Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sti Creative Commons License 1998.09.22 0 0 27
Az automata tényleg állati jó! Odaát egyszer vezettem egy Chrysler Neon 2.0-t. A kezdeti szélvédő lefejelések (a nem létező kuplung helyett a fék megnyomása tiszta erővel lassításkor a szükségtelen üresbetevésnél)után nagyon élveztem. Kicsit lomhának tünt, de amikor tövig nyomtam a gázt a vezérlése átváltott sportos fokozatba és elég jól kilőtt. Én a taxisok és olyanok helyében nem is vennék mást, akiknek az autó szinte a munkahelyük, főleg dugókban nagyon nagy segítség.
A baj az, hogy nem olyan elterjedtek, így a szervízhátterük sem olyan jó.
gabóca Creative Commons License 1998.09.22 0 0 26
tec1

Sajnos teljesen igazad van, mivel az autósok 90%-ának fogalma sincs az automata váltóról, csak kritizálják. Tény az, hogy sokkal nyugisabban vezeti az ember (én mindenestre). A csúcsforgalomban pedig egyenesen áldás. Nem készíti ki az idegeidet, pihenten szálsz ki. A régi érv, hogy egy automataváltós kocsi literekkel többet fogyaszt, már évek óta nem igaz.

KillerJack Creative Commons License 1998.09.22 0 0 25
tec1,

családunkban már a 4. automata kocsit fogyasztjuk, és a következő is tuti az lesz. A kényelmi szempont nagyon fontos és sajna nem mindenki tud manuálisat vezetni.
A sportos közlekedés automatával sokkal kényelmesebb (ha van override a váltóban, sőt Energia és Power mód is) sokkal több mindent meg lehet vele csinálni egyszerűbben.
A fogyasztás csak pár literrel több, nem igényel több szervizelést, sőt az öreg autók (>6 év) motorja sokkal megkíméltebb, mint a manuális társaiké, mert azt kapja ami kell neki (feltéve ha volt benne olaj meg víz)

Ennek ellenére én nem vagyok oda érte, mert elveszi a vezetés örömét az érzést, hogy te vagy a járműved ura. A kormányt tekergetni nem nagy kunszt. Később idősebb koromra viszont tuti automatával fogok járni, mert minek fárassza magát az ember ha nem muszáj.

robicsek Creative Commons License 1998.09.22 0 0 24
tec1, én vezettem, nem utálatról van szó, hanem prioritásokról. Ami pénzbe egy automata (plusz a megnövekedett fogyasztás, karbantartás) kerül, abból egy kategóriával nagyobb kézi váltósat lehet kapni.
Szerinted annak az 50% hány %-a döntene a kisebb autó+automata mellett??
Arról nem is beszélve, hogy az automata síkos úton kataszrófa (kivéve a legújabbakat talán).
Szerintem aki béna, az mindennel az.
Bölikukac Creative Commons License 1998.09.22 0 0 23
sti, Fuh!
Csak vicceskedtem, hehehe.
tec1 Creative Commons License 1998.09.22 0 0 22
Személy szerint nem teljesen értem, hogy miért nem lehet jogosítványt zserezni csak automata autóra? Egy korábbi amerikai felmérés szerint az autóvezetők legalább 50%-át jelentősen zavarja a manuál váltó. Ez szerintem Európában és Magyarországon is igaz. Tudom, hogy mások ott és itt a feltételek (motorok nagysága ...), de nálunk mindenki arra büszke, hogy utálja az automata váltót! A legtöbb ember nem is ült ilyen autóban, de határozottan állítja, hogy nem elég sportos! Azt persze említeni se lehet ilyen körökben, hogy ha azok az emberek akik nap mint nap 'szerencsétlenkednek' az úton, átülnének egy automata autóba, megkönnyítenék mások és saját maguk életét is.
Törölt nick Creative Commons License 1998.09.22 0 0 21
Sajnos ego hozzászólása igaz. Én anno a szépemlékű MHSZ-nél tanultam. Az ottani oktatók nagyon jók voltak egytől egyig. Ez azért volt, mert ők nem csak "B" hanem "C" kategóriát is oktattak. Mindenki, nem csak néhányan! Ez egy behozhatatlan előny a "Pityuka és Tsa." noname cégekkel szemben, akik éppeg csak átmennek az oktatói vizsgán és beülnek tanítani.
Az én oktatóm nő volt, mind a "B" mind pedig a "C" kategóriánál.
Amikor beültünk a kocsiba azt mondta.
Nem érdekel, hogy valaha is vezetett-e. A következő dolgokat kell tudni:
- Balról jobbra: Kuplung, Fék, Gáz
- Bal lábbal csak a kuplungra lépünk
- Az ülést úgy kell beállítani, hogy amikor teljesen ki van nyomva a kuplung, akkor majdnem nyújtott legyen a láb.
- A kormányt mindig két kézzel fogja. Nem érdekel, hogy később miként fog vezetni, de ha nem ezt teszi, akkor a vizsgán elvágják.
- Ha forgalomban megyünk, akkor mindig használja a tükröket.
- Ha a lámpa sárgára vált, de még biztonsággal meg tud állni, akkor álljon meg.
- Ha azt látja, hogy még meg tud állni, de maga mögött van egy teherautó, akkor menjen át, mert az viszont nem fog tudni megállni és betolja a kereszteződésbe.
- A kereszteződésbe csak akkor menjen be, ha át is tud menni rajta.
- A kormányt mindig fogja, legalább egy kézzel, mert nem tudhatja, hogy mikor fordul el véletlenül (úthiba, defekt, stb)

És ezek után lehetett először elindulni. Egy dolog szerintem nagyon hasznos. Ha tudsz tükörből tolatni. Mostanában már minden autón van jobb oldali tükör is. Sokkal biztonságosabbnak tartom a tükörből tolatást, mint hátrafordulva. Ha ezt tudod, akkor nem lesz meglepi, ha egyszer fullra van pakolva a kocsi és nem lehet hátul kilátni.

Bocs, hogy hosszú voltam.

McAl

banya Creative Commons License 1998.09.22 0 0 20
Istenem, a régi szép idők!
Én még 1984-ben szereztem jogsit, a boldogult emlékezetű ATI-nál. Akkor 17 éves voltam. Kicsit furcsa volt, hogy az oktatóm nem annyira az autóvezetői képességeimet akarta csiszolgatni. Miután ezt a csatát megvívtam vele, sikerült rábírni arra, hogy inkább a vezetői trükköket mutassa meg.

1ébként: a minap kaptam a kötelező biztosítás csekkjét és a csekkel együtt egy szívhez szóló levelet, mely szerint autóvezetői tréningre lehet jelentkezni kedvezményesen. Tanpályán, imitált csúszós, vizes miegyebes körülmények között, félnapra most csak 9.800 (!) pénzért. Az álam a térdemig zuhant. Itt tartunk árban?!

ego Creative Commons License 1998.09.22 0 0 19
Nekem rossz véleményem ven a magyar oktatókról. Mindenkinek megvan a maga élménye, ezért inkább egy általános észrevételt teszek. Szerintem a magyar oktatók arra az alapkérdésre sem tanítják meg a tanuló vezetőket, hogy hogyan kell beülni a kocsiba és megfogni a kormányt, pedig a beülés nem kényelmi, hanem biztonságtechnikai kérdés. Kész idegbaj látni, hogy a magyarok többsége tövig előre húzza az ülést és mereven behajlított kézzel úgy vezet, hogy hasába ér a kormány. Néhány rossz példát írhatnék egykori oktatómról, de azért hálás vagyok neki, mert másként nem engdett elindulni, mint kényelmesen hátradőlve az ülésen, kinyujtott kezekkel fogva a kormányt. (Az nem mentség, hogy a magyarok kicsi autókat vezetnek, mert amikor feleségemnek még kis Polskija volt kipróbáltam. 184 centis magasságommal simán ki tudtam nyujtani a kezem a vezetőülésen. Persze mögém már nem fért senki.)
sti Creative Commons License 1998.09.22 0 0 18
Böli@,
Kikérem magamnak a gyanusítgatást! 8-)
Egyébként nem ezért kell, hanem az ovi kicsit messzire sikeredett a lakásunktól, így gyalog elég messze van. Reggel én viszem a kölköt autóval, de du nem tudok érte menni, mert 7-ig vagyok legalább. Szóval erre kellene.
Pintyő Creative Commons License 1998.09.22 0 0 17
Adeptus!

1992-ben tanultam én is Esztergomban. Véleményünk egyezik. Az oktatóm egy halál nyugodt és rendes fazon volt. Mondjuk az is igaz, hogy én még egy skoda 120-ason tanultam.

Imot Creative Commons License 1998.09.22 0 0 16
A papám annak idején az MHSZ-nél volt oktato másod állásban . Ebből kifolyolag ők kapták a Főbb Pártemberek közvetlen rokonait.Egy ilyen eset a megyei titkár anyósával:-Ugye most milyen jól vezetek Lacikám.
-Igen Mari néni csak a járdáról jöjjön le.
Szóval van (volt) ilyen is.
Amikor én tanultam kiköttötem bárkivel csak apámmal ne.Azóta se nagyon utazunk együtt.Nekem nem volt panaszom
se a "B" se a "C" jogsi megszerzésekor az oktatomra.
Jozsó Creative Commons License 1998.09.22 0 0 15
Az gondolom, az oktatók azért idegbetegek, mert egész nap életveszélyben vannak. Lehet, hogy ez egy idő után felőrli az idegrendszerüket.
Monnyuk mikor én tanultam vezetni elég normális oktatóm volt. Igaz kezdetben elég sokat kiabált, de utána, mikor türelmesen elmagyaráztam neki, hogy nem direkt csinálok hülyeségeket, hanem mivel kezdő vagyok, akkor megnyugodott és csak csendben rágta a körmét.
1ébként a feleségem 3 éve tanult vezetni a XI. kerületben és jó kis oktatója volt. Egy idősebb úriember, Skodával és végig rendes volt, nem tartotta a markát (igaz nem is kapott semmit :-). Ha még aktuális megkérdezem, hogy hogy hívták.

Jozsó

Cowboy Creative Commons License 1998.09.21 0 0 14
Az én oktatóm annak idején nem kiabált. Ha megreccsent a váltó (nem szinkron Csepel), a nagy bakancsával egy ügyeset rúgott a jobb bokámra. Ebben mester volt. (Az igaz, az elsö óra után egy vonalzót tettem a zoknim alá, igy nem fájt annyira.) Ja az az MHSZ nevü társaság volt. És mindig az alsó-rakparton mászkáltunk, a Dunához közelebbi oldalon.(Akkor még nem volt védökorlát, viszont Január volt és sürü jégtáblák uszikáltak. Viszont megtanultam havon, jégen vezetni.)
fuh Creative Commons License 1998.09.21 0 0 13
Bölikukac:
fuh = fuharos, elfogyasztottam vagy 4 kocsit már - ldmég öreg kocsi topic - de még nem volt balesetem. A BKV-nál már emblémás lennék, szóval nem engem láttál.Nem haverom az illető, csak ismerős.
Az én oktatóm nem vitt senki alá, viszont nyombélfekélyt kaptam az üvöltözésétől. Melyik a jobb ?
( helicobacter pylori /?/ negatív ) Fuh...
KillerJack Creative Commons License 1998.09.21 0 0 12
Cowboy,

mondasz valamit arról a kiabálásról.
De ha te (is) tanítod akkor úgy fog vezetni ahogy kell (magyarul ahogy te) és ezért nem félsz mellette, el mered engedni egyedül, trust van. Azt a pici idegeskedést meg fel kell tudni dolgozni...

Gorcsev,
viszont megvan az a hátránya a dolognak, hogy jobb lesz mint te... néha már nekem is beszólt, hogy miért nem sorolok a másik sávba, meg néha úgy közlekedek mint a nagyapám. Én már kicsit lehiggadtam... talán ő is le fog...

A szemléletet (mármint a helyeset) nem mindenki tudja megtanítani... Ezért kétkedem picit amikor az oktató azt magyarázza, hogy 40 nél 4esbe kell tenni mer az úgy jó.

Az egész vezetésről meg, sajna az emberek olyan vezetők lesznek amilyet a környezetükben látnak. (apuka-anyuka...)

Bölikukac Creative Commons License 1998.09.21 0 0 11
sti, te nekem gyanus vagy! Ez a feleség-taníttatás nincs véletlenül összefüggésben a traffipaxoddal? Még egy jogsi a családban, amit legközelebb be lehet áldozni :-)))
Bölikukac Creative Commons License 1998.09.21 0 0 10
Fuh, én viszonylag honos vagyok a dunakeszibe', ezzel a K-ATI Bt-vel ott találkoztam, majd' áthajtott rajtam, (fuh, de meleg vót...) a pali télleg higgadt lehet, ha nem gyilkolta meg ott helyben a tanítványát. Nem téged tanított ippeg? :-)
Adeptus Creative Commons License 1998.09.21 0 0 9
Kedves sti !
Én az évtized elején tanultam vezetni Esztergomban . Az akkori tapasztalataim éppen ellentétesek a tieiddel . Akkor még a jó öreg Ladákon tanultunk és nem törte ki a frász az oktatót, ha öt centire álltam be egy parkoló autó mellé, vagy ha néhány bólya, merő véletlenségből , felborult.
Azóta persze jóval drágább járgányok szaladnak az utakon s talán ez is az oka a "primitív oktatók undorító viselkedésének" ...
Gorcsev Creative Commons License 1998.09.21 0 0 8
KillerJack
"én a párom annak idején én tanítottam...
ha ezt kibírja egy kapcsolat akkor az nem lehet túl rossz. "
Hehe... úgy kellett neked :))) Amúgy igazad van.

Cowboy
"A kritikát az oktatótól sokkal jobban elviseli, mint a férjtöl. "
Aha... meg annak (talán) nem mer visszabeszélni :)))

fuh Creative Commons License 1998.09.21 0 0 7
Dunakeszi, K-ATI Bt., Soltész Gyula oktatót nyugodt lélekkel ajánlom.
Nem olcsó, de higgadt + új a kocsija.
Cowboy Creative Commons License 1998.09.21 0 0 6
A budapesti 5. Sz. Munkaközösségnél dolgoztam. Ugy hallottam, még mindig jók. De azért pár jó tanács!
A "férj tanitja feleséget" a lehetö legrosszabb variáció. (Volt kollégám aki borzalmasan türelmes volt a legügyefogyottabb tanulókkal is, a feleséggel állandóan kiabált! És azóta sem birja elviselni, ha a felesége vezet, pedig már vagy 20 éve vezet baleset nélkül!) Férj csak akkor üljön be az autóba, ha a felesége úgy érzi, hogy jól vezet. A kritikát az oktatótól sokkal jobban elviseli, mint a férjtöl. Az autóban 1 kormány van! Az aki fogja, az a vezetö, a többinek KUSS van. Nagyon jól bele lehet "küldeni" egy kezdö vezetöt egy balesetbe, ha az utasnak állandóan jár a szája. A jó oktató tudja, hogy mikor mit szabad mondani!. Igen, az "anyós" ülésen ülve másképp látja az ember a forgalmi helyzetet. Én is többször rúgtam a pótfék helyére amikor taxis vezetett. De az anyós ülésnél csak a hátsó ülés rosszabb! A jó vezetö még nem jó oktató, az oktatást is tanulni kell. Ha valaki rosszul tanul meg valamit, sokkal nehezebb kijavitani!
Egyenlöle ennyit!

sti Creative Commons License 1998.09.21 0 0 5
tec1,
Ez nagzon jó lenne, köszi előre is!
KillerJack Creative Commons License 1998.09.21 0 0 4
egy dolog amire nagyon kell figyelni, mert később már nem biztos, hogy lehet rajta változtatni csak kínkeservvel.

a helyes sorrend :
1. fék
2. kuplung

Mert ugyi amikor 40-el 4esben lassítani tanítja a diákot a 'mester' akkor azt mondja, hogy kuplung->fék ami később komoly problémákat okozhat...

tec1 Creative Commons License 1998.09.21 0 0 3
csatlakoznék az előttem szóló korx-hoz. feleségem szintén csak a második oktatóval tudott levizsgázni, de ö megfelelő volt (egyébként a XI. kerületben az autóklub 'színeiben oktat'). Megpróbálom a nevét és telefonszámát megszerezni és elküldeni e -mailben

tec1

Sawyer Creative Commons License 1998.09.21 0 0 2
Azt, hogy a fővárosban milyenek az autósiskolák, nem tudom, de az biztos, hogy ez a fajta oktatótípus sajnos többségben van a normálisabbakkal szemben. Viszont ha van olyan ismerősöd, aki nemrég tanult, attól esetleg lehet tippet kérni, hogy hová érdemes menni. Én most tanulok vezetni (pénteken lesz a forgalmi vizsgám, szóval eléggé aktuális a téma), nálunk (Szentendrén) mindenki maga választotta ki, hogy kinél akar tanulni. Ennél az autósiskolánál van kb 6 oktató, ebből egyet eléggé ismerek már (ugye :)), kettőről meg hallottam, hogy milyenek, de senki nem panaszkodott. Persze mindenki félti a kocsiját, de ez természetes... És minden oktatót ki lehet hozni a sodrából, ha eléggé bénázik az ember (nekem is sikerült párszor kiakasztani, de amellett nagyon segítőkész).
Az eddigi vizsgákon korrektek voltak, nem volt semmi "tenyértartás", ezen a téren is jók a tapasztalataim (bár a forgalmi vizsga még hátra van).
KillerJack Creative Commons License 1998.09.21 0 0 1
én a párom annak idején én tanítottam...

ha ezt kibírja egy kapcsolat akkor az nem lehet túl rossz.

Persze azért járt oktatóhoz is. Egyszer beültem az órára hátulra, többet se.
Valóban katasztrófa volt!

korx Creative Commons License 1998.09.21 0 0 0
Sajna konkrét segítséget nem tudok adni, pusztán alátámasztanám sti kritikáját.
Az én párom nemrég szerezte meg a jogsit (vidéken), az elsö gyakorlati oktatójára annyira illettek a leírtak, hogy le kellett cserélni. A második oktatóval nem volt gond, csak ugye az elözö gyakorlati órák elvesztek, valamint 3 szor vágták meg eszméletlen mondvacsinált okokból a vizsgabiztosok.
A jogsi nekünk igy kb. 100 rugóba került, de úgy hallom mostanába ez a nagyságrand az ára.
sti Creative Commons License 1998.09.21 0 0 topiknyitó
A feleségem szeretne autóvezetést tanulni. Az én személyes tapasztalataim azok, hogy általában ilyen helyeken iszonyúan frusztrált bunkó állatok oktatnak, akik mániákusan féltik a kocsijukat és abszolút semmi pedagógiai érzékük sincsen. Én fiúként csak-csak elviseltem annó az én oktatómat, de több nőről hallottatm, aki a primitív oktató undorító viselkedése miatt nem fejezte be a tanulást és nem lett jogsija.

Szóval a kérdésem az lenne, hogy kinek hol voltak és milyen tapasztalatai az autóvezetéstanulás témakörében, engem kifejezetten a nem túl régi élmények érdekelnének, lehetőleg a XI. ker. környékén, de ha már külön témát nyitottam, természetesen mindenki beírhatja bármilyen ezzel kapcsolatos élményeit.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!