Igen jól látod, már csak pott kocog hagyományos ingavonat, de volt már olyan, hogy régi vezérlőkocsi+ 3 Fecske-Bhv; és hogy nagyobb legyen az örömöd, készül hat Fecske-vezérlőkocsi a Csörgőkhöz, úgyanúgy záródni fog az ajtó, mint a metrón.
"abban igazad van, hogy hovatovább csak olyan jármű maradhat, amelyiknek zárható ajtaja van"
Ugyan... évekkel ezelőtt valamelyik MÁV-os főokos már vizionálta, hogy (mármint akkor) záros határidőn belül az elővárosi forgalomból ki lesznek vonva a nem központi/távajtózárós személykocsik; oszt lám, mégis elkocog itt a 142-esen az olajzöld retróinga (is) :D
Pedig éppen ez az: többletjármű jött, nem is kevés (123+40), abban igazad van, hogy hovatovább csak olyan jármű maradhat, amelyiknek zárható ajtaja van.Tehát azért meg kellene feszülni, hogy a többletjármű meg is maradjon többletként, azaz a ma még futóképes kocsikat megtartani. Ez így volt a Bhv- Fecske átépítéseknél is.
Battyáig akkor sem jutott volna fel ha repülni tud, de ha nézed a menetidejét Lepsény és Cséri között 11 perc, amihez tartozik egy Tekeresi megállás is.Csériben pedig nem tud egyidejű menetet csinálni, tehát a megállás után 2 perc(ha jól emlékszem) miután bejáratot tud az 1848 - adni. Sőt ahogy nézem a Lepseny - Cséri között fel is kapott vagy 2 percet meg plusszba.
Ezek nagyon jó utaselrettentő akciók, nemrég magam is tapasztaltam ilyet.
A mozdonyon nem látszik, hogy mennyi áram megy ki? Nem nézik össze, hogy reális-e a kocsiszámhoz?
Azt hiszem lehetne egy új világraszóló magyar sikertermék:generátoros klímás kocsi :) Igaz, álló helyzetben kicsit kellemetlen lenne, de legalább menet közben megy.
Sőt, igazából generátor sem kell, elmegy az a kompresszor kardáncsuklón is :D
Azzal kezdtem, hogy nincsenek a birtokomban állaglisták. De nyugodtan megmondhatod, hogy hol láttál leparkolva üzemképes, megfővizsgázott kocsikat. Arra is alig költenek, amire naponta szükség van. Tényleg azt hiszed, hogy üzemben tartják azokat a kocsikat, amik évek óta nem járnak? Vagy azt tapasztalod, hogy a korábban 2 kocsival járó vonatokra most 4 kocsi jut, ami meg öttel járt, az most hosszabb? Nem egészen értem, hogy mit szeretnél kihozni ebből.
Lehetne máshol is triplázni a Flirt-öket, de abból sincs leparkolva tízes nagyságrendben a Keleti alatt. Ha valahonnan elveszel egy duplát, hogy másik kettőt kitriplázz, akkor oda be kéne állni egy Fecske ingával. Azt meg vissza kéne hozni Debrecenből. Annak a helyére meg vissza kéne állni a 20-17-esekkel. Ja, hogy azok már nincsenek...
Amúgy (részben) a tripla Flirt helyett lenne a KISS, mert triplában járatni elég drága mulatság. Már persze ahol lehet, mert nem akad háromfelé, mint a már említett Pusztaszabolcson. De remélem nem gondolod, hogy a KISS által felszabadított Flirt által felszabadított Fecske által felszabadított 20-37-es/29-05-ös nem végzi rövid időn belül Sátoraljaújhelyen. Tehát a végén nem lesz több jármű, ha megfeszülsz sem.
Van, amikor a közepe/vêge is karbantart (4110), van hogy szólóban megy és az megy karb.-ra a telepre. De amúgy valóban itt van a legjobban megoldva ez.
Szerintem az 5...7 kocsis vonatokat simán vinné az M41 magában is, korábban is vitte. De így azért jobb, mert több gép, több ember kell, és Füreden is bonyolultabb a dolog. ;-)
A klíma ugyanazërt nem ment, amiért a konnektorokban nem volt áram. Nem volt fűtési fesz a kocsiban. Ha az összes IC kocsiban ugyanez volt a helyzet, akkor talán kábelhiba lehetett az első kocsinál, amit szvsz ki lehetett volna szűrni..
Kb feleslegesen. Sem neki, sem utána a Szilinek nem kellett nagyon áramot adni a kocsiknak. Az IC kocsikban be voltak rágva rendesen az utasok, mert nem hogy hűvös, de levegő sem volt! Szegény kaller tehetetlen volt. Ablakok beragadva, konnektorokban semmi áram. Ehhez képest a Füredig 15, Kelenföldig már 32 perc késést már felesleges is említeni.
Nahát..... Akkor ezek sem közlekedjenek és a többi sem ami fekve maradt. Csak ezek után az a kérdés mi fogja a vonatokat továbbítani mert hát diesel ide villany oda mindkét terfelen hullanak a gépek.
Sajnos konkrét állaglistákkal, selejtezett kocsik pályaszámával nem tudom alátámasztani a véleményemet. De amikor elkezdtek szállingózni a Flirt-ök, Székesfehérvárnak kb. 10 sornyi 4+1-es és 5+1-es ingája járt, Délinek is volt vagy 40-50 (többségében 20-17-es) kocsija. Ezek döntő többsége már már nincs meg, még akkor sem, ha első körben a keleti országrészbe vándoroltak. Eltűntek a xx-57-es kocsik. Az xx-30-asokból, xx-37-esekből, xx-80-asokból is már csak mutatóban van néhány.
Ezen felül a balesetes járművek sem kerültek pótlásra. Javításra is csak hébe-hóba.
Így persze a férőhely változását is nehéz (kb. lehetetlen) összehasonlítani. De egy 5+1-es inga nagyobb kapacitással rendelkezett, mint egy dupla Flirt. Persze, most már ott vannak a G43-as és S36-os vonatok. A menetrendi sűrítéssel némileg ellensúlyozták a kevesebb férőhelyet.
A sűrűbb menetrenddel több férőhelyet biztosítanak egy nap alatt, de a járművek összeadott férőhelye kevesebb lett, ebben biztos vagyok.
> Kell valami kb Desiró méretű villamos motorvonat.
A TSI-k, és az ETCS korábban ez méretgazdaságosság szempontjából szerintem már nagyon "nem adná ki". A dízel Desirók esetén látszik, hogy a szimpla egység kevés, gyakran igényel kettes, sőt hármas szinkront. Az ikermotorkocsi dízelüzemben a beépíthető teljesítményt figyelembe véve egy viszonylag kézenfekvő méret, a felsővezetékes villamosüzemben ez inkább elaprózása a gazdaságos egységméretnek. Nyilván megvalósítható (létezik is ilyen a villany GTW-k, illetve néhány esetben Flirt képében), de ez a járműflotta rugalmasságát feltétlenül rontja, helyette célszerűbbnek tűnik szükséges számban standard 200 ülőhelyes egységeket odavezényelni.
Kisebb kapacitású járműveket szerintem csak olyan speciális igények kielégítésére érdemes rendelni, mint a tramtrain, amelynek kialakítható 25 kilovolton üzemelő kivitele is.
Rendszeres utasa vagyok a vonalnak, a fórumot eddig csak olvastam. Láttok rá esélyt, hogy mostanság kijavítják a pályát amit elcsesztek, tehát a rengeteg új 60-as, 40-es lassújelre gondolok, vagy egész nyáron élvezhetem ezt a "sebességet" és a velejáró alap 15 perces késéseket? Esetleg van már valami belsős infó, hogy tervezik mielőbb kijavitani a pályát?
Milliószor el lett mondva, hogy egy új típusú használt dízel motorvonat beszerzése kerülendő zsákutca. Aki szabadul az ilyen járművektől, nem véletlenül teszi. A cseh példát ne hozd, nekik korábban is voltak olyan típusú járműveik a flottában.
Ez itt a 29-es balatoni vonal fóruma, szerinted mit kellett volna mást ide írnia, ha egyszer ez a vonal érintett? Ha Egerben elgázolnak egy motorost, és Te el szeretnéd mesélni valakinek, utánanézel, hogy Tatabányán is történt-e ilyen? Mert ha nem, akkor azt fogod láttatni, hogy Egerben elgázolják a motorosokat…
Milliószor el lett mondva, hogy ezek a beton pengefalú esőbeállók rondák és károsak. Egyszerűen nem értem meg, hogy mit szeret benne az építész szakma. (Lásd az 1-es villamosmegállókat is Budapesten, személytelen ronda betondzsungel.)
Értelme sem sok, mert ha esik is az eső, akkor is a peronra/peronról el kell jutni az esőben odáig.
Pontosan abba hibába esel, mint már néhány hangadó: ne villamoosítsunk, inkább minden személyszállító vonat útjas felénél cseréljen mozdonyt, az utasmeg várjon, mert nekünk nem számít a menetidő.
Ha minden olyan szárnyvonal villamosítva lesz, ahonnan fővonalra csatlakozó forgalom van vagy lehet, akkor lehet szétnézni, hogy a járműgyártók időközben kihoztak-e élettartam szempontjából is gazdaságosan működő járműtipust a maradék mellékvonalakra.
A prioritás számomra nem az hogy hol milyen hosszú vonatot kell kiváltani.
Hanem hogy mennyire sürgős a járműparkot lecserélni, és ebből egyértelműen a dízeles járműpark van rosszabb helyzetben. De amint írtam itt csakis használt beszerzésben gondolkodnék mert a legrosszabb helyzetben vagyunk: 15 év múlva már látszani fog mi lesz a befutó, addig viszont ki kell húzni valahogy.
---
Van egy csomó rejtett bézés vonalunk. Ahol simán bézé járna amennyiben csak azt vennénk figyelembe hogy hány ülőhelyen lehet elszállítani a keletkező utasmennyiséget. Falujáró/semmi közepén futó fővonalak, vagy ahol a távolsági vonatok igazából elviszik a nép nagy részét, csak megszokásból jár nagyobb vonat helyi személyvonatként (meg azért mert bézéből sincs többlet, és 80-nal egyébként se tudná tartani a menetvonalat)
A fővonali és mellékvonali regionális forgalom nagyjából ugyanolyan helyzetben van, az előbbi maximum annyival van könnyebb helyzetben hogy a létét nem szokták helyből megkérdőjelezni, hanem a vasutas logika "vastagon húztuk a térképen tehát fontos" felkiáltással életben tartja, míg a mellékvonalat nem. De az utasmennyiségek nagyjából ugyanazok, nem változik meg a környék településföldrajza attól hogy egy vonalon van drót vagy nincs, van távolsági forgalom vagy nincs - ha kivonod a drótot, kivonod a nagyobb városokat (mert nekik ott a távolsági vonat) akkor ugyanúgy egy bézés viszonylatot kapszt a többire.
Kell valami kb Desiró méretű villamos motorvonat. Én sem látom értelmét az ilyen forgalmú vonalakat villamosítani de ahol villamosítva vannak ott nincs értelme V43+2-3-4 kocsival rohangálni. A V43+6-8 kocsira alakul az új mozdonytender és az IC+ program felfuttatása.
"...Ezért szerintem nincs más: minden forgaémas vonalat addig villamosítani, amíg a jelenleg ott közlekedő járművek kitartanak, és a teherforgalom (pályahasználati díj bevégtele) valamelyest visszahozza a befektetett költségeket.
Közben lehet figyelni, milyen kísérletezés lesz eredményes..."
A "kísérletezés" eredménye meg (az adott, hazai vonalra adoptálva pedig) lehet, hogy éppen az lesz: Ha most kéne dönteni, már nem a felsővezetékrendszer kiépítése lenne az optimális megoldás! És akkor duplán fájna a már elkészült felsővezetékes infrára kidobott pénz, no meg az imígyen totál feleslegesen végrehajtott táj- és környezetrombolás!
Szóval szerintem inkább ne villamosítás közben figyeljünk a szóba jöhető alternatív megoldásokra, hanem lehetőleg még villamosítás előtt!
Nem a nyári menetrenddel indultak. De a nyari menetrend előtt sem volt sok desiro mar a 29es most villamosított részén... És azok kisdása sem volt egyszerű.
Szvsz dícséret illeti azt is, aki ezt ebben a formában megrendelte, engedélyezte, no meg annak is hulljon az áldás, aki ezt a 6óság részéről ebben a formában forgalomba engedte.
Sajátos érvelésed van: továbbra is állítom, hogy a felsővezetékes villamosítás az, amelyik (nálunk) nem kísérleti stádiumban van: 68 körül (a hirhedt koncepció ellenére) volt egy nekibuzdulás azt hiszem, a MÁV akkori vezetői között elkötelezett vezetők is voltak: igen komoly léptékű villamosításba kezdtek: a fővonalakat mind sorbavették, úgy, hogy lehetőleg ne legyen szükség mozdonycserére. Ez eredményezte Diósgyőr, Oroszlány és Kazincbarcika villamosítását. Keszhelyet is villamosították, pedig ott és Kiskunfélegyházától Szegedig nem jellemző a teherforgalom. Ezért szerintem nincs más: minden forgaémas vonalat addig villamosítani, amíg a jelenleg ott közlekedő járművek kitartanak, és a teherforgalom (pályahasználati díj bevégtele) valamelyest visszahozza a befektetett költségeket.
Közben lehet figyelni, milyen kísérletezés lesz eredményes.
Részben feltétele és természetes következménye is volt a motorvonatok forgalomba állásának, hogy jónéhány 20-07-es, 20-17-es, stb. Sátoraljaújhelyre távozott.
Mégis: mennyi az a "jónéhány"?
Amelyik vonalra kerültek a Stadler szerelvények (nem számoltad össze, hány férőhely), az onnan kikerült szerelvények összesen hány férőhelyet képviseltek? Abból mennyi selejt, mennyi "fenntartásból kivont" és mennyi közlekedik másutt, mozdonnyal együtt?
Ha ezt mind összeveted, akkor állapíthatod meg, hogy bővült vagy szűkült az állomány.
És mivel közben olyan vonalakon is Stadler notorvonatok járnak, ahol azelőtt csak Diesel-vontatás volt, ilyen járművek is felszabadultak.
Mindig ezzel jövünk, hogy még nem tudjuk mi lesz a dízel után, de mintha nekünk tilos lenne kísérletezni.
Regionális villanyra ha lenne pénz, amúgy a 4 részes Flirt miért nem jó? Azon kívül, hogy valószínűleg túlméretezett a legtöbb helyre, de most vegyünk akkor két vagy háromrészeseket? A négyrészes Flirt 3-nak van típusengedélye, és alkalmas a nagyobb (pl. hétvégi) igényekre is.
Csak a regionális viszonylatokkal épp az a baj, hogy a legtöbbször nincs végig villany. Még a Szeged-Hódmezővásárhelynél sem csinálták meg, pedig ott nagyon is logikus lett volna.
Tehát az ilyen vonalakra szerintem inkább valamilyen hibrid vagy kettős üzemű rendszer lenne a befutó.
Én úgy gondolom, hogy a beszerzési sorrendnél is kellene legyenek prioritási szempontok!
Személyes véleményem szerint amíg a villamosított fővonalakon V43-asok előfordulnak 4 - 6 - 8, vagy ennél több kocsis vonatok élén, elsősorban ezeket kellene leváltani valami megfelelő járművel. A Szili + két kocsi verziók lecserélését az előbbi szempont mögé tenném.
Ugyanakkor pont ezért sem látom értelmét jelenleg azon vonalak villamosításának, ahol jelenleg kétkocsis Bz, egy db ikermotorkocsi, netán Csörgő + két kocsi a jellemző szerelvények.
Ugyanis van villamos járműbeszerzés: csak a Stadlertől 123 és 40 jármű érkezett (érkezik), könnyen kiszámolható, hogy hány személyszállító kocsi és hozzá tartozó vontatójármű helyezhető át más vonalakra ezek forgalombaállításával.
Ezek is a Keleti alatt vannak lezsírozva a Nohabok mellett? Részben feltétele és természetes következménye is volt a motorvonatok forgalomba állásának, hogy jónéhány 20-07-es, 20-17-es, stb. Sátoraljaújhelyre távozott. Szerintem Sziliből sincs már annyi, mint egykor. Ne csináljunk úgy, mintha ezek csak azt várnák, hogy mehessenek a drót alatt.
Regionális villamos motorvonatok beszerzésére (kb a flirtekkel egyező darabszámban csk kisebb ülőhelykapacitással) ugyanúgy szükség lenne mint a dízelekre. Csak ezt a szegmenst egyelőre ki lehet valahogy szolgálni az elővárosi levetett vackaiból, addig a dízeles vonalakat nem.
Az optimális megoldás persze használt nyugati dízel motorvonatok vásárlása lenne a következő 15 évre amíg ki nem derül mi lesz a befutó technológia. A regionális villamos motorvonatok beszerzését már most meg kellene kezdeni.
Biztosan berágsz, ha én meg a te szónoklatodat nevezem "hordószónoklatnak"!
De: A cikk egyik alapvető mondanivalója (így az enyém is), hogy változnak az idők, az egykori szempontok már nem feltétlenül állják meg a helyüket, mindenekelőtt pedig ma már nem feltétlen a felsővezetékes villany, kontra dízel (vagy pláne gőz) az alternatíva!
A másik, hogy az átcsoportosításra kerülő személykocsik ugyanúgy nem korszerűek már, ha pedig helyettük újakat akar beszerezni a vasút, mivel -mondjuk- mozdonyos vontatással számol, akkor ezek árát ugyanúgy bele kell tenni az egyenletbe! Főleg, ha utas szempontból is fejlesztésnek akarják eladni a beruházást.
Ugyanis van villamos járműbeszerzés: csak a Stadlertől 123 és 40 jármű érkezett (érkezik), könnyen kiszámolható, hogy hány személyszállító kocsi és hozzá tartozó vontatójármű helyezhető át más vonalakra ezek forgalombaállításával.
És még egy égbekiáltó ostobaság: a villamosítás nem mindenhol praktikus! Szegény svájciak, mit szenvedhetnek a "nem praktikusan" villamosított vonalaik miatt!
"...A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfi emellett megalkotta a „villamosítástagadás” fogalmát, amit az oltástagadással és a laposföld-hittel tart egyenrangúnak..."
Néhány OFF gondolaton túllépve maradjunk most a "villamosítástagadás" -nál!
"...Az, hogy a magyar vasúti járműbeszerzés szakmailag kívánatos iránya nem az elektromos vezetékek telepítésében és a villamosításban... keresendő, valójában senki számára nem lehet meglepetés...
...A Siemens éppen azzal érvel a hidrogénhajtás mellett a pályavillamosítások ellenében, hogy rövidebb idő alatt, hatékonyabb megoldást jelentenek a klímabarátabb vasúti közlekedés kívánalmaira. Ráadásul a villamosítás nem mindenhol praktikus megoldás..."
Akkor fentiek is a laposföldhittel egyenrangú gondolatok?
Persze a fenti cikk sem azt akarja állítani, hogy a felsővezetékes villamosítás sehol sem célszerű. (Ámbár eljöhet az az idő, talán nem is olyan sokára, amikor így lesz.)
De azt mindenképpen állítja, hogy az a primitív szemlélet, ami egyszerűen csak összehasonlítja általánosságban a dízelt a felsővezetékes villannyal (mintha csak ez a kettő létezne), és ez alapján dönt egyik, vagy másik mellett, bizony idejét múlta!!!
Azt pedig én teszem hozzá, hogy óvakodjunk az olyan csúsztatások bekajálásától is, amelyik az esetlegesen beszerzésre kerülő új, nem (vagy részben nem) felsővezetékről üzemelő vasúti jármű árát a felsővezetéki infra árával hasonlítja össze!
Ugyanis (a hazai viszonyokat ismerve, de meg amúgy is) az esetleg újonnan villamosítandó vonalakra szintúgy szükséges lenne új (felsővezetékes) járművek beszerzése! De az adott pályán közlekedtetendő új vasúti kocsik árát is érdemes itt figyelembe venni, melyek pl. a nem, -vagy részben nem- felsővezetékes motorvonatoknál nem felszámítandóak! A drótfetisisták ez utóbbi tételeket, rendszeresen "kifelejtik" a pénzügyi egyenletből azért, hogy a számukra kívánatos végeredményt megkaphassák!
Tehát a valóságban érdemes nagyon is alaposan körüljárni a kérdést, vajon egy adott vonalon praktikus megoldás-e a villamosítás, avagy sem? (Persze abból a szempontból feltétlenül "praktikus", amit itt többen írtatok korábban, hogy egy infrás beruházásból jobban meg lehet tömni a haverok zsebét, mint egy járműbeszerzési projectből... (;-D) -De ne ez legyen már a döntő! )
Ma reggel majdnem ezzel utaztam a 70-esen, de műszaki okból késett cca. negyed órát, így az elvben ezt követő, jelen esetben előtte közlekedő személlyel jöttem. Azt láttam, hogy már a 70-es vonal állomásain is sokan várják a "Jégmadarat", jó páran kerékpárral, de több diákcsoport is kimondottan erre a vonatra várakozott, nem is egy helyen. Csodálkoztam is, hogy csak e vonal mellől ennyien utaznak a Balatonra?
Úgy tűnik, jó húzás volt a START -tól egy ilyen irányú "átló"!
Én már tudom ki a legnagyobb hibás. A nyár a legnagyobb hibás a szemétládája. Ha kimaradt volna nem lenne semmi gond, de persze jönnie kellett és hozni ezt a nagy meleget meg a vihart is. Szóval ő a főkolompos a többi meg rizsa. 🤣🤣
Ez nagyon kemény szöveg. Hát persze, a hülye MÁV is csak túlreagálja a dolgokat. Pedig csak meg kellene kérdezniük a VEKE-t, és a végtelen bölcsességükből meríthetnének.
A csákányozós részre meg... én szívesen mennék, komolyan, de szerintem ez szakképesítést igénylő tevékenység, így ilyet javasolni különösen tragikomikus egy közlekedési egyesület részéről.
Sziasztok! Ezt a pályát szerintem rövid időn belül át kellene építeni egyéb fővonalakból visszanyert felépítményi anyagokból (54 kg/fm sínek, LM betonaljak), mert szerintem 1-2 éven belül nagyon nagy gáz lesz. Ezt vasútbarátként írom, nem önjelölt szakértőként, a félreértések elkerüléáse végett. Erre példa szerintem a Dombóvár-Kaposvár és Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakaszok átépítése. Szerintem olyan a mostani helyzet olyan, mintha egy vályogházra bramac cserepes tetőt rakunk.
Ma a 9:11-es Katicának meg kellett várnia Csajágon míg a szembejövő Katica beért polgárdiból. 14 percet állt Csajágon, és nem kis késést szedett össze.
A szándékosságot természetesen nem úgy értettem, hogy szándékoson rontották el, hanem úgy, hogy szándékosan nem vették figyelembe a szakmai szempontokat, tudatosan nem törődtek az előre látható kockázatokkal, amiknek a java még itt is ismert volt, nemhogy döntéshozói szinten. És hát igen, ez erősen csernobilt idéző mentalitás, reméljük, hogy áldozata nem lesz.
A többivel amúgy egyetértek.
Abban én is biztos vagyok, hogy ha kell akkor 20-ra lassítják a forgalmat (mármint ha azt pár megmaradt vonatot lehet még forgalomnak nevezni), de itt teljes leállás biztos nem lesz, az nyílt beismerése lenne a hibáknak.
A saját problémám, hogy nekem jövő héttől rendszeresen kéne itt utaznom és ilyen viszonyok között erre nem annyira vágyom. Balaton felé még hagyján ha késik, de visszafelé azért már egyáltalán nem mindeyg nekem, hogy mikor ér ide a vonat, ami most kb totál kiszámíthatatlan lett. Adná magát, hogy menjek autóval, csak akkor meg az M0-áson kellene mennem, ahol most épp 9 km a dugó a szintén jól "felújított" Duna-híd előtt.
Valahogy az az érzésem, hogy Lalika mostanában nem nagyon fog Balatonfüred környékére merészkedni és pláne nem vonattal. :)
Pedig megnézném ahogy valamelyik órás késéssel közlekedő, megmaradt járaton előadja a szokásos dumáit az "elégedett" utazóközönségnek és elbüszkélkedik vele, hogy mindezt a sok "jót" ő harcolta ki.
Nos villany ha nem csal az emlékezetem az első körben Székesfehérvár - Siófok között kb 1990 körül indult. A tévedés jogát fennttartom, de kb akkor. No meg ezen a vonalon nem volt elhanyagolhato a tehervonatok száma sem. De keress rá egy akkori polgári menetrendre. Még éjszakai vonatok is voltak, nem sok de volt. Szóval nem 2017 menetrendet kell nézni.
Győri főiskolás koromban 1988-90 között, és még jó darabig utána is, a 11 -re Veszprém adta a trakciót. Kétezres Dácsiával… és nem kivételesen, de rendszeresen. Szóval, a Bakonyban nem új találmány az a jószág. :) Tatabánya -Pápa szintén Dácsiával járt. De előfordult a dák személyvonatozni az északi parton is néha.. hiszen tudott fűteni is.
Azt nem tudom, hogy a villany feltétel-e, szerintem nem, de vannak akik azt állítják, hogy igen. De az 1. kiírásban még rengeteg pályás munka is volt, állomások átépítése, stb. A 2-es vonal mi a halálból újult meg, ha nem EU-s pénzből? A dolog nagy része pályaépítés volt. És elvileg mindegyik IKOP 3. zseb.
Az EU ilyen szinten nem szokta megkötni a tagállamok kezét, hogy villanyra KELL fordítani.
Ez azért merész feltételezés. A kivetődések a nem megfelelően beállított semleges hőmérsékletnek (több helyen is toldottak a pályába új szakaszokat) és/vagy a lecsökkent ágyazati ellenállásnak lehetnek a következményei.
Írtam sok mindent kihúztak, mert azért ha izlelgeted magát a pénzt hogy 23 milliárd azért abból több is ki jött volna. No és hogy mire költik el az csak rajtuk meg egy jól fogó tollon múlik. Nos ha pedig így nem lett volna elég akkor kellett ezért megérte volna lobbizni és nem hibáztatni már lassan még a napot is.
Szoktam híreket olvasni, és azért bőven vannak/voltak még olyan bírósági döntések, ahol nem kormányközeli ítélet született. Igaz ritkán, de még alkotmánybírói szinten is, pedig ott már rég lecserélődött a testület. Afelől valóban nincs kétségem, hogy az ügyészség visszadobná az ügyet, a NIF/MÁV pedig valószínűleg nem fog perelni. Előbbi azért sem, mert valószínűleg érintett.
De azért én még nem tartok ott, hogy szándékosságot feltételezzek. Azt igen, hogy benéztek valamit. De erre lenne az intézményes kontroll, ami feltételezem megvan vasúton is. Egy sima építkezésnél ezért van felelős tervező, felelős műszaki vezető, műszaki ellenőr. Ebből első kettőt a kivitelező szokta adni, de a műszaki ellenőrzés mindig a vevő érdeke, és ő szokta kiválasztani.
Országos szintű infrastruktúra fejlesztési projektnél pedig gondolom még több szűrőn át kell mennie egy-egy döntésnek, tervnek, munkafolyamatnak. És ennek lenne az a feladata, hogy egy-egy ember hibáját kiszűrje.
Ha ész nélkül bármire rányomják a pecsétet, akkor viszont ezeket az embereket elő kell venni, mert nem véletlenül van a nevük előtt a felelős szó. És leírás alapján bizony ezek olyan pályahibák, amik akár emberek testi épségét is veszélyeztetik. Mi van, ha a vezérek nem veszik észre őket időben? Pl. egy fűzfői ívben, ahol be sem látod a pályát rendesen?
Egy siklott vonat biztosan feltenné az i-re pontot, nehogy bekövetkezzen ilyesmi! Most sajnos azt érzem, hogy jó a csernobili hasonlat, ugyanis a forgalomnak most politikai nyomásra mindenképpen mennie kell. Nehogy ebből baj legyen! Szerencsére a hőmérséklet csökken, így talán nem jönnek elő újabb hibák.
Talán kicsit be kellett volna szállni egy kis pénzmaggal innen is és nem csak az EU-ra várni. Bár az eredeti kiírásban nem ennyi volt ha jól emlékszem, csak lassacskán minden kihúzásra került. "Csak a villany" volt a lényeg. El sem tudom képzelni mit vakarták volna a fejüket ha lenne teherforgalom is.
Akármelyik Szili helyére odaáll a Nohab, nem oszt nem szoroz hogy be van forgatva retro szerelvény vagy nincs. (mondjuk hogy kell e most a pályának a Nohab 106 tonnája, az egy másik jogos kérdés. )
Az elkèpzelhető, hogy a kivitelezők tudták, hogy ekkora kárt okoznak a már "szèpkorú" pályának a nagygèpes vágányszabályozással Mert ha igen, az szerintem nagyon gáz.
No álljon meg a nászmenet! Most esett le mit írt a 29 vonal őrzője. Abból amit írt az szűrhető le hogy a déli part is flirtekre lett tervezve. Hát erről még soha nem hallottam, pedig aztán...... 😁 Most akkor innen a messzi távolból kérdezem a tehervonatokkal mi volt a szándéka? Azokat is flirtekből állította volna ki, avagy repülő üzemmodban hasitottak volna végig a déli parton? 🤣
Valaki szólhatna a Dornernek, hogy a Flirt jobban rongálja a pályát, mint a sokat szidott halberstadti. Az íveknek, kitérőknek kimondottan jót tesz pl... :P
Azért ezt a "MÁV béreljen mozdonyokat a nyárra" megjegyzést nem is tudom hova tenni DLala-tól... mennyire volt eddig jellemző (akár számszerűsítve), hogy a MÁV bármikor is bármilyen mozdonyt béreljen (és egyébként: honnan?) személyszállító közforgalmú vonatok leközlekedtetéséhez? :)
Ez azért csak félig igaz, mert Füred után nem kellett levenni a sebességet.
A pocsék munka okozta ezt az egészet, és csak akkor lehet majd tenni valamit, ha tartósan 30°C alá megy a hőmérséklet. Úgyhogy készülni kell rá, hogy a vállalkozó ekkora kárt okozott, és ez így marad egy darabig.
A lényeg, hogy villany ide vagy oda a pálya 60 km/h, a vonatok egy része lemondva és ráment 23 milliárd. Magyarul a házon szép új tető van amely most szépen ráomlott a szar alapra. Ennyi.
A lényeg, hogy villany ide vagy oda a pálya 60 km/h, a vonatok egy része lemondva és ráment 23 milliárd. Magyarul a házon szép új tető van amely most szépen ráomlott a szar alapra. Ennyi.
Nyilván a Desirok okozzák most a problémát a villamosított szakaszon, aha.
"A politikát meg hagyd ki. 2010 előtt sem volt Kánaán a jármű karbantartásban. "
Hogy a francba jön ide a járműkarbantartás?
Ezen túl pedig rohadtul nem érdekel, hogy mi volt 2010 előtt, 2021 van basszus!
Az EU támogatásai révén a világ minden pénze rendelkezésre állt, hogy itt nyugat-európai szintű közlekedési infrastukrtúra valósuljon meg. Ebből az lett, hogy egyeseknek lett Lady Mrd., Dassault Falcon, meg G osztály tonnaszám, meg stadion a kert végében hozzá kisvasúttal, kastélyok, birtokok, ezer millárdos vagyonok, mi meg izzadhatunk 2021-ben a Szili meg Csörgő vontatta NDK-s Halbiban a 60 perceket késő vonaton, mert hát erre itt már nem volt pénz, éhes a család.
De azért hagyjam ki a politikát, mert ez aztán rohadtul nem a politikán múlik. :) Ne nézzük már egymást hülyének.
és ha most kivételesen nem zárjuk ki egész nyárra a 142-est
Sem tavaly, sem azelőtt, de már évek óta nem volt egész nyaras lezárás a 142-sen. Max 1 hónapos. Egyszer vagy kétszer volt hosszabb, azóta úgy emlegetitek, mintha minden évben ez lenne.
Ha kellett volna, megoldották volna, hogy legyen mozdony.
Pedig teljesen jogos a kérdése, hogy mi a fészkes fenével lett volna kiadva a Székesfehérvár-Balatonfüred dízelüzem IS, ha nincs villamosítás és ha most kivételesen nem zárjuk ki egész nyárra a 142-est némi alibi útátjáró-kapirgálásra...
Dezsők NY-Dunántúl és Pécs, Uzsgyik 142-es, Csörgők meg... ennyik voltak.
Elolvastam már az összes hazugságot amit írtál (bazdmeg!), egyesével meg lett cáfolva mind, köszi, de tovább nem vagyok kíváncsi rád meg a propaganda dumádra.
Nagyon el vagy tévedve, ha azt hiszed, hogy itt bárkit meg fogsz győzni a folyamatos hazudozásoddal.
Tényleg ne haragudj, nem bántásból mondom, de szerintem te nem olvastál híreket az elmúlt 10 évben, ha komolyan azt gondolod, hogy itt ennek bármiféle büntetőjogi, vagy akár csak munkajogi következménye lesz, attól függetlenül, hogy mi derül ki a háttérről (az illetékesek számára, mert számunkra jó eséllyel igen kevés fog, ha csak valamelyik oknyomozó csapat jobban utána nem megy).
Abban igazad van, hogy bármilyen civilizált országban világraszóló botrány lenne abból, ha egy ekkora összegű "fejlesztés" ilyen látványos összeomlást okoz, cégvezetők, miniszterek mondanának le, vagy mennének börtönbe, de ez nem az az ország.
Jó lenne, ha el lehetne ezt választani a politikától, de nem lehet. Ezt a projektet, ebben a formában kormányközeli megmondó emberek találták ki, sőt erőszakolták át mindenen, kormányközeli cégek valóstották meg, itt ebben hivatlosan nem lesz elismerve semmilyen hiba, soha, semmikor. Ez így jó ahogy van, ők pont így akarták, nincs itt semmi hiba, olvashattuk itt is már jópárszor.
Pontosan az lesz kommunikálva, amit te is írsz, hogy hát öreg a pálya, nem mi tehetünk róla. Vasúttal nem foglalkozó emberek úgyse fogják látni az összefüggéseket, hogy esetleg a pályát kellett volna előbb megcsinálni, mielőtt drótot húzunk főlé és hasonlók.
ha már meg lett csinálva, a dizel helyzetnek is javulnia kellett volna azokon a szakaszokon ahol nem nyult senki semmihez.
Ehelyett mi van? Már Dácsiák a Bakonyban egész nyáron.
Az érdekelt volna, hogy ha nem nyúl senki a 29 hez (és most nem számit mi a véleményed róla) akkor mi az anyámpicsájával húznád most ott a vonatokat?
Minden nyáron már évek óta csak úgy volt gép a 29-re hogy nyárra lezárták a142-est.... De még úgyis csak szenvedés volt minden nap.
Talán 3 éve? volt amikor ment itt nyári menetrend előtt a mell döngetés hogy Székesfehérvár hogy rendbe tett 10 Hörgőt nyárra, ezek aztán mint a svájcióra fognak üzemelni.
Első nap megdöglött vagy 4-5, 2 úgy hogy azon a nyáron már nem is mozdult....
ja a reggeli első páros és páratlan maradt meg...ennek így nem sok értelme van...korlátozás ide vagy oda, ha tartós lesz a dolog, legalább hétvégékre vissza kell állítani a Vizipókokat.
Pont ezt néztem én is, konkrétan az összes Vízipók lemondásra került! Az a kérdés hogy esetleg felmerült e az ilettákesekben hogy a Kék hullámokat erősítik ezekkel a kocsikkal!
❗ A Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vonalon, Szabadbattyán és Balatonfüred között a vonatok 60 km/órás sebességgel közlekedhetnek. A nagyobb torlódások és késések elkerülése érdekében a következő Vízipók InterRégió vonatok nem közlekednek: • a Déli pályaudvarról Balatonfüredre 9:30-kor, 11:30-kor, 13:30-kor, 15:30-kor, 17:30-kor, 19:30-kor indulók, • Balatonfüredről a Déli pályaudvarra 10:23-kor, 12:23-kor, 14:23-kor, 16:23-kor és 18:23-kor indulók.
Ami még eszembe jutott: ha itt tartós 60 lesz, egyrészt nem lesz tartható sem a menetrend, sem a járatszám, a jelentősen megnövekedett utazási idő miatt pedig jelentős utasszám csökkenés várható. Pedig igény volna, nemrég adtak ki közleményt, hogy az első nyári hétvégén félmillió vonatjegyet váltottak (országosan). Ebből ugyan nem részletezték, hogy az északi partra mennyit, de biztosan jelentős számút.
Gondolom sokat próbálnák ki, hogy mi újat hozott a fejlesztés. És mivel szembesülnek? Órás állások, késések, 60-as "száguldás", lemondott vonatok? Nekik ennyi elég is lesz, megállapítják hogy a vasút most is ugyanott van, mint 20 éve, amikor utoljára utaztak vele, és újabb 20 évig nem is fognak a vasútnak újabb esélyt adni.
De ezek a korlátozások még a visszatérő utasokat is alternatívák keresésére ösztönözhetik. Ezt ki fogja megtéríteni?
És visszajutunk oda: ha EU pénzből volt a fejlesztés, akkor igazolni kell majd a megtérülést. Bár a papír sokmindent elbír, de ha az utasszám stagnál vagy akár csökkeni fog, akkor itt botrány lesz.
Nem kívánok senkinek rosszat, tényleg remélem hogy nem emberi mulasztás történt, és valóban csak a 60 éves pálya adta meg magát az extrém hőségben. Mert ha mégis kiderül, hogy valamit benéztek, akár csak gondatlanságból, az már büntetőjogi kategória lehet. Ha viszont szándékos adathamisítás történt, akkor remélem is hogy bíróságra megy a dolog, és példát fognak statuálni!
Bárcsak ezen a vonalon is lett volna olyan "mókolás", mint Vecsés-Üllő között. Ami ráadásul folytatódik Albertirsáig. Akkor most ilyen problémák nem jönnének elő, mint amik a napokban.
Amellett, ha nem nyúlunk hozzá semmit, ugyanúgy fenntarthatatlan volt már minden nyár. Lángoló szar Csörgők Hörgők amiket idén már a maradék vonalra sem vagyunk képesek össze vakarni (a Bakony már a Dácsiázásnál tart...), a Desirok szintén betegek sajna..
Bár biztosan a VEKE volt a főkolompos, de azért gondoljuk végig, hogy itt mi is történt.
Egy beteg ember képes volt a teljes intézményrendszeren végigtolni a beteges lázálmait. Nyugodtan össze lehet csokorba szedni akár csak ezen a fórumon felmerült kételyeket, ÉVEKKEL ezelőtt.
Szóval ez hogy jött össze? Mert ez azt jelenti, hogy ma Magyarországon NEM TUDUNK vasutat építeni. Mert ha a tervező, a kivitelező, a megrendelő szerint minden rendben volt, akkor az intézményes kontroll NEM ÉR SEMMIT. Pedig ezeken a helyeken elvileg nem Veke Lali szintű emberek dolgoznak, hanem tapasztalt mérnökök, szakemberek. Ezek szerint csak egy bürokratikus akadály, mindegy mi történt, úgyis aláírják.
Engem ez sokkal jobban elszomorít, mint a VEKE "áldásos" tevékenysége.
Persze, meleg van, de ha pár nap alatt ilyen hibák jöttek elő, az nagyon komoly hanyagságot feltételez.
Várható ideiglenes menetrend? Nagy cirkusz lenne, az biztos, de legalább nem lenne ez a feszültség, kiszámíthatatlanság, hogy vajon jön-e a vonat, és mikor?
Esetleg valós megoldáson dolgoznak, azaz kijavítják a pályát? Abban reménykedhetnek, hogy nem lesz ekkora hőség, és mehet minden, ahogyan eddig? Elszomorító ezt látni.
Amikor vasránap utaztam haza füredre, akartam írni egy pozitív kommentet itt a sok negatív között. Alig 15 perc késés volt, saját fülke jutott kényelmes kocsiban (éppen CAF Bmz volt a szokásos DWA/DVJ helyett), kedves volt a jegyvizsgáló. Gondoltam jön majd az ARmz kocsi első osztállyal meg bisztroval és itt a kánaán.
Aztán most hogy itt ülök a 60-nal száguldó Kék Hullámon csak reménykedni tudok abban, hogy ennél roszabb már nem lesz idén :D Legalább nem azt kaptam el amikor le is zárták a pályát, vagy egy olyan Kék Hullámot ami mindenhol megáll.
Bár ahogy látom a vasút a fél országban szenved ebben a melegben, mindenhol lassújelek, déli parton meg avartűz.
"A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook-oldalát kezelő rezignált ember esete Galla Miklóssal
Ez elkeserítő. Abban is van valami végtelenül szomorú, hogy Galla Miklós mára abba a – megítélésem szerint – borzasztó helyzetbe jutott, ahová. Galla Miklós elhozta a magyaroknak a Monty Pythont, a Holló Színházban és a L'art pour l'art-ban pedig kitörölhetetlen nyomot hagyott a magyar (abszurd) humor történetében. Galla Miklós egy legenda, mára viszont olyan magasságokba repítette az abszurd humor műfaját, hogy előbb a humor kopott ki belőle, utána lassan az abszurd is. Csak egy lassan elfeledetté váló rezignált férfi küszködése maradt meg az egészből.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elhozta a budapestieknek az európai színvonalú éjszakai tömegközlekedést egy olyan időszakban, amikor a korábban megénekelt Kalaúz 2 nem paródia volt, hanem egy átlagos BKV-vezér kihangosított gondolatainak rímes almanachja. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek köszönhetően ma Budapesten lehet tervezni az éjszakai buszokkal, és nyugodtan el lehet indulni bulizni, mert biztosak lehetnek benne az utasok, hogy a megadott időpontban meg fog érkezni a járat, és biztonságban hazaviszi őket.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, élén a Facebook-oldalukat kezelő rezignált férfival, mélyebbre süllyedt, mint Galla Miklós. Az egykor zseniális humorista legalább csak a színpadon húzogatja fenyegetően nyeszlett faszát, a VEKE azonban mindenkinek mélyre nyomja a torkán a túrós fagyit, akinek az elmúlt két évben a Balaton északi partján akadt dolga vonattal. Az egyesület – amely még a hivatalos honlap tanúsága szerint sem végez semmiféle munkát több mint egy éve, és 2014 óta pénzügyi beszámolót sem tett közzé az erre fenntartott felületén – hathatós lobbijának köszönhetően a szezonon kívül idén sem lehetett megúszni a vonatpótlózást az észak-balatoni célállomások felé, de a nemrég indult nyári menetrendben sem könnyebb a 29-es utasainak, hiszen a vonatközlekedés és a villamos vontatás felvétele óta is mindennaposak az üzemzavarok, elakadások. Miután a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület által évek óta forszírozott villamosítási projekt a pálya felújítására, szakaszos kétvágányúsítására nem terjedt ki, a zavarkezelés – borítékolható módon – nem lett könnyebb, sőt, talán nehezebbé is vált.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfi a 29-es eheti második összeomlása közben totális delíriumban van. Tegnapi bejegyzésében – a mai eseményeket még nem jutott ideje részletesen kommentálni a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfinak – azt írja, hogy hőség miatti kivetődések eddig is voltak. Ezzel kellett volna kezdeni valamit, de a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfi ezeket az aggályokat mindig lesöpörte az asztalról, mondván, hogy nem kell Szilit és halberstadtit járatni az új pályán. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfi emellett megalkotta a „villamosítástagadás” fogalmát, amit az oltástagadással és a laposföld-hittel tart egyenrangúnak, bár abban azért van valami Galla Miklós-i abszurditás, hogy mégis a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfi az, aki a véleménykülönbség legkisebb jelére is örökös tiltással jutalmaz minden kommentelőt az egyesület Facebook-oldalán. Nyilván nem a laposföld-hívőkre jellemző szektás gondolkodás jegyében.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfi most is azt javasolja a MÁV-nak, hogy béreljen új mozdonyokat a szezonra, egyébként pedig a pálya állapota a vasúttársaság felelőssége, ő mossa kezeit. Persze, most már igen – szarnak, bajnak nincs gazdája, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfi jól tudja ezt. Dorner Lajos egyesületi elnök – aki talán azonos a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfival – a VEKE-t „az igazságot bátran felvállaló, cselekvő, az igazi civil kontrollt megvalósító” szervezetként jellemzi, és hát van gond.
Nem sikerült felvállalni, hogy a 29-es féltökű, spórolós villamosítása nem jelent megoldást a vonal problémáira, sőt. A vasúttársaság belső működését elvileg ismerő szakmai szervezetként nem sikerült felvállalni, hogy államvasúti mozdonybérlésből kiindulni valóságtagadás, irreális elvárás. Igazi civil kontrollt megvalósító szervezetként a Dorner Lajos vezette Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a MÁV-ot hibáztatja kiemelt projektjének, a 29-es vonal villamosításának minden egyes, előre borítékolható hibájáért, így mutatva példát egyenességből és bátorságból.
Dorner Lajos elnöknek és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook-oldalát kezelő rezignált férfinak azt javaslom, hogy tegyék vissza nyeszlett, túrós, karfiolos pöcsüket a nadrágjukba, vagy keressenek valakit, aki megfelelő ellenszolgáltatás jegyében hajlandó a szájába venni azt. Mindenkinek jobb lesz.
nem közlekedik a Déli pályaudvarról Balatonfüredre 13:30-kor induló 19724-es számú Vízipók InterRégió (IR) vonat,
A Déli pályaudvarról 14:30-kor Balatonfüredre induló (19756-os számú) Katica InterRégió vonat nem közlekedik, helyette Székesfehérvártól az állomásain megáll a Déliből Balatonfüreden át Szombathelyre 15:05-kor induló (19706-os számú) Kék Hullám InterCity.
nem közlekedik a Déli pályaudvarról Balatonfüredre 15:30-kor induló 19716-os számú Vízipók IR,
nem közlekedik Balatonfüredről a Déli pályaudvarra 16:23-kor induló 19723-as számú Vízipók IR vonat. Az utasai a Tapolcáról Budapestre tartó, Balatonfüredről menetrend alapján 17:08-kor továbbinduló (IC 19793-as) Kék Hullám InterCity-vel utazhatnak.
a Balatonfüredről 17:11-kor induló (19763-as számú) Katica InterRégió vonat Balatonfüred és Székesfehérvár között nem közlekedik, Székesfehérvárról indul Budapestre várhatóan 18:42-kor. Az utasok a Tapolcáról Budapestre tartó, Balatonfüredről menetrend alapján 17:08-kor továbbinduló Kék Hullám InterCity-vel utazhatnak
nem közlekedik Balatonfüredről a Délibe 18:23-kor induló 19711-es számú Vízipók IR. Az utasai a Tapolcáról Budapestre tartó, Balatonfüredről menetrend alapján 19:08-kor továbbinduló (IC 19793-as) Kék Hullám InterCity-vel, vagy a Balatonfüredről a Délibe menetrend alapján 19:11-kor induló (19751-es számú) Katica InterRégió vonattal utazhatnak.
"Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel megvagyunk elégedve.."
Mondjuk ezt a csornai eset óta nem szeretik, mikor elütött a körüljáró Taurus két öregasszonyt (nem cserélt vezető állást, a hátsóról vezetett) pechjukre megyei nagyember rokona volt az egyik áldozat.
Nem, ott a keletkező feszültségre méretezve vannak a leerősitések. Ha kivetődik, akkor a kivitelezés szar (mivel az elemek univerzálisak, mindenhol azok vannak használva)
Ja, h a felujitott palyara mar az a halbi se mehet, ami eddig siman? Es ket het alatt elrontotta a kivaloan megcsinalt palyat napi kb. 10 3+1 kocsis vonat (a tobbi IC kocsis volt.)? Ez mar tenyleg vicc.
Tök jó az a wiki cikk, csak nem erről írtam. Ami nagyon nem mindegy, hogy ezek a "szélsőséges" hőmérsékleti értékek hány napon keresztül állnak fenn.. És régebben bizony nem az volt a helyzet, mint most, a 30 fok feletti napok száma jóval kevesebb volt.
Nézz utána, nem velem van vitád, hanem a tényekkel.
A 19761-re várva beszéltem a jegyvizsgáló hölggyel Almádiban. Egy 50-es éveiben járó, ittas utas Révfülöpnél elkezdte durván sértegetni a jegyvizsgálót, és nyomdafestéket nem tűrő hangnemben kifogásolta, hogy a Vízipókok lemondása miatt nem tud eljutni Fűzfőre. A második kocsiban utazott, mely egy kupés IC volt. Miután bejárt a vonat az állomásra, az egyik kupéban kitépte a falból a vészféket, majd leugrott, elvegyült a tömegben, és felszállt a szintén Füred felől befutó Katicára. A jegyvizsgáló szerint 200.000 Ft-os kárt okozott. Szegény hölgy a szabadsága alatt jóindulatból beugrott vezérrel együtt ott szobrozott Almádiban, várva a segélykocsit, mivel ki kellett kalapálni a kocsit a vonatból. Az agresszív utas kb. 150 emberrel szúrt ki.
Én is voltam gyerek nyári szünetben, és nem tavaly. Bár apámnak nem volt légkondis autója, de azért túléltük. Meg télen sem lyukas nadrágban meg vászon tornacipőben jártunk a hófúvásban; és nem azért mert nem az volt a divat, hanem azért, mert akkor még gyalog jártak a nebulók az iskoláig, és nem az ajtóban tette ki/vette fel őket apuci...
Esetleg nem azért, mert egyre többet kell kiadni belőlük az IR-ekre?
Nem állítom, hogy egyébként jó állapotban lennének, mert tudjuk, hogy nem. Meg talán egyre kevesebb is a hadra fogható állomány. Ha tetszik, ha nem, előbb-utóbb szükséges lesz a nem villamosított vonalakra is valamit beszerezni, mert annyira nem lesz gyors a teljes átállás. De, ha az lenne, akkor is kellene.
ha télen pl. még a hó is esne (kb. 20 éve nem volt normális hó)
Síkvidéken. Mert pl. a Bakonyban idén is volt szépen hó. Igaz, március-áprilisban is. :-)
illetve ha nyáron tényleg igazi meleg is lenne néha jégesőkkel tarkítva, mint anno Domini.
Régen a 30 fok feletti meleg, főleg ennyi napon keresztül, egyáltalán nem volt jellemző. 25 fok felett már kánikuláról beszéltek anno, most ez a határ már 30 fok.
Télen ha van -5°C, akkor az extrém hideg, nyáron ha van +30°C az extrém meleg. Ezekből senki nincsen felkészülve, mert ugyebár itten van az űrkorszak...
Nem tudom mi lenne, ha télen pl. még a hó is esne (kb. 20 éve nem volt normális hó), illetve ha nyáron tényleg igazi meleg is lenne néha jégesőkkel tarkítva, mint anno Domini.
Ezek azok a problémák, amik Európa szerte nem problémák, de nálunk extrém... ;-)
Hörgőkkel sem jó a helyzet, 11-esen már Dácsiák forognak be a személyekre. Ma a 14 mozdonyos vonatból 10-et Dácsia vitt, csak 4-et vállaltak be Hörgővel, és még csak június van, messze még a nyár vége... Annyi a szerencse, hogy ott az utasok nem érzékelik, mert a 60-es pályasebességet lehet tartani így is.
Az a baj, hogy intézményeket (mint a NIF) azért tartunk fent, hogy ezek a hibák kiderüljenek. Hogy valaki képviselje a megrendelő érdekét.
Ezek szerint a NIF nem végzett alapos munkát, amikor ellenőrizte és átvette a pályát, ha ez most derül ki. Nagyon remélem, hogy garanciális hibáról van szó, mert akkor van csak esély, hogy ez ki lesz javítva értelmes időn belül.
Sajnos más projektekben is azt látom, ahogy közeleg a "szent" határidő, a minőségi elvárások úgy hullanak alább, mind a megrendelő, mint a kivitelező részéről. "Legyünk már túl rajta" effektus.
Az persze ilyenkor már nem számít, hogy előtte évekig meg csak tököltek.
Gondolom itt sem véletlen kellett egy hónappal kitolni a vágányzárat, pedig az időjárásra nem nagyon lehetett fogni.
Ki van. Vádalkut kötött. Még maradt is neki tejbe aprítandója, volt miből százmilliós kölcsönt adni gyermekeinek, ha jól emlékszem, külön-külön mindkettőnek. Nézz utána, ha tudni akarsz. Ha csak hinni, akkor további kellemes hitéleti tevékenységet kívánok. ;-)
Komolyan szurkolok neked, hogy végre egyszer beletrafáljál már valamibe. Néha olyan érzésem támad, mintha a V.Peti reinkarnálódott volna. Annak is utána nézhetsz a topikok történelmében. Időd van rá dögivel, azt látom, hasznosítsd!
On
Kérdezem a vonalat vezetőállásból (is) járóktól:
Mi kell ahhoz, hogy egy ekkora lassú menetet rendeljenek el? Tényleg nincs néhány szakasz sem, ahol pályasebességgel biztonságosan lehetne haladni?
Esetleg azért lett végig 60, mert a visszagyorsításokkal járó plusz energia igénytől akarják kímélni a rendszert?
Vagy van valami feltételezés, ami az előjött pályahibákból arra enged következtetni, hogy vélhetően az egész szakasz alatt el lett ....-va valami?
Esetleg a vezetéki oldalon lett valami elkalibrálva és most szerencsére a pályahibákra hivatkozhatnak a nagyobb presztízsveszteség elkerülésére?
Nem "fotelszakérteni" szeretnék, csak nekem valami nem kerek ebben a történetben. Köszi!
Ne add már a hülyét. Van itt még az országban rengeteg BECSÜLETES vállalkozó, aki ugyanúgy szívesen kimenne, éjjel, fagyban akármikor a terepre, csak épp ő nem rúghat labdába, mert az ő kölke nem állt be a Fidelitasba Orbánnak gazsulálni mint a Petike. Mondom újra, hiába erőlködsz ezzekkel a propaganda dumákkal, itt ezt senki nem veszi be. Sorra égsz be minden kommenteddel.
Szórakoztasd a Fideszes barátaidat a kamu dumáiddal.
szerintem nincs, sőt...ha maradtak volna a vízipókok, akkor is ahogy most is 20-25, max. 30 percekkel mennének a vonatok. Persze, nem ez a megoldás, meg ettől még szánalmas, hogy ez az egész ide jutott...
Bezzeg amikor sokan anno ezt mondtuk, hogy a spórolás ide vezet...hát..
Személyesen ismerem Szijjártó fatert. Igen, tényleg ő az. Egy kis lofasz cége van Győrben, a Vasútépitők Kft. Az öreg nemcsak papiron tulajdonos hanem ténylegesen mérnökként ott dolgozik, de még terepen is sokszor ott van, éjjel, fagyban is. Nyilván nem minimál bért visz haza, de akkor is, hatvaniksz évesen. Éjszakai kitérőcsere, meg vasúti átjáró átépitések, meg ilyen nagyságrendű melókat csinál. Pont ő ne lenne kitömve, ha tényleg urambátyám rendszer lenne? Ugyanmár...
Lehet, hogy a villamos üzemben is korlátozás van, mert a lemondott vonatokkal pont az alá a szám alá megy a szakaszon tartózkodó villamos mozdonyok száma, ami egy bizonyos üzemmódban megengedett..
Nyilvan vmi nagy disznosag van, mert nem par helyen, ahol vmi van a palyaval, rendeltek el korlatozast, hanem a teljes szakaszon, es csakis azon a szakaszon.
Speciel azert epitettek be rossz sarut, mert rossz szamokat adott meg a NIF. Tenyleg mindent csipobol kontrazni kell, 2p gondolkodas es utananezes helyett?
Úgy tudni, az adatokat a számításokhoz a megrendelő szállította, vagyis a sarukat a NIF adatai alapján tervezték, és a beépítésüket mind a NIF, mind a műszaki ellenőr jóváhagyta. Ha ez bizonyítható, akkor a minisztérium által belengetett jogvitában egyáltalán nem lesz fegyvertelen az építő konzorcium.
A Strabag többet kaszál Orbán alatt mint valaha, ha annyira SZDSZ cég, akkor miért ad nekik megszámlálhatatlan megrendlést a Fidesz kormány? Hagyd már ezt a dumát öreg, mondom, hiába erőlködsz.
A felelősség azé, aki projektet megtervezi, a közbeszerzést lebonyolítja, a munkát átveszi. Csak ha egy projekt már ezeljén se szakmai alapokon nyugszik, akkor nem kell csodálkozni, ha a megvalósítás is olyan lesz amilyen, amikor pedig az "alkotmányos költség" már be lett téve a zsebekbe, akkor nem szokás panaszkodni a munkára.
Ne zavarjon, hogy akkor még évtizedekkel fiatalabb volt a pálya is.
Kicsit kezd már uncsi lenni, ahogy itt vért izzadva próbálod védeni a mundér becsületét. Csak az idődet pocsékolod, ezt a totális kudarcot itt te nem fogod kimagyarázni, ahogy más se. Hagyd ezt azokra, akiket ezért fizetnek, vannak elegen.
De akkor meg a fordulások nem jönnek ki. A Katic Füreden önmagából fordul, ha nem ér oda, akkor azért akadnak problémák. A léptetéshez meg nincs gördülőállomány.
Ha pedig a Katica kompletten lemondva, akkor Fehérvár és Akarattya között nem áll meg semmi. Ahol még legalább igaz lenne, hogy Fehérvár elővárosi vonala a 29-es.
Azért az utóbbi évtizedekből kettőben a Nohabok már nem menetrend szerint üzemben koptatták a pályát. 2002 óta leginkabb Csörgő jár erre, Szergej is csak mutatóban. A néhány nosztalgia nap évente nem oszt nem szoroz.
És húsz év az húsz év. Azalatt már leérettségizik az a gyerek, akiről akkor egy kosza szombat éjszakán még nem is álmodtál.
Remèlem, nem nevettek ki a kèrdèsèrt, de az öreg pálya elmozdulæsa szabad szemmel is èszrevehető? Ilyenkor milyen beavatkozást vègeznek a hézagnèlküli felèpìtmènyen?
Oké, hogy sebességkorlátozás, de akkor a szembevonat is csökkentett sebességgel megy, ha akarják, kijön a kereszt. A Katicát és a Vízipókot egyszerre lemondani felesleges, valamelyik az egyből hadd menjen, a Kék Hullám meg járja a saját megállási rendjét.
Egyáltalában nem értem, hogy miért kell így le-kicsinyelni az Ő igazán tekintélyes (még-csak nem is
puszta részvételét, közreműködését, hanem sokkal inkább) alkotó munkarészét ebben a műveletben.
Nagyon remélem, hogy akinek ez a tiszte, alkalomadtán tisztában lesz azzal, hogy az ilyen áldozatos munkavégzés méltó elismerést érdemel. A legkevesebb az lenne, hogy a most elkészült - átadott és
üzembe helyezett vonalszakasz minden eddig elért állomásán, megállóhelyén lévő üzemi épületnek
jól látható helyén, az alkalomhoz és nevezetes eseményhez méltó megjelenésű, díszes emléktáblát avassanak az ő áldozatos közreműködésének tiszteletére - ennek megörökítésére.
A csökkentett pályasebességgel a keresztek nem jönnek ki, több helyen meg csak két vonatfogadó vágány maradt az állomásokon a nagy fejlesztés eredményeként.
Bevezetnek egy 60 km/h sebességkorlatozást Battyán és Füred között, majd rövid időn belül lemondják a vonatok 2/3-at.Valahogy nem kerek az egész. 60 km/h sebességgel simán tudták volna közlekedni a vonatok. Kíváncsi lennék mit tettek volna, ha mondjuk ez a szerdai nap vasárnapra esik? Valami nagyon nem kerek ebben a történetben.
Laikus kérdés: A járműdinamikai hatások nem lehettek már az utolsó utáni szög az öreg pálya koporsójában?
Gondolok itt a Szilik 20 tonnás, a Flirtek olyan 18 tonna körüli tengelynyomására, és a két járműsorozat közismerten khmmm… nem igazán pályabarát viselkedésére?
Külső szemlélőként azért mindkettő jármű nehezebb, mint a Csörgő a maga 16,5 tonnás tengelynyomásával..
Ennek ellenére hónapok óta a villamosítás szidása van itt napirenden.
Tehát akkor a most kialakuló sebességkorlátozásnak semmi köze nincs a villamosításhoz, csak a pályán végzett különböző munkákhoz, amelyek villamosítás nélkül is gondot jelentettek volna.
Már ne haragudj, de nem szoktál ennyire értetlen lenni. Nem írta senki, hogy a felsővezeték miatt van. A projekt keretében végzett elégtelen pályás munkákról van szó..
"Alig akad magyar futballcsapat, amit olyan lelkesen támogatnának a magyar cégek, mint Orbán Viktor hobbiklubját, a felcsúti Puskás (?!) Akadémiát.
...
Biztosan támogatják az első csapatot a mezeken is felbukkanó cégek, így a Mészáros és Mészáros Kft., a JAKO Magyarország Kft., a Penny Market, a Volkswagen, a Duna Aszfalt Kft. és a Strabag."
Ez sem így volt. Nem volt villamosításra címkézve a pénz. Csak a költségek csökkentése miatt húztak a tartalomból, így ment a kukába a pályafelújítás, a KÖFI..
A vadászati "világkiállítás" 10 millárdba kerül, a közmédiának 118 millárd csak az ezévi költségvetése, a Fudanra most akartok felvenni 500 miliárd kínai hitelt, és sorolhatnám még hogy hány százmillárd folyt itt ki ilyen-olyan propagandára, stadionokra és hasonlókra az elmúlt években.
Nem az EU mondta, hogy ezekre kell költeni, pályára meg nem.
egy elég öreg pálya, amire most a hőség miatt sebességkorlátozást rendeltek el, mint az ország egy tök másik pontján lévő, tök másik öregecske pályára, amire viszont nem az elmúlt két évben raktak felsővezetéket.
Aha, azt mivel magyarázod, hogy a vonal Balatonfüred-Tapolca szakaszát nem érinti ez a probléma? Ugyanolyan öreg és bizony ott is vannak ismert gyenge pontok, de azok még bírják. Ahogy az elmúlt szintén meleg nyarakon a most érintett szakaszon sem volt ilyen mértékű probléma. Csak a vak nem látja, hogy itt összefüggés lehet a projekt keretében végzett munkákkal.
Itt is felsőbb utasítás határozta meg, hogy mit kell csinálni, hogy kell csinálni, mit nem kell csinálni, kinek kell csinálnia, valamint mikor és hogy adható át az egész. Hiába mondott a szakma bármit.
Újra lezárni mindent hatalmas PR veszteség lenne, itt nem szokás beismerni a hibákat, ez már így marad. Majd ráfogják a napfolt tevékenységre vagy a szaturnusz állására.
Nézd meg az M0 dunahidat, azt se sikerül megoldani évek óta, mialatt máshol komplett autópályákat építenek ki a semmiből. Ez van, amikor nem szaktudás, hanem a lojalitás határozza meg, hogy kik kerülnek vezető pozíciókba.
Az urám-bátyám rendszer törvényszerűen ide vezet, mindig, mindenkor.
A déliparton új, 60 kg-os pálya épült felújított alépítménnyel és új felépítménnyel.
A 29-sen lokális beavatkozások, átépítések történtek, illetve FKG. Itt követhettek el valamilyen hibát, ami miatt az öreg felépítmény a hőség hatására már nem bírta és elkezdett "mászni" több helyen is.
Azt azért árulja el valaki, hogy a nagy melegben az amúgy is egyre szaporodó pálya hibák miatt lett a vonal végig vmax 60, vagy a felsővezeték megnyúlás miatt...?
Egyszer sem állítottam, hogy ez egy jó project volt így.
Van ott - felsővezetékkel vagy anélkül - egy elég öreg pálya, amire most a hőség miatt sebességkorlátozást rendeltek el, mint az ország egy tök másik pontján lévő, tök másik öregecske pályára, amire viszont nem az elmúlt két évben raktak felsővezetéket.
Szerintem a felsővezeték építésére fogni a sebességkorlátozást nagyon buta dolog, akkor is, ha a project tényleg szar, és a komoly pályafelújítás kimaradt belőle.
A pályafelújítás pedig nem azért maradt el, mert a lóvét drótra költötték, hanem azért, mert a pályafelújításra szánt lóvét nem akarta mégsem kifizetni senki.
De erről nem a szerencsétlen felsővezeték és a villamos vontatás tehet.
A déli parton valóban jelentős fejlesztés törént, itt meg csak villamosítás, és picit itt-ott igazították a pályát (ahol nem épp felszedték) meg egy-két peront.
Kezdettől tudható volt, hogy ennek a gányolásnak így ez lesz az eredménye.
Semmiképp nem hasonlítható a déli parthoz, függetlenül attól, hogy ki csinálta.
Tényleg az a szép, hogy mindezt pontosan látni lehetett előre, erről szólt ez a fórum is a projekt kezdete óta, de keresztül kellett nyomni, bármi áron, bármilyen eredménnyel, csak a drót ott legyen.
Hát most ott van, csak vonat van egyre kevesebb alatta, meg ami van, az is lassabb.
De hát ez a szolgálati Audiból meg Multivanból úgyse látszik, már nekik...
Egyszerre jó és rossz példa. Csernobilban is felsőbb utasításra csinálták azt, amit tettek.
Bár ha tényleg rosszul lett beszabályozva a pálya, az éppen kivitelezési hiba, csak ezt eddig vehemensen tagadták.
Innen négy fele mehetünk:
1) marad így ahogy van, és egyre rosszabb lesz (sajnos nagy valószínűségű forgatókönyv),
2) annyira leromlik a pálya állapota, hogy kénytelenek lesznek nekimenni a teljes felújításnak. Kellhet hozzá még tippre 1-5 év szenvedés, majd újabb 2 év vágányzár.
3) a gyors leromlás előtt észbe kapnak, és gyorsan szereznek pénzt a pálya rendbetételére, mielőtt vállalhatatlan viszonyok alakulnának ki (legkevésbé valószínű)
4) a PFT majd elkapirgál a hibákkal, sok év alatt...
De ha nem mondta volna előre mindenki aki kicsit is ismeri a vonalat, hogy probléma lesz előbb-utóbb. Hát, köszönhetően a hőségnek, előbb jött elő a gond.
Latom, az ironia nem (sem) az erosseged... A vonal Furedig 2x honapokig le volt zarva (eleg nagy reszt feleslegesen), csinaltak, amit csinaltak, hogy majd marha jo lesz. Hat, rosszabb lett, mint amihez némi kapirgalason kivul hozza se nyultak.
Ha a felujitott rész hegesztett sines, a nem felujitott meg maradt csattogós, akkor meg is van a miért. Persze annak is birnia kéne a meleget de gyermekbetegségként belefér...
A Katica sebesvonatok Székesfehérvár és Balatonfüred között nem közlekednek, utasaik a Kék Hullám InterCity vonatokkal utazhatnak, melyek ezen a szakaszon minden állomáson és megállóhelyen megállnak, Székesfehérvár és Balatonfüred között felármentesen vehetők igénybe.
Nem, nem dőlt be minden nap. Remélhetőleg Veke Lalinak ez volt az utolsó projektje.
És most tényleg nem arról van szó, hogy ezt a villanygépek okoznák 5 nap alatt, hanem hogy mit várunk egy 60 éves pályától? Az volt a bűn, hogy gyakorlatilag minden pályás beavatkozást feláldoztak a drót kedvéért.
Amellett hogy jogos kritika hogy legyen már jobb a pálya mint eddig, azért ne állitsuk már hogy előtte nem dőlt volna be ez a vonal minden nap... Dehogynem...
⚠🌡 A hőség miatt a Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszon 60 km/órás sebességkorlátozást vezettek be szerdán és csütörtökön 11 órától 19 óráig, ezért az észak-balatoni vonalon 45-60 perccel megnőhet a menetidő. ❌ A Katica sebesvonatok Székesfehérvár és Balatonfüred között nem közlekednek, utasaik a Kék Hullám InterCity vonatokkal utazhatnak, melyek ezen a szakaszon minden állomáson és megállóhelyen megállnak, Székesfehérvár és Balatonfüred között felármentesen vehetők igénybe.
❗ Szerdán az első rövidebb útvonalon közlekedő Katica sebesvonatok: - a Déli pályaudvarról 10:30-kor indult 19754-es vonat már csak Székesfehérvárig közlekedik - a Balatonfüredről 13:11-kor induló 19765-ös vonat csak Székesfehérvártól közlekedik"
De hülyén csinálták, mert a 19766/19066 dupla egysége bőven félház alatt ment az elővárosban, azt kellett volna 187 után indítani csak, s megfogni. Menetdinamikailag is jobb, meg Fehrvárról is igazából így +5' körül lett volna mindkét egység...
...de amilyen start-os irányítói döntések vannak, ez legyen már a legkisebb gond...
Minden héten utazom ennyit, nem pont Balatonra, de jellemzően a km megvan. Van amugy egy kisebb telek a Balatonon igy oda is rendszeresen járok, egyelpre a "van vele meló" fázisban van :)
BKV jegyre nincs szükségem, 1200 m a Déli Pályaudvar :)
1. Nem hiszem, h az egyszeri juzer tipikusan hetente 2x jon le a Balatonra. Lehet, h van ilyen, de ez statisztikailag elhanyagolhato. 2. Egy Deli-Revfulop 3180 Ft, ma tankoltam 12785 Ft-ert, de ebben a revfulopi (haztol-hazig) oda-vissza uton felul van kb. 150 km plusz. Ezt tudd be az amortizacionak. Illetve a vonatuthoz add hozza a bkv jegyet. Szoval kijon az.
A mendei esetnél a 424 mozdonyvezetője és fűtője egyszerűen szart mindenre (gondolom a kor szokása szerint jól be is voltak baszva) az irásbeli rendelkezést olvasatlanul eltette a sapkájába "nekem akarják megmondani?" Persze a szolgálattevő is elbaszta (a vasúton a balesethez általában minimum két ember hibája kell)
Kicsit hülyén van megfogalmazva, de szerintem Martonvásártól az IC szerelvényére lehetett átszállni, nem a Z30 Flirtje ment le Keszthelyre. Mondjuk igy is szép mennyiségű utast kellett kivinni Martonvásárig annak az amúgy is tele zónázónak... (a 16:35-ös meg pont az a vonat amivel sokan lemennek meló után estig fürdeni egyet..)
"A Budapestről Keszthelyre 16:35-kor induló (1876-os számú) Balaton InterCity, nem közlekedik a Déli pályaudvar és Martonvásár között. Odáig a 16:40-kor induló (4636-os számú) Z30-as vonattal lehet eljutni. Ez a szerelvény közlekedik tovább Martonvásártól Keszthelyig Balaton InterCity-ként."
Mutatnál olyan konkrét példát, ahol heti 2 hosszabb utazásnál 2 hét alatt visszajön? Azaz 4 utazás alatt az 50%-os jeggyel legalább 20000 Ft-ot lehet spórolni? Ha lehet, ehhez balatoni célállomást kérünk. Nekem 4 Sátoraljaújhely-Keszthely út is kijött 27500 Ft-ból teljesárú jeggyel, annál meszebbről meg két egymást követő héten azért kevesen járnak a Balatonra.
Az Interrégiókat tudom,Lengyeltóti,Balatonszentgyörgy,Sümeg,Pápa.Én ugyan a 9697-el utaztam 3 hete,annak volt Győrszemerén,Cellben,Szetngyörgyön még a kanizsai IC pluszban meg Fonyódon.
Kicsit emlekezzunk: a projekt EREDETI celja mindossze annyi volt, h az uszo vb-re legkondis villanyvonat legyen a furedi helyszinig. Az osszes tobbi csak utolagos belemagyarazas.
Nagyon telen nem, de novemberig, ill. marciustol hetvegenkent volt. (Sot, az utemes menetrend elott mindig volt.) Es mivel a forgalom 99%-a (bar ez sztem koltoi tulzas, de mondjuk 80 valoszinu) nyaron van, teljesen logikus, h pont akkor nem allnak itt meg a vonatok.
Plusz masik kettot, ahol meg a szemely nem all meg. Es ez mar a Fured - Tapolca kozotti megallok 22%-a, azaz najdnem negyede. Es mint kiderult lejjebb a szamokbol, NEM a legkevesbe forgalmas negyede.
Sajnos tudom miről beszélsz.Én itt talán amiota kint vagyok nem is emlékszem hogy volt e nem működő lift forgalmas helyen.Filctollas kiirás és társai meg végképp a nagy vörös villogo NO! kategória...azt nem is emlitettem még hogy a hálózat nagyrésze itt is még az 1960as évek infrastruktúráján megy vagy akár régebbin,pl a hidak.Egy mostani Nyugati szintű kapirgálás itt úgy van megcsinálva hogy vannak a 3 napos hosszú hétvégék vagy húsvét,karácsony akármi....kivonul többszáz melos,többtucat géppel és szó szerint megállás nélkül váltott műszakokkal addig nyomják amig kész nincs.Vannak projektek amik persze emiatt tovább tartanak mert pl csak hétvégéken megy az éjjelnappalos túrás vagy csak éjjel.Most épitették át a TELJES Kings Cross vágányhálozatott teljesen újrahúzva,felsővezetékkel és biztberrel,belefoglalva egy kb 50 éve nem használt vasúti alagút ujraélesztését.Hétvégi és ünnepnapi vágányzárakkal éjjel nappal.Nem délután 5kor eldobjuk a lapátot és másnap reggel folytatjuk 3 kávé és 5 cigi után.Lófaszt.Itt nincs jaaaaj hát nem lett kész meg elcsúsztunk meg az alvállalkozó nem végzett...Amit Nyugatiban is tavaly meg idén leművelnek az konkrétan itt egy 3 napos hétvége lenne.Horror a szervezetlenség és erőforrás pazarlás mértéke.https://www.youtube.com/watch?v=5uWvrvF5WN8 Nem véletlenül nem halad Magyarországon semmi sehova és csak folyik el a pénz a semmibe.Brutális ami otthon megy....
Hát igen, ez lenne a normális. Sajnos ettől mi nemhogy messza vagyunk, de egyre messzebb kerülünk.
Itt úgy vágnak ki egy fasort - amire a beruházás utolsó fázisban jöttek rá, hogy útban van - mint a pinty. Hogy csak legalább más színűre kellett volna festeni az oszlopokat, hogy kicsit jobban belepasszoljon a tájba? Kit érdekel, jó lesz az úgy. Hogy pár hónappal az átadás után, az állomásokon már málik, omlik, elromlik minden? Nem számít, amíg a szalagot átvágja a politikus, addig jó legyen, azt majd legfeljebb filccel ráírjuk, hogy NEM MŰKÖDIK, néha még azt se, majd rájön a paraszt ha nyomja a gombot és 10 perc múlva se jön a lift.
És a legjobb, hogy az emberek saját magukat győzik meg arról, hogy jó ez így és mindennek örülni kell, meg hálásnak lenni érte.
Sajnos ez ott pontosan így megy kivülről még erősebben lehet ezeket látni,főleg mivel én innen látom itt hogy mennek a dolgok,és most nem arról beszélek,hogy a Network Rail költségvetése kb 1000xese egy MÁVnak mert nem a pénz részről van szó.Arról van szó hogy adott dolgot hogy oldanak meg milyen nézőpont alapján visznek véghez.Megcsináljuk pipa,kb jóvanazúgy szép új örül neki az átlag paraszt mert új,bár ezt meg azt se csináltuk meg meg kihagytuk ezt meg azt is meg túlárazott is lett de hát ez már ilyen majd megszokják.....vagy ami itt van hogy úgy állnak neki hogy azt nézik hogy ha például átépítenek egy teljes állomást,vágányhálozatot,vonalat,bármit akkor az az UTAS szempontjából jó lesz e,gyorsabb,kényelmesebb lesz e az eljutás....Lehet röhögni de itt külön csoport van arra hogy nagyobb projekteknél egy vonal melletti élőhely hogy fogja befolyásolni az élővilágot és nekik az adolguk hogy arra figyeljenek hogy például az a virágos,bokros rész ne markolóval legyen szétszaggatva mert ott mondjuk védett lepke meg virágok vannak.Nem vicc ,itt ezt komolyan veszik és figyelnek is rá.Hozzá állásban galaxis a távolság sajnos.....
Most nem akarok itt politikába jobban belemenni, mert az egy másik forum, de azért itt elég sok olyan történet volt, amire elég sokan nem legyintettek, hanem kiálltak érte, és mit értek el vele? Semmit. Itt rég nem arról szól a sztori, hogy mit akar a nép.
Egy demokráciában működne amit írsz, csakhogy ez nem az.
Itt az van, hogy mire van érdek, mire lehet EU támogatást szerezni, melyik haver tud olyat csinálni, min lehet többet nyerni. Aztán ha ez pont jó a népnek, akkor mázli, ha nem akkor így járt.
Ha valaki akkor én megértelek,de tapasztalatból mondom hogy jobb néha ráverni hármat az asztalra ésa egy nagy levegőt véve kifújni mint első idegből ilyeneket irni válaszként mert te is el leszel könyvelve az alsó szintre a kommentek miatt,hiába van igazad vagy hiába vagy jó srác.
Én túllépnék szívesen, de ha olvastad ma a hozzászólásokat és nem csak az enyémet, akkor láthatod, hogy van itt baj bőven, ami nem valószínű, hogy 1-2 nap alatt megoldódik, sőt esélyes, hogy rosszabb lesz.
Ehhez képest jelennek meg sorra az ünneplők, akik szerint milyen csuda jó lett ez a fejlesztés. Annak több értelme van?
Persze, nézhetjük a jövőt, csak ez mikori jövő? Igen, nyilván az egyetlen értelme ennek az lenne, ha végig érne a drót, de még ha minden a legsimább mederben folyna is, ez akkor is hosszú éveket jelent mire megvalósul. Ha, egyáltalán.
Addig itt igen nagy valószínűséggel kőbe lesz vésve minden, esélyes, hogy a lassújelek is.
Ha Veke Lalinak sikerült, akkor szerintem bárkinek sikerülhet. Pont ez a hozzáállás okozza azt, amit sérelmezel, hogy nálunk hogy történhet mindez. Úgy, hogy aki tehetné, az legyint rá. Mert nem érdemes.
Dehogy nem érdemes. Fel kell hívni a polgármestert, az o.gy. képviselőt. Ez lenne a dolgok rendje.
Nyilván konkrét elképzelésekkel érdemes, mert azzal hogy "rosszabb lett" még nem sokat fognak kezdeni. Ezért lenne érdemes résen lenni, ha elkezdik a második ütemet, amit nagyon helyesen tervezéssel kezdenének, nem egyből tervezés+kivitelezéssel.
És most korrupció ide vagy oda (amit valóban nem ezen a fórumon fogunk megoldani): a politika kitalálhatja, hogy valamit fejleszteni kell, és hogy mennyiért, és még azt is, hogy ki nyerjen. De amíg a megfelelő emberek megkapják az elvárt hasznukat, abba már azért nem szoktak beleszólni, hogy ebből most drótot kell húzni, vagy pályát építeni. Akkor miért ne válasszák azt a megoldást, ami valóban a legnagyobb megtérülést hozza?
Mi az hogy olcsónak sem mondható jegyárak miatt? Tíz éve nem emelkedtek, viszont lett 5 szazalek automatas kedvezmény, 10 százalék online kedvezmény, 50 százalékos start kártya, idén már a gyorsvonati potjegy is megszunt a balatoni vonalakon...
Van egy határ. Talán említettem már pár kommenttel korábban, hogy mennyire nem tolerálom, amikor valaki az együttérzés teljes hiányával beszél a másikról.
Az utasoknak a villanydrót jó. Nagyon jó és köszönet azoknak akik ezt kiverekedték ellentétben veletek akik tényleg aszt kell mondjam
Te gyökér!!!Az utasnak totál mind1 mi van a vonat elején,mi húzza...az utasnak az lenne a lényeg hogy ne késsen,kényelmes legyen és ne fulladjon+ a hőségben...az egyébként olcsónak nem mondható jegyárak mellett.
....és ez a kívánság pártállástól függetlenül...agyatlan.
Ha nem is, értelmesebb mint leírni naponta 5×, hogy milyen szar... ezt tudjuk, lepjünk túl ezen.
Pár megállónak azert csak jobb es több es gyorsabb vonat jutott...
Peldaul nezve a jövőt, ha Tapolcaig lenne drót mehetne Füred és Tp között egy valódi gyors, és személyként a vizipók tovább. Mar meg is van oldva a 2 megálló.
Ne haragudj de itt senki nem anyázott és faszfejezett téged se.Tartsd magad te is ehhez.Emelkedett vitát lehet folytatni de ne anyázzunk.Ez elég mély szint.
A bőröndös öreg mi a geciér nem tud átszállni Füreden a 20 perccel később induló szemelyvonatra, és elmenni vele Szepezdfürdőre, ahova valószínű igy is hamarabb ér mert nem gyalogolná le az alatt az idő alatt a távot.
Elarulom szerintem a legtöbbnek van ennyi esze, csak te kreálsz itt problémát.
3 vonat késéssel indult a deliből, nem neztem, azok lettek-e 40 felettiek, de mivel erdemben a palyahoz nem nyultak, az nemigen lehet összefüggesben az általam SEM tamogatott villamosítassal...
Több higgadtsag, ertelmesebb parbeszed kéne, es inkabb ötletek, javaslatok, hogy lehet kihozni ebböl most a legjobbat.
Hidd el hogy ezzel a vagdalkozással semmire nem mész max letiltatod magad a forumról.Nem szoktam kommentelni soha, csak olvasni de ez pont kiszúrta a szememet most amit irtál :)Én külföldön élek (UK) és a hálozat jelentős része dízel.Mégis pontosak a vonatok,pedig itt se mai darabok futnak sok helyen.Én a London és Birmingham közötti Chiltern Mainline melletti városban élek,itt a dizelek 160at mennek a terhesek 100 és 120 között.A szervezettség és forgalomirányítás sokat számit.Lehet régi kütyükkel is menetrendet tartani dízellel.A villany nem megváltás feltétlenül azért mindenhol,főleg nem lesz tőle minden 180 fok fordulattal jobb.
Ha megnézed a menetrendet, az új menetrend előtt (Szepezdfürdő megállással) és után (anélkül) is pont 2 óra 37 perc alatt ér a vonat Révfülöpre, vagyis Szepezdfürdő kihagyásával 0 perccel csökkent a menetidő a következő megállóig!
Ugyanez a helyzet Badacsonytomajig is, változatlanul 2 óra 53 perc kell, attól függetlenül, hogy Badacsonyörs és Szepezdfürdő is kimaradt,
Akkor te is nézd meg a menetrendet és akkor láthatod, mi a különbség. Zánka-Köveskál környékén keresgess, ugyanis ott van egy kereszt, ami 19.-e előtt nem volt. Igen, ez az órás Füred-Tapolca vonatok ára.
Örülök, hogy megértetted a mondandóm lényegét és megtaláltad azt amibe bele tudsz kötni.
Egyébként teljesen igazad van, ha csak 2 db 40 perc feletti késéssel érkező és 1 db 40 perc feletti késéssel induló vonat volt egy hétfői napon, a nyári szezonban, a balaton északi partján, a 23 millárdból frissen villamosított vasútvonalon, akkor minden rendben, ez így természetes, hisz Magyarországon élünk, nem Németországban.
Tulajdonképpen hálálkodhatnék is, hogy nem lett lemondva vonat.
Gondolom te ennek a "csak" 3 vonatnak egyikén se ültél egy klíma nélküli halberstattiban, miközben "csak" 40 percet késik a 40 fokos melegben.
Fejezd be de sürgősen a vádaskodást és az alaptalan lehordást, mert repülsz innen.
Tanulj meg először írni, aztán járhat a szád.
Senki nem volt ott utas ellenes, csak annyi agyad nincs hogy szöveget tudj értelmezni. Trollkodás az egész amit csinálsz, és másokkal vagy elfoglalva. Menj aztán keress erre más helyet hülyegyerek.
2013 óta működött ez a rendszer, azóta csak fogytak a vonatok, ki ne találd már, hogy 13-ban (meg azóta minden évben) még meg lehetett oldani, tavaly meg kevesebbel már nem. Nem ezen a két megállón múlott a menetrend tarthatósága eddig sem, tök nyilvánvaló, hogy most sem erről volt szó, hagyjuk már ezt a sok kamu dumát, meg elmélet gyártást.
Ha megnézed a menetrendet, az új menetrend előtt (Szepezdfürdő megállással) és után (anélkül) is pont 2 óra 37 perc alatt ér a vonat Révfülöpre, vagyis Szepezdfürdő kihagyásával 0 perccel csökkent a menetidő a következő megállóig!
Ugyanez a helyzet Badacsonytomajig is, változatlanul 2 óra 53 perc kell, attól függetlenül, hogy Badacsonyörs és Szepezdfürdő is kimaradt, tehát totálisan kamu az a duma, hogy itt bármivel is előbb érne a vonat Tomajra és ezzel bármit segít bármin. Ha nem hiszed, ajánlom az elvira.hu-t, össze tudod hasonlítani a június 18 előtti és utáni menetrendet.
Sőt, még Tomaj után, Badacsonyba is változatlanul 2 óra 59 perc kell a két megállóval és anélkül is. Badacsonytördemicnél kezd az ÚJ (vagyis a két megállásal kevesebb) menetrendnél NŐNI a menetidő 1 perccel, majd Taplcára már 2 perccel később ér a vonat mint amikor még megállt Szepezdfürdőn és Badacsonyőrsnél is.
Lehet itt erőlködni meg mindenféle elméletek gyártásával védeni a mundért, de a tény az, hogy semennyivel nem csökkent a menetidő a két megálló kihagyásával a következő megállókig, onnan is ugyanakkor indult a vonat, tehát nem a megállókkal volt a baj eddig sem, hanem eleve kamu menetrendet írtak amiről tudják, hogy nem lesz tartható és ezen kell behozni a késéseket. De a propaganda médiában el lehet adni, hogy mennyit gyorsult a vonat.
Én nem vagyok érintett, viszont megvan az a különös tulajdonságom - ami itt láthatóan keveseknek - hogy a saját érdekemen kívül más sérelmével is tudok foglalkozni és kurvára felháborít, amikor azt látom, hogy kicsesznek egy csomó emberrel, pusztán azért, hogy valamennyire sikersztoriként - vagy legalább ne totális kudarcként legyen eladható, ez a hulladék szar fejlesztés és annak egyértelműen negatív hatásai a Füred utáni szakaszra nézve.
Amire te megrántod a vállad és lazán kijelented, hogy "nélkülözhető" az a több ezer ember által használt megállás, ott én látom azokat az öregeket akik mennének a kis nyaralójukba a bőröndjeikkel, az 1 éves bezártság és para után, aztán szembesulnek vele, hogy a vonat kilométerekre áll meg onnan, ahol eddig.
Amit viszont kurvára nem látok, azok ennek a nyertesei!
Látom az ezer féle magyarázatot, csak közben nem értem, hogy miért lehet a magyar ekkora csicska nép, hogy amikor látjuk, hogy kibasznak a másikkal, amivel érdemben nem nyer senki, akkor is nekiállnak itt emberek vért izzadva magyarázni, hogy ez miért jó és miért nem számít a vérbe szívatott másik ember. Megmondom őszintén, ilyenkor kicsit elfog a hányinger az együttérzés teljes hiányától.
Hogy ezt "a part menti utasok aránya dominál" kényszerképzetet honnan szeded és mi alapján jelented ki, hogy ez 60%, azt végképp nem tudom hova tenni, de igazából mindegy is, írjuk ezt is fel a sok mundér becsületét védő elmélet hosszú sorába, amivel a megállók kihagyását próbálták már itt páran hatalmas erőlködések árán megindokolni.
Lehet örülni, ez így fog maradni a következő sok-sok évre, meg lehet kárörvendeni azokon akikkel ki lett baszva, vasútfejlesztés címén.
Látszik mennyit segített, ma is alig 30-40 perces késekkel futott a vonatok java.
De ha mégsem, akkor érdekelne, hogy miért jobb a flirt a kényelmetlen üléseivel meg szűk csomagterével, mint a kék hullámokban közlekedő IC kocsik? Wifivel, konnektorral, klímával természetesen.
Tudom, én is írtam, hogy van amire jó, a Katicára, mert sok a megállás, és ott a dinamika fontos. De az alapvetően ezen a vonalon egy diszkont szolgáltatás, csak nálunk a Flirt még mindig sokaknak az újdonság varázsát hozza.
Lehet nem tipikus példa, de régebben volt alkalmam hónapokon keresztül napi ingázni Budapestre, és egyedül a Halbi volt az, aminek az ülései nem csinálták ki a hátamat.
Az utasnak a megbízható közlekedés jó és ennek nem feltétele a drót. Főleg nem úgy, ha ennek oltárán elengedhetetlen dolgokat feláldoznak a "csakadrót" fetisiszták.
Mégis honnan vették volna ki? Persze, hogy az elővárosból. Bár elvileg 3 Talent állt be helyettük a Z30-ba, de ezeket eddig csak szombaton sikerült kiadni, a többi napon Flirt ment helyettük.
"Ami kellett volna, az egy komplex közlekedésfejlesztési koncepció a Balaton térségére. Benne minden járművel, vasút, busz, hajó. Megálmodni egy ideális világban, hogy hova akarunk eljutni. Felmérni, hogy oda hogy tudunk eljutni, akár Akarattya-Aliga, Fűzfő-Hajmáskér, Szigliget-Keszthely szakaszokkal, de akár egy Alsóörs-Veszprém feltámasztással. Milyen menetrend, hova két vágány, stb."
Teljesen egyet értek.
Szombaton a 19752-es Katicával mentünk Fehérvárról Fürdere, és átélhettük amit V43-1157 topiktárs mindig mond az irányításról, meg a hiányzó KÖFI-ről.
Polgárdiig rendesen mentünk, de ott nagyon félre lettünk téve. Csak álltunk, álldogáltunk. Ránéztem a térképre, és elképedve láttam, hogy a szemből sokat (18 percet) késő Kék Hullámot várjuk, holott tulajdonképpen leérnénk Csajágra. És így is lett volna, a 19707 9.57-kor haladt Csajágon. Bevártuk. Jó 20 perccel indultunk tovább. A páratlan Katicát Csajágon fogták, őt mi vertük el... meg a mögöttünk érkező Kék Hullám, ami Kenesén utol is ért minket. Szerencsére előre engedtük!!! Ez jó döntés volt, mert legalább lement a gépcsere Füreden, mire mi beestünk, így a kettévágott vonal két fele között legalább nem volt csatlakozásmulasztás.
Értem én, hogy van a fontossági sorrend, és az IC minden visz, de 1 vagy 2 perc többlettel rendes lehetett volna a Katica.... ami Kenese után 23 perc késéssel közlekedett. Kisebb morgás volt is a néhány megállót utazók között, hogy többet késik, mint amennyit utaztak volna.
Távol álljon tőlem, hogy a végrehajtó szolgálatot szapuljam, de ez most nem volt egy rendkívüli helyzet. Viszont szerintem minimum télinél sűrűbb, de nem főidényi kínálattal illett volna felvenni a villamos üzemet, Füreden az új technológiát. Lett volna lehetőségük begyakorolni, nem pedig élesben a nyári menetrenddel. Ettől függetlenül szaladgált mindenki, megtették, ami tőlük tellet. Ezért egy hatalmas dícséretet érdemelnek.
A vezetők pedig nézzenek utána Mende tapasztalatának. Úgy tűnik, már régen volt....
Polgárdiban állva elgondolkoztam, hogy milyen szerencse, hogy ez a drót most bebetonozta a 100 évvel ezelőtti állapotokat, amikor nem közösködtek a vasútvállalatok... Így lett Szabadbattyántól két db egyvágányú vonalunk, szemben egy db kétvágányúval. Milyen jó is lett volna most, és később is milyen nagy szolgálatot tenne. De ehhez át kellett volna gondolni az egészet az elején, lásd fent.
Valahogy azt azert nem (vagy nehezen) akarom elhinni, hogy 4 nap alatt a villanygépek ilyen szinten megrongalták a pályat, hogy ezek a hibák eddig nem voltak erzeklehetőek. Ha így van, akkor napokon belül nem lesz semmi tartható. Mindenesetre ma napközben erkezőben több, 5 perc késes alatti vonat jött az északi partról...
A Kék Hullám már tavaly sem tudta tartani a menetrendjét. A badacsonytomaji kereszt fix, és nincs mese, át kell érni Füredről 60 percen belül. Ez egy olyan korrekció, amire a villamosítástól függetlenül szükség volt, mert tavaly is rendszeresen borult az egész part menetrendje amiatt, mert menetidőhiányos volt ez a szakasz.
Most ezzel egy kis tartalék született, ki tudnak simulni a késések, kb -3-5 perc hozható Füred és Tomaj között. Ha benne lenne a +2 megállás, a tartalék megszűnne, csúcsidőben pedig egyenesen összedőlne a vonal (vasárnap a páratlanok előfogattal is megkéstek). (Illetve ld. 60-as vonal, ahol kb 3 perc hiányzik Babócsa és Szigetvár között, és ez pont elég ahhoz hogy minden nap bedőljön).
Mindkét megállóban a part menti utasok aránya dominál (kb. 60%), az utasforgalom nagysága is alacsony, illetve a településszerkezeti elhelyezkedésük alapján is nélkülözhetőek. Összességében sokkal jobban jár a vonal a megállások kivételével (és ezáltal a pontosabb közlekedéssel), de sajnálom hogy pont azok között vagy, akit ez negatívan érint. (Amúgy az milyen arányban utazol Bp-re, és milyen arányban a part mentén?)
”Tudod az igazság valahol a két véglet között van. Te nem ott vagy, hanem a szélén, azokkal együtt akik habzó szájjal azt figyelik, hogy mi mikor narancs meg piros azon a térképen. A másik véglet meg a "minden rendben van", meg "nincs itt néznivaló" típusú bólogatók. Nekik sem gondolnék igazat adni.”
Ez jön le?
“Ha te ezt úgy állítod be, hogy ennek márpedig örüljön mindenki, mert milyen csoda dolog történt, akkor ne lepődj meg rajta, hogy lesz aki leírja, hogy márpedig ez nem igaz.”
Bocsi de így komolytalan vagy. Nekem itt egy darab pajtásom nincs, konkrétan 1 nicket leszámítva innen senkit nem ismerek, és garantáltan nem találkoztam semelyik ittenivel.
Pont hogy a Kek hullamnak nem kene megallnia mindenhol, hamar identol IC, kozlekedhetnek a tekergo megallasi rendjevel ha nem is fehervartol, legalabb furedtol. A szemelyvonat meg alljon meg mindenhol