Keresés

Részletes keresés

Bazarghai Creative Commons License 2007.06.12 0 0 628
Szia!

3×12 V 12 Ah az igaz, h 36 voltos rendszert ad, ki, de a kapacitás még mindig 12 Ah marad. Ha 15 ampert veszel ki belőle garantálom neked, h 10 percig fog menni és utána ívesen javíthatod az akkut. A zselés se erőmű, tartósan (mint e-bicikli üzem) a kivehető áramerősség c/10 esetleg c/5. A dinamó motorként használva 50-60 % hatásfokú. Azonban, ha fölös terhet és egy hőeldisszipáló egységet akarsz felszerelni akkor csak rajta. Ja, és 12 volt mellett 10 amper az semmi. 120 watt 10-et mész vele.
Előzmény: mario1111 (626)
mario1111 Creative Commons License 2007.06.12 0 0 627
Üdv!

Nem tudod, hogy az 500 wattosnak mennyi a max teljesítménye? Ezek állandó mágnesesek? 500 wattnál nekem több kellene, de a 1500-ös túl drága.
Az lehetne még járható út, hogy 2 db 500 ast összekötsz és akkor 40000-ért lenne 1 kw. Ehhez meg lehetne olyat csinálni,h az egyik szabadonfútó és ha nem akarsz gyorsítani, akkor csak 1 megy.

Sajnos költségtakarékossági szempontok miatt most marad a dinamó.

Azt nem tudja valaki, h nem-e nagyobb nyomatékú az a motor ami ugyanahhoz a teljesítményhez nagyobb áramot használ? Mintha valahol ezt hallottam volna. Ugyebár nagy hátránya a vastag vezetékezés meg minden, de akkor kell,h legyen előnye is.
Előzmény: freex (625)
mario1111 Creative Commons License 2007.06.12 0 0 626
Szerintem nem számít nagy áramnak a 11 amper, mert 12 voltos a rendszer. Mondjuk 36 vagy 48 volt esetén már tényleg nagy. 40 amper az sok, de ezt 2 aksinak kell leadnia 18 voltos rendszerben. Ez csak ritka üzemi állapota lenne. Alapból 12 voltos lenne és ekkor 3 db nak kell leadni a kb max 20-25 ampert de ezt is csak ritkán. Szóval 3 12 Ah-ás aksinak kellene leadni olyan 15 Ampert egyfolytában.

A tech-mobile oldalán azt irják a szilikonosokról, hogy erre nagyon jók. Engem főleg a gyors töltése fogott meg. Olvastam 3921 hozzászólását. Én felraknék rá 4 db 38 Ah-sat (ez kb 40 kilo és szevasz) az már 1.8 KWh. A dinamó meg 120 wattól kb 500 wattig dolgozik. Annak elég kell,h legyen. A 65 kilómat vinnie kellene mint a szél.
Előzmény: Bazarghai (624)
freex Creative Commons License 2007.06.12 0 0 625
Hali!

Tech-mobile-éknál (meg gondolom sok más helyen is) lehet kapni 10-20e között villanymotorokat, a kérdés, hogy a hajtást hogyan lehet úgy rávariálni, hogy ne legyen nagy a veszteség, de az áttételezés is meg legyen oldva. És mellesleg ne is legyen olyan hangja, mintha a gödöllői hév indulna el.
Mindezek miat erősen hubmotorra vagyok kattanva, azt is elsőkerék megoldással, mert a sebességváltóhoz a magam részéről ragaszkodnék. Olyan 45-50 körül kijön kompletten, lentebb irtam van egy srác, akinél kb. 1 hónap múlva lehet ilyet vásárolni.

Üdv,
FreeX
Előzmény: mario1111 (623)
Bazarghai Creative Commons License 2007.06.12 0 0 624
Szia!

Dinamó használata ellenjavallt, mert a forgórész túl nagy áramot vesz fel motorként használva. Egy 12 Ah-s akkut 40 amper pillanatok alatt kinyír. Ilyen alakalmazásra állandó mágneses motor hatékonyabb (sokkal!).

A szilikonos akkuról annyit, h olvasd vissza 3921 hozzászólását, pár oldallal visszább. Nem igazán erre a célra találták ki ezeket az akkukat.
Előzmény: mario1111 (623)
mario1111 Creative Commons License 2007.06.12 -1 0 623
Üdvözletem mindenkinek!

Ez az első hozzászólásom a témához.
Én is szeretnék építeni egy elektromos bringát, de lehet,h inkább robogót.
Ez elképzelés a következő:

Jelenleg van 6 db 6v 12Ah-ás Diamec aksim és egy 6 voltos 220 w-os trabant dinamóm.
Eleinte kisérleteztem 6v-ról használni, de az nagyon karcsú. Most 12 voltról megy(olykor kombinálom 18-ra) és elég bivaly. Mondjuk alapon bekajál terhelés nélkül 11 ampert. Ha lefogom akkor fölmegy akár 30 amperig is. Ha pedig 18 voltról hajtom akkor alapon 15 ampert terhelve meg kiakadt a két párhuzamosan kötött 20 A-os multiméter. Ez esetben tehát a felvett teljesítmény nagyobb mint 720 watt(egy mountembájk váltójából származó műanyag fogaskereket szereltem rá de a 18 voltos üzemnél rongyal lefogva leolvadtak róla a fogak. Melegnek meleg de meg lehet fogni. Ezt szeretném rákombinálni egy mountenbike-ra. Kb 2000-t forog úgyhogy 1:6-os áttételt akarok használni--->kb. 40-50 km/h. Vezérlése fokozatok nélkül 1 relével.

Később persze lehetne fejleszteni esetleg még két dinamóval meg néhány szilikonos aksival.
salfonc Creative Commons License 2007.06.11 0 0 622

Szia,

 

Köszi szépen.

 

Üdv: salfonc

Előzmény: freex (621)
freex Creative Commons License 2007.06.10 0 0 621
Megkérdeztem, közzétehetem az elérhetőségeket, ime:

Szabó Csaba, Pápa
el-bike@emailstudio.hu
20/553-8257
Előzmény: salfonc (618)
Prove Creative Commons License 2007.06.10 0 0 620
Van valakinek tapasztalat az Angell 313-sa e-biciklivel kapcsolatban. Ára 109.900 ft Ha volt már ez a kérdés akkor bocs.
freex Creative Commons License 2007.06.09 0 0 619
Szia!

Nekem megvan az email címe, telefonszáma, annyit el tudok mondani, hogy Pápán lakik, de akár postán is elküldi a szettet. Megkérdem tőle, hogy közzétehetem-e az elérhetőségeit, ha igen, akkor beírom ide vagy küldöm privátba.
Azt írta, mivel elég hercehurcás a behozatal, legkorábban júl.12 körül lehet majd venni tőle.
A következőket írta nekem a "cuccról":
26"-os kerékben lévő 250W-os hub motor, csak a gumikat kell átrakni. Fontos, hogy ELSŐkerék szett, tehát a váltós bringázás élménye nem veszik. Töltő, vezérlő, gázkar, kapcsolós fékkarok, pedál mozgásérzékelő. Aksit magunknak kell venni, de talán jobb is, mert olyat veszünk, amilyet akarunk, az garis, és nem gyári hibás, mint a hozzáadott kínaiak nagy része.

Üdv,
FreeX
Előzmény: salfonc (618)
salfonc Creative Commons License 2007.06.08 0 0 618
Szia,

"aki 35 rugóért árulni fog ebringa átalakító szet-et"

Ha többet tudsz meg róla, akkor tedd közzé lécci!

Köszi: salfonc
Előzmény: freex (605)
szulejmanszultan Creative Commons License 2007.06.08 0 0 617

 

Szia Gábor!

 

Fontos és érdekes kérdést tettél fel! A munkám során sok zselés ólomakkumulátorral kerülök kapcsolatba, de azokat mindig szobahőmérsékleten tárolják. Nem tudom a választ. Egy akkumulátor szakértő tudna erre válaszolni. Vagy írj az egyik e-biciklit árusító boltnak. Ám, ha olyan telek lesznek, mint az idei, akkor azt az egy két fagyos napot valahogy átvészeljük. Úgy tervezem (akkumulátor kímélő óvatosságból is), hogy az ilyen napokon tömegközlekedést fogok használni.

 

Üdv!

Előzmény: Bazarghai (611)
szulejmanszultan Creative Commons License 2007.06.08 0 0 616

 

Hali freex!

 

 Lehet, hogy számára is jó üzletnek bizonyult. Bizonyára tudatában volt, annak hogy mit vásárol és úgy vélte, hogy arra a célra, amire neki kell megfelelő lesz. Ilyen az üzlet.

 Nem kellett erőszakoskodni, de nem hiszem hogy a kisugárzásom, vagy a két szép szemem miatt nem. A bolt alkalmazottja is olvasta (és bizonyára most is elolvassa) az itt és egy másik csatornán folytatott élménybeszámolóimat. Ezt egyértelműen a tudtomra hozta. Úgy gondolom, hogy az üzletének a jó hírnevét féltette.

 Ez az akkumulátor technológia még mindig nem kiforrott. Legyen az kínai, vagy európai. Sok a probléma vele. Lehet, hogy summás a véleményem, de így vélem. Bíztató híreket hallok az üzemanyagcellákról. Az USA-ban állítólag komolyan ráhajtottak a témára.

 

Üdv!

Előzmény: freex (615)
freex Creative Commons License 2007.06.07 0 0 615
Hali!

Szerintem a Romitex-szel kapcsolatban mindketten jó üzletet kötöttünk. Neki volt egy notebookja holland billentyűzetes, amit nem tudott volna eladni, nekem viszont kellett egy notebook, a billentyüzete meg mindegy, 14 éve informatikában dolgozom. Ő a motort rövid távon használja, mindegy a sebesség és a tankméret, tetszett is neki.

Örülök, hogy nem kellett erőszakoskodni, de abban biztos voltam, hogy kekeckedni fognak, főleg a házilagos javítás miatt. Pedig örülhetnének, hogy megcsináltad helyettük...
Egyébként érdekes módon a kínaiak hajlamosak hibás aksit rakni az elektromos járgányokba. Volt egy eladó elektromos robogó, nem úgy ment, ahogy kellett volna. Az importőr elmondta, csak az aksikat kell újakra cserélni, és máris megy mint a golyó.
Előzmény: szulejmanszultan (613)
e.t. Creative Commons License 2007.06.07 0 0 614
Szia szulejmanszultan!

Szeretném azt a tévhitedet eloszlatni, hogy a Pana akku nem kínai, mert igen ott készül az is, csak nem annyiba kerül a gyártása, mint az általad használtak. Egyébként a kínaiak nagyon jó akkukat készítenek, ha megfizeti azt az importőr. Ja és olcsókat is, de ez van itthon és erről már alább leírtam amit gondolok.

Az e-biciklinél csak az Angell bringákba volt (van?) és az Elite cangákba van (itthon beszerelt) Panasonic akku.

Egyébként ha ilyen hamar tönkre is ment az akkud és csak egy a három közül, akkor az garantáltan nem a töltőd hibája. A töltést pedig a zöldre váltott LED jelzése mellett is tovább lehet folytatni, sőt kell is, mert sosem fogja így az akkud a DC töltéssel elérhető max. mennyiségű töltést felvenni. Történt ugyanis már nem egyszer, hogy egy hétre töltőn maradt a rollerem és csak jobb lett tőle.
Előzmény: szulejmanszultan (613)
szulejmanszultan Creative Commons License 2007.06.07 0 0 613

 

Üdv!

 

 Durva, amit a Romitex X9 kismotorral kapcsolatban írtál. Szerencsére sikerült megszabadulnod tőle, de nem biztos, hogy az új tulajdonos áldja a szerencséjét, hogy üzletet köthetett veled.

 "Én a helyedben, mivel új visszavinném és rájuk borítanám az asztalt." Sajnos (vagy szerencsére), nem vagyok az az asztalborogatós típus.  "Minnél több idő telik el, annál inkább ráfoghatják, ez a használattól van." Mindenesetre a lehető leggyorsabban visszavittem a boltba. Szükségem van erre a kis e-bicajra, hiszen újabban ezzel járok munkába. Elmondhatom, hogy a rossz akkumulátort átvették és kaptam egy újat helyette. Nem kérdeztem meg, hogy ez Panasonic-e vagy valami ócska kínai megint. Lecserélték az érintkezőjét is meg az elektronika feletti gumilapot, mivel a rögzítői leszakadtak. Ott helyben megcsinálták az egészet kb. háromnegyed óra alatt és már azzal jöttem haza. Valami 38 V-nál állt a mutató és az üzlettől ami a János Kórháztól kijebb van simán hazagurultam vele a Havanna lakótelepre. Fenyegetőzésre nem volt szükség, hiszen együttműködőkészséget tapasztaltam részükről. Mindenképpen az volt az alapfeltételezésük, hogy a töltéssel kapcsolatos probléma okozhatta az akkumulátor folyását. Pl. elromlott a töltő és emiatt nagyobb feszültséget adott az akkumulátorokra. Leellenőrizték a feszültségét, de nem volt hibás. Ennek ellenére lecserélték azt is egy újra. Aztán hogy túl sokáig tartottam az akkumulátoron a töltőt, miután feltöltötte (ilyenkor a két piros LED közül az egyik zöldre vált). Mondtam, hogy mivel időkapcsoló órával használom, ami 5 órányi töltés engedélyez, nem lehetséges hogy emiatt ment tönkre. Illetve, ha zöldre vált a LED, akkor már korábban lekapcsolom. Teljesen szabályosan használtam és mégis tönkrement. Pontosan megcsináltam azt a formázást is, amit javasoltak, mikor hazavittem először a bringát.

  Elmondtam nekik, hogy mivel már az első utam során a kosár leszakadt villannyal meghegesztettem a vázra. Ekkor arra gyanakodtak, hogy bennehagytam az akkumulátort és úgy hegesztettem. Tisztán és világosan emlékszem, hogy nem volt benne, mert az töltésre volt téve akkor és lábbal hajtva a kerékpárt mentem a lakatos műhelybe. (Felvetődött bennem az, hogy mennyire helyes az elektromos kerékpáron az ívhegesztés...)

  Érdemes egy kicsit figyelmet fordítani az elektronika védelmére. Ez az esőzés és a pocsolyákba való belehajtás miatt fontos! Nem érheti nedvesség és ez nincs igazán jól megoldva ennél a bicajnál. FBS-ssel a réseket tömíteni lehet és letakarni a nyílásokat.

  Valahogy az volt a benyomásom, hogy nem tudják elfogadni, hogy az akkumulátor magától ment tönkre és kezdett savat szivárogtatni. Talán a szakszerűtlen használatból eredő hibásodásra akarták visszavezetni a problémát. Mindenesetre most király a bicaj és túl vagyok az első nagyobb megrázkódtatáson. Remélem ennyi volt és nem lesz több gebasz.

 

Balesetmentes közlekedés!

 

Előzmény: freex (612)
freex Creative Commons License 2007.06.05 0 0 612
Hali!

Sajnos ismerem az érzést. Mondjuk nem ebringa, de vettem egy Romitex X9-es kismotort. Rá volt írva, hogy 70-et megy, 1.5 l-t eszik. Ehhez képest ment 40-nel és evett 2.5-3 l-t. A tankméret meg kiirás szerint 4 l volt, ehhez képest 1.3 l benzin ment bele. Végül is a melóba járásra vettem, ehhez képest 1 tank benzin nem volt elég 60 km-re. Végre valahára sikerült megszabadulnom tőle, igaz csak cserélni tudtam.

Én a helyedben, mivel új visszavinném és rájuk borítanám az asztalt. Nem várnék egy percet sem. Minnél több idő telik el, annál inkább ráfoghatják, ez a használattól van. A legfontosabb, hogy a Fogyasztóvédelmet nagyon-nagyon sűrün emlegesd. Gondolom 20-30 ezer nyereség miatt nem akarnak milliós büntiket kifizetni, nem is beszélve a presztizsveszteségről. A szerelének pedig ne legyenek nyomai, mert az könnyen garivesztéssel járhat.
Annak mindig komoly tekintélye van, amikor felteszik a kérdést "Melyik újság címoldalán szeretné látni a történetet?"
Esetleg követelj egy vadi újat, amiben tényleg Pana aksik vannak, vagy cseréljék ki egy olyanra, ami nem törik-reped.

A legjobbakat, aztán csak keményen!!!
Előzmény: szulejmanszultan (610)
Bazarghai Creative Commons License 2007.06.05 0 0 611
Sziasztok!

Szintén akkuval kapcsolatban kérdeznék. Ha az indítóakkuból indulok ki, akkor nem lehet baj, bár ki tudja. Tehát a kérdésem:

Ha télen is használni szeretnék elektronyos bicajt és ügyelek rá, h mindig rendesen töltve legyen, akkor a hideg csak annyit árt neki (mint az autó akkuknál), h csökken a kivehető kapacitás? Esetleg a savzselés érzékeny a hidegre és visszafordíthatatlanul károsodik?

Üdv: Gábor
szulejmanszultan Creative Commons License 2007.06.05 0 0 610

 

Üdv Mindenkinek!

 

 Május 23-án vásároltam meg az elektromos kerékpáromat (Sellő 01) és június negyedikén már jelentkezett rajta az első komolyabb meghibásodás! Megyek vele be a munkahelyemre - teljes sebességgel hajtom. Egyszercsak, hirtelen leesik a feszültség, a bicikli lelassul. Elkezdem hajtani a pedállal és váratlanul visszajön a feszültség. Az egész nem tartott 3-5 másodpercnél tovább. Ez még kétszer-háromszor megismétlődött, amíg be nem értem. Odabenn munkatársammal megnéztük mi lehet a gond. Kiveszem az akkupakkot, hát látom, hogy az egyik érintkező meg van feketedve és egy sárgás színű áttetsző trutyiban úszik. Alul a rugós érintkező dettó. Ujjainkal letöröltük és egyből éreztük, hogy maró hatású. Alapos kézmosás, diagnózis felállítás: az akkumulátorokból kifojt a sav! Szetszedtem az akkupakkot, ott is mindenhol a sav nyomai. Az egyik akkumulátor érintkezőjén már fehér színű, szulfátos lerakódás is megjelent. Tudjuk, hogy ha ez a sav egyszer megtámad egy fémet, akkor az nem menekülhet. Mivel lehet jól közömbösíteni?  A fedélt úgy szerelték rá az aljzatra, hogy a két kábel becsípődött az akkumulátor és a fedél közé és 1 mm vastagra szétlapítódott. Nem kell mondanom, hogy ez nagy áramerősségeknél komoly problémát is okozhat. Ma felhívom őket és megbeszélem velük hogy mi legyen. Egyébként az akkumulátorok is valami gagyi kínaiiak, eltérően attól, amit a honlapjukon hirdetnek, hogy ti. "Minőségi jellemzők: Panasonic akkumulátor minden termékben! CE minősítés! Garancia!" Na, ez utóbbira kíváncsi leszek. Remélem nem kezdenek el kukacoskodni velem, hiszen úgy vigyáztam rá, mint a szemem fényére.

 Az alaposabb szemrevételezéskor észrevettük, hogy az akkupakk alatti hegesztett konzolok némelyike, amelyek tartják a műanyag házat kezdenek repedezni, letörni. Elkeserítőnek érzem az egészet. Nem is tudom miért, de kezdem úgy érezni, hogy átverték a fejemet.

 Várom véleményeiteket!

 

Balesetmentes közlekedést!

 


 

szulejmanszultan Creative Commons License 2007.06.01 0 0 609

Üdv e. t.!

 

  Akkor te jobban ismered a céget mint én, mivel én csak kétszer voltam ott. A Sellő 01-en három műanyag van. A műszerfal, az akkuborító és a hátsó csomagtartó. Az hogy "gagyi"-e, még nem derült ki. Elég vastag és talán tartós is (remélem) mégsem tűnik nehéznek. A csavarok meghúzásából ítélve valami szilárdabb műanyag anyagból van. Az e-kerékpárok kinézete olyan, amilyen, függetlenül a műanyagoktól.

  Szerintem az irányjelzők nincsenek annyira közel, hogy az általad leírt problémát okoznák az autósoknak. Az első indexekról nem is beszélve. Egyértelműen jelzik a fordulás irányát. Nem igaz szerintem az sem amit a tükrökről írtál. Mind napközben, mind éjszaka jól látható. Ezt szinte az elsők között ellenőriztem. Szóval én a végkövetkeztetéseddel sem értek egyet. Igenis hasznos dolog az e-kerékpárokon az irányjelző használata. Ám fogadjuk el a KRESZ előírásait. Biztosan van erre is szabály (méret, fényerősség, villogási sebesség, szín, egymástól való minimális távolság, stb) és ezeket be kell tartani. Ez a gyártó és a forgalmazó feladata lenne. Hogy miért lenne fontos a kerékpárokon az index. Mivel sokszor az út minősége katasztrofális igen biztos kézzel kell tartani a kormányt. Ha ilyen körülmények között kanyarodás közben integetünk és közben nagy erővel tekerünk könnyen megtanulhatjuk, milyen kemény és nehéz az autó.

 

Matekfeladvány: 2.

 

Balesetmentes közlekedést!

Előzmény: e.t. (606)
szulejmanszultan Creative Commons License 2007.06.01 0 0 608

 

Üdv freex!

 

Mint olvashattad az írásaimban én még új vagyok az e-bringa tulajdonosok között. Nekem úgy tűnik, hogy túlzás a 80 km hatótávolság. Azt észrevettem, hogy tényleg sokat számít az út meredeksége. Egy-két felüljáró vagy híd nagyon kivesz az akksiból. Igaz én nagyon kényelmesen szeretem használni. Induláskor csak nagyon keveset tekerek, vagy szinte semmit és kihúzatom a végsebességig, nem öregurasan vezetek. Persze kisebb teljesítményű motor (250 W-os), akkukímélő használat, az akkuk új állapota, jól megformázottsága, az összsúly (a vezető súlya, az e-bicikli súlya, a csomagok súlya), az ellenszél, a hőmérséklet, stb sokat számíthat.

 

Üdv: kanuniszulejmanszultan

Előzmény: freex (605)
e.t. Creative Commons License 2007.05.31 0 0 607
Az itt az egyik baj a kerékpárok minőségével, hogy nincs ill. nagyon alacsony. A magyar piacon nem lehet minőségi elektromos kerékpárt, robogót eladni, mert nem veszi meg azt senki. Csak az olcsó tes..-s és met..-s termékekre van kereslet, melyekből nagyszámban adnak is el, de ha garancia vagy teljesítmény kell, akkor az már nincs.

A kiskereskedők sem jobbak a multiknál, talán egy picinykét ismerik, hogy mit is akarnak eladni, de az elektronika így is teljesen fekete folt. Gondoljátok csak át, ha nagykeráron lehet a multiknál vásárolni, akkor arra még vagy 40-50%-ot rátesz a kisker, mert máskülönben felkopna az álluk. De olyan is van aki több száz %-ot (!!!), na ehhez már pofa kell, de ilyen a magyar kereskedő - sokat és azonnal.

Azt még nem vettétek észre, hogy amit beleírnak a használati útmutatókba nem is takarja a valóságot? Sokszor még a fordítást sem magyarítják, hanem a kínai angol nyakatekertségével írnak valami nyilvánvalóan agyament bödliséget. Hogy lehet azt írni egy szénkefés motorra, hogy több fázisú AC motor? Ez a totális inkompetencia! Itt mindenki csak nyerészkedni, a másikat átverni akarja. Semmi segítőkészség nincs a forgalmazóban, ha valami technikai kérdésed van, arról nem is beszélve, hogy ha garanciális javításra van szükség. Csak küldözgetnek ide-oda, egymásra mutogatnak, de semmi előrelátásuk és tudásuk nincs hozzá. Persze a vásárló is totál tudatlan és bekajálja az eladó rizsáját.

Akkor pedig ha valaki befürdik a bringával, mert letörik a pedál, elhajlik az ülés, elszáll az akku, elfüstöl az elektronika, stb. stb. azaz gagyit vett, persze akkor kussol, mert az árat nézte és nem a minőséget. Nem szeretnek az emberek szembesülni a hibáikkal. Arról nem is beszélve, hogy túlzó elképzeléseik (és elvárásaik, mert nem ez mégsem robogó) vannak a misztifikált elektromos bringákról. Ha valaki nagyot akar az tanulja meg a KRESZ-t, szerezzen jogsit, legyen pénze és máris kaphat és vezethet olyan gépet amit valójában szeretne.
Előzmény: 3921 (604)
e.t. Creative Commons License 2007.05.31 0 0 606
Ismerem rendesen az ebiciklit, voltam már számtalanszor náluk a garázsban, és a Sellő nevű bringát is kipróbáltam. Megj.: tele van rakva gagyi műanyagokkal, így nem volt megnyerő.

Az irányjelző két fénye (b-j) olyan közel van egymáshoz a Sellőn (de itt mást is említhetnék), hogy abból egy autós nem fogja kitalálni, hogy Te merre is akarsz kanyarodni. A fénye nem megfelelő a gyenge tükrök miatt sem, ugyan a garázs sötétjében még lehet, hogy impozáns, de a napfényes felszínen ebből nem sok látszik. Így aztán ne várja senki, hogy ilyen gyenge műszaki paraméterekkel a hatóság engedélyezné a használatát valaha is. A saját biztonságod miatt pedig tényleg használd a karjelzést - egy autó mégiscsak nehezebb és kemény is :-)

Matekfeladvány: gyorkos+szulejmanszultan=1 vagy 2.
Előzmény: szulejmanszultan (603)
freex Creative Commons License 2007.05.31 0 0 605
Én részemről örülök, ha valaki leírja tapasztalatait a vásárolt e-járművével kapcsolatban. Végül is okos ember más kárán tanul. Bocsi, úgy gondolom, ha már valaki egyszer befürdik, akkor vagy segítséget kér, vagy NEM úgy gondolkodik, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is.

Más. Van egy eladó ebringa, olyan sima női kerékpár formájú. A vázon lévő aksipakkos verzió, nem az ülés mögötti. Na mindegy, 36V-os, 250 v. 300 W-os, olyan 30-at megy és 1 töltéssel tud 80-100 km-t. Na ezen lepődtem meg, mert irreálisnak tartom. Rá is kérdeztem nem irta-e el. Nem irta el, a 8 km-re lévő telkükre 4-5-ször kimegy 1 töltéssel. Jó, egyenes úton, nem full gázzal. Na de akkor is 80+ km??? Hát...Nem tudom. Eddig e-robogót akartam venni, de egyre erősebb bennem a vágy inkább ebringára. Olcsóbb, az aksi is olcsóbb, viszonylag könnyű, jogsi, kötelező, bukó nem kell rá. És 2 személlyel lehet vele közlekedni. A legnagyobb előny viszont, ha kifogy a power, a 80-100 kg-os robogót lehet tologatni, a bringával meg tovább lehet pedálozni.

Más. Kaptam egy emailt valakitől, aki 35 rugóért árulni fog ebringa átalakító szet-et (elsőkerék verzió). Sajna az aksipakk nincs benne, de további 10e körül az is beszerezhető. Erősen gondolkodom, hogy gyári ebringát vegyek, vagy átalakítsam a montimat.
3921 Creative Commons License 2007.05.31 0 0 604

Üdv!

 

Valószínüleg azért nem szólnak hozzá, mert vagy nem ilyen a gépük, vagy ugyanezeket a dolgokat tapasztalták, vagy nem akarják beismerni hogy ők is vettek valamilyen elektromos kerékpárt és befürödtek vele. (Ez csak a saját véleményem, amelyet arra alapozok hogy elektromos robogóval kapcsolatban egy csomó ember ír nekem a gondjairól privátban, de sem itt, sem más fórumon nem teszik közzé a problémáikat. Pedig abból lehetne tanulni.)

 

Más: Megérettek a levegővel hajtott autók:

http://www.fn.hu/index.php?id=1&cid=163966

Előzmény: szulejmanszultan (603)
szulejmanszultan Creative Commons License 2007.05.31 0 0 603

 

Kedves e. t.!

 

 Sajnálom, de megint nincs igazad. Akár hiszed, akár nem nekem nincs semmilyen  nick-em csak ez. Most, az e-kerékpár vásárlás kapcsán találtam rá a google alapján erre a topikra és miután megvettem a biciklit regisztráltam és leírtam a tapasztalataimat. Mindenesetre érdekes ez a fórum. Senki más nem írta le a véleményét, a hozzászólásommal kapcsolatban. Én azt hittem hogy itt sokan vannak és szívesen beszélgetnek az e-kerékpárok használatáról és nem állandóan védekeznem kell a különböző vádak ellen.

  Azzal kapcsolatban, amit a kerékpárokra szerelt irányjelzőről írtál az a véleményem, hogy hiba hogy a KRESZ nem ismeri a kerékpárokra szerelt irányjelzőt és remélem mielőbb megváltozik ebben a tekintetben. Megfelelő méretű és egyéb tekintetben is a KRESZ előírásainak megfelelő kivitelű és műszaki paraméterekkel bíró irányjelző szerintem ugyanolyan hasznos lenne a kerékpárokon, mint a motorokon, vagy az autókon. Ez a mondatod "...csak valami alig vagy eláltalán nem látható dolog vibrál a hátsó csomagtartón,..." egy kicsit azt az érzetet kelti bennem, hogy nem ismered a Sellő 01 indexét. Ugyanis ez egyáltalán nem olyan mint, amit itt leírtál. Nem vibrál hanem szabályos ütemben villog, és kiválóan látható mind előről, mind hátulról, mert nagy fényerejű izzókkal van felszerelve és jó nagy a lámpatest. Másrészt a kanyarodáskor elengedett kormány igen veszélyes, főleg ha rosszak az útviszonyok. Kinek hiányzik egy forgalmas kereszteződésben a földön heverő kerékpáros. Emiatt az irányjelző szerintem igen hasznos lehetne a kerékpárokon. Mindenesetre a KRESZ előírásait be kell tartani, tehát ha tudok jelzek a kezemmel is.

 

Üdv: kanuniszulejman

Előzmény: e.t. (602)
e.t. Creative Commons License 2007.05.30 0 0 602
Mindegy, csak csak mindig más a nick-ed.
Az irányjelzővel kapcsolatban szeretném felhívni a figyelmedet és másokét is, hogy a kerékpárra szerelt indexet a KRESZ nem ismeri. Amennyiben kanyarodáskor nem adtok karjelzést, csak valami alig vagy eláltalán nem látható dolog vibrál a hátsó csomagtartón, akkor azt a közlekedésben részt vevő többi szereplő nem fogja kanyarodási szándékként kódolni és kész a baleset.
Előzmény: gyorkos (601)
gyorkos Creative Commons License 2007.05.30 0 0 601

 

Kedves e. t.!

 

1. Akár hiszed, akár nem nem dolgozom az ebiciklinél. 2. Jó "marketing szöveg"-et sem kívántam írni.  Bármennyire elképzelhetetlen számodra, ahogy olvashattad is ez életem első ilyen kerékpárja és örömömben (és csalódottságomban) "papírra" vetettem élményeimet néhány napos használat után. Ha figyelmesen elolvastad a hozzászólásomat láthattad, hogy a jó és ROSSZ tapasztalataimat is leírtam. Nem festettem le hibátlannak a járgányt, sőt szerintem sok embert ezek a tények el is tántoríthatnak a vásárlástól. (Pl. a csavarok lazasága-kiesése és az ülés (majdnem) rögzíthetetlensége. Bár ez sem volt a célom, nem hallgattam el, mert szerettem volna, ha a jövendőbeli Sellő 001 e-kerékpár vásárlók tudják, mire számíthatnak. Egyszerűen csak tájékoztatni szerettem volna a fórum olvasóit a vásárlási tapasztalataimról. Én az enyémhez hasonló tartalmú hozzászólásokat vártam és várok. Másoknak mi volt a tapasztalata a vásárlás után és milyen a gyakorlatban, hosszabb használatban .

 Most pedig még három dologról szólok. A honlapon szerepelt és a reklámanyagokban is, hogy két visszapillantó tükröt adnak hozzá. Ezt felejtsétek el. Az én kerómon egy sem volt! Bár a tesztek szerint ez nem is olyan nagy veszteség, mert használhatatlanok voltak. Tegnap vettem egyek az ócsonban. További kritikám a műszerfal világítás hiánya. Mivel semmiféle lámpácska, vagy LED nem világítja meg a két mutatót éjszaka leolvashatatlanok. Kár hogy kispórolták innen a világítást! Egyébként a reflektor kafa. Elég erős a fénye, bár mivel az első csomagtartó kosár a fénypászma útjába esik elég érdekes árnyékokat vet a földre. Ha meg netán egy táskát is raksz bele már eltakarja a reflektort... Hát mit mondjak erre? Átgondolatlan tervezés? Elég zavaró lehet a következő is. Az indexeléskor egy borzasztó hangos zümmer szaggatott hangon szól. A kereszteződésekben, amikor használod mindenki felfigyel rád, hogy mi ez a hang és honnan jön. Ezt az első adandó alkalommal megszüntettem. A műszerfal alatt egy kis fekete dobozkában van a villogtattó elektronika benne a zümmer. Kiforrasztottam és kész.

 

Várom hozzászólásaitokat a tapasztalataitokról és használatával kapcsolatos élményeitekről!

 

Tisztelettel: szulejmanszultan

e.t. Creative Commons License 2007.05.28 0 0 600
és persze Te is az ebiciklinél dolgozol :-) de ha nem, akkor is jó a marketing szöveg.
Előzmény: szulejmanszultan (599)
szulejmanszultan Creative Commons License 2007.05.28 0 0 599
Üdv!

Múlt hét szerdán megvettem az Elektromos Biciklik Háza nevű üzletben az első elektromos kerékpáromat. Sellő 001-es típus. Lásd itt a leírását: http://www.ebicikli.hu/ekerekparok_09.php Az importőre Ceglédbercelen van, náluk 9900 Ft-al olcsóbb. Az egész kerékpár tényleg nagyon masszív, ennek megfelelően (szerintem) igen nehéz. Még nem mértem le, de olyan 50 kg-ra saccolom. Az összsúlyból alaposan kiveszi a részét a dögnehéz zselés ólomakkumulátor. A hazaérkezésem után megformáztam az akkut, azaz teljesen lemerítettem és teljesen újratöltöttem. A terhelhetősége 125 kg, de szerintem többet is elbír a vaskos acélváz. Az egész úgy ahogy van kínai gyártmány a legutolsó csavarig. Több helyen az átgondolatlanul és igénytelenül építették meg ezt a kis gépet. Ugyanakkor a külcsínyre és az "optikai tuning"-ra adtak, hiszen csúnyának azért nem mondható, sőt pofás. A motorja 300 W-os és az normál szériához képest ebben a HUB motorban megemelték a tekercsek számát, minek következtében javult az indítónyomaték. Külsőre csak az látszik, hogy milyen nagy a motor a hátsó agyban és az is nagyon nehéz. Sík úton a majdnem 100 kilómat álló helyzetből szépen hozza mozgásba, ilyenkor búg a motor a "leghangosabban", de még ez is szinte észrevehetetlen! Az javasolt, hogy induláskor hajtsuk a pedált, míg elérjük az 5 km/h sebességet, majd adjunk finoman "gázt". Ez a lassú (és akkumulátorkímélő) indulás forgalomban nem mindig kivitelezhető és persze fő a lustaság. Bár a pedálozás (a jó áttételezésnek köszönhetően) könnyű (de lassú). Egyébként a pedálrásegítés egy idő múlva magától is indítja a motort és egy bizonyos sebesség eléréséig csak gyorsítja és gyorsítja a motort. Kezdetben ez a funkció elég ijesztő lehet, főleg, ha az ember nem tudja, hogy a fékek bármelyikének lenyomásával ez az automatikus folyamat leáll. Ha már lendületbe jött meglepően gyors tud lenni. 35 km/h is elérhető vele. Az autókkal nem versenyezhet, de a kerékpárosokat a hosszabb szakaszon lazán lehagyja. Érdekes volt, hogy az üzletben csak úgy kb. kétharmadáig volt feltöltve, de mégis hazáig tudtam vele menni. A Budagyöngye bevásárlóközponttól (Szilágyi Erzsébet fasor valamennyi, túl a János Kórházon) hazáig a Havanna lakótelepig. Szerintem a hatótávolsága jó, lehetséges a 30 km, de az 50 az már túlzásnak tűnik. A fékek nem túl erősek, de nem is gyengék. Megfelelőnek találtam. Az első út végeztével otthon vettem észre, hogy a hátsó zárható műanyagdoboz két csavarja teljesen kilazult. Ezek tartották a hátsó lámpákat, úgyhogy majdnem leestek. Egyébként ez a gagyi műanyag borzalamasan zörög. Ajánlott lecserélni egy jó nagy a motorral harmonizáló színű kosárra, és máris kényelmesen lehet benne szállítani sok mindent. Egyetlen előnye, hogy zárható, de jóformán a papírokon és egy két apróságon kívül semmi sem fér el benne. A másik meglepetés az az volt amikor észrevettem hogy az első fehér kosár kissé ferdén állt. Kiderült hogy az alsó két támasztó közül az egyik letört a vázról. Nem volt nagy súly a táskámban, max. 4-5 kg, de még azt sem bírta ki, már az első úton leszakadt. Szerencsére a melóhelyemen ívvel meghegesztették, de emiatt a hiba miatt nagyon lelombozódtam. Ajánlatos minden csavart meghúzni rajta, mert kellemetlen meglepetésekben lehet részünk. Néhol olyan vacak csavarok és anyák voltak, hogy kidobtam a szemétbe és tettem rá tisztességeseket. Az ülés kényelmes és nagy, de a tartócsövét nem lehet rendesen rögzíteni. Emiatt állandóan lecsúszik és így akinek hosszabb a lába nem tudja élvezni a kerékpározást. Ezt a problémát még meg kell oldanom. AWAB bilincsekkel próbáltam rásegíteni a rögzítésnek, de nem tökéletes így sem. Legutoljára Crova kulcskészlettel brutálisan meghúztam a rögzítőcsavart és most úgy néz ki, hogy tartja a nyerget.
  A mérete miatt lakótelepi lakásokba nem ajánlanám. Nálunk 6 személyes lift van. Nehezen tudom berakni és kivenni, nem is a nagysága inkább a súlya miatt. Nehéz mozgatni szűk helyen. Kertes házban élők esetében ideális. Esőtől és közvetlen napfénytől védett helyen tárolva és ápolva sokáig megbízható útitársunk lehet. Ja az akkumulátor természetesen nem bírja a hideget és a  fagyot.
 Összességében eddig még nem bántam meg, hogy megvettem, mert öröm vele a robogás. Gyorsabban bent vagyok vele mint a BKV-val és nem kell várakoznom a járművekre és  hosszasan gyalogolnom a megállókig és ez nálam nem csak kényelmi szempont (sajnos).

Köszönöm a figyelmeteket és a korábbi válaszaitokat:

szulejmanszultan

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!