Na, tessék nekiállni márkatársak! Hozzunk össze egy igazi csepeles összejövetelt!!
Aki számit, annak ott kell lennie és mindenki számít!!!! Akár 1 akár 20 gépetek van otthon, a márkaszeretet legyen most az első ne a valós, vagy vélt sérelem! Gyertek, beszélgessünk. Mutassuk meg, hogy nem 20-an húsz felé húzunk. Hogy egy igazi Magyar márkáért össze fognak még a gazdáik.
Tisztel honfitárs van egy jkavaslatom ha rámhallgatsz lehet találni ojan vastagságu elenálást cekászt kiveszed gyertyából megfurva hajtasz egy ojan karikát belerakod oldalról pontozva megszoritod jól én már jártam ugy ahatárba kiéget az kibontotam ugy hajlitotam az elenáláson finoman hogy érősen öszeérjen igy betudtam inditani töbszörösen
Kedves Spemc! Ne, hogy félre érts! Semmi ilyen gondolatom nem volt... Gondoltam,küldök Neked gyertyákat,ne kelljen közbetéteket gyártatnod,nem véletlen írtam ki a tel.számom.Néhány ikon ismer engem,főleg a Dutrán,leinfomálható vagyok,csak segíteni akartam.A legjobbakat:kiscsera
Én amikor azt irtam hogy van olyan akinek valami olyan dolga van eladó amit már nem gyártanak és arany árban méri azt nem terád értettem vagy bárkimásra a fórumon,hanem a szomszédom az aki kufárkodik 4 gyertyával mert 20000 rongyé adja!!!!!!
Köszönöm Mindnyájatoknak az információkat a 750-esekről, itt látható egy-két gépem, semmiért nem adnám őket, mindegyik dolgozik. Spemc-nek üzenem, ha gondolja küldök neki eredeti izzítógyertyákat, nem üzleteltem soha, nem is akarok tel. számom : 20 kilencnegyvenöt 8egynullaöt. A legjobbakat Mindenkinek :kiscsera
Vettem egy híradós csepel d344-et szét kaptam mint foxi,a bódé le,most platót próbálok szerezni hozzá lehetőleg eredetit,de ha van tipp hogy más típusnak a platója is kompatibilis a d344 alvázra és azt könnyebb beszerezni akkor azt a tippet szívesen venném,mert én erdőre használnám,mifelénk lájtosak az erdők ott nem akad el nincs dagonya stb.
A menetet azért kérdeztem mert,apósom esztergályos és csináltatok vele egy közbetétet aminek a külső menete megyeggyezik az IG3-as menetével a belső menete pedig megeggyezik a ford escort(600,-forintba kerül) izzitó menetével.
Muszáj ezt a megoldást választani mert ez olcsóbb,több van még belőle(ford izzító),mások meg kihasználják azt hogy valamiből kevés van(Bakony IG3) akkor az már arany!
Egybként dolgozom reggel 9-18.szabadidőmbe csinálgatom a csepzont meghát azért a pénz és az idő nincs mindig párhuzamban
Sőt! A 31-es úton Mende felé ,idén több alkalommal láttam egy billencs 750-t. Aztán aszfaltozós felépítménnyel is láttam a nyáron. Maglódon talán két évvel ezelőttig,egy 750-es volt a kukásautó. BKV-nál is van 750-es szervizautó..... Stb. tehát van belőle még szerencsére.
Szervusz István, nem vagyok én ellenség...nem akarlak én kényszeríteni hogy maradj a kettőhengeres motornál, csak a huszonnyolcasból mikor a gyárban csináltak ötvenest, akkor erősítettek a váltófogaskerekeken, a féltengelycsuklókon, meg még egy pár fontos alkatrészen hogy a megnövekedett motorerőt át is tudja adni a talajra a traktor.
A Dutrás topikon ha visszaolvasol, akkor meg lehet találni a véleményeket a motorcserés huszonnyolcasokról. Azért magyaráztam bele a dolgodba, mert ott úgy olvastam hogy a négyhenger sok a kéthengeresnek.
Deeee... nem erőlködöm, nem erőszakos akartam lenni hanem segítőkész.
Üdv upiupi és töbi csepelesek és dutrások akik hitetlenek vagytok méretem 165 magas és67 kg hogy bebizonyitsam amobilomhoz veszek egy adatátjátszó kábelt levideózom akurblival való inditást és felteszem néktek netre
Rendben. Én csak segíteni szerettem volna. Kicsit előbbre a hajtásláncról volt szó.(sebváltó, diffi...). Láttam már zetor(4 hengeres)motoros Ue-28-ast is, és mondta a tulaj, hogy ha nagyon meg van szorítva, akkor a sebváltóban elszab egy fogaskereket. Legjobbakat: hokori94
Tisztelt Csepelesek! Ismét kérem, ha közületek valaki D-750-es autóval dolgozik, vagy ilyen gép tulajdonosa,írjon ide a fórumra, szeretném tudni még hányan vagyunk... Én 1989-től nyomom neki, több és kevesebb sikerrel. A lejobbakat:kiscsera
Tisztelt hokori94!!! Az én 28-as omon ellöl 24-szer 13,96-os hátul 28x14,96 és ellöl,hátul ojan magas bordázata mint a hátso kerék-é ezért az olaj teknö 45-50cm közt van a földig.Volt amikor tormásztam az eleje jó magas volt a hátuja alá az 50-es traktor hátso kerekét raktam és a fülkét 4db 120mm-es u vasal megemeltem igy félrt el a hátuja is a tormában.Ne hogy már két henger suja miat az orra lecsüngjön.Nem tudom hogy endrebá mről beszél a Drutrának nem 210mm hannem csak 110mm a nagy Drutrának 112mm meg nem tudom mijen lánc meghajtásrol írt.
Tisztelt endrebá!!! Én is dolgoztam vasutnál mint vilany szerelö,vilanymotor tekercselö.Nem a pályán dolgoztam,ha nem mühejben.Nem tudom te hol dolgóztál mert a pályán nem lehet müvelödni ott vigyázni kell hogy a gőzös el ne üssön mert tudo, Jön a gözős,megy a gözös KANIZSÁRA! Máskülömben úgy vagyok vele hogy töbet észel mint erövel.Ha fent vagy jelez vissza!!!!!!!!!!!!!
Inkább igazolj meg kérlek, hogy az igazi erősgyerekek tényleg képesek a kettő száztízes dugattyút átfordítani a huszonöt-harminc bar-os kompresszió ellenében is...
Én egy buta vasutas vagyok csak.... kétféleképpen próbáltam, de úgy tűnik hogy egyik se jó.
Írd be a Google keresőbe hogy Dutra traktorok, és kiad egypár találatot. Amelyikben szerepel hogy INDEX fórum (úgy látom hogy a harmadik találat az), annak a linkjére kattints rá. Úgy a legegyszerűbb odatalálni.
A kettőhengeres Csepelmotoron van dekompresszorkar, illetve a dutrás oldalon "kiscsera" aki rendszeresen tart ilyen erőpróbát, meg két hete ahol voltam segíteni erdőt irtani ott a házigazda is tudta ezt a bekurblizást.
Én meg a dízel MIB motort is alig tudom bekurblizni... :-)))
Én már beszéltem olyan emberrel, akinek a 28-asában 4 hengeres Csepel motor volt. Azt mondta, hogy a kis Dutrában nagyon lelóg a Csepel motor olajteknője. Neki el is akadt az erdőn!
Szerintem a gyári motorjának párja nincs. Nekem is az van benn.
mi az hogy gyároson az ötvenes szar a 28 -as melet az egyik öszekapcsolta egymással müuton és nem tudta az ötvenes elhuzni hisz négykerék megfogta az ötvenest sokat jelenttene ha dutra négyhengeres lene én a28-ast kurblival inditom volt nálam egy mási 28-as társ akinek fürész van rajta és kiváncsi volt hogy inditom mert ugy halota kurblival inditom meg szükségem van az első meghajtóba csuklókra ha olvasátok mások is jelenkezetek megveném sziasztok istván
Heló nékemis egy dutrám van UE28-as és szeretnék beleteni egy négyhengeres csepel motort mert dupla ereje lene szátáskor légy szives hogy azon kivül amit kivettél belőle mivan meg ablok és ugyanolyan mit a28-as felfgása köszönöm istván és hol lakol
István, ne baxd el a huszonnyolcast egy négyes motorral.... az oda nehéz is, meg erős is a hajtásláncba.
Földig lógna az orra szegénykének a túlsúlytól, meg hamar el is csattognának az első féltengelyek... meg a váltó is kinyíródna.
Ha kinőtted a kisdudut, akkor add el jó pénzért, aztán kapj el egy ue 50-est, az gyárosan négyhengeres... vagyis mégjobb lenne egy D4K A... csak azt nem veszed meg a kicsi árából.
Az alapja a "vadonat" új lehet, amit kicsit félreértett valaki...
Még az is lehet hogy a vadonatújból vadiúj, abból aztán "vagiúj"-at értett valaki aki... hmmm.. távolabb állt... onnan már könnyebben érthető ez a fura kifejezés.
16 vagy 20 A-os olvadóbiztosíték aljzatba való határoló gyürűből kiütöd a csavart,ha jó minőségű kibírja. Betonra ledobva sem szabad öszzetörnie.Amelyik ezután egyben marad,
Nekem volt fenn a tar.hu-n mindenféle motoradat, többek között nyomatékgörbe is. A tárhely azóta megszűnt, az egész fenn van egy vinyón, de hogy mikorra tudom átlapozni a 160 gigát, nem tudom.
hali! nekem időjárástól függetlenül néha ment ki izzítógyertyám és amit tettem bele az diesel roburé volt. megegyezett avolt és a menet mérete,az izzószál kialakítása iscsak a kulcsméret nem 20on akármennyis hanem 19es volt.
Ez a huzal ugynevezett Kanthal-D huzal (remélem jól írom). Szerintem pont ilyen, kereskedelmi forgalomban nem kapható. Ennek meghatározott hosszúságú darabja egyedi elektromos tulajdonságokkal kell hogy rendelkezzen. Úgyhogy nem mindegy hogy miből mekkora, milyen átmérőjű stb. Ezeknek a gyertyáknak darabja 1.7 V feszültségű. Ha kiszámolod egy hathengeres motor esetében 6+1(izzitásvisszajelző) darab van. Tehát 7db * 1.7V = 12V!!! Négyhengeres motor esetében azért kell az a bizonyos ellenállás az izzítógyertyák közé, hogy kijöjjön a sorba kötött gyertyákra eső feszkó! Ha ez az idők folyamán elszakadt és valaki rövidebbre alakította miatta, máris burul a rendszer és füstölnek ki a gyertyák. Tehát ennek is célszerű utánanézni. Gondot szokott még okozni a beragadó izzítókapcsoló is. Amúgy a kecskeméti Nagytraktor Kft.-nél kapsz gyertyát, visszajelző betétet, meg közbetételleneállást is. Visszajelző betétet tudsz egy izzítógyertyából is készíteni, ha óvatosan kiépíted belőle a kanthal huzalt! Gyertyák átlag 2-2.500 körül mennek, a többi árát nem tudom! Nem általános baj a gyertyák kiégése, szerintem az esetek 90%-nál szerelési-kötési gond okozza a rendszeres hibát...
Nyáron vetettem fel egy Csepeles találkozó ötletét.Megvan az időpont és a hely:2011 november 27 Siófok 10-11 óra.Egy hangulatos kis vendéglő,ahol a gépeket szerető emberek letudnak ülni és barátian beszélgetni.A pontos helyet majd később rakom fel a fórumra.Szeretettel várok/várunk/minden Csepelt kedvelő embert.Akit érdekel,mielőbb jelezze nekem,ill.ha van olyan ismerőse,akiről tudja,hogy ilyen beálítottságú szoljon neki is.E-mail címem publikus.Délben megeszünk egy menűt vagy ki mit szeretne,és utánna tömény Csepelezés.A jövő évre tervezett gépes találkozó megbeszélése.Ha vannak fotók a gépekről hozzatok.Kérem jelentkezzetek,köszönöm Gyula.
Tegnap beszéltem a pótkocsi gazdájával, ma megnéztem élőben a pótkocsit. Holnap hozzuk haza. Majd teszek fel képeket. Esetleg tudja valaki élből, hogy hol van az alvázszám?
Tudok segíteni. Kezdetben én is sokat kínlódtam az izzítókkal, de az utólsó beszerzésből való gyertyák már két éve hibátlanul működnek. Írj levelet, és postázok négy darabot.
Jól működő régi gyertya nem létezik. Párás időben izzításkor minimum egy gyertya behal. Elöregedett az összesnek a szigetelése.
Ha valami más típusból akarsz gyertyát áttenni, figyelj a megfelelő feszültség mellett arra, hogy hurokizzítós legyen és olyan hosszú mint az eredeti gyári. Rúdizzítós nem jó, bezavar a porlasztási képbe.
Sziasztok.Valaki tudna segíteni honnan tudnék szerezni az izzítóhoz fémszálat vagy kompletten azt a kis kerek izzítószálas teknikát.Ja és működő gyertyákat mert amit vettem újakat 4böl 2 megy.
A kis terepjáró Willys Jeep vagy Ford GPW, vagy ezek kombinációja. Áll egy a garázsban, majd teszek fel egy képet is. Szintén magyarországi autóról van szó, néhány apró hazai jellel. Pl: Hűtőjavítás Csepel- elemekkel, vagy itthon utánagyártott szélvédő, stb. Létezik magyar nyelvű alkatrészlista is, érdekes fordítási szakszavakkal,pl: a ventillátor = szellentyű., de tovább nem akarom untatni a fórumot, hisz ez nem Csepel- téma. Ha több dolog is érdekel küldj e-mailt.
szíp munka instállom. Bárcsak nékem is lenne időm végre elkezdeni rendbetenni az enyémet. Mivel 3 éve tolódik a projekt, már megfordult a fejemben az eladás gondolata is. Természetesen szinesfémorientált buckalakóknak nem adnám!
Ezt meg most találtam az agroinformon, hátha érdekel valakit:
Felkerültek végre a helyükre az üzemanyagtank, levegőtartáyok, az akkumulátortartó, kannatartó, és a hátsó sárvédők.
Igaz a levegőtartályokkal nem boldogulok, akárhogy ügyeskedtem az egyik mindig ferdén áll, szakik hogy csináljam, hogy jó legyen? már alá is támasztottam úgy sem lett jó.
Keserves munkávak a képek is árulkodnak róla melegítéssel ütéssel, vágással nagynehezen levettük a sofőr ajtót, az utas oldali melegítéssel sem csak a zsanérokban lévő csapszegek kifúrásával sikerűlt, íme: Ja és persze kirámoltuk a fülkét, a taposólemezek egy kis lakatolásra várnak a homokszórás után, aztán kromofág, drótkefe, spakni, rozsdamaró, csiszolgatás, köszörülgetés.
Miután a füklét felkészítettük alapozásra le is alapoztuk:
Nem kötözködni akarok, csak a véleményemet írtam le.
Ha túl sokat nem is tudok a Csepelről, laikusnak nem mondanám magam. Mivel jómagam is csináltam már teljes kábelezést Csepelhez, csak a rajz alapján, egyszínű vezetéből, hisz úgy a gyári, van némi fogalmam.
A rajzról a véleményemet megosztani baráti eszmecsere céljából gondoltam és gondolom most is. Leginkább azért hogy az általam hibásként értékelt részről van-e valakinek más véleménye. Mert lehet hogy mégiscsak az álláspontom szorul felülvizsgálatra.
Ha esetleg érdekel, nekünk van olyan rajz ami hosszméretezett, bár én az autóba való behúzást célravezetőbbnek tartom, egyelőre. Szeretnék ugyanis a közeljövőben -talán az idei télen- egy kábelkorbács készítő sablont csinálni.
A rajz eredetije az 50-es évek Bosch katalógusaiban található.Hosszméretekkel ellátott kábel
korbács kiviteli tervet eddig Csepelhez soha sehol nem láttam,és mint már írtam rutinos szakembernek nincs is rá szüksége!Laikusként meg ha nem sikerül megcsinálni,nem a rajzot
kell hibáztatni.Kisebb eltérések típusonként lehetnek,bandázsolás előtt érdemes egy próba-
terítést végezni és ellenőrizni nem maradt-e ki egy-két szál,mert senki sem tévedhetetlen.
Mikor a szakmát kezdtem én is jártam így,de akkor örültünk,ha egyféle szinű vezetéket lehetett kapni,azzal is megcsináltuk.
Jól szórakoztam. Nagyon tetszettek a képek.Kész a 452 CSEPEL alváz. "Már csak" aplató hiányzik.De ezt csak Budaörsön tudjuk a Feri barátomnál felrakni.Megprobálom videoval ilusztrálni az első próbautat. Bisztricky barátom a fékkel nagyot alkotott. A fék szuper. A veszting is.
Minek a Csepelhez kapcsolási rajz?Az olyan egyszerű a mostaniakhoz képest,hogy mindig fejből szoktuk csinálni a kábelezést.Ha megtalálom a rajzot azért majd felteszem.
"Én úgy mondanám, hogy a felni középvonala a felfogatás síkjával egysíkba, attól kijjebb vagy sokkalkijjebb esik esik..."
Gyakorlatilag Te sokkal érhetőbben fejezted ki mint az általam linkelt honlapon a tudorok.:)
A függőcsapszeg méretezésében nem tudok állástfoglalni, ismereteim szerint a D-444/D-446 és a D-469 elsőhídja megegyezik a D-344-ével. Márpedig ezek ballonkerekes gépek. De a D-442 FUG szervósítás után is ugyanazon a futóművön gurult mint előtte, sőt a PSzH is, ráadásul az még vagy 3t-val nehezebb is, és a kerékszélesség is nagyobb.
A Farosokban is bolt szervó nélküli és légszervós is, tudtommal ugyanazon az hídon.
...megint okosodtam egy kissé... nem is tudtam hogy a felninek ezt a tulajdonságát ET számmal jellemzik.
Én úgy mondanám, hogy a felni középvonala a felfogatás síkjával egysíkba, attól kijjebb vagy sokkalkijjebb esik esik...
Klinker-sas képje eldöntötte a tévesztésemet, de anno már gyakorló Csepeles voltam, mikor ez a példa a szemem elé került. Pedig előtte nagyon akartam egy ballonkerekes Csepelt magamnak, hiszen a terepjáróképességét legjobban a hátsó duplakerék akadályozza...
Mármint a dupla kerék ahogyan más nyomot igyekszik vágni magának az első szimpla nyom helyére.
Én is elértem logikailag a ballonkerék egynyomon haladásáig - de az akkor látott példa alapján letettem a tervről, és a kormányzási nehézséget nem is gondoltam végig.A szervósításról meg nagyon érthetően beszéltek le anno, az elmondás szerint a szervós gépek függőcsapszege sokkal nagyobb átmérőjű, bele van tervezve az egyhelyben kormánytekergetés fokozott terhelése is. Ez a Csepelinkóéba nincsen...
Szerintem meg pont a kevésbé mélyen sajtoltság nem lehet a gond!
Az eredeti, Csepelre való Fergat felnihez képest szerintem sokkal kintebb kerül a kerék belső pereme, kisebb lesz az ET szám , így nem lehet útban a fékkamra. Ha le volt szedve, az más miatt lehetett, bár én őrültségnek tartom anélkül járni. Talán hamar berakta sárral...
Egy biztos! Szerintem oly mérékben megváltozik a futómű és kormánygeometria, és ezáltal az elkormányzáshoz szükséges erő is, hogy azt már nehéz lesz rásegítés nélkül vezetni.
Kedves H-7, én egyszer láttam egy erdőn dolgozó 344-est így ballonkerekesre átalakítva, és arról le kellett dobálni az első sárvédőket is, meg az első fékkamrákat is, ezért írtam hogy ennél a típusnál nem érdemes próbálkozni vele.
Meg mintha amikor a fékkamra hiányát néztem, úgy láttam volna hogy nem egyvonalba esnek az első és hátsó kerekek.
Esetleg nem lehet hogy a ballonkerekes pótkocsi felnijeit használták fel?
Amúgy az erdei melósok is biztos kipróbálgattak sokféle megoldást...
.......és a W50 LA ballonkerekes? az első és hátsó felnik egyformák,csak hátul ugyanúgy fordítva kell felrakni a nyomtáv miatt. A D-344 sigatagi kivitele (D-444 platós, D-446 üzaszáll.) ballonkerekesek voltak, az IFA ballonkerekeivel szerelték, csakúgy mint a honvédségi D-469 mintapéldányait. Nem a fékkmara a gond elöl,hanem a sárvédő. Meg kéne néznem mennyivel szélesebb, van róla jellegrajz. A kolléga majd a kormánytekeréssel kerül gondba. A sivatagi gépeken pneumatikus kormánysegély volt. Ugyanaz ami a PSZH -án és a '65 utáni FUG-on volt.
Szia márkatárs, hátra fel tudod tenni a széles felnit akadálytalanul, de az első hídon útban lesz az első fékhenger.
Amúgy szerintem nem is futna egy nyomon a széles felnivel az első és a hátsó. Ezek a hidak a normálfelninek a felniközéptől való erős eltoltságához vannak tervezve. A ballonfelnik meg sokkal inkább középre vannak igazítva.
üdv az uraknak csepel 344 re gumit valaki nem tud nógrád megye közelében .s mintás érdekelne.és még egy kérdés milyen felni lenne jó rá még hogy egy nyomon fuson az autó.azt hallottam hogy az ifa ballonos felnije megegyezik jukméretileg is és szeretnék rá ballonos gumikat.
Sziasztok van eladó Csepel óráim ganzosak 3 db van egyben eladok 4 ezer plussz posta nem voltak meg beépitve. Ha valakit érdekel akkor van Dak teherautoba való is Made in Roman. 30 233 8254
Leginkább semmire, a saját örömömre vettem és csinálgatom, egy két rendezvény,találkozók, kiruccanások nyáron.
Nekem a puszta tudat, hogy van illetve a látvány is határtalan örömöt okoz pláne ha hallom a hangját, érzem a szagát, tudod mint a nő!
Sokadik erv, megőrizni a jövő nemzedék gyermekeim unokáim stb, számára, és talán befektetésnek sem lehet rosszabb mint a banki 2-3% fantasztikus kamatok.
Hát kb, ennyi tudom ez az őrültség határát surolgatja de nekem hobby.
Selyemfényű alvázvédőt használok, pont azért, hogy ne csillogjon mint egy Jaguár, gondolom a fényviszonyok is ludasak.
Egyébként sem hiszem, hogy sokáig fénylik majd a használat során, kb. az első 50 km. ig, aztán por, olaj, és szutyok, de gondoltam legalább az ot. vizsgáig nézzen ki valahogy.
Szia gábor, ez a hozzászólás ám az irigylésre méltó példa nekem...
Egyszer biztos én is nekiállok egy ilyen mutatványnak, csak énnekem nem lesz ilyen mentségem szinte semmilyen sérülésére a gépnek, mert ez hibátlan... vagyis HIBÁTLAN volt mikor hozzám került. Nem olyan igaziszépséges mint az Éxerdoboz, de azért nagyon rendben lévő volt.
Mostanára meg munkagépppé vált. Mindenhová elviszeget, van szebb is nála, van jobb is nála... de ezt szeretem.
Talán köztudott, hogy 2011 Januárban vettem egy 344 Csepzont.
3 hete hozzáláttam felújításához és gondoltam napló szerüen megpróbálom a felújítás egyes fázisát bemutatni. már csak azért is hátha lesz egy két építő hozzászólásotok. Szívesen veszek minden építő jellegű hozzászólást. Illetve hátha kicsit szórakoztatólag is hat az egyébként mostanában kicsit leülni látszó fórumban.
Íme felújítás előtt a gép:
Mielőtt hozzákezdtem volna elcsattogtam vele egy kamionmosóba:
Gondoltam az aljával kezdem, a csörlőkábel rosszul volt feltekerve össze volt kócolva.
Ezek után jött a hátulja, valószínűleg valamelyik élvezkedő kopasz az erdőben felakadhatott egy tuskón mert a pótkeréktartó teljesen el volt deformálódva, fel volt préselve az alvázra úgyhogy le sem tudtuk venni nemhogy csak lazán kifordítani.
Fél napos küszködés árán tudtuk csak végre kiszabadítani a pótkereket. Kiderült, hogy a fogadó szerkezet az alváz és szinte minden eleme a pótkeréktartónak el volt deformálódva.Tehát elő a láng melegít üt vág meletít alakít, melegít, stb, stb. megint fél nap mire úgy cuppant vissza a helyére ahogy az elő van írva.Homokfúj alapoz, fest és most így néz ki:Aztán difi, spaknizás, vakarás, zsírtalanítás, festés, ugyan ez rozsdamarózással kiegészítve az alvázon, így sikerűlt: Két helyen találtam rohadást mindössze az alján, akkumulátortartó, fülke jobb ajtó alatti rész sarka, akksitartó homokszór, lakatol, alapoz, itt tartunk: Ha tetszett ígérem folytatom, ha nem akkor is. Vége a mesének jóéccakát.
Nem egyezik az alváz, a 350es még olajfékes és a laprugókötegek is mások, karos a lengéscsillapítója stb. A 344 egy új fejlesztése volt a gyárnak titkoltan bár de katonai célokra készült. H7 koleg atöbbet is tudna mondani a dologról de egyszerűbb ha megveszed a Magyar jáművek típustörténet c könyveket abban sok fotóval be van mutatva mindkét típus.
Szép estét minden csepelesnek. Én ugyan nem vagyok csepeles de Dutrám van mint tudjuk közeli rokonok. Egy kis kéréssel fordulok hozzátok! Keresek egy jó állapotu kormánykereket hátha van valakinek elfekvőben egy!
Én simán töltöm a a Hykomol 80W-90-t az erőátvitel fent említett kenési helyeire.
Hozzá kell tennem mi nem használjuk napi szinten a gépeket, ellenben a mai kenőanyagok, még ha alacsonyabb árfekvésűt is vesz az ember, szerintem messze felülmúlják az 1960-as években használtakat.
Ha kíváncsi vagy még infókra, állok rendelkezésedre! Adott esetben nyomtatott változatban is.
A könyv szerint, de mivel ilyet már nem kapni, szerintem a 20W-50 tökéletesen megteszi. Az állítólagos magyar olajcég termékei közül asszem a Botond és a Standard Diesel ami ilyen.
Szép kis gyüjtemény gratula, a vizszállító Csepel amit felújítás közben láttunk a Szolnoki veterántalálkozó alkalmával még nincsen kész? Nagyon szépen alakult már akkor is a felújítás. Akárhogyis, jó munkát hozzá és az összes többihez is.
Az egyik okra a válaszom, hogy a munkadíjat is kifizetném szívesen az alkatrészárral együtt, sőt akár még a többszörösét is úgy hogy én építem be.
A másik okra a válszom, hogy sajnos nem üzletről vagy gyártóról van szó, hanem egy márkatársról, akinek egy kisebbfajta készlete van ebből (gyári új) ...hát ezért esik szarul...
De nem baj, le****om karmantyút csináltatok, igaz hogy 1.200 lesz darabja, a kis gumisüvegekre meg talán a jövő héten kapok árajánlatot kettő helyről is! Abból meg úgyis 30-40 darabot kell csináltatnom, hogy jobban jöjjek ki. Csak azért sem leszek kiszolgáltatott.....
Részemről nincs harag, csak furcsa volt a megszólalásod.
Nem én vagyok a gyártó, nem tudok a fejével gondolkodni. De ha én lennék, én se szívesen adnék alkatrészeket másnak. Két okból. Az egyik, hogy nyilván többet lehet keresni ha van rajta munkadíj. De a másik fontosabb.
Ha az én általam gyártott alkatrészt én szerelem be akkor tudok rá garanciát vállalni. Ha másvalaki és rövid úton szar lesz, akkor hogyan vegyem vissza vagy cseréljem garanciában? Aztán ha a második is szar lesz mert mitudomén a szerelő rosszul rakja be vagy nem hónolja meg a felülelet és elterjed, hogy ez a gyártmány semmit sem ér mert hamar tönkremegy akkor mi van?
Frundsberg szerintem veszi a lapot, biztos olyannak veszi a hangot mit amilyennek szántam, mert ismer!!!
Tőled pedig ezúton elnézést kérek a sajátos hangvételért........
Egyébként had kérdezzem meg, tudsz esetleg magyarázatot arra, hogy annak akiről tudják hogy igényes munkát végez miért nem adnak megfelelő anyagi ellenszolgáltatás fejében alkatrészt??? Nekem sajnos sehogy sem fér a fejembe, lehet hogy kicsit buta vagyok... :-))
Szerintem nem a fékszelepet kellene első sorban felújítani, hanem a stílusodat. Ez itt nem divat. A kolléga pont a lehető legjobb címmel segített, örülj neki, hogy nem kell egy év szívás után ugyaide eljutnod.
Azt, hogy ő meg milyen formában forgalmaz, próbáld elfogadni és alkalmazkodni.
Nem tud valaki esetleg karmantyúkat ill gumisapkákat 450/452 fékszelephez??? De jó lenne ha lenne végre, vagy esetleg info, hogy honnan tudom beszerezni! Már ráférne a kocsira egy nagyobb hajtás!!! Köszi szépen!
Jah még valami!!! Nézzétek csak, szerintetek ez minek a stekklámpája???
Mindkettőtök érdeklődésének eleget téve közlöm hogy én vagyok a törzsasztal, csak nem akartam magamat fényezni ezért hagytam ki a felsorolásból. Egyébként a törzsbusz B-1 típusú, és az érdekes hír ennek elkészülte volt.
Nagyon szép az a törzsbusz! A,vagy B változat? Jól eltitkolták a fiúk,hogy törzsbusz készült, ismerem őket. Szolnokon készült? Te melyik vagy a csapatban? Köszönöm, további jó munkát!
Ismét újabb örömhírrel szolgálhat a rosszmájúak által csak "Szolnoki Gittegylet" néven emlegetett hagyományörző alakulat. Alig fejeződött be a Luaz felújítása (melynek képét most tudjuk közölni) már megint sikerült egy űjabb technikai eszközt remekbe szabnunk. Lelkes kis csapatunk, Zotyapitya, Hadiátverő, Upiupi, H-7, Nőfaló és a többiek kitartó munkájuknak köszönhetően megint megdobogtatjuk a szívét a veterános barátainknak. Az egyik törzsbuszunk újult meg kívül-belül, nem kevés átdolgozott éjszakát és rengeteg forintot nyelve el bódé-bendőjében. Az eredmény azonban önmagáért beszél! A következő beavatkozásunk az egyik Csepeles körökben, még a hozzáértők szerint is szinte hihetetlen lelet megmentése lesz. A " Kádár busz", az egyetlen példányban készült 344-es hűtőgk. , amit az MSZMP megrendelésére készített a Csepel Autógyár 1968-ban. Nyílvánvalóan Kádár János személyes megrendelésére kellett építésébe belefogni, hiszen az elvtársak néha napokig tartó vadászatakor az elképesztő mennyiségű vadhúst szakszerűen kelett eltárolni a kiépített elektromos hálózattól távol eső vadászterületeken is. Sokáig úgy tudták, hogy kohótöltelék lett belőle, így meg is feledkeztek róla. Nemrég egyik lelkes támogatónk egy roncstelepen talált rá a járműre, azonnal megszerezte, és alapítványunknak ajándékozta. Ezt a példátlan gesztust azzal háláljuk, hogy ez év november 27.-ére, jótevőnk 60. születésnapjára elkészülünk a restaurálásával. Mivel mostanában sok aktív segítő teszi könnyebbé munkánkat (és a "Sport" is bezárt) sikerült egy nagyon komoly munkatervet lefektetnünk. Eszerint átlag 2havonta tudunk elkészülni egy ráncfelvarrással, így a mintegy 30 eszközünk 2016-ra régi pompájában fog ragyogni. Ezután már csak az időközben birtokunkba került leletek adnak majd munkát nekünk, s egyre több lelkes önkéntesünknek.
Kedves józsitraktor, alapesetben a HÓD-Vulkán KFT piros gyűrűit próbáld meg, azok jó minőségűek, ha azon felül is extratartósat szeretnél, akkor a Bisztriczky-féle szürkeszínű megoldás után kellene járnod, de az nem netalapú hanem telefonos-személyes ügy lesz.
Az enyimben a piros gyűrűk tartanak már kettő éve, bocsinkáéban meg a szürkék...
Nagy kéréssel fordulnék hozzátok, nekem nem csepelem van hanem dutrám de a motor alkatrészek stimelnek. Olaj és viz gyürüket keresnék kérlek titeket aki tud segitsen. Előre is köszönöm.
A segítségeteket szeretném kérni. Nem tudjátok véletlenül, hol tudnék képeket és főleg infót találni a kilencvenes elején gyártott, Csepel márkanéven futó különféle autóbusztípusokról? (A Buszok Honlapját kivéve, ott már jártam.) Csepel Lyra, Csepel-ELBO Europe/Midias, Csepel Union, esetleg egyéb, idegen karosszériával ellátott, Csepel alvázas buszokról?
Ha valaki ide a fórumba tudna esetleg képet barakni róluk, annak is nagyon örülnék!
Háááát.. .platósnál nem annyira... de másfeles lemez ide, domborítás oda, a negyven év az negyven év.... amit én gyógyítgattam, az csipkemintásra van rohadva.... simán átesik (vagyis átesett) rajta az eső...
Szerintem a platósnál is elfedi. Viszont haladás közben a kereke által felvert szutyok ködszereűen terül szét, és olyan helyekre is eljut amit nem is gondolna az ember.
Ha odáig érsz hogy esetleg a csörlődob tetején levő takarólemezeket is letakarnád, akkor szólj és fényképet is teszek hogy hogyan kell gumilappal letakarni nehogy kirozsdálljon és a csörlő olajterébe beszökjön a voda.
Így lehet egy szinte használatlan csörlő aljas módon tönkrerozsdásodva belül...
De igen biztosan ha megemelnénk a fülkét 20.30 cm. de akkor már le is venném. hogy hozzáférhessek jobban az összes többi cucchoz is, vacilálok de azt hiszem marad a( kókányolás), amennyire hozzáférünk... És köszi a hozzászólást.
Mi újság sporttársak elaludtunk? A nyaralásnak vége, tessék aktívabban részt venni.
Napok óta csend van a fórumon.
Lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz.
Elkezdtem a 344 EZF. fülkés felújítását, ki lehet e szerelni a hátsó csörlővezető két csigát tartó trepnit a fülke levétele nélkül ? Magyarul van e annyi hely a fülke és az alváz közt, hogy kifűzzem, félek nincs.
Igaz kicsit OFF, de bizonyos tipusok miatt a Csepelek is éríntettek voltak.
Tehát, a hétvégén került megrendezésre Ausztriában, St. Valentinnél a 2. Veterán Teherautós Találkozó. A Makettinfo egy kis csapata kilátogatott az eseményre.
Üdv mindenkinek! Újból kérném azokat akik a 452-es csepel miatt érdeklődtek, hogy írjanak nekem mégegyszer! Elnézést a kellemetlenségekért!! Kárpótlásul néhány kép:
Kedves idevalósiak, az idei tűzifahordás egyik bonyolult beállásását tenném közzé...
Nemcsak hegyesszög-kényszer, hanem szintbeni eltérés is nehezítette a bekanyarodást - ráadásul terepet is kellett kapcsolnom, hogy ne kelljen kuplungcsúsztatással imitáljam az alapjáratnál lassabb haladási sebességet.
Üdv! Arra kérlek, hogy mond meg, hogy mit szeretnél tőlem . Vagy hivjál fel vagy írd meg, mert fogalmam nincs mit szeretnél ezzel a mocskolodással elérni . Más különben nekem más esetem nem volt amiben rendörségi blokkról lett volna szó.
Akkor ezek szerint volt egy másik kósza ügyed is, erről én nem tudok, de nem is vagyok rá kiváncsi. Pontosításként: nekem lux vázam nem volt és jelenleg sincs, valamint összeveszni sem tudtam veled mivel a telefont fel sem vetted délután. Reggel meg még időpont egyeztetés kapcsán dumáltunk, délutánra meg eltüntél mint szürke szamár a ködben. Szerencsére valaki tudta, hogy hol laksz és így házhoz mentem, de sajnos még így sem volt szerencsém találkozni veled csak a blökivel meg a pároddal. Viszont azért kérdezném így ennyi idő távlatában mikor tudjuk nyélbe ütni a cserénket. Legjobb tudomásom szerint a mobil szolgáltatók visszamenőleg korlátlan ideig tárolják a beszélgetések hanganyagát, ha esetleg az apró részleteket is vissza kellene pörgetni frissítés képpen szerintem támaszkodhatnánk erre az anyagra.
Komááááám!!!!! Lehomokolni, csak úgy, nem igaz!!!! Talán már majdnem le is alapoztad!!! Hihetetlen emberek vannak!!!! Fel vagyok háborodva!!!! :-))))))
Valóban történt velem egy hasonló eset,ahol egy P21 lux vázat el szerettem volna cserélni egy P21 7503-as rendőrségi motorblokkra.Az utolsó telefonbeszélgetés alkalmával szóváltásba kerültünk hogy miért homokfúvoztattam le.Akkor én ezt túl reagáltam,megharagudtam és valóban nem beszéltem többet az illetővel. Ezt is abból gondolom,hogy van egy rendőrségi vázam de nincsen blokkja. Ez az eset jóval régebben történt,mint egy éve. De telefonon bármikor elérsz. 06-20-466-2599(szám nélküli hívást is felveszem)
Szia Béla! Jó hogy véletlenül betévedtem erre a fórumra, örömmel látom, hogy még létezel. Megbeszéltünk kb 1 éve egy cserét ahol én adtam volna egy általad kért üres P21 alkatrész blokkot te meg egy 7503 havi P21 vázat igértél érte. Az egyeztetett napon felmentem Bp-re még aznap délelőtt dumáltunk is, hogy neked mikor lesz jó utána délután meg mire mentem volna már a telefont sem vetted fel, sőt vissza sem hívtál, pedig a nejed biztos mondta, hogy meddig dekkoltam este a házatok előtt rád várva. Utána még párszor hívtalak, de valahogy csak kicsengett az a telefon, felvenni egyszer sem vetted fel... Az adott szónak felénk még van értéke, lőrincen ez már kiveszett?
Bár nem szeretem a túlzott nyilvánosságot, a képek felkerültek. Továbbiakat is lehet a neten találni egy kis kutakodás után, de ami a lényeg...
Az invitálásra nem sokan jelentkeztek. Volt aki meglátogatott a hét elején, és a hétvégi találkozón is beszélgett három csepeles,ill. este beszéltem Csepel74-gyel. Bíztattak arra, hogy kezdjük el az előkészítő munkát. Ezt a holnapi nappal meg is teszem. Ígérem, hogy időnként tájékoztatom a tisztelt fórumozókat a fejleményekről. Elérhetőségeim ismertek, bárki érdeklődhet. Néhány nap múlva az egyesület honlapja is elkészül. Ezen terveim szerint lesz egy külön rész szentelve a Csepel ügyének.
Tudja valaki, hogy milyen gyártmányú az alábbi két képen lévő felépítmény??? Sehogy sem tudom kiolvasni a képekről, a gémen lévő feliratot!!! Szerelték ezt szerintetek másik típusra is??? Mekkora lehetett az emelőmagassága???
újabb örömhírrel szolgálhat az MHG alapítvány (főleg ellenlábasainknak akik szerint évek óta semmi sem történik a házunk táján, Szolnokon) egy pár évvel ezelőtti csere okán hozzánk került Luaz sebesült szállító teljeskörű felújítása fejeződött be a napokban. A rendkívül feszített napirendünk miatt csak most sikerült realizálni ezt a tervet ami H-7, és upiupi tagtársunk aktív tevékenyslge nélkül nem sikerült volna. Hamarosan a többi járművünkbe is életet lehelünk amint filmforgatási feladataink végére érünk.
Állítólag évekig árulták nem kellett senkinek, most szét fogják vágni. Akinek van 500ezer forintja még megveheti a Gyömrői méh telepen a 31es út mellett.
Most olvastam tovább a forumot és láttom nálad kellene rákérdeznem a simson starra.Eladó?Cserélhető?Képet tudsz róla feltenni?Segítségedet előre is köszönöm.
Ez a KAMAZ mintás gumi inkább a teherbíró képességével tűnik ki, mint a terepjáró képességével, de ha meg van bikázva a plató olyan ötköbméternyi fával, akkor hirtelen megjavul az a tapadási jellemző is....
Ezt a gumit nem böki ki a ferdére szabott tuskótető még akkor se, ha az egyik oldali duplaguminak csak az egyik darabja fogta azt a hegyes tuskót... ez vagy tizenegyszeres vászonozású a futófelületen - ha diagonál, akkor az oldalfalán is ugyanúgy.
Erről előbb járódik le a vászonig a mintázat, mintsem a bordák között kilyukadjon....
Igyekszem itt lépést tartani a fórummal több kevesebb sikerrel. A 544-esemmel sajna nemnagyon haladok, csak némi állagmegóvásig jutottam el.
Ha érdekel VALAKIT A HASZNÁLTAUTÓN LÁTTAM 2 EREDETI CSEPELNEK HÍRDETETT VONTATMÁNYT ELADÓT. aZ EGYIK EGY TŰZOLTÓ UTÁNFUTÓ, A MÁSIK MEG EGY NYERGESHEZ VALÓ ÜZA SZÁLLÍTÓ FÉLPÓTKOCSI.(az a qva caps lock..........de azért se gépelem újra!)
Ez a rombusztmintás is jó, de van a Voltyre nak egy olyan változata ami hasonlít az eredeti terepes gumihoz. Majd megpróbálok képet keresni, Vsport szaktársnak már van belőle 4db igaz használtan de igen jó árban szerezve.
Gumiágyast nem tervezem készíteni mert nincs gumisütős ismerős, csak rugógyártós :) 5000a fórumos ára egy pár szélességjelzőnek, a gomb nem menetes mivel elég gumis az anyaga hanem 2K ragasztóval van rögzítve. Az előző 10pár is úgy készült és eddig nem hullott le egy sem.
Most Csepelre való gumit keresel, vagy ami jó rá. Mert a kettő nem feltétlen ugyanaz. Az eredeti TL-5 nem használtként gyakorlatilag a nincs kategória.
Legutolsó információim szerint a nyíregyházi Maczinkó-féle bontóból.
Kb 2 évvel ezelőtt állapottól függően 15e-30e pénz volt darabja.
Ha sokat akarod használni, pláne terepen, érdemesebb modern, új gumit venned rá. Ha tönkremegy, csak az ára miatt fáj a szíved, és nem az alig beszerezhetősége miatt.
Sziasztok.Nemrég vettem egy 344es csepelt.Az lenne a kérdésem,hogy honnan lehet szerezni hozzá terepgumit és milyen árakban vannak.Ami most rajta van még szőrös nincs elkopva csak félő,hogy hosszabb úton felmelgszik és eldurran.Köszi
Jajjj dehogy is! Az az igazság,hogy buliba voltam aztán kicsit e miatt lehetett morcosabb a hozzászólásom. Bocs ha olyan hangvételű voltam. Az viszont igaz benne,hogy lehetne nagyobb önbecsülésünk is mert azt sajnos elég jól kiírtották belőlünk.
No de 1 a lényeg, tehát STAR nem volt...csak a "forradalmi rendőri ezrednél" locsolókocsi változatban. :-)
Tehát vidámkodjunk tovább örüljünk a napnak együtt! :-)
Tartsunk ki magunk mellett!! Tartok szívesen ebből szemináriumot! Ne húzzzuk már le magunkat itt is.Korodból adódódan egyébként van rálátásod? Mert akkor külön nem kéne. Ha meg van akkor külön gondolkodni kéne, sőt meg kell gondolni mit írunk.
Ha mi igértük meg a méretes rajzot - igazából mintát tudtunk volna adni - tehát ha mi igértük meg akkor ezúton kérek elnézést, egyszerűen a sok dolog miatt meg is feledkeztem erről, mégegyszer elnézést! gumiágyast viszont vásárolnánk!
Hát gumiágyasat én terveztem készíteni, de sajnos a méreteket vagy rajzot nem sikerült előkeresniük! De már nem is kell, mert szerencsére Frundsberg kolléga egyből a rendelkezésmere bocsájtott egy mintát.......
Mit kóstál a szélességjelőkből egy pár? Külön gombot a végére lehet-e vásárolni? Gumiágyast tervezel-e készíteni? igazából a 344-re az való. Sok éve csináltam Én is gumiágyast, szétosztogattam őket,talán két pár maradt, mivel a szerszám elkallódott a keceli pintér művekbe mert voltam olyan hülye,hogy kölcsönadtam.
Nah, utánanéztem, hát a Stop lámpának nem sok köze van a rugóerőtárolóhoz! Két nyomáskapoló van a két körre kötve, és sorba vannak kötve. Tehát ha mindkettő körben megvan a megfelelő nyomás, akkor alszik ki! Így fogalmaznak: (a stop kijelzőműszer akkor gyullad ki, ha a légtartályokban az előírt alá csökken a nyomás)
Ha a műszerfalas képeket megnézitek, láthatjátok, hogy mindkettőn van ellenőrzőlámpa a rugóerőtárolóhoz, és ugyanúgy mindkettőn van STOP kijelzőműszer. Csak az egyiken tényleg műszer van, a másikon gondolom talán csak egy piros izzólámpa. 452-ből, nem csak Westinges volt???
Szerintem is inkább a wesztinges változatokon volt stoplámpás műszerfal. Ami nekün van alkatrészjegyzék, az "75-ös, és abban ez a fajta műszertábla van, igaz az is wesztinges. Bár van egy gyárilag wesztinges D-344-ünk, abban pl. nincs stoplámpa.
Hát igen, ez a Tisztelni való hozzáállás! Nem is értem mi értelme van rajta ülni olyanon amit nem használ az ember, vagy egy nagyobb készleten ugyanabból a dologból. Lehet ez amolyan "farokhosszabító" mint sokaknál a nagy dög kocsik, aztán a kúton meg ezresekért tankolnak... :-)
Nah mindegy, más kérdés! Ahogy nézegettem két féle műszerezettséggel (eddigi ismereteim szerint) szereték a 452-ket. Szerintetek melyik lehetett előbb, melyik utóbb? Vagy kb mikor lehetett a váltás???
Az első kép egy 70-es kezelésiből származik, a másikat nem tudom, azt innen a netről csórtam...
Igy legalább nem a polcra kerül (ahonnan mutogatni szokták nekünk az ilyesmit )hanem a helyére . Nekem nem tartozol köszönettel az Elek úrtól kaptam egyből rád gondoltam.
Üdv mindenkinek. Ma pesten jártam a XVII.Ker.-i Naplás úton és láttam egy felújítás alatt álló dobozos 344-est. Esetleg lehet tudni hogy kié? Vagy magára ismer valaki? Ahogy menetközben láttam szép munkának tűnt.
üdv elkészült a csö hajlítom és sikerült 15x1 varratmentes csövet is vennem a legfékrendszerhez. Elég olcsón 290ft/m szerintem az jó ár mert sokkal többröl beszéltek az ismeröseim . Ha szeretné valaki szivesen hajlitok másnak is .ez csak egy próba nyomás volt :)
Az ára is szép... Nekem tetszik. Amúgy tényleg szép gép szerintem megvan mindene csak egy kicsit poros. És ha az eredeti óra van benne akkor csak 9000-ret futott... Tudnátok mutatni képet az eredeti órájáról? Olyan mint a 344-esé?
babszis28, UPIUPI küldtem mailt nektek, majd nézzetek rá!!!
Köszi!!!
Áron, nagyon fasza lett az indexbúra, légyszi nekem is tegyél félre egy párat! Lassan készül a pótkeréktartó, majd azt a távot amit beszéltünk mérjétek le légyszi...
Garázsban tartott Csepel, na az ritke. Bobek kollega 452ese egy tyúkudvarból menekült meg a szabad ég alatt töltött 16 év után. Esetleg a topic épülésére egy képet megköszönnénk! Nem kell semmilyen más adat.
Üdv! Eladni semmiféleképpen sem szeretném.. Esetleg kölcsön tudom adni ha megígéred hogy nagyon vigyázol rá. Amúgy ha érdekel mégegy 452-es csepel akkor tudok egy eladót ami kb 10-15éve garázsban áll és nem is kérnek érte sokat. Csak olyannak adom ki a többi adatot aki vagy gyűjtő vagy nagyon lelkes rajongó. CSerébe egy próbakört kérek... Eddig nem mertem ide feltenni a képeket rólla... Nem szeretném ha rosz kezekbe kerülne a gép... Amúgy a gazdája szerint víz+gázolaj na meg 2 jó akksi és megy is... Ha tudsz valaki ilyen embert( gyűjtő vagy lelkes rajongó esetleg múzeum) akinek kell szólj. Amúgy a gépen 1 gramm rozsda sincs!!!!
Képzeld, pont egy hónapja sikerült egy ilyen kocsit vásárolnom! Sajnos semmi dokumentumom nincsen hozzá, és ilyet is keresek többek közt! Hogy tudjuk rendezni? Vagy mire gondoltál? Hogy kincs-e, nem tudom, de hogy én hasznát venném az biztos... Kereslet nagy biztos nem lesz rá, mert elég kevesen foglalkoznak a típussal..."mindenki a csőrösöket szereti"
Jómagam, és néhány katonai veterános már kb. két éve fontolgatja a Nagy Találkozót, de úgy látszik most érett meg ez az ügy, érezni a pezsgést több irányból is. Némi telefonos egyeztetés után hívok meg minden érdeklődőt az augusztus végén megrendezésre kerülő katonai veterán járműtalálkozónk szombati napjára ( 08.27. Komló-Zobákpuszta), egy előzetes megbeszélésre, amit jó ötletnek tartok Csepel 74-től. Itt lehetne egy kis adatgyűjtés, néhány alapkérdés tisztázása. A mi egyesületünk szivesen segít a megjelenésben, koordinálásban. Több rendezvény szervezésén vagyunk túl, szívesen átadjuk atapasztalatainkat. A helyszinre is tennék egy másik javaslatot, - hisz mi is az ország közepben gondolkodtunk- ez pedig Ópusztaszer. Ennek az is lehet egy előnye, hogy talán a park részéről valami kis támogatást is ki lehetne csikarni, és eleve sok néző van . Akit érdekel az ügy, hívjon vagy írjon!
Jó estét . elkészült néhány utángyártott csepel D450 alkatrész fiatalabb csepel müszerre szereltem rá amihez kapni tankjeladot is elkészültek a index burák is
A ti gépetek egy kezdő találkozónak jó apropója lehetne... aztán ha már tudjuk egymásról hogy ki kicsoda, akkor lehet bővíteni-szépíteni a külsőségeket köréje, de a személyes ismerkedéshez nem fontos elsőre az üzemanyagköltség...
Szörnyű 50 km/h :) de az út vége felé probaképp volt 80 km/h Mindig ö volt a leggyorsabb olyan sor volt utánna . Kéne rendezni egy találkozot nagyon szivesen elmennénk a 420 sal és a 450 (6 hengeressel ) mostmár az is teljesen üzemképes.
Örülök, hogy össze tudtátok hozni! Annak meg pláne, hogy megvannak a szélességjelzők! Majd legalább Tőletek megkapom a méreteket, ti nem vagytok titokzatosak...
Na szakik tegnap éjjel felvezettem a 420assal a határ mellé, 400kilóméteres volt a túra, majd teszek fel képeket. Voltak kisebb javítások de alapvetően szépen jött a gépezet, ráadásul egyszer mértük a fogyasztás és 10 liter körül evett csak! 55-65km/h val jöttem végig.
Ha 450 a téma, akkor én is szólnék!!! Lenne egy pár karos lengéscsillapítóm a típushoz, ha valakit érdekel akár el is csereberélhetjük!!!
És ha már 450, akkor miért ne legyen 452!!! Srácok rakok fel két képet a 452-re eszkábált hidraulika tartályról! Szerintetek ez min lehetett annak idején??? Nekem nem tűnik magyarnak...
Jah és itt a kép a bal első gumiba sütött ÁFOR feliratról, amit még Áron kért itt tőlem egy jó ideje...
Nekem is az a véleményem hogy azt is gyártanom kell. A tükröt sajnos elég költséges mert nagyon drága volt a szerszám, 5 pár készült összesen de megpróbálok kiszoritani neked egyet.
Az egyik egy különolajzásos sport Czetka, a másikm meg egy simson star. Barátomé aki volt olyan kedves és helyet adott a Csepelemnek a tanyáján. Ha érdekel csinálok róluk képet, biztos meg lehet venni vagy cserélni valamire.
A kábelezéshez kb 200méter kábelt használtunk fel de nem mértem pontosan. Nagyapámtól örökölt 5eres békebeli kábelt nyúztam meg és ahova vastag kellett abból tettünk.
Jó reggelt fórumozok. keresek oldalpumpás motorblokk házat a 450- esembe . Üres lenne a legjobb lehetöleg jó állapotú . Esetleg lenne valakinek hátra felé nyiló ajtajú fülkéhez zsanérja akár mintának is érdekelne, nagy segitség lenne .
A telephelyetekre gondoltál vagy...?.Ez az jöjjenek a jó gondolatok meg a jelentkezők és megy mint a karikacsapás.Vilinél Szőnyben voltunk vagy 150-en,a Dutra talin nehogy 15-30 Csepeles ne legyen az országban legalább.
Ma is haladtunk a Csepelemmel, a teljes kábelköteg csere lassan befejeződik és mindenhol új kábelek feszülnek :)
Bár ma esett az eső azért a beltérben lehetett ügyködni és dél körül a nap is kisütött. Sárga égőket tettem a fényszórókba, íme az első pislantásuk a felújítás kezdete óta! :)
Négyen már vagyunk.Úgy értettem az ország közepét,hogy pl:aki Nyíregyházáról,ill. mondjuk Győrből szeretne eljönni,ne keljen elmenni az ország másik végébe.Nem konkrét településre,hanem középső részre gondoltam.Én jómagam Balaton melett lakom.De úgy is csinálhatjuk,akiket érdekel a dolog azok lakohelyéhez közelebb keresünk egy jó helyet.Várom a jelentkezőket és az ötleteket.
Pusztavacson? Nem semmi lenne...Nekem csak Csepel motorjaim vannak amik hibátlanul dorombolnak....Az Ikaruszom nem lesz kész addigra....De kitűnő ötlet. Én támogatom.( Pusztavacs viccesen olvasandó csak a 80 as évekből emlékszem az ottani bulikra!)
Úrak,mit szolnátok hozzá,hogy ha csinálnánk egy Csepeles találkozót valahol az ország közepén.Lehet egy csárdába ill vendéglőbe,eszünk valamit aztán beszélgetünk ,eszmétcserélünk,megmutatjuk egymásnak gépeinket.Vagyunk már szerintem annyian,akiknek Csepzonjaik vannak ill szeretik ezeket a mesinákat,hogy egy ilyen talit érdemes legyen összehozni.Ne csak a nick nevet,hanem a mögötte lévő embert is ismerjük meg.Ez egy ötlet,ha van valakinek jobb...beszéljük meg.
Valojába nekem is gyönyörü.S ha ráülök minden gondom elszáll.971.ota ülök rajta a Tszben.100.vagonjával hordta a gabonát a barak alatt,sok ezer köbméter homokot földet.84.ben vettem meg.azóta nálam lakik.kéröje közt volt már Szegedi orvos is.Ilyen Önrakodos nem sok készült.Szerény véleményem szerint ilyen müködö képes Dömper talán már nincs is a földön,de ha igen szeretném a kettöt egymás mellé állitani.Ára?800.ezer-és 1.milliossat már kaptam.DE nagyon hozzám van nölve.DE idösödöm én is.
Üdv mindenkinek.Nekem nincs csepel autóm,de 15.évet dolgoztam vele.DE van helyette egy 51.éves Önrakodos Dömper ami ma is dolgozik naponta.84.óta van nálam,és gondolkozom eladásán ami gondolat még teljesen nem érett meg.Ime nézzétek meg.
Szerintem ne szakadjon el...51 évesen főleg ne. Pont ezért kerek a világ mert különbözőek vagyunk.Neki kicsit gagyi...Én meg szeretek horgászni....Hmm...Na és? Ha valaki feltesz ide valamit az viselje el azt is,hogy esetlegesen valakinek nem tetszik s ennek hangot is mer adni. Teljesen felesleges ezen vitázni.
Én szeretem modellben is meg valóságban is de modellem egy darab sincs.
Szóval nyugavér...Nem történt semmi csak szar világban élünk s pillanatok alatt robbannak az emberek.
Kérdeztük a gazdát hogy tud e még Csepelt és mondta hogy egyáltalán nem. Viszont büszkén mutatta hogy a dinamó AVF és még az eredeti, sosem kellett javítani.
Szent ég, ez aztán a lelet! Na és hogy hol! Fel nem tudom fogni, hogyan tartották ezt ilyen szép állapotban, ennyire karban abban az országban, ahol nagyságrendekkel korszerűbb autókat gyártottak, és azt sem tudták nagyrészt, mi a Csepel...
Ráadásul úgy, hogy egyedül a Saturn lámpák voltak az ő szemszögükből "hazaiak"....
Nézzétek szakik micsoda kincsre bukkantunk Vsport kollegával! Egy 1962es D420 nagyrészt gyári állapotban, teljesen üzemképes, világít, dudál,billent, mindene működik. Köszönhetően annak hogy 1969óta egy tualjnál van aki Skopje-ben vásárolta egy betonüzemből. Több házat felépítettek vele de vigyáztak is rá és megbecsülték.
Itthon erre lehetőség 1982előtt nem volt és mivel addigra ezek már rég lestrapálódtak nem is tudok csak 1 darabról ami platós és nem tűzoltó.
Az autót a lehető leghamarabb szeretnénk hazahozni lábon pontosaban keréken, a gond csak az hogy 700kilóméterre van a balkánon. Papírügyileg még nincs tisztázva hogy mi kell ahhoz hogy el lehessen hozni.
Én a Dutra fórumon vagyok regisztrálva mint kezdő Dutrás. A múlt héten hozzá jutottam egy 414 c típusú motorhoz ami hajóban szolgált, és nagyon kevés üzemórát üzemelt. Szétbontom és ami használható az UE-28 hoz azt megtartom. Amit én nem tudok használni azt nagyon olcsón szeretném eladni. Van 2db 24 voltos önindító, lendkerék, 2 db adagoló az egyiken rajta van a tápszivattyú, vízpumpa, főtengely csapágysorral és egy 24 voltos generátor. Az ára összesen 30000 forint. Ha valakit érdekel a telefonszámom: nulla hat 30 ötharminchat 7410
A platós 350-es újbóli készítésére kicsit várni kell, viszont az majdnem egyszerre jelenik meg a 450 és 352 platóssal. Mind három három félébe készül, ebből a 450 -és 352 határőr változatban is. Aztán jön gyorsan a D-344, mert az a kedvencem. :-)
Az öntéshez nem értek, csak annyit tudok,hogy a mesterdarabok formája s felbontása alá legyen rendelve az önthetőségnek. Egy profi cég önti. A mesterdarabok sztirolbó épülnek fel - többnyire
Mert kaptam ilyen kritikát -sajnos - olyantól aki képeket látott csak a gépekről. Elhiszem,hogy Mili modelleket gyűjti de nem kellene látatlanban így kiritzálni. mesélhetnék én a régi magyar színekről dehát.. könyveket is írok a magyar járművekről, sok régi - hál istennek még élő - profi szakembert ismerek ki az elmúlt 15 évben nagyon sokat segítettek. Ők is elmondják, hogy adott típus sorozatgyártásában, pl. a hétfőn és a pénteken készültek azonos színe csak hasonlított egymásra.
Több mint ötezer könyvem és kb. 30 ezer fotó van a témáról, többek között egy saját alapítványban a kb. 50 eredeti járművűnkből 14 db. Csepel van. Tehát épp eleget tudok a témáról - szerintem.
Pedig párszor eldöntöttem,hogy le..rom vastagon az alaptalan kritikát ,de valahogy mindíg felbosszant. De ezt követően bárki teszi ezt már most érezheti a sz..r kupacot a fején.
Na, ennyit erről,mostmár vidámkodjunk, itt a nyár,ezer fok van lehet készülni az esti bulira, hisz hétvége van.
Ehhez képest mindjárt munkásruhába bújok, és megyek a műhelybe az Ikarus 511 tip. honvédségi kivitelű 1000L-es víszállító utánfutóról a festékt maratni. :-)
Rendben, mélen ledumizzuk a kérést, és köszönöm!
Még egy kép: egy gyűjtő tulajdonában lévő modellemről:
Nem is értem,hogy csak a szine alapján valakinek ne tetszen egy modell . Ez érthetetlen...... Engem pl ez a három modell lehet,hogy érdekelne ezekben a szinekben :
Ha valami kedvezö árat ki lehetne találni egyben a háromra.........