Sziasztok!
2015 márciusában lesznek az első tesztmodellek.
Ezek már nem a régi Vitarák, csak a nevükben.
Itt várjuk a tulajdonosokat/érdeklődőket.
Remélem jó sokan vesznek ilyet!
Azt írtam, hogy olcsóbb? Alternatíva. Nyilván van előnye-hátránya. Szemben a gyári kártyával csak egyszer kell megvenni, plusz nem kell a Mirrorlink-képes telefont beszerezni, és azzal cumizni, átadja-e a térképet vagy sem. Ha lesz olyan ahol nem kell lemondani egy létező funkcióról sem, az Android rendszer mindenképp vonzóbb szerintem. Amúgy meg, ha valaki megveszi, és utána eladja a gyári fejegységet, igen akkor akár még olcsóbb is lehet.
Pár hete van élve fogó nyestcsapda is a kocsi mellett. Sajnos a kis szutyok abba még nem ment bele csak a kocsit trollkodja mindig szét, de azért nézzétek ma csak sikerült vmit fogni 😂 😂 😂
Néztem az indexlámpa témakört, tényleg nagyon szép az a kékes lilás sztori. Nekem szerencsém van az eredeti narancs, nagyon jól néz ki a terra alapszínhez ;)
A kolléga hsz-ben a tiedhez hasonló paraméterekkel (B10) kötelezőre fizet évi ~9800 Ft-ot a Casco pedig havi 3000 Ft körüli. Ez éves szinten ~46 000 Ft, ami kicsit kevesebb a 62-nél. (Ha jól emlékszem a korábban írtakra.)
Nálunk a lízing miatt kell (ajánlatos) a casco és persze a kötelező (így együtt kötve van rá valami kedvezmény) és persze mivel 1. céges autó, emiatt indul A0-ról a számolás (kötelező ~33e+casco ~82e). Összehasonlítottam én is, a kereskedő is más ajánlatokkal, de messze ez volt a legolcsóbb.
5.0+-os Android kell mindenképpen, Play Storeban ott az app hozzá. Ezt több videoban is láttam, hogy a HTC-nél így megy (nyilván a Google Maps-hez kell net, de már le lehet vele tölteni térképet offline használatra is).
Én 31 éves vagyok és vidéki. B10 a kötelezőm és úgy, hogy soha nem volt még cascom az aegonnál az ügynők megadta egyből cascora a c10-et. Így a kötelező+casco (a cascot haviba fizetem a kötelezőt évesbe) így kb éves díj 62e ft. Nyáron megnézem, hogy mit tud majd a suzukis cucc, de így nem sok esélyt adok neki.
Azért bármi amit nem az utastérbe a műszerfal alá kell behajítani (mint ahogy a caesar-t a gyártó szerint) illetve egyedileg kivitelezett megszakítási pontokon tilt (a lezárt motortérben, és nem egy helyen mint ez hanem legalább három, plusz rendelkezik "szerviz üzemmóddal", stb) az szerintem nem egy kategória ezekkel, egyszer mindenki megtanulja hogy olcsó húsnak... de ez az én véleményem.
Sok esetben az is kérdés, hogy riasztóra szükséged van-e egyáltalán (mit tudsz tenni ha megszólal? odaérsz 1.5 percen belül éjjel 2-kor is? stb).
Nem akarom tovább offolni a topikot, a kollega által linkelt fórumon érdemes visszatekergetni, kérdezni, aztán vagy elfogadsz az ottani mesterektől tanácsot vagy nem :)
A nappali menetfénynek ugye az a kritériuma, hogy járnia kell a motornak. Amikor a start-stop rendszer leállítja a motort, a nappali menetfény továbbra is világít.
Ebben az esetben a kvázi jár a motor. Ebből úgy gondolom, hogy az indításgátlóval sem kellene, hogy gond legyen. De lehet, hogy tévedek.
Váltózárat kértem hozzá a kereskedőtől, azt egyből be is szerelik.
Olvasgattam a témában kicsit és bár abszolut amatőr vagyok ehhez, két dolog egyértelmű: hatásos védelemhez több ponton védő rendszer kell, ami nem 2 Ft, a másik, hogy ellophatatlan autó nincs, ezt el kell fogadni.
De az is igaz, hogy vannak több százezres védelmi rendszerek, aminek a fele szerintem parasztvakítás, és pénzlehúzás. A jól felkészült tolvaj a gsm és gps modulos autókon röhög a legjobban, mert azzal indít, hogy blokkolja a rádiójelet egy gsm zavaróval és máris felesleges az a több tízezer Ft amit ráköltöttél. A piti tolvajt meg lehet megakadályozza egy 5000 Ft-os rejtett kapcsoló.
Mindenkinek meg kell találni a szerinte elfogadható szintű és árú cuccot. De én is a többszintű védelem híve vagyok.
A caesar riasztókat néztem most ki. Magyar termék, jónak tűnik, többféle változat, biztosítok elfogadják.
Írtam nekik és azt válaszolták, start-stopos autóba is szereltek már, nem kavar be az indításgátlónak.
Mert ez már nem úgy van, mint mikor a Wartburgra szerelték a horgot... :)) rá az égőre a dugalj drótját, oszt' jónapot...
Azért kell az elektronika, mert CAN-on kap jelet, és ő kapcsolgatja neked a futó lámpáit. E nélkül nem megy, csak rákötve párhuzamosan egyből letiltana a renccer :((
Ha komolyan gondolod a kérdést és elfogadod hogy ha értékelhető védelmet szeretnél a pénzedért akkor némileg több elemű rendszerben kellene gondolkodni (motortérbe telepített transzponderes immo egyedi blokkolási pontokkal - motortérzárral védve!, OBD blokkolás, zárdugó, stb) és mindezt nem fogod egy váltózár árából letudni, akkor tudom Neked javasolni őket: www.kovialarm.hu
Nekem ők csinálták a vitarát is illetve az előző (off) autómat is, maximálisan ajánlom.
Start/stop természetesen nem probléma, de majd úgyis elmondja az Attila a telefonban/emailben, ha érdeklődsz a lehetőségekről.
meg a másik - nem ellenőriztem, de nagyon úgy tűnik - hogy Android Auto sem tudja a Google Mapset ( még?), hanem csak a Waze van/lesz. Bizonyára licencelési, meg üzleti okokból.
Másképp: sem a Carplay, sem az Android nem képes a legjobb navigációra, a Google Mapre :(
Mivel a gyári lopásvédelem nem túl acélos, tervezek a kocsiba valami kiegészítő védelmet szereltetni. Nem bízom a távirányítókban, ezért rfid transzponderes riasztót/indításgátlót keresek (nincs benne elem, érintős).
Ezek jellemzően gyújtás levétele/motorleállás (leírásokban ez keveredik) után nem sokkal automatikusan élesednek. Na de mi van a start stoppal? Az most motorleállás vagy nem? Élesedik a cucc egy hosszabb piros lámpánál vagy nem?
apk-ról már telepítve van, csak figyelem a változásokat..
Havercsaj most kap zsír új GLC-t ( Benz), majd azon megnézem mit tud, nem tud az Android Auto, ha kap az autójához. Az új E Classében benne van, azt tudom.
Nekem azt hiszem, hogy eső után köpönyeg. Egy évre előre ki van fizetve a CASCO + kötelező. Kötelezővel amúgy sem lehet ugrálni, a casconál meg csúnya lett volna ha pont a Suzuki szerződött pénzügyi partnere nem fogadja el :).
Elfogadja a Merkantil, ez gyakorlatilag Alianz casco, a Suzuki a nevét adja, nekem s-crossra gl+hoz havi 3000 ft, 25000 ft az önrész, vicces összeg... Van egy csomó szolgáltatás benne, senki nem tud ilyen kedvező casco-t a piacon!!
Apple CarPlay : Nekem működik. Kábellel csatlakozva. Nekem feleslegesnek tűnik. Kapok még egy telefont a kijelzőre. Nem rossz,de én nem használom. A navi meg szerintem botrányos. Régi a térkép, de a felülete is "igencsak puritán".
Bár egy kicsit off a téma, de ha valaki tud segíteni abban, hogy miként lehetne frissíteni a térképet a telefonon ? Másfél éves főút még nincs rajta, bár a honlapjuk szerint már 2016-os kiadás is kint van. A másik pedig az, h kell a navi hangerőt csökkenteni. A telefonon már lenémítottam, de akkor is üvölt. Ráadásul - bár a kiejtése jó, - de rettentő magyartalan.
Nekem 2DW 1,6 benzines van. Majd 4000 km van benne. A hét közepén egy Szeged- Esztergom út autópálya tempomat 120, majd keresztül Bp-en. A maradék országút. Oda - vissza 5,95 kúton mérve. A fed szerint 5,7.
A hétvégén Szeged - Siófok, Kecskemétig pálya, onnan országút oda-vissza ahol lehetett 100-110. Átlag 5,6 l. Megvagyok vele elégedve, Szerintem jó.
Váltóharangot (szoknya) nem cserélt még senki?a gyárit megvenném,mivel nekem 3ponton már elengedett.Ha több ponton elenged cserélhetem,ha nem garis.
A műanyag kerethez,több ponton csatlakozik egy kis karom,kiálló pöckök segítségével.De a másik oldalt,műanyag olvadékkal rögzítve(olyan,mint amikor megolvad a gyertya,és rácsöppen valahová) még ilyen rögzítést.Már 3olvadék szerintem a rázkódástól elengedett,igaz nem csúnya,nem látható még a hiba,de naaaaa......
Szóval kipróbáltam újra, részben működik a telefon (Sony Xperia SP) képernyőjének tükrözése a központi egység kijelzőjére. Meg lehet jeleníteni az ikonokat, de pl. IGO indítása után újra és újra visszajön a "lebutított" néhány mozaik. A helyszíneket (menüpontot) kiválasztva elindul a Google térkép, be lehet állítani az útvonalat, elindul a navigálás hanggal, aztán ahogy elindítom a motort kilép, kiírja fent, hogy biztonsági okoból ez a funkció menet közben nem elérhető... Legutóbb a képernyő alatti mélyedésbe elhelyezve a mobilomat azon elindítva a navit mentünk, persze BIZTONSÁGOSabb lett volna, ha nem oda le kellett volna nézni, hanem a központi egység kijelzőjére... Persze értem..., hogyan tudnának 80 eFt-ért eladni navigációs térképet az autóhoz (évente újra kifizetve), ha a mobil navigáció is működne. Nem is erőlködnék ezzel a mobilos megoldással, ha normális, elfogadható áron adnák, a folyamatosan frissülő navigációs funkciót!
830 volt az első stabil működő verzió. A 840 is az, de senki nem tudja miben lépett előre. talán egy értelmesebb szervízben tudja valaki, kapott listát a fixekről, esetleg új funkciókról. Neten semmi infó erről.
Kereskedésben annyira butuskák néha. Sokan tennének órát a GL, GL+ -ba középre és felajánlottam kedvező áron a GLX órámat, ha kis-közepes ráfizetéssel kapok egy Kanjisat, de nem értették a koncepciót.
A belsőtér idomait is szürkén visszakaptam, mert külső színben kértem. Legyártják a szürkét és a szervíz teszi be a pluszáras más színűt, a szürkét meg vigyem haza. Csak helyet foglal a kamrámban. Értem nekik sincs erre kapacitásuk.
Mindegy, akit érint van szürke zsír új müszerfalam, óra meg szellőző gyűrűk, sebváltó box, stb. szürkében anyagáron, ha valakinek kell.
én is Dunás vagyok, majd érdekel mennyire profin frissítenek, mennyi idő, mi lesz jobb ( megkérdeznéd a szakit, hátha tudja, mert eddig senki nem tudta miben jobb a v840). Nekem messze még a revizió, de ha van jó ok, elugranék én is frissíteni. Meg van-e újabb ( mikori) térkép? SD
Az enyémben pont ilyen van, eleinte nem tetszett de mostanra már megszoktam, és talán meg is kedveltem. Este sötétben elég pofás tud lenni,de akit zavar ki is tudja kapcsolni a háttérfényét.
Magyarországon csak kanji és karbon elnevezésű órák vannak a hivatalos suzuki oldalon. Szerintem ebay, ali, vagy amazonról tuti tudsz ilyet rendelni és azt mondják 3 perc beépíteni. Szerintem az összes analóg óra kocsi műszerfalába ideje múlt és csúnya. (szvsz)
Nekem év elejei jan.közepén vettem át, azóta 21608km-t mentem ,és 944litert tankoltam. A fed.komp szerint 4,2, a számolás után 4,36 az átlagfogyasztás, ennek kb. csak 1/4-e város, a többi autópálya 140-re belőve, átlag 2 személlyel. :) Gl+ 1,6 dízel Allgrip
A Lumiámban kapacitív van és mégis működik kesztyűben :). Viszont anyázott a fejegység, amikor egy usb kábel keresztbe lógott rajta, hogy tisztítsam meg az érzékelőket...
Én beállítottam, hogy minden tankolásnál nullázzon (így nagyon kényelmes, bár a Swiftben is lett volna ilyen opció. Ott majd meggebedtem, mire elértem a gombot.)
A fogyasztást pedig Fuelioval trackelem, de láttam, hogy más is használja rajtam kívül itt.
Ha a bal oldali pöcökkel kiütőd mind az A és B tirpet is akkor sem számol új átlagfogyasztást. A jobb oldali menűben még nem néztem meg, hogy lehet-e nullázni, de nekem is megragadt már rég 5.5-nél. (2wd benzines)
annyira gáz hogy ezek a kis bosszantó hibák amiről írtok az már az Ignisnél is megvoltak és maradtak tovább swift , sx4 , pedig a gyár is olvassa a nagyobb fórumokat :(
Azt írja a http://vitara.hu/#kesztyuskezzel "Okostelefonok vezeték nélkül is csatlakoztathatók a rendszerre, és a rajtuk futó alkalmazások a központi kijelzőn jeleníthetőek meg és válnak jól láthatóvá valamint kényelmesen kezelhetővé. A mobileszköz ilyenkor az autó audiorendszerére is csatlakozik és a navigáció utasításai vagy a kedvenc dalok a Vitara beépített hangszóróin szólalnak meg."
Ez eléggé félrevezető.
Vezeték nélkül bluetooth-al lehet csatlakozni, de ilyenkor csak a telefonhívásokat lehet kezelni a központi egységen keresztül. Ha USB-re is csatlakoztatjuk a mobilt akkor jó esetben működik a mirrorlink, és álló helyzetben behúzott kéziféknél a telefon kijelzője tükröződik a központi egység 7"-os kijelzőjén (ha jól tudom).
Az ajtóhatárolóról csak annyit, hogy a szervízben jeleztem ezen problémát és azt mondták, hogy nem kell semmivel kenni,mert szilikonos műanyag. A szerelő teljesen áttörölgette és azt mondta ezt kell vele mindig tenni,nem kenegetni. Én is kérkedve fogadtam.
Szintén "bolondok napi" 2016 ápr.1-i átvétel ,most 12 016km van benne egész pontosan. 1.6 TD duplakuplungos automata váltós, 4WD . A fogyasztása 90% vidék,autópálya 4,1liter utánaszámolva 4,2. Az aut.váltóját csak dícsérni tudom eddig.
Rövid táv,kis város,több rövidebb földút,murva,erdő közeli helyek.
Nem tudom nem e fagyott le,mivel írtak már lefagyásos dologról is.
Majd már megyek egy hosszabb távot változik e valamit.
A váltóról.
Nekem is csattanós 7200km benne.Nem figyeltem,de ahogy írták,mai napon megfigyeltem,és lám-lám nem is olyan csendes.
Rádió.
1x fordult elő,hogy nem engedte a hangot rá vagy levenni.Nekem a +- hangzásbeállítással szórakozik.Szarok rá.Szól és kész.Fostól sokat nem várok.Elnézést BOSCH-tól.
Szia! Nekem december óta van GL+ autómatám. Teljesen reális a 8-9 liter Bp.n Én is kicsit soknak gondoltam, de ez sajnos ennyi :( ! Amit megfigyeltem az a OMV MAxxmotion 100 assal evett a legkevesebbet 7,9 /100km! Mondjuk én tényleg brutál városi használó vagyok extra rövidtávokkal .
A jobb autoknal valoban teflonos müanyag hatarolo van beepitve legalabb 10 eve, de a zsir szinten megteszi, es jo sokszor nyitod zarod, beviszi a zsirt a belso mehanikahoz, es utana letudod törölni- komolyan
Én is betartottam, amit feketefelhő írt a gépkönyvből, aztán ezres szervizen azt mondta a szerviz vezető, hogy hülyeség, ezek már járatott motorok. Amit többen mondtak, az az, hogy négy személlyel ne nyomjam tövig a gázt! Ezek után döntsd el!
Ezt nekem is csinálta egy időben. Induláskor, mikor bevágtam egyből hátramenetbe, összezavarodott. Az lett a megoldás, hogy várok a beindulás után pár másodpercet, hogy felálljon a kép és akkor be hátramenetbe. Azóta nem csinálja. Most háromhavonta a hangerőt nem akarja változtatni, akkor kikapcs pár másodpercre, utána minden jól működik. Amúgy 830-as verzió (októberi gyártás).
igen szerintem zsír azért nem jó mert rövid idő alatt poros lesz, ami egyrészt csúnya, másrészt mint egy smirgli el is koptatja az ajtóhatárolót egy idő után. Valami szárazabb megoldás lenne a jó :D
naprakészség: én januárban kaptam a térképet, eddig a nagylaki, aradi új autópálya nem volt rajta, meg talán 1..2 minimális körforgalom még nem körforgalom volt. Épül az ország..
én GLX-hez kaptam az SD kártyát, de ha nem kaptam volna akkor is vettem volna. AHogy 1..2 év múlva, ha frissül és nem ingyen adják ( sztem nem), akkor is rá fogok szánni cca. 80 rugót. Más verdák, más térképeivel is ezt csináltam.
Amúgy neccesebb helyezetekben a mobil Google Mapjét használom ( is). Az szinte naprakész és online forgalmi adatokkal. De sokszor egy navit sem használok, városban csak akkor, ha nem ismerem a célt, vagy a környéket.
Van aki a Waze-t preferálja, mert azon a trafik is rajta vannak jó biztonsággal. iGO-t is használom néha ( online).
Hosszabb utaknál meg, ha tudom az utat akkor meg azt nézem hol tartok, van előnye a gyári navinak is.
Fogyasztásom előző teli tankkal 5,9 lett ami szerintem hihetetlenül jó egy benzines 4wd-től, országút, város, néha terep 1-2 ben vonatkozásában.
Bár az elmúlt 160-170 km -en ugyanígy 5,3 áll....
Más nyikorognak ajtó határolóim, mi a jó megoldás rá, szilikon spay, zsir? vagy más nyalánkság kinek mi a tapasztalata hosszútávon, ne ragadjon bele a por sem ha nem muszály..?
Nekünk is piros/fekete autónk van. Érdemes hozzá venni menetfény védőt (azt hiszem ez a nagy megnevezésű) nem drága, de sokat dob az autó elején és mivel gyárilag piros fekete tök úgy néz ki, mintha alapból adnák hozzá...
Kösz a tippeket Neked is és SJ-nek. Ma megnézték a szervizben és a " hülye ügyfél hall valamit"tipikus esete áll fenn. Azt mondják ennyi belefér. Volt ott egy átadásra váró zsír új annak váltójának is ilyen hangja van.Ha nem lenne ilyen csendes nem szúrtam volna ki.
- túl magas fordulatszámon ne gyötörd (ráérsz majd később). A fordulatszámmérőn 6000 környékén kezdődik a piros tartomány, én még a közelében sem jártam (na jó, néha nem néztem oda).
- tartós alacsony fordulatszám kerülése 5-ik fokozatban (de ebben a váltássegéd tényleg segít, mert ilyen esetben a visszakapcsolást javasolja).
Nagyjából ennyi. Kerüld a szélsőségeket, lehetőleg nyugodt tempóban (nagy felpörgetéseket mellőzve) kellene autózni.
De egyébként sem lesz az elején nagyon hajlamos a gátfröccsre meglódulni (később, kb. 1000km megtétele után azért már igen).
Ja és a fogyasztása (legalábbis a kijelző szerint) is ekkor kezd lefelé menni (nekem most 5.6-ot mutat, de majd a tankolásnál látjuk meg a valóságot). Valahogy hihetetlen ez az érték.
Az enyém piros/fekete kombó '1.6' TD Automata DCT váltós,Allgrip Vitara, június 1.-jén lesz 2 hónapos a "kicsike". Eddig minden OK, egyszerűen csak megy,megy,megy...
Köszönöm így már világos, és az is , hogyha veszel hozzá más színű keretet miért 6 db-t ad :) köszi mindenkinek a segítséget. Egyébként van itt valakinek piros/fekete autója ?
A gyári navigáció átlagos offline navi. Térkép nem a legfrissebb, forgalmi adatok nincsenek ( nincs SIM kártya), TCM Mao.-on nem műxik ( németföldön igen).
Gyors. Mind a 3 opció ( gyors, kis táv, optimális) eléggé a főutakat preferálja.
nem árt mobilon megy a Google Maps, vagy Waze ( trafipax adatok!), esetleg iGO.
El nem tudom képzelni mi baja lehet, egy kollégának a teló újraindítása segített. Hétköznap 18 órától vagyok itthon, esetleg hétvégén ha előtte egyeztetjük.
Hamarosan Én is egy Suzuki Vitara tulajdonosa leszek. Még soha nem volt új autóm ezért kérném a tanácsotokat, hogy miként kell bejáratni egy új autót. Köszönöm
Bocs ha triviális amit kérdezek, eddig nem volt digitklímás autóm...
Az normális, hogy ilyen időben ki-be kapcsolgatja a klíma kompresszort automata üzemmódban, mondjuk percenként? (akkor, mikor már beállt az utastér hőmérséklete és a keringetés fokozat is minimális - 1 csík)
Úgy képzeltem hogy ha be van nyomva az AC akkor az megy, maximum a túlhűtést elkerülendő melegebbet kever bele a beállított hőmérséklet függvényében.
Csodálkoznék, ha be lenne, mivel gyárilag a tükör háromszögben van, vagyis az ajtón... legalábbis ezt mondják a GLX tulajok, az én GL-emben sehol sincs :(
Sziasztok! Egy GL+ hajtok, kérdéseim a hifivel kapcsolatban a következők lennének: valaki bontotta-e már meg az "A" oszlop műanyag burkolatát, a csipogónak be van-e kábelezve, a csipogó rögzítése ki lehet-e alakítva az oszlopon? Előre is köszönöm.
Nem tudom átvizsgálni az alját (már nem férek alá) emelő hiánya miatt,de ez is egy lehetőség lesz holnap a szervizben,remélem nem néznek majd rám furcsán.
A sár nem valószínű,mert az aszfaltot még nem hagytam el vele, de remélem,hogy "ez nem olyan" és csak valami bagatell dolog lesz. Átnéztem a motorteret,de egyértelműen kuplung-váltó környékéről jön a hang,bár a működésben sem a kuplung,sem a váltó tekintetében nincs rendellenesség.
Okcamicim: Köszönöm a lehetőséget, lehet élek vele.
Amúgy tegnap este csoda tötént.... A SIRI-t bekapcsolva megjelent a CARPLAY, az autóval kommunikált, DE CSAK A SIRI.... a CARPLAY funkció alatt. Továbbra se hagyja a párosítást! Ez nekem már magas!
Tegnapi autózásom alkalmával furcsa zajra figyeltem fel.Minden terhelésváltásnál viszonylag éles,fémes csattanó hang jött a hajtáslánctól.Próbáltam provokálni,fék-gáz-fék-gáz,és sajnos csattog.Olyan mint amikor a több százezret futott autónak már "lötyög"mindene.Az autó álló helyzetben ,álló motor mellett bármelyik fokozatban történő,finom mozgatásával igen csak látványosan előhozható a zaj.Az autó gl+-os 9500km.van benne.Esetleg valakinek tippje a holnapi szerviz látogatás előtt?Remélem nem valami "swiftes" váltó probléma lesz,bár az enyémet 140 000-km-rel adtam "el-oda "a fiamnak hibátlannak tűnő csendes váltóval.
Én maradtam a telefon + waze párosnál. Apple Mapsnél nincs hangos navigáció (néha jól jönne, ha ismeretlen helyre megyek akkor használom), meg a térkép nem elég friss.
Egyébként nem volt vele gond, még kell szokni, hogy a bal oldalon infok vannak, így kicsit kisebb a térkép.
Nekem 6s jailbreak, gagyi kínai kábellel gond nélkül. Gerisofthoz hasonlóan: próbáld másik kabellel, vagy teloval, ha véletlenül Fót útba esik rátolhatjuk probaként az enyémet/re.
CARPLAY és Iphone 6 párosítás .... Hát ez meg se mozdul !!!! A Telefon beállításokban a CARPLAY-re csak rákeresni lehet, utána hipp-hopp eltünik.
Felhívtam az ALMÁT: Mi nem támogatott régió vagyunk.... Hú de jó!
Többen írtátok, hogy megy és többen, hogy nem...
Én már azt hiszem megpróbáltam mindent: rükverc, kuplung, kézifék... hátraszaltó és közben IMA. A CARPLAY és csatlakozás meg se mozdul, bár hazudok, mert a telefon töltődik és telefon kihangosító funkció is megy.
Hol lehet a bibi?
- A telefon Iphone 6, IOS 9.3.2
- Az autó 1.6 Gl+
- A sofőr: tisztes őszes halánték, némi számítástechnikai és autós ismeretekkel (szoftver folyamatosan karbantartott, de folyamatosan fejleszthető)
Kérlek aki tudd segítsen, mert igen zavar, hogy egy kazal pénzért, van csicsás színes monitorom... és Szól a rádió...
Az a pontos megfigyeles hogy automatikus kovetesen amikor savot valt akkor lesz dobozhang. Pl debrecenben a petofi bizonyos szakaszon teljesen hallgathatatlan a vitaraban. A helyi radiok elvileg egy savon jonnek ott nincs is gond.
Hetfon leadom a szerviznek hogy ezt bizony oldjak meg.
Egyebkent a szervizben az s crossba kerulo clariont nagyon szidtak hogy mennyire lassufos
A rádió nálam is hulladék.Ez ilyen sajnos.Érdekes,mivel Slovákiához közel lakok,jobban jön a vétel,mint helyileg a Magyar.
MP3-at használok,annál nekem megfelelő a hangzás.De,ha megfigyeled a hangzásbeállítást(sűrűn belépve a menübe) össze vissza állít +- értéket hiába állítod be fixre.Erről is volt szó régebben.Ez sem egyedi jelenség.A fejegységről nekem a véleményem,hogy tuningolni nem érdemes.Az Autó akusztikája meg egyenlő a 0-val.
Írták már,hogy 9000-10000ekm nél zörög-csörög-nyikorog 1-2elem.Nekem 7000km van benne,műszerfal,b oszlop, bal ajtóburkolat néha megnyikkan.Én nem is merek bele gondolni erősítő+mélyláda+egy kis hang után mi lesz majd a végeredmény.
Seprő+lapát a csomagtartóban legyen.
Igen aki írta,hogy jobb a SX Cross fejegysége igaza van.
Most, hogy így rákérdeztél, nem esküdnék meg rá, eddig úgy tűnt, hátul sötétebb... majd ellenőrzöm nappal :))
Van ilyen kalaptartóra szerelhető roló, nekem volt több autóban is, olcsó, gyors, és le lehet engedni, ha nem kell (pl. szürkületben engem még a sötét üveg is zavar kicsit)
Én nem érzem, hogy a rádiónak baja lenne, nyilván nem lesz olyan, mint egy jó ( 256kbps feletti) mp3. Persze ha kis helyi rádiókat hallgatsz, ott gyakran nyomnak xar mp3-at kompúterről - ez, meg a teljes rádió sugárzási lánc rontása együtt más a fosch kategória lesz - bármilyen tunerrel.
Petőfi, Kossuth nálam tisztán szól, az osztrákok is, ha arra járok, a horvátok is jók, bár azok legtöbbx túl vannak vezérelve kicsit :((
Ez is setétített volt, csak a hátulról bejövő fények zavartak, így lett oda téve egy fekete lyuk színű oszt fény egy szál se. Azt mondod, hogy nem volt egy forma az oldalsók meg a hátsó sötétítés?
Én oda akartam kilyukadni, hogyha csak rádiót hallgatsz, ami kritikán aluli, akkor szerintem hiába teszel be akármilyen hangszórókat, nem lesz jobb. Vagy esetleg csak az én rádióm szól úgy mint egy beteg porszívó, az mp3-hoz képest ? Akinek szintén van ilyen problémája a rádióval, legyen szíves írja meg. Mert ha ez nálam egyedi, akkor az garis probléma.
Pont azért kell neked is a magasat +5-re feltekerni, mert hiányolod a felső sávot - csakhogy így se lesz meg, viszont a felső-közép megerősödik, és kemény, csattogó lesz a hang :((
Az a kis magas jó, ha van... az átviszi azt a szükséges 10-15 kHz-es sávot.
A helyzetjelző kicsit erősebb fényű nagyon szép fehér. A Diadem beszerzéséről már írtam, hol a legolcsóbb. Annak a színe teltebb szép sárga, amikor ég. Ha nem ég, elegáns kékes színt ad, különösen napsütésben.
Csak egy ötlet: időzónát jól beállítottad? (UTC +2 óra van jelenleg nálunk a nyári időszámítás miatt). Nem lehet, hogy nálad valamiért az UTC jelenik meg (az pont annyi, amit írtál)?
A műszerfali óra és az érintőkijelző órája játszik velem. :) Az utóbbit ha beállítom, a következő indításnál rendre két órával kevesebbet mutat. A perc nem változik. Nálatok előfordult ilyen?
Múltkor írtam, hogy mikor az Ipohne felcsatlakozik a bosch fejegységre akkor, mindig a telefonról szeretné lejátszani a zenéket (amik nincsenek is rajta) majd összezavarja a fejegységet és amíg nem váltok valami másra (usb-ről mp3, vagy rádió) addig nem szól semmi. Nah közben kijött egy újabb ios verzió (9.3.2) és semmi más javítás nem volt benne csak bluetooth-hoz többféle, azóta nem csinálja ezt a kocsi, szóval a telefonon szoftvere volt rossz. :D
ez 1 literes elteres az elso tankhoz kepest, es melegebb az ido kint is. plusz a rovidebb azt jelenti hogy rovidebb(1-3km) utcak de egyszerre ugy 10-12km per ut.
Lassan melegszik a motor, ezért nagy a különbség. Télen lehet jobban észrevenni, akkor 1-2 liter eltérés is lesz a városi fogyasztásban a rövid, 4-5 km.-es utak, és a hosszabb városi szakaszok között. Autópályán inkább a sebesség számít, a légellenállás miatt. Valós 130 felett simán megeszi a 8 litert.
Nekem GL+ hangzása teljesen megfelel, ha mp3 szól usb-ről vagy sd-ről, mély +2-re, magas +5-re van állítva. A rádió viszont hallgathatatlan. +9-es magas kiemelésnél is tompa katyvasz az egész. Nem értem, egy fejegységbe hogy lehet ennyire szar tunert építeni. Holott, annak kellene a legjobb minőségben szólnia. Már persze, ha az adók még olyan minőségben adnak, mint 15-20 éve...
Elképzelhető, hogy a GLX-ben nem uaz a szélessávú hsz van, mint a GL-ben, mivel ott van csipogó. Tehát elvileg lehet jobb hangja - bár az már a külön magastól is csak jobb lehet.
Az ajtóba alul beépített szélessávútól 10 kHz felett már nem várhatunk semmit - sztem egy utólag beépített magas a GL-be jelentős javulást hozna.
Lehet, meglépem ezt a mod-ot (filléres tétel), kíváncsi vagyok, mennyit javul, asszony állandóan hallgat zenét rajta, én csak rádiót.
Én múlt hétvégén autópályáztam elég sokat, 120-130-as tempó. 589 km után tankoltam (akkor már világított a lámpa), ennek 90%-a volt pálya. 7.33-ra jött ki az átlag.
Gondoltam egy tesztet megér, ezért Shell V-Power Racinget tankoltam bele. Az átlagfogyasztás mérő szerint amikor a pályáról lementem 6.5 l volt az átlag, majd mire hazaértem (+50 km) lement 6 körülre. 5.8-al mentem tankolni, 615 km, ebből kb. 300 km volt pálya, a többi város és országút (20-80%). Így 6.17-es átlaggal zártam. (1.6 benzin, 2WD, manuál váltó)
Nem elkeserítő, lehet ennyi, csak ha olvassa az ember a papás üzemmódban országúton elért 5 litereket, akkor sokallja...
Én tegnap tankoltam, 600 km 41,2 liter, vagyis majd' 7/100, de az autó nem ment ki a városból, ez csak rövid utas fogyi (2-3 km-es szakaszokból adódott össze) Asszony vezeti, ritkán forgatja 2500 fölé.
A Swift I-é több volt ugyanilyen felhasználás mellett :))
1000 km-es szerviz, hozom el az autót, kérdezi a szervizes, hogy szétszedtem az autót? Nem, mondom. Mert szerinte kicseréltem a hangszórókat, olyan jól szólnak.
Mondom, nem cseréltem, csak be kell járatni, bármilyen is, meg be kell állítani a hangzást, szerencsére a Clarion elég sok mindent enged, és GYÁRI EREDETI METALLICA CD volt a lejátszóba. Na az qrva jól szól!!!
Nekem itthon Onkyo erőlködőm van Yamaha hangfalakkal, DTS Flac 2.0 zenét tolok rajta, van elképzelésem a jó hangzásról. A Suzukiba aránylag jó a hangzás, és hallom a különbséget, aki nem hiszi, annak egy vaktesztre bármikor állok rendelkezésére, igaz Békéscsabán lakom... :)
A lényeg, hogy egy olyan fej van benne, ami nagyban segít és nem kell trükközni. Aki megunta a Bosch nyűgöt, annak ajánlom! Már belement a 200 alatti sávba.
Akkor a sötétítő fólia kérdés megint vagy megoldott vagy nem megoldott.
3 napja tettetem fel a hátsó ablakra egy teljesen sötétet K.méten.
A fólia és az üveg közé kellett tenni a műbizonylati matricát és persze kaptam a hologramos igazolást.
Sőt ha még azt is elmondom, hogy a intéző még azt is mondta, hogy a NKH vagy mi a fenébe el kell menni és beíratni a forgalmiba jan 1 től. Pár embert küldött már, de ott elzavarták őket
"szerintem nem kell" .....................Igazad van SZERINTED nem kell.
"4A sötétítés mértékét közlekedésbiztonsági szempontból korlátozni kellett. A biztonsági üvegező anyagok jóváhagyásának egységes feltételeit meghatározó ENSZ-EGB 43. számú Előírás 21. Melléklete az M és N járműkategóriákhoz a szélvédőrevonatkozóan a 4.1.1. pontban előírja:"4.1.1. A szabályos fényátbocsátás ne legyen kevesebb, mint 70 százalék.Tehát a szélvédő fényáteresztő-képességének mértéke a korábbiakhoz képest változott!A szélvédő fényáteresztő-képesség nem lehet kevesebb, mint 70%, szemben a korábbi 75%-os mértékkel. A hivatkozott Előírásból (4.2.1.1. és 4.2.2.1.)eredően a továbbiak:Az egyéb biztonsági üvegek fényáteresztő-képessége nem lehet kevesebb, mint 70%.Azonban ha mindkét oldalon van külső visszapillantó tükör,
akkor a B oszloptól hátrafelé lévő biztonsági üvegek szabályos fényáteresztő-képessége kevesebb lehet mint 70%. Az ilyen üveget V (római ötös számjel) jelzéssel kell ellátni.
A gombóc Swiftemben (2008-as) egy műanyag valamit kellett elfordítani, csak a kulccsal nem kellett bíbelődni. Így nem keresem a gombot, de a kulcs az bennemarad vagy gyújtáskapcsolóban (kiszállásnál) vagy a zsebemben (beszállásnál).
A kilincsen kerestem a gombot az első napokban, de arról már leszoktam :).
A kulcsot én rendszeresen benne hagyom mindegyik autómban, ami nem kulcsnélküli :) Indításnál mondjuk még sose keresgéltem gombot ott, ahol nem volt.
(Az igazi marhaság egyébként a gombos indítás témában az UFO Civic, amikor kulcsot kell elfordítani, majd indítózni a gombbal, leállítani meg asszem a kulccsal kell szintén.)
(Én lehet, hogy veszek külön egy telefont a navihoz, mert az Apple Maps navigációja eléggé harmatos, a Windowst meg nem támogatja a fejegység.)
Igen, a sötétítés is rajta volt a listán. A gombóc swift is le volt sötétítve, használtan vettük már úgy. De nem volt hozzá műbizonylat, így azt pótoltatnom kellett.
Az ülésfűtés megint csak fontosabb volt és parkolásnál a tolatókamera megfizethetetlen. A forma is jobban tetszett, a csomagtartó volt az egyetlen dolog, ami miatt az s-cross jött számításba.
Amit még nem szoktam meg mindig, az az, hogy nem kulcsnélküli. A Swift az volt és nagyon megszerettem. Így néha kulcs nélkül próbálom indítani a Vitarát vagy épp elfelejtem kiszállásnál a kulcsot kivenni.
Másodpercig nem bántuk meg, hogy Vitara lett, a fejegységgel szoktam volt csak küzdeni, de rájöttem, hogy hiába csinálok bármit is, a navigációban a waze-t semmi sem veri.
Tegnap nagy nehezen rávettem a Sygicet egy kölcsön S4 minivel működésre és vicces volt látni, hogy nem ismeri pl. a cég parkolóját, amíg a waze meg röhögve. Remélem egyszer csak kap majd támogatást, mert picit zavar úgy a szélvédőre rakott
telefon, hogy ott van egy sokkal nagyobb kijelző, amin lehetne. Cserélni emiatt meg nem fogok mást venni bele, max. ha gari idő után felmondja a szolgálatot.
Utána jártam a vontathatóságnak 6/1990 KÖHÉM rendelet (19-22§). Lényege: amennyiben a jármű EK tanúsítvánnyal rendelkezik az abban meghatározott adatokat kell figyelembe venni. :-(
Nekem már le is volt foglalózva az S-Cross, gyártásba kerülése előtt 2 nappal győztem meg magam, hogy többet ér az ülésfűtés, a tolatókamera, a sötétítés, és a forma, mint a kicsivel nagyobb csomagtartó, meg az ajándék navi+télikerék. Mondjuk a kereskedő agygörcsöt kapott, amikor felhívtam, hogy picit módosítani kellene a rendelésen. Első kérdése: más szín ? Második: más felszereltség ? Amikor közöltem, hogy más autó azt hitte viccelek.
Egyébként eddig kétszer vontattam a Vitarával, és a benzineshez képest a kétszeres nyomatéka elég meggyőző volt. / 6.-ból csak egyszer kellett visszapakolnom az emelkedőn egy kamion miatt. A fogyasztásra nem panaszkodhatok eddig, 4,3-4,5 a visszaszámolt ez a fed.komp. szerint 4,1-4,3 közt alakul. Ebből 25% város, a többi vidéki út,ill. autópálya.
Természetesen egy sor ok volt, ami (objektív vagy szubjektív) befolyásolta a döntést. Már fél éve néztem az autókat. A Vitara egy gyönyörű autó, sok jó tulajdonsággal, ma is megcsodálom! És vágyakozom rá, de majd a meglévő wagyonőrünket cseréljük esetleg rá... (vagy az olcsó Tesla lesz, ami a model 3-nál is olcsóbban jön...).
Ami főleg döntött mint már írtam az a méret. A hátsó ajtót kinyitva látszik igazán, de csomagtartónál is van különbség.
A motor váltó ugyan az, a kinézete sokkal "szerényebb" az s-crossnak.
Kértem még ülésfűtést és radart előre hátra, a kamerát az asszony még nem engedélyezte, de az 30.000 ft. körül van.
Senkit nem szeretnék meggyőzni, mind a két autó nagyon jó, nehéz döntés bárkinek is szerintem. Csak segíteni próbálok.
A gyerekeknek van egy rakat film ami még ókori formátumban van meg. A lényeg az az hogy cd-t is le lehet játszani vele, így nem hallja az ember az mp3 sercegését. Ég és föld, bár lehet csak nekem...
Igen, én is IGO Primo-t hallottam, hogy azzal jön, elég sok frissítés és lehetőség van rá, bár van aminek húzós az ára.
A kereskedésbe egy fehér Vitaráért mentem be, de végül egy barna S-cross lett, a két gyereknél számíthat az a néhány liter.
Ezt a fórumot már régen olvasom, sokat segített a döntésben. Köszönöm az itt lévők "munkáját"!
Aki esetleg tud S-cross fórumot, az írjon, nem nagyon találok életben lévő fórumot a témában.
Lehet már nincs raktáron, de 4 hete jött be a piacra... Ingyen első frissítés, ami tudja a 2 hónapja átadott utakat is! DVD, divx lejátszás, és magyar nyelvű navi és hang.
A fogyasztás vegyesben 5,7l (város, országút), autópálya 4 személy 140km/h 6,3l. még nincs 2000 km az autóban.
Ez így sajnos csak általános, a forgalmi engedélyben bejegyzett adatra vagyok kíváncsi. Az enyémben ez 400 kg és ez szerepel az EK tanúsítványban. Ilyen kis futó meg nem nagyon van. A horog tanúsítványán szerepel, hogy a 68 kg-mal növelt saját tömegnek a fele. Ezen kívül találtam még képletet amiben a horogra vonatkozó "D" tényező szerepel. Ezért vagyok kíváncsi, hogy kinek mi szerepel a forgalmi engedélyében.
Ez ráadásul a Mitsubishi-ügy folytatása: csak a japán belpiacon forgalmazott kei-car kategóriájú Suzukikat érinti - egyelőre. Nem egy VW-szintű és kiterjedtségű ügy. Azt meg valóban minden autóvezető tapasztalja, hogy a katalógusadatok hogyan viszonyulnak a napi használatban mérhető fogyasztásokhoz.
Ma csoda történt. Az S4 mini kapott egy gyári beállítást, ezután gond nélkül csatlakozott a fejegységhez. A Sygic megy, de a térképe ósdi. Illetve amíg CarPlay mellett simán szól a rádió vagy SD kártyáról a zene, ezzel nem ment.
Helo! Ha 2-3 km- es tavokon hasznalod mindig hideg motorral akkor realis lehet. Hosszabb tavu utakon csak rengeteget padlozva erheto el ekkora fogyasztas az en tapasztalatom szerint. Szinten 2wd a/t.
Sziasztok :) Üdvözlök minden fórumozót . Elolvastam minden hozzászólást , így rájöttem hogy nem csak nekem tetszik az új Vitara :D . Már csak apró dolgok hátráltatnak a vásárlásában pl: melyik szint válasszam ? ! Mint sokan GL+ felszereléssel rendelném én is . Mint halottam sajnos a Gyárat is " elérte " a munkaerő hiánya :( / minden területen , de leginkább a festőüzemet / Tehát reális a minimális áremelés . :(
Sziasztok, egy hete vezetek egy 1.6 2WD GLX Automata Vitarát. :)
Elsősorban Budapesten használtam eddig, kb 500 Km. Elég magas az átlagfogyasztás, kb 8,5-9 liter. Ez normális? Nem hajtottam, teljesen normálisan és szabályosan jártam vele, alig voltam dugóban, még volt egy kis autópálya is 100 km/h körül. Mit gondoltok?
Az elvezeteket lehetne fokozni ha az elakadasjelzö nem a potkerek feszkeben van es elakadas eseten ki kell pakolni az auto csomagteret, rálehetne tenni a hatsoajto belsö burkolatara es igy azonnal hozzáferhetö, gyárilag is kialakithato lenne ilyen megoldas.
Szereztem mankókwereket 1 mitsubishi grandisból. Teljesen azonos a felni,valamint a gumi mérete is az sx4 -el.A pótkerék helyét nagyon"meztelennek éreztem és féltem a leverődéstől,ami korrózióhóz vezethet.Szigetelő lemezzel béleltem ki Rámelegítettem hőfúvóval., majd rögzítettem csavarral
Meg lehet venni. Csak amikor nézzük a mankókerék hirdetéseket, látható, hogy egymást követik a 3 -4- 3 ezer, azután egy 50 ezer. Na ez a Vitara! Miért? Irreális!
Na igen. Remélem azért ekkora öngólt nem akar a suzuki. A minap láttam egy tesztet az 1.4-es turbós vitarával, lelkendeztek, hogy csak 7.2-őt eszik. Ennél az 1.6-os minimum 1l-el takarékosabb. Bár biztos jól megy :-) De akkor már dízel, az takarékos is.
Most hallottam egy kereskedésről,ahol felszerelik ráccsal a vitarákat,mert 1 fórumokat olvasó ügyfél felhívta rá a figyelmüket.Azt mondták neki, hogy az eladott autókra is fel fogják szerelni, mert jó és hasznos ötlet.A kolléga már így hozta el .
Sok 25 centis mély van duál 2 ohmos tekerccsel... 2 ilyen, és máris fél ohm... és pont azokat kell több100 wattal hajtani.
De a hangszóró sosem ohmos, hanem induktív és kapacitív impedancia, vagyis a freki függvényében egy 4 ohmos lehet 1,5-30 ohmig minden - a jobb erősítőknek ezt el kell bírni.
A te otthoni erősítőd nem tudom milyen, de ha valami olcsó 400W, akkor az max. a fele, főleg ha 200W-os hálózati trafó van benne :)) 1 ohmra meg elégne... ráírni lehet bármit.
Na, a hard-core autó-hifi témának mára vége :DDD már ez is több volt, mint amiről itt a legtöbben hallottak egyáltalán, és ilyen mélységben ez kevés embert érdekel.
Usákok kicsit másképp specifikálnak, mint a kínaiak... :DDD itt inkább kisebbet mondanak, mert a versenyeken a besorolás a névleges teljesítmény szerint van!!!
A reference 300 valamivel kevesebbet tudott, kb 250-et :))
Van itt a polcomon egy ref 200 (papíron 2*20W, valójában 200W) meg egy Rockford Fosgate Punc Power (2*50 helyett valami 500) ha hajlandó vagy fogadni, akár le is tudjuk mérni :))
Az ajtó valóban lik-luk, de ha felkerül a hsz egy tömítő gyűrűvel, megtettük, amit lehet. A nagy lukakat a kárpit panel úgyis lezárja, szóval nem annyira szar a helyzet.
A zárt kamra persze a legjobb, és elég a néhány liter, mert itt nem megyünk 100Hz alá általában (ha már ilyenekben fáradozunk, úgyis külön SUB van)
Mint mondtam, a veszteség nem igazán téma, mert sosem megy teljes kivezérlésen egy ilyen. Nekem Soundstream CLASS A3.0 meg Reference 300-ak voltak beépítve, ez erősen felső kategória, soha nem volt kézmelegnél több, pedig passzív hűtése van.
itt egy kép róla, látod a belét, korrekt munka - a táp maga nagyobb helyet foglal, mint a 2 végfok :))
Ui: egy Soundstream Ref 200 még ma is megvan, 92-ben vettem, valami 150 eFt körül, akkor ez 4 havi átlagkereset volt :)) - az erősítő ma is kifogástalanul üzemel, egy örök darab.
A "D" osztályú PWM végfokok már a high-endben is jelen vannak, basszust hajtani meg mindig is elég volt, 60-80Hz-ig úgysem annyira kritikus a fül.
Amúgy vitarában nem tudom, milyen, de a legtöbb autó ott elvérzik, hogy nincs zárt kamrája a hangszórónak. Innentől tök mindegy, mit raksz bele, meg milyen peremmel, ha a hangszóró mögötti levegő és az előtte lévő levegő kis kerülővel, de találkozik, és ez a kis kerülő nem egy hangolt tölcsér. Akkor ott ette meg a fene ahol van.
Jobb autóknál az ajtóban, meg a műszerfalban egy kis (sajna csak 1-2 literes) zárt fészek van a hangszórónak.
Egy ilyen sorból 80% még D osztállyal is nehezen...
A veszteség meg meleg formájában távozik, és a hűtőventillátor hangja se az igazi, meg a 60 fokos kifújt meleg levegő se az igazi, főleg az utastérben. ha meg csomagtartó, ott befülled, mert oda nem megy a klíma hidege.
80% felett az LC rezgős alapokat láttam eddig, amik hatásfoka rohamosan gyengül max terhelésnél nagy áramokkal.
De mutass egy kapcsolást, vagy eszközt.
Hifi erősító meg ha nem is tiszta A, de max AB osztályú, aminek alap, hogy nem nagyon megy 60% fölé a hatásfoka, B meg C mehet 80-90% közelébe, és utána jön a D osztály, ami meg nem hifi, elvileg
"Mielőtt nagyon szidnád ezeket a tápokat, minden PC-ben ilyen van, sőt a dugasztápok 99%-a is ilyen már - ott nem zavar a zavar? :DDD"
szerintem ez azért is lehet, mert én eléggé ezermester tipus vagyok, de beszéltük távtartót kell faragni, stb, nem biztos szívesen fogok bele, de valami jó ár érték arányú hangszóróról beszélhetünk hátha kedvet kapok én is más is, illetve mit is kellene csinálni még?
Ennél azért jobb a helyzet hatásfokilag, a DC-DC konverter már 7köznapi eszköznek számít, 80% fölött is lehet a hatásfoka... persze van a végfoknak is vesztesége, de ne mondd már, hogy ez érdekel valakit is... a 200W csúcs már komoly érték, de akkor is az ÁTLAG teljesítmény 10-20W csak.
Ez a 20W nem az a 20W, amit ráírnak ezekre a kommersz autórádiókra (peak-to-peak, 10% THD, 2ohmra) 12V-ról 4W hozható ki, hídban max. 16W, amire ennél több van írva, az prospektus hazugság.
Zavar: az nincs, némelyik 100 kHz-en megy, az meg jól szűrhető
Mielőtt nagyon szidnád ezeket a tápokat, minden PC-ben ilyen van, sőt a dugasztápok 99%-a is ilyen már - ott nem zavar a zavar? :DDD
De, igazából jó tud lenni, de kevesen hallottak olyat, sztem még te se. Pedig ez relatíve olcsó hobby... döbbenten olvasgatom, hogy műanyag bizbazokra, díszlécekre, krómgyűrűkre röppennek a tízezresek szó nélkül, viszont egy 30 eFt-os első hsz szett beszerelése a legtöbb Vitara user igényét meghaladja :((
Igényes autóhifi az autónál kezdődik persze, ez igaz, de a prémium márkákon is akad csillapítani való - ha meg nekiáll az ember megcsinálni egy ajtót, zajcsillapítóval, bithumen lappal, akkor majd" mind1, hogy Suzuki vagy Audi ajtó... szóval az autónkat kár temetni e szempontból.
Hallottam már a 90-es években kiváló Swift I beépítéseket is.
amelyik erőlködőben kondipufferes DC-Doubler van, azt kukába kell vágni.
amelyikben van megfelelő áramátalakító, na az meg sokszázezres téma, és hatásfoka botrányos.
DC-ből nagyfreki, ebből mondjuk 2x70 vagy 2x90V minimum, azt vissza DC-be, ekkor már lesz egy szimmetrikus tápom, amire akár egy quad405 is mehetne, na eddig elment olyan 60% hatásfok, aztán jön a végfok táp hatásfoka, de biztos ingyen van az áram, megéri 1kW-ot elszopizni 200W zenéért.
Meg tenni bele a zajgenerátort (DC-AC-DC konverter) és rá a zajszűrőt, csak mert miért ne.
Bár akkor már beletenném a saját 1500W-os 230V tápátalakítómat, és beraknám hátra a saját hifimet :)
Autó hifinél ott kezdőnek a parák, hogy az aksi feszültsége még minidg 12V , bazi nagy áramok kellenek, nagyon vastag kábelek, de így is rángatja a feszültséget az elektronika. is.
Vitara sztem nem jó alap hifi építésre, szinte új autót kéne építeni. Biztos lesznek, akik megteszik a nagy világban, sok sikert! GL+ -ban - megint sztem - hangszóró csere Hertzre jó kompromisszum lehet és ha lent van a kárpit, jó orosz szigetelés, merevítés nem árt a pléh lemezekre.
Hertz jó hangszóró, de nem volt nagyobb arra a helyre?
Az én megközelítésem a következő volt:
A tesztautózáson GL+ automatát kaptam, nem arra koncentráltam, de saját autóból átülve érezhetően gyenge volt a hangminőség ( FM - FM összhasonlítás). Akkor elkezdtem nézegetni, mit lehetne berakni más hangszórót, míg gyártották a verdát.
Aztán megkaptam a GLX-et, iPOD-ról megy a zene és a GLX-hez jár +2 magassugárzó előlre.
Megállapítottam, pont annyira jó a zene, hogy nem szedem szét az ajtókat ( meg akkor már szigetelést is tennék bele), meg 135 km/h, 3500 rpm ( pl. emelkedőn) felett van annyira zajos a motor, meg a szél és gördülési zaj, hogy pláne nem szedem szét a verdát.
Egymáshoz néztük a haver GL+ -át a GLX-el, és egyértelműen hallható, hogy nem csak a két magas sugárzó miatt, de jobb a GLX hangja. Nem nyúlok hozzá.
GL+ -hoz valszeg hozzányúlnék, de rengeteget kéne szigetelni. Túzfalat, motorháztetőt, ajtókat, padlót, csomagtartót, kerékjárati üregeket és a tetőt is. Minenhonnan jön nem nagy, de egyenletes zaj. Ráadásul tolótetős a GLX-em, szóval summa summarum, nem nyúlok hozzá.
Ha utasom van, nagyon ritkán tolom 11..13 fölé a hangerőt, egyedül se sokkal többet tolok neki.
Talán egy motor hood szigetelést beteszek a gyári fölé a lemez alá, kb. 1 dB-t fog számítani.
Túzfal nagyon nehéz ügy. a pedáloknál van valami szar, az nem sok.
Nem azert hangszigetelik ujra az autot hogy jobban szoljon a hifi,hanem azert mert aki sokat es nagy tavolsagokat tesz meg az alig eszlelhetö alattomos vibrácio sokkal jobban kifáraszja.
Ezek tuc-tuc eszközök, normális zenénél elvérzik a java. Anno elmentünk valami hifi szerűséget venni egy szál opera cd-vel. 99% egy hosszabb kitartott hangtól nagyobb hangerőn összeesett, torzított mert nem volt bennük tápegység. Nem tudom autó fronton mi a helyzet (nem is izgat), de nem csodálnám a hasonló viselkedést. Impulzusban nagy áram ok, aztán elkezd kisülni a puffer...
A jó mély nem pufog, a "pufogás" 100-120Hz körüli kiemelés, tisztességes mélyet 80Hz fölé nem szokás engedni.
Pont ezért pufognak ezek az olcsó 16 centis kárpit hsz-ok, mert a valós mély hiányát 100Hz körüli kiemeléssel pótolják, attól lesz olyan "vastag, lötyögős" a hang.
Na de ez külön szakma, nem is megyek nagyon bele :))
Nincs nagy tapasztalatod jó autó-hifiben, ugye? Igen, 100Hz alatt nagyon vág a kicsi üreg, ráadást jól is van csillapítva - ezért van "túlméretezve" a mély... 30cm hsz 300W-al, egy nagy szobába is bőven sok, autóba meg épp elég.
Talán fura (de csak a hozzá nem értőknek :D), de egy jó SUB-al még a cintányér hangja is sokkal jobb!*
* amikor lecseng, az amplitúdóval együtt a frekvencia is lecsökken, egy 50cm átmérőjű cinnek komoly mélye van - csak nagyon alacsony hangerővel... de kihallatszik. Ha fosch a hifi, az levágódik, a hangszerek meg nyeszlettek, testetlenek lesznek :(
Habár ez még nem a Hertz,de ugyanígy van az is berakva.
Egyébként nem értem,hogy egy aktív subtól miért jobb a hangzás. Az első hangszórók ugyanolyan vackok. Attól,hogy puffog,még nem lesz jobb. Szerintem.
Normális hangszóró cserével is el lehet érni élvezhető hangot. Magas érzékenységű hangszórókat kell venni és meg tudja hajtani a fej is. Nyilván jobb lenne egy erősítővel,de akkor már cserélném a fejet is......kérdés mennyi gyári funkciót buknál ezzel?! Pl kormányvezérlés,kihangosítás,tolatókamera....
A fejegységek nagy része kb 4x15 wattot tud,a minőség az más téma.
Nekem a műszerfal alatt ciripelt. Nem találtam, melyik vezeték ütögetheti belülről a műszerfalat, ezért egy pici szilikon ködöt befújtam. Ennek kb 2 hónapja, azóta nincs semmi hang.
Onnan nekem is zörög valami, szervizben állítólag nem találtak semmi. A biztonság kedvéért és mivel továbbra is zörgött időnként otthon is szétszedtük, sajnos nem találtunk semmit. :-( Azóta is ha úgy van kedve ciripel egy kicsit. Bosszantó-
Ezt találtam, ugyan csak lada granta a törtenesek föszereplöje de szerintem erdemes megnezni hogyan lessz jobbitva a tetö, az ajto belso, maga a padlo hang szigetelese hazi szinten es szervizben profi szinten.
a masodik youtube ablakot nyissad, utana közeptájtol indul a móka, kibelezett belsö.
Írtátok a kőfelverődéseket, erre létezik átlátszó fólia. A hangszóró ha az sx4 ből indulok ki az ua kb mint itt a vitaránál láttam csak ugye ebben is van csipogo, én egy sal aktív csővel érem el a kívánt hatást, nem drága és ha kell a hely akkor 1 perc és kiszedem. Hiába kap jobb hangszórót ha nincs ami meghajtsa, mert ha jól láttam a fejegységen nem nagyon voltak hűtőbordák.
Az SD kártyán található egy hitelesítő kulcs az SDX_META.DAT file-ban.
Az SD kártya CID regisztere és még néhány file első 2K részéből van csinálva egy HASH (SHA-1) "üzenet" ,majd ECDSA algoritmussal titkosítva van. Mivel minden kártya CID regisztere más (és ez nem irható!!) így minden kártyán más a kulcs.
Szóval ha simán lemásolod nem fog működni...
Nincs rá jelenleg ingyenes, publikus megoldás... :)
annyi megjegyzésem van, hogy az Accessories listában lézetik hangszóró upgrade, nem tudni mit jelent.
Haverom GL+ hangját összehasonlítottuk GLX hangjával ( amiben eleve van két csipogó elől pluszban) és fülre megállapítottuk, hogy a GLX hangja sokkal jobb és nem csak a két csipogóval. Elkpzelhető a GLX jobb hangszórókat kap, de semmi infó nincs erről.
Másképp: a GLX hangja van annyira jó, hogy nem éri meg hozzányúlni. a GL+ ( és sima GL) esetében tuti hozzányúlnék, hangszóró csere esetleg szigetelés is. 8 dolláros OEM hagszórók lehetnek a Vitaákban. A GLX lehet 15 dolláros. Nem tudom.
Ezt nagyon nem értem: az 1979-es kiadású skoda 120-l is tudta a ráindításgátlást, mechanikusan a gyújtáskapcsoló csak egyszer indított, ha lefulladt, le kellett venni a gyújtást és újra lehetett 1x indítózni. Az igniszemre simán ráindítottam már én is járó motorra, de mondhatjuk, hogy 13 éves cucc, azért. Node egy friss autónál? Amikor a kompi tudja, hogy jár e a motor és letilthatná a köszörülést.
Köszi a gyors választ, akkor marad a hangszóró kábelről levett jel :) jól néz ki ez a karbon fólia te raktad rá vagy meg csináltattad valakivel, én még a műszerfalon lévő cuccokra is eltudnám képzelni.
Szia,mi fóliáztuk le az ezüst elemeket. A szétszedéshez: az első ajtót 2 csavar fogja,ezen kívül a többi az patent. A hátsó ajtónál is 2 csavar van + egy patent kívülről,amit a kis háromszögben találsz (ennek a közepét benyomod és úgy lehet kiszedni). Az egyik csavar az ajtónyitó mögött van,itt ezt egy műanyag darab takarja. Alá kell finoman nyúlni és kipattan a helyéről.
Amikor leszeded az ajtót,2 csatlakozó van a vezetőoldali résznél (nem túl hosszú a vezeték). A többi ajtónál 1-1 csati van. Ezeket simán szét lehet húzni.
A könyöktámaszos részt is fogja pár csavar,mind látható helyen van. A többi pattintós.
Tovább tart leírni,mint ameddig szétszeded :)
Rombolni nem tudsz,ezt most ésszerűen összerakták :)
Elég jó cikk, látszik, hogy a japán gyártók nem hazudoznak annyit. Lásd ott még a Mitsu 5 százalékos elteréséből is mekkora balhét csináltak. (Persze ezt igazán a mocskos Renault robbantotta ki, fújta fel..)
Sajnos már csak néhány önálló japán gyár marad.
Ja és milyen motorok nincsenek a mérések közelében sem? A kis turbósok.
Kiváncsi leszek a suzuki 1.4 turbósa is ennyit hazudik fogyasztás terén?
Sziasztok! Nekem van egy januárban vásárolt vitarám és szeretnék segítséget vagy véleményt kérni abban hogy mióta meg van az autó az eleje tele van kavics felverődés nyomaival. Kissebbel nagyobbal, minél jobban vigyázok annál több lesz. Főleg a lökháríton találok. A régi autómon nem tünt fel ennyire. Ti tudtok e valami megoldást erre vagy ezt nem lehet kivédeni sehogy sem. Előre is köszönöm.
Nekem nem az ablak zörög, hanem a vezető üléstól balra, kb. pont a fülem magasságában...azt hittem hogy az állítható magasságú övtartó műanyag, de nem, mert ha azt lefogom, akkor is adja azt az enyhe cicergő hangot.
Valószínűleg a B oszlopból jön, arról a környékről ahol az öv van feltekerve, illetve az Airbag felirat. Lehet hogy az oszlopba hajtogatott légzsák cicereg kicsit, a fene se tudja...
Úgy látszik ez suzuki betegség,mert a swiftemnek is zörgött az ablaka,pedig kétszer is megpróbálták a szervizben megcsinálni,de végül beletörődtem,erre most a vitarámon is zörög ha csak 8-10cm. engedem le. Kíváncsi leszek mit reagál majd a szervíz,vajon lesz-e gyógymód.
Az új Vitara egyik legnagyobb előnye a remekül áttételezett váltó. Fogyasztás, fordulatszám és relatíve menetzajbarát megoldás, ráadásul aránylag rövid úton jár és határozott. Talán ennek is köszönhető, hogy nem annyira robbanékony a kocsi induláskor, viszont a motor sem akar kiugrani 140-el az autópályán. Egy Wagon R-hez képest teljesen más, nem érdemes párhuzamot vonni a karakterek között.
A miénkben most kb. 5000 van és határozottan érezhető, hogy dinamikusabb, mint vadiúj korában. Mondjuk én akkor sem keveselltem a teljesítményét. Nem vártam 1.6-os benzinmotortól 300Nm nyomatékot. :-)
Csak a pontosság kedvéért: a miénkben az antenna van ott és azt kell átforrasztani. Maga a chip középen van,transzponder(immo),transzmitter,microcontroller,stb egyben! ☺
Amit belinkeltél, az a leírás ellenére sem a mi elektronikánk! Ahol a nagyjából kör alakú tokozáson egy ék formájú bevágás van, ott a miénkben szinte ugyanakkora kidudorodás. A régebbiben a bevágással ellentétes oldalon van a chip, ezáltal nagyon közel a kulcs tollához. Az újban, amilyen a mienk is, a chip a kidudorodásban van, a legmesszebb levő pontban. Ezért nem érzékeli az autó elektronikája a kulcsot!
Egyébként az átforrasztás nálam is megtörtént, (szakszerűbben mint a videón :-) ) teljes sikerrel.
Tudna valaki egy navi másolatot készíteni, és elküldeni vagy feltenni valahova? a content tartalom nem kellene, csak a többi
az érdekelne hogy milyen a szoftver struktúra, milyen mappa és fájl nevek vannak, mi a sys.txt tartalma, mi az indító exe neve, milyen a pontos verzója
Ha az akkumulátor gyenge, az csak a töltés megszűnésekor derül ki. Vagyis hiába van benne kisebb akku a fejegységen lekérdezve 14,4 V van. Ha leállítjuk akkor zuhan a feszültség.
Ebből egyenesen következik, hogy a kisebb akkunál ugyanúgy leáll, de hamarabb be fogja indítani.
Érdekes a szerelő véleménye. Bármilyen 12 voltos rendszernél a feszültség szabályzóról 14,4 volt töltőfeszültség jön le. Bármilyen 12 voltos feltöltött aksira ha rámérsz 14,4 voltot fog mutatni a műszer. Akkor milyen különbséget érzékel a rendszer aksi és aksi közt ? Ha legközelebb arra jársz, légyszíves kérd meg a szerelőt, hogy magyarázza el részletesen a dolgot. Szerintem sokunkat érdekelné a dolog, de így elsőre nekem csak a szerelő okoskodásának tűnik a dolog.
Én ma voltam az 1000-es átvizsgáláson ( gusztáv), Az olajcserét megkérdezték, mondták, hogy ha akarom akkor kicserélik, de nem előírás. Ezekben a motorokban már nincsenek kopások, olyan pontosan és precízen szerelik össze, hogy simán elég a 15-ösnél vagy 1 évesnél cserélni.
éééés megkaptam a tippet, hogy hogyan lehet véglegesen kikapcsolni a start-stop rendszert.
Az egyik kedves szerelő elárulta, hogy ha egy normál nem start stoppos aksit rakunk be a kis autónkba akkor a rendszer úgy érzékeli, hogy alacsony az aksi töltöttsége és nem álltja le a motort.
Ma voltam olajcserén. Suzukis gyári egységcsomag: 4l olaj, olajszűrő + ajándék: kárpittisztító, zsíroldó, mosószer. Az egész munkadíjjal együtt 14900 Ft.
Fejegység firmwareben van egy adatbázis, ami a SD serialokat tartalmazza, amin ki lett adva térkép. Az SD (Secure Digital) kártyának van egy sorozatszáma, ami egyedi és nem lehet módosítani. Ezt a gyárban kapja meg.
Mivel a fejegység tartalmazza a navit és a kártya csak a térképet, így tényleg a fejegységet kell mókolni hozzá, ha "frissíteni" akarsz.
Nem nagyon van, de nem is nagyon frissült a térkép. Pl. a nagylaki, aradi új autópályát még nem tudja, hétvégén próbáltam.
Márkaszervízben harcolj, van-e újabb térkép, félek új SD kártyát kell venni 80eFt-ért, de megnézném előtte tényleg frisebb.
Van olyan indiai weboldal, ahol letölthetőnek tűnik a térkép frissítés ingyért, de ez csak Indiában található, lehet elírás, lehet működik, próbálkozz, keresgélj.
Azt tudom, hogy "prémium" gyártóknál ( BMW, Benz, Rover, Toyota) pénzért adják a friss térképet ( pl. DVD, SD), esetleg olcsóbban, ha volt már a kocsidhoz adva. Jó seft..
Egyelőre nem lehet hivatalosan frissíteni. Túl pici piac a Suzukinak kis hazánk, szóval tesz rá, hogy hogyan navigálsz a gyári cuccal. Viszont kicsit lentebb említettem, hogy beszéltem hozzáértő szervizessel a témáról. A kártyát másolni, vagy frissíteni azért nem lehet, mert hardverkulcsos. Célozgatott rá, hogy a fejegység szoftverét kellene megheckelni, hogy ne kérje a hardverkulcsot, onnantól elvileg szinte bármilyen navigációs szoftvert és térképet lehetne használni vele. Remélem előbb-utóbb megoldja valaki. Kis fejszámolás: ha évente friss gyári térképet akarnék, akkor az 80 ezer / év, 10 év alatt 800 ezer navira... Barátságosan hangzik.
Sziasztok, a gyári SD kártyára hogyan lehet frissítést szerezni? Olyan megoldást keresnék, hogy a megvenném a térképet elektronikusan, és rátölteném PCn az SD kártyára. Erre van reális esély?
Ez a fejegységre vetített navigáció eddig nem nagyon mozgatott, majd megoldom ahogy eddig, szélvédőre rakott teloval, azonban felmerült bennem a kérdés, hogy ha lehet venni "olcsón" gyári sd kártyát navi szoftverrel, akor az autóben kell legyen beépített gps egység. Vagy rosszul vondolom? Persze mindegy, mert gondolom úgysem lehet csak gyári szoftverrel elérni.
Én saját magam készítettem, 20×3 mm-es laposvasból, ebbe hegesztettem M6×25 mm-es süllysztett fejű csavarokat. Az én kerékpárszállítómhoz elől 200 mm, hátul 140 mm hosszú lett, 2-2 csavarral, felül nagy lapos alátét és önzáró anya rögzíti, a tetőcsomagtartó és a kerékpárszállító közé még 3 mm-es gumicsík is került. Az önzáró anyákat meglazítva oldalra kihúzható a sínből. Különösebb szakértelem nélkül meg lehet csinálni. Még az előző (Opel) autómhoz készítettem, de már a Vitara gyári csomagtartóján is használtam.
A T-horony a tetőcsomagtartó kereszt rúdjában lévő sín, ebbe csúsztatható egy speciális négyzet fejű csavar amivel rögzíthető (bilincses megoldás nélkül) kerékpártartó, tetőbox stb.. Lent a csavar, de legalább 3 féle méretről tudok (30-40-60 mm). Szóval a gyári tetőcsomagtartó rúdban lévő horony mérete, szélessége érdekelne, hogy milyen csavart szerezzek be hozzá. Remélem nem magyaráztam túl.
amit ladislaus6510 (10053) produkalt, az teljesen jo volt. ugyhogy addig csesztetem a suzukit amig nem lesz jo. youtube televan normalisan mukodo mirrorlink dolgokkal.(fejegysegek, de nem suzukik)
10 napos ( :-))) ) használat után nagyon pozitív csalódás ért az autóval. A teszteket olvasva jóval magasabb fogyasztásra számítottam (átlagban 6.5-7 literre), ehhez képest egyáltalán nem kímélő stílusban vezetve jelenleg 6.0-t mutat a műszer. (Tudom, tudom még csak pár napos, meg majd a következő teletanknál kell számolni, de ennyit azért nem csalhat a műszer.) Az első napokban Budapesten felment 6.5-ig, vidéken pedig lement 5.6-ig a fogyi mutató, aztán szépen beállt erre a 6.0-ra (530 km után).
Szóval tetszik.
Egy kicsit lustának érzem az autót.
Ha jobban odalépek neki, nincs az a leszakad a fejem érzetű gyorsulás (bezzeg a Wagonban kapaszkodni kellett induláskor ;-) ). Persze csalóka lehet a dolog, mert azért szépen lemaradoznak ilyenkor a "pályatársak".
1-esben nem szereti a pörgetést (indulj el és válts fel gyorsan 2-be), innen viszont már szépen húz a a motor minden fokozatban. Az eddigi Suzukijaim - régi Swift, Wagonka - pont alul tudtak nagyot pörögni és jól startolni (aztán persze kifulladt a dolog).
A nagylábú ismerősöm polgárőrként használ egy Vitarát,kb. fél éve és tökön babon keresztül hajtva is elvan 6,5 literrel. 4WD -s GL+ verzió sokat megy vele sáros közepesen nehéz földutakon,réteken is.Ennyi fogyasztás remek ettől az 1.6-ostól. Azt bánja hogy egy kicsit kevés a nyomatéka,előtte dízellel járt,de a benzinest is azért mostanra már megszokta a pörgetősebb stílusát.
Olvasva a szerviz-olajcsere gondolatokat, úgy érzem el kell mondanom az egy éves Vitarám szervizelését: Teljes program frissítéssel kezdte, aminek következtében újra kellett a telefonomat illeszteni a géphez. Aztán jött a szervizelés: Olaj originál 4 literes bontatlan műanyag flakon, légzsűrő-olajszűrő-pollenszűrő szintén eredeti bontatlan csomagolásban, amiket a szerviz vezető a márkaszerviz boltjából hozott át a műhelybe. A szervizt végző autószerelő a maradék olajat a 4 literes kannában , a használt légszűrőt és a pollenszűrőt a dobozába visszarakva belerakta a csomagtartóba. Ők nem használnak hordós olajat! Kaptam ajándékba egy lezárt dobozt, amiben zsíroldó, mosogatószer és kárpit tisztító volt becsomagolva. A szerviz vezető mondta, hogy ez a Suzuki ajándéka, amit nekik át kell adni az autó tulajdonosának. A szervizelést a szerelőműhely mellett lévő váróhelyiségből kávézgatás közben a méretes kirakat ablakon végig néztem. A számla végösszege 32620,-Ft volt. Pontos időre kellett mennem és két óra alatt végeztünk. Korrekt figyelmes kiszolgálás Szombathelyen a Szuzuki Siposnál!
Azért erdemes lenne GPS megmerni a valos sebesseget es a meröoraval összevetni, kiderülne mennyit csal az ora es mennyire nemigazak a fogyasztasi adatok.
Az említett szerelő elmondta, hogy van olyan tulaj, aki - igaz csak 90-100 km/h tempóval és országúton - kihozza 5 l alatt.
Megerősítem, ki lehet hozni, nekem is sikerült autópályán (benzin, AUT, 2WD). De nagyon türelmesnek kell lenni hozzá. :)
Ami talán életszerűbb: asszonykám vezetgeti főleg a járművet, és ő szinte kizárólag Budapesten. Reggel hatkor - fél hétkor indul, az igaz, de átautózik a fél fővároson Budaörsről a Cinkota garázsig, majd délután, tipikusan 16 h körül a kezdődő csúcsforgalomban vissza (délután általában már én vezetek, ha éppen idehaza vagyok). Így a fogyasztásunk a komputer szerint 5,8 - 5,9 l/100 km, és ez elég állandónak tűnik így a tizenháromezer-sokadik kilométer után. A valós sem lehet sokkal több, 6 liter körül mocorog. Egy tank benzin két és fél hétig elég így, napi (munkanapokon) kereken 50 km-rel számolhatunk (ez 700 km két és fél hét alatt), és tipikusan 42 - 43 liter körül szoktam tankolni.
Csak halkan jegyzem meg, hogy az 1.3-as benzines, első generációs gömbölyű Swiftem ennél iszákosabb volt még kézi váltóval is, 7 liter alatt picivel állt meg. A még korábbi szögletes, automata váltós Swiftem meg télen elpöfékelt akár 9 litert is százon, városban, de nyáron se adta alább 8 liternél.
Nahát, nézzenek oda, egészen közös álláspontra jutottunk! :)
Naná, hogy a szervizek nem véletlenül ragaszkodnak egy adott márkához, de, hogy a te szavaiddal éljek: az sem túl elegáns, ha emiatt elhajtják az ügyfelet, nem? :)
Nekem benzines 2 WD -m van jelenleg kb.2500 km van benne. Az első tankolásnál a műszer 6,1-et mutatott és tankoltam bele 6,2-t. Megjegyzem a szalonból kijövet az első kúton 45,6 l-t tankoltam. :) . Azóta mértékkel de csökken és én is megtudom erősíteni, hogy 1-2 tizedet csal a kocsi a valós tankolástól. Szerintem ez még belefér. Most tartok ott, hogy a kocsi 5,6-ot mutat, bár még kb 200 km van a tankolásig.. Azóta nem tankoltam de az utolsó tankolás saját mérés 5,85 volt. Én úgy érzem lassan, de csökken. Nem hiszem, hogy látványosan kevesebb lesz, ha beáll - a kereskedés szerelője szerint akár 6-8 E km - , de ha 5,5 körülire hozná az maga lenne a csoda. Az említett szerelő elmondta, hogy van olyan tulaj, aki - igaz csak 90-100 km/h tempóval és országúton - kihozza 5 l alatt. Nem tudom félek ez nekem nem jönne össze, de ha belegondolok, hogy a totalcaros tesztben is emlékeim szerint azt írták, hogy az egyik leggazdaságosabb benzinmotor, még akár lehet is.
A vezetési stílusom ? 1000 km-ből 600 országút ahol lehet 110-el, és nem vagyok egy gyorsuló bajnok sem. Városban pedig ahogy a forgalom engedi. Összességében egy alap lúzer. :)
Grat. a 3.65 millás verdához,ami feketében és alap felszereltséggel nem is mutathat rosszul! A fogyasztása meg egész kíváló,és ez még csak lejjebb megy, ahogy majd bejáródik a szerkezet.Ár érték arányban a Vitara Magyarországon verhetetlen,legyen az diesel v. benzines. :)
Ha fogyasztási adatokat írtok, legyetek szívesek írjátok oda, hogy benzines vagy diesel. Ok ki lehet következtetni, meg lehet csak én vagyok béna és valami profil adatban ott van kinek mi van, de könnyebb lenne. Köszi
Szia ! A sógórnőm is most vett egy ugyanilyent 2WD-st,és neki 1100km után 5,7-en áll a fogyija. Igaz ő a legalapabb típust vette,ami létezik.Viszont A-ból B-be elviszi,magasan ül benne,jól kilát belőle neki ennyi elég! Ja,és egy kis alku után 3,65 M HUF-ért elhozta a szalonban álló fekete szépséget... No comment! :)
Ügyvéd, orvos, autószerelő - bizalmi állás. Ha át akar verni 100 módja van az átverésnek.
Volt már zsír új japán autóm, természetesen a márkaszervízbe vittem , amikor kellett, minden rögzítve a szervízkönyvbe. Amit kellett cseréltek , olaj, szűrő, lapátgumi, pollenszűrő, stb. előírás szerint. Nem is volt olcsó, volt egy kis bújtatott költség stichtje ( magát a verdát olcsón vettem haver dílertől, mert olyan felszereltsége volt, ami csak állt Amszerdamban a kikötőben, de nekem meg pont jó volt , 4WD, de spoiler nélkül és acél felnikkel és "csak" két ajtó, meg nem népszerű színben). A kötelezőn kívűl semmi baja nem volt a verdának, még egy izzó sem égett ki, azaz a szervíz a típuson nem sokat tudott kaszálni.
Nos eljött a 3 év gari lejárta és láss csodát egy 3 éves verda, második autó, alig hajtott - a motor hajtókar kikéredzkedett az alu blokkból, beállt a motor elég messze. Trélerezés, márkaszervíz, hogy van ez, stb. Hívom a gyártót, hogy van az, hogy egy világhírű motorgyártó, F1-en is tolják motorja 3 másodperccel a gari lejárta után beáll. A beszélgetésből érezni, hogy rutinos a góré, nem az első ilyen esete és annyit tudnak tenni méltányosságből, hogy a 1,5mFt-os új motort, odaadják 1,3 milláért ( egy 4+mFt-os autónál).
Márkaszervízben azt mondták típushiba, megmutatták ott álltak sorban a 3 + éves motorok.
Sose tudom bebizonytani, de sztem a 3.év utolsó utolsó reviziójánál akár homok is szórhatnak az olajba, motorba, hogy legyen szervízmunkájuk.
Az egész verdát kaputt motorral eladtam ( neki) jó áron egy olyan fickónak akinek volt trélere, meg alu hegesztője és csinált egy pöpec verdát a bnőjének fillérekért.
Ha akarnak, átvernek, bárhogy próbálsz kavarni... de manapság, mikor a bizalom és a kapcsolat érték, én nem lőném el azzal, hogy ELEVE meggyanúsítom őket a csalással (mert mi másra utalna az, hogy viszem zacskóban az olajat, aztán meg pislogás nélkül figyelem a kezüket :D)
Ha így viselkedem, így is fognak hozzá(m) állni...
Igen, a szerviz helyében erre azt mondanám, mi ilyet teszünk bele, ehhez adjuk a nevünket, de ha te másért "rajongsz" az a te dolgod, de akkor a te felelősséged is... a szerviz nem olajlabor, hogy mérlegelje, amit vittél, jó-e... a belevaló, amit ők adnak, pecsét és slussz.
Persze tudom ám, hogy a szervizt nem (csak) ez vezérli, hanem az üzlet, csak egy kicsit ördög ügyvédje voltam :))
Annyi rosszat hallani márkaszervízekről úgy általánosságban. Én is szeretem kiválasztani az olajat amit a járműveimbe rakok. Nem feltétlen azért, mert olcsóbb, de utánaolvasok, megpróbálom a nekem ár/érték arányban legjobban megfelelő MINŐSÉGI alkatrészeket, kenőanyagokat kiválasztani, és a saját autómat/motoromat azzal üzemeltetni.
Szerencsére írtátok már itt, hogy van ahol még be is mehetsz a szervízbe, ez korrekt és szimpatikus. Sajnos megint magyar szokás, hogy fordítva ülünk a lovon. Én vagyok az ügyfél, én fizetek, nekem kellene diktálni, nem lesütött szemmel szívességet kérni a szolgáltatótól, hogy ugyan legyenek kedvesek a pénzemért az én igényeimnek megfelelő normális, korrekt munkát végezni. ...kellene...
A 6053-as hozzászólásomat ismét beteszem. Ez a fő kiindító gondolat, nem az, hogy mibe kerül.
"Szervizes mesélte: "Sok marha (!) a tök jó olajat leengedteti....................... Nem baj, olyan szép, hogy a következő olajcserés autóba tökéletes"
És, hogy ezt meg is tudják tenni, arra legjobb alibi, hogy ők nagy kiszerelésben kapják az olajat, és egy mezei kerti kis kannával öntik az autóba.
Bukási esély: 0,00 %
Ha a már fekete olaj volna, nehezebb dolguk volna!"
Ki lett hangsúlyozva, hogy ugyanazt szerzem be, amit ők tesznek bele, lezárt dobozokban. Azt mondták elhiszik, de ez a gyakorlat náluk.
Ahogy Blaskowitz is írta: Büntetésül, hogy nem akarom, hogy valami más kerüljön bele, sokkal drágábban, ezért, nem adják a nevüket a munkájukhoz, de a munkadíjat be kaszirozzák.
Olvastam szerviz költségeket itt: 12 e Ft az olaj vett ára, a szerviz a hordós, kerti kis-kannával beletöltött olajra(tehát pont részemre nem biztos, hogy mi kerül bele) 16 e Ft körüli összeget számol.
Ha egy 1000 km futott leülepített olajat tesznek bele, nem fog azonnal, garanciális idő alatt miatta probléma lenni, csak hosszabb idő alatt lesz különbség.
Igaz de nézzük a másik végletet: mi van, ha nekem az ÖMV olaja nem felel meg, mert én mondjuk a Shell-ért rajongok? (Tévedések elkerülése végett mondom, hogy nincs semmi bajom az ÖMV olajaival, most csupán hitbéli kérdésről folytatok elmélkedést.) Vagy csak egyszerűen utazom a Shell SMART pontokra, azért? Ha már az én autóm, hadd mondjam meg, hogy mit szeretnék bele. Legalább az elvi lehetőségem legyen meg, a szabadság érzete.
Különben velem talán egyszer fordult elő, hogy az akkor talán öt- vagy hatéves Swiftembe én vittem az olajat be a márkaszervizbe. Kibírtuk. Én is, a márkaszerviz is, meg a kocsi is. :)