Legutóbbi váltó javításomnál a rugó végeit egy csúszkába akasztottam és ellentétesen. A 85 ös könyv leírásában ez szerepel. A 75 ös könyv ábráján is.A rugós alátét feszítésre rossz megoldás mert egy ponton feszít. Inkább gumi vagy hullám alátét.
Némi zavart érzek a könyvekben, a szinkronrugók helyes pozíciója kapcsán:
Valaki tudna segíteni, hogy is kellene ezeket -jól- beszerelni?
Szakirodalom:
"Dacia típusú szgk javítása" -csak én érzek itt ellentmondást?
MR150 2. kiadás Renault12 könyv:
Más:
Érdekesség 1 (régen volt ebből kérdés itt, ha jól emlékszem):
Nálam eddig 3/3 váltónál a nyelestengely feszítésre gyárilag rugós alátét által volt megoldva(nem pedig gumi alátéttel, ami egyenletesen nyomást eredményezne). Íme a mostani 2db 5-ös váltó alkatrészei:
Érdekesség 2:
Bronz szinkrongyűrű és az "edzett" fogaskerék kapcsolata:
Az én emlék-képeim is megcsalhatnak....ezért is hangsúlyozom, hogy ÉN így emlékszem....!
De jó apropó arra, hogy megpróbáljuk pontosan kideríteni pl. az első magyarországi Dacia rendszámát, átadásának idejét.... Az első magyarországi Daciak tulajdonképpen ketten voltak és nagyon sokáig piros "PRÓBA" rendszámmal futottak. Az egyiket biztosan az akkori KERMI (Kerskedelmi Minőségellenőrző hivatal) tesztelte, 'majd egy évig....mire megindulhatott az import...
Logikus a gondolatmeneted, de.......... Én úgy emlékszem, hogy Debrecenben (és más vidéki városokban) jó pár évvel később nyílt MERKUR új-autó átadó telep.
A másik "de" pedig az, hogy a Dacia első szériája NAGYON DRÁGA, EXKLUZÍV-nak szánt új-autó típus volt a kínálatban! ("Választékbővítés" volt a jelszó) Olyan drága volt, mint egy Polski 125, ezért azonnal kapható volt, még hirdetni -reklámozni is kellett. Ezért csak Csepelen adták át.......eleinte!!
Nekem az első DACIA széria széria a kedvencem, utána már egyre inkább távolodtak az én ízlés-világomtól. De látszik, hogy sok munkátok (pénzetek) fekszik benne. Valószínű, hogy a Tiéd az egyetlen ilyen fazonú, forgalomképes Dacia! Köszönjük, hogy elhoztad.......és így közelről is megnézhettük....
Azon, hogy az "ÁBC" szerinti legkorábbi betűkombinációjú rendszámtáblát viselhette e a legelsőnek átadott autó már én is gondolkoztam, de azt szerintem érdemes figyelembe venni, hogy nem csak egy átadótelep volt Magyarországon, hanem legalább három így akár az is előfordulhatott, hogy UB-s rendszámmal 976-os sorszámmal átadták a tiéteket decemberben mondjuk Budapesten mert ott volt a teljes UB-s rendszámcsoport viszont 940-es sorszámmal szintén decemberben átadták a képen szereplő UD-s autót mondjuk Debrecenben, mert oda meg az UD-s rendszámcsoportot szállították.
Egyszerűbben azt akartam leírni, hogy különböző, de viszonylag közeli rendszámkombinációk kiadásának időpontjában lehettek párhuzamosságok.
Ez a mai három betű-három szám rendszámoknál is hasonlóan történik. Megyénként vannak betűkombináció jellegzetességek, nincs teljes időbeli sorrendiség...
Én is tanúsíthatom, hogy igazán szép lett. Kár, hogy én idő hiányában nem tudtam jobban belebújni... Ne vedd fenyegetésnek, de következő alkalommal az sem fog elmaradni!