Megtaláltam. Ha minden igaz, még emaileztünk is erről a sárga járgányról.
Kicsit számolgattam, mennyibe kerülne, ha a montimat villamosítanám. Hát elszomorodtam...60-70 alatt nem nagyon lehet megúszni. Ennyiért bőven lehet használt, gyári bringát venni. Sőt, ha megveszem a hubmotor szettet 35-ért, meg hozzá aksikat, akkor sem drágább, mintha alkatrészekből barkácsolnám össze, aztán vagy megy vagy nem. Tudom, ez a topic az építésről is szól, márpedig kisérletezésre "semmi sem drága", de azért manapság az ember 2-szer is meggondolja, hogy elkölt-e egy vagyont esetleg nem működő szerkezetre...
Te hogyan oldottad meg a meghajtást? Szíj, lánc, dörzs? Első v. hátsókerék? 1 töltéssel mennyit tudsz menni és mi a végsebesség? Ha van képed dobd már fel. Én egy montira akrok rászerkeszteni valami elektromos hajtást, de a sebességváltót meg akarom tartani. Kösz, FreeX
Kb. 2-3000 km-ert mentem vele, eddig nem volt vele gond. Régebben, amikor vettem, csak náluk találtam ilyesmi motor. A garit nem tudom, ha túlterheli az ember, akkor elvileg megszűnik, ha kiderül?.
Amit irtál linket az kínai volt és amikor át akartam nyomni angolra akkor kért valami kódot. Találtam egy másik oldalt. Itt tök olcsó lenne, kár,h nem hazai.
Én egyszer kipróbáltam ezt az 500W 36v-os Dc motort úgy hogy direktbe kapott indulásnál 48V-ot egy 60A-es autósrelén keresztül. (tudtam hogy mi lehet belőle). Kormányra szigszalagoztam egy kapcsolót az indította a relét. Megnyomtam. A motorom úgy megindult, hogy alig tudtam rajta maradni, a kapcsolót hiába engedtem el csak gyorsultam folyamatosan 50km/h-ig. Kb. 500 méter után ált le a motorom erős amperszag közepedte. Visszatoltam, garázsban szétszed, és semmi baja nem lett, csak a 60A-es relének elgőzölgött az érintkezője. Nagy élmény volt! A lényeg az hogy a max teljesítmény akár 3000W fölött is lehet. Strapabíró ez a DC motor.
Nekem még 800W-os van, de sajnos azt már nem forgalmazzák Tech-Mobile-ék.
Úgy néztem az 500W-osból van 36V-os és 48Voltos is. Ha a 36V-osat veszed akkor 48V-on okosan óvatosan üzemeltetve kiad azis 800W-ot persze kcsit rosszabb ahtásfokkal kb. 60-70%
Sima permanens mágnesű kefés DC motorok, így mindkét irányba mennek, csak ha már a szénkefe "bekopott" az egyik irányba akkor nem szerencsés fordíthagni a forgását.
A motorról: www.unitemotor.com (fordulat, karakterisztika, nyomaték...)
A max teljesítményt pillanatnyi teljesítménnyel is jellemzik, ez többszöröse is lehet a folyamatosnak, tehát pl indulásnál pár másodpercre olyan 500 wattosnál kb.1,5kW is lehet ha van neki nafta szerintem.
Én már szinte törzsvásárló vagyok Tech-Mobile-éknál. :) Csak azt tudom mondani hogy nagyon korrektek, és segítőkészek. Amit küldenek az NEM gagyi, korrekt cucc és a vezető fickóval is jól elbeszélgettem a leendő tuning járgányom kivitelezéséről. Egész nyugodtan rendelj tőlük, az árak mindenkor teljesen egyeznek a honlapon épp fennlevőkkel és hamar postáznak.( Nekem már sokszor küldtek csomagot)
A dinamós megoldás első lépésnek tökéletes, teljesítményed lesz, aztán ha elkap téged is ez a láz akkor majd csinálsz komolyabbat mint mi :)
Természetesen belátom. A dinamó hatásfokát nem tudom,h mennyi de szerintem is annyi kb amit te irtál. De én nem is állítottam soha azt,h 90 %-os. Azt sem irtam,h könnyű. De ne civakodjunk ezen. Ez sajnos szükségmegoldás. 19 éves egyetemista vagyok és nem túl tehetős( még:) ). Én is örülnék, ha vehetnék mondjuk valami 2.5 -3 kw-os robogót. De mielőtt elköltenék egy csomó pénzt ki akarom próbálni,h mennyire életképes. <----- ez nem a robogóra, hanem egy rendes dc motorra vonatkozik.
Te rendeltél már a tech-mobile-tól? Mi a véleményed róluk? Mennyi idő alatt küldik a cuccot? Az árak fixek? Postáznak?
Jó, én nem szólhatok bele, hogy mit csinálj, de mérlegeld, h fölös terhet viszel, mert ugye az akku üresen se könnyebb. A rossz hatásfokú motor miatt kétszer annyi akku kell. Ha cseréled, akkor is sokkal több pénz az új. 24 Ah-t se meríthetsz 18-al. Nekem 20 Ah-s akkuk lesznek és azt merítem a tech mobilos 250 wattos motorral. Igaz max teljesítményen ez is 10 ampert eszik, de kisebb gázon csak 6-7et. Ez már elviselhető, de 80-90% C-vel nem meríthesz egy akkut. Azaz teheted, csak kinyiffan (hacsak nem lítiumos). Ha az én motorom eszik 10 ampert 250 wattnál akkor legalább azt lásd be, h a dinamó hatásfoka elég gyér. Nem utolsó sorban, pedig az én motorom 2 kiló és nem 5.
12 volton "alapjáraton" veszi fel a 120 wattot. Induláskor akár 25 ampert is benyel, ami 300 watt. Ha pedig 18 voltosan indul akkor induláskor 800 wattos.
Nekem 6 db aksim van. egyenként 6 voltosak és 12 Ah-ásak. 3 sorba kötve és ezzel mégegy ugyanilyen 3mas párhuzamosan. Ekkor a blokk 18 volt és 24 Ah. Vagy 2 sorba és ezzel még kettő ilyen párhuzamosan. Ekkor a blokk 12 voltos és 36 Ah-ás.
3×12 V 12 Ah az igaz, h 36 voltos rendszert ad, ki, de a kapacitás még mindig 12 Ah marad. Ha 15 ampert veszel ki belőle garantálom neked, h 10 percig fog menni és utána ívesen javíthatod az akkut. A zselés se erőmű, tartósan (mint e-bicikli üzem) a kivehető áramerősség c/10 esetleg c/5. A dinamó motorként használva 50-60 % hatásfokú. Azonban, ha fölös terhet és egy hőeldisszipáló egységet akarsz felszerelni akkor csak rajta. Ja, és 12 volt mellett 10 amper az semmi. 120 watt 10-et mész vele.
Nem tudod, hogy az 500 wattosnak mennyi a max teljesítménye? Ezek állandó mágnesesek? 500 wattnál nekem több kellene, de a 1500-ös túl drága. Az lehetne még járható út, hogy 2 db 500 ast összekötsz és akkor 40000-ért lenne 1 kw. Ehhez meg lehetne olyat csinálni,h az egyik szabadonfútó és ha nem akarsz gyorsítani, akkor csak 1 megy.
Sajnos költségtakarékossági szempontok miatt most marad a dinamó.
Azt nem tudja valaki, h nem-e nagyobb nyomatékú az a motor ami ugyanahhoz a teljesítményhez nagyobb áramot használ? Mintha valahol ezt hallottam volna. Ugyebár nagy hátránya a vastag vezetékezés meg minden, de akkor kell,h legyen előnye is.
Szerintem nem számít nagy áramnak a 11 amper, mert 12 voltos a rendszer. Mondjuk 36 vagy 48 volt esetén már tényleg nagy. 40 amper az sok, de ezt 2 aksinak kell leadnia 18 voltos rendszerben. Ez csak ritka üzemi állapota lenne. Alapból 12 voltos lenne és ekkor 3 db nak kell leadni a kb max 20-25 ampert de ezt is csak ritkán. Szóval 3 12 Ah-ás aksinak kellene leadni olyan 15 Ampert egyfolytában.
A tech-mobile oldalán azt irják a szilikonosokról, hogy erre nagyon jók. Engem főleg a gyors töltése fogott meg. Olvastam 3921 hozzászólását. Én felraknék rá 4 db 38 Ah-sat (ez kb 40 kilo és szevasz) az már 1.8 KWh. A dinamó meg 120 wattól kb 500 wattig dolgozik. Annak elég kell,h legyen. A 65 kilómat vinnie kellene mint a szél.
Tech-mobile-éknál (meg gondolom sok más helyen is) lehet kapni 10-20e között villanymotorokat, a kérdés, hogy a hajtást hogyan lehet úgy rávariálni, hogy ne legyen nagy a veszteség, de az áttételezés is meg legyen oldva. És mellesleg ne is legyen olyan hangja, mintha a gödöllői hév indulna el. Mindezek miat erősen hubmotorra vagyok kattanva, azt is elsőkerék megoldással, mert a sebességváltóhoz a magam részéről ragaszkodnék. Olyan 45-50 körül kijön kompletten, lentebb irtam van egy srác, akinél kb. 1 hónap múlva lehet ilyet vásárolni.
Dinamó használata ellenjavallt, mert a forgórész túl nagy áramot vesz fel motorként használva. Egy 12 Ah-s akkut 40 amper pillanatok alatt kinyír. Ilyen alakalmazásra állandó mágneses motor hatékonyabb (sokkal!).
A szilikonos akkuról annyit, h olvasd vissza 3921 hozzászólását, pár oldallal visszább. Nem igazán erre a célra találták ki ezeket az akkukat.
Ez az első hozzászólásom a témához. Én is szeretnék építeni egy elektromos bringát, de lehet,h inkább robogót. Ez elképzelés a következő:
Jelenleg van 6 db 6v 12Ah-ás Diamec aksim és egy 6 voltos 220 w-os trabant dinamóm. Eleinte kisérleteztem 6v-ról használni, de az nagyon karcsú. Most 12 voltról megy(olykor kombinálom 18-ra) és elég bivaly. Mondjuk alapon bekajál terhelés nélkül 11 ampert. Ha lefogom akkor fölmegy akár 30 amperig is. Ha pedig 18 voltról hajtom akkor alapon 15 ampert terhelve meg kiakadt a két párhuzamosan kötött 20 A-os multiméter. Ez esetben tehát a felvett teljesítmény nagyobb mint 720 watt(egy mountembájk váltójából származó műanyag fogaskereket szereltem rá de a 18 voltos üzemnél rongyal lefogva leolvadtak róla a fogak. Melegnek meleg de meg lehet fogni. Ezt szeretném rákombinálni egy mountenbike-ra. Kb 2000-t forog úgyhogy 1:6-os áttételt akarok használni--->kb. 40-50 km/h. Vezérlése fokozatok nélkül 1 relével.
Később persze lehetne fejleszteni esetleg még két dinamóval meg néhány szilikonos aksival.
Nekem megvan az email címe, telefonszáma, annyit el tudok mondani, hogy Pápán lakik, de akár postán is elküldi a szettet. Megkérdem tőle, hogy közzétehetem-e az elérhetőségeit, ha igen, akkor beírom ide vagy küldöm privátba. Azt írta, mivel elég hercehurcás a behozatal, legkorábban júl.12 körül lehet majd venni tőle. A következőket írta nekem a "cuccról": 26"-os kerékben lévő 250W-os hub motor, csak a gumikat kell átrakni. Fontos, hogy ELSŐkerék szett, tehát a váltós bringázás élménye nem veszik. Töltő, vezérlő, gázkar, kapcsolós fékkarok, pedál mozgásérzékelő. Aksit magunknak kell venni, de talán jobb is, mert olyat veszünk, amilyet akarunk, az garis, és nem gyári hibás, mint a hozzáadott kínaiak nagy része.
Fontos és érdekes kérdést tettél fel! A munkám során sok zselés ólomakkumulátorral kerülök kapcsolatba, de azokat mindig szobahőmérsékleten tárolják. Nem tudom a választ. Egy akkumulátor szakértő tudna erre válaszolni. Vagy írj az egyik e-biciklit árusító boltnak. Ám, ha olyan telek lesznek, mint az idei, akkor azt az egy két fagyos napot valahogy átvészeljük. Úgy tervezem (akkumulátor kímélő óvatosságból is), hogy az ilyen napokon tömegközlekedést fogok használni.
Lehet, hogy számára is jó üzletnek bizonyult. Bizonyára tudatában volt, annak hogy mit vásárol és úgy vélte, hogy arra a célra, amire neki kell megfelelő lesz. Ilyen az üzlet.
Nem kellett erőszakoskodni, de nem hiszem hogy a kisugárzásom, vagy a két szép szemem miatt nem. A bolt alkalmazottja is olvasta (és bizonyára most is elolvassa) az itt és egy másik csatornán folytatott élménybeszámolóimat. Ezt egyértelműen a tudtomra hozta. Úgy gondolom, hogy az üzletének a jó hírnevét féltette.
Ez az akkumulátor technológia még mindig nem kiforrott. Legyen az kínai, vagy európai. Sok a probléma vele. Lehet, hogy summás a véleményem, de így vélem. Bíztató híreket hallok az üzemanyagcellákról. Az USA-ban állítólag komolyan ráhajtottak a témára.