Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17351

Csak kitérőbe járhat be. De Vác Veresegyház felőlije is hasonló cipőben járt, amíg járhatott.

Előzmény: nazareth (17349)
Divrotcé Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17350

Ha jól értettem, a jelzők tekintetében a '60-as évek környékén volt egy váltás, ekkor tértek át a tisztán irányjelzési rendszerről a... mire is?

 

Jelenleg úgy mondanám, hogy 1895 körül a tisztán irányjelzési rendszerről (Az SH-k megjelenésével-sac) áttértünk a bejáraton sebesség, kijáraton irány jelzési rendszerre, aztán az '50-es években a háromfogalmú kijárati előjelzőkkel a kijárati tiszta irányjelzés is bepiszkolódott. Majd jött 1961-67, amikor a kijárati irányjelzést digitális jelzés váltotta fel.

 

'67-re aztán a kijárati jelzőkről mindenhol leszerelték a második (és harmadik?) karokat, legyenek azok egyéniek, vagy közösek. Ezután az egy kar jelentése "Szabad a kijárat valahova" lett? :o)

 

Pontosan. A rovatban is számos ilyen kép van.

 

Zircre visszatérve tehát
 - bejárati jelzők maradhatnak kétkarú, háromfogalmú kivitelben, vörös-fehér-vörös sávozással;
 - bej. előjelző-fronton a kerek tárcsás, elforduló szárnyas háromfogalmú kivitel megfelel mindhárom bejárat esetén;
- mindhárom kijárati jelző vörös-fehér-vörös sávozású, egykaros (kora '70-es évek).

 

Igen (bár a bejárati előjelzők is sac ekkor válhattak kétfogalmúból háromfogalmúvá). És a kétkarú is cserére került, egykarúvávált

Ni, itt is van:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UF7nIGFzq1E#t=2042

Remélem, eléggé 70-es évek :-)

 

Hogy az emeltyű megfordítása,

Ezzel slendriánul arra utaltam, hogy "2-kar" emeltyűből "1-kar" emeltyű lett, ezzel együtt szabványos állása felsőből alsóvá vált.

 

Előzmény: nazareth (17348)
nazareth Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17349

Veresegyház Bpest felől

 

Há' az meg miért?

Előzmény: Divrotcé (17347)
nazareth Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17348

Hű, köszönöm az infókat, próbálom feldolgozni őket – ami nem egyszerű, merthogy a régebbi kulcsazonosítós/kulcsrögzítős berendezésekről szinte semmit nem tudok. A Youtube-videót sem ismertem, ezúton is köszönöm!

 

Ha jól értettem, a jelzők tekintetében a '60-as évek környékén volt egy váltás, ekkor tértek át a tisztán irányjelzési rendszerről a... mire is?

Az irányjelzési rendszerben az egy kar az egyes kijáratot, a két kar a kettes kijáratot jelentette, és ez nemcsak az egyéni kijárati jelzőknél volt így, hanem a közös kijárati jelzőknél is, annak ellenére, hogy ott a jelző helyzete egyértelműen jelezte, hogy merre van az arra.

 

'67-re aztán a kijárati jelzőkről mindenhol leszerelték a második (és harmadik?) karokat, legyenek azok egyéniek, vagy közösek. Ezután az egy kar jelentése "Szabad a kijárat valahova" lett? :o)

 

Zircre visszatérve tehát

 - bejárati jelzők maradhatnak kétkarú, háromfogalmú kivitelben, vörös-fehér-vörös sávozással;

 - bej. előjelző-fronton a kerek tárcsás, elforduló szárnyas háromfogalmú kivitel megfelel mindhárom bejárat esetén;

 - mindhárom kijárati jelző vörös-fehér-vörös sávozású, egykaros (kora '70-es évek).

 

Hogy az emeltyű megfordítása, a tengelymegakasztó és társai mit jelentenek, azt sajnos nem tudom, de majd idővel csak rám rakódik ez a tudás is... :)

 

Az elzárási táblázatot megpróbálom előkeríteni és mellékelni.

Divrotcé Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17347

1963-64

'67 volt a végső határidő.

 

A "kétkarú, kétfogalmú" jelzőt nem értem :)

Elágazások kitérő gyök felől, meg Veresegyház Bpest felől.

 

 

Előzmény: Áthaladójelző (17342)
Divrotcé Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17346

Pola-ügyben ez gondolom már megvolt:

 

http://www.youtube.com/watch?v=dHYOldv3zUk

 

A főjelzőket eredetileg tengelymegakasztók fogták, az '50-es évek végén ezeket balesetveszélyes meghibásodásaik miatt Integra rendszerű reteszmágnesekre cserélték.

 

Zircen emlékeim szerint tológombos üzemelt.

Előzmény: nazareth (17341)
Divrotcé Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17345

 

Polacsek-féle kulcsazonosítós

nem azonosít, rögzít is.

 

Létezik, hogy valóban kétkarú-kétfogalmú jelzőről van szó? (Ilyennel eddig csak német területen találkoztam, de ott sebességjelzési rendszert használtak).

 

Pedig Áthaladójelző jól írta. Legalább egységes volt a rendszer. Zirc esetében 63-ban egykarúsították (és "fordították meg"emeltyűjét).

Előzmény: nazareth (17341)
Divrotcé Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17344

A "kétkarú, kétfogalmú" jelzőt nem értem :)

 

Szokatlan jelenség, no, ezért fölkapjuk rajta a fejünket. 

Előzmény: Áthaladójelző (17342)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17343

Leírásért érdemes lehet a MÁV Irattárba is elnézni, a Nyugati pályaudvaron van, a Ferdinánd hídon kicsivel túl. Civileknek is látogatható.

Előzmény: Áthaladójelző (17342)
Áthaladójelző Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17342

Üdv!

 

Mikoriak azok az egyes helyszínrajzok? Mert ha 1963-64 előttiek, akkor az még irányjelzési rendszer. (Szabad a kihaladás egy karral: az első, két karral: a második vonalra).

 

A "kétkarú, kétfogalmú" jelzőt nem értem :)

 

Ha esetleg meg tudod mutatni az említett helyszínrajzokat és a lezárási táblázatot, talán okosabbak leszünk.

 

Leírás pedig biztosan van a MÁV Szabványtárban a Könyves Kálmán körúton. 

Előzmény: nazareth (17341)
nazareth Creative Commons License 2014.04.20 0 0 17341

Üdv-üdv!

 

Építgetjük az ismerősömmel Zirc állomást terepasztalon. Mostanában kezdtük el tervezgetni a biztosítóberendezést. Odáig eljutottunk, hogy a modellezni kívánt korszakban ('70-es évek) az állomáson Polacsek-féle kulcsazonosítós berendezés üzemelt, a három irányból/ba (Győr, Veszprém, Dudar) 3-fogalmú bejárati, illetve közös kijárati jelzők voltak, a kijárati jelzők egyben az állomás két végén található útátjárók fedezőjelzőiként is funkcionáltak.

 

Számomra meglepő módon viszont egyes helyszínrajzokon, illetve az elzárási táblázatban is a dudari kijárati jelzőként kétkarú, kétfogalmú jelző van feltüntetve. Azért fura a dolog, mert amennyire tudom, a közös kijárati jelzők lényege, hogy a helyzetük meghatározza a kijáratot is, így elvileg a két szárny indokolatlan.

 

Létezik, hogy valóban kétkarú-kétfogalmú jelzőről van szó? (Ilyennel eddig csak német területen találkoztam, de ott sebességjelzési rendszert használtak).

 

Illetve hozzá tudna segíteni valaki egy Polacsek-leíráshoz? Nagyon megköszönném... :)

zsebpiszok0510 Creative Commons License 2014.03.23 0 0 17340

1992-ben érettségiztem a Bebritsben,a bizonyítvány úgy kaptuk meg,hogy senkit sem fognak felvenni a vasúthoz.Azóta meg szinte mindent elfelejtettem amit tanultunk.

Előzmény: Törölt nick (17330)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.03.22 0 0 17339

Érdekes, köszönöm!

Előzmény: kerala (17338)
kerala Creative Commons License 2014.03.22 0 0 17338

A főiskolát végzett mérnököknek kellett tenni. A blokkmesterek döntő többsége nem végzett főiskolát.

 

A műszerészek, lakatosok is a vágányok között dolgoznak, mégsem kellett nekik.

 

A sorompó fedezéséhez jelzőőri vizsga kell, akinek nincsen, az (elméletben) nem fedezhet sorompót.

Előzmény: _Nyuszi (17337)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.03.22 0 0 17337

Az első sorban azt írod, hogy nem volt, lejjebb pedig azt, hogy kellett tenni. Akkor tehát: volt forgalmi vizsga, vagy nem?

Én úgy emlékszem, hogy kellett tenni, elvégre útátjárót is fedezhet (pl.), arról nem is beszélve, hogy vágányok között dolgozik.

Előzmény: kerala (17336)
kerala Creative Commons License 2014.03.22 0 0 17336

A blokkmestereknek sem volt kötelező a forgalmi vizsga.

 

Régen, ha valaki elvégezte pl. a győri főiskolát, a MÁV-nál különbözeti vizsgát kellett tennie biztosítóberendezési anyagból. Ezzel együtt forgalmi vizsgát is tett, de az annyira azért nem volt komolyan véve.

Előzmény: tono60 (17335)
tono60 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 17335

Tudomásom szerint csak 2-3 éve kezdődött el a bohóckodás.

Azt megelőzően csak a mestereknek és attól felfelé volt forgalmi vizsga.

Előzmény: _Nyuszi (17333)
Muki95 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 17334

És hogyan lehet ehhez a programhoz hozzájutni?

Előzmény: Törölt nick (17325)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.03.22 0 0 17333

Korábban nem kellett a biztbereseknek egyszerűsített forgalmi vizsgát tenniük?

Előzmény: tono60 (17332)
tono60 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 17332

Nem csak a mérnöki szinten vannak problémák.

A végrehajtó szolgálatnál is nagyon komoly gondok vannak. Fel van hígulva a szakma.

Nincs megbecsülés sem erkölcsileg, sem anyagilag. Az öregek sajnos kihalnak, a fiatalok meg nem igazán szeretnek dolgozni. Ha valaki esetleg mégiscsak érdeklődne az előzőek ellenére a szakma iránt, azt a vasút hülyeségeivel igyekeznek a pályától eltéríteni (pl. a bevezetett kötelező forgalmi vizsga)!

 

Előzmény: király2644 (17326)
tono60 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 17331

Egy picit bővebben.

Attól függ, mennyire nem működik. Van egy "K"-nak nevezett jelfogó, amely vizsgálja a visszajelentő áramkör működését. Vagyis pontosabban csak a visszajelentő áramkör egy részét vizsgálja és ott is csak azt nézi hogy nincs-e szakadás az áramkör ezen részében (hurokvizsgálat). A esetleges kábelhibák miatt lett ez kiépítve. Ha ez a jelfogó elejt, akkor a közút felé a fehér fényeket lekapcsolja. De ha lezáródik a sorompó, akkor a vörösek megjönnek.

De Zavarba csak  ezen okból nem megy a sorompó.

Előzmény: pista88 (17323)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 17330

Hiába kiált hiányért ha nincs sehol képzése csak a vasúton belül. Én is bizt.berrel foglalkozom meg ha befejezem a tanulmányokat akkor ott szeretnék elhelyezkedni jelenleg elektronikát tanulok.  És mivel nincs képzés így nem is ismerik nagyon ezt a szakmát. Nálunk is Szegeden a Gábor Dénesben (régi nevén Bebrits Vasútforgalmi Szakközép) be lehetne indítani ezt a képzést, de nem engedik. Talán ha kicsit támogatottabb lenne ez a szakma akkor nem lenne hiány.  A másik az meglátásom szerint, hogy az emberek nem nagyon "bíznak" a vasútban sajnos.

Előzmény: király2644 (17326)
aruzsi Creative Commons License 2014.03.20 0 0 17329

'81-től foglalatoskodom a biztber és a távközlés területén. '88-ban végeztem.

Azóta folyamatosan a szakmában dolgozom.

Kiáltozni lehet, csak süket fülekre talál.

 

Az okok messzire vezetnének.

Előzmény: SÜNÖCSKe (17328)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.03.20 0 0 17328

A cikket elolvasva az az érzésem, hogy vagy húsz éve kiáltozik... (ha nem több)

Előzmény: aruzsi (17327)
aruzsi Creative Commons License 2014.03.20 0 0 17327

Ismét kiált?

Előzmény: király2644 (17326)
király2644 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 17326
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.19 0 0 17325

Le kell másolni a mappát, átnevezni eggyel nagyobb sorszámúra, majd átszerkeszteni az állomásokat. A fájloknak maradniuk kell, ha törölsz vagy újat adsz hozzá, zavaros lesz. Legalábbis XP alatt még így ment évekkel korábban :-D

Előzmény: Törölt nick (17321)
aruzsi Creative Commons License 2014.03.19 0 0 17324

Az utóbbi.

Előzmény: pista88 (17323)
pista88 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 17323

Ha AS-nél nem működik a visszajelentő áramkör, akkor az egész Zavarba esik, vagy csak nincs visszajelentés?

IPG Creative Commons License 2014.03.19 0 0 17322

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!