Jah, amúgy a múlt héten ki lettek ezek cserélve, meg 2 új hátsó rugót is kapott a drágaságom, meg az első gátlóimat is megcsinálta Kárászy. Nem kicsit lett álom a vas... :)
Miért van az, hogy ha autópályázok az autómmal (740iL), akkor egyszercsak elkezd világítani a dsc lámpája, és nem is reagál a gombra. Leállás-újraindulás után minden okés megint. Azt vettem észre, hogy akkor csinálja, ha kicsit haladósabbra veszem a figurát. Tehát ha 130-al megyek egyenletesen, akkor később jön elő. Ha ettől nagyobb a tempó, gyorsítás-lassítás, akkor meg 1-2 kilométer múlva elkezd világítani.
A tempomat is hasonlót produkál. Ha csak tartom a 130-at, akkor minden okés viszonylag sokáig, de ha fékeznem kell, és utána visszagyorsítani, vagy a belőtt sebességről gyorsítok a gombokat nyomogatva akkor lelövi magát, és utána vissza sem tudom kapcsolni.
akkor valaki visszaelt a neveddel, van ilyen. az a valaki aki igy mutatkozott be hogy "Hieronymous vagyok a 7er fórumról." es lenyegeben ezt irta: "Érdekelne esetlegesen az illető cég elérhetősége, E38-as klímát szeretnék átnézetni,"
Sziasztok, eladóvá vált E38 730D 2001 shadowline M pakettes autóm.A ködlámpa hiányzik mert kilopták, amúgy nincs hibája, olajcsere előtt, de a gyári olajat szűrőket adom hozzá.
juhejj az autom miota nalam van, eloszor mutat telitankot a muszer :) szetszedtek es kitakaritottak a jeladot. ja es ha mar ott voltak kicsereltek a kontakthibas csatlakozot ami miatt egyebkent a muhely udvaran egyszeruen megallt az auto, mert a benzinpumpaknak nem volt foldeles. (riszpekt, barhol mashol megallhatott volna)
Érdeklődni szeretnék természetes e ha (e38 740d): félóra autókázás után, (ma lettem rá figyelmes) a motorháztető baloldala sokkal hidegebb volt mint a jobb, felnyitottam a motorháztetőt és a baloldali hengersor felől kellemesen meleg volt a motor, a jobboldalinál meg izzott a levegő.
Félek h valami gond lehet ebből.
Van még egy másik problémám is, többnyire akkor forul elő ha megálok egy kicsit a kocsival és még meleg motoral ujra beindítom, nagyobb gázadásnál elkezd kerepelni a motor és feketén füstöl, nem gyorusl, leveszem a gázról a lábam és ujra elkezdem nyomni és utánna megszunik a probléma
Egyébként bivajerős semmi gondom ninics vele nem is füstöl, szerlő előtt nem is tudtam produkálni, amit eddig sikerült leszűrnöm, hogy meleg motornál jelentkezik, többnyire kis állás után.
Köszi a választ Ha valaki járt már így kérlek az emilre küldjétek vendel@inf.elte.hu
Tegnap hoztam el az autómat Horkicsék műhelyéből. Lassan két év szopás után végre elmondhatom, hogy zsíííííír a 750-em, és megtaláltam azt a szervízt, ahova vinni kell!!! EDC rendben, szervotronic rendben, mindez korrekt áron, nagyon korrekt hozzáállással, szerényen, nem okoskodva, mint a korábbi sok nagyérdemű, aki nagy hanggal volt, aztán nem tudta megcsinálni...
adalek: amig szar volt a benzinpumpajan a visszacsapo szelep, addig hidegen jol indult. amikor kicserelte, onnantol hidegen is szar lett. kell az a nyomas-ellenorzes asszem.
Neki az volt hogy az egyik injektor elcsoppent melegben. Ettol az egesz szivosor megtelt benzingozzel egy ido utan, ami miatt a motor eleinte dus kevereketet szivott. Ez nagyjabol megfelel a mi tuneteinknek is, azzal a kiegeszitessel, hogy nekem ezekszerint hengersoronkent legalabb egy injektornak kell ezt csinalnia.
pont azert mert mindenbol ketto van, valami olyasminak kell lennie, ami fokozatosan megy tonkre. mivel nagyjabol minden alkatresz egyidos, ezert ez tulajdonkeppen hihetonek tunik.
pedig ugy tunik hogy nekem bizony megy a benzinpumpa ha raadom a gyujtast. azert ez 1987, van benne valami crash detection (gyorsulaserzekelok, lufi), lehet hogy az megszakitja, nem tudom.
lehet hogy nem konkretan ezert, de nyilvan ezert is kell a balesetes auto aramellatasat megszuntetni.
de most a lenyegre visszaterve, nekem bizony tekeri a 'benzinkort' a pumpa, tehat eleg kivarnom.
De álló motornál szerintem nem megy folyamatosan a benzinpumpa, csak amíg felépül a nyomás. Tűzvédelmi okokból, képzeld el, hogy karambolnál kiszakad a motor és elrepül, elszakad az orrod előtt a benzincső, és vastagon lelocsol benzinnel, mert a szivattyú még mindig megy az aksiról. Ismertem egy házaspárt aki így bennégett egy autóban. Ezért úgy vannak megcsinálva, hogy ha 2 másodpercig nem jön főtengely fordulatjel a motorvezérlőnek, elejti a tápszivattyúrelét.
viszont ha ez lenne nalam a jelenseg, eleg lenne raadnom a gyujtast, es varni egy kicsit amig a benzinpumpak elhajtjak a levegot a rendszerbol. mondjuk kimondottan hosszu ideig nem hagytam meg gyujtason mielott inditoztam volna, de ki fogom probalni. (mennek a pumpak allo motornal is)
A gőzbuborék nyomáson is létrejöhet, buborék ellen úgy védekeznek, hogy a tápszivattyú szállítása cirka tízszerese a motor maximális igényének, így bírja tartani a szükséges állandó benzinnyomást. A benya nagy része így felhasználatlanul visszafolyik a tankba, hogy lehűljön.
Egy darabig. Nem ez a legfontosabb.Ha ráadod a gyujtást, fel kell épülnie.Ezt kell figyelni.+ öninditózás közben hogy viselkedik, ha nehezebben indul. Valahol errefelé lesz a problem szvsz. Valamikor régen szoptam ilyesmivel, de már csak rémképeim vannak róla:) A nagy melegben a benzinben gázbuborékok keletkeznek, nincs nyomása, a befecsiken kevesebb benzin megy ki.Persze ezek csak tippek, csaK próbálok agyalni kicsit...
Csakhogy nekem nem múlik percek alatt, ha napon áll, melegben órák múlva is így indul. Most beszéltük lenn a portással, azt mondja a fia Calibrája ugyanezt csinálja, az is csak nyáron melegben. Így meg egyre misztikusabb...
E30 fórumon olvastam régen ilyet M20-aknál. Valószínűleg onnan ered, hogy nem tartják meg a befecskendező szelepek a nyomást, és pár perc alatt befolyik annyi benzin a szívócsőbe, hogy bezabál és ezért nehezen indul. Aztán ahogy csökken a benzinnyomás és a befolyt benzin elpárolog és eltávozik amerre utat talál, megszűnik a bezabálás és ismét könnyen indul.
na kivancsi vagyok! gondolom hogy nem veletlen hogy mindenkinel a joidoben jott elo/erosodott a dolog (nekem mondjuk telen is csinalta, csak nem ennyire kifejezetten; akkor meg nem erte el az ingerkuszobomet)
hat vegulis az hogy most egy acelrugo, vagy valami egyeb erotarolo megoldas (gazrugo) az tonkepp mindegy is, de nekem megis az az erzesem, hogy ennek azert fel kell nyilni magatol. talan ha kivetelt kene talalnom az az E38 lenne, mert annak a mechanikaja az akkor divatos kis helyet igenylo darab. De ahogy a robbantott abran latom, mar az E65-ben is az egyszeru 'hagyomanyos' mechanizmus van.
Azért csodálkozom én is a csomagtartó fel nem nyitáson /bocs, hogy még mindig én/, mert a 27 éves E28-asomon nem látni, hogy hogyan csinálja, de simán rúgószerkezettel megoldja. Na nem konténerről való csavarrugóval, mint a Dacia Logannél..... Amúgy jó, hogy írtatok a Cora, Auchan parkolóban álló áthevült autóról, mert így eszembe jutott és kimentem a szatyornyi szerencsi csokit behozni a kocsiból. Beraktam szatyrostól a hűtőbe, talán lesz még valami belőle...
Nekem a 730i M60 ugyanezt csinálja, mint lentebb írtam leginkább akkor ha épp olyan helyen áll ahol az egész autó átforrósodik (jellemzően auchan/cora parkoló). A jelenség viszont szóról-szóra ez. Ha minden jól megy holnap megnézetem az M3Box-ban, ha találnak valamit írok.
Szia. Belekötnék egy nyomásmérőórát az üzemanyagrendszerbe a befecsikhez minnél közelebb(esetleg a gyári helyre) és figyelném folyamatosan. Inditózás közben is persze. Hátha... A TIS-ben van leírás hozzá.
ezt szakertsetek meg: E32, M70. hidegen (illetve mint latni fogjatok: hosszu allas utan) poccre indul. Melegen leallitva, rovid idon belul: poccre indul.
Majd az allasido fuggvenyeben egyre nehezebben indul, majd ha eleg sokat allt, ismet konnyebben indul. a nehez indulas = sokat teker (2-5sec), majd el-el kapja egy-ket henger, es aztan fel masodperc alatt megjon az osszes.
tehat nem egyszeruen a meleginditas, hanem hogy mennyit allt.
talan nem viszonyitasi alap, de ma megneztem egy f01-et, es annak olyan erovel nyilik fel a csomagterteteje, hogy aszittem orbitalis palyara all. kimondott sulyzozas lenyomni.
egyebkent eleg ambivalens erzes az f01. egy fapados 30d volt, igaz komfort ulesekkel. szoval ilyen tank, de mar nem ereztem kimondottan jol magam benne, viszont a hatso labter az e65-hoz kepest olyan mintha egy felig L-ben ulnek. a soft closehoz viszont olyan erovel kellett meghuzni az ajtot, hogy attol egy E38 becsukodik soft close nelkul is. az 'analog' ajtotamasz viszont tenyleg nagy suti.
amikor eloszor be akartam csukni az ajtot, fel percig kerestem a kapaszkodot. mondjuk vegulis nem gaz, csak nem 'default'.
Ugyanakkor peldaul ez mar ki tudja nyitni a kozponti zarat ha leallitom a motort. Ezt allitolag az E65-ben meg szervizben sem lehetett beleprogramozni. Szoval nem kell tornazni a kilinccsel hogy masodikra kijussak.
nem akartam beleulni mondvan hogy nem akarok majd kiszallni, de nem. ugyhogy ha hozzajuttok, batran probaljatok ki, nem fog bebillenni az instant get. igazabol nalam meg mindig az Alpina B12 6.0L E38 a favorit, akkor is ha egy csomo suti nincs benne amit az ujabbak tudnak.
Már rég le van kérve az FA, szerencsére a VIN-t ki tudtam szedni az emberből. Innen indult az eredeti kérdésem, mivel a listában nincs semmiféle klíma. Viszont klíma van az autóban, nyilván amiatt, mert ez ekkor már szériafelszereltség volt. Csak továbbra is kérdés, hogy tekergetős, vagy gombos. Egyébként DB08251, de mondom, már megvan a lista.
Pont ezért merült fel bennem is. Értelmét én sem látnám, de ebből ne induljunk ki, láttam én már 16:9 alatt is tekerenyűt jókedvvel-bőséggel, tehát nem lepne meg. Sajnos az eladó nem túl kommunikatív, baszik képeket feltenni a belsőről és 200km-re van tőlem. 400km-t nem feltétlenül autóznék, ha egyszerűbb módon is kideríthető, hogy a digitklíma volt-e alap facelift-es 40i-ben, vagy a tekergetős. Utóbbi esetben feltétlen tökön szúrom magam :)
Szó sincs róla. Mindössze évente kb 10-szer kell elővennem a realoem-et, így nem vagyok benne túl gyakorlott. Saját gépen ETK-m meg soha életemben nem volt. Tisztában vagyok vele, hogy hurka vagyok hozzá. Persze sosem késő tanulni :)
1. Lusta voltam utánanézni 2. Számomra csak egy nagy halom adat, cikkszám, maszlag jön le általában a realoem-ből, amikor ilyesmit próbálok megnézni, nem egyértelmű számomra (ha így jobban tetszik, hülye vagyok hozzá) 3. Céges gépről írtam, ahonnan a realoem nem érhető el (a fórum is csak kisebb trükközéssel), és mivel aukciós autóról van szó, sürget az idő
Ezt azért én is tudom, a központi zár és az ABS sincs rajta :) Viszont a lényeget kihagytam a kérdésből: a digitklíma volt alap 740i-ben, vagy ha nincs extraként klíma feltüntetve, akkor tekergetős van benne? Sajnos nincs ETK-m, tudom hogy onnan kiderül, ezért is írtam be ide a kérdésemet :) Köszönöm, hogy utánanéztél.
Az extralistán csak az extra felszereltséget látod, nem hiszem hogy egy 7er-nél ne lett volna alap a klíma.:) 2000.08 hóig volt a 4:3, 09. hótól pedig a 16:9. Ezek ETK-ból szépen kiderülnek ám...
Lenne még kérdésem E38-cal kapcsolatban, hátha valaki tudja a válaszokat. Egy 1998 év végi, már facliftes 740i-ről van szó. Ebben már szériafelszereltség volt vajon a klíma? Mert az extrái között nincs felsorolva a klíma, azt pedig nem feltételezném, hogy klímátlan lenne :) A másik: professional navit rendeltek bele gyárilag. 98-ban még 4:3 volt E38-ban? Mikortól lehetett 16:9-et kérni, illetve mikortól jött szériában?
hat az E32-e emel. lecsukni sem egy nagy muveszet. csak mivel jol ki kell egyensulyozni, hogy ne is legyen nehez lenyomni, meg ne is csapja fel, ezert gondolom hogy relative hamar (enyem 4 eves) elmulik a 'biztosan' kinyilik allapot.
Megtennéd nekem, hogy megnézed a forgalmidban, mennyi az autód önsúlya? Csak viszonyításnak kéne. Tudom, hogy a tied iL, nekem viszont kellene tudnom közelítőleg egy jól felszerelt 740i önsúlyát. vagy ha valakinek van egy klímás, tv-navis (4:3), motoros üléses 740i-je, és beírja a tömegét, azt is megköszönöm.
'ha jo napja van' akkor nekem (kettovel ezelotti tipus) felemeli a gazrugo a csomagtertetot. persze visszacsukni kezzel kell. lehet hogy ha neked is jo lenne a gazrugo, fel tudna emelni, anelkul hogy az egesz miskulanciat ki kene cserelni ilyen motorral hajtottra.
Úgy-úgy. Csak kiklittyantja /de szép nyelv a magyar/ a zárat, megemelkedik a tető egy centit aztán semmi... Ha esetleg olvasgatja valaki, aki már nagyon unja, hogy kiszolgálja ilyen téren az autó és kiszerelné, vagy van egy törött 745-ös példánya /Inkább ne legyen!/, amiből ki lehetne szedni, kiabáljon. Vagy németországi kapcsolat is jól jöhet, aki segítene beszerezni.... Köszi. A múltkor nem sikerült feltölteni a képet. Úgy látom, hogy nem látom.
Nekem is hasonló parám volt. Nálam Hidegen pöcc-röff, de ha mondjuk fél óránál többet állt, akkor nehezebben indult. Egy kis gázfröccs segített ilyenkor indulásnál. A megoldás nálam a szívósor hátulján lévő kartergáz visszavezető membrán cseréje volt. Igazság szerint a régi sem tűnt szakadtnak, de ha lelocsoltuk vízzel, akkor szörcsögött. Valami 17e volt a gyári új cucc. Alphától vettem. Tömítés is kell hozzá, de az külön van, én jól benéztem, szaladhattam el a wallisba venni. Jah, mindenki azt mondta, hogy le kell venni a szívósort, az meg nem kis macera, meg ugye ott is egy rakat tömítés. Csak egy kis nőgyógyász kéz kell hozzá, de mi ki tdtuk cserélni. Egy csuklós fejű 10-es racsnis-csillagvillás (kingtony gyárt ilyet) kellett hozzá, és megoldható volt. Azóta nálam minden okés. Meg ugyebár itt emiatt falsot szívott, dús volt a keverék, ráadásul rövid távon, ezért adtam neki egy kis cataclean-t. Sztem jót tett neki.
Újabb tünet, az autó még mindig E38 730i 1994-ből. Jellemzően akkor csinálja, mikor dögmelegben napon áll az autó és át van forrósodva. Indításkor az önindító forgatja de nem indul - két-három próbálozás után elkapja de le akar fulladni először, 5-10 másodperc kell hogy rendesen alapjárjon. Alapjárati membrán nemrég lett cserélve (előtte is előfordult ugyanez a probléma)
oszinten szolva nem ertek hozza, nekem kettovel azelotti tipusom van; a robbantott abrak az alkatreszkatalogusbol vannak. innentol csak sok sikert tudok kivanni a projekthez. :)
Igazán azt szeretném, ha felnyitná magától. Ha csak azon múlna, mindig két szatyorral közelítek felé, de valószínű inkább valami másik autóból a komplett nyitórendszert kell tenném beléje.
errol jut eszembe: az hogy mukodik az E65-ben hogy elengedem az ajtot es ottmarad? azt latom hogy van valami csillapito-szeru alkatresz amit feknek hiv, de hogy tudja-e hogy en most mozgatom az ajtot ,vagy egyszeruen csak fekezi akarmi van? mert akkor 'extrem' esetben magatol is ki/becsaphatja az ajtot mondjuk a szel.
Na ehhez lenne jó valami robbantott ábra féle, hogy el lehessen indulni egyáltalán, érdemes-e. Mennyire macera beszerelni, mely alkatrészek kellenek hozzá, merre vezetékeljen az ember, stb. Ahogy néztem donor autót csak-csak lehetne találni, de mit vegyek ki belőle?
ha csak a 'magatol' lecsukodas a problema, valszeg gazrugo cserevel orvosolhato. nyilvan csak gyari alkatreszekkel van ertelme nekilatni, azt nem tudom hogy bontottan hozza lehet-e ilyesmihez jutni, mennyire macera a beszerelese esatobbi... (ez a tipikus latvanyos extra ami atomjol tud jonni amikro az ember telepakolt kezzel kozelit...)
Olvasgattam a fórumot, ahogy néztem, a hetesek lelkivilágának mélyebb bugyraiba belemenő dolgokról is beszélgettek, úgyhogy hátha Ti tudtok nekem segíteni. Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan oldható meg E65-be csomagtér szervo utólagos beépítése. /Tudom, más meg a pokolba kívánja az egészet, de nekem meg úgy érzem nagyon kék..../ Az utolsó centiken már magát húzza be, a nyitó-záró hidraulikát viszont valószínű gyárilag kispórolták belőle /nincs rajta a lezáráshoz szükséges piros gomb, és körbe sincs az ajtókon szervo/. Eléggé zavaró, mert ráadásul néha "magától" elkezd lezáródni, ha nincs teljesen koppig felnyitva. Ha van valakinek használható ötlete, köszönettel veszem.
ha a drotkosartol nem latnal bele a tartalyba, akkor ovatosan rugalmas annyira hogy benezz mellette, de ki is csavarozhatod, rugo van alatta arra kell figyelni.
BMW markaszervizben, asszem olyan 2-3000huf kozott van literje. A tartaly majdnem egy litert nyel el ha mar a szuro kilatszik.
Pentosin CHF 7.1 valo az E32-be, az E38-ba mar CHF11. Ne hagyd magad ha az alkatreszes kotozkodik hogy szerinte valami mas is jo bele. Zold szinu az olaj, ha a tartalyban piros van akkor valaki ATF olajjal toltott utan. Nem nagy gaz, de akkor azert az olaj- es szurocseren erdemes elgondolkodni.
Hidd el, semmi gond a nyelvtudásommal. Ha a váltóm cikkszámát írod be, akkor hozza 850csi-től kezdve 318i-ig mindenhez. Ezért gondoltam, leszűkítem a váltómban található 3-4-es fokozat felújító készletének cikkszámára a keresést, és így dobta a linkelt oldalt. Arra volnék kíváncsi, hogy akkor ezen modellekbe van vajon ténylegesen ugyanaz a váltó, mint az enyémben? Mert az kizárt, hogy az m3 sorhatos 5sebességese legyen a 740i V8-as hatgangosa is, meg a 850csi V12 6 gangosa is. Szerintem...
Azért látja az összes típushoz jónak, mert az olajoknál a 83-as főcsoportban föl van sorolva az összes váltó cikkszám szerint, hogy melyikbe milyen olaj való. És ezt találja meg. Az ETK-ban oda van írva hogy "Bildtafelübersicht", és ahol ez alatt az áll az autótípus mellett, hogy "Getriebeöl", meg 83-mal kezdődik a képszám utalva a főcsoportra, azt nem kell figyelembe venni. Csak azt, ahol pl. 23-assal kezdődő főcsoportú kép van, és pl. Schaltgetriebe a Bildtafelübersicht alatt.
De a legújabb ETK-ban most nézem, már nem áll fenn ez a "hiba", szerintem kijavították.
A realoem meg... szóval érdemes felrakni egy rendes ETK-t.
A realoem-en elég fura dolgot találtam. Az E36 M3-am váltójának a cikkszámát szinte mindenhez hozza, pl: 540i, M5 3,6 , 850CSi. Ez teljességgel kizárt, totál máshogy néznek ki ezek a váltók, sőt van köztük 5 ill 6 sebességes is. Ezek után hogyan bízzak meg a realoem-ben? udtok olyan keresőt, ami tuti? Az érdekelne, hogy az alábbi cikkszám mely modellekben volt szerelve: 23211224908 . A realoem szerint http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=23211224908, de már nem vagyok meggyőzve. (523i pl miért nem?)
Lenne 1 érdeklődő kérdésem, hátha tud valaki rá válaszolni : E38-as / 750i alá be lehet-e építeni kétoldali kipufogórendszert, ami végigmegy a kocsi alatt és hátul is kétoldaliban végződik ? Egyesítődob és egyéb sufnis dolgok nélkül, jobb és bal oldal... Ha valakinek van tapasztalata vagy ismerete erre vonatkozólag, kérem írjon. Köszönöm.
Akkor mondjuk olyat tudok csinálni, hogy akksi le, átnézem a cuccot, a jobbos izzót átteszem és kipróbálom. Ha így megszűnik, akkor izzóhiba. Ha így is marad, akkor valahol máshol van a bibi. Vagy esetleg cseréljem meg a két izzót? És akkor ha a jobbosban is csinálja, akkor is kiderül. Így nagy kárt nem okozhatok, ugye? :)
Ha már xenon, akkor csatlakozok én is. Nekem olyat produkált 1 hónapja, hogy lekapcsolt a balos xenon, és kiírta hogy csekkoljam. Utána kikapcs-bekapcs, és működött tovább. Most hétvégén viszont ugyanez előjött, majd a kikapcs-bekapcs után 2 perc alatt megint villogni kezdett, és kialudt. Párszor még próbálkoztam, de egyre gyorsabban megadta magát. Ez izzó para lehet? Csakmert már kissé másabb volt a fénye mint a jobbosnak. Vagy nálam is az LKM haldoklik?
Pénteken leállított motor, bezárt autó, kikapcsolt világítás mellett égett a jobb xenonom. Aztán abbahagyta. LCM haldoklik, marginális diszfunkció, vagy...?
koszonom mindenkinek, valahonnan akkor kukazok egy masikat donornak.
etk szerint ezek kozul vmelyik van az automban
02 LIGHT AND CHECK-CONTROL MODULE 1 09/1995 10/2003 61358377398 ENDED 02 LIGHT AND CHECK-CONTROL MODULE 1 09/1995 03/2004 61356938288 ENDED 02 LIGHT AND CHECK-CONTROL MODULE 1 09/1995 61356942692 ENDED 02 LIGHT AND CHECK-CONTROL MODULE 1 09/1995 61356942695 ENDED 02 LIGHT AND CHECK-CONTROL MODULE 1 09/1995 03/2005 61356960254 ENDED 02 LIGHT AND CHECK-CONTROL MODULE 1 09/1995 61356961141 $537.86
es ha jol ertem, http://uk.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?sku=548686 ilyen kell nekem a masik vezerlobol kibanyaszni? vagy ez a tompitott feny intezi, es a helyzetjelzotnek kulon ICje van?
Ma megint eljátszotta hogy nem indult. "P"-ből át "R"-be és vissza majd indult. Holnap meglátogatjuk a szerelőjét - bár tudja a mocsok hogy mikor nem kell magát produkálni :D
Mikor a műszerek hülyültek tuti hogy D-ben volt, és biztos hogy csak az analóg műszerek hülyültek - szakmai ártalom hogy egy pár másodperces hiba minden körülményére emlékszem :) vízhőfok-sebesség, fordulat, pill. fogyasztás és az üa.szint. Ütemre, egyszerre de különböző irányba és kitéréssel mozdultak és álltak meg a legváltozatosabb helyeken. 5-6 másodpercig tartott, ezalatt 5-6 különböző pozicióban álltak meg. Közben a visszajelző lámpák és a kijelzők hibátlanok voltak, a váltó visszajelző D-t jelzett, a nagyobbik kijelzőn 90-92 km/h-t jelzett.
Most mikor nem indult a kijelzőn minden rendben volt, ezért is gondoltam először hogy az immo szart be.
Tegnap este furcsát produkált az autó. 1994-es E38 730i automata.
Már eddig is volt néha, hogy a műszeregység meghülyült, ,az összes analóg műszer bábjátékot játszott (gyak. random libegtek) egy pár másodpercig majd minden rendbejött. Ezt kb. 4-5 hete láttam utoljára. Volt egy eset mikor leállítottam, lámpa le, kiszálltam és égett a tolatólámpa (P-ben volt a váltó), pittyegett a radar mikor mögé mentem. Újra ráindítottam, mentem előre-hátra 2 métert és helyreállt a béke.
A tegnapi megint elektromos nyűgnek tűnik. Kulcs be, elfordít, gyújtásig minden rendben, indítani viszont nem lehet, néma csöndben leszarja hogy akarok tőle valamit. Volt már ilyen egy régebbi autómmal, a kulcsot felejtette el. Nosza kollégám TT-jével (na az egy külön mese, a 7er után gyak. egy gokart) haza a másik kulcsért - azzal is ugyanez. Megnéztük az aksit, 13,4V-ot produkált, így ezt ki is zártuk. Valami azt súgta (talán a fent említett 2. eset) hogy próbáljam a váltót elmozdítani P-ből és vissza - áttettem R-be majd vissza P-be, kulcs fordít és pöccre indult az autó.
Forrólevegôs állomással bármilyen ICt pár másodperc alatt ki- és beforrasztasz, még a lábnélküli BGA tokozásúakat is. A visszaforrasztás is egyszerûbb, csak rárakod a PCBre az ICt, levegôt adsz neki, és a megolvadó fém automatikusan a pad-ekre szippantja az ICt, a korrekt pozícióba. Nincs lehetetlen, csak szar szerszám ;)
akkor jol ertem, hogy ezentul lesz 2db olajkalyha 2000 (16d, 18d, 20d, ?23d?) illetve 3000ccm-mel (25d,30d,35d), es 3 benzin 2000(?18i?, 20i) , 3000(25i,30i, 35iv40i,) es 4400 (?50i?)ccm-mel?
azert ez annyira nem sok :-), mindenesetre koltsegsporolasra biztos jo.
mas. tudja vki, hogy az LKMembe milyen tipusu(szin, szam, stb.) ic felelos az elso helyzetjelzo vilagitasert? allitolag at van egve es szeretnem kicserelni.
Steeef, SexDoki, Rumcice, kösz a válaszokat, úgy látszik egész bonyolult tud lenni a megoldás. :-)
SexDoki:
nincs légzsák és igen, régi fajta 730-am van.
Megpróbálom a kapcsolócserét, remélem szépen ki tudom szerelni őket. Amúgy is ki akartam szedni a középkonzol elememeket, mivel jónéhány izzó nem világít. Valaki egyébként összeszámolta már mennyi van a kocsiban? Szerintem legalább 30.
Motorcsere nem lesz egyelőre, csak a váltó lesz kicserélve.
De ha már itt tartunk, itt is van hiba.
A motorblokk jobb oldalán valahonnan csepeg az olaj, pont a kipufogóra, szép kis füstöt generálva, ha már bemelegedett, ráadásul az utastérbe is bejön.
Tegnap leszedtem a trafók feleti műanyag burkolatot és azt vettem észre, hogy a mélyedésben áll az olaj. Honnan kerülhet oda? Most kitörölgettem, a hétvégén ismét leszedem és megnézem...
Folyamatosan rossz az ETK ill. az alkatrész szállítás.
Rendeltünk egy USA X6ba egy műszercsoportot (Mph kiosztású) a doboz amiben ma megküldték jó cikkszámú (MPH kiosztású) azonban benne volt egy KM/h skálás műszercsoport.200.000Ft.Visszaküldtük........
Ez igaz. Rendeltem egy fém biztosító pöcköt, ami az öv magasságállító bowdenjét az ülésvázhoz rögzítené. Jött valami műanyagpöcök (nem is egy, hanem mindjárt 20 darab egy egész zacskóval), amivel ha befogatom a bowdent, az ülés első mozdítására kiugrik a helyéről. Valami félre van cikkszámozva az ETK-ban.
Egy tipp, de E34-nél működött: rádugni a bal oldali kapcsolót a jobb oldali csatira és megnézni mi történik. E38-nál lövésem nincs, hogy van-e erre lehetőség. Azt se tudom hol a kapcsoló :)
valhol igazad lehet, csak szamomra nagyon bosszanto volt, en pl. nem engedhetnek meg, mert nem vagyok monopol helyzetben. viszont a csopoges megszunt, elmult egy het, az auto megy, meg orom meg bodotta :-).
mondjuk az zavart, hogy elottem vki "beleganyolt", vmi fekete tomito anyaggal be volt kenve a tomites kornyeke, nem en voltam az elso aki szetszedte...
A BMW is követi az adott piaci igényeket.Nem lesz többet V8as dízel motor egyik autóban sem.Törekednek a kisebb motorokra nagyobb teljesítménnyel, még jobb környezetvédelmi normák teljesítésére.A jövő motorjai a BMW-nél:
730d 245le ez az N57 motor ami az M57Tü2-t váltja egy merőben új motor (már létezik F01ben) (hátul vezérelt,cp4-es rendszer,új VNT turbótöltő stb,stb.)
Szia.Kb ekörül mozog a gyári feltöltőnyomás is.(1.7-1.8 permanens értéknél már vészüzem)
Egyszer hetekig dolgoztunk egy 740d-n (E65) mert autópályán 180-220 között állandóan vészüzemre tette az autót mivel eltértek a hengersorok feltöltőnyomásai az egyik turbó hibás geomatria szabályzása miatt azon az oldalon megnőtt a turbónyomás.
Ráadásul folyamatosan légtömeghibát (nagyobb töltőnyomás esetén nagyobb az adott hengersor beszívott légmennyisége így generálta a hibát)
A Bosch a világ egyik legnagyobb beszállítója az autóiparban így néha elfogadható hogy ilyen hiba beesik.BMW-nél sokkal több probléma van az alkatrész ellátással.
Személyes tapasztalatom ha vmi precíz nehezen behatárzoható dolgot rendelek soha nem jön jó.Nem a BOSCH-t védem ne érts félre.
Mondtam hogy az előtápszivattyú rendelés fog eredményre vezetni.
1 kérdésem lenne: E38-ban a klima gombok zöld kis ledjeinek kontakthibáját hogyan lehetne megjavitani? Időnként elkezdenek egyszerre villogni,néha pedig egyik sem világit! Meg lehet ezt valahogy javitani?
igen, illetve csak az eloszivattyut, nem kellett az egesz nagynyomasu szerencsere. masik tengely sem kellett.
nem ertem, hogy engedhet meg maganak ilyet egy ceg a mai vilagban?
ezentul szivem szerint nem vennek olyan autot amiben bosch cucc van, de szerintem ilyet ugyse tudnek megvalositani :-).
viszont ugy erzem, az e34hez kepest is higult mar a tartossag az e38ban, nem tudom, hogy egy e60/65re nyugott szivvel cserelnem-e le. ertelmetlen dolgokra nagyon nem szeretek kolteni.
viszont egy e32vel se jarnek sokkal jobban, korukbol kifolyolag majdnem 0larol kellene egyet felepiteni ujra, hogy csak autozni keljen vele.
ALPINA BMW sportfutómű (Gátlók+Rugók) az összes E38 as szériaszámú hetes EDC-s BMW-hez.... Münchenben vásárolt ( doboza is megvan ) Használt , de garantáltan sokkal jobb mint a gyári új!!! Új Ára 1800Euro! A gátlók nem szivárognak! 50.000Ft/SZETT áron ELADÓ!! NÉZD MEG!!
Amúgy egy 2000.05 havi 740i ben volt , 2005 ben lettek ezek az alaktrészek megvásárolva.... 18 cas felnivel használva teljesen komfortos volt , nem akartam nagyobb kereket a magyar utak miatt , inkább a futómű sportosítására törekedtem...
Budapesten meg lehet nézni , kihangsúlyozom HASZNÁLT DE TELJESEN MŰKÖDŐKÉPES ÁLLAPOTBAN!!!!
eddig se a v8d volt a huzo motorja a 7esnek, viszont ennek a hathengeresnek eleg jol feltornasztak a teljesitmenyet ahoz, hogy eleg legyen. es ezt a motort tobb model is megkapta, nem ugy mint a v8at, igy gazdasagosabb is lesz.
Azt nem tudja valaki, hogy a 7er miért nem kapta/kapja meg a 35d motort? A steptronicos 530d-nél az 535d listaáron csak 1,1 millióval drágább (az 530d alapból kézis, az 535d csak Steptronic). Hogy ne legyen konkurenciája házon belül a 740d/745d-nek?
"A háromliteres hathengeres dízel két turbóval régi ismerős, az új hetes BMW-ben azonban egy erősebb változata mutatkozik be.
Eddig a legnagyobb teljesítményű hathengeres BMW dízelmotor - amelyet a 35d-vel végződő jelzésű modellekbe építettek - 286 lóerős volt, és 580 Nm-es csúcsnyomatékot adott le. A tervezők azonban találtak még benne mozgósítható tartalékokat: a 735d-be már egy olyan kivitele kerül, amelynek 306 lóerő a csúcsteljesítménye 4400-as percenkénti fordulatszámon, és 600 Nm a legnagyobb nyomatéka, amely már 1500-as fordulatnál jelentkezik. Ráadásul úgy néz ki, a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást is sikerült vagy 4%-kal lejjebb szorítani, bár a pontos adatokkal egyelőre még adós a BMW.
A hetes sorozatban még az idén megjelenik az átdolgozott motor, a premiert követő hónapokban pedig a többi 35d modellben is felváltja a régebbi motorváltozatot."
Most már csak az a kérdés, vajon ezekután lesz-e még V8-as dízel?
hat nem irigyellek. en mar vigigjartam ezt osszel-telen, nem kis idegorles volt mar a vegere. sokszor olyan nagyon felesleges elmenni autot megnezni, mert rengeteg a szar, es elmegy ido, penz, meg az ember idegrendszere.
konkluzio: a hetes az csak hetes :-). bar neha hianyzik az 5os "gokartosabb" mivolta, de a hetest jobban szeretem.
amit nezess az legalabb egy retgmeres, legyen lemosva, olyankor "latja" az ember a kaszni allapotat, mindenfele takaromuanyagok hianya altalaban toresre utal, lampak azonosak-e, uvegek, stb.
futomuvet azt azert lehet erezni ha nagyon kuka, ha meg jo, akkor majd neked kell kicserelni elobb-utobb. :-). egy razopad azert nem art. feket, tarcsat lehet latni, ha nem nagyon takarja a felni, azt is erdemes belekalkulalni az arba ha cseres.
megnezni minden kapcsolot, nyitot vilagast, stb., hogy mukodik-e, ebbe is lehet egy rakat penz onteni, ha vmelyik modul stb. szarakszik.
es a legfontosabb egy diagnosztika, abbol sok minden kiderul.
es persze egy tapasztalt, sok BMW-t latot ember se art, plusz sok tipusismeret.
es ha ez mind megvan, akkor lesz egy jo autod, ami majd elromlik :-), de ha jo es megy, az az elmeny megfizethetetlen. :-).
Sziasztok fórumozók. Bmw vásárlás előtt állok, ebben a témában kérném a segítségeteket. A kiszemelt áldozatok : 525d 530d, (e39 )vagy 730d ( e38 ). Alapból 5-ös néztem, de mióta kipróbáltam egy 7-est, csak az motivál. Beleszerettem. A kérdés arra vonatkozna, hogy mit érdemes vásárlás előtt megnézni, átnézni, szervízben kiolvastatni ? Melyek a tipusra jellemző általános hibák? Külső jelekből lehet-e turbó, porlasztó, steptronik hibákra következtetni ? Várom a gyakorlati-elméleti tanácsokat, tapasztalatokat. Köszönöm.
Engem lehet érdekelni fog. Majd este megnézegetem, hogy mi is kell az enyémre, mert a jobbos kapmó az tuti le van törve, meg a jobbos kis ablaknál is van baj. Konkrétan nem megy vissza a roló. Az enyém iL, tehát maga a roló nem biztos hogy jó hozzá, de amennyiben szerelhető a cucc, akkor a kis rugók, vagy amik visszahúzzák jók lehetnek. Nem tudom hogy működnek, mert még nem volt időm beleásni magamat a problémába.
Azt nem tudja valaki, hogy a 7er miért nem kapta/kapja meg a 35d motort? A steptronicos 530d-nél az 535d listaáron csak 1,1 millióval drágább (az 530d alapból kézis, az 535d csak Steptronic).
Hogy ne legyen konkurenciája házon belül a 740d/745d-nek?
Illetve hogy lehet az, hogy 730Ld volt E66-ban, 740d/745d pedig nem létezik hosszú tengelytávval?
90/10 havi 750iL bontódik. Van benne pár finomság, pl makulátlan állapotú volleder austattung-os motoros memóriás, fűthető gerinctámaszos bőrbelső, hátul is motoros, körberoló, műszerfalelemek varrott bőrösek. Jó állapotú EDC-s gátlók, ablakos első lökös stb. Motorján kívűl mindene eladó. Kipróbálható állapotú automata váltó. Ha vmi kell hívj, vagy írj.
Nekem az is jó válasz, ha azt mondja valaki, hogy igen, ez 85%, hogy csúcs, azt így és így tudod MoDiCkal ellenőrizni, és ha mégsem, akkor railpumpa, amit így és így...
Hát az előttem szólók elmondtak mindent. Annyival egészíteném ki, hogy nem azért vettem a komplett 750i-t. Azt még régebben vettem a feleségemnek. Egyszer vettem hozzá egy tartalék motort, de mivel rájöttem, hogy mégsem valószínű, hogy az asszony kihajtaná a 750i lelkét, inkább néztem köré egy E36 M3-at.
Kézi váltóból nem hiszem, hogy átalakítás nélkül fel lehetne hardverileg rakni a V8 váltót, mert teljesen más a V8, pl a hengerszög is eltér, ha jól tudom. Hameg harangot faragsz, akkor kár egy V8 kéziváltót szétvágni, azokat elég drágán mérik. A 328i/M3 ötös váltójával dobálják a bontókban az őrkutyát, azzal célszerűbb. Vagy egy szerelhető harangos 735i váltóval még könnyebb boldogulni, és ha szétmegy A szofver rész az orbitális szívás igazándiból. Előbb kell egy olyan ember, aki azt garantáltan megoldja, és csak utána fogj bele!
hát ezért nem lehetséges más váltot betenni a v12-re.
Cigánykodni,harangot hegeszteni-persze lehet,de akkor minden lehet!!
Korrektül,egyedül a 850 válto jo rá!!!
SexDokinál a pont!!Elmondta röviden,tömören a verziot,árat,cserénél fellépő,EML.-problematikát.
Hát ne akarja tudni senki,hogy ha netán találsz is jol működö kézi 6-os váltot e31-ből,akkorazt ugye ha korrektül épited akkor kérnénk(komplett kuplungot,csavarokkat,kézi váltot,kulisszát,kardánt,meg a manuálisnak a motor,ill.eml vezérlőjét)-na ezt számszerűsitve ne adjuk össze!!
Beltérbe meg 730-735 manuálnak,a pedál szerkezete,felső kuplung munkahengere,és válto box része kéne!!
és ezért képes volt megvenni egy egész 750i-t...Misi mester szerint sem lehetséges...de a szakértő egyén állítja, hogy ült már olyanban...mindegy, lagalább lesz alkatrészem.
a 750 - ha fizikailag nincsenek elteresek, mittomen felfogasi pontok miegyasm, akkor fizikailag biztos osszerakhato egy manualis valtoval. viszont az EML osszedolgozik a valto komputerrel, nem tudom hogy az EML mennyire veszi zokon ha nem lesz kivel beszelgetnie.
Most mondta egy szakértőnek tűnő egyén, hogy az e32 féle 5L-es motort minden további nélkül össze lehet házasítani a V8 kéziváltóval. Igaz lehet ez? Kasza mester másképp mondta...
A csúcs nem feltétlen pisil, hanem ha magas a résvesztesége akkor simán alig fecskendez. Nem véletlenül mondtam a diagnosztikát sem, ez már nem zsiguli, hogy állítsunk egy kis úszószintet meg co-t a karbin.:)) Ha a csúcsok korrekt értéken vannak, még mindig lehet matatni railnyomás ügyben, de ehhez is a diagnosztika kell. Nem úszod meg..:P
Az lenne a kérdésem lényege, hogy mit, hogyan, miből mire lehet következtetni?
Én arra gondoltam, hogy valaki azt mondja: Igen, ez a nehezen indulás azért van, mert egy vagy több csúcs már kicsit bepisil, úgy tudod kideríteni, hogy melyik az, ha gyíkszemzsírral bekent kézzel végigsimítod a kartervédőt miközben rálehelsz a csomagtérfedélre, stb..."
De comodorból eladtak párat, ebből meg ahhoz képest 1-2 darabot. Amúgy ezért a fejlesztést is meg kell fizetni, nomeg ezzel csak pénzt lehet keresni... Amúgy a dokkolója nem olyan egyszerű, ráadásul LED-s optikai csatolással "repül" át a készülékbe a zadat :oDDDD
Adott egy 2002-es E39 530d, ami melegen nehezen indul, és beindításnál/leállításnál eléggé meglóbálja a kasznit. További jelenség, hogy D-ben alapjáraton fék mellett gurítva darabos, már-már rángat. MoDiC nem hoz semmi állandó hibát, gázolajszűrő cseréje javított valamelyest a helyzeten, de nem sokat. Menni megy gyönyörűen, hibátlanul húz, szépen kiforog. Tippek/tanácsok?
Az első MoDic is tudott élő adatott megjeleníteni. :o) Ez nevéből is adódóan motordiagnosztikából indult, mivelhogy az injektoros vezérlésnél jött ki az igény, hogy lehessen látni mi történik. Ennek volt MoDic és MoDicII ami lényegében memória kapacitásban tért el meg amelyiknek volt fényes kábelű körcsatia az tudott programozni is. :o) Emellett volt a DIS ami egy asztali PC-hez hasonlítható, Unix alapú és komplexebb eszköz. Ezt követően utódként jött a MoDiCIII ami egy cél PC mint egy cél noti dokkolóval és ehhez jött a sárga fej. Aztán jött a Group Testes One (GT1, mert ebbe a Mini is belekerült), ami lényegében hasonló mit a MoDICIII. ami már egy symbol kvázi wifis AP-n keresztül akár több fejet is lekezelt. Az IMPA lényegében egy fejlesztői környezetben használt fejlesztői eszköz ami az elkészült sw és hw. változatok tesztelésére, debug-olására alkalmas. Ez kezelői felületét tekintve egyszerűbb, mert nem egy szerviz-tool-ra készült alkalmazás, bár az EDIABAS könyvtár részben/egészben a MoDic-ban benne van. De visszatérve a MoDIC-ra. Ez egy célgép (még nem PC, Z80-s alapú, mert 80-s éveket írunk) és el sem tudjátok képzelni mennyi információ volt már ezekben is. Pl.: a hibatároló, élőadat, elemek megvezérlése mellett tanácsokat is ad a hibakeresés menetére, sőt bekötési adatokat (pin, feszültség, állapot) is adott a különböző vezérlő eszközökről. Igaz, kapacitását illetőleg elszaladt a lehetősége, ezért pl. nem is lehet minden diagfilét feltolni csak a legfontosabbakat, vagy egy másik "pisztolyszerszám" kell a programozásra és a kódolásra is.
Miki 24V :) Tipikus eset. Nekem még rogyadozik a polcom a W-Parts-ba vásárolt cuccoktól.A sajátba vettem.1hét folyamatos meló is kevés lassan,hogy mindent kicseréljek-beépítsek amit már megvettem. A tds-el haladok."Már" halad az összerakás :)
Nembaj, azóta sem volt időm kicserélni a gátlókat. Pedig már nem merek 100 fölé menni...tökéletesen igaz,hogy "a suszternek lyukas a cipője"
Az a bosszantó,hogy vagy 1 hónapja itt van a polcon az összes szilent ,összes lengőkar, kerékcsapágyak ,gátlók, rugók elölre hátra...csak időm nincs :(
eszlelheto a kulonbseg, nekem mar eleg ennyi. azoknal az autoknal feltuno ahol elol-hatul meg izzo van, a tukorben meg mar led. na az eleg mokas hogy LED-lampa-LEDle-lampale sorrendben villan fel es alszik ki.
Nem, nem volt, ez a szeria kimaradt. Cserebe bejott az uveg toloteto. Ja a tetokarpit levetel ugy indul, hogy toloteto uveg kivesz:-) es ha kenyelmesen akarsz csomagter ajto tarto teleszkopot cserelni akkor az ugy indul, hogy tetokarpit levesz:-) Bar nekem tegnap este sikerult enelkul is. Igaz hajnal negyed kettoig a baleseti sebeszeten voltam ezutan:-) na jo a baleset mar akkor tortent amikor a munka utan porszivoztam az autot, sikeresen lefejeltem az egyik ajto sarkat:-)
Ha megvolt a csúcsok cseréje, utána érdemes megmérni pontosan a fogyasztást, az alapján be lehet állítani a km óra titkos menüjében a korrekciós tényezőt. e39.hu-n van faja leírás hozzá....
Hibakódként nem fogja beírni a csúcs hibát, de élő adatoknál lehet nézni a csúcsok korrekciós tényezőjét. Én INPA-val néztem, és ami 3 vagy afölötti érték, annál a hengernél cserés.
Adott egy 2002-es E39 530d, melegen nehezen indul, és beindulásnál is, leállásnál is méltatlanul megrázza a kasznit. MoDiC nem hoz semmi állandó hibát, sporadikusan van gond a Vorvörderpumpe-val. Azt mondták, cseréljek gázolajszűrőt, hátha az megoldja. Nekem elsőre injektor/porlasztócsúcs/kihogyszeretihívni gyanús volt a dolog. Igaz, hogy azt a modic nem hozza? Ja, és rettenetesen csal a BC fogyasztásmérője (6,7 helyett 8,8 a valós).
Nem feltételezem, hogy nem láttál volna még ilyet, inkább a többieknek írom:)
Képzeljetek el egy kb 15*8*25 cm-es méretekkel bíró téglatestet aminek csak az egyik rövid fala nyitott, a többi teljesen zárt. ( hosszú felével párhuzamosan a menetiránnyal helyezkedik el a tetőben )
Ezt a kis nyílást eleve szűkíti a két zsanér ( az ajtó és az üveg ) , itt kell bedugni a két teleszkópot, amiből az egyik ( ami az üveget tartja ) kb olyan vékony mint a gépháztető tartója, a másik viszont ( ami az ajtót tartja ) kb 6 cm átmérővel rendelkezik.
A célszerszám arra kell, hogy miután bevarázsoltad a teleszkópot ezen a szűk nyíláson ( nőgyógyászok előnyben ) a hátul, a semmiben lévő végét ( amit lényegében nem is látsz mert ott megy még rengeteg kábel is két flexibilis csatornában ) valamivel felülről megtámaszd és lefixáld ( és ezt is még azon a szűk nyíláson kellene beügyeskedni ) , hogy alulról ( szintén csak érzéssel mert látni nem látszik ) bele tudd tekerni a félgömbben végződő csavart a teleszkóp eme gömböt fogadó végébe és annak még oda be is kell pattannia.
Természetesen ezt a szerszámot is ki lehet váltani némi kreativitással.
1db Original BMW Teile söprűnyél,hogy ne vágjon fejbe a csomagtér tető 1db csavarhúzó és a kezeid :) Annyi,hogy én még vettem egy marék biztosító elemet,mert sikerül mindig eltörni egyet :)
latom te is elvezed a kilatastalan kuzdelmet. mas okot nem tudok elkepzelni hogy teljesen hiabavalo modon probalsz mindenkit elhajtani a topikrol. keves sikerrel. :)
Hogy ugyanazt próbálnák elérni, az egy egetverô baromság. A 80as években használt ST14-es acélnál a mai PHS-acélok 50%kal kevésbé deformálódnak, akár 1200MPa szakítószilárdságot elérve. A B-oszlopnak központi szerepe van a karosszériamerevségben - különösen az oldalbecsapódásoknál - nem azért vastagítják ôket, mert nem bírnák el fejtetôn az autót, hanem a kedvezôbb (nagyobb merevséget kínáló) geometria miatt. Az meg végképp a dilettáns mórickalogikára utal, hogy ha valami nagyobb, akkor a tömege is az - a PHS-bôl készült B-oszlopok ugyanis alacsonyabb tömegûek az ST14nél. Ki kéne nyitni egy könyvet, mert sötét van.
Gondolom teljesen feleslegesen kérnélek meg sokadszorra is, hogy fejezd abba a faszságaidat, mert fingod nincs arról, amirôl szakérteni próbálsz - ezúttal is hatástalan maradna.
Szerintem meg nem a képzett mérnök a hülye, hanem az a képzetlen mekkmester, aki szaktudás híján és célszerszámok híján (hármat is elôirnak a mûvelethez) belekendácsolja házilagosan a teleszkópokat, aztán amikor a gatyába megy a fércesz, a fórumra jön böfögni.
szerintetek szentsegtores a feklampaban az izzok helyere LED-et rakni? most lepjunk rogton tul azokon a korokon hogy ugyis beaggod a checkcontrol, nem aggodik be mert illesztett ellenallas-erteku darabrol van szo. szoval bealdoznatok a gyorsabb eszleles oltaran a korhuseget? hulyen nezhet ki E65 modjara felvillano feklampaval egy E32?
hidd el hogy borulásnál is még jobb.... az utascellára nagyon vigyáznak. az anyagminöségnek pedig pont azért van értelme, hogy ne cm-es lemezt kelljen használni. ahová kell, oda beteszik az anyagot hidd el.... régen elmult már az a kor, amikor a jó anyag egyet jelentett a vastagsággal :)
Nem azt mondtam,hogy az enyémet akarom összetöretni :D
Csak olyan sokat hangoztatja a gyári propaganda ezt a kasztni merevséget,hogy lassan már úgy kéne mindenhonnan visszapattannia az autónak ,mint amikor leejtesz egy villáskulcsot a földre :))) De olyan húdesok képet nem közölnek...
Nameg néha elnézek egy elvágott tetőt, hogy mennyire kis pelenka anyagból van és olyankor hitetlenkedek picit....de én már csak ilyen vagyok :)
(hangsúlyozom, borulásról beszélek, nem frontál pusziról,mert arról tudom,hogy kegyetlenül jó a védelem,mindig is az volt)
mikor fog vegre leesni neked hogy senki sem az acel szakitoszilardsagarol beszel? egyebkent ertem en a szakitoszilardsagot, de ugye folyashatarra kell meretezni (ahol van, ahol nincs ott egyezmenyes folyashatarra), de ez mar mindegy is, nyilvan van osszefugges a kozott hogy magasabb szakitoszilardsag magasabb folyashatar.
amire en ebbol a hsz-bol aszocialnek az peldaul a hires-hirhedt pixelhiba. hogy az hogy van hogy meg nem lattam pixelhibas E32-ot, E38-bol viszont nem kevest? sot, E65-bol lattam mar. meg a francia gyartmanyu hatsolampa ami sok vidam harangozos percet okoz a tulajnak.
valamint, ha igaz, hogy az E38 board nyelvenek atvaltasahoz is mar szerviz kell? ami vicces ha az E32-ohoz hasonlitjuk, jo persze a ketto eg es fold en ezt ertem, de akkor is furcsa visszalepesek vannak neha pont az ilyen aprosagok teruleten.
Az is felmerült benned, hogy ezeknek a 10 év körüli autóknak amik már átmentek jópár tulajdonoson már esetleg meg sincs a manualjuk?
Vagy ha megvan akkor szinte 100%, hogy nem magyar nyelvű és az sem várható el a magyar tulajtól, hogy beszélje azt a nyelvet amilyen manualt talált a kesztyűtartóban. ( Vagy amit letöltött )
Az meg teljesen természetes, hogy a BMW Magyarországtól vagy nem is tudsz venni manualt vagy ha mégis van akkor többszörös áron adják mondjuk egy német nyelvűhöz képest ( több mint 20e Ft )
Ez tényleg szuper! Épp ma fedeztem fel a bajuszkapcsolón a "BC" feliratot, el is gondolkodtam rajta, mi lehet az? Majd most jól megnyomkodom.
Cseréltem első fékbetéteket is; hihetetlen hogy milyen könnyen és egyszerűen ment. Semmi szorulás, kalapálás, semmi rozsdásodás. Eszembe jut a Fiat Tipo, ahol egy ilyen manőver fél napig tartott.
errol jut eszembe, tudtad hogy magadnak allithatod ossze a 'menut' amit a bajuszkapcsolo nyomkodasaval a muszercsoport alatt kijelez? en tok veletlenul tudtam meg igy valaki mellesleg megemlitette. :)
sokaig nyomod a bajuszkapcsolot akkor kivant mennyisegeket kivant sorrendben osszekattoktathatod. nagyon allat. :)
ezeket mindentol fuggetlenul nullazhatod (s/r amikor a keypad feletti kijelzon a nullazni kivant mennyiseg van), nem befolyasolja a napi km szamlalo vagy atlagsebesseg vagy a masik atlagfogyi, es forditva sem.
Ha egyszerre nullázod semmi, ha pl az egyiket hetente, a másikat csak havonta vagy bármikor nullázod, akkor csak az arra az időszakra vonatkozó átlagfogyit mutatja. Lényeg, hogy akár 2 külön időszakot is tudsz vizsgálni.
nekem nem jon be a barna, de inkabb azert mert sose tudom eldonteni hogy ez most tonkepp akkor voros vagy sotetnarancssarga. :) de van egy hangulata az biztos.
koszonom, de egy picit azert csaloka a kep, majd csinalok normalisabbat is. attol fuggetlenul eleg jo allapotban vannak az ulesek, bar a bal elson mar latszanak a hasznalat nyomai. sok ismerosom mondta, hogy olyan az auto beltere mintha belesz@rtak volna, de nekem az elozo fekete borhoz kepest sokkal jobban tetszik. vmint a fekete tetokarpit is jobban bejon.
Mindössze arra próbáltam finoman utalni, hogy az autógyártás kicsit bonyolultabb annál, ahogy azt móricka elképzeli. Senkinek ne javasolj olyan hülyeséget, hogy ismeretlen vegyi anyagokkal festegesse a belteret, mert közülük rengeteg párolog nagy hômérsékleten. Leszámítva azt, hogy mit lélegezek be az utasok, ezek a gôzök hosszútávon filmréteget képezhetnek bizonyos elektronikai komponenseken - aztán lehet szirénázni a fórumon, hogy beszart a rohadt szemét elektronika.
Ha csak ennyi a problémád, ehhez a mûszercsoporthoz még lehetett alkatrészeket kapni, így külön üzemanyagszintjelzôt is: 62 13 1 379 777 (90l) A csere minden további nélkül lehetséges, mert ugyanazzal a jellel dolgoznak. Tehát a mutatód állása most is korrekt, csak 90es skálát képzelj mögé ;) Viszont ha a teljes mûszercsoport volt cserélve, akkor semmiképpen nem úszod meg a szakszervizben kódoltatást, ha azt szeretnéd hogy a BC is korrekt fogyasztási értékeket és hatótávolságot mutasson.
Ezek szerint az évekkel ezelőtti óracserénél rossz mérő került be és azóta is élt a tudat a 102L-ben. Gyanus volt,hogy ennyit nem csalhat a szintjelző, mert mikor bevillan, sosem tudok 81L-nél többet beletuszkolni a tankba. Sejtettem én, de inkább kérdeztem ;) Köszi a cikkszámokat is!
vizet es meszet a szellozobe, ventillator max fokozatra, aztan megoldja. csak a szelvedorol le kell vakarni mielott raszarad. szerintem tok dizajnos lenne.
a te autód 1988 július 7-én készült, 735i. 102 literes tank a szintállítós futómûvû kivitelek kiváltsága volt (SA220). Ez a 740iL/750i/750iL kivitelekben alapfelszereltség volt, a többinél fizetôs. A te extralistádban nincs SA220, tehát neked a kisebbik (90 literes) van bent. Volt egyébként 81 és 91 literes kivitel is, a szaúdi piacra.
Ha netán magát az alkatrészt keresnéd, és ellenôrzés céljából kellett az információ: régi raktári szám: 16 11 1 178 678 új raktári szám: 16 11 1 178 908 A kettô egyike kell a tiedbe.
szo sincs ilyesmirol. en csak azt hallottam-olvastam hogy e23 kaszniban teszteltek az m70-t. tehat kvazi 'gyarilag' letezett ilyen peldany. a gyarilag alatt nem a sorozatgyartast es az ertekesitest ertem. a teszt alatt meg azt amit: teszt celra.
egyebkent meglepoen jol elfertek a cuccok az E23-ban, meg a viszko is megvan, csak egy sokkal laposabb ventillatorral, es hat gyakorlatilag nem fer mar oda be semmi. lehet hogy a hutese ilyen ertelemben problemas, gondolom vigyazni kell ra hogy ne fozzek meg.
es a hangja, az egy alom. eskuszom mashol meg nem hallottam olyan v12 hangot. nyilvan a kipuff teszi, mert mi mastol lenne ket egyforma blokknak mas hangja, de akkor is.
Ez világos, arra akartam kilyukadni, hogy ezek az összetákolt cuccok sosem tartósak, a gyáriak sem. A gyárban kísérleti célokból ennél durvább tákolmányok is készülnek, de ezt semmiképpen sem szabad minôségi vagy üzembiztonsági etalonnak venni.
ismeros, megfogod az egyik veget, elkezded huzni, es jon vele minden.
mar az E32-on is szep mutatvany teleszkopot cserelni, pedig ott meg csak ketto van es a zsaner legalabb a helyen tartja a tetot. mar itt is erezni hogy a hangsuly a konnyu osszeszerelhetosegen van ('konnyu' = gyarban a specko szerszamokkal egy pillanat, otthon meg szivhat vele az ember)
Olyan érzésem van mintha egy új autót vettem volna:)
csak ez így nem került annyiba:)
Mondjuk az tény, ha az elején tudom, milyen komoly szívás ez a belső csere jobban átgondoltam volna...
Viszont így egy füst alatt kicseréltem mind a négy csomagtartó ajtót tartó teleszkópot, végre az üveg is megáll magában ( a vásárlás óta kézzel kellett tartani:( ) és az egész ajtó sem akar lejtőn visszacsukódni.
Mondjuk azt a mérnököt szivesen megismerném aki ezt tervezte és egy hónapon keresztül napi rendszerességgel teleszkópokat cseréltetnék vele...
a barna az szerintem nem semleges szin, ertem ezt ugy hogy az kb olyan mint a kek belso az usa autokban. a feher az gyonyoru de abba meg en se mernek beulni, es mutospapucsot huznek hozza :D
izlések és pofonok. fater e39-e is ilyen volt. fekete kivül, fekete belül, fekete tetővel, minden fekete volt. és annyira brutál jól nézett ki, hogy még:) egyik embernek tetszik, másiknak nem. ugyse tudjuk egymást meggyőzni;))
ha kesz a projekt, lszi tolj majd fotokat, erdekel!
nekem, ahogy a klimas kepeken is latszik, szurke padlokarpit fekete szonyeggel, kicsit kopottas fekete borkarpit, es fekete barsony teto- es oszlopkarpitok fekete kederekkel. az osszes szin a kocsiban a fabetetek es a piros varras a kormanyon es a szonyegeken.
nem uvegbol van a teto, igy kenytelen vagyok a levegot is beengedni a feny melle. :D
de nem ez a durva, mert ugye a v12-ot ha minden igaz meg az e23 kaszniban kezdtek tesztelni, tehat ilyen akar letezett is 'gyarilag'.
Nem volt ilyen gyárilag, az egy ugyanolyan tákolmány volt, mint a képen látható autó, kizárólag fejlesztési célokra. Nem véletlenül zúzzák be ezeket 4-5 év után.
Szükségem lenne egy 90/04 utáni E32 750i-re, kinti papírosra. Csak kiváló hajtáslánccal rendelkező példány érdekel, kasztni állapota másodlagos. iL is jöhet. Inkább legyen jó, mint olcsó, de ha a kettő találkozik az se probléma. Nem probléma, ha nem itthon van. Ha vki tud ilyenről, akkor értesítsen pls :)
Van egy db Goodyear UltraGrip téligumim 235/60R16 méretben, 6mm mintamélységgel. Pótkeréknek, tartaléknak, karácsonyfatartónak vagy aminek akarod :) Ára 5db ezres.
de nem ez a durva, mert ugye a v12-ot ha minden igaz meg az e23 kaszniban kezdtek tesztelni, tehat ilyen akar letezett is 'gyarilag'. viszont ennek a peldanynak valami olyan elbaszott jo hangja van hogy sirva kerdeztem hogy az enyem miert nem tud ilyet. erre azt mondtak: 'mert a tied kussban van.' - ez mondjuk igaz. :)
amikor kerdeztek milyen legyen a tetokarpit, akkor mondtak hogy mielott valaszolok uljek be egy E32-be. beulok es egyszeruen leirhatatlan volt az elmeny a fekete tetokarpittal. olyat kertem. nem bantam meg. de azt is megertem aki szerint ez depressziv mert teljesen mas hangulatu egy vilagos belso. mondjuk vajszinu az egesz, az kimondottan jo hangulatu.
Antracit tetô képen nagyon jól néz ki, de mindennapi használatnál elég depresszív érzetet kelt. Nekem az egyik E46ban volt anno, de a következôbe már nem kértem, holott filléres tétel (100-150 EUR).
tegnap szetboritottak a klimamat, olyan lesz mint az álom. brutalis ez a negyzonas megfejtes. ja es egy masik E32 highline mellett all az enyem, amelyiken ugyanezt a mutetet fogjak vegrehajtani.
a kompresszoromat szetszedtek osszeraktak ugy hogy hangja az nincs, viszont kezzel tekerve is, meg musszerrel merve is, olyan vakuumot es kompressziot allit elo, es meg is tartja, hogy le a kalappal.
ja es a hatso klimaboxombol szokott a gaz mint kiderult, a konkret las vegas van a burkolat belso oldalan.
a csomagtartoban az akksi fölött/mögött talalod a hidraulikat,van rajta szintjelzö,ha keves az olaj benne ugye nemmüködik,vagy csak nyekereg.
A tetejen van egy csavar,amit egy kisse modositott/kellökeppen megröviditett imbusszal ki tudsz csavarni,de vigyazz mert a csavar csak kb 2cm hosszu es van alatta egy kis tömites,ami könnyen beesik a kasztniba kitekeres közben.
Az olaj ami belevalo piros szinü hidraulikaolaj, ugyan az amit a reptülöknel hasznalnak.
Tehat iran az elsö közeli kis repter es valamelyik szerelö ott biztosan tud adni, eleg kb 2-3deci is ha tök üres a rendszer.
Betölteni meg felülröl tudod egy kis müanyag flakonbol,kb mint a regi ajtoolajozok voltak.
- RDC
na ez nem a kalibralastol függ.
Van egy rdc-s szelep azt kellbeepiteni a kerekbe,ezekbe beepitett akksi van.
Az akksi az elsö kerekfelpumpalasnal aktivizalodik es kb3-4ev utan feladja a szolgalatot, ugyanis folyamatosan jelet ad.
De ha inaktiv a rendzer,mert nincs a kerekben szenzor,vagy az akksi kuka seincs semmi baj,nyugodtan közlekedhetsz igy is.
- Szervoolaj a motorterben
ez egy tipushiba,a tartaly alatti csövek vagy szetmallnak/mennek vagy csak a tömitesük ereszt.
Ezek csereje megoldja a problemat.
- Allofütes
aktivalhato modiccal,barmelyik bmw szerviz aktivalja,ha viszelmagaddalleirast a programjukhoz,ahogy anno en is tettem! ;D
Költsege: 6AW
Ja,de ettölmeg nem biztos,hogy müködni fog,mert egy ennyi idös autonal allt.a hütörendszer szennyezettsege eldugitja az "umwelzpupat" ami az allofütes keringeteset kapcsolja a rendszerbe,vagy csak a magnesszelep döglik be rajta.
Csereje kb60ropi.
Amikben a fiuknak igaza van a 740d "leszolas-beszolas"-ban amikre figyelni kell, mert baj lehet belöle:
- Turbok (sajnos csak ha mar kesö lehet eszrevenni alltalaban,hogy rossz) nekem meg az eredetiek vannak,ezzel meg nem volt gondom. kopp,kopp
- Legmennyisegmerök (diagnosztika) nalam mar cserelve vannak
- Agrek (kipucolni!) na ez utan jobban fog menni a gep
- Kartergazszürö (csere) nekem ez meg hatra van
- Porlasztok (diagnosztika) mind a 8-at felujittattam
- Izzitogyertyak (diagnosztika) en mar mindet kicsereltem
- Vizpumpa,szijak,görgök (csere) nalam mar cserelve vannak
- Magasnyomasu pumpa (diagnosztika) nalam meg az eredeti
- Üzemanyagpumpa (inkabb csere,mert ez is anno az elsö szeriakban elöfordult,beszart es apro femforgacsokat juttatott az üzemanyagrendszerbe- következeskeppen pumpa csere,tank csere,komplett üzemanyagellatorendszer csere,porlaszok csereje,magasnyomasupumpa csere)
- Motorvezerlöelektronika (ebböl az egyiket az enyemen is csereltek mar)
Na ennyi ami spec.diesel,es folyt.köv allt.E38 hibaforrasokkal:
- Komplett futomü (elöl hatul) tapasztalat
- Automatavallto szerviz (mielött szetesik a rückvertz gang,olajcsere,olajszüröcsere a valltoban,diffiben,vezerlöpanel tisztitas) tapasztalat
- ABS,DSC vezerlöegyseg,ABS szenzorok (es a müszerfal vilagit mint a karacsonyfa) tapasztalat
- Ablaktörlö rele (mert egyszer csak hopp es nem töröl többe..) tapasztalat
- Zusatzlüfter (klimaventillator,99-töl csak cserlni lehet ara 100e ft) tapasztalat
- Pixelhiba a müszerfalon es a klimavezerlöben(darabja 30eft) tapasztalat
- Kiegeszitövizpumpa szelepekkel (koszolodas-tisztithato,de ha a magnesszelep ment haza akkor kuka) tapasztalat
- Rozsda a jobb oldali ajto aljan,csomagterfedel aljan a nyitogomb feletti reszen- tapasztalat
- Ja es a kiegeszitötartalyrol letörik a kivezetöcsonk, vagy a sapka nemtömit rendesen (tipushiba) nem tapasztaltam (meg..kopp,kopp)
Nagyvonalakban ennyi de hat ezen problemak nagy reszet biztosan sokan közülünk mar tapasztalhattatok..
Es nem elfelejteni hogy a legfiatalabb E38-as is mar 9eves,es a hibak többsegeert nem a bmw a hibas,hanem az elözö tulajok gondatlansaga, a hozzanemertö szerviz,a kor,a rossz üzemanyag,es a jomagyar utak!
az elektromos ülések egy 525i-ben is genyó nehezek... 11 liter hütöviz pedig egy m20-ban is van :)) 3 liter plusz olaj meg mondjuk 2kg egy 35i-hez képest.
Én már csak az üléseknél mondanék plusz 60 kilót, mert igazából alig bírtam egyedül kivenni az üléseket az 50-ből! Meg a 13 és fél lityi hűtővíz sem semmi, meg a 8 liter motorolaj...
oké, akkor két m52 :) akkor is 2x116 kg :) de hogy sokkal nehezebb mint az m3 motor, az holt biztos. az, hogy nem érzed az orrtolást, azért van szerintem, mert van alatta egy 40-es sperr difi :)
A háromezres S50 európában 286ló, amerikában 240. Én azt kétlem, hogy 321 lovas M3 motor volt S50 és S52 kóddal is, különböző köbcentikkel. Továbbá még nem hallottam a 355lovas M72-ről.
Az M50 vasblokkos nem?
Az tény, hogy a forgalmi nem téveddhetetlen, de fenntartom, hogy 90kiló plusszal tolná az orrát, és ennek semmi, de semmi jele! Tényleg! :-)
igen, a 3000-es s50 az amerikai m3, 286 lóerővel. Tulajdonképpen ha belegondolsz, vegyük ugy, hogy az m73 két db m50 blokkból van. (nem tudom hogy tényleg-e, nem is ez a lényeg, de a tömegek miatt közelithető igy.) mi a fenétől lenne 30 kilóval nehezebb csak két m50 blokk, mint egy?
Hát, őszintén szólva elég sok a kérdéses dolog itt. Mi az az M72? a 321 lovas M3 volt két különböző hengerűrtartalommal S50 és S52 kóddal?
Mindenesetre az autó hozza a forgalmi szerinti súlyát, szóval nem hiszem, hogy 90kilóval nehezebb lenne a V12. Azt el tudom képzelni, hogy a 150ill 152 kiló az a szívócsonk, leömlő, generátor, önindító, klímakompresszor stb nélküli súlyok, de akkor max 20 kilóval lehet nehezebb. Szerintem 90 kiló plusszal elég orrnehéz lenne.
Egy dolog biztos, az M3 forgalmi szerint 1460kg (carfolio.com szerint is), a MÉH-telepen 1451-et mértek az elkészült autón. Persze, tudom, benzintank meg minden, de drámai különbség nincs. És semmilyen szinten nem alulkormányzott, és az eleje sem ül mélyebbre.
ezek biztos hogy nem ugyanolyan állapotban voltak mérve. El tudod hinni hogy a vas m70 12 hengerrel ugyanolyan nehéz, mint a vas s50 6 hengerrel? nemá :) azért ilyen nincs még a mesében sem. azzal pedig hogy az m73 alu blokkos, jó ha 20 kg-t nyertek. szépnek tünik, de a kocsid orrában legalább 70 kg-al több van most, mint volt, erre az életemet feltenném.
A motoron kívül minden (váltó, futómű, kaszni, belső, alvázszám, stb), illetve a tükröket cserélte le valamelyik köcsög előző tulaj M3 optikájú hámlós műkarbon gagyiszarokra, és a difi egyes részei 325tds-ből valók. Az igazi buli az, hogy az S50, ami kijött 154kg, az M73 meg 152, tehát nem változott gyakorlatilag semmit az autó súlyelosztása.
Érdekes dolog, tényleg nagy a zsufi, de mégis egy helyen le lehet látni a földre. Mondjuk nagyon közel van a motor a kormánygéphez, és így sem csukódik pontosan a gyári géptető. Majd kell vennem egy műanyagot, amit megpróbálunk észrevétlenül púposabbra venni egy kicsit.
Sperres, nem hegesztett. Nem tudom, hogy milyen a sperr, de gyanús, hogy nem 25%. Szerintem inkább 40körüli. A 750i-be 25-öset tettünk, az nem ilyen direkt.
Sajnos a videó még megközelítőleg sem tudja visszaadni a hangját, élőben ezerszer szebb. Olyan öblös, mély a kipufogó mögött állva, hogy reszket az ember gyomra tőle. Hallatszik a tisztes köbcentimennyiség rendesen. Ugyanakkor normál menetben teljesen csöndes, ha leléped, akkor pedig hajaj! Ötezertől átvált egy érces, fémes vad üvöltésbe, és a hidrotöknél 30%-kal könnyebb lendkeréknek köszönhetően majdnem úgy forog, mint egy gyorsasági motor. Nem kell két másodperc alapjárattól leszabályig üresben. (egyesben sem). A végáttétel a leghosszebb 2,65-ös tds, de így is irtó hamar elfogy az 1-2. Így egyesben 70, kettes 115, hármas valahol 170 felett, a többit nem tudom. Áttétel alapján 6500-nál 325-öt mehetne ötödikben, de nincs a kaszni abban az állapotban, hogy ezt ki lehetne próbálni. Eddig kb 200km-t mentem vele utcán, és szégyen gyalázat, nem illik, meg minden, de elfogyott az 5mm-s futófelületű 245-ös ContiSportContact2 hátulról. De teljesen. És driften persze más gumival ment. Szóval élmény az autó, még sokat kell javítgatni rajta. Ha meglesz minden, a cél 400ló, 520-540Nm, azzal már kellemes lesz. Most főtengelyre számítva 315 körül van, 380Nm-rel, ami elég kevés, de cserébe sehol sem kevesebb 365-nél, még 800RPM-nél sem.
Hétfőn nem leszek ott, próbálunk egy kicsit pofásítani rajta egy polírral, mert ahány elem, annyiféle képpen fakult rajta a 3-800 mikronos festékréteg :-)
A szervo olaj melegedett el, azért lett olyan szögletes az utolsó kör.
Mondom, döbbenetes, hogy mennyire nyers és brutális tud lenni egy M73 kéziváltóval egy kis kaszniban! Folyamatosan fülig ér benne a szám, és a 750 elképesztően lusta, ha utána ülök bele. Itt lehet igazán érezni, hogy luxusautó, nem sportkocsi.
mindig gondolkozom azon hogy mikor lesz az amikor mar nem tudok meg ujat a kocsimrol. de ugy latszik azert odebb van meg az. szoval kipipaltam hogy megint ujat tudok :)
Olajpárát nem szív be, hisz ott a légszűrő. De nyugi, ezekben a dízelekben 2-3 évente fix költség a LMM csere, és ugye egyből 2db.
Nem jó rá a tdi turbó, ezt a kört már megfutottuk. A tied elektromos geometriás, a vw meg vákuumos. Az csak hab a tortán, hogy a két turbó ellentétesen forog, tehát max az egyik helyett lenne jó a tdi belsősége. Persze az se jó oda, mert teljesen más lapátok vannak benne. Nem hobbiból vett a cimbim se 2 újat, darabját 250 körül. Voltunk vele pár turbószervízben, turbó gyulánál is....
Elég jó kis pajta van otthon. Mondjuk úgy, hogy sokkal komolyabb dolgokat is megoldanak ebben. :D Még 0km-esen is ez lett volna a legcsóróbb autó ebben a pajtában. :D
De ránézek. Amúgy szerintem az lehet a baj, hogy a motortérbe csöpög a szervóolaj, a ventilátor lapát meg szétszórja, és olajpára van a motortérben, amit beszív a motor, és a legtömegmérőnek ez nem bizti, hogy használ. És mikor ilyen olajat szív nem megy, de amikor megforgatom a motort, a nagyobb levegőáramlás letisztítja a légtömegmérőt, és újra mér.
Én is beszállok a 740d kérdésbe. Eleddig volt izgalom. Autó vásárlása után telitalpas "próbáljuk ki hogy megy"-nél BC üzenet: Fail Safe prog. Víz levert. Hosszú idő után kiderült, az AC lett szarul összerakva. Plusz a gázolajszűrő volt dzsuva. Kb fél évet állt a kereskedésben, 1 liter gázolajjal a tankban. Mitől ne lenne koszos?
Gázolajszűrő csere(1800Ft), AC rendes bekötése, és az autó megy!
Motortérbe gázolaj szivárgás. Borítás elnyesett egy gumicsövet. Rosszat raktunk vissza, az leugrált. Kellemetlen dolgok. Felraktuk a jót (1000Ft). kicseréltem az általam eltört műanyagot( ajiba kaptam a bontóstól).
Eddig ennyi, és az autó szépen megy.
Illetve most kezdett el csinálgatni olyat, hogy néha alacsony fordulaton nem megy az autó. Turbónyomásnak már fel kellene épülni, de mégsem. A Geometriát elvileg valami vákum szabályozza, és mintha néha nem tenné. Valakinek valami tipp?
Még hátra van egy vízpumpa csere, meg a szervóhűtőmnél csöpög a szervóolaj. Ezt kell kicserélni, és akkor már egész jó lesz.
Szóval eddig 2800Ft és 4-5 munkaóra ami benne van az autóban. És nagyon élmény menni vele. Nekem 10-11 a fogyasztás hegyen völgyön.
A s6 D-röl csak jokat tudok mondani meg igy 450000 km meg 10 ev utan is,de a V8 D eleg elbaltazott konstrukcio lehet mondjuk kivancsi leszek az uj 535D-be mikor elfaradnak a turbok mennyi fog kozuluk allat modon fustolni. egy turbo boven eleg egy motorra. en is azert dontottem anno az S6 mellett mert fostam a ket turbotol, par eve egy db turbo csereje 500ezer HUF volt mindennel egyutt. C
egyelore csak telefonos segitseg, mert nem volt meg idom elmenni megnezni, szoval a valtom kussol, nem raz, szepen valt. cserebe kiderult hogy a kardan tamcsapagyam kornyeken kottyan valami :) hiaba na. :)
Én 38500km-n keresztül használtam a 740d-t egy év alatt, majd fél évet állt. Ez utóbbi lényegesen rosszabbat tett neki, mint az egy év használat. Költöttem rá én is, csak nem sírtam miatta, szerintem egy használt luxusautónál ez normális. Egyedül a főtengely-ékszíjtárcsa cseréjét vettem zokon, a többi benne van a pakliban. Részletesen leírtam a népitéleten "álom négy keréken" címen.
Továbbra is tartom, hogy Oberkellner nem járt rosszul azzal az autóval, szerintem nem talált volna jobbat itthon. Ő meg annyira hipermaximalista, hogy egy Seicentóra is komplett új Sebring rendszert vesz hengerfejtől a lökhárítóig egymilláért. A korábban leírt ráköltésbe pedig beleszámolta a tuning, hifi, és gumiköltségeket is, amik igen jelentős tételek voltak. Ő az a típus, aki az égegyadta világon mindent kicserél az autón, ami nem 100%, tőle kell csak igazán autót venni. Örülök, hogy ő vette meg az autómat, mert nála jó kezekben van. Én pl elvoltam 2rossz indítógyertyával, mert a másik 6-ról is simán és gond nélkül indult -20fokban is, csak a modictól tudtam, hogy rossz. Szóval a szopás mértéke attól is függ, hogy mennyire ragaszkodsz a tökéleteshez, és mennyire fáj a kiadás - mennyire publikálod.
nem mondod komolyan?! Őrület... A mostani trendek is azt mutatják, hogy a tulaj csak ne nyitogassa a motorteret, majd a márkaszervíz. De ezt ott sem nézték volna meg.
Más: Soltvadkerten lesz a BMWPoweres találkozó, oda nem jön senki?
persze volt ott e39 v8 amibe mar a masodik blokkot tettek bele mert ket honapon belul ketszer konyokolt ki a hajtokar
Azt tegyük hozzá, hogy a falevelek miatt eldugultak a vízlefolyók, emiatt az összegyűlt esővízből szippantott egy nagyot az a motor, ezért könyökölt ki.
abbol amit a szervizben lattam az alabbi summary jott ossze dizli-specifikus szivasok teren:
- turbo: omlik az olaj belole - adagolo: osszerohad a hengerfejjel, beletorik, draga - teljesen varazs motormegallasok, a komputer nem arulkodik
persze volt ott e39 v8 amibe mar a masodik blokkot tettek bele mert ket honapon belul ketszer konyokolt ki a hajtokar. szoval ilyen horrorsztorikat benzines oldalrol is lehetne hozni, de vegulis van anelkul is eleg szopoag.
Innen a fórumról "oberkellner",aki "bmw740d"-től vette az autót,Nekem két közeli ismerősöm is szívott vele,már egyiküknek sincs meg,gyorsan túladtak rajta....:((
jo bazz de ebbol a listabol a ket turbo meg a csucs ami a dieselsege miatt szamonkerheto, a tobbi mind van a benzinesben is.
a blokk meg nem azert esett szet mert szar, hanem amit irtal.
benzinesnel is bele lehet szaladni hulyesegekbe, ebbe kar belemenni hogy melyik mennyibe van.
bmw sose arrol szolt hogy gazdasagosan kijovunk vele, az max. egy e30 full fapad 316ivel lehet talan. (olyanom is volt) :-).
ettol fuggetlenul van igazsag a szavaidban, meg nem is :-), baratod sajnos igy jart, lehet en is igy fogok, de emiatt nem basz az ideg, legfeljebb leadom vasba, azt veszek egy 2tes golfot :-).
Én is szeretem a dízelt, mint a nickem is elárulja, de sajna csak akkor okoz örömöt is ha nem leharcolt darabról beszélünk. Sztem olyan max 150k km-re tehető az, ameddig nagyjából hiba nélkül el lehet ezekkel futni, utána pedig el kell engedni a kezüket...
en csak azon a velemenyen maradok, hogy csak arrol tudom hogy _biztosan_ nem romlik el, ami nincs is a kocsiban. hogy aztan a kocsiban levo dolgok elromlasa milyen lancreakciokat indithat el, abba mar en magam se szeretek belegondolni.
szoval en ertem hogy dizel, es eskuszom meg a hangjat is szeretem, de amikor meglattam hogy a ket turbo + 8 adagolo arabol felujitjak nekem a v12-ot, akkor azert elgondolkodtam.
Itt is leesett egy turbó, 5er-ben kicserélték de nem mosták ki a coolert. Ember meg álló helyzetben megpörgette, akkor szívta fel és elszabadult a pokol.:) Hál istennek csak addig forgott amíg volt olaj a coolerben. Akkor nem is derült ki semmi hiba, de rá 10k km múlva az autópályán kipotyogott 2 hajtókar a blokk oldalán...
Nah igen, sziszegés. Nekem az 530d-ben is sziszegett, először azt hittem természetes hangja van, hiába volt előtte jó pár turbós kocsim. Eltelt pár ezer km., a kék füst is előkerült.:) Felcsavartam rá egy vadi új turbót, és eltűnt a sziszegés. Konkrétan hulla csend lett, mintha nem is turbós lett volna a kocsi. Valszeg egy 7er-ben is van olyan zajszigetelés, hogy normál esetben nem igazán kéne hallani bármit is. Akiknek volt már ilyen kocsija hogy emlékszik rá?
Azért a fűzött motorblokk csere csak nem jellemző, hogy befigyel minden 740d-n. De nagyon durva ez a lista még anélkül is.
Mért kellett motort cserélni?
Nézz át az E60 topicba, van ott egy E65 V8 diesel megbontva a 4782-es hozzászólásban képekkel, ultrabrutál. Gondolom ott is motorcsere lesz. Áll a dugattyúk tetején az olaj, állítólag a turbó szétment és a motor felszívta az olajat. Láttad?
Igazából sosem fog összeállni a kép(nem rosszindulatból mondom,de a tények és a szerelők ezt igazolják)..........:( Mindig lesz valami bajod vele,és addig örülj amíg a költségesebb tételekbe nem szaladsz bele.A dupla turbó sziszegés tuti jó,de majd amikor megáll,kíváncsi leszek Te mekkorát fogsz szisszenni(magaslabda volt)...:-) A csomagtérajtó bezáró gombja normális esetben pirosan világít,ha nem világít,az problémát jelent.Az állófűtést valóban fel lehet MoDick-al programozni,Én is a múlt héten csináltattam meg,de így a működése azért más,mint a "hardweres" telepítés esetén,attól függetlenül,hogy ugyanúgy menüből vezérled,az E39.hu-n többet is olvashatsz róla.
Hibás a katalógusuk? Az igen. Robert Bosch kft-nél kell reklamálni, de náluk az a felfogás él, hogy te vagy a cégért, és nem a cég az ügyfélért, szóval kemény menet lesz a megfelelő tömítés.
Nem tudom már visszakeresni a régebbi hozzászólásaim közül, de egy közeli barátomnak volt ilyen autója. Valahogy így járt vele ezt még össze tudtam ollózni: "A teljesség igénye nélkül felsorolom, hogy mi minden lett megcsinálva 98%ban gyári új alkatrészekből. - motorban: 2 új turbó, fűzött motorblokk csere felújítottra, főtengely-ékszíjtárcsa, összes szíj és vezetőgörgő + feszítőgörgő+ hidraulikus feszítő, összes tömítés, pár porlasztócsúcs. - váltó: a rüki 7er betegség, ez is megcsinálva - futómű: ami rossz volt lengőkar, úszószilent, ilyesmik mind cserélve - új szélvédő, egyik tükörlap, akksi cserés volt"
Ami eladáskor bónuszként jelentkezett, hogy 1-2 nap állás után csak padlóra indult, ha lefulladt, utána csak hosszas köszörülés után röffent be. Cserélve lett a tank AC, ralinyomás-szelep, szelep a nagynyomású pumpában. Az egyik LMM már előtte is rossz volt, az nem fért bele a költségvetésbe. Viszont ezektől sem javult meg, pedig az 5er csinálta, ők még értenek is hozzá.
A dugós Bp.-en meg bekapja a 16 litert, ne is mondja senki, hogy nem igaz..:))
ha nem szamit a fogyasztas (marmint: valoban nem szamit) akkor egy v12 igazabol mar 1200-1400-on is elporoszkal, es a hangjarol nem is erdemes vitatkozni, de amugy meg ekkora fordulaton gyakorlatilag nincs is. :D
0 445 010 012 ez a nagynyomasu 0 440 020 005 ez az eloszivatyu szama.
szoval a nagynyomasu es az eloszivatyu koze az a zold tomites kellene. eddig sajna masik fajtat adtak hozza, rosszul irja az bosch is hozza.
csatolok kepet is. tudom nem egy nagy vmi, de pont racsopog a szijra a gazolaj es sajna kinyirja a szijat :-(, aminek legutobb trener lett a vege. a balos kene, a jobbos az sajna nem jo, olyan van mar ketto. elore is koszonom.
ui.: en meg megvagyok a 40dvel. a dizelsegevel eddig nem sok bajom volt, kiveve az elozo tulaj vagy a kereskedo behazudott gazolajszuro cserejevel, de igazabol en voltam balfasz, mert ki kellett volna cserelnem rogton es akkor nem szivat meg. tetszik hogy 1500-2000 fordulaton elporoszkal minden erolkodes nelkul, es valahol tetszik a hangja is. meg a fogyasztasa is bar ez nem igazan fontos. ettol fuggetlenul legkozelebb ha esetleg vennek autot(bar ahogy al az orszag jelenleg, szivem szerint inkabb csomagolnek...) egy 45dre beneveznek :-).
nekem 235ill.255 x 18 van, és olyan 10-10,5-et eszik most. remélem nem lesz vele sok gondom. egyenlőre nagy élmény menni vele, de a benzines V8 hangja sokkal hátborzongatóbb. Ez csendes. Mondjuk a 2 turbo sziszegés isteni!
Csak evett. Már átültem 750i-be. 38500Km-t mentem a 40d-vel, 9,9l-es össz. átlagfogyasztással. A max. 13,7 volt, a min-re már nem emlékszem pontosan, meg kell nézzem, feljegyeztem. Talán 5,4. (Most inkább a hengerűrtartalmam ennyi, az is jó, de többet eszik). Viszont én nyáron 20-as kerékkel jártam (245ill275), télen 18assal, a téli mondjuk keskeny volt (225ill245).
:D Nem szeretném downgrade-elni az autót! Csak javítani. a 4:3-as fejegységem jó! Nem a fejjel, hanem a hozzá vezető kábelekkel vana rumli. Ez már-már biztos!
Lesz Szegeden, Sziksósfürdőn, egy autóklubok találkozója. Klubok találkozója, nem feltétlen gumiégetős gyorsulásról szól, hanem klubokról. Focimeccs, autótoló verseny, ilyesmi. 3 napos. Én csinálom a szombat esti bulijukat. És jó lenne levonulni oda mint BMW 7er klub. Én tuti lent leszek. Titeket érdekel? Linkeljek be leírást a programról?
Van egy 740i egy kereskedésben, már 1:590-ért árulja a forma. 198e Km-t ír. ebből az utolsó 20at én tettem bele. és frankó a kilométere!!!! 80eKm-es korában volt egy motorcsere, Wallis motor kivétel után rosszul tárolta a motort, és pereskedés után kapott ujat! Megáll rajat a 100Ft-os az élén, alapjáratnál, annyira rendben van a cuccos. GSD-323 a rendszám. Csak ajánlani tudom, ha ilyet szeretnél venni!!!!
Melyik az a szakszervíz, ahol lehet ezt eszközölni? Fura ez, hogy egy ilyen aktiváláson múlik az állofűtés, miközben fel van matricázva, hogy Webasto rulz!
Gyuminyomásellenőrzőre találtam megoldást asszem. :D Kell beállítani bázisértéket. Gyujtásra rakáskor nyomni a guminyomásellenörző gombját!
A csomagtérajtó olaja meg x akta, lehet széjjel fogom bombázni. Arról valami tipp, hogy miért mutat többet a BC fogyasztásnál?
Valamint van egy olyan probléma, hogy a BC kijelzője(4:3-as) ugrál minden menüpontban, kivéve, ha TV-re kapcsolok. Kontakthiba gyanús, csak, hogy merre induljak el? Mi lehet, ami ilyet produkál?
Szeretnék vásárolni e38 740i vagy 735i mi volna a véleményetek mire kellene figyelnem a vásárlás alatt.Fogyasztásban mi volna a kölömbség?Manuális vagy automata váltos,melyikel van kevesebb baj.
Ha nem rendeltek bele gyárilag állófűtést, akkor csak fizikailag van benne a dízelsége miatt, és 12 fok külső hőmérséklet alatt segít melegedni a motornak (ha jól tudom). A német fórumok szerint viszel egy kis kávépénzt a márkakereskedésnek, és aktiválják Modickal, hogy tudd BC-n keresztül vezérelni. Itthon nekem azt mondták, hogy ilyen nincs, és nem is lehetséges, de a nem márka-, hanem szakszerviz egy tizesért megoldja.
Nem tudom hol kell bele olajat tölteni, a piros lámpa csak a láthatóságot szolgálja.
A hibaüzenet azt jelenti, hogy nem működik a guminyomás ellenőrződ.
Gratula a géphez! Megmarad az E32-m úgy néz ki. Most volt állapotfelmérésen, mert hamarosan megy műszakira. 2 hibát találtak:( ( 20 éves az autóm) kézifékem majdnem 90 foknál fog, és a kormány összekötő jobb oldali belső rúd, jobb gömbfeje picit lóg. Mondjuk már láttad a gépet, de még jobban fog csillogni. mert megcsinálom zsírra.
Én - pontosabban az asszony - 297-nél jár óra szerint, szintén nem tudjuk, volt-e pörgetve, a szervízkönyv nem lückenlos. Mi mondjuk nem megyünk sokat, kb évi max 10ezer (bár tavaly belecsavartam 25ezret fél év alatt autópályán), de nem is tervezem eladni.
Viszont vettem egy óra szerint 224ezret futott '93-as E36 M3-at. Elképesztő, hogy egy olyan autó, amire átlagosan legfeljebb 4-5éves koráig költ az első két tulaj, és utána csupa magamutogató kis majom vereti az első villanyoszlopig, vagy amíg valami drága tönkre nem megy, majd szigszalaggal összekendácsolja és továbbadja a következő hüklyének, még mindig úton van, és nem egy bontóban. Ami ugyanakkor figyelemreméltó, hogy a mi kis luxusra kifejlesztett M73 V12-esünk milyen bestiálisan viselkedik ebben a 650kg-val könnyebb agilis kis bódéban! :-)
Lecseréltem a740i-met 740d-re! Ez azt jelenti, hogy a kereskedésben van egy nagyon szép 740i eladó! Tényleg csak ajánlani tudom. 95-ös, 1.490-ért árulja a kereskedő!
740d kérdéseim volnának a hozzáértőkhöz. Mondjuk nem 40d specifikus a kérdés. Állófűtés. Fizikálisan van, vezérelni meg nem tudom. Valami ötlet?
Csomagtér ajtó nyitó hydraulikus. Sérült volt a munkahengere, ami nyitotta az ajtót! Kicseréltem. Nyilván kéne bele olajat tölteni, de hol? A gombja pirosan világít, ez a rendellenes működést jelzi, avagy csak világít, hogy megtaláljam este?
óra szerint én is 274-nél járok...aztán hogy ez nettó mennyi? ;) Mindenesetre az előző autóm ennek a felét talán ki fogja bírni, ennyi idősen meg már harmadszor lesz újrapréselve sörösdoboznak.
egy szóval sem mondtam, hogy balfax vagy:) ( és még csak nem is gondolom:) )
Nekem is volt néhány E38-am és E39-em ( ez a könyöklő rész gyakorlatilag ugyanaz ) és jópárat megnéztem amikor a sajátjaimat vettem, de nekem meg az a személyes tapasztalatom, hogy ezek 250e km fölött már nagyon rondák:(
Érdekes mert a nem telefonos könyöklők itt még vígan teljesítenek.
És félre ne érts nem ezt a konkrét autót és leírását akarom védeni, nem is ismerem és valóban szinte a hihetetlen kategória.
Viszont arra nem válaszoltál, miből gondolod, hogy az első két led is zöld:)
Értem! Nálam úgy folyik ki a lé a gátlókból, mint egy-egy patak. No kábel, no kapcsoló. Egy hangyányit mintha alacsonyan lenne a hátulja, de komfortosan rugózik az autó. Tényleg, mint egy hidrós Citroen:)
Misi nevű mester az Ócsai úton, a MOL-kút közelében, ő ajánlatos?
asszem Karaszy nevu ceg csinal ilyet. nem biztos hogy fel tudjak ujitani, de azert erdemes utanajarni. csak aztan jo legyen a gomb mert a felujitott mar nem bistos hogy olyan jol birja a kikepzest.
M1.5 Szerintem keresd meg Kasza Imit székesfehérváron.Elküldi ha kell csomagban is amire szükséged van.Asszem pont a héten hirdetett pl. beömlős első lököst,de szerintem tud adni korrekt áron mindent.(70/5799225)
nem vitatom hogy egyre jobb utascellakat epitenek, es egyre konnyebbeket amelyek osszesegeben meg egyre biztonsagosabbak. de erdekelne hogy ezt a szakitoszilardsagot a 14 fele otvozet kozul melyik produkalta? abban az orszagban ahol a haj 40%-al dusabb, mar a szamokat se okvetlen hiszem el. :) egyebkent nem vagyok hanyattvagodva ettol az ertektol, azert tudunk mar ennel jobbat is:)
masreszt ha eltekintunk motohekker mindentsavazo koritesetol, nem netto faszsag: a biztonsag erdekeben az autorol utkozeskor szepen minden leamortizalodik az utascellan kivul. ez a dolga es a tapasztalat mutatja hogy mukodik. hogy ez koltseg szempontbol gaz hat errol lehet vitatkozni.