Velvártra gondolok. Az első muff miatt, pazolta gépének is ilyen, valamint a hátsó támvilla sem csacaros az ülés alatt, hanem hegesztett. Illetve a magyar zászló is Magyar gyártóra utal.
Szia No.uno bendequz! Esetleg próbáld megnézni a hátsó villapapucs külső oldalát , ha ott van, akkor Velvartod van! Becsüld meg nagyon! Ezt a csodás festett vázat érdemes konzerválni!! Ez egy gyönyörű gép, valamelyik magyar versenyzőé lehetett - bizonyítja a nemzetiszín szalag - korát nehéz megbecsülni, mert a versenygépek, viszonylag változatlan formában épültek, hosszú évtizedekig, míg be nem jöttek a váltós gépek... Mivel nem látok rajta felhegesztett bovden rögzítőt, így kb. 1960 előtti, de nyugodtan lehet a 40- es évekből is.. Ha megkérhetnélek, küldjél mailt a fotókról, hogy jobban megnézhessem... papp-haz@freemail.hu
Egy 1951-es Rákosi Csepelre gondolok. Csep-el szaktársnak van egy nagyon hasonló gépe. A váz formája és a lánckerék is megegyezik. Sőt az első muff is, valamint a vázban lévő összekötő elemek távolsága is. 1951 ig gyártották hajlított vázzal a női kerékpárokat, utána váltottak át a "hagyományos" párhuzamos vázra. A Ő gépének is N-es a vázszáma. Ha jól láton a Te vázad N198714-es, csep-el kollégáé N194396, így helytáló az 1950-51 gyártási év.
Szörmók köszönöm a gyors segítséget, rá is kerestem, és tényleg :) Tudnátok segíteni abban, hogy hol találok erről bővebb információt, adatokat (pontos gyártási év, alkatrészek) Köszi! Cserébe itt a felújított Tihanyról egy kép: (életem első felújítása azt ne feledjétek)
Az MGYVK képi és információs tartalma több forrásból származik. Sok dolog, az itt fórumozó szaktársaktól érkezett hozzám és került fel az oldalra. Egy része a saját gyűjteményemből való, és a kisebbik részét pedig az internetről mentettem le. Érdeklődésed tárgya pont az internetről származik. Sajnos minimális infóm van róla. A vaterán árulják 50.000 forintért. Nagyon sajnálom de ezzel kerékpárral kapcsolatosan nem tudon Neked többet segíteni:(
Sziasztok! Teljesen új fórumozó vagyok itt, és a veterán kerékpárokat illetően is kezdőnek mondom magam. Amin eddig túl vagyok, az egy Tihany kerékpár felújítása...később talán csatolok képet. Segítséget szeretnék kérni tőletek. Dédapám két kerékpárját találtuk meg a fészerben, egy férfi és egy női vázasat. Mindkettőről töltenék fel képet, előbb a férfivázasról. Nagyanyám elmondása, és az eddigi vizsgálódásom alapján háború előtti. Először egy WM Turánra gondoltam, de nem vagyok már benne biztos. Kérlek titeket segítsetek beazonosítani a dolgot, szeretném lassanként felújítani!
Szaktársak ! ma újabb bizonyítékát találtam az emberi hülyeségnek !!
a képek ön magukért beszélnek.
Ökör állat , ketté fűrészelte , és a villa csavar fölött is elfűrészelte.!!!
meg fogom gyógyítani !!!!!!!
kérdés milyen gép lehett fénykorában és milyen évjárat lehet.a kontrakar felírata 1951 háromszögben nagy H betű. remélem a vázszám látszódik rendesen . N betűvel kezdődik
helló yoleeka. azt szeretném kérdezni, hogy a csepelkerékpárokban lévő képek, illetve gépekről lehetne e többet tudni. konkrétan a 08.19-i friss hírekben szereplő Csoda kerékpár matricázása pont olyan, mint az enyém volt. Láttam rajta a hosszú matricát, és a nyereg alatti piros sávban lévő is olyan, amiről szeretnék még képet kérni. Ha van rá lehetőséged, légyszíves küldjél olyan képet, ami alapján újra el lehetne készíteni őket.köszi :)
Én gázkészülék alkatrészboltban vettem ilyen szövetszigetelésű, hőálló vezetéket. Olyan 1,5-2 m volt valami 550 pénz. Én a lámpán kívül a bekötéséhez is ezt fogom használni:
Szerintem hagyd a fékrúdon a vázon meg vászonszigszalagold! Annyi a trükk, hogy minél kevesebb vezetéket használj. A lámpába ajánlom a LED-et de érdemes kicsivel nagyobbat vennei a szükségesnél, mert könnyen kiégnek! A dinamókat am a régiek szerették előre rakni ugyanis ott könnyen belehetett kapcsolni menetközben :o)
Nos, szerintem elől korhűbb a dinamó, mivel azért pakolták előre hogy be tudják kapcsolni lábbal. Alig láttam régi bicajt hátul dinamóval, de tudom hogy van olyan is, izlések és pofonok.... a vezetéket egyszerűen rátekered a fékrúdra, én is azt csináltam és én még plussz földelést is vezettem és nem takar ki semmit... A vázon a szigszalag volt a gyakoribb, méghozzá a vászon, mivel az volt akkoriban elérhetőbb a lámpába tegyél nyugodtan LED-et, nekem is az van a BOSCH-ban csak vigyázz hogy megfelelőt szerezz mivel ezek szinte akármitől kiégnek! Nem árt fél vagy egész volttal nagyobbat venni a szükségesnél... De így örök életű lesz a világításod. Én már csináltam olyat, hogy eredeti Tungsram égőt szedtem szét és a fémházába beleépítettem így a foglalatot se kellett piszkutálni. :o)
Érdekes dolog ez a korhűség....Valamikor asszem karbidlámpa tartó és prizma kombinációval hozták ki a bicajokat a gyárból....Madzag nuku...max a csengőn..:)) DE a Bosch lámpa is felszerelhető ua. tartóra, vagy közzé, és a lámpakábelt egyszerűen "felcsavarták" a vázcsőre.....
Én fekete gyorskötegelőt használtam...de az én bicajom más tészta...
előre is köszönöm! a csészét megnézem a boltba. Kónuszt sikerült kerítenem egy öreg néni vashulladékai közül. a rozsdátlanítást azért irtam le, hogy más is tanuljon a káromból és hülyeségemből. Címem: Kustár Péter, 5300 Karcag, Tanya 21/1. szólj ha valamivel segíthetek!
a második hozzászólás a gép hibája. Kónuszt sikerült találnom egy néninél, az jó lett. A BMX csészét megnézem a boltban. A biztosító anya és alátétre lenne szükségem. Címem: Kustár Péter, 5300 Karcag, Tanya 21/1. felrakok néhány képet a felesleges kerákpár alkatrészekről, amiből választhatsz (bármit). Előre is köszi.
sziasztok. kérnék egy kis segítség. még mindíg a Csoda ff kerékpáromat bütykölöm (lásd kép), de elkövettem egy hülyeséget, a hajtótengely és alkatrészeit túl rozsdátlanítottam (beütőcsésze lötyög, a hajszálrepedésből grand kanyon lett, illetve a kónuszoknak a menete feloldódott). A segítség, amit kérnék: ha valakinek van elfekvőben 42-es külső méretű beütős csészéje, illetve a kónuszt biztosító anya és alátét jelezze, megegyezünk. megveszem, vagy cserélhetünk valamire. megbeszéljük! S.O.S.
Biztosító csavarom és alátétem vsznűleg van, csészém is de az új. A most a boltban is kapható BMX tengely megszólalásig hasonlít a régi Csoda, Mokány tengelyéhez, csak hosszabb és nem mind a két oldali menet balos, de a hozzávaló csésze 42-es.
Én is vettem, de a tengely hosszú lett.
Nyomj egy címet holnap megnézem az alátétet és a csavart, és fel is adom.
sziasztok. kérnék egy kis segítség. még mindíg a Csoda ff kerékpáromat bütykölöm (lásd kép), de elkövettem egy hülyeséget, a hajtótengely és alkatrészeit túl rozsdátlanítottam (beütőcsésze lötyög, a hajszálrepedésből grand kanyon lett, illetve a kónuszoknak a menete feloldódott). A segítség, amit kérnék: ha valakinek van elfekvőben 42-es külső méretű beütős csészéje, illetve a kónuszt biztosító anya és alátét jelezze, megegyezünk. megveszem, vagy cserélhetünk valamire. megbeszéljük! S.O.S.