2006-os DSG-m van, az auto-hold az üzemi fékben tartja fenn a nyomást (ABS-ESP rendszeren keresztül), de ha 1 percnél tovább állsz egy helyben, akkor behúzza az elektromos rögzítőféket és oldja a nyomást az ABS-ben. Nagyon okos kis találmány én nagyon szeretem.
Sziasztok! Segítségre volna szükségem. Az atóm vw passat 2003 kombi 1.9pdtdi 130lovas AVFes motorkód. Jelenség: gázadáskor kicsit berángat az autó, a motor térből kifújó,süvítő hang hallatszik, finom gázadáskor szintén behintázik és fekete füst a megtorpanás után.Hibát nem ír ki, számítógépet rá kötötték és a turbó nyomás szabályzót írta hibának,cserélve és nem ez a gond. Túlnyomás van. 3 szerelő 3 vélemény. Az egyik szerelő a turbót, a másik a pd elemet, a 3. a pd elemekhez menő kábelcseréjét mondja hibának. Elvileg a csövek nem fujnak ki sehol azt mondták.Egy itercoler cső is cserélve lett mert lötyögött az egr szelepbe. Ma szedik le a turbót és vizsgálják.Az autót ismerőstől vettem semmi gondja nem volt vele. 296000km van most benne. Turbohoz, pd elemhez, motorhoz még nem volt hozzányúlva. 3hónapja van nálam az autó spurit használok minden tankolásnál ő tudomásom szerint nem használt. Lehet hogy a spuri felodott valamilyen dzsuvát és ezért szarakodik?Segítségeteket előre is köszönöm!
Jaja 35-ért van fent, ismerősi körben 2-nek is előjött a hiba, de az még csak a motor ára, nekik át kellett alakítani a féknyerget is úgy lett 50. Nekem még nem volt gond vele.
Nem, ha allora fekezel, pl lampanal, akkor ha hatarozottan nyomod a feket s nem engeded el akkor stoppol, ha meg mielott megall lazitasz a fekeron, akkor nem all le, mikor a kerekek megallnak.
Nekem a 2014-es B7-nél biztosan nem a rögzítőfékkel játszik. Azt nem tudom konkrétan, hogy az Auto-Hold melyik kerekekre dolgozik, de szerintem mind a négyre, mert ha egy lejtős szakaszon kell megfognia az autót akkor egyáltalán nem mozdul amikor elengedem a fékpedált, pedig ha ugyanilyen helyzetben behúzom a rögzítőféket és elengedem a fékpedált akkor mindig mozdul valamerre attól függően, hogy merre gurulna fék nélkül.
Az egyértelműen érezhető amikor behúzza a villanyféket, mert ilyenkor beesik kissé a pedál is.
Szerintem variálhatott vele a VW, nekem 2008-as automata van azon biztos hogy a hátsó féket húzogatja, lehet az újabbaknál a nyomást tarja fent mechanikusan, de az enyémen tuti hogy csak hátul fékezget. Kipróbáltam bekapcsolt övvel, akkor minden megállásnál működik és mikor a gázra lépek kiold, csak egy kicsit lassan már a kocsi menne de hátul még fogja ezért nem tetszik. Ja meg nem akarok kézifék motort cserélgetni 50000 Ft / db áron, jobb a békesség már megszoktam hogy lábbal nyomom a féket.
Használja az is de nem a pillanatnyi rögzítésre! Ha az Auto-Hold be van kapcsolva és aktív, akkor a fékkörben nem engedi el a nyomást állóra fékezés után, csak ha ismét hajtást érzékel, de ezt természetesen nem lehet hosszú ideig megtartani, ezért ha pl kikapcsolom az övet, vagy nyílik valamelyik ajtó akkor deaktiválja az Auto-Hold funkciót és be is húzza a rögzítőféket. Illetve ha az Auto-Hold be van kapcsolva és aktív, tehát az ajtók be vannak csukva és az öv be van kapcsolva, akkor elinduláskor a gázpedál egy bizonyos lenyomására ki engedi a rögzítőféket is. Én szeretem és használom a funkciót, de úgy vagyok vele, mint a Start-Stop funkcióval, hogy egy automata váltó mellett már nem biztos hogy szeretném... mondjuk ez a Start-Stop rendszernél azért hatványozottabban igaz! (az Auto-Hold akár lehet jó egy automata váltóval is, de a Start-Stop biztosan az őrületbe kergetne!)
En viszont mindig hasznalom mindkettot, ha a bizt ov be van dugva, akkor indulasnal gazadasra kioldja a kezifeket, autohold bekapcsol, megallaskor pedig a gyujtas levetelekor automatikusan atugrik az autoholdrol kezifekre. S ha kis emelkedon v lejton all meg, akkor a kezifek miatt nem feszul a valto a kovetkezo indulasnal, konnyu kivenni parkolobol.
Az biztos hogy kitűnő találmány főleg akkor amikor az amúgy is kényes hátsó elektromos kézifék motort tönkreteszi! Én sosem használom, se az autoholdot se a kéziféket.
Ezért kitűnő találmány az "auto hold" ami bekapcsolva a teljesen megállított gépet lámpánál, forgalmi akadálynál, bármilyen emelkedőn vagy lejtőn is állva tartja, egy út során egészen addig, ameddig D -ben van a kapcsoló.
Műszaki szempontból nem az a lényeg, hogy könnyű átkapcsolni üresbe.
Ha kapcsolgatod, akkor mechanikai kopás jön létre a fokozatkapcsolás által. Ha fokozatban állsz és mászna ki alólad (érzésre ez a jelenség) akkor csak az olajat kavargatja és nem kopik tőle semmi.
Meghalgatták és azt mondják természetes hogy bekoppan néha ennyire hirtelen/gyors egymásutáni sok gázadás-elengedésnél álló helyzetben,üzemanyag beporlasztás "zavar "miatt....
Vagyunk egy vitában az automatával kapcs.
szóval én azt mondom,hogy lámpánál vagy rövidebb (1percen belüli) várakozásoknál is jobb kitolni n-be mint r vagy d-ben tartani fékezve!..szervízesek azt mondják semmi értelme,soha nem kell kirakni üresbe rövidebb várakozásokkor
Hát én ezt még sosem próbáltam hogy egyszerre nyomom a féket és gázt hogy kilőhessek, de szerintem ha működik is biztos nem tesz jót váltónak. Elinduláskor fékről le, ekkor más mozdul, utána gáz.
Amúgy az eredeti kérdés valamilyen rendellenes hangra vonatkozott, lehet hogy lendkerék az a dsg-ben is van
nincs hajtva az autó abszolút,ez álló helyzetben csattan mint a porlasztó mikor száraz vagy rossz az üzemaanyag ....ha játszok a gázzal és fordulatvisszaesés után közvetlen lepadlózom(mégegyszer álló helyzetben)
Itt a motor a kerdes, nem a valto, -) gondolom P v N-be van, nem Ezustnyilt jatszik.
Enyem pl. azt csinalja mostanaban h hidegen egy 500 meterig rezeg, dadog enyhen, razkodik, nem jar rendesen, de csak ha nyomom neki, mintha kimelesre intene. De biztos nincs rendben valami. 180e-nel tart. 2011 cr.
Nem tudom, hogy a 2012-es váltója milyen, de a DSG-t tuti nem helyből padlózásra találták ki. Nem tudom milyen mértékű a "koppanás", de tuti nem lesz jó vége, ha ezt játszod. Egyébként nem rossz széria. Van amikor az enyém sem szereti a "padlózást". (2007-es). Viszont nem is próbálgatom. Mindig hagyok időt, hogy pár centit meginduljon az autó, s csak azután padlózom (ritkán, mikor szükséges). De helyből, kapásból lepadlózni, azt soha nem csinálom.
2012 2.0 140le crtdi dsg passat b7 álló helyzetben hirtelen gázadásokra becsattan/kopog néha egyet a gázadás pillanatában miután visszaeset a fordulat és hirtelen újból bepadlózzuk.ez természetes?
köszi.
nyűgös széria ez ezzel a motorral?tipushiba,eseleg ha van,azoknak megelőzése?
Ez olyan mint a T meg a H kozt a 10% arkulonbseg. Telen tartosan 190 felett hol tudsz szaguldani, 15-20 km-t nem tudsz elhaladni, sehol. (Havonta megprobalom, meg a nagy Nemetorszagban sem sikerul.)