Nagy riszpekt a győrieknek!! Egyik kollágámtól azt hallottam, hogy vidéken, a kisebb településeken gyakran látni e-bike-ot. Valahogy itt Bp-en nem igazán terjed. Lehet, hogy anyagi okai vannak? Meg tudná valaki mondani, hogy egy segédmotoros kerékpárnak milyen költségei vannak a benzinen kívül? Kell rá kötni biztosítást? Van rá valami adó?
Apropó, a Velox classic nekem is bejön. Jól néz ki, csak drága lett volna. Inkább a bicikli kinézetű Plus, vagy maximum a Comfort jöhetett volna szóba. Azt hiszem nekem nem volt szimpatikus, hogy csak 240 W-os a motorja. Neked mik a tapasztalataid? Meg vagy vele elégedve?
Győrben egész sokat látni, bár többségében olyat, ami hagyományos kerékpárra hasonlít. Robogó-szerűből a sajátomon kívül még csak egyet láttam. De rám is néztek már furcsán, hogy ez meg milyen jármű :). (Amúgy Velox Classicom van.)
Tegnap reggel a munkába menet nagy öröm ért. Itt Budapesten még nem láttam elektromos bicót (az enyémen kívül). Már majdnem beértem, amikor a Könyves Kálmán körút és Gyáli út kereszteződésében, a zebráknál két - az enyémre hasonlító - elektromos kerékpárt láttam. Arcom egyből kikerekedett, és szemem ragyogott! Nagyon hiányoltam már, úgy éreztem a városban nekem van egyedül ilyenem és tegnap reggel egyszerre kettőt is láttam. Egyébként érdekes, hogy milyen reakciókat vált ki az emberekből, amikor meglátják és nem tudják hova tenni. Sokan úgy néznek rá mint egy UFO-ra.
Remélem egyre többen fogják használni, de szerintem, amíg az áramforrások terén nem lesz valami igazi előrelépés itt nem fog elterjedni. Tegnap ki kellett mennem frankó dioptriás kerékpáros szemüvegért a Szt. László kórháztól (a munkahelyemről) a Bécsi út 343-hoz (a Bojtár utcán túl). Onnan még haza is kellett volna érnem a Havanna lakótelepre, de inkább úgy döntöttem, hogy nem rizikóztatom meg, hogy a végén tekernem kelljen. Maradt a BKV féle tömegközlöködés.
"Mennyit állt a bringa használat nélkül, illetve lemerült akkuval?"
Télire el volt téve (ez kb 4-5 hónapot jelentett, lakásban volt az aksi). Aztan elővettük és nem volt semmi baja. 1,5 hónapot volt használva a téli pihenő után, és akkor jött a probléma h nem tudjuk feltölteni.
mindjárt ki is próbálom ezt az aksinkénti töltést..
van egy pugoying bringánk itthon, és nem sikerül feltöltenem az akksit. A töltőn van egy piros és egy zöld led, és a zöld akkor gyulladt ki, ha a töltés befejeződött.
Most viszont az történik, ha rádugom a töltőt az aksira 1-2perc mulva világít a zöld led a töltőn, viszont az aksi nagyon gyenge, az akksitöltöttséget jelző 5 ledből csak 2 gyullad ki.
Szerintetek mi mehetett tropára? akksi? töltő? Tudtok javasolni egy üzletet ahol ezeket meg tudom venni?
Lenne e itt valaki akit érdekelne egy Unitemotor MY1020 36V 800Watt 2,56Nm villanymotor, esetleg hozzá való első hátsó lánckerék és több garnitúra lánc.
(Teljesítmény beli ugrásra készülök és ezért megválnék tőle)
A nagyobbik tárcsa egy régi mossssógép szíjtárcsa 400 mm-es. A kicsi 40 mm körül, így 10-es módosítást ad. Lehet tekerni ha fennt van a szíj, nem fogja vissza annyira mint gondoltam. Ami a kormányon van azok gumiszalagok, ideiglenes feszítés. majd vmilyen húzórugóra szeretném kicserélni. Ha útközben bedöglik az akku akkor sincs baj, mert egyzserűen le lehet akasztani a szíjat és a kormányra felül átvetni. Így semmi terhelés nincs.
Újabb esemény történt a Sellőmmel. Tegnap megyek be a melóhelyemre, már meg is tettem a háromnegyed részét az útnak, de egyszer csak - teljesen váratlnanul és minden előjel nélkül - a feszültség leesett nullára és az e-bike leállt. Ajkaimat ingerült káromkodások hagyták el, majd nekiláttam, hogy ott az út szélén életet leheljek a brinyába. Kerestem a látható hibajelenségeket, de semmi. Minden úgy tűnt, hogy rendben van. Semmi rendkívüli melegedés, olvadás, leszakadt vezeték, vagy ilyesmi.
Na tekerhettem be a munkahelyemre. Persze a munkatársak csodálkoztak és kritikus megjegyzéseket tettek, hogy már megint lerohadt a járgányom. Először az akkumulátorra (akkupakkra) gyanakodtam. Az RCA dugalj kicsit meg volt lazulva - ezt már korábban is észrevettem - tehát rögzítettem. Itt jegyzem meg, hogy egy kalap sz.. ez a csatlakozó. Le kellene belülről kontrázni, de nem lehet rá találni megfelelő anyát, mert valami kínai gyárban furcsán gyártották rá a menetet. A mi méretes anyáink szorulnak rajta. Maga az aljzat pedig el tud forogni a műanyag házban. Gondoltam lehet hogy a rossz csatakozás miatt nem tudott feltöltődni az akku. Na töltőre. Néhány óra után szépen kizöldül. Rendben, feszültség jó (mérve multiméterrel). Beteszem a helyére, semmi. 0 V a feszültség. Mérek a kapcsokon feszt, hol 27 V, hol 38 V. Mi a ....?! Végül is kiokoskodtuk, hogy mégis az akkumulátorral lehet gond. Ugyanis a ház és a kapcsok kivezetésénél elveszett az áram (és persze a feszültség). Ha láttatok még gagyi szerelést, ez az volt. Csak egy karikát hajtottak a vékony vezetékből, becinezték és minden rögzítés nélkül átdugták rajta a csavart. De ezt is úgy, hogy a cin pacnik a ház belsejében mindenütt szanaszét szóródtak és megolvasztották a műanyagot. Néhol a vezeték elemi szálai úgy álltak mint egy kócos kiscsaj haja a reggeli ébredés után. Tettem rá egy brutál földelőszemet tisztességes csavaros rögzítéssel és erősebb vezetékekkel. Összeszereltem és jó. Azóta vígan használom. Tele van a f... ezzel az ócska kínai szerelési kultúrával, meg az alkatrészeik hibáival. Mindenki azt mondja, hogy jobban jártam volna, ha veszek ennyi pénzért egy igényesebb, egyszerű kis robogót. Nem igazán tudok mit mondani már nekik. Egyáltalán nem csinál kedvet a környezetemben az e-bike vásárláshoz ez a sok probléma.
Ha jól csalódom már volt egyszer valakinek itt ilyenje. Te esetleg ezzel foglalkozol és több robogó bontása miatt vannak időnként ilyen készleteid? Vagy hogy megy ez? Amúgy az ára elég korrekt simán megéri...Majd írd meg hogy mennyire szokott ilyesmid lenni mert a következő projectemhez lehet hogy majd veszek énis. :)
Ha valaki olcsón akarja meguszni az elektromos robogóra való átalakitást, annak ajanlom az eladó sorba került 1200W os tényleges teljesítményű motort. Ára 40e Ft vezérlővel, gázmarkolattal, dobfekkel, felnivel, kerekkel egyutt. Részletek: http://ebike.atw.hu/
A bolt tulajdonosa mondta, hogy cserélhetőek az akkumlátorok. Azt nem is kérdeztem, hogy a hely elég lesz-e neki, de szerintem nem lehet ezzel gond. Igen, a sebessége biztos korlátozva van hiszen nem lobogok utánna. :D Sajnos nem tudok hekkelni. :(
Király az a Sellő énis megnézegettem. Egész emberi az ára is. Írtad hogy esetleg cserélhető 38Ah-sra az akkupakk;van helye a nagyobb akkunak bent? Tetszik a honlap amit csináltál sztem ha végzek a projectemmel nyár végefelé akkor én is szerkesztek egyet. :) Sztem egyébként az a 40-45km/h limitálva van mert 1,2kW többre is képes...jóval többre, persze nem tudom milyen a nyomatéka a kicsikének de ha nem lobogsz a kormány mögött akkor tuti limitált :) Hekkeléséről még egy darabig nem tudok nyilatkozni :D
Visszatérve az ócsó' áramra: a paksi Nuclear Power Plant dolgózói áramkedvezményre jogosultak...ennyi :) Nálunk Faternek köszönhetően.
Az óra elég érdekes, mert mérföldben és kilóméterben is jelzi, hogy mennyivel megyek, de szeirntem rosszúl lett beállítva. Természetesen majd megkérdezem a bolttól, hogy ez mennyire normális, de ha minden igaz, akkor 40km/h nál korlátozták a sebességét, szóval ennyivel megy. :) Amúgy menet közben a mérföldes skálán dúrván 40-45öt mutat. :D Csinálok egy weboldat, ahol leírom a tapasztalataimat. Jelenleg még csak a www.broadwaystudio.hu/evs/ címen lehet elérni, de már folyamatban van a www.evs.hu domain foglalása is.
Én a napokban vettem egy robogót! :) Naná, hogy elektromosat! Bár nem értek az elektormossághoz, de szerencsére a robbanómotorokhoz sem. :D Így ez nem okozott problémát, hogy melyiket válasszam! Egy Sellő-007est vettem. Papíron 1200Wos motorral, remélem valójában is ennyi. Egészen barátságosan használható, de persze jobb lenne ha egy kicsit dinamikusabb és kicsit gyorsabb lenne.
Szo szerinti valasz: "Ha fogok két 500 wattosat akkor azzal mekkora sebességet lehet elérni és mekkora emelkedővel tud megküzdeni?"
Ha eleg erosen tudod fogni oket,mikor a kerekparral lefele szaguldasz a 60 fokos szogu lejtos hegyoldalon(a 2 motor plusz suly,plusz lendulet)akar 170km/h sebesseget is elerhetsz :DDDD Youtube-on nemreg neztem valami irtozatos bukast:szegeny pasinal a fel fejerol leradirozodott a bor.
A 2 darab 500W motorral kb 50-60km=h sebesseg,emelkedomaszo kepesseg az atteteltol fugg. Szerintem a villanymotorhoz is elonyos lenne a valto. Pl. elektromos Trabi. Tegyuk fel az elektronika 20A-t ad a motornak indulaskor. Marhara nem mindegy,hogy 4ben vagy 1 ben indulunk felfele az emelkedon.(Sik terepen 3 v 4 is eleg lehet) 4ben xarul gyorsul,az aram nagyobb resze hove alakul 1ben furgen iramodik a lejton felfele. Persze 4ben is oda lehetne reccsinteni a motornak akar 1000A-t is.A motornak nem lenne baja a rovid ideig tarto terhelesbol,de a valto,feltengelyek harmadakkora nyomatekra vannak meretezve:tornenek sorban. timeslip.hu videok turbos honda 4-500Le 1.6 a gyari 160Le helyett:tordosnek a feltengelyek.
Ellenallassal kell osszekotni a kozepsot az egyik szelsovel,igy szabalyozhatod az aramfelvetelet-teljesitmenyet.Sajnos a forgasiranya nem valtoztathato meg.