Keresés

Részletes keresés

jarkoj Creative Commons License 2007.02.16 0 0 385
Kicsit növelni szeretném a sebességet PB-30 elektromos kerékpár 30Kmh a vége ,mi lenne ha betennék még egy akksit ,bírná a 36Voltos brushlesss vezérlő a 48Voltot? Megnéztem a vezérlőjét 75Amper 75Voltos fetek vannak benne fázisonként 2db ,összesen 6db.
Előzmény: jarkoj (375)
3921 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 384

Igazad van a "zselé" vel kapcsolatban, bár ez is olyan mint minden más, hogy csak ráfogják-ez is az, de az eredeti-az bizony tényleg zselés. Nekem van több OPTIMA akkum, na az zselés.

Bocs mindenkitől akit untattam a témával.

Előzmény: Face88 (383)
Face88 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 383
Üdv!

Hát a zselés akku is olyan mint a CD-ROM, mikor azt mondjuk tulajdonképpen homlokegyenest másra asszociálunk, téveszme. :)

Ezek savas ólomakkuk csak az elektrolit fel van itatva bennük egy ásványgyapot szerű anyagba, a karakterisztikájuk is nagyon hasonló és szintén jön ki belőle hidrogén amikor terheled. Vannak is szelepek a tetején csak le vannak burkolva.Elvileg normál üzemben annyi gáz keletkezik amit kémiai reakció keretében "rekombinál" asszem így írják vagyis visszahasznosít. Túl intenzív igénybevétel mellett ezek bizonyos nyomásnál nyitnak és ott szisszen ki a gáz hogy ne robbanjon fel az akku. Ez jó megoldás csak az a baj hogy ilyenkor anyagot veszít az akku szóval már károsodik is.

Szerintem az az akkud zárlatos lehetett valamelyik cellájára nézve.
Sajnos Angol gyártmány ide vagy oda tudom hogy jóminőség de pofátlanság hogy ennyi pénzért csak gagyi telepeket raknak bele.(fogadni mernék hogy valami China csoda)
Bár azis elképzelhető hogy az erős mechanikus behatások elegek voltak hogy a lemezek elmozduljanak vagy deformálódjanak az akkun belül, dehát motor lévén ennek ez a sorsa :)

Nagyon tetszik nekem is az a gép csak sajnos tól drága nekem ígyaztán építgetek..meg az amúgy is jó szórakozás amíg az őrületbe nem kerget egy nem működő PWM vezérlő :P

Nyugodtan állítom hogy motor hatékonyság,hatásfok és nyomaték szempontjából a benzinmotor egy vacak ezekhez képest. Bár elfogult megrögzött villanyjárgány fan vagyok. :) Csak az elektromos energia kcsi és könnyű tárolását kellene megoldani.

Lithium cella lehetne csak ember azt megfizetni nem tudja ...még legalábbis.
Előzmény: 3921 (382)
3921 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 382

Üdv!

 

Eltaláltad, baroni.

A gép fél éves és nem tudom miért, de baromi keveset megy ahhoz képest, hogy az elején elment 55km-t, most már csak 10-et.

Aztán észrevettem hogy az egyik felső akku körül tele van minden savcseppekkel-ergo-ezek nem zselések, mint ahogy annak idején meghirdették.

Előre gondolkodva keresem a csere lehetőségét, mert a "csöpögős" akku nem a hosszu élettartamáról híres.

Most már csak a méretekkel leszek meglőve, mert az eredeti 38ah-s méretei: mag.170 szél.129 hossz.198mm

Most kicseréltetem gariba a csöpögőset, de erre keresek valami komolyabb megoldást.

(Amúgy 20-25km/h tól 65 ig ugyanúgy gyorsul mint a hondám)

 

Előzmény: Face88 (379)
e.t. Creative Commons License 2007.02.15 0 0 381
jaj, elszúrtam az utolsó linkelést: ez lett volna: http://www.e-max-scooter.de/
Előzmény: e.t. (380)
e.t. Creative Commons License 2007.02.15 0 0 380
Általában nem biztos, hogy ez a legjobb, de most 25% árengedmény van itt mindenféle akkura: akkuk Csak azt tudnám, hogy akkor hány százalékot is tesznek rá az eredeti árra.

Kértem már tőlük máskor is ajánlatot akkukra kis elektromos robogóhoz és korrekt szakmai választ kaptam - de lehet, hogy én vagyok túl amatőr :-))

Kerestem én is szilikonos akkut, de azrról még nem is hallottak. A németeknél az e-max robogóhoz adnak ilyent - pontosabban 8 db-ot beépítve.
Az eredeti német honlat is így nézett ki: http://www.e-max-scooter.nl/ ,de most erre változott és semmi info nem jön ki: akkuk
Előzmény: 3921 (378)
Face88 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 379
Üdv!

Az világbajnok lehet.
Talán a Baroni típusúd van amit Tech-Mobile-áknális lehet kapni?

Amúgy szerintem a legolcsóbb hely ahol ilyen célra akkut tudsz venni www.riasztobolt.hu mert a vagyonvédelmi rendszerekben és szünetmentes tápokban is ugyanilyen gondozásmentes zselés zárt rendszerű akkuk vannak.

"DIAMEC 12V, 40.0Ah, 197x165x170mm 14.00 kg, szünetmentes (UPS) és normál tápegységekhez. - Hosszú élettartam, jó dinamikus viselkedés, gondozásmentes, teljesen zárt.
[DIAMEC 12V 40Ah]
Ár: 9582 Ft + ÁFA /db"

Mondjuk egy iylen kaliberű gépet nemolcsó újracellázni...

Mennyi idő alatt haltak meg az akuk? NA persze erősen függ a karbantartásuktól.

Sok sikert!
Előzmény: 3921 (378)
3921 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 378

Sziasztok.

 

Van egy 2000W-os elektromos robogóm, és keresek hozzá akkukat-5db 12V 38Ah, vagy nagyobb.

Hálás lennék ha valaki tudna egy jó címet ahol esetleg zselés kivitel is létezne.

 

Előre is köszi.

Előzmény: jarkoj (377)
jarkoj Creative Commons License 2007.02.14 0 0 377
Most már én is megvagyok elégedve vele egyre nagyobb a hatótávja ,úgy látszik az akkuknak is kellett formálódni ,ez látszik az energiaköltségmérő műszeren is ,tegnap megint azon keresztül töltöttem nőtt a betöltött energiamennyiség .Az ampermérőt úgy kell bekötni hogy lehúzzuk az egyik sarut az egyik akksiról , a műszert meg arra a sarura meg a kábelra kötjük .Az a két amper visszatöltés tényleg rövid ideig állt fenn .Nekem is olyan töltőt adtak hozzá 1,8Amperes 36Voltos ,pirosan világit amikor 1,8Amperel tölt ,utána átvált zöldre de akkor is tölt  0,2A-rel ,ezeket is kimértem...
Előzmény: kicsiati (376)
kicsiati Creative Commons License 2007.02.14 0 0 376

Akkor a Te géped jó erös.

Nekem a töltöm 1.8 Amperral tölti az akkut, ugyhogy az a 2 amper elég töltésnek. Persze nem sokat ér, hiszen nem gurulsz olyan sokat, hogy érdemben sokat töltene az akkuban. Majd egyszer én is kiprobálom.

Pontosan hová kötötted be a müszert?

Előzmény: jarkoj (375)
jarkoj Creative Commons License 2007.02.14 0 0 375
Ma beraktam az akkukhoz a digitmultiméterem 20Amperes méréshatárral ,könnyű dolgom volt mert az összes akksi a széles padlólemez alatt van így kényelmesen nézeggettem az áramfelvételt menetközben ,Írány a felüljáró !Ez olyan meredek hogy sima biciklivel nem bírnak az emberek felmenni ,oldalt a járdán szokták tolni az emberek ,néha egy két suhanc fel bír menni motenbájkal erőlködve .Kb félgázra veszem a gázt és ekkor 15Kmh mutat a sebességmérő felfelé menet ,olyankor 14Ampert vesz fel a motor.Amikor megindultam lefelé akkor meg átment minuszba az ampermérő!! De elég kevés volt a visszatöltés mert csak 2Ampert mértem. 
Előzmény: kicsiati (374)
kicsiati Creative Commons License 2007.02.13 0 0 374

Akkor a Tiedben más motor lehet, mert én nem emlékszem, hogy ha visszaveszem a gázt akkor erősebb lett volna. Mennyire veszed vissza, félgázra?

Egyébként azon is gondolkodtam, hogy lecserélem a motort valami jobbra, de az szerintem húzósabb lenne.

Előzmény: jarkoj (373)
jarkoj Creative Commons License 2007.02.13 0 0 373
Fel bír menni az emelkedőn de vissza kell venni a gázt  ,hogy a brushless motornak a nyomatéka legyen nagy ne a fordulatszáma .
Előzmény: kicsiati (369)
kicsiati Creative Commons License 2007.02.12 0 0 372

Na, akkor egyenlöre tavasszal megcsinálom, hogy a pedálos hajtásnál ne kelljen annyit tekerni rásegítésnél (elöre nagyobb, hátra kisebb fogaskerék).

Aztán majd késöbb lehet, hogy beleteszek egy plusz motort. Csak ne lenne olyan drága. :-)

Előzmény: Törölt nick (371)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 371
Ezt bármelyik DC motorral megteheted, csak arra nagyon kell vigyázni, hogy álló helyzetbe, ne kapcsold be, mert akkor valami szublimálni fog! (ha szerencséd van akkor csak a biztosíték, ha peched van, akkor a motor, akksi, vezeték hármasából valamelyik tovaszáll)
Előzmény: kicsiati (370)
kicsiati Creative Commons License 2007.02.12 0 0 370
Az jutott eszembe, hogy nincs olyan 24-48V-os motor, ami elég erös, és nem kell hozzá vezérlés? Mert akkor egyszerüen bele lehetne tenni a bringába plusz motorként lánchajtással, és amikor jön az emelkedö akkor bekapcsolnám egy kapcsoló segítségével. Nem kellene gázkarra kötni, nem kell hozzá különféle vezérlés...stb. Létezik ilyen?
kicsiati Creative Commons License 2007.02.12 0 0 369

Érdekes, hogy a kínai weblapon teljesen más paramétereket írnak mint a hazai forgalmazónál. Ha a hazai adatok az igazak, akkor nem tud sokkal többet az én PB-019-es típusomnál.

A tiedre is azt írják, hogy emelkedö leküzdés 3,5 fok. Hogy bírja az emelkedöt?

Én egy éve vettem a Metroban 91 ezerért.

Előzmény: jarkoj (366)
jarkoj Creative Commons License 2007.02.12 0 0 368
metro és 120000ft ,elég vicces volt két biciglivel hazajönni ,még jó hogy fel volt tölltve így nem kellett tekerni.
Előzmény: jeriko2 (365)
e.t. Creative Commons License 2007.02.12 0 0 367
Ha sokféle e-bicajból akarsz válogatni a lehető legalacsonyabb áron (legalább is szerintem ez eddig a legkedvezőbb), akkor nézd meg a dupla2 honlapját - csak ebringát forgalmaznak!!!
www.dupla2.hu itt aztán kedvedre válogathatsz 4-5 beszállító termékei közül. Engedik, hogy kipróbáld és értelmes garanciát is adnak.
Előzmény: jeriko2 (365)
jarkoj Creative Commons License 2007.02.12 0 0 366
Én a kékM-be vettem ,volt még pár fajta PB-13 ,PB-18 .Most teszek sorba az akksival egy ampermérőt megnézem a felüljáró tetjéről tényleg visszatáplál-e ,vagycsak beterhel hogy ne menjen gyorsabban mint 30Kmh .Kipróbáltam sztenderden állva ha menetközben behúzom az elsőféket leállitja a motort hiába csutka gázon van ,amikor meg kiengedem az elsőféket akkor meg kilőő.. Mondjuk ez biztos nem használ neki  .
Előzmény: kicsiati (363)
jeriko2 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 365
Szia! Megírnád, hol és mennyiért vetted ezt a kerékpárt? Köszönöm!
Előzmény: jarkoj (355)
kicsiati Creative Commons License 2007.02.11 0 0 364

A PB-030-ra én 600W-ot találtam.

 

PB-030

 

Az elözö lapon:

Model No: PB-030
Features: 1) New design 2) 600W 48V brushless motor, E-ABS brake system 3) 16 x 3.0 inches wheel, colorized rim

 

 

Elözö lap

 

Szóval nem lehet egy lapon említeni az én bicajommal. A Tiéd erösebb.

Előzmény: jarkoj (362)
kicsiati Creative Commons License 2007.02.11 0 0 363

Ha lesz idöm, megnézem a kábeleket. Elö kell bányásznom a garázs mélyéröl. :-)

Szerintem a Te bringád olyan, hogy amikor fékezel, akkor tölti az akkut. Nem hogy ezért megy nehezen a hátsókerék fékezésnél? Egyébként meg van egy olyan funkció, hogy ha fékezel, akkor lekapcsolja a motort a tápegységröl.

Előzmény: jarkoj (362)
jarkoj Creative Commons License 2007.02.11 0 0 362
Megnéztem milyen motor van a biciklimben PB30 ,a prospektus szerint 300Watt  DC szénkefés motor ,ehelyett 400Watt háromfázisú ,nézd meg te is azt a kábelt ami a motorból megy a vezérlőbe hány eres a kábel?Az enyémben 8 szál fut 3 vastag meg 5 vékony .Rájöttem megint egy pár dologra : van itt egy jó kis emelkedő ,felüljárón kell átmenni a város másik végébe ,nem szabad teljes gázzal menni hegynek fel ,hanem csak 10-15Kmh -val így nem szopálja le akkut .Megnéztem a vezérlőt is ,van benne egy soklábú processzor kvarc órajellel meg vagy négy kisseb 14lábas ic .Az a gyanúm be van programozva fixen a végsebesség 30Kmh ,mert ha nagy dombról jövök lefelé akkor is 30cal jön le ha húzom neki hanem mindegy .Ezt kipróbálhatod te is : feltámasztva a biciklit állóhelyzetben behúzod az első féket (elsőféket!) nem lehet forgatni a hátsókereket , biztos a proci fékezi a motort ,mert amikor kigyulad a féklámpa akkor fékez .
Előzmény: kicsiati (361)
kicsiati Creative Commons License 2007.02.11 0 0 361

Köszi mindenkinek a hozzászólást!

Szóval vagy plusz DC motor, vagy rizikósan egy plusz akku.

De mintha azt írta volna isan a topic elején, hogy amikor beletette a plusz akkut, akkor csak a sebesség növekedett, az ereje nem. Nekem meg nem a sebesség a lényeg, hanem az erö.

Kicsit félek, hogy ha 48V-ot kap a járgány, akkor az emelkedön, amikor amúgy is nagy a terhelés, árthatok a motornak, és a vezérlönek. Egyébként megoldható a plusz akku, mert nekem is a negyedik helyen hungarocel van.

 

Face88 Creative Commons License 2007.02.11 0 0 360
Üdv!

Igazad van a feltöltött 4 akku télleg meg tudja haladni az 55V-ot... hopp ezt már énis megírtam eccer :P

Az elkók meghát..abban is lehet valanmi mert olyankor kétszer nagyobb áram folyhat rajtuk mint 36V-on teljesen igazad van...csak egy tipp volt de lehet hogy több kárt tudna vele tenni mint hasznot...az elektronika moddingba meg belemehetnénk de nem akarok amíg a kolléga nem ír hogy mennyire van benne a témakörben :) Én moddolom a sajátom az 100% persze saját felelősségemre :P
Előzmény: Törölt nick (359)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.11 0 0 359
Ja, és a hatótáv nem növekszik, hanem csökken!
A fórum elején (ha visszaolvastok) már végigjártam a témakört.
Egyébként nekem sikerült 8db. 12Ah akksit beraknom a gyári 3db helyére!
Előzmény: Face88 (354)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.11 0 0 358
Nem a FET-ekkel van a gond, hanem az elko kondikkal, azok purcannak ki hamarabb.
Egyébként a 48V, feltöltött akksikkal majdnem 60V!

Előzmény: Face88 (354)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.11 0 0 357
A 48V-os dolog működik csak kicsit rizikós a vezérlőre nézve.
Csak a vezérlő és a motor kaphatja meg a 48V-ot!!
Előzmény: kicsiati (353)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.11 0 0 356
-Minden szénkefés (v. bronz) egyen motor így viselkedik. Alacsony fordulatnál rövidzár szerűen műkődik.

-Igen energiatakarék vagy gyermek funkció.
Előzmény: kicsiati (352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!