és szerinted ez odafönt érdeke valakinek?? szerintem elég magasra vezetnek a szálak ezügyben is, ill. az érdekháló igen kiterjedt lehet...
mellesleg, másik hobbimból fakadóan néha szoktam járni méh-telepen. eddig még mindig láttam vasúti cuccot. leginkább sínt, bár ez esetben ez "csak" vmi betonból kitépett, gondolom rakodó-széle lehetett. de volt már vadonatúj féktuskó is, na az viszont már erősen elgondolkodtató. de nem egyszerű. már csak azért sem, mert amikor más fontosabb dolgokat se ellenőriznek, akkor pont ezt miért tennék... a másik, hogy maga a méh-es se nagyon nézi meg, hogy mit hoznak be egy autóban, rááll a mérlegre, megmérik, kipalolja (ezt szinte nem is látja senki), fizetnek és megy... nem könnyű. :-(
ez az egyik. a másik meg az, hogy az egyetlen dolog, ami a tolvajokat valamennyire visszatartja, az az, ha egy pálya használatban van és ez látszik rajta. de ha az süt róla, hogy sz*rnak rá, akkor előbb-utóbb nekilátnak. és ehhez nem kell nagy ész, hogy belássa az ember, hogy így van. tehát felelőtlenség így hagyni. kivéve persze, ha más a cél... :-/
Bevallom, szinte csodálkozom, hogy még nem bontották le a pályát az évi 350 üzemszünet-nap egyikén...
FélOFF, de a legalább azt megtehették volna a nyomorultak a nagy mellékvonali bezárások előtt, hogy a fémtolvajlás és átvétel szabályait drasztikusan szigorítják, a büntetési tételeket növelik. Ha egy átvevőnél egy 10 cm sínt is találnak, bezárás, börtön.
Emlékszem, amikor az "öregek" nyugdíjba mentek, és új vezetés lépett a vasút élére, mindenki hogy dobálta a kalapját felfelé, hogy reszkess világ, most megváltunk.
+ még másik 4-5 kidőlt fa, ami ugyan a sínt nem rongálta meg, de az esetleges síntolvajokat megnyugtatja, hogy váratlanul nem lephetik meg őket, legalábbis sínen nem... :-(
Eleve nagy felbontással fotózok. Vagy a legjobb JPEG vagy RAW beállítással. Előbbinél 4-5 mega 1 kép mérete, utóbbinál nem ritka a 10 mega. Igaz, hogy a RAW falja a memóriát rendesen, de a képekben rengeteg tartalék van (akkor érdemes használni, ha a későbbiekben szeretne az ember nagyméretű nagyítást). Már igyekszem a keresőben tudatosan komponálni a képet, hogy utólag keveset keljen vágni belőle. Az élességállítást se bízom a véletlenre (általában a mozdonyra állítom). Előre készülök a képek elkészítésére, már fejben megtervezem a kép minden részletét és a fotózás fázisait. Automata fényméréssel készítek egy próbaképet, s ennek adatait figyelembe véve manuális idő és rekeszbeállítással fotózom a témát. Az automata fénymérés úgy általában jó, de sokszor csal. Pll: félhomályos helyen fotózik az ember és a mozdonyon felkapcsolják a lámpát, elég érdekes dolgok szoktak történni (fénymérést könnyen "elviheti" az erős fény és a főtéma totál sötét lesz).
Utómunkánál (PS) ezeket szoktam használni: vágás, ha esetleg dől a kép ezt is korrigálom, kevés kontraszt, kevés élesítés, fényerőn állítok, néha színkorrekció.
Szerintem nem, tedd be nyugodtan! Ha olvassák a topicot, már úgy is tudják, hogy tudomásunk van róla, ha nem, akkor meg tök midegy, hogy bent van-e, vagy sem.