Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2017.09.17 0 0 65973

Nem, kint a motortérben a váltó tetején van a kapcsoló. (tehát nem a váltókarnál)

 

Előzmény: mixk124 (65972)
mixk124 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 65972

Szia 1.4 es benzines a kocsi arra gondoltál , hogy ha a váltonál felhuzom a védő gumit akkor alatta látok 4 csavart még nem csavartam ki de szerinted ott keressem ?

Előzmény: FeZ_ (65968)
VigyoriVasidomár Creative Commons License 2017.09.16 0 0 65971

Nagyon szépen köszönöm mindkettőtök segítségét! A robbantott ábrák főleg jól jönnek! Majd jelentkezem a fejleményekkel.

tökfejű Creative Commons License 2017.09.16 0 0 65970

A citroen service,peugeot service  oldalát elérheted a citroen Fábián alkatrész webáruház oldal segítségével, lehetővé válik a robbantott ábrák,alkatrészek megtekintése, az üzemanyag tankról is találsz ábrát,rajzot az esetleges javításhoz.

csatlakoznék FEZ-hez az üzemanyagtankot le kell venni az alapos átvizsgáláshoz .

 

Előzmény: VigyoriVasidomár (65967)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.16 0 0 65969

Hát.....szerintem ezt nem fogod megúszni tanklevétel nélkül. :-(

Valamelyik szellőztető csővel lehet gebasz, de a rendszert átlátni tisztességesen (és főleg hozzáférni) leszedett tankkal lehet.

 

Előzmény: VigyoriVasidomár (65967)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.16 0 0 65968

Az nem mindegy, hogy milyen motor (és milyen váltó) van a gépben, de valahol a váltó tetején lesz a tolatólámpa kapcsoló.

 

Előzmény: mixk124 (65966)
VigyoriVasidomár Creative Commons License 2017.09.16 0 0 65967

Sziasztok!

 

Sajnos még nem vagyok nagy szaki, így a segítségeteket szeretném kérni!

Van egy 2004-es Xsara II Break 1.4 benzines autóm, amivel az a probléma adódott hogy nem tudok bele tankolni. Úgy kezdte a kicsike, hogy először csak kb 20 liternél nem engedett többet. Aztán most ott tartunk hogy 3-4 litert tudok beleszuszakolni, és a cső szájánál áll a benzin. Persze a mutató már lassan pirosban. Próbáltam hogy alulról a levegőztető visszacsapó szelep csövét szétcsatlakoztattam, belefújtam és midenféle ellenállás nélkül végigment a levegő. Ugyan ezt megcsináltam a másik kis fekete csővel is, ami ha minden igaz a túlnyomás kiegyenlítő (?). Azon is akadálymentesen át tudtam fújni. Az AC pumpánál sem áll a benzin. Nem történt koccanás, nem történt elakadás. Egy éve nyúzom, és eddig semmi probléma nem volt vele. Több kúton is próbáltam tankolni. 
Legyetek szívesek ellátni egy pár útmutatással, tanáccsal, mi lehet a baja?

 

Köszönöm!

mixk124 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 65966

Sziasztok a nekem egy 2004 es Citroen Xsaram van és nem működik pár napja a tolató lámpám kicseréltem a lámpákat megnéztem a biztosítékokat már csak a kapcsolóra tudok gondolni de kéne egy kis segítség ezt merre keresem vagy tudtok egy szerelőt aki  ki tudná cserélni vagy megnézni mi lehet a gond ?

FeZ_ Creative Commons License 2017.09.14 0 0 65965

Elsősorban nem a lemerülés miatt csinálja, hanem ha sz@r egy aksi (cellazárlatos már valamennyire stb.) akkor üzemi körülmények között ez okozhat nagyobb feszültséglengéseket, ami terhelheti a műszereket.

Ez a probléma a Xsaraknál valóban előfordulhat, de azért nem kell hetente ilyeneket csinálnom, nem kell annyira parázni. :-P

 

Előzmény: pentoda1 (65962)
Zolysys Creative Commons License 2017.09.14 0 1 65964

le fogja marni a bronz érintkező

Előzmény: Hf1968 (65963)
Hf1968 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 65963

Sziasztok.

Xsara II (2003) COM2000 kapcsoló javítással kapcsolatban szeretnék tippet adni,ami nálam sikerült. De lehet hogy nem mondok újat. Azoknak szól, akik szét tudják szedni a kapcsolót, hogy hozzáférjenek a gomb végén levő nyáklaphoz. Lehet vásárolni úgynevezett, vezető ragasztót/festék, ami vezeti az elektromosságot,helyettesíti a forrasztást. Vékonyan ecsettel felvihető. Én a Technicoll nevű terméket használtam(2300Ft),ez 2g,ezüst alapú és ecset is van a készletben. Azóta tökéletesen működik az automata fényszóró funkció. A másik amit ajánlottak, Wire Glue 40152 ragasztó (3000Ft). Így megspórolhattok 25e Ft,ha cserélni kell a kart.

pentoda1 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 65962

Bocs a kérdésért, de most egy lemerült akksi cseréje tényleg kivágja a műszereket? Nézelődtem a neten, tényleg nem egyedi eset. Hogyan lehet ezt megelőzni a cserénél?

Előzmény: FeZ_ (65961)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.14 0 0 65961

Van esély a helyreállítására, egy próbát megér:

szét kell szedni a műszeregységet, le kell venni az elejéről az átlátszó plexit és a két műszer mutatóját. Utána a helyére kell tenni (visszakötni) és gyújtásra téve az autót !!! a két mutatót vissza kell tenni alaphelyzetbe. Ha mázlid van, jó lesz. :-)

A nagy feszültségugrás a szervomotorok alaphelyzetté el tudja b...ni.

 

Előzmény: Norbiboy85 (65958)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 65960

csak józan paraszti ész, minimális háttértudás nélkül:  ".....visszaálltak alaphelyzetbe, de azóta csalnak..."

tehát működnek, de csalnak. Nem-e kalibrálni kell? ha lehet ilyet csinálni. Azt gondolom lehet, mivel nem közvetlen mechanikus átvitel van, hanem elektronikus jel vizualizálás.

 

illetve: ".......kilométeróra és a fordulatszámmérő........."

mivel két műszer szállt el, ezért az gondolnám, nem 1-1 elektronikus alkatrész szállt el egyszerre, mert annak az egyidejű bekövetkezése csekély -> megint csak a kalinrálás felé mutat a dolog

 

mint említettem csak elmélkedek

 

 

 

Előzmény: Norbiboy85 (65958)
K.Zoli. Creative Commons License 2017.09.13 0 0 65959

Xsara I-es? Nekem van egy műszercsoportom, ugyanez volt az én hibám is, tartalákban szereztem egy másikat, de még nem teszteltem le.

Előzmény: Norbiboy85 (65958)
Norbiboy85 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 65958

Sziasztok!

 

Adott egy xsara 2000 évjárat 1.4 benzin.

A kilométeróra és a fordulatszámmérő is csal elég rendesen egy akkumulátor csere után kiakadtak majd visszaálltak alaphelyzetbe, de azóta csalnak.

Valaki tudna segíteni hogy ez javítható és ha igen hol javítják vagy bontót kell? 

 

 

vakrepulo2 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 65957

köszi, de egyenlőre i kellene találnom, hogy egyáltalán a trafó-e a baja

első tippem az volt, de akárhogy is nézem 1) csak alacsony fordsz-on csinálja 2) csak kuplunggal elindul 2-esben is azt hallotam beteges trafó mellett nem tudná megcsinálni

 

szóval hátha jön tipp ait egyszerűbb / olcsóbb leellenőrizni mint egy trafócsere

Előzmény: tökfejű (65956)
tökfejű Creative Commons License 2017.09.12 0 0 65956

Bocsi benéztem a tiéd 1,6 benzin!

 

Viszont az 1,4 benzineshez tuti jó az ERA 880035A cikkszámú gyújtótrafója OEM szám: 5970 A8

 

A TU5JP4-hez más másmilyen trafó szükséges.

Előzmény: vakrepulo2 (65950)
tökfejű Creative Commons License 2017.09.11 0 0 65955

Utángyártott trafó nekem is volt benne ,a tekercs feltöltése 0,8 ms volt a gyári érték 1,6 ms . A gépjármű az alábbi hibatüneteket produkálta ; meleg motornál beindítás után motor kihagyott fordulatszám 300 -rá visszaesett ,gyorsításra enyhén rángatott ,ha finoman nyomtam nem rángatott . Hosszú távon (családinyaraláson motor kihagyott hegyre felfelé majd hegytetőre fölérve megállt ,azonnal újraindult

 

Egyébként a motorvezérlő letárolta a hibát! ;gyújtásba épített fázishiba! 

FEZ segítségével sikerült megoldani a hibát Trafót cseréltem! 

ERA cikszámot megnézem a dobozán !

Előzmény: vakrepulo2 (65950)
soryton Creative Commons License 2017.09.11 0 0 65954

...jól gondolod hogy tömítés ...csak tűzkarikának hívják...

Előzmény: vakrepulo2 (65953)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 65953

nem tudom pontosan mi

az autószerelő szlengjéből azt vettem le, hogy kb ott a leömlő vége és a középső kipufog rendszer közt lehet valami tömítőgyűrű szerűség. Mintha ott túl nagy lenne a hő és nem klasszikus tömítés lenne ott hanem valami fém alapú tömítés szerű.

Na valami ilyesmi, gondolom nem jól írtam le, de ebből talán felismerhető

Előzmény: toji76 (65951)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 65952

előbbihez még annyi pontosítás:

 

kb olyan 1800-as fordsz alatt csinálja gázadásra a berángatást. Ha csak simogatom a gázt akkor nem, de ha normális - értsd üzemszerű és nem erős- gázt adok már előjön a jelenség. Hideg és meleg motornál is. Ha nem kapom vissza azonnal a lábam, hanem hagyom mondjuk 1 mp-ig rángatni, akkor azután pukkan.

 

még info:

hideg meleg alapjárat is stabil kb 1000 és kb 750

hideg és meleg motorral is el tudok indulni 1-esben és kettesben is csak kuplung felengedéssel gáz nélkül

 

szóval ugy általában minden frankó, de még is rángat alacsony forsz-on (lassan automatikusan kezdek hozzászokni a későbbi kapcsolásra)

 

 

Előzmény: vakrepulo2 (65950)
toji76 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 65951

Mi nálad a tűzkerék?

Előzmény: vakrepulo2 (65950)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 65950

hátha van tippetek diag nélkül

 

benzin, 1.6 2002

80ezernél trafócsere, mert leállt 1-2 henger

100-107ezernél azt vettem észre, hogy néha berángat alacsony fordulatszámnál

gyertya csere, mert akkora már kb 50ezres gyertyák voltak benne (olyan gyertyára amit itt javasoltak)

minha kicsitt jobb lett volna a helyzet

eltelt 3-4000 és most megint mintha egyre többször berángatna alacsony fordulaton és minden 10. berángatásnál pukkant is egy tompát

 

amit még érdemes tudni:

kipufogó szép tiszta, nem kormos, nem olajos, nem....

főleg városban használom, de az elmúlt  pár ezer km-ből pont mentem szűk 800-at országúton, kicsit meg is hajtva

alapjárat nem ingadozik

fogyasztása jó

hátsó kipufog dob már régen cserélve volt, középső nem (az szokott elrohadni és ha esetleg kilyukad, megváltozik a nyomás benne és ez zavarja a rendszert?) 

múltkorába kotyogott valami, az autószerelő meghúzta ott a tűzkerék környékét és jobb lett, de az a kotyogás megint visszajött pár 100 km után

különben meg magasabb fordulatszámtól teljesen jól megy

 

első tippem: 30ezres utángyártótt trafó nem tökéletes, de fogalmam sincs

második tippem: tűzkerék környéke miatt nyomásváltozás

harmadik tippem: nincs

 

 

FeZ_ Creative Commons License 2017.09.11 0 0 65949

Motor hűtőfolyadék hőmérséklete túl magas.

 

 

Előzmény: cinti020 (65947)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.11 0 0 65948

Bocs, most nem volt időm végignézni, de egyszerűbb is lenne, ha megadnád az alvázszámod utolsó 8 karakterét, akár emilben, ha nem írnád ide ki nyilvánosan.

A leírás amit belinkeltél, nem tudom melyik BSI-hez van, de van egy gyanúm, hogy a koraiakhoz nem teljesen passzol.

Előzmény: bx2005-xsara (65946)
cinti020 Creative Commons License 2017.09.10 0 0 65947

S.o.s.

 

Segítsetek ezt írja ki a 2002es xsara II.

Benzines

 

engine coolant temp too high

bx2005-xsara Creative Commons License 2017.09.10 0 0 65946

Szia,

Találtam egy leírást, és ami ebben van ,megrajzolva BSI, nekem is olyan van a kocsiban. https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=726309 

A leírást ha jól értelmezem, akkor van némi köze a belső légkondihoz. Belenéznél, hogy jól értem-e? mert akkor ebben még lehet a hiba forrása esetleg.

köszi

Előzmény: FeZ_ (65931)
idiotaindex Creative Commons License 2017.09.07 0 0 65945

A TU motorok rakfeneje a hengerfejtomites, nekem is volt hengerfejes, szerelo csak legyintett, rengeteggel volt dolga. nyugodj meg legtomegmero nincs az autoban:) a tobbi karbantartas...

Előzmény: A_Gabesz (65942)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.06 0 0 65944

OK, ha létezik ilyen, akkor szupi. :-)

 

 

Előzmény: toji76 (65943)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!