Keresés

Részletes keresés

Face88 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 673
Üdv!

Igen, de az nekem nem vált be. Az egyik tag viszont betett képként egy kézzel rajzoltat ami nagyon hasonló ahhoz amit most használok stabilan és hibátlanul. Keresd vissza szerintem és azzal érdmes próbálkozni a Volt és Amper pedig csakis a végére betett FET-ek paramétereitől és darabszámától függenek.
Előzmény: mario1111 (672)
mario1111 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 672
Face88!

Te irtad régebben, h van kapcsolási rajzod pwm vezérléshez? Mert ha igen, akkor elküldhetnéd, nagyon megköszönném. Nekem kb 20-30 voltos és 50-60 amperes kellene(persze lehet több is). mario1111@freemail.hu

Köszi
mario1111 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 671
Nekem mondjuk már van jogsim, de motorom még nincs. Én is építek valami e-bringát. Most is onnan jöttem. Ma már mentem vele. A lelke egy 6 voltos trabantdinamó, természetesen nem 6 voltról hajtva. A mai üzemnél elértem a kb 20 km/h-ás sebességet 12 voltról. Persze ez nem valami sok, de 12 volton max 25 ampert kajol ami
300 watt. Most töltöm az akkukat (3db 6v 12Ah-ást). A holnapi próbán megpróbálkozok a 18 volttal. Ekkor már beeszik indulás pillanatában 45 ampert és ez kb 15-20 amperre csökken majd ha lendületbe jön. Ez induláskor már 800 watt. Remélem eléri a bűvös 30 km/h-át. Ha sikerül és nem esik szét akkor nekikezdek a precíz összeszerelésének. Az a gáz, h bazi vastag drótokat kell használni,h ne menjen pocsékba az energia és azokat meg nehéz forrasztani. Amúgy a gép egy montiból, egy trabantdinamóból, 6db diamec 6v 12Ah-ás akkuból és egy amerikana fúrógépből épül fel. Utóbbi nagyon jó áttételnek bizonyult( 1:7 -es) csak kicsit zajos. Ha pedig életképes a járgány akkor kap még 3db 12 v 24 Ah-ás szilikon aksit. Azzal együtt pedig már 1,3 KWh-ra energiát bírok vinni. Remélem azzal már elmegy 40- 50 km-ert.
Előzmény: Face88 (670)
Face88 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 670
Üdv!

Jó a kérdésed! :) Én 21 vagyok de engem is intenzíven érdekel a téma...villamosmérnök haverjaimat szintén nem túlzottan ahogy mondtad. Úgy látszik ritka állatfaj vagyunk :)

Szerintem sincsenek a valósságával tisztába sokan mert csak legyintenek mondván hogy gyerek cipőben járó vacalk mert egy kis Made In China rollerből vagy egy kommersz elektromos bicikliből indulnak ki. Az akku árak nálunk a legjobbak szerintem itt: www.riasztobolt.hu (Lassan tőlük is árengedményt kell követelnem annyit reklámozot őket itt :D)

A legnyomósabb érveim a villanyjárművek mellett:

Olyan nyomaték amiről egy robogós a normál robbanó motorral csak álmodhat...több tízszer nagyobb. Karbantartásuk, ha jól van megcsinálva kimerül az egy két tízezer kilóméter utáni akkupakk cserében. Szinte ingyen van az üzemeltetése (nekem pl. 8Ft egy kWh Paks Atomerőmű RULZ :))

A hatótáv a leggyengébb láncszem de ez meg használattól függ..nyilván senki sem motorozgat egyfolytában 150km-eket a kis robogóval. Amennyit meg megyünk arra egy jól megkonstruált elektromos is bírja. Ez persze szubjektív és énis nyilván elfogult vagyok :)

Nem izgat a robbanómotor..arra van berendezkedve a világ..mindenki azzal jár...az nem poén :) Nameg a benzinár az tövig bek*****ja.

Ja és ami elindította bennem a lavinát, hogy nem kell jogsi akis rollerekhez.Nosza építek most egyet ami kis roller csak elektromos robogó teljesítményű :) Olyan 1000-1200W os lesz. Kisr oller szal 300Wattra titulálják a laikusok, de arendőrnek pssszt! Amúgy nem gáz mert már folyamatban a B kategóriás jogsim...a manóba így már nemis olyan izgalmas :)
Előzmény: mario1111 (669)
mario1111 Creative Commons License 2007.06.20 0 0 669
Hello!

Azt szeretném csak megtudni, hogy várható-e valamiféle árcsökkenés e-robogó és akkuk terén? Pl. a tech-mobilnál eddig mintha olcsóbb lett volna az LFP akku.

Más: az érdekelne még,h mely korosztályokat foglalkoztat ez a téma?
Én mondjuk 19 vagyok, de akiknek eddig mondtam az elektromos robogót azok mind azt mondták, h kalap szar lemerül a francba, egyfolytába töltheted. Villamos mérnök szakon is ezt gondolják a haverok. Mondjuk sajnos ott sincsenek tisztában még a mértékegységekkel sem.

Na csak ennyi

Cső
Face88 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 668
Szervusz!

A manapság kapható állítható kerékpár kilóméter órák 99%-a 5-6"-tól 28"-ig 1 collonként állíthatók...nyugodtan vegyél egyet 1400Ft-ért. :)
Előzmény: e-cycle (667)
e-cycle Creative Commons License 2007.06.18 0 0 667
Sziasztok!


KM órát keresek elektromos e-cycle bringámhoz, küllős 10coll 25,4cm átmérőjű kereke van.
Sok helyen kerestem de nem tudták megmondani biztosan beállítható vagy nem ilyen kicsi átmérőhöz.
Bp-i vagyok.
Előre is köszi a segítséget!

salfonc Creative Commons License 2007.06.15 0 0 665

Talán nem reménytelen, mert a franciák meg tudták oldani a tartályproblémát autóhoz is. Nekem pl. 4-5 km táv egy palackkal elég lenne.

Neten nem található róla semmi?

 

Előzmény: Törölt nick (664)
salfonc Creative Commons License 2007.06.14 0 0 663
Nemrég a tvben volt egy rövid hír, hogy egy pasi sűrített levegős bringamotort fejlesztett. Azóta nem hallottam erről és a neten is csak a francia air-car-ról vannak hírek, kis teljesítményű magyar motorról semmit sem találok.
Erről nem tudtok valamit? (Tudom itt kicsit off)
Előzmény: salfonc (662)
salfonc Creative Commons License 2007.06.14 0 0 662
Háát, elég lehangoló. :-(
125W-hoz kell legalább egy 200W-os napelem a nem optimális tájolás miatt. Ez bazi nagy..., qrva drága...,és törékeny is! És ha jól emléxem van vagy 17 kg.
Ha leparkolok valahol, akkor egy 17 kg-os törékeny cuccost kell a hónom alá csapni, hogy ne lopják el?
Azé' azt még mindig nem t'om, hogy egy 10km/h-ás lassú tempóhoz mennyi lenne elég.
Ezzel a tempóval pihenésképpen még ki tudnék békülni.
Előzmény: FeriT (660)
greenbee Creative Commons License 2007.06.14 0 0 661

Köszi az infót, ha meg van a megoldás leírom az eredményt.
A wattokhoz annyit tennék hozzá, van egy 100W-os kefés tartalék bringám, de melegszik a motor és a vezérlés ha tulhúzom a gázkart (játszani kell vele),
viszont kellemes 20km/h-val tekerni.A nyomatékot kellene valahogy megnövelni, ezért
próbáltam súlyokat bevonni a rendszerbe,(a tömeg hajt, a motor emeli a súlyt, hátha 100watt elég az emelgetéshez) de ezt sem egyszerű összehozni.
Előzmény: Törölt nick (654)
FeriT Creative Commons License 2007.06.14 0 0 660
Ma voltam terheléses EKG-n ( :-) a 200W-t hosszú távon k.versenyzőn kívül szerintem más nem bírja. A 125W-os terhelés volt kb. a tempós "civil" tekerés, ami kb. 20-25 km/h sebességnek felelt meg nálam, kevés csomaggal. Ha e-bicajra akarod átszámolni, akkor még kb +20-25 kg súly, ami miatt kell a 200-250W.
Előzmény: salfonc (656)
mario1111 Creative Commons License 2007.06.14 0 0 659
Hello! Én is gondolkodtam napelemben, de rá kellet jöjjek,h a bringán nem igazán jó dolog, mert nagyon rosz a hatásfoka és 100 watthoz kell 1 négyzetméter. Úgy tudom a nap teljesítménye 1 négyzetméterre 800 watt. Hát ehhez képest elég satnyák a 100 wattok méterenként. Szóval ha mindenképpen napelemmel akarod üzemelni, akkor javaslok valami kis teljesítményű e-bringát és azt úgy átalakítani, h mondjuk raksz rá előre meg hátra egy 50*50 es napelemet ez kb 50 watt(ezzel töltenéd menet közben az akksit) és vinnél magaddal valami tárolórekeszben még mondjuk 1,5-2 négyzetméter darabokban. És ha kifogyik a nafta, akkor megállsz, kipakolod, összedugdosod a drótokat és töltöd az aksikat 200-250 wattal. És addig szépen elszundítasz a fűben:). De ha sok pénzed van akkor ezt csinálhatod nagyobban is. 5 négyzetméterrel már fel lehetne tölteni 1-1,5 óra alatt,ha bírják az akkuk.
Előzmény: salfonc (656)
freex Creative Commons License 2007.06.14 0 0 658
Úgy olvastam laza tekeréshez (15-20 km/h) olyan 100W kell...
Előzmény: salfonc (656)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.14 0 0 657
Az erős tekerésről nekem 300W rémlik
Előzmény: salfonc (656)
salfonc Creative Commons License 2007.06.14 0 0 656

Lehet, hogy nem jól emléxem, de mintha azt olvastam volna valahol, hogy egy átlagember erős tekeréssel kb. egy 40 W-os izzót képes működtetni néhány percig.

Ebből arra következtetetek, hogy egy lassú de biztos tempóhoz sík terepen elég lehet 30W.

De ha ez kevés is, 2 db 50W-os panel elférne egy normál bringán. Az egyik elől, a másik hátul. Ezek együtt talán leadnának 60W-ot.

Nem tudom, hogy egy e-bringán mutatja-e valami kijelző, hogy éppen hány w-ot zabál. Kiváncsi lennék arra, hogy különböző fogyasztásoknál mekkora sebességet tud tartani sík terepen.

Hozzáteszem, hogy az így felszerelt bringa lehet könnyű anyagú, vékony kerekű, tehát könnyebb lenne jelentősen, mint egy igazi gyári e-bringa.

 

 

Előzmény: Törölt nick (655)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.13 0 0 655
Ez a 200W-os napelem egy tricikli tetején nem lenne hülyeség, kis rátekeréssel bármeddig elmenne. Csak süssön a nap.
Az 50W szerintem túl kevés mert ez a legoptimálisabb csúcsteljesítménye, ebből még a veszteségek lejönnek, motor hatásfok, áttétel... nem sok marad.
Előzmény: salfonc (652)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.13 0 0 654
Lehet hogy nem a vezérlőd halt meg, hanem a gázkar, az sokkal érzékenyebb, a víz miatt túlfeszt kaphatott a vezérlőből, az 5V helyett.
Előzmény: greenbee (648)
salfonc Creative Commons License 2007.06.13 0 0 653
http://www.coolest-gadgets.com/20060617/jet-powered-bicycle/

Ez ebben a topicban kicsit off, de érdemes megnézni!! :-)
salfonc Creative Commons License 2007.06.13 0 0 652
Szia,

50 W-ost kb 70-ért lehetne venni. Méretre ez kb. 70*70 cm. Van 200 W-os is, de azt már végképp nem lehet értelmesen elhelyezni, mert másfél méter*1m-es, hacsak tetőt nem épít az ember a bringa fölé. Mellesleg ez nem is olyan nagy baromság, eső ellen is jó, meg árnyékot is adna. :-)
Csak elvi töprengés, de mégis: 30-50W mennyivel vinné a gépet szerintetek?
Hosszú úton pihenő szakaszoknak megfelene talán 10 km/h is. Vagy lehet, hogy rá tudna segíteni kicsit a tekerésre, ha a motor tud ilyesmit?
Előzmény: Face88 (651)
Face88 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 651
Üdv!

Ez azért így elég tág intervallum. Mekkora sebességgel akarsz mozgásban maradni? Csakis ettől függ. Az az 50W tud mozgatni téged de megelőz egy csiga :)
A napcellákat meg honnan nyered amik tudnak már ekkora teljesítményt?

Érdeklődünk meséld nyugodtan el pontosan.
Előzmény: salfonc (650)
salfonc Creative Commons License 2007.06.13 0 0 650
Szerintetek hány watt kell ahhoz, hogy vízszintes szakaszon mozgásban tartson egy bringát a bringással együtt? 20 watt? 50? 100? 200?
Ha pl. egy 50 wattos napelemet el tudnék helyezni a bringán valahogy, és csak 25-30 watt jönne ki belőle a nem optimális tájolás miatt, akkor az elvinné a gépet?
Próbált ilyet valaki?
Face88 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 649
Üdv mindenkinek!

Megpróbálok minden kérdésre választ adni. :)

A motor túlvezérlése kényeas probléma egy kicsit. Azt ajánlom mindenkinek hogy csak mozgó járművön adja rá a naftát, vagyis nagy fordulatról mégnagyobbra gyorsítson.
Álló illetve lassú helyzetben ne nagyon mert saját tapasztalatom alapján mondhatom ilyenkor igencsak elkezd égni a szénkefe és ráég az anyaga a kommutátorra ami súrlódós üzemi hangot eredméynez és a kommutátor és szénkefe intenzív gyilkosa.

A beázott vezérléssel kapcsolatban:

Szerintem komoly szerkezeti kár nincsen, a teljesítmény elektronika nem hinném hogy kiment benne. Talán IC hiba vagy a víz még ottvan valami alkatrésznél. Kapd szét száradni egy napra ha szétszedhető és ha akkor se jó akkor nézesd meg eelktrós emberkével. Bagóból megúszod a javítást ha nem kér pofátlanul magas munkadíjat. Az egész vezérlés ha minden alkatrészt számolok sem kerül többe 2000Ft-nál.
greenbee Creative Commons License 2007.06.13 0 0 648
Sziasztok!

Elnézést ha nem témába vág a kérdésem, de segítség kellene!
Van egy tornádó e-bicajom (MTB-ba szerelve), 3 fázisú fajta.Esőt kapott a vezérlő,
folyamatos a zárlat.(a vezérlőből kijövő 3 vezeték közül kettő műszerrel mérve 38v-ot
mutat). Mi a biztos jele hogy tönkre ment a vezérlő? (nem látok benne leégett áramköri elemet) köszi
Mano254 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 647
Azon is múlik, hogy mennyire speciálisak az igényeid.
Nekem pont az a bajom a gyári e-bringákkal, hogy bicikliként használva nagyon kompromisszumosak (1 fokozat; nehéz, rossz ergonómiájú váz; széles kis méretű kerekek; silány anyagok; stb.) Ehhez képest a hatótávolság nagyon sovány, nekem 40-60 kilométer megtételéhez nem kell segítség, arra ott van a lábam...
Sokkal inkább szeretnék olyan megoldást, amivel mondjuk 100km távot megtehetek 40-50km-nyi sima tekerés energiabefektetésével.

Olyan tipus, ami ezeket tudja, jelenleg nincs a piacon. Esetleg külföldről hozathatnék, de az annyiba kerülne, mint itthon egy rendes motor. Akkor meg minek?
Ezért marad az átalakítószettes megoldás, még ha több munkával is jár.

Mellesleg ne felejtsd el beszámolni a használt gyári járgány árába az elhasználódott alkatrészek cseréjét (pl. akku és társai...), amitől máris nem olyan olcsó...
Előzmény: freex (645)
redcar Creative Commons License 2007.06.13 0 0 646

Szia mindenkinek!

 

Elég régen írtam már ide de annyi dolgom volt ... na mindegy nem is ez a lényeg.

 

A NET-en bóklászgatva és az itt leírtakat olvasva az a hiányérzetem támadt, hogy nincs igazán egy olyan oldal, ami összefogná az e-bike-osokat. Ezért gondoltam orvoslom a problémát, és készítek én egyet. Amolyan klub oldal jelleggel.

 

A tervem az, hogy minél több informácíóval lássuk el egymást, mind típusokat illetően mind tunning/építés illetően. Egyszóval kb arra szolgálna mint ez a fórum, csak az információk rendezettebbek és illusztráltabbak lennének.

 

Ehhez viszont némi segítséget kérnék tőletek:

Bárkinek, bármilyen típussal kapcsolatban olyan tapasztalata van amit szívesen megosztana másokkal, egy e-mail formájában juttassa már el nekem és én felteszem az oldalra. Továbbá bármilyen a témához illő véleményt, cikket, leírást, észrevételt szívesen veszek. És persze a hasznos linkeket is szívesen várom.

 

Láttam itt is, hogy vannak már ilyen jellegű információk ha senkinek sincs ellene kifogása azokból is tennék fel.

 

Szedjük össze azt amit tudunk, hogy megkönnyítsük azok dolgát, akik az "elektromos meghajtással működő jármű" tulajdonosok táborába tartoznak, vagy fognak tartozni.

 

Az oldal első verziója várhatóan július 1.től lesz látható a http://lec.atw.hu címen.

 

Üdv RedCar

 

E-mail: lec@atw.hu v. uhu1@freemail.hu

 

UI: Ha hülyeségnek találjátok az egészet akkor szóljatok, hogy hagyjam az egészet a csudába!

freex Creative Commons License 2007.06.13 0 0 645
Megtaláltam. Ha minden igaz, még emaileztünk is erről a sárga járgányról.

Kicsit számolgattam, mennyibe kerülne, ha a montimat villamosítanám. Hát elszomorodtam...60-70 alatt nem nagyon lehet megúszni.
Ennyiért bőven lehet használt, gyári bringát venni. Sőt, ha megveszem a hubmotor szettet 35-ért, meg hozzá aksikat, akkor sem drágább, mintha alkatrészekből barkácsolnám össze, aztán vagy megy vagy nem. Tudom, ez a topic az építésről is szól, márpedig kisérletezésre "semmi sem drága", de azért manapság az ember 2-szer is meggondolja, hogy elkölt-e egy vagyont esetleg nem működő szerkezetre...
Előzmény: Törölt nick (643)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.13 0 0 644
üzemanyag-cellás bringa
<a href="http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=335284&place=hirfolyam" target="_blank">link</a>
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.13 0 0 643
A forum elején, mindent megtalálsz.
Előzmény: freex (642)
freex Creative Commons License 2007.06.13 0 0 642
Te hogyan oldottad meg a meghajtást? Szíj, lánc, dörzs? Első v. hátsókerék?
1 töltéssel mennyit tudsz menni és mi a végsebesség?
Ha van képed dobd már fel. Én egy montira akrok rászerkeszteni valami elektromos hajtást, de a sebességváltót meg akarom tartani.
Kösz,
FreeX
Előzmény: Törölt nick (640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!