Ja, és a hatótáv nem növekszik, hanem csökken! A fórum elején (ha visszaolvastok) már végigjártam a témakört. Egyébként nekem sikerült 8db. 12Ah akksit beraknom a gyári 3db helyére!
Vettem már én is egy új elektromos kerékpárt (PB-30) szerdán ,meguntam a sajátépitésüt mert mindenki furcsán nézet rá .Tapasztalatok :elsőre nekem is gyengének tünt 15km bírt egytöltéssel .Szereltem rá km számlálót mert gyárilag nincs csak sebességmérő azzal mértem .Nekem 3db 12V12A akksi van benne és elég hamar feltöltötte a töltője ,gyanus volt hogy nem elég a kapacitása .Vettem a neten egy kis műszert (fogyasztásmérő) amit a konektorba kell dugni és azon keresztül töltöttem az akkukat ,kisült hogy 0,3KW-ot töltött bele egy éjszaka .Na mondom itt valami nincs rendben az akkual :ki kell sütni őket 11Voltra ,egy 12Voltos asztali halogénlámpával szépen lemeritettem mind a hármat 11Voltra .Reggelre feltöltöttem és egyből 25Km lett a hatótáv .Ma megint kisütöm ,kiváncsi vagyok lesz-e még javulás .Ja az a kis csatlakozó nekem is van gázkar mellet ,az a gyerek üzemmód ha össze van dugva csak10Km/h a sebesség .
Azt hiszem a te bringád is 36V-os rendszerű. Szoktak olyannal trükközni, hogy átalakítják 48V-osra, vagyis tesznek 4 akkut bele a 3 helyett.Ennek egyetlen veszélye hogy a vezérlőd túlterhelődik, de általában nem jellemző, mert a benne lévő FET-ek legalább 55V-osak mivel ez érték alatt csak ha jól emlékszem 30V van és 36V-ra kevés lenne a kisebb. A motor ezt szinte biztosan állíthatom bírni fogja sőt nemis fog észrevehetően melegedni illetve hatásfokából sem veszít jelentősen.
Ha eddig ment 25-el agép eztán legalább 35-40km/h lesz a vége.
A kivitelezést illetően ha mázlid van olyan a canga hogy az akku dobozban van mégegy hely a 4. akkunak a 3 bennelévőn felül. Ha nincs akkor is meg tudod oldani ha nagyon akarod.
Én amondó vagyok érdemes kipróbálni szerintem kárt nem teszel vele ha ügyes vagy és biztosíték meg egyébként is van gyárilag szal ha nagy az áram akkor kiold és látod mennyit bír. Én úgy csinálnám hogy 48V-ra kötném maradna minden a régi és tesztelném a gépet mennék vele mondjuk 20 percet és fogdosnám a vezérlést hogy mennyire meleg. Ha nem melegszik jobban mint egyébként-(kóros melegedésnek az számít ha nem állja a kezed)- akkor 99% hogy hiba nélkül fog menni a gép. Javaslom 4 új akku vételét mertha beteszel egy újat a 3 mellé vagy egy másmilyet akkor ronthatják egymás teljesítményét. Úgy gondolom 4x12Ah Diamec akkut bele (www.riasztobolt.hu) 14 ezerből megvan és szerintem megéri.
Ha eddig 250W-os volt a géped 25Km/h s sebességnél ez olyan 180W vagy kevesebb, akkor most a 250-es érték helyére 460W kerül és akkor is tud leadni 250W-ot amit ugye gyárilag tud amotor amikor mész vele ezáltal rendesen fog gyorsulni és menni emelkedőn is akár.
Hatótáv is növekedik mert ugye nagyobb az összkapacitásod. Ha óvatosan hajtod szerintem 40km.
Akkor ez azt jelenti, hogy pl induláskor, vagy emelkedön 300W-ot teljesít, de ha belendül sík terepen, akkor csak 180W-ot eszik? Akkor ez még jól is jöhet energiatakarékosság szempontjából nem?
Neked is ugyanilyen bicajod volt. Nekem a gázkarhoz ki van vezetve két csatlakozó. Ha összedugom, akkor kisebb sebességgel megy. Mi célt szolgál ez a csati? Energiatakarékos mód? Vagy van más funkciója?
Egy előző hozzászólásomnál, /306/ egy 300w-os és egy 600w-os elektronikával birkóztam. Indexlámpa bővítés miatt, és természetesen egy kicsit több watt kicsikarásáért ugrottam bele az átalakításba. Találtam egy „oldalon” bekötési rajzot /-talán már láttátok Ti is-/ Minden passzolt, viszont nincs a rajzon indításkulcs csati. Így a 300w-os után amit szétszedtem, azután forrasztottam be a fotón nyilakkal jelölt helyre a vezetéket, a 600w-osba. /fotó/. Összerakás, bekötés, biztosíték elszállt. Utána csatlakoztattam a vezetékeket külön, csak a piros csatlakoztatva, /-ne kérdezzétek miért-/ működött szinte minden, /lámpa, duda, index, féklámpa/ motor, gázkar viszont nem. A motor 300 w-os.
Van-e ötletetek mi a gond. Menne-e egy 600w-os motorral?
Egyébként én nem állítom, hogy zselés az akku, a magyar leírásban van, hogy az. De szétszedtem a dobozát és megnéztem. Ahogyan Te is mondtad az eredeti akku gumimembrános savas zselés akku. Ha leveszem az akku takarólapját látszanak a gumidugók. Amúgy a magyar papír 12Ah ír, de szerintem csak 10Ah-s.
Azt meg végképp nem mondtam, hogy amit belinkeltem az zselés. Nincs odaírva, hogy milyen. Tudom, hogy elég olcsó.
Találtam egy közeli képet azon az van, hogy 12V12AH/20H
Szünetmentes, és normál tápegységhez ajánlják. Nem tudom, jó lehet-e a bicajba.
Egyébként még nem akarom lecserélni az akkukat, mert még jók, csak jobb elQre gondolni, hogy milyen akkut kell majd belevennem.
Megsasoltam a bringád leírását és ott 4,5 A-t írnak, melyből a 180W-os teljesítmény is csak nagy felfelé kerekítésekkel jönne ki.
A motoron a 300W már a magyar kereskedő műve, vagy még a gyári felírat? Mert ha az az utóbbi, akkor a hazai importőr buráját is átverték a kis kínaiak - vagy vmi totál kavar és zűrzavar van a leírásban. Mindenesetre a brinyó gyengesége a legbeszédesebb.
A 6-DZM-10 nem az akku típusa, hanem a JB szabvány száma - ettől még nem zselés egy akku. A zselés akkukat az általad mutatott alacsony árért nem lehet megkapni!!! Szóval ez egy egyszerű gumimembrános savas zselés akku (lehet). Vásásrláskor kérdezz rá az eladónál, hogy mikor gyártották, mert ha túl régi, akkor oxidréteggel borítottak a lemezei és stb, stb...biztos ismerős az öreg akku és a regenerálása témakör.
Azt meg, hogy mit ír az útmutatód simán írd felül, mert ez is csak egy sokszorosított füzet, melyet az összes típushoz mellékel a magyar kereskedő - függetlenül a villamos paramétertől. Ezzel csak átvágják a kedves honpolgárt....
Mielött vásárolsz magadnak egy e-biciklit látogasd meg azt a boltot, ahol a legtöbb eltérő típust és gyármányt tarták majd próbáld ki (!!!) a bicótkat. Akkor fogsz rádöbbenni, hogy a papíron a nagyobb teljesítményű motor kevesebbet tud, mint a kisebb - meglehetősen tanulságos.....
Azért gyenge a bicajod, mert csak 180w-os a névleges teljesítménye és kefe nélküli a motorja. Itt a gyári adattábla - kicsit kínaiul is kell tudni :-))) PB-019 speckó
Viszont ez nem zselés akksi. Persze vszínűleg az sem volt az, ami elötte a brinádban volt. Azt lenne jó megtudnod, hogy mekkor az akku kapacitása 2órás időtartamra, ha ez az érték 10Ah akkor jó az elektromos bicajba is.
1. Zselés akku van benne. Ezt is 2-3 hetente érdemes (kell) feltölteni, még ha nem használom akkor is?
2. Nagyon gyenge a bicaj. Az emelkedökre alig megy fel, vagy fel sem megy.
Meg lehet valahogy oldani, hogy erösebb legyen, plusz motor hozzáadása nélkül? A sebessége nem kell, hogy nagyobb legyen, ez nekem elég, csak jó lenne, ha erösebb lenne.
3. Van a kormányra kivezetve két vezeték. Ha összedugom, akkor lasabban megy a bicaj. Ez lenne a takarékos mód? Nem értem miért nem raktak be egy kapcsolót hozzá. Ezt még majd meg kell tennem.
Továbbá a világítás baromi sokat fogyasztott. Én kicseréltem az izzókat, és helyette barkácsoltam hozzá ledes világítást. Most erösebb fénye van, és szinte semmit nem fogyaszt.
jarkoj,úgylátom Te öninditó párti vagy.Én is öninditóban gondolkozom,méghozzá szintén egy szovjet gyártmányú, szt4 tip. moszkvics öninditó a kiszemelt.Érdemes komolyabban foglalkozni ezzel a megoldással?
A svájci termékből csak a csajszi ottani, a többi pedig csak mix, mert a bringa USA terméknek néz ki (persze magyar Olimpia is lehet), a motor pedig kínai - Unite motor. /nekem főként a közeli illusztrációk tetszenek a csajsziról :-))) / Egyébként ilyen motorral lehet a horvátoknál is kemping méretű bringákat kapni.
Más, felhívtam a Vetrixes forgalmazót, és azt mondták, hogy két éve 2.5 millára számították ki a hazai árat, de nem volt ill. nincs rá érdeklődés, és egyébként is nagyok a gyár elvárásai - tehát ezt legközelebb csak Olaszországban szerezhető be, itthon sajnos nem. Máshol meg azt olvastam, hogy az ára elérheti a 11000 Eurot is - meg ér ez ennyit?
A Motorom 4,4kg súlyú szóval az 5 kg-os korlátba belefér asziszem.
Összeraktam a motort, még csak a gyári vezérléssel próbáltam ki, 36V-on kb 400W-ot kapott a kis rollervezérléstől, így megy most olyan 30-35km/h-val. Most alakítom erősebbre a vezérlést hogy gyorsuljon jobban meg bírja a 48V-ot meg az 1kW körüli teljesítményt is.
Nagyon király lett, tetszik hogy szinte teljesen hangtalan.Falun építem gondolhatjátok hogy néztek a jómunkásemberek :)
Köszönöm a válaszokat.Vetrixet ismertem, nagyon ígéretesnek hangzanak a paraméterei, de nem biztos hogy annyira drága, mert úgy néz ki magyarországon is lehet kapni ha ez igaz:
http://gportal.hu/gindex.php?pg=6312989
És így már olcsóbb lehet, mintha usa-ból hoznám be én egyedül.
A honlapon vannak még érdekes dolgok, pl. az 1500 wattos robogó 250.000-ért, ez a tech-mobile-nél 400.000.
Egyébként meg itt egy svájci termék, ami itthon hiánycikknek néz ki, és valami ilyesmiről szólna ez a téma is úgylátom, kiegészítő biciklihez: