Szia 1.4 es benzines a kocsi arra gondoltál , hogy ha a váltonál felhuzom a védő gumit akkor alatta látok 4 csavart még nem csavartam ki de szerinted ott keressem ?
A citroen service,peugeot service oldalát elérheted a citroen Fábián alkatrész webáruház oldal segítségével, lehetővé válik a robbantott ábrák,alkatrészek megtekintése, az üzemanyag tankról is találsz ábrát,rajzot az esetleges javításhoz.
csatlakoznék FEZ-hez az üzemanyagtankot le kell venni az alapos átvizsgáláshoz .
Sajnos még nem vagyok nagy szaki, így a segítségeteket szeretném kérni!
Van egy 2004-es Xsara II Break 1.4 benzines autóm, amivel az a probléma adódott hogy nem tudok bele tankolni. Úgy kezdte a kicsike, hogy először csak kb 20 liternél nem engedett többet. Aztán most ott tartunk hogy 3-4 litert tudok beleszuszakolni, és a cső szájánál áll a benzin. Persze a mutató már lassan pirosban. Próbáltam hogy alulról a levegőztető visszacsapó szelep csövét szétcsatlakoztattam, belefújtam és midenféle ellenállás nélkül végigment a levegő. Ugyan ezt megcsináltam a másik kis fekete csővel is, ami ha minden igaz a túlnyomás kiegyenlítő (?). Azon is akadálymentesen át tudtam fújni. Az AC pumpánál sem áll a benzin. Nem történt koccanás, nem történt elakadás. Egy éve nyúzom, és eddig semmi probléma nem volt vele. Több kúton is próbáltam tankolni. Legyetek szívesek ellátni egy pár útmutatással, tanáccsal, mi lehet a baja?
Sziasztok a nekem egy 2004 es Citroen Xsaram van és nem működik pár napja a tolató lámpám kicseréltem a lámpákat megnéztem a biztosítékokat már csak a kapcsolóra tudok gondolni de kéne egy kis segítség ezt merre keresem vagy tudtok egy szerelőt aki ki tudná cserélni vagy megnézni mi lehet a gond ?
Elsősorban nem a lemerülés miatt csinálja, hanem ha sz@r egy aksi (cellazárlatos már valamennyire stb.) akkor üzemi körülmények között ez okozhat nagyobb feszültséglengéseket, ami terhelheti a műszereket.
Ez a probléma a Xsaraknál valóban előfordulhat, de azért nem kell hetente ilyeneket csinálnom, nem kell annyira parázni. :-P
Xsara II (2003) COM2000 kapcsoló javítással kapcsolatban szeretnék tippet adni,ami nálam sikerült. De lehet hogy nem mondok újat. Azoknak szól, akik szét tudják szedni a kapcsolót, hogy hozzáférjenek a gomb végén levő nyáklaphoz. Lehet vásárolni úgynevezett, vezető ragasztót/festék, ami vezeti az elektromosságot,helyettesíti a forrasztást. Vékonyan ecsettel felvihető. Én a Technicoll nevű terméket használtam(2300Ft),ez 2g,ezüst alapú és ecset is van a készletben. Azóta tökéletesen működik az automata fényszóró funkció. A másik amit ajánlottak, Wire Glue 40152 ragasztó (3000Ft). Így megspórolhattok 25e Ft,ha cserélni kell a kart.
Bocs a kérdésért, de most egy lemerült akksi cseréje tényleg kivágja a műszereket? Nézelődtem a neten, tényleg nem egyedi eset. Hogyan lehet ezt megelőzni a cserénél?
szét kell szedni a műszeregységet, le kell venni az elejéről az átlátszó plexit és a két műszer mutatóját. Utána a helyére kell tenni (visszakötni) és gyújtásra téve az autót !!! a két mutatót vissza kell tenni alaphelyzetbe. Ha mázlid van, jó lesz. :-)
A nagy feszültségugrás a szervomotorok alaphelyzetté el tudja b...ni.
csak józan paraszti ész, minimális háttértudás nélkül: ".....visszaálltak alaphelyzetbe, de azóta csalnak..."
tehát működnek, de csalnak. Nem-e kalibrálni kell? ha lehet ilyet csinálni. Azt gondolom lehet, mivel nem közvetlen mechanikus átvitel van, hanem elektronikus jel vizualizálás.
illetve: ".......kilométeróra és a fordulatszámmérő........."
mivel két műszer szállt el, ezért az gondolnám, nem 1-1 elektronikus alkatrész szállt el egyszerre, mert annak az egyidejű bekövetkezése csekély -> megint csak a kalinrálás felé mutat a dolog
köszi, de egyenlőre i kellene találnom, hogy egyáltalán a trafó-e a baja
első tippem az volt, de akárhogy is nézem 1) csak alacsony fordsz-on csinálja 2) csak kuplunggal elindul 2-esben is azt hallotam beteges trafó mellett nem tudná megcsinálni
szóval hátha jön tipp ait egyszerűbb / olcsóbb leellenőrizni mint egy trafócsere
Utángyártott trafó nekem is volt benne ,a tekercs feltöltése 0,8 ms volt a gyári érték 1,6 ms . A gépjármű az alábbi hibatüneteket produkálta ; meleg motornál beindítás után motor kihagyott fordulatszám 300 -rá visszaesett ,gyorsításra enyhén rángatott ,ha finoman nyomtam nem rángatott . Hosszú távon (családinyaraláson motor kihagyott hegyre felfelé majd hegytetőre fölérve megállt ,azonnal újraindult
Egyébként a motorvezérlő letárolta a hibát! ;gyújtásba épített fázishiba!
FEZ segítségével sikerült megoldani a hibát Trafót cseréltem!
az autószerelő szlengjéből azt vettem le, hogy kb ott a leömlő vége és a középső kipufog rendszer közt lehet valami tömítőgyűrű szerűség. Mintha ott túl nagy lenne a hő és nem klasszikus tömítés lenne ott hanem valami fém alapú tömítés szerű.
Na valami ilyesmi, gondolom nem jól írtam le, de ebből talán felismerhető
kb olyan 1800-as fordsz alatt csinálja gázadásra a berángatást. Ha csak simogatom a gázt akkor nem, de ha normális - értsd üzemszerű és nem erős- gázt adok már előjön a jelenség. Hideg és meleg motornál is. Ha nem kapom vissza azonnal a lábam, hanem hagyom mondjuk 1 mp-ig rángatni, akkor azután pukkan.
még info:
hideg meleg alapjárat is stabil kb 1000 és kb 750
hideg és meleg motorral is el tudok indulni 1-esben és kettesben is csak kuplung felengedéssel gáz nélkül
szóval ugy általában minden frankó, de még is rángat alacsony forsz-on (lassan automatikusan kezdek hozzászokni a későbbi kapcsolásra)
100-107ezernél azt vettem észre, hogy néha berángat alacsony fordulatszámnál
gyertya csere, mert akkora már kb 50ezres gyertyák voltak benne (olyan gyertyára amit itt javasoltak)
minha kicsitt jobb lett volna a helyzet
eltelt 3-4000 és most megint mintha egyre többször berángatna alacsony fordulaton és minden 10. berángatásnál pukkant is egy tompát
amit még érdemes tudni:
kipufogó szép tiszta, nem kormos, nem olajos, nem....
főleg városban használom, de az elmúlt pár ezer km-ből pont mentem szűk 800-at országúton, kicsit meg is hajtva
alapjárat nem ingadozik
fogyasztása jó
hátsó kipufog dob már régen cserélve volt, középső nem (az szokott elrohadni és ha esetleg kilyukad, megváltozik a nyomás benne és ez zavarja a rendszert?)
múltkorába kotyogott valami, az autószerelő meghúzta ott a tűzkerék környékét és jobb lett, de az a kotyogás megint visszajött pár 100 km után
különben meg magasabb fordulatszámtól teljesen jól megy
első tippem: 30ezres utángyártótt trafó nem tökéletes, de fogalmam sincs
második tippem: tűzkerék környéke miatt nyomásváltozás
Bocs, most nem volt időm végignézni, de egyszerűbb is lenne, ha megadnád az alvázszámod utolsó 8 karakterét, akár emilben, ha nem írnád ide ki nyilvánosan.
A leírás amit belinkeltél, nem tudom melyik BSI-hez van, de van egy gyanúm, hogy a koraiakhoz nem teljesen passzol.
A TU motorok rakfeneje a hengerfejtomites, nekem is volt hengerfejes, szerelo csak legyintett, rengeteggel volt dolga. nyugodj meg legtomegmero nincs az autoban:) a tobbi karbantartas...