A blokkmestereknek sem volt kötelező a forgalmi vizsga.
Régen, ha valaki elvégezte pl. a győri főiskolát, a MÁV-nál különbözeti vizsgát kellett tennie biztosítóberendezési anyagból. Ezzel együtt forgalmi vizsgát is tett, de az annyira azért nem volt komolyan véve.
A végrehajtó szolgálatnál is nagyon komoly gondok vannak. Fel van hígulva a szakma.
Nincs megbecsülés sem erkölcsileg, sem anyagilag. Az öregek sajnos kihalnak, a fiatalok meg nem igazán szeretnek dolgozni. Ha valaki esetleg mégiscsak érdeklődne az előzőek ellenére a szakma iránt, azt a vasút hülyeségeivel igyekeznek a pályától eltéríteni (pl. a bevezetett kötelező forgalmi vizsga)!
Attól függ, mennyire nem működik. Van egy "K"-nak nevezett jelfogó, amely vizsgálja a visszajelentő áramkör működését. Vagyis pontosabban csak a visszajelentő áramkör egy részét vizsgálja és ott is csak azt nézi hogy nincs-e szakadás az áramkör ezen részében (hurokvizsgálat). A esetleges kábelhibák miatt lett ez kiépítve. Ha ez a jelfogó elejt, akkor a közút felé a fehér fényeket lekapcsolja. De ha lezáródik a sorompó, akkor a vörösek megjönnek.
Hiába kiált hiányért ha nincs sehol képzése csak a vasúton belül. Én is bizt.berrel foglalkozom meg ha befejezem a tanulmányokat akkor ott szeretnék elhelyezkedni jelenleg elektronikát tanulok. És mivel nincs képzés így nem is ismerik nagyon ezt a szakmát. Nálunk is Szegeden a Gábor Dénesben (régi nevén Bebrits Vasútforgalmi Szakközép) be lehetne indítani ezt a képzést, de nem engedik. Talán ha kicsit támogatottabb lenne ez a szakma akkor nem lenne hiány. A másik az meglátásom szerint, hogy az emberek nem nagyon "bíznak" a vasútban sajnos.
Le kell másolni a mappát, átnevezni eggyel nagyobb sorszámúra, majd átszerkeszteni az állomásokat. A fájloknak maradniuk kell, ha törölsz vagy újat adsz hozzá, zavaros lesz. Legalábbis XP alatt még így ment évekkel korábban :-D
Az állomás forgalmi tornyában egy SH biztosító berendezésvolt a felső részen voltak az emeltyűs rész az alsó szinten a tológombos rész. E mellett volt egy kulcsrögzitő biztosító berendezés is, aminek az SH kezelő szerkezete a torony aljába volt szintén. A fényjelzősítés kapcsán kiegészítették a berendezést egy Dominó kezelő kis pulttal is, így a fényjelzőket ezzel kezelték.