó volt, és egyet kapott a lakó, egy pedig bekerült a Főgázhoz, ez a hivatalos út,egy nyomáspróba jegyzőkönyv pedig ment a gázvezetékek nyomáspróbájáról a társasháznak és a Főgáznak.
Lehet itt okoskodni, meg okosba megcsinálni mindent,de mint a napokban is láthattátok még mindig sok a gázos robbanás, a gáz nem játék.
Szóval a bevizsgálást ajánlják. Ez ok. Csakhogy az a vizsgálat többe fog kerülni mint maga a tűzhely.
Természetesen megteheted magad is a vizsgálatot. Bizony meg. Van a lakásban egy nagyon érzékeny mérőműszer - úgy hívják, hogy gázmérő. Még a litereket is méri.
Tehát a kérdéses tűzhelyt a helyére teszitek, majd a szabványos gázbekötővel ( ami az említett inox sárga cső ) a tűzhelyt bekötitek a hálózatba, a kötés helyét a szokásos gáz spray -jel leellenőrizitek. Ha nem bugyborékol akkor elvileg jó a kötés . Na de mi van a tűzhellyel azon sok sok csatlakozás lehet, bárhol jöhet a gáz. Jó műszer az ember orra, de kevés.
Mit csinált nálam egyszer egy engedélyes gázszerelő ?
Hát ráengedte a gázt a tűzhelyre és elzárta a gólyóscsapot. Majd meg nyitotta az egyik tűzhelycsapot. Kérdezte hallom é a kiáramló gáz sűvítő hangját. Hallottam. Na erre azt mondja, hogy jó munkát végzett mert gáztömör a rendszer. A bibi csak az volt, hogy a gáz ráengedés és a nyitás között nem telt el 5 -6 másodperc se , így a tesztjét nem fogadtam el. Ha várt volna legalább 10 percet, talán igen. A teszt egyébként jó ha tényleg várunk legalább 10 percet. De a kis szivárgásra ez is kevés. Tehát ezek után a mókák után elzársz minden egyéb fogyasztót, kivéve az újonnan bekötött de használt háztűzhelyt és meg nézed a gázórát, fel írod az állás, és másnap kb. 24 óra múlva újra megnézed - ha nincs fogyasztás, akkor jó a gáztűzhely tömörség szempontjából, ha van fogyasztás akkor leszereled/ szerelteted és visszaadod annak akitől kaptad. Viszont a 'főbérlőnek' ( aki valószínűleg tulaj ) teljesen igaza van, szabályosan kell mindent csinálni. A bérlőimnek én se engedném meg az egyéni mókákat, főleg nem gáznál.
Ez tényleg így van hogy le kell jelenteni egy egyszerű cserét?
Valószinűleg igen.
Kell esetleg a szerelőtől valami papírt tanusítványt kérni?
Számlát kell kérni és úgy mellesleg rákérdezni a tevékenysége engedélyére.
Viszont a szerelő rendelkezik már komoly gázszivárgást jelző műszerrel - már amelyik. Tehát az ügy műszakilag nem reménytelen. Ha mégsem megy félre rakjátok a tűzhelyt és aztán majd a saját lakásotokba felszereltetitek valamikor.
A jelenlegi tűzhely miért nem jó ? ronda ? piszkos ? meg kell tisztítani !
Ha megfelelő a gáztömörsége , működik az égésbiztosítás, akkor elvileg még sokáig használható. Ha makacs a főbérlő, az a régi kötést azért cseréltesse ki a most megfelelő inox - szosra.
Csak a pontosítás miatt nem rézcső vs ötrétegűről volt szó, hanem rész vs. horganyzott csővezetékről. Aki köpi a méretezési adatokat az a kókler. Innen ismerszik meg. Talán te vagy az üdítő kivétel. Bár úgy látom az ismeretek hiánya nem korlátoz semmiben.
Itt egy jó kis magyarázat, mint szerelőnek -ha az vagy- ezt ismerni kéne.
A folyási szabály alapján a rézcső után nem következhet horganyzott acélcső a víz folyásának irányában, mivel a vízben oldott oxigén hatására felszabaduló rézionok a horganyzott acélcső elektrokémiai korrózióját okozhatják. Ez vonatkozik az ivóvíz-, a használati meleg vízes cirkulációs vezetékekre egyaránt. Zárt rendszerű fűtésnél a réz és az acélradiátor, vagy az acélcső összeszerelhető, mivel itt a rendszerben kisebb a vízben oldott oxigén, így nincs korróziós veszély.
Most jön az ovodás kinek a nagyobb téma? Ha olyan profi vagy miért nem köpöd a méreteket izomból? A jó múltkori rézcső vs ötrétegű témánál is csak a mellébeszélés ment, senki nem tudott egy nyamvadt adatot se mondani, csak a nagyképűsködés vitte a prímet, hogy aki ért hozzá az tudja.
OK. Hány hálózatot méreteztél le eddig? Gondolom meglehetősen sokat, ha ilyen bátran ajánlasz a segítséget kérőknek. Én évente vagy 100 hálózatot méretezek le ezért nem merek csípőből tüzelni.
13 méterre vannak egymástól, esbe vtc311, Y szűrő, meg rengeteg könyök van a vegyes és a pufi között.
Én meg attól akarom megvédeni, hogy indokolatlanul vastag csövekkel felesleges pénzkidobásba hajszolják. A megfelelő méretűt kell berakni, nem azt amit az okj-s csőszerelő rutinból rávág, mondván hogy "így szoktuk".
Nem téged fárasztalak, csak az 1.0-és usert szeretném megvédeni, hogy mindenféle baromságot elkövessen. Ami nálad működik az nem biztos, hogy másnál más körülmények között is működik. A puffer és a kazán között minden további nélkül lehet vékony cső, mivel a kettő közel van egymáshoz és nem nagyon tartalmaz szerelvényt.
Ne fáraszd magad, a cirkóm, a vegyes kazánom meg a pufferom is 18-as rézzel van összekötve, és egyes fokozaton elboldogul velük egy 15-35x20 -as grundfos. Írkálhatsz bármit, a gyakorlat meg a tények makacs dolgok.
Ha festést is terveztek akkor szerintem ötrétegű csövet használjatok és véssétek bele a falba. Amennyivel többe kerül a rézcső, kb annyiból kijönne a horonymarás is.
Ha egyébként is festenétek akkor pedig a nyomok eltüntetése nem kerül pluszpénzbe.
Gondolom szedtél már szét olvadó biztosítékot. A biztosítékban a vezeték minimális keresztmetszetű míg a mögöttes vezeték meglehetősen combos. Miért is van ez így?
Vegyük a kedvenc radiátor szelepedet. Van benne egy 5 mm furat. Ez igaz, de ez a furat milyen hosszú a hálózathoz képest? Ennek ellenére egy radiátor szelep elég markáns ellenállás a rendszerben ahhoz képest, hogy csak 5 cm hosszú.
Hja kérem rutinból mindig mindenből nagyobbat mondanak, az drágább is, a beszerelés is jobban jön ki neki ha drágább anyagból dolgozik. Falon kívül megy majd az összes?
köszi hogy gondolkodtok a dolgon. most nincs nálam az energetika papir a kívánt hőmennyiség elérése miatt, de az alapterület olyan 130nm. szigeteletlen ház jövöre akarok 10cm eps-t majd.
a cirko szokásos kond. ariston.
a radiátorok a következők amiket berakunk:
1 db 22K 600/2000 4357w
2 DB 22K 600/1400 3051W
1 DB 600/1600 3487 W
1 DB 600/1200 2615 W
1 DB 600/1000 2180W
2 DB CSORADIÁTOR 600/1200
a szerelő is azt mondja hogy felfelé vegyünk vastagabb csővet (15ös helyett 18at) hogy a szivattyú ne szenvedjen annyira. meghát a veszteség is a hosszú csővek miatt. bár ez a cső hő szerencsére bent marad.
a gáztervben amit csináltattam semmi részlet nincs erről, a konyhai gáztüzjhely elszivón meg a cirkó elszívón /kéményen rugózik. a mester körbejárt, rutinból mondta ezt a vastagságot
Egy radiátor folytószelepén 5-6mm-es a furat, innen gondold tovább. Colos csövön a régi házakban ment a gravitációs keringés, itt meg szivattyú nyomja.
" összeadjuk a kazánra vagy cirkóra kötött összes radiátor hőleadását és az eredmény kb. 20 kW, ha egy normál 20 °C hőlépcsővel üzemelő radiátoros fűtésünk van, akkor a bal oldali kW skálán a 20 kW-nál vízszintes vonalat húzva egyértelmű, hogy 18!1 mm méretű rézcső nem felel meg a készüléktől induló közös szakaszként, hanem 22!1 mm méretet kellett volna alkalmazni."
A csőnek van egy ellenállása, a benne áramló közeget ez fékezi. Ha adott mennyiségű vizet ezen a csövön át akarsz nyomni akkor ez a súrlódás ezt gátolni igyekszik. A cső veszteségei, ha azonos átmérőt és egyenes csövet nézünk a hosszával arányos. Tehát elvileg szivattyú kérdése, hogy átnyomd rajta, de ez adódhat olyan nagy áramlási sebességre ami zajossá teheti a rendszert.
Tehát abban az értelemben ahogy Te írtad nem arányos a radiátor hőfoka és a hozzávezető cső keresztmetszete. Ha a szivattyú annyi meleg vizet át tud nyomni rajta, amennyit a radiátor igényel rendben lesz a hőfoka.
Én azt gondolom, hogy ha árban nem lényeges a különbség a méretezett csőátmérőtől csakis felfelé térnék el, mert így kisebb szivattyú is elég lehet és halkabb lesz a rendszer és ha kisebb hőfokú vízzel akarsz fűteni pl. mert szigeteltél és kondenzációs kazánra váltasz akkor a nagyobb tömegáramokat is gond nélkül át tudod rajta préselni.
De ahhoz, hogy ezen agyalj először is méretezni kellene, hogy kiderüljön mi a minimum átmérő ami Neked még megfelel.