Megvan hozzá a tuner és az erősítő is. A maga nemében mindkettő egészen elfogadhatóan szól. Gondoltam legyen teljes a látvány és legalább darabra legyen hozzá egy deck is, még ha nem is használok már kazettát :)
Majdnem a lényegre tapintottál, közelre már nem annyira megy a látás. Távolba meg..... ki akarja tudni a jövőt? Majd rágyúrok a hagyományosra, kicsit megolvasom a dógokat :)
Bocsánat. Lemaradt, hogy köszönöm Ebesi Gyuri topictársunknak a tolómérős fotóim alapján a műszaki rajzot, ami alapján végül az esztergályos májsztró alkothatott :)
Szegény jóapám megérte volna, hogy egy eccerű tolómérőt nem tudok leolvasni, nyakon hajított volna.
legalább a PLUSZ-MINUSZ arányból látod hogy milyen arányban járnak ide az irigykedő népművészeti agyagedények és a klasszikus kazettásmagnó kedvelők...
"Pl: bejövő jel bal 0db , jobb 0db. Majd megnyomod a monitorgombot, ha a kimenő jeled felemás akkor ezzel a két potival tudod helyre hozni! Ez nagyon jó megoldás a tökéletes felvételhez."
Hát, ha a kimenőjel felemás, akkor ott szar a fej, szar a szalag, szar a magnó, akárhány potit belefúrnak az előlapba a kompenzálásra ;ĐĐĐ
Inkább csak az érdekes számomra, hogy mindhárom gyártó ezt a tipust választotta, pl. Naka a hasonló kategóriájú BX-300- ban az NE 652-t rakta. Arra tudok gondolni, hogy adott évjáratokban/években mi volt a felkapotabb Dolby IC.
A műveleti erősítőket amiket írtál szinte mindenki használta hosszú időkön keresztül
Miért érdekes ez? :-) Az NE5532-t, vagy JRC4558-at, az uPC1297-et is. A típus nem is annyira érdekes, az alkalmazása, körítése már annál inkább. A Dolby kodeket meg csak páran licenszelték gyártásra, akinek nem volt félvezető gyára, az másét használta.
A helyzet az, hogy lehet ezen vitatkozni. Minek egy analóg tuner? Egy magnó? Lassan már minek egy cd-játszó? Vagy egy lemezpörgető?
De a legtöbbünknél ott vannak még ezek a kütyük. A vinyl is "divat" lett újra, ezer blog, hozzászólás, fórum foglalkozik a témával. Egy tuner manapság talán jobban megütközést kelt még a zenehallgatók táborában is.
Nálam jól megférnek az ikeás asztallapon :) jó rájuk nézni, szépek. A digitális világ megbújik kicsit odébb.
Ki hogy élvez ugye... ha már lehet válogatni, tegyük meg. Rövid az élet, legalább ez a hobbi kicsit vigye pozitívabb irányba.
Van itt-ott nyoma. De láttam már rosszabbat is, az is igaz. Mindenesetre annak idején elkótyavetyéltem az 5010-est távjával, doksijával, kábeleivel, amit kicsit megbántam már. Ez most kárpótol érte.
Fordítom micro kolléga megszokott szerénységét... "megkímélt a mechanika is" --> gyakorlatilag ez a magnó alig volt használva, nagyon kevés üzemórát ment vagyis inkább csak állt.
Bal oldali tengelynél gyűrte a szalagot. Egyébként külsőre szép, Cali szerint megkímélt a mechanika is. A csavarok alatti kis díszalátétek hiányoztak. (erre visszatérek később)
Kicsit puceváltam itthon a szalagpályát, görgőket és feltűnt, hogy a bal oldalon a mechanika alatt egy fekete ragacsos trutyi volt. Ez volt a bal oldali kis szíj :) Szépen leolvadt.
Kapott két szíjat, olajozást, pucolást és most hoztam haza nemrég. Görgők jó állapotban.
Próba: normál-króm-metál szalagtipussal tökéletesen kalibrálható, szalagot nem gyűri, a V6030S és V5010 által felvett anyagot tökéletesen játssza vissza.
Persze a 7010 de már az 5010 is jobbnak mondott, de egyenlőre élvezem, mert tökéletesnek mondanám.
Díszalátétek: korábban kerestem lehetőséget itt is, hogy hogy a fenébe lehetne legyártani ezeket, mert egyrészt a 7000-eshez kellene, másrészt a 6030S-nél a 10 darabból már 4 darabokra tört, ha kicsit meghúztam a csavart. Azonnal levált a belső részük, az évek alatt az anyag elöregedett.
Nos: most áttettem a 6030S megmaradt alátétjeit a 7000-esre. Ha minden igaz, jövő héten lesznek új alátétek, akkor mindegyik magnó megkapja az újakat. A régiek amúgy is lassan maguktól darabokra esnek.
Röviden ennyi a magnó története, élvezem egyenlőre. Azután lehet, hogy piacra dobom.
Az egyik legjobban kidolgozott idler hajtás, amit itt lehet látni, külön filckuplungos dupla idlergumi a lejátszáshoz + fogaskerekes meghajtás a gyors csévéléshez.
Ha ritornos cucc akkor nem árt alaposan meneznim vásárlás előtt...
Két magnót akartam venni onnan , nem is kevés pénzért de az illető semmi engedményre nem volt hajlandó. Még bele is mentem volna, aztán elkottyantotta hogy tulajdonképpen se szervizelve , se kitakarítva nincs egyik készülék sem.
Haverom pedig már vette volna at a kiszemelt készüléket, amikor belenézett a kazifeszekbe : berepedezett görgő és nem is tekert egyáltalán...
de arra már sóher hogy fizetős oldalon is hirdessen? :D Imádom az ilyen fillérbaszó kis ghetziket, de tényleg....
Aranyáron akar eladni, de egy fillért nem invesztál a hirdetésbe. Pedig ugye nagyon sok embernek a napi hírek mellé is betolná a böngészője a vaterás hirdetést.
Például én sem tiltom le mert sokszor veszek úgy észre érdekes dolgokat.
Érkezett ma egy öszvérgép hozzám , gyári dobozban , papírokkal , távval .
Kíváncsian futottam neki egy gyors próbának, bár sokat nem reméltem, mivel korábban is fordult már meg nálam pár dcc persze mind fos*os Philips...
Na ezek után beüzemeltem ezt a Technicset és jött a döbbenet! Mind dcc mind hagyományos kazival valami olyat szól hogy az állam leesett és ez nem vicc.
Az AZ6/7 párost hallgatva úgy éreztem némi fejlesztés még befért volna oda, na azt szerintem pont ezekbe tolták, ezek után kíváncsi lennék egy RS-DC10re.
Azért azt a fejet szakértsétek már meg kicsit :) teljes autoreverse mind2 kazival.
Komolyzenei koncerten hangosítás csak olyankor fordul elő, ha a terem nagyon alkalmatlan a zenélésre. Rendes hangversenyteremben még nem láttam erre példát.
A jazz az más, az már elektromos környezetben alakult ki, egészen másképp fejlődött volna ki, pl. a mai jazzénekstílus biztosan nem jött volna létre a hangosítás nélkül.
Na végre! Valaki felébredt! Csak a ColorStar robbant, de az meg szovjet konstrukció volt...... és nem sokszor robbant, hanem inkább kigyuladt... hála a jó magyar szokásnak, hogy a tetejére horgolt terítőt kell tenni, és virágvázákat......
Szép szavak ezek egy szoci ótvarék TV-ről elnevezett nicktől. Csak annyi a bökkenő, hogy high-end ide vagy oda, jelenleg ez a topic tartalmazza a legtöbb hsz-t az audiolandon.
Első kérdésem a lenne, hogy árulja már nekem valaki, hogy mit is keresnek a nagyarcú mezítlábas kazismegnósok az Audiólandon? Ezen kellene elgondolkodni, mielőbb belefolyunk az audiótechnika alaposabb elemzéseibe. A kazismagnó, a muzik center a walkman, no és persze a mp3 gagyilejátszó az audió kultúra teljes lejáratása és megszégyenitése !
Hagyjad...látom én, hogy ezek itt síkhülyék, és mindenbe belekötnek, olyanok mint a jó cement. :D Már ignoráltam őket. Arról nem is beszélve, hogy ez a szerencsétlen topic a magnódeckekről szólna, erre itt pár k*rvaokosparaszt szétoffolja (és szétoffoltatja) a témát. Nem reagálok inkább rájuk. Az hittem, hogy itt ebben a topicban lehet kultúráltan beszélgetni a magnókról (ha már ez a topic címe), erre itt van ám mindenféle megmondogató majomarcú akiket nem is érdeklik a magnódeckek (sőt egyesek fikázzák is, ők nem tudom mi a bánatot keresnek itt), de okoskodni azt tudnak. :)
A zongoraverseny, azért megint más. Ott csak a zongora szólal meg vagy más hangszerek itt-ott kísérik a zongorát. A lényeg, hogy ott a zongora van kiemelve, az van a középpontban. De az olyan hangversenyeken ahol, több különféle hangszer szólal meg egyszerre, ott bizony van pár hangszer amit muszáj külön kihangosítani. Ez függ amúgy magától a darabtól/műtől is. Van olyan is, hogy egy-egy hangszer szólóban szólal meg, utána pedig a többi hangszer egyszerre. Voltam nem egy jazz előadáson, na ott amikor a klarinéttól kezdve a rézfúvósokig megszólal minden egyszerre, ott bizony ki van hangosítva a zongora. Láttam is ilyet konkrétan. Nyilván nincsen mindenhol minden kihangosítva.
"Zongorát azért kiszokták, mert különben elveszne a hangja a többi hangszer hangjában."
Ez igencsak mókás elmélet... nem is tudom, milyen apropóból szereztek zongoraversenyt a hangosítás kezdete előtt. Hát nem tudták, nem hallották, hogy hiába minden, a nagy teremben úgyis durván elnyomja a zenekar szegény pianistát?:))>
(Az egykori hangversenyzongorák sokkal halkabbak voltak, mint egy modernebb Steinway...)
Ez pontosan így igaz, és nem egészen értem, mire való tényeken vitatkozni. Aki többé-kevésbé jár(t) komolyzenei koncertekre, úgyis tudja, mi a helyzet.
Én sem láttam/hallottam komoly zenei koncerten komolyabb hangosítást. Némelykor azért van, például a xilofont kiszokták hangosítani és pár kisebb fafúvós hangszert is (pl: pánsíp, furulya).
A vonosókat, a rézfúvósokat az üstdobot pedig 100%, hogy nem hangosítják ki, mert alapból hangosan szólnak ezek a hangszerek. Zongorát azért kiszokták, mert különben elveszne a hangja a többi hangszer hangjában. Orgonát már nem hangosítanak ki. Magam is zenéltem (ütős és billentyűs hangszereken), konkrétan xilofonoztam (is) amikor voltunk fellépni (pár alkalommal), azt bizony ki kellett hangosítani, mert hiába ütöttem erősebben, az a 8 vonós és 2-3 rézfúvós akkora hangerővel szólt, hogy alig lehetett a hangját hallani.
Komolyzenei hangversenyt nem szoktak hangosítani, kivéve ha az akusztika /nemléte/ miatt muszáj. Pl.: sportcsarnok, vagy szabadtér, színház/kontroll miatt/. Ha valaki mégis mikrofonokat lát az azért lehet, mert rögzítik.
Milyen komolyzeneinek vélt koncerteken voltál az Erkelben, ahol hangosítottak? Konkrétan melyik hangszer- illetve énekescsoportot, szólóénekest ...? Engem érdekes módon következetesen elkerült az "általában"-od. Ha csak annyit mondasz, hogy akadnak kivételek (miért is ne akadnának: az a szerepük, hogy erősítsék a szabályt!), akkor bölcs maradtál volna. Bár erre azért -Pelikán elvtárssal szólva- nem vennék mérget:ppp)))
Ezt nyilván koncertje és műfaja válogatja, de én csak egyféle komolyzenei koncertet tudok, ahol általában nincs hangosítás, az pedig az orgonakoncert.
A többi komolyzenei koncerten általában van, a Kongresszusi Központba és a Művészetek Palotájában gyakorlatilag nincs komolyzenei koncert hangosítás nélkül.
Ez így van a régi/új Erkel Színházban is, de meglepő módon még a Zeneakadémián is általában van hangosítás.
Nekem nem tetszik a high end irányzat. Túl steril, és élettelen. Kazettát is lehet pl jó minőségben hallgatni. Van egy Yamaha KX-W952 kazettás deckem, na azon a metalkazetták szépen szólnak.
Ha megnézed, a komoly koncerteken vagy hangosításoknál mindig van EQ. Ez a high-end őrület, hogy csak a full lineáris, minden aranyozott speckó vörösréz mittoménmi, de persze hihetetlen árakon, na ez pont egy tök más irányzat... Vannak itt kollégák, akik ebben nyomják. Lelkük rajta!
A másik hifi rendszeremben van egy ennél is komolyabb EQ-m. Az vezérel mindent. De amúgy ez az erősítőm is kezeli a ezt a Sony EQ-t. Kazetta hallgatásnál sokkal jobban észre lehet venni a különbséget.
Nekem is van egy, ehhez nagyon hasonló SONY EQ-m. Csak olyan SONY erősitőm van hozzá, amin van EQ ki és bemenet és szépen vezérli. Sokszor gyönyörködöm a spectrum analizerben :-)
Amit DD irt, azt én is tapasztaltam, vagyis hogy jó kábelekkel okafogyottá válik a használata.
viszont ami nagyon praktikus dolgo lenne a számodra az egy fiókos lemezjátszó ;)
Sony, Pioneer biztosan létezik. Mivel úgysem a High End felé tendálsz a rendszereddel így szerintem érdemes lenne egy ilyen cserén elgondolkoznod.
Igaz nem fiókos, de egy Technics SL-J2est én is használok a számítógépasztaltól egy hosszú kábellel. Nyilván a közelében sincs a CT-nek, de azért elmegy...
Bár több dologban igazat adok , na de azért erős költői túlzásnak érzem a 8KHz-es frekiátvitelt.
Ez pedig már az én szememet is nagyon szúrja...
" a csapnivaló hangfalad fázishibás hangváltója után az un. magassugárzónak nevezett, oda éppenséggel csak elcsurgogáló jelelben. A gagyi magassugárzódról már ne is beszéljünk ! Ami ott meg fog jelenni, ahogy MonoSE is megemlitette, az esetleg kidobásra nem érdemes lemezjátszó plexi tetejánek akusztikus visszacsatolása -azaz plexi dobozhang- és a tyúkbél filléres RCA és hangfal kábelezésed saját hangja."
Értem én hogy hájendrajongó vagy meg minden, de így még én se aprítom a népet pedig én aztán az egyik leggyűlöltebb közellenség a csupa nagybetűs "ULTRAKAPZSI NEPPERPARASZT" vagyok itt...
nem mellékesen én valóban elvertem többszázezret csak a kábelezésre....
Ennek ellenére inkább tanácsot próbálnék adni neki és nem a vérbe lehúzni a cuccát, Amit Ő nyilván nagy becsben tart
Én kazettánál használok főleg EQ-t, más hangzásban szeretek hallgatni country-t, reggae-t vagy éppen jazz-t. Szerintem nem hülyeség az EQ, persze én is tudom, hogy nem kötelező tartozéka egy hifi rendszernek - főleg manapság - de én pont ezt szeretem, az analóg dolgokban. Valaki szereti a retro-s dolgokat valaki nem. Van nekem éppenséggel hordozható FLAC lejátszóm is, én is hallgatok digitálisan zenét (pl buszon vagy vonaton). De itthon jól esik a régimódi zenehallgatás.
Amit én saját tapasztalatból el tudok mindani erről : nálam a teljes kábelezés cseréje óta nincs használatban egyik szettben sem.
komoly beruházás volt a teljes kábelcsere, de én azt mondom megérte, azóta minden teljesen direktben szól, a Technics erősítőn loudness sincs bekapcsolva a hangszíszabályozók pedig alapállásban vannak.
A DENON erősítőn eleve nincs loudness és Direct Stereo állásban nem is tudsz belnyúlni a hangszínekbe.
Azért a Technics 2x33sávos EQ-t megtartottam mert szép és nagyon jó darab, de jelenleg becsomagolva pihen...
Először is nem Technics SA-AX 730, vagy 740 az erősítőm, hanem 720-as. A lemezjátszót nem kezeli egyedül az EQ, arra nem lehet rákötni. A CD lejátszót és a magnót viszont szépen kezeli. És úgy van kötve ahogyan sonesz írta. Annyi, hogy ennél a Sony SEQ-411 equalizernél külön be kell nyomni a tape gombot (az eq-n van ez a gomb), ha kazettát szeretnél hallgatni. Amúgy pedig igen, én az analóg hangzást jobban kedvelem, nem annyira "steril" mint a digitális, élettel telibb.
"...több évtized után is ilyen erőszakosan követelik technológiájuk folyamatos előtérbe helyezését."
Van, aki a körtét szereti és van, aki az almát, van, aki a digitális hangzást és van, aki az analógot. Szerintem ez nem baj, pláne egy tematikus topikban. Az erőszakos követelés pedig itt - ebben a fórumban - elég nehezen értelmezhető :-)
Nekem ez a megjegyzésed elég furán hat, nem is igazán értem.
Márpedig bizony a kazettás magnósalátázó után az equalizer a legfeleslegesebb kacat, amit ki kellene onnan gyorsan dobnod, ha valódi zenét is akarsz hallgatni, nem csak zajokat. Már önmagában is annak a neve tudod egyáltalán, hogy mit jelent? Kiegyenlítő ! Vagyis mit is kell kiegyenliteni? A rendszereid korlátolt hibáit vagy a magnód sávhatáolt átvitelét? Esetleg a hallásod hibáit ? Jó lesz ha megtanulod, hogy bizony ám, nem is hülyeség ez, csak mert a hallókészülékben is van equalizer ! Na tehát attól mert az equalizereded van egy szépen világító 15khz felirat, attól azt még hiába húzogatod, nem fog megjelenni a maximum 8 kHz átvitelű kazetta hangjában meg a csapnivaló hangfalad fázishibás hangváltója után az un. magassugárzónak nevezett, oda éppenséggel csak elcsurgogáló jelelben. A gagyi magassugárzódról már ne is beszéljünk ! Ami ott meg fog jelenni, ahogy MonoSE is megemlitette, az esetleg kidobásra nem érdemes lemezjátszó plexi tetejánek akusztikus visszacsatolása -azaz plexi dobozhang- és a tyúkbél filléres RCA és hangfal kábelezésed saját hangja.
Abszolút nem fölösleges az az EQ, másrészt a polcot sem lehet csak úgy kivenni, az fixen van odacsavarozva. Barkácsolgatni pedig nem fogok. Nekem teljesen jó így minden ahogy van.
Lehet, hogy érdemes lenne átrendezned a tornyot. Az ekvalizer feleslegesnek tűnik, úgy látom, hogy az erősítő egy Technics SA-AX 730, vagy 740, ennek nincs különválasztható elő és végfoka, tehát nem lehet úgy bekötni az ekvalizert, hogy minden forrás hangját lehessen vele szabályozni.
A helyedben kivenném a polcot, alulra raknám az erősítőt (ennek kell a legkevesebb kézi kezelés, mert ott a távirányító), erre raknám a CD lejátszót, arra a kazettás magnót. A korábban kiszedett polcot a kazettás magnó fölé szerelném vissza, erre tenném a lemezjátszót. Így feljebb kerülne, meg nagyobb helye is lenne (az ekvalizer hült helye is növelné a lemezjátszó rendelkezésére álló teret) tehát sokkal könnyebben lehetne kezelni a lemezjátszót.
A 70es 80es évek státusszimbolumának számító un. hifitorony rendszer szerves része mind a mára egyre jobban kikopó kazettás magnó, mindpedig a lehető legjobb forrásminőség elérhetőségét biztosító lemezjátszó is. Furcsának tartom, hogy eme egységes rendszer leggyengébb láncszeme, az eredetileg egy diktafon technológiáján alapuló kazettás magnó tulajdonosok több évtized után is ilyen erőszakosan követelik technológiájuk folyamatos előtérbe helyezését. A helyzetet ahhoz hasonlitanám, amikor a leggyengébb, tehetségtelenebb focicsapat drukkerei a leghangosabbak.
Egyszerűen. Kicsit kijjebb kell húzni magát a lejátszót. Felnyitod a tetejét és beteszed a lemezt. Utána visszatolod és elindítod a lejátszást. Nem egy bonyolult dolog. Egyébként a nyitható plexi tető zsanérja elég szoros. Felnyitod kb. akármilyen szögbe és meg is áll abba a szögbe, nem csapódik le. Így kényelmesen két kézzel megfogod a lemezt összetapizás nélkül és ráhelyezed a lemeztányérra. Annyiből igaz kényelmetlen, hogy a padlón csücsülve kell a műveletet végrehajtani, dehát sajna csak itt volt helye a lemezjátszónak. :/
Simán be tudom tenni a lemezt, kényelmesen. Lehet a fotót nézve nem úgy tűnik, de azért van némi hely ott. A torony tetején a TV és a Blu-ray lejátszó van, máshol nincsen hely. Ezért van ez a kényszer megoldás. Bakelitet pedig hallgatok eleget, mert pontosan 380 db lemezem van. :) Igaz kazettát is sokszor hallgatok.
Viszont hanglemezt valószínűleg nem sokszor használsz, vagy nagyon ügyes kezed van, hogy a felnyitható plexitető által szabaddá tett eléggé szűk résen rá tudod tenni a hanglemezt a lemeztányérra.
Inkább a torony tetejére kellene rakni a lemezjátszót, ott egyszerűbb kezelni.
Örülök neki, hogy foglalkoznak mások is retro hi-fi cuccokkal. Magam is szeretem és gyűjtöm az ilyeneket. Van is egy "kisebb" gyűjteményem lemezjátszókból, erősítőkből, magnódeckekből és equalizerekből. :)
Jelenleg ezt a tornyomat használom zenehallgatásra.
(A fénykép minőségéért elnézést, a telefonomon csak gagyi 2 megapixeles kamera van, nem okostelefon. :D )
Jó nagy hülye voltam ezek szerint mert tavalyelőtt volt egy ilyenem makulátlan állapotban , minden papírral és eredeti számlákkal (még a szervizekről is) és én barom elkótyavetyéltem 50 euroért... :(
Ha van számítógéped, akkor a legegyszerűbb ha veszel egy olyan kábelt, ami RCA dugós az egyik vége és mini jack a másik. akár 5m-es hosszabn is kapható (nekem is ilyen van) zenehallgatásra kiváló (lehet) bár én netes filmeket nézek rajtuk. Kb 800 ft a kábel. Figyelem! Ne átalakító dugót vegyél, az ugyan csak kb 120 ft, de csak addig tart, amíg egyszer bele nem akadsz a vezetékbe, és akkor vége! (a zenehallgatásnak....)
Ha nem Technicsben gondolkodsz, akkor veszel valami internet és hangkiadás képes vackot (okostelefon, tablet, anyámtyúkja), és a hangkimenetét egy jack-RCA kábel segítségével belevezeted az erősítő AUX bemenetébe...
eléggé láma kérdéssel érkeztem. Van egy kb 20 éves Technics tornyom (magnó-dvd-rádió-erősítő), hogyan lehetne a netet belevezetni? Youtubét hallgatnánk rajta orrbasszájba a kispajtásokkal (csak mozgalmi dalokat természetesen!)
Akkor ott más baj is volt a vakuval. Pl. az általam megnevezett Canon 600EX vaku a villogási frekvencia függvényében 1/4 - 1/128 teljesítményt enged rá a villanócsőre, így védve az eléggé drága villanócsövet.
Ráadásul van benne túlmelegedés elleni védelem is, ami az elektronika hőmérsékletét is figyeli.
Ezeket a cuccokat eladják Amerikában is, ahol mindenkinek joga van hülyének lenni, a berendezéseknek magukat kell megvédeniük a felhasználókkal szemben :-)
Ha van olyan műszered (PC-s programod) ami mér frekvenciát, akkor azzal lehet fordulatszámot is mérni, csak előbb elektromos jelet kell előállítani a motor forgásából.
A motor tengelyére kell ragasztani egy kis damildarabot és a damillal egy kis kartonlap segítségével zajt kell kelteni, majd ezt a zajt mikrofonnal felvenni. A mikrofonból már elektromos jel jön ki, azt már lehet frekvenciamérővel mérni.
Ha van a fényképezőgépedhez olyan külső vakud, amelyiket lehet stroboszkóp üzemmódot állítani, akkor a beállított villogási frekvencia alapján tudod, hogy mennyi a motor fordulatszáma. Ha a stroboszkóp villogási frekvencia megegyezik a motor fordulatszámával, akkor állni látod a motor tengelyére rakott jelet.
Pl a Canon Speedlite RT600EX vaku villogási frekvenciáját 1 és 100 közé lehet állítani másodpercenként, ez 60 és 6000 közötti percenkénti fordulatszám tartományt fed le.
Ha ennél többet forog a motor, akkor sajna ez a módszer nem működik.
Mi lenne, ha megmérnéd? Egy feszültség - fordulatszám - fogyasztás jelleggörbe szerintem elég sokat elmond. A fogyasztásmérést ki ne hagyd - leégetett motorért nem vállalok felelősséget..))
A névleges teljesítményük a méretükből ill. a tömegükből egész jó közelítéssel kikövetkeztethető, (általad ismert magnómotorokhoz viszonyítva).
Tekintve, hogy ezeket papír alapon rögzítették, kell keresni egy eredeti motortípus katalógust, vagy a jelenleg is létező, forgalmazókkal,vagy gyártókkal, márkaszervizekkel felvenni a kapcsolatot.
Nagyon ritkán előfordulhat, hogy a készülékek szerviz dokumentációban feltüntették, de nem jellemző.
A méretezett link, valószínűleg egy jelenleg is kapható után gyártott görgő.
/ fehér műanyag persely, de ilyet találsz az AZ-7 ben is/
Az általam linkelt, egy régebbi gyártású, méret azonos görgő.
A kérdező fórumtárs még nem szerelte ki és mérte meg pontosan /házilagosan, hogyan mivel /
az eredeti / kopott/, vagy esetleg már cserélt görgőt.
Na ez itt a lényeg, meg a gyári adat, amit jelenleg pontosan nem ismerünk, valószínűleg a hozzáférhető szerviz dokumentumok sem tartalmazzák, maximum egy alkatrészmegjelölést, cikk-rendelési szám.
"És igen, a persely anyaga és mérete nagyon fontos."
Valóban fontos, de ezért is írtam szerelt görgőt kell használni, nem a használt /kopott/ tengelyre felhelyezni, az új gumigörgőt./ ezért is beszélünk részleges felújításról/.
Természetesen pro kontra lehet sorolni az érveket, de a tökéletes megoldást az egyedileg megfelelő anyagokból legyártott, pontosan illesztett alkatrészek jelentenék.
Addig viszont marad az elérhető / megfizethető / alkatrészekből a működőkepésség fenntartása helyre állítása.
Kétféle kialakítású görgő volt linkelve általad, és a kolléga által. Az a kettő nem csereszabatos egymással. Ennyi a lényeg. És igen, a persely anyaga és mérete nagyon fontos. A nem megfelelő anyag alkalmazása hörgéssel, illetve idő előtti kopással jár.
Tekintettel, hogy ilyen méretű lett beépítve, anno valószínűleg jó.
/de ettől függetlenül,a kisebbik görgő a ritkább méret/
Megjegyzem, a legtöbb japán készülék hasonló görgőméreteket alkalmazz, természetesen lehet ott is eltérés a felhasznált alapanyag, és gyártás minőség pontossága miatt.
Ezért érdemesebb szerelt görgőt használni, ha beszerezhető.
Természetesen lehet az Ebay készleteket is rendelni/ két méretű görgő szíj, olaj / 50 euró környékén + szállítás, de annál is csak a megérkezés után derül ki, a méretpontosság.
Arra, azért nagyon kíváncsi lennék "Számítanak a tizedek is", hogy ezt az értéket, honnan tudnád hitelesen beszerezni, valamint az összes vonatkozó anyagminőséget.
Ezután lehetne, még arról is beszélni, hogy milyen anyagból készített perselyű gumigörgőt érdemes használni, ha beszerezhető, hogy megközelítőleg eredeti állapotba sikerüljön hozni a készülék működőkepésségét.
A Carteidge leáltozása a 80-as évek közepe amerókában, ezt ne feledd! Amügy a prolémát pont az okozta ezeknél a kazettáknál. hogy a kenőanyagnak használt grafitpor (hisz ez egy végtelenített szalag) megszívhatta magát nedvességgel és ettől tapadós lett. A gyógymód: 2-3 hetes szárítás, és utána esmeg múkszik. a kazi. Úgyhogy ha valaki azt hitte, hogy összerohadt, az sajna úgy járt, és kivágott egy gyógyítható cuccot a szemétbe.
Jópofa kis cucc , bár engem az 8Track nem igazán mozgat.
Viszont elég drága zsákbamacska 50ezerért. Pont ilyen 8 Track kazikkal járt úgy egy ismerős , hogy vett egyben 30-40 darabot ebből 10 volt használható valamire. Valószínűleg ide-oda kallódhatott a doboz a padlás és a pince közt mert elég sok kazi elszakadt ezekről szétszedés után derült ki hogy teljesen összerohadt bennük a szalag. Orsós szalaggal én is jártam hasonlóan, igaz az nem szakadt el, de kipróbáláskor a jelhordozó szó szerint lepergett a szalagról. egy takarítással eltöltött vidűm délután után nagy ívben vágtam ki a kukába.
Szóval én azt mondanám ha Valakit érdekel, van egy működő gépe és az eladó megenged egy kazitesztelést akkor talán...
A videok mint mondtam Kazettésdeck rajongóknak készültek és semmi közük az audiofiliához.
Ha valami ilyesmiben gondolkoznék ahhoz profi cájg kéne és saját tárhelyre feltolni a veszteségmentes videot nem a Youtube-ra.
Ugyanakkor sok olyan rajongó van Aki még a kvázi legolcsóbb 300 euros DENON-t sem tudja/akarja megvenni viszont szívesen megnézi. És gyanítom ilyenből itt is van nem is kevés.
A video nekik , illetve az általános érdeklődőknek készült, ennyiről van szó és nem többről.
Az pedig hogy Mono milyen szaktudással rendelkezik teljesen irreleváns a jelen helyzetben.
Milyen megnyilvánulások? Milyen "minősíthetetlen stílus"? Vagy nem ugyanazt a fórumot olvassuk, vagy magad sem tudod, mivel dobálózol. Mondd inkább azt, hogy nem volt rajta sapka.
"nem az a kérdés, hogy lehet-e, hanem az hogy kell-e??"
Jogos észrevételeket elhallgatni, csak mert egy kicsit rosszul eshet az illetőnek?!
Tudod, a legszomorúbb az egészben az, hogy Mono SE néhány megszólalása nagy szakmai tapasztalatról és tudásról tesz tanúbizonyságot (több témában is olvasom), még számomra is, aki "csak" szeretem a zenét és a szép készülékeket. De mindettől függetlenül nem gondolom, hogy bárkinek is joga lenne minősíthetetlen stílusban kommunikálni.
És azt sem gondolom, hogy hiba az ilyen megnyilvánulások ellen felszólalni!
Igazad van! Viszont az általános tapasztalatom, hogy sokan ennyi "ismeretség" után "karakán véleményt" mondanak a cuccról, ami a felrakott videokat látva/hallva nem is lehet más csak lesajnáló!
Én épp ezért nem minősítenék bármilyen video alapján hangzást, de másnak nem biztos, hogy vannak ilyen aggályai! Ezért is írhatta Mono és vallom én is, hogy ilyen videonak csak annyi tudásértéke, hogy azon működőképes volt a cucc és kész!
"és csak ez alapján könnyen "szarozható" az eredmény!" - csendben mondom, hogy alapvetően nem az a kérdés, hogy lehet-e, hanem az hogy kell-e??... vallom, hogy az elhangzott/leírt szavak a közlő lelkének a lenyomatai. Ezekből pedig el lehet dönteni, hogy mennyi szót érdemelnek.
Pedig épp az 57357-ben és az 57359-ben magyarázza el a "mocsári faszparaszt", hogy mi a probléma az összes ilyen videoval (nem csak konkrétan a most felrakott anyagaiddal, hanem a neten fenn lévő összes ilyennel - audiofil szempontból)!
Bármennyire is nem értek egyet sokszor Mono-val, itt most azt kell hogy mondjam - teljesen igaza! Ezeknek tényleg csak annyi szerepük, hogy valaki valamilyen készülékkel készített video felvételeket valamilyen jó hírű gépekről amiben tényleg forogtak a kazetták és arról szólt valami valamilyen minőségben! A hangját megítélni ennyi áttételen keresztül nem lehet!
Én ettől függetlenül nem becsülöm le a lelkesedésed és az elvégzett munkád - főleg, ha ezt tényleg a saját örömödre csináltad - csak épp a helyes célt kell eltalálni! Szép és müködőképes készülékek, használd egészséggel!:D:D
Ez egyébként általános érvényűen nem csak a kazettás deck-ekre igaz, hanem azokra a videokra is ahol az "audiofil gazda" lefilmezi a féltő gonddal és sok-sok tízezer euróval (dollárral) felépített láncának a hangját a spéci zene hallgató szobájában - megítélhetetlen, hogy tényleg annyira jó-e, hogy megérje a befektetett óriási összeget! A felvétel alapján sajnos sokszor tényleg csak annyi hallható, hogy ilyen-olyan torzítások és egyéb anomáliák gazdagon jelentkeznek és csak ez alapján könnyen "szarozható" az eredmény!
Amire készültek arra szerintem megfelelnek, mert nem az a lényeg hogy milyen frekvanciaátvitel megy át a teljes procedúra során, hanem az hogy amikor a montirokapcsolóval váltasz a jel és a forrás között, akkor milyen különbséget hallasz. Márpedig az szerintem nagyjából átjön hogy egyik gépnél sem volt nagy különbség, persze ez nyilván függ a kazettáktól is. Konkrétan egy AKAI magnó TDK SA vagy UX kazival olyan eredményt produkál hogy elsírod magad...
Tudod igazából egy dolog zavar ebben az egészben : az ember jót akar, időt és munkát fektet ebbe az egészbe (kamera+kábel még pénz is) és a végén jön egy mocsári faszparaszt Akinek egyébként nem volt itt semmiféle pozitív vagy egyáltalán értékelhető produktuma a fórumon és igyekszik lehúzni a maga kis dágványába...
Ugyanakkor Ő az egyetlen Akitől ilyen visszajelzés jött, másoktól ha van is kritika az építő jellegű.
Mert egy építő jellegű kritikát amit normálisan megfogalmaznak mindig szívesen vesz az ember.
Semmi gond a szubjektív élményekkel, amennyiben nem mérni, hanem hallgatni szeretnénk a teszt tárgyát - pont erre (is) utaltam a 2. bekezdésben:
"És mindez csak élőben, ott a helyszínen vizsgálva, hallgatva a hangot lesz érvényes."
Az adott helyszíntől és az ott minket érő szubjektív befolyásoktól elvonatkoztatni azonban roppant nehéz, ebben kétségkívül segíthet egy másik médium mint vizsgáló csatorna fókuszálást segítő eszközeinek (pl. mikrofon általi rögzítés és visszajátszás) bevetése. Ez esetben azonban feltétel, hogy pontosan ismerjük az eszközeink paramétereit, tulajdonságait, és mindenképp legyen egy fix referencia eszközünk a vizsgált eszközök mellett.
"""Szerintem így is jobb mint egy mikrofonos felvétel."
Ebben teljesen igazad van.""
Nem gondolnám, hogy ebben feltétlen igaza lenne, mert ez inkább annak függvénye, hogy mit szeretnék igazolva látni (hallani:)), vagyis hogyan teszem fel egy teszt során a kérdéseket. Ha egy hifilánc mint elektroakusztikus hangrendszer produkciójára, beállítására vagyok kíváncsi egy adott akusztikai térben, vagy másik végletként egy hangfal frekvenciaválaszaira egy süketszobában, akkor a mikrofon abszolút lényegi eleme, mérőeszköze a demonstrációnak.
Ha csupán egy kazettás magnó átvitelére vagyok kíváncsi, akkor nemcsak a magnó vagy a hanghordozó médium átvitele érdekes csupán, hanem perdöntő a forrásjel származása, minősége is, egyenrangúan a vizsgált készülék áramköreivel + a lehallgatás eszközeivel (!) együtt... És mindez csak élőben, ott a helyszínen vizsgálva, hallgatva a hangot lesz érvényes.
Ha mindezt ilyen-olyan szándékkal átrakom egy teljesen más médiumra - esetünkben egy digitalizálási procedúrán is áttolva, majd a YT csatornán akárki által elérve, annak DA eszközével visszaalakítva, és további ismeretlen analóg eszközökkel meghallgatva -, akkor egy sor rosszul feltett kérdésre kapok irreveláns válaszokat, amiből semmilyen valós következtetést nem lehet levonni.
Azon kívül, hogy a videón látok egy magnót, amiben forog egy kazetta.
úgy sejtem arra céloz a kolléga, hogy talán semmi értelme a videóidnak, mert azon kívül, hogy van ilyen, meg olyan magnód, nem demonstrál semmit.
Például írd már le, hogy a lemezbarázdától, amin ezek a zenék eredendően vannak, hogyan, milyen láncon jut el a hang a youtube-ot hallgató füléig. Hol torzulhat el annyira a néhány kHz-es tartomány, ahogy némelyik felvételen hallani?
Főbakterkám... én azért látok itt egy kis anomáliát.
Mégpedig azt, hogy jók ezek a videok, de ha már ilyen kibaszott nagy arccal fikázol, akkor illendő lenne valami saját produktummal előállni.
Sajnos tipikus magyar dolog, hogy bármit csináljon az ember, mindig jönnek az okoskodó faszkalapok mint Te hogy otthonról a foteljükből jól megmondják a frankót.
Megmondom őszintén , a hócipőm is televan ezzel a hozzáállással.
Mert ugye teljesen ugyanerre a sémára okoskodnak itt egyesek azon is hogy adok-veszek cuccokat. Úgy jönnek időnként a finom beszólások hogy ó hát Te azt olcsón vetted, drágán adod! Vagy éppen a célozgatások az anyagi helyzetemre ésatöbbi. Mert itthon még azt is jobban tudják , hogy én mennyit keresek kint...
De persze jellemző az is, hogy egyik fotelhuszár sem csinál közben lóf..t sem, véletlenül sem próbálna meg semmit. Minek tenné? Otthon megvan a jól megszokott kiült öreg fotel, még a napi Finkbraura is futja, dehogy mozdul meg... Persze az is igaz, hogy a semmibe legalább nem fog belekötni a többi paraszt.
Nálam nincs gond, a most használt ~30eFt értékű PC-n szívesebben hallgatok youtube-os zenét, mint néhány "audiofil szempontok" alapján tuningolt, fárasztó hangú csodával;)
"Én úgy gondolom, és ezt már írtam is, meglepődnének sokan, ha a csapat nicknév nélkül összegabalyodna egy fórumos találkozón, lehet, hogy ezer más dologról azonos véleménnyel lennének. Ha viszont kitűzővel jelenne meg mindenki, élből menne az ekézés és a karmok kieresztése."
Ez szerencsére már több mint 10 éve létezik épp itt Audiolandon (ezúton is köszönjük Krizsinek a szervezést)! Pedig ott mindenki nick-névvel vagy saját nevével van jelen, ennek ellenére soha nincs széthúzás, hogy az épp aktuális vadas-vacsora egy kicsit több mélyet kívánt volna vagy nem volt elég selymes a magasa!:D:D:D
Én sajna sosem hallottam AZ6/7-et. De valószínűleg úgy lehettél vele, mint én a DENON DRM-740-tel. Újonnan vettem itthon kemény valami 66 ezerért. Hazavittem és sokat hallgattam, mert akkoriban a Naka idler hibás volt. Tulajdonképpen nem szólt rosszul. Kiegyenlített , kellemes hangja volt. A legmélyebb tartomány hiányzott belőle, és néha kifejezetten unalmasan, dinamikátlanul szólt.
A kivetele elképesztően gagyi volt. Ha volt benne kazetta, és kinyitottam az ajtaját, akkor le kellett fognom a sarkát, hogy ne csússzon el. 8 hónap után beszámítással eladtam. Szeretem a DENON-t, de ezek az új gépek csalódást okoztak.
felesleges volt ennyi marhaságot összehordani ennek az egész agyatlanul szervezett és ideologizált, youtube-os, mondvacsinált "tesztelgetésnek" a védelmébe.
"Akinek nincs egy közepes magnója, annak valószínűleg olyan eszközei sincsenek, amelyekkel l tisztességesen meghallgathatna egy YouTube videót."
Nekem nem hogy közepes, de semmilyen magnóm, ráadásul per pillanat külső DAC-om sincs, mégis nagyon szépen be lehet tájolni a hangminőséget. Hogy miért szólnak ennyire kiábrándítóan a linkelt videók, még a csúcs Nakás is, az jó kérdés;)
Nekem egy kedves topic-társ intézett egyet ennél valamivel kevesebb huf-ért, szinte kifogástalan állapotban. Csak idler kellene új, mert alig csévél. Persze, ahányszor ezt megjegyzem, mindig felhívja a figyelmemet, hogy ugyan álljak már neki, mer nem nagy cucc....
De tényleg nagyon szeressem én is, jó kis masinka.
Urak! Mégis mi a tök...met kellene ide belinkelni, miről kellene beszélgetnünk? Hmmm?
Aki nem bírja a magnós kollégák néha kissé extrém érzelmi megnyilvánulásait (amelyek mondjuk egy-egy videó megosztásában manifesztálódnak), az az (egyébként biztosan nagyszerű) ember miért nem nyel egyet és kattint más topicra?
Ha én nem értem a gyufásdobozt gyűjtők örömét, (bocs, nem tudom, hogy van-e ilyen topic) attól még nem megyek oda és nem hurrogom le bármelyiket, mert pl. beszerzett egy baromiritkadeihajmennyireüberklafa dobozt, ép állapotban és hiánytalanul. És erről vidijót tol fel a megosztóra.
De lehet, hogy bennem van a hiba.
Megmondanátok, hogy miért van ez? Akár itt, akár a sokak által megvetett és útált avéikszes fórumokon?
Mert ez általánosnak mondható.
Nem védek én senkit félre ne értse bárki, de valaki valamit feltol ide, mert örül, mert úgy gondolja, hogy örömet szerez másnak és kap egy maflást. Én mondjuk nem tudom ezt a jutubos feltöltést meghallgatni, csak mondjuk otthon egy jobbfajta épített és jó hangkártyás zene-pc-n, egy jobbféle akágé fülessel (vagy kettővel), vagy akár a laptopomon. Aminek gondolom alap a hangkártyája. Valami csak átjön egy fülessel a feltett anyagból.
De ha más nem, akkor legalább látok ilyen kütyüket működni, még csak azt sem mondom, hogy nem vehettem volna én is egyet-kettőt. És biztos mások is megtehetnék, de más a prioritás és nem fogok venni extrém masinákat, éppen elég az a négy, ami van. Amiből nemsokára kettő lesz amúgy is, mert kell a fenének ennyi sisegős, surrogós, porfogó lom :D :D de viccet félretéve, ez is egy hobbi, jó lenne, ha nem is tudunk egymás örömének mindig is örülni, legalább ne álljunk már bele a másikba.
Vagy ha van építő jellegű kritikánk, kevésbé karcosan fogalmazzuk már meg. Láthatjuk, hogy senki nem fog itt a szomszédba panasszal fordulni, hogy jujjjj bántottak a fórumon, most mit tegyek? Hanem szépen rákontrázik azokra, akikről azt gondolja, hogy "beleállt" a hozzászólásába, vagy személyébe.
Én úgy gondolom, és ezt már írtam is, meglepődnének sokan, ha a csapat nicknév nélkül összegabalyodna egy fórumos találkozón, lehet, hogy ezer más dologról azonos véleménnyel lennének. Ha viszont kitűzővel jelenne meg mindenki, élből menne az ekézés és a karmok kieresztése.
Egyébként ez is, mehet az off-ba, lehet törölni, mert köze nincs az érdemi dolgokhoz.
Ezek a világ legfeleslegesebb videói, amin se zenét nem lehet hallgatni, se a kütyüről, se a hangminőségről nem tudsz meg az égvilágon semmit, de nem akarom elvenni a kedved, videózgass csak.
De biztos vannak olyanok is Akiknek sosem lesz ilyen gépük , de kíváncsiak rá.
Akinek nincs egy közepes magnója, annak valószínűleg olyan eszközei sincsenek, amelyekkel l tisztességesen meghallgathatna egy YouTube videót. Így pedig elég nehéz az összehasonlítás.
Ha nem tetszik nem kell nézni, ezek szerint nem Te vagy a célközönség.
Lehet itt fikázni, nincs ezzel semmi baj, ugyanakkor nem tudom hogy Te magad a fikázáson és a bakterezésen kívül mi mindent teszel a többiek kedvéért....
Ugyanis ezen videok célja az hogy olyan rajongók is legalább nagyjából képbe kerüljenek egy-egy ilyen gép képességeiről Akiknek lehet hogy majd 1-2 éves spórolás után 1 lövésük lesz egy komolyabb gépre. Ki tudja? lehet nekik még hasznos is lehet egy ilyen video. De biztos vannak olyanok is Akiknek sosem lesz ilyen gépük , de kíváncsiak rá.
Az általad említett nagy tekergetés meg nyomkodás pedig kimerül a monitor kapcsoló egy videoban max 2-3szori átváltásából, ami szerintem lényeges elem hogy megítélhesse Valaki mekkora a különbség a forrás és a felvett anyag közt. Te magad nyilván profi stúdióban készítenél ilyet műszeres mérésekkel és hasonlókkal legalább félórás terjedelemben és illusztris szakértők megszólaltatásával....
Azt veszem ki a szavaidból, hogy nagyon bassza a csőröd amit némely orosz csinál. Irigykedsz , hogy van Valaki Akinek van erre lehetősége, hajlandó áldozni a hobbijára és örömet is lel ebben? ALkalmasint majd küldök Neked videot egy orosz barátomtól ;) Persze szerinted én is valami dúsgazdag krőzus vagyok, azért állsz belém :)))
Csak tudod kettőnk között van egy alapvető különbség : engem a jóakarat mozgat és azért csináltam a videokat (és nem fogod elhinni : SOKAKNAK TETSZIK!!!), téged meg az irigység és a rosszindulat vezérel. Hát ennyi ;)
az elég uncsi lett volna, de talán majd egyszer arra is sor kerül.
Az hogy egy DR-M4 és egy RS-B100 nincs a nagy Nakával vagy Nakákkal pariban voltaképpen nem meglepő szerintem.
A DR-M4 piaci ára olyan 300 euro, az RS-B100 6-700 euro ehhez képest egy egy tényleg jó Dragon vagy ZX-9 2000 euro körül mozog. AZ 1000ZXL meg 3-4000....
És egyértelmű hogy hallatszik az is hogy kazettás magnó, a fizikát a teljes japán császári udvar sem tudja megcsúfolni :)
Ugyanakkor kazettás gépek közt ezek azért a jobbak közül valók
ne baxxál ki velem, hogy képes vagy ilyeneket írni ezekről a videókról, hogy "melyik szól természetesebben"...
Az egész tortúra, kamerástól, hangostól, tekergetőstől, nyomkodóstól egy vicc, az a kategória, mikor a dúsgazdag orosz hifibakterok kamerával pásztázzák, drónként repülik körbe a szobában bömbölő drága hifiberendezésüket. Ennél már csak az viccesebb, mikor ugyanezt teszik a tucc-tuccal bömböltetett bolerójukkal a ringlises romacsávók... ;Đ
Jobb lett volna ugyanazzal a zenével tesztelni valamennyit, így elég nehéz megállapítani, hogy melyik szól természetesebben. Ez a két utóbbi magnó finoman szólva sincs a Nakával egy súlycsoportban. Pedig azon azon is azonnal hallatszik, hogy kazettás magnó. Még akkor is, ha a jobbak közül való. Talán a Denon nem torzít annyira, mint a Technics.
Nem hiszem hogy a Technicset bármelyik fannak be kellene mutatni, viszont a DENON egy méltatlanul elfeledett/alulértékelt gép.
Remélem ez a video segít eloszlatni a kételyeket a gép képességeit illetően.
Az én személyes véleményem az hogy abszolút pariban van szinte az összes korabeli vetélytárssal, sőt.... sok kazettával még jobb is a konkurrenciánál mivel borzasztóan jól kalibrál.
Persze rátok bízom a dolgot, nagyon szeretném látni a véleményeteket róla.
A napokban még csinálok pár videot egy pár deckről.
Így , hogy van kábel már sokkal jobb mint a telefonnal felvett vagy beépített mikrofonos bohóckodás. Persze ahogy az lenni szokott ezzel sincs vége a dolognak, a következő amire szemet vetettem az egy kameraállvány és valami jó lámpa...
Mindenesetre már így is egész jó videokat lehet csinálni aminek örülök, mert így Ti is sokkal jobban meg tudjátok ítélni egy-egy gép hangját.
Azért holnap rendes fényviszonyok mellett csinálok egy új videot a Dragonról, mert sajna nem tudom egyenletesen megvilágítani és a képminőség így nem az igazi :(
Akkor a hétvégén (talán már addigra ezek a nyavalyás porckorongsérves nyűglődéseim is engedik, mert már egy hónapja alig mozdulok ki az ágyból) kimegyek a bolhára itt. Szokott lenni lomisoknál jó sok doboz, azokban ömlesztve távok. Hátha....
Hiába tudom , hogy nem a legjobb Nakamichi, de mégis mindig megdobban a szívem ha előveszem. Nem makulátlan, de nagyon közel van hozzá és műszakilag is nagyon jó állapotú.
Azt is el kell mondjam, hogy érzelmileg annyira kötődöm hozzá, hogy szerviz ügyben csak Norman jön szóba. Ha arra kerül a sor ki fogom vinni revízióra ez nem kérdés.
Táv, elemfedél: javasolták még a makettezők-modellezők csoportját, ők különféle alkatrészeket gyártanak le, sablon/minta után. Valamilyen műgyantás megoldással, speckó anyagokkal öntik ki a sablont. Vagy mittomén.
Mondjuk az kb. a legelső mozija lehetett. Én nem annyira csíptem a csávót, kb. 1200 ilyen hős szaladgált a Vico "lélegzetelállító" - harmadvonalbeli - akciófilmjeiben...
Már észrevehetted volna hogy milyen magasról teszek rá ki mit gondol egy-egy zenéről.... ;)
A klasszikusoktól a kemény rockzenéig mindent hallgatok és nem nagyon érdekel hogy más mit gondol erről... Ha érdekelne akkor egy specifikus zenei fórumra mennék.
Egy mexikói haver kérésére készítettem egy videot, esetleg érdekes lehet Nektek is.
A háttérsztori az hogy Ő vette meg tavaly a 670ZX-emet és a napokban jutott el a tesztelésig. Van Dragonja, Tandberg 3014A-ja és egy ZX-9ese is. Eddig a ZX-9est tartotta a legjbbnak, de az öreg 670ZX csúnyán lemosott mindent (a 670 mechanikája volt teljesen felújítva az elektronika csak beállítva).
Mivel tudott a saját ZX-9esemről így megkért csináljak egy rövid tesztvideot hogy legyen viszonyítási alapja.
A tesztvideo szándékosan egy használt, jó minőségű, de nem prémiumkategóriás DENON HD-M kazival készült egy sima Youtube videoról.
Nem egészen. Ha jól emlékszem a Dragonban összesen 3 szíj van, viszont ott nincs Capstan szíj mivel mind2 Capstan Direct Drive hajtású.
Alapjaiban a Papst Multidrive hasonló a 3 direkt motorral és egy darab Capstanszíjjal, de az meg nem autoreverse. Viszont az jóval robusztusabb, miközben a felépítése nagyon kompakt ugyanakkor egyszerűbb.
Értem...pedig már kezdtem reménykedni, hogy máshoz is köze lehet :-)
És ha nem indul az egyik csévélőcsonk, annak lehet az a hibája, hogy valamilyen elektronikai egység elfáradása miatt nem kap elég forgatónyomatékot a DD motor?
Nem lehet, hogy cali kolléga által említett mechanikus problémákat próbálták "tekergetéssel" az elektronikában kompenzálni? És esetleg jól elpiszkálhatták.
Viszont a linkelt mechankia vattanás új, így onnan jó eséllyel eredeti görgők, ill. bármi átrakható.
A kovácselektonikás linken meg lehet böngészni pár dolgot még, bár jó eséllyel azonos az eladó a vaterán áruló kollégával, a vaterán mondjuk jóval olcsóbban adja a mechanikát, szóval akár még kipofozható a masinka ezek ismeretében viszonylag költséghatékonyan.
valószínűleg igen, de a mechanika a legkisebb probléma a gépnél.
Mivel működik így ott egy alapos takarítás/kenés illetve a szíj és a görgők cseréje elégséges, viszont a kalibrációs rendszer hibája már inkább az elektronika felé mutat... Azzal meg jól ki van tömve a házikó :D
A bal oldali törlőfejben van egy LED is és azt érzékeli a plexi rúd, így a befutó előtt meg tudja fordítani a fejet. (TEAC , JVC hasonló modelljei is ilyenek, csak ott nem plexi rúd van, hanem egy fekete központosító stiftben van az optoszenzor)
A vatykoson lévő példány görgője olyan hordós, hogy az azimuth már tuti kóvályog, ez okozhatja, hogy nem tud lefutni az AUTO BLE. Ha viszont a forgófej is már meg van kopva, akkor szép feladat ilyen Ribbon forgófejet találni hozzá.
"the erase head which has an added opto-electrical sensor for the tape lead-in area."
Amúgy jó gép lenne, de a meghirdetett példány eléggé le van lakva...
Ahogy a kolléga irta, ha nem megy az AUTO BLE, akkor ott lesznek gondok, gondolom az elektronika nem szűz, ha hozná a soknevű Laci az elektronmikroszkópját, biztosa találna ezt-azt....
Pontyosan! Forgófejes, bal oldalon törlőfej, jobb oldalon meg a befutót érzékelő szenzor. érthetetlen, hogy miért áldozták fel a kétoldalas felvétel képességét egy pár másodpercnyi befutó kihagyása miatt.
egyvalami nem egészen tiszta nekem ezzel a géppel kapcsolatban : elvileg ez egy autoreverse magnó viszont csak 3 fejet látok. Visszafelé irányban nem tud felvenni csak lejátszani? a jobb oldalon ugyanis nem látok törlőfejet.
Viszont ne felejtsük el hogy ez egy majdnem full DD mechanika össz-vissz 1 db szíjjal, szóval ha rendesen gatyába lesz rázva akkor hosszú ideig nem kell majd hozzányúlni.
Sok időt és munkát kell belerakni az biztos, de hát kb annak megfelelő még a villámár is.
Ez egy lom. Minden funkciója működik, napi használatra ajánlja, de közben szíj csereérett, kalibrálni nem tud rendesen (és elüti azzal, hogy nem lehet mindenhez jól beállítani...aha..), meg használati nyomok vannak rajta (de azért gyűjtőnek ajánlja). És azért nincs szervizelve, mert nincs jó szerelő :-DDD. Balekot keres.
Egy orsós magnó ~ nagy előlap, szokásos kezelőszervek és feliratok. Nem az enyém. Csak hogy érdemes-e egyáltalában elindulni ezen az úton / mert ha több tízezer.. akkor valszeg nem.
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy erősen sérült magnó alu előlapját.. mekkora.. lehetséges / lehetetlen vállalkozás .. idehaza újra "gyártatni" a kezelőszervek feletti feliratokkal együtt..?
Köszönöm! Az, hogy normál módban esik a jel, aszimmetrikusan. Bal oldal 1-2 dB, jobb 3-4. Play directnél pontosan ugyanakkora jel, mint az AZ6-osnál, a két magnó együtt fut. Az elektronikában van egy furcsaság: normál állásban módosítja a fej lezárását (felezi) és növeli a differenciálerősítő mögötti fokozat visszacsatolását. Látszólag értelmetlenül, hiszen az ezt követ fokozat nem kerül kiiktatásra, ugyanaz terheli mindkét üzemmódban a lejátszóerősítőt. Viszont, a lezárás-visszacsatolás még pontos alkatrészek esetén is módosíthat az AZ fej együtt futása miatt valamennyit, ám gyárilag beállítani csak egyféle módon, egy üzemmódhoz lehet-és azt gyanítom, hogy a gyári beállítás play directre optimalizált szint és EQ lesz, a normál módban meg a belepiszka miatt módosul valamennyit. És, mivel elektronikai oka (nagy eltérés a lejátszóerősítőt terhelő fokozat adta lezárásban, nagyon más kimeneti jelszint) nincs, így csak más jut eszembe ennek oka kapcsán.
Kétborsökröcske! Egy szívességet szeretnék kérni, ha van időd foglalkozni vele. Meglett az AZ7, és pár érdekességet találtam az elektronikájában, aminek okát vagy nem értem, vagy csak úgy tudnám megmagyarázni, ami nem a mérnöki szempontokat erősíti. Egy tesztet szeretnék kérni tőled, ha van rá lehetőséged: egy stabil, állandó, kb. 400 és kb. 10 kHz (teszt)jelet lejátszva, az érdekel, hogy play direct és normál üzemmódok között látsz-e bármiféle, legapróbb eltérést a jelszintben?
És még valami : volt egy hozzá passzoló öreg erősítő is, de sajnos teljesen szétbarmolták (nagy végfokot berheltek rá, meg XLR csatlakozókat és teljesen szét volt vágva a hátulja ) így nem hoztam el.
De tudod ez olyan dolog, hogy van amikor tényleg nagyon belenyúlsz és van hogy már csak azért veszel meg valamit, hogy legalább 0-ra kihozd az utat. Például ez az 1000-es jó vétel volt, de tavaly az ominózus CT-95ösön elsírtam magam. Mondjuk azt el kell mondjam hogy majd a végén hoz 1-200 eurot az a CT-95, csak ha tudtam volna milyen , akkor nem adom el a sajátomat ami makulátlan volt.
Csak hát azt sem saját fotóval hirdették, ráadásul eleve szíjas volt így esély sem volt rá hogy kipróbáljam.
80-100kHz-es szinuszos jelet kellene látnod, minek a feszültsége 50-60V (effektív) feletti (metal állásban akár 100V fölé is mehet). Ha látod ezt a jelet, és a fej nem szakadt, akkor elvileg jónak kellene lennie.
Köszi, és ha mondjuk oszcilloszkóppal megmérem a törlőfejre menő jelet, akkor mit kéne látnom? Vagy ez típusfüggő és szerelési kézikönyvből kéne kinézni?
Máshogy kérdezve: hogy tudnám eldönteni, hogy melyik?
Közben volt egy kis takarítás és demag az 1500-nak :)
Sajnos akad itt-ott némi felületi oxidáció, de a legfontosabb az hogy a fejek jó állapotban vannak. a görgők szintén nagyon jól néznek ki a takarítás után.
Persze tervben van egy szerviz, mert bár működik, jó a lejátszás és a felvétel is, de azért akad rajta tennivaló, egy-két kapcsoló kontaktos, a jelszinteket sem ártana bekalibrálni szóval akad rajta tennivaló.
Hogy egészen őszinte legyek, ha már így dobozban , papírokkal és szinte az összes gyári tartozékkal sikerült megszerezni hát szeretném abszolút csúcsformába hozatni.
Kösz a tippeket, de ez majd csak a következő szerviznél lesz aktuális...
Ugye éppen ez volt az illetővel a problémám, hogy ilyen nesetben sem mondta azt hogy +1 hét és plusz 2000 Ft a probléma , hanem egyszerűen összerakta ahogy volt.
Most meg csak ezért a potméterért (amit egyébként sem használnék soha) nem érdemes szétszedetni a magnót...
Nem mintha itthon akartam volna árulni a 95-öst, de akkor is hitelrontás amit csinál.
Bő 200ezer forintos készülékről beszélünk és Ő nekiáll keverni?
Most abba nem is mennék bele hogy ezzel a saját munkáját is minősíti, hiszen Ő szervizelte és tulajdonképpen azon az egy potméteren kívül (amit én pl sosem használok) a készüléknek technikailag semmi baja nincs.
És igen felba..ta az agyam , sajnálom, de akkor is jó ha mindenki tud róla milyen fasza srác Ő valójában és jó ha mindenki tudja hogy milyen hozzáállással dolgozik.
Van most egy futó projektem, egy nagyobbacska V-s Teac áll a házhoz, apró hiányossággal. Kicsit gatyába kell rázni, nem titkolt szándékom az eladás lesz. Ahhoz TALÁN megtalálta a tulaj a távot, de nem biztos.
Ezt viszont ma hozták, kissé viharvert, de műxik. Ha a magnóhoz jön a saját távja, akkor ezt elcserélem valami értelmes dologra, már ha van, akinek kell egy TEAC táv. És persze együtt tud élni azzal, ahogy kinéz.
Figyelem! Felkavaró és gusztustalan képek következnek!
https://www.marktplaats.nl/ vásárlásban tudna valaki segiteni ? Kinéztem valamit (csak az utolsó hifi készülék, de most már tényleg...) az eladó nem postáz ide... Köszi
a Mirscheket is Ő szélezte nekem, de más hangfalam is volt nála. Semmi kifogás nem lehet a munkájára.
Adott esetben rádszól, hogy figyelj érdemes lene a belső vezetékelést vagy a hangváltóban egy-két kondit cserélni ez ennyi pénzbe kerül. Szóval érted : nem az van hogy nem feladat, hanem az hogy ha már itt van akkor még ezt vagy azt vettem észre és javasolnám. Én ezt korrekt dolognak tartom.