Szoktam én is ilyen eljárásokat használni régebben. Mostanában nem, aminek haszna, hogy újragondolom a hozzászólásokat.
Jól emlékeztek, az enyém lágyhibrid mentes, több okból választottam ezt; ez volt a legolcsóbb automata a típuson belül, no meg csak ehhez lehetett rendelni pótkereket, még ha csak vészt is. Régebben írtam erről (nem elvárható, hogy visszaolvassatok éveket, én sem tettem két éve pár hónapnál régebbre), hogy a (hivatásos) harminc évnyi négy defektemből négy volt olyan, hogy a helyettesítő eszközökkel (kompresszor, defektjavító) ott maradtam volna.
Videók a típusról.
Nem szeretem a beszélős videókat; időarányosan túl kicsi az információsűrűségük az írott anyaghoz képest.
Pláne Vályi Pistánál...
Szerettem vele beszélgetni, jókat dumáltunk a Totalcar Belsőségtalálkozóin, mi több, ott még szimpatikus is. De a videói...(persze van kivétel, pl. arról a Citroen DS-ről készült mestermű, amit a videó elkészítése előtt magam is kipróbálhattam - pont egy ilyen találkozón.)
Ahogy Csikós Zsolt barátom is tudja, hogy nem a videóit nézem, hanem az írásait olvasom. (úgy szóltak egy másik fórumon, hogy megemlített az egyik videójában)
Viszont annál inkább szeretem a POV videókat, amiket figyelve, fülelve sok minden lejön.
Így mertem elég nyugodtan megrendelni az I30 1.0 DCT-t, aminek a három elemét (karosszéria, motor, váltó) csak külön-külön tudtam kipróbálni.
Ezekről a DCT anomáliákról én is láttam videókat (pl. pont Vályi szidta mint a bokrot egy Kia Stonicban).
Eleve gyári leírás szerint az első 1500(?) kilométeren betanul a rendszer. Na most megkapja szerencsétlent egymás után pár "szakújságíró", s szerencsétlen azt sem tudja, hogy mit tegyen.
Annak idején - mondhatni real-time - beszámoltam az első napokról-kilométerekről, amikor is jó pár barátom, ismerősöm kipróbálhatta.
Ezek után rendre meg volt zavarodva a váltó egy darabig, amikor újra én vezettem.
Valóban néha bizonytalan visszaváltáskor, de ha kanyarban a legnagyobb kormányszögnél kezdem adni a gázt, akkor nem hibázik.
Ha korábban teszem, akkor előfordul, hogy téved.
Ha tempomattal vezetek autópályán (márpedig a bokatörés óta ösztönösen még a városban rendre használom), akkor valóban visszább kapcsolgat egymás után időnként, de ez engem nem zavar.
S valóban hajlamos alacsonyabb fokozatban magasabb tempóra állítva a tempomatot magasan pörgetni a motort (3500-4000!) felváltás előtt.
De:
1, Ez engem kifejezetten szórakoztat
2, Nagyon finoman teszi
3, Ezt lábbal vezérleve nem lehet utánozni (ha kímélettel gyorsítok, akkor felvált 2000-nél, ha meg intenzívebben gyorsítok, akkor pörgeti, de megnöveli az átlagfogyasztást is), viszont ha a gép gyorsít (kiforgatva a motort), akkor nem emelkedik az átlagfogyasztás!...
4, Szerintem ez a lassan, de magasan pörgetett motorral gyorsítás a környezetvédelmi normákra tekintettel történik, de tippem szerint leginkább a részecskeszűrőre...
Könnyen megteheti, hiszen rá van bízva és beosztva, s nem a vezető pillanatnyi hangulatát kell ugrásra készen várni, készségesen kiszolgálni.
Amúgy meg hét fokozat. Egy három sebességes automata nem tud hibázni :-)
A fokozatok számának növekedésével szorzódik a nem a legoptimálisabb fokozatok választásának esélye.
Egyébként a kollégáim arra panaszkodtak,hogy pl egy sarkon befordulva kicsit összezavarodik, nem tudja éppen fel- vagy le kéne váltania, illetve kickdown esetén nagyon lassan reagál(t).
Azt is említették, hogy pl autópályán amikor lassítani kell, majd visszakapcsolod a tempomatot, olyankor is szükségtelenül vált vissza, vagy túl sokáig forgatja a kisebbik fokozatot...
Na ezek a kollégák nem vezették az enyémet de ültek mellettem, és adták az instrukciókat..... ezek alapján viselkedik másképp az MHEV az újraprogramozott DCT-vel...
Ebben a váltóprogramozásban biztosan van valami. Több i30-as is volt/van a cégnél, közülük néhány DCT. Mikor megjött az enyém, több kolléga is felhívta a figyelmem a váltó fucsaságaira... amiket viszont én egyáltalán nem tapasztaltam.
Biztosan közrejátszik a hybrid rendszer , de nagy valószínűséggel ez a szóban forgó szoftverfrissítés is....
"Én örülök, hogy a facelift előttit tudtam még megszerezni"
...de szerintem annak is örülj, hogy már a 2021-es első facelift után vettél automatát; a 2017-ben indult generációnál a DCT váltóval több tesztben is láttam, hogy nem voltak teljesen elégedettek, valószínáleg a '21-es faceliftnél pont az automata váltó programozásán javítottak, hangoltak kicsit.
pl. Vida Jani tesztjeit kedvelem, általában lényegre törő, mind a pozitívumokat és negatívumokat igyekszik megmutatni, de nem 30-40 perces meg 1 órás terjengős-öntömjénezős videókban (mint pl. Vályi Pista), ez itt pl. a 2017-es, akkor új i30 DCT-s modell bemutatója, a legtöbb dolog, amit elmond, szerintem egybe vág azzal, amiért e topik követői is az i30-at választották, kivéve pont a DCT váltót, ami a facelift után - legalábbis a te elmondásod, és több külföldi tesztekben látottak alapján - már sokkal jobb a '21 utáni faceliftes változatban:
Nincs szerencsénk, én legalábbis csípem, hogy nem kétszavas böffeneteket írsz...
Taktikai tanács: Időkorlátja van a fórummotornak, hogy meddig "lebeg" a szerkesztés alatt levő új hozzászólás. A hosszabb szösszeneteket vagy írd meg mondjuk a jegyzettömb progiban, vagy mielőtt elküldöd, szöveget kijelölni és CTRL+C-vel memóriába bemásolni, majd oldal frissítése, és akkor a hozzászólásba bevágni a szöveget.
...a másik hozzászólás a faceliftel elgyengülő motorokról szólt.
Itt annyit írtam le részletesen, hogy az ezres háromhengeresnek számtalan verziója volt eddig is; 100 és 120 lóerővel, a régebbi Kappa, majd 2020-tól a Smatstream verzióval (de az előbbivel is gyártották mostanáig pl. a kézi váltós I30-at), lágyhibriddel és anélkül, D-CVVT vezérléssel vagy CVVD-vel...
Így, hogy az 1.5 DPI és az ezres motor között lesz vagy négy lóerő különbség, ha valaki nem akar automatát, akkor csak egyéni preferencia kérdése, hogy ki melyiket választja...
Én örülök, hogy a facelift előttit tudtam még megszerezni; nekem nem hiányoznak a további hárombetűs segédletek, a LED lámpa, az érintőképernyő, stb.
Szerencsétek van; az elmúlt két napban két hosszú hozzászólást is írtam, de az első nap én töröltem már majdnem befejezve egy véletlen mozdulattal, tegnap pedig - más témában - elküldéskor dobott ki a fórummotor. Így nem kezdtem újra (felásni a kertet) az egészet.
Most csak "röviden"az első a devizahitelről szólt.
Szomorú, hogy "zoltán w" így megjártátok.
Mi azon a napon vettük fel 2006-ban, amikor a forint a leggyengébb volt a svájci frankhoz képest az ERM-II rendszerben (erre több, mint két hónapot vártunk...).
A hitelt a bank egyik régióigazgatójával kötöttük (kiváló barátommal), így nem terhelte jutalék se ő részéről, sem a kereskedő részéről...
A már csak pár nap műszakival rendelkező 18 éves Nagypolszkit ténylegesen beszámították negyedmillió forintba az akciósan kétmilliós Albeába.
Még én vittem köszönetképpen bort a szalonvezetőnek...
A kezdeti törlesztő 20000 forint volt, de utána két évig, ahogy erősödött a forint ("Dübörgött a Pannon Puma...khm...) általában 15000 alatt törlesztettünk...
Majd ahogy borult a bili (a bankos barátom is majdnem beleragadt egy balatoni hétvégi ház hitelével, ebből látszott, hogy Magyarországon mennyire nem tudták még a bennfentesek sem, hogy milyen pénzügyi árhullám készül Amerikában) úgy kaptunk egy levelet, hogy átköthetjük változó futamidejűre.
Állítólag nem túl sokan kaptak ilyen levelet a banktól, úgyhogy informálódva gyorsan aláírtuk.
Annak tükrében, hogy milyen mellbevágó visszafizetéseket vasaltak be azoko, akik akkor vették fel a hitelt, amikor a forint a legerősebb volt, mi ahhoz képest minimálisan fizettünk többet, mint ami eredetileg ki volt számolva.
Most is tűrhetően szerencsésen vágtunk bele, az a fix 70000 forint, amilyen törlesztővel elkezdtük a lízinget, az jóval kevesebbet ér, és jelent terhet, mint a kezdéskor...
Az más kérdés, hogy más dolgok drágultak meg brutálisan.
Tán egy év múlva az új ára már több volt, mint nekem a hitelkamattal számolt teljes bekerülési költség.
Ami kockázat van, az ugye a lízing jellegzetességéből fakad.
Üdv ! Kössz ,megtaláltam és van benne az a funkció(FCA) ,csak még nem volt olyan szituáció ahol aktívnak kéne lennie ! Kb ilyen a visszagurulás funkció ,ami szintén nem érzékelhető ,vagy meredekebb domb kell hozzá !:DDD
- Az 1,5 Dpi változatlanul ajánlott autó nálam! Addig vegyetek míg a 110 lovast árulják! Amúgy gondolom szoftveresen csökkentik "csak " a lovak számát a ráncfelvarrott verzióban! Ha lesz módom kipróbálom a gyengébb I 30 kombit is, már csak az összehasonlítás miatt! Annyi szent amire/ahol Én használom az Én I 30 Sw -t oda minden tekintetben megfelelő, egyetlen lóerő sem hiányzik belőle, fogyasztása meg tökéletes (5,5 l/100), igaz még mindig úgy bánok vele mint a hímes tojással (ha már húsvét) !:-)
Lala1961. Hyundai Magyarország,- Modellek,- i30,- Árlista,katalógus,- Árlista. ra kattintva megjelenik a PDF fájl, le görgetve a felszereltségi szintek, műszaki paraméterek is.
Csak a jegyzőkönyv kedvéért; 1 perc 04 másodpercnél még úgy néz ki a történet:
1.4: 80km/h
1.5: 91
2.0: 98
1.0: 82
S 1:06-nál is csak 1 km/h-val lassabb az 1.1, mint az 1.4!
Nyilván - ezek szerint száz felett - már kijön a 400 köbcenti mínusz, de addig a "régi" 1,4-es motorral pariban van!
(Ami számomra is meglepő!)
Szóval tud ez kotorni, rendre meglep, írtam már nektek:
"...De mint írtam; ez nem azt jelenti, hogy ne tudna meglepően kilőni határozott gázra ésponttá zsugorítani a mögöttes forgalmat. A váltó visszadob vagy hármat(iíígen, egyszer tudatosan kipróbáltam; pont vissza tudom váltatni hetedikből is másodikba, ha csak villanásnyi időre is ;-)
...s a kis lendtömegű motor pillanatok alatt meglódul a turbóval ugye rendesen megfújva..."
Nagy-nagy köszönet a videóért!!! Ment a könyvjelzőkbe.
A gyakorlatban, hétköznapi használat során valószínűleg semmi jelentősége nincs, inkább pszichés dolog csak, hogy "nem néz ki olyan jól" papíron, cserébe megint egy jó "indok" a (feltételezhető) drágításra egy újabb facelift.
A korábbi 1.4 vs 1.5 T-GDI fej-fej mellett 0-100, a végén bónusznak összehasonlításképp a 2.0 meg az 1.0 is :)
Üdv ! Hol tudok utána nézni ,hogy van-e pl ez:(FCA) az Én 2024 -es 1,5 Dpi prime autómba ??! Amúgy magyar 1,5 Dpi Prime felszereltséggel várároltam ! :-) Ezen adatoknak hol tudnék utána nézni ,mert mintha ahány ország annyi fajta felszereltség !:-)
Ha délebbre jársz, érdemes azt az 1-2 percet rászánni és akkor memorizáltatni a csatornákat :)
Ha már Bluetooth - nagyon sokáig nem értettem, hogy az ilyen 20-30-40 milliós vesés, csillagos, sokkarikás vagy egyéb "prémium" tankokban ülő tenyészbikák meg szoliribancok miért kézben tartott telefonnal vezetnek, ezekben az autókban már 10 meg 15 éve is biztosan volt vezeték nélküli kihangosító, de aztán nem egy olyan autótesztet láttam, ahol tényleg "prémium gyártó felsőkategóriás" autóinál kvázi az egyetlen panasz az instabil, és/vagy macerásan párosítható telefon volt. Hát én biztos agyfaszt kapnék, ha egy akár "csak" 20 millás kocsiban pont a legalapabb dolog, a Bluetooth kapcsolat ne lenne stabil és egyáltalűn, alapkövetelmény. Egy Picantónál is agyfaszt kaptam volna, de abban tökéletesen stabilan és megbízhatóan működött, ahogy eddig az i30-ban is.
Még a 80-as években beszereztem a HI-FI-t, sejtettem, ha megnősülök nem lesz ilyesmire pénzem. A hangfalat és a decket fejhallgatóval ma is használom. A lemezjátszót el kellett adni, mert kellett a pénz másra, és drága volt hozzá a lemez.( külföldi rock zene) A Nexiában még kazettás magnó volt gyárilag beépítve rádióval, azt sajnáltam hogy már nincs. Ahhoz csináltam saját műsoros kazettát. A Hyundai-ban az automata hangolás egy csomó szlovák adót memorizált, magyar adó alig van. Itt észak magyar országon a cseh adó olyan harsány, hogy a gyengébb magyar rádiójelet alig veszi észre. A mobilról Bluetooth-n keresztül működik, az USB-n még nem próbáltam. (nincs navi-média, csak az alap)
Hah! A régi szép idők!...ahogy egy kolléganőm folytatni szokta: Most vannak...
Nosztalgikus visszagondolni, de megkönnyebbülés is, hogy túl vagyok rajta, hogy mit összeküzdöttem az Unitra magnóval, stb...
Ahhoz kellettek a 2010-es évek, hogy - egy akusztikai mérnök konzultációs segítségével - ki tudjam kísérletezni a saját kútfőből kipattant, teljesen egyedi transmission line hangsugárzómat.
A CHF. minket is meg szorongatott rendesen. Örülök hogy nem jelzálog hitelt vettünk fel. Csak 900-e forintot vettünk fel és a végösszeg hárommillió ötszázezer lett a vége. A Chevrolet Lacetti 2004 -es évjáratú miatt, forint hitelért nem jött volna ki a matek a fizetés és a törlesztő részlet. A Daevo Nexiát hagytuk ott beszámítással.
Az akkori Technikával rögzített hang mára már nehéz ugyanolyanra frissíteni, vagyis nekem, nem vagyok hangmérnök hogy digitálisan elővarázsoljam. Amikor a Petőfi rádiót sztereósították, akkor a zenei műsor előtt mérőjeleket sugároztak és abból felvettem egy metál szalagra a frekvenciákat, annak a segítségével állítom be a magnó szedőfejét amikor cserélni kell. Már azon is lehet érezni hogy eljárt felette az idő.
Az én és párom jövedelmi viszonyainkban egyáltalán nem magától értetődő az új autó.
De visszaosztva az újonnan vett Albea költségeit; vételárát (meghosszabbított futamidejű devizahitel kamattal...), (márka)szerviz költségekkel, egyéb költségekkel (gumi, kopó-fogyó alkatrészek), de nem beleszámítva a benzin, hatósági költségeket (bár utóbbit lehetne, hiszen 16 év alatt egyszer voltak tulajdonbavételi költségeim) és ezt visszaosztottam/hónapra, havi 20000 költséget kaptam.
Minuszolva nincs eladási ár, hiszen a lányomnak adtam az autót, így ennyi.
Ezek után - ahogy azt a már írtam korábban - hallgattam a használt autó kereskedőre és nem vettem automata, pláne duplakuplungost - használtan.
Az előző autó is végtelen nyugalmat biztosított a végig ismert életútjával, s remélem, hogy ez is ezt fogja.
Tegnap gondoltam bele abba, hogy előttem "csak" 5-10-en (futószalagról kiállás, esetleg tesztpálya, ha pont beleesett a szórásba, a beindítás után türelmesen váró autószállító sofőrök, a márkaszerviz munkatársai, műszaki vizsga, meg az alvázvédős) vezethették a nyers motorú autót az első 11 kilométerén:-)
Apropó; autószállító sofőrök.
Volt egy baleset ki tudja már mennyi éve. Magyarországon borult fel egy ilyen szerelvény, ami új Lancia Y-okat szállított.
A visszaborított autókkal azonnal elindultak a roncstól, és (Az RTL) híradójában gyönyörűen látszott, hogy az egyik autócska olajnyomás lámpája végig világított - hiszen nem volt ideje a motorolajnak visszafolyni a szelepdekliből. Többször is visszaforgattam a felvételt a médiaboxon.
Mondtam is a páromnak, hogy ez a motor még szolgálni fog újként valakinél...
Nagypolszki hangja: Imádtam a jellegzetes orgánumát.
Ha nem volt rajta hátsó dob (így vettük használtan), akkor elcsendesedett(!), igaz elment az ereje is, meg nőtt a fogyasztása.
Persze pótolva lett, de egy idő után kisebb; Dacia átmérőjű csőből hajtattam le az egész rendszert az összeömlők után: Ha jól emlékszem a Poláké 40-es volt, az 1410-es Daciaé meg 32-es.
Viszont a hátsó dob helyére sima, ferdén vágott végű cső került.
Nyomatékosabb is lett kis fordulaton, mégis szívesen forgott, ráadásul kevesebbet is fogyasztott ezzel meg az elektronikus gyújtással: 7-8,5 litert.
Még szebb halk, de érces hangja lett minden fordulaton! Imádtam!
750-es (!) alapjáraton úgy gurgulázott csendesen, mint egy V8-as. Nem én mondtam.
Amit rettentő sajnálok, hogy nem vettem fel a hangját. :-(
Nekem az I30 1.6 MPI-vel (120 LE) 6. fokozatban 3600-as percenkénti fordulatszám kell a 130 km/h-hoz. Eleinte én is sokalltam, mert az előző 5 sebességes autóm is ennyit forgott 5.-ben 130-nál (Mazda 626 2.0 benzin, 116 LE). Az autópályás fogyasztásom így 3-4 személlyel + csomagokkal 7 l / 100 km körül alakul.
Viszont a magyarországi autópályákon található emelkedőkön mindenhol fel tud menni 130-cal, nem lassul (ha nyomom neki), nem kell visszaváltogatni. Nem lennék boldogabb, ha mondjuk csak 3000-et forogna, 6,5 l -t enne, de minden emelkedőtől "megijedne".
(Szép emlékű Skoda 120 L-nek hiába nyomtam, ott minden emelkedőnek neki kellett futni kb. 100-110-zel, hogy feljussak a tetejére kb. 80-nal. Ez nagyon nem hiányzik :-) )
Ha jól tudom, akkor az 1.5 DPI-nek 3900 ford/perc körül van a nyomatékcsúcsa, gondolom ehhez igazították az autópálya tempót. Meg tudom érteni a tervezőket. Így valószínűleg élhetőbb lett a jármű.
Valami olyan kéket képzeltem el, vagy egy kicsit sötétebbet. A nagy Polski tetszik, a hangja is tó volt. A fater szerzett egy Fiat 132 specialt 1.6 98 Le azt nem adta ide nekem vezetni. Egy 1.2 zigulit vettem 50-ezerért 13 éves volt. Utána új kis Polski, figyelni kellett mi jön szembe, mert a kamion szele levitte a sebességemet 5 km/h val. De elvitt Pestre, (5 fövel) Esztergomba, Debrecenbe. Meg akartam nézni mennyi a végsebessége, 110 km/h nál szóltak hátulról hogy hangos a motor fejezzem be. Azután Mitsubishi Lancer sedan, Renault 19 chamade, Daevo Nexia, Chevrolet Lacetti. Ezeket használtan vettem. A Lacettit 4 évesen, a többit 6-13 éves korukban. Most végre van egy vadi új, 4500 km. van benne, 90% városban használva.
Valóban túl van misztifikálva - szerencsére ma már ez gyakorlatilag nem számít.
Mint írtam korábban, kipróbáltam egy ezres, háromhengeres, 150(!) lóerős, kézi váltós céges Ford Focus kombit.
Már az első útján 180 tempomattal ment vele a céges ügynök az ország egyik végébe...
Megy, mint a golyó, 100000 km van benne (de van olyan kollégájáé, akinek karcolja a 300000-et), annyi, hogy a motortartó bakokon már úgy táncol a motor, mintha ki akarna ugrani...
Szóval minden motor máshogy van használva és gyakorlatilag mindegyik működik.
Amúgy amennyi forrás, annyi adat még a katalógusokban is. S ezt tovább árnyalja, hogy óra szerint, GPS szerint, ki tudja...
Azért a Nagypolákkal kezdem, mert bár a légellenállása irgalmatlanul nagy volt, a végáttétele a kornak, no meg az olasz szemléletnek megfelelően meglehetősen rövid volt, de a keresztöblítéses, forgós motor hasonló nyomatékjelleggörbével és temperamentummal rendelkezett, mint az 1.5 DPI!
S bár az utazója inkább 110 km/h volt, de simán bírta a 130 utazót is - igaz, ott már nem kicsit zabálva...
Olyannyira, mint az itt régebben is írtam, hogy 1973-ban megsüvegelendő világrekordokat ért el! (Az új fórumtársak kedvéért, a régiektől itt kérek elnézést a sokadik ismétlésekért)
Egyszer kipróbáltam - 98-as benzinnel (mint mindig) és már elektronikus gyújtással (CPI-1280) negyedikben 180-at ment. A ledes fordulatszámmérőm összes vörös ledje világított kétségbeesésében...
Be lehet majd szorozni..
No meg a teszt után vezérműláncot kellett cserélni, szelephézagot kellett állítani (az összes elállítódott) és a szerencsétlen OHV vezérlés onnantól kezdve örökre bekelepelt úgy 3000 ford/perc körül.
Az 1.4-es, csak 77 lovas Albeát meg azért teszem be, mert ahhoz képest, hogy a rövid tengelytáv, az Alfásan direkt kormányzás (2.5 tekerés széltől szélig) és az ijesztő billegésre képes futómű miatt istenkísértés vele 130 felett menni, időpontra beállítva 4:05-ig:
A tietek legalább színes.... :-) Az enyém "céges-fehér". Ami pár hétig nálam vendégeskedett, annak olyan érdekes szürkés-barna metál színe volt.... tetszett.
Tetszik a színe. A családom mondta,hogy most már ne pirosat (feketét, fehéret, ezüstöt, lilát ) vegyünk ha lehet. A lehetőség kicsi volt, én kéket kértem, volt is egy sötétebb kék színű, ráböktünk hogy ilyen legyen. Az autó átvételekor láttuk, hogy kicsit sötétebb a színe. Na most már nem piros. Valamelyik cikkben olvastam hogy az autók nem színesek, kevés a kék, sárga, zöld, és árnyalatai, nem sláger. Pedig akkor kerestem, milyen a szín kínálat.
...no meg sedan/fastback sem sok gyártó palettáján van már.
Eleinte nem igazán tetszett a Fastback formája, inkább a hatchbackeket nézegettem, de ahogy egyre inkább kikristályosodott, hogy i30-at szeretnék, jobban megnéztem őket az utakon is, és megváltozott a véleményem, egy idő után már ilyet akartam. Színben valamelyik világosabb szürkét (Amazon Grey és Teal fantázianeveken futnak) vagy a sötétebbik pirosat (Sunset Red) kerestem, végül ez utóbbi lett.
"Bevállaltál volna Picantot 140 lóerővel?" - egyébként a leírt módon ("megoptimalizáltatva") valószínűleg nem, csak eljátszottam a gondolattal, de ha bele tudták volna hajtogatni gyárilag az 1.5 T-GDI-t, akkor azzal igazi kis hot hatch is lehetett volna és úgy igen. Normál Picantót nem vezettem, a GT Line-hoz alapból a 14-es kerekek helyett 16/45/195 papucsok jártak, és bár állítólag a futómű alkatrészei egyeznek a többi kivitelével, kicsit feszesebbre van hangolva, és bizony, kicsit rázósabb úton nem a komfort volt az erénye, cserébe tényleg nagyon stabil volt, autópályán 130-nál, oldalszélben még stabilabb is, mint az Almera, kanyarodni is tök jó volt vele, a 4 tárcsafék meg nagyon könnyen fogja meg az 1 tonnás kasztnit. A kicsit több teljesítmény + tempomat inkább a német autópályázásnál jött volna jól (2022. decembere óta 6-szor voltam Berlinben, szilveszterkor Münchenben), és mivel a tendencia remélem megmarad, elkezdtem keresgélni egy olyan autót, ami a 180-as utazót kényelmesen tudja tartani a limit nélküli szakaszokon, viszont ha Magyarországra megyek haza (ez alkalmanként egy minimum 1000 kilométeres túra), 130-nál hasonlóan fogyasszon, mint a Picanto. Igazándiból azért esett ki az i20 N Line, mert újonnan a 88kW-os motorral többe kerül, mint egy ilyen 10000 kilométeres i30, és annak a 180 km/h inkább a végsebessége. Más gyártó modelljei nem igazán tetszettek, a japán-koreai vonal nekem eddig bejött, az i3-ból az N Line a külső-belső csicsáival és a nem kamu kipufogóvéggel volt a legszimpatikusabb választás.
Talán kicsit túl van misztifikálva ez a bejáratás-téma, illetve a gyártó a saját érekeinek védelmében adja meg ezeket az utasításokat ilyen precízen ("Ne szárítson macskát mikrohullámű sütőben"), nyilván egy kéziváltós autóval is életszerűtlen pöccre 2000 és 4000 között tartani a fordulatot ezer kilométeren keresztül, a lényeg valószínűleg a kicsit kímélőbb terhelés az első pár száz-1000 kilométeren, főleg hidegen, ami azért az 1000. kilométer utánra vonatkozóan is egy hasznos tanács a hidegindítások utáni pár kilométerre.
Annak a dahcamnek a rögzítése kicsit ingatag (mert nyilván nem kézben tartott mobillal videózol menet közben... ;) )
Üdv ! Ajjaj ,már megvetted? :D Én dieselek után "váltottam" az 1,5 Dpi SW-re ,de simán együtt lehet élni az áttételezéssel ! Ugyan csak pár rövid szakaszon mentem 130 km/ó -t (bejáratos),de 6. fokozatban ott még simán gyorsul ,hagja még nem zavaró, sőt ,és valószínűleg sokkal gyorsabban nem is fogok közlekedi vele ,mert ez nem arra való autó szerintem. Ha már áttételezés ,a "sok"(1400km) városban 4. fokozat kitönő 50-60 km/ó sebesség tartását biztosítja remek 5,5l/100 km fogyasztással ,mondjuk nagyon kevés fékezés jellemzi a vezetésem (deffenzív)! Hozzá kell tennem ,hogy az "olcsó"benzin miatt a dugok gyakorlatilag megszüntek ( elöre megyünk ,nem hátra)!:D
Üdvözlök mindenkit! Az 1.5 DPI manuális váltóval 3000 fordulaton 6.fokozatban megy 100 km/h kicsit csalódtam, mert az 1.5-ös Daevo Nexia 5. fokozatban 3000 fordulaton ment 130-al. Az 1.6 Chevrolet Lacetti is 5. fokozatban 3000 fordulatnál 100 km/h a sebesség. (Benzines)
"...Persze arról nincs info, hogyan volt bejáratva..."
Na ez is egy érdekes kérdés.
Azt írja a kezelési útmutató: "...Nincs szükség speciális bejáratási idő- szakra. Az első 1000 kilométer alatt az alábbi néhány egyszerű óvatossági elő- írás betartásával megnövelheti a motor teljesítményét, gazdaságosságát és a gépkocsi élettartamát. • Ne pörgesse túl a motort. • Haladás közben tartsa a motor fordu- latszámát 2000 és 4000 fordulat/perc közötti értéken
Ne haladjon hosszú időn keresztül azonos sebességgel, legyen ez akár alacsony vagy magas sebesség. A motor fordulatszámának változtatása nagyon fontos a motor jól végrehajtott bejáratása érdekében..."
Nahát ebből a fordulatszámra vonatkozó rész nem jött össze.
Ugyanis az üzemmódválasztó nélküli (nincs ugye "forgatósabb" sport mód) váltó városban, országúton, normális tempóban, a forgalom ritmusában 1500-2000 között váltogat. Miskolcon ráadásul - ellentétben a 2022-es Budapesttel - még ekkor is csak tapogatni kell a gázpedált, mert túlgyorsulja a tötymörgő közegét.
(Budapesten akkoriban legalább olyan volt pl. a Hungária körút - Rákóczi-híd dinamikája, hogy ott elforgatta 2500-ig is, mielőtt váltott volna - nyilván, amikor nem volt dugó.
A kézi váltás nem erre van kitalálva, még az sem jött nagyon össze, ahogy most használom hidegen, hogy az első 5 kilométeren - amíg morogna városban 1500-on, autópályán 2000-en is a motor - az általa választottnál egyel alacsonyabb fokozatban billentem kézibe, s ott rögzítve a váltót.
Ugyanis akkor még nem volt átadva a Miskolc-Tornyosnémeti autópálya szakasz. Iíígen, az, amelyiknek a Miskolc-Szikszó szakasza most - beláthatatlan időre - le lett zárva, mert egy szakaszon csúnyán megrepedt, megsüllyedt:
Figyeljétek meg 20 másodpercnél a szalagkorlátot is:
Tehát reggelente Felsőzsolcán, a település központjában levő utcánkban is araszolt az a sor, amelyik Szerencs felől jött.
(Most ott nem araszol; az a 16%-nyi üza. fogyasztás csökkenés 2022-höz képest ennyit számít).
Úgyhogy a bejáratás egy rohad nagy araszolás volt az első 1000 kilométeren egy-két nyugis vidéki utat leszámítva.
De autópályára nem jutottunk ki, mert akkor tört el a lába a páromnak - műtét, fekvőgipsz kórházban majd otthon - így ugrott egy jó kis Felsőzsolca-Tatabánya oda-vissza bejáratós út az első 1000 kilométeren :-(
Abszolút értelek és átérzem, nekem 2013-ban, 37 évesen lett első saját autóm, egy 8 éves, 1.5-ös benzines Nissan Almera, bár '93 óta van úrvezetőim, de előtte összesen talán ha 30-40000 km-t vezettem, családi és kölcsön kocsikkal.
A második volt a Picanto '19-ben, azt 0 kilométeresen vettem, és pont úgy voltam az 1.0 T-GDI-vel meg a navis egérmozival, hogy azt a felárat, amit kértek értük, nem voltam hajlandó kifizetni, a négyhengeres 1.25-ös szívóval és az egyszerű de atomstabil Bluetoothos rádióval így is minden percét élveztem, amikor vezethettem. Ha nem rontotta volna el a facelifttel a GT-Line karakterét a Kia, bizony lehet, egy T-GDI-re újítottam volna, bejáratás után megcsippeltetni 140 LE / 200 nm-re (ha kibukik a garis szervizen, legalább nem kell méregdrága márkaszervizbe hordani), azzal megint egy 4-5 évet el tudtam volna képzelni úgy :)
Az i30 a harmadik saját autóm, nem új, de még "újszerű", 10300 km-rel és 1.5 évesen vettem, cserébe forintra átszámolva egy jó 2 millióval olcsóbb volt így, mint listaáron ugyanez a konfig + szín újonnan lenne, ez szerintem az a kor/futás, amikor még nincs sokkal nagyobb kockázata, mint egy újnak. Persze arról nincs info, hogyan volt bejáratva - nyilván az első 500 kilométeren is akár sok tízezernyinek megfelelő elhasználást is el lehet követni, azt tudom, hogy a kereskedésben állt 2023. augusztusa óta, mert a hirdetésben a beltéri fényképeken látszik a dátum és a kilométer számláló is. Majd meglátom, ha a 4-5 évet/80-100000 km-t kiszolgálja gond nélkül, akkor tudom csak azt mondani majd, hogy jó vásárt csináltam.
Az i30-at nem adják az 1.5 T-GDI-vel most már lágyhibrid nélkül, valószínűleg csak így tudják (papíron legalábbis) a károsanyag-kibocsátási elvárásokat teljesíteni:(
Nem fórumozó, 1.5 DPI-s kollégámmal futottam össze (egy hónapban jó ha egyszer), s mondja, hogy - rövidre fogva - szervizben kötött ki az autója, mert elment a motor ereje, 100 fölé nemigen gyorsult.
Most a részletekbe nem belemenve (határidő, csereautó) az a történet, hogy valami rágcsáló rágott el, tüntetett el(!) valami vezetéket - csatlakozóval!
(Az autója falun udvaron áll)
Így nincs is az alkatrész a listán, de valahogy nyilván megoldják.
A rágcsálókár - anyagilag sajnos - ugye nem garanciális javítás...
Lágyhibrid nélkül van valamennyi (amit próbáltam kézi váltós 1.5 T-GDI Ceedet, az is lágyhibrid mentes), így azt a "hirtelen átugrok a másik sávba" manővert, amit szoktam kézi váltós (pl. Albea), elektromos Golf, no meg (fehér...) mikrobusszal - a forgalom sokkal jobb áttekinthetősége okán - alkalmanként és csinálni, azt az automata turbóval nem.
Végrehajtja zokszó nélkül, villámgyorsan visszakapcsolva, de nagy-nagy ritkán van az a konstelláció, amikor turbólyuk is van, meg a váltós a saját sorába vált vissza ugye lassabban, s az pont az a késlekedés, ami érzetre lassabb, mint az előre elhatározott, kézi váltóval visszaváltós átugrás.
Ezt pedig nem akarom kockáztatni, s a sugallt nyugodt, úriember karakteréhez nem is illik.
De mint írtam; ez nem azt jelenti, hogy ne tudna meglepően kilőni határozott gázra ésponttá zsugorítani a mögöttes forgalmat. A váltó visszadob vagy hármat(iíígen, egyszer tudatosan kipróbáltam; pont vissza tudom váltatni hetedikből is másodikba, ha csak villanásnyi időre is ;-)
...s a kis lendtömegű motor pillanatok alatt meglódul a turbóval ugye rendesen megfújva.
Szimpatikus megoldás a szememben a lágyhibrid, csak a rendeléskor sem ért annyit a szememben, hogy egymillióval többet adjak (mondjuk csak emiatt) a Comfort szintért a Life helyett, de annyit sem, hogy a Comforton belül sem négyszázezret a mentes motorhoz képest.
Nekem nagyon nagy dolog volt és ma is az - mondjuk ki; egy beteljesült álom - hogy automata (alsó-közép kategóriás) autóm lett és ráadásul újonnan. Ráadásul akkor abszolút jutányosan; ettől drágább volt akkortájt az automata Corsa, meg Peugeot 208, stb...
A hyundai.hu-n már hónapok óta nem működik pont az i30 konfigurátora, csak kíváncsiságból akartam a sajátom vásárlásakor összevetni az új irányárakat, itt a cseheknél 7 féle alapvető felszereltségi szint van és az N Line Premium a legdrágább, de már a második, Smart PE-ben is LED-esek az elülső fényszórók és van vezeték nélküli telefon töltő.
Az viszont genyóság, hogy a 10.25"-os egérmozi nem tudja a vezeték nélküli Android autót, csak USB-n :(
Az én autóm talán Comfort (ha volt ilyen) felszereltségű. Szerintem abban sem lehetséges pl az olajhőmérséklet kijelzése. Érdekesség, hogy a Tipo kijelezte az akkumulátor töltöttségi szintjét, aminek mondjuk a start-stop miatt volt némi létjogosultsága.
Visszatérve, talán a Prémium a legmagasabb felszereltségi szint.... LED lámpákkal, és pl vezeték nélküli telefon töltési lehetőséggel. Ezt én nagyon hiányoltam, ezért barkácsoltam egy töltőtekercset a gyári gumi tálcabetét alá.... :-)
Azt is nagyon szeretem, hogy már vezeték nélkül tudja a telefon tükrözést (AndroidAuto)....
A "sima" N Lineban nincs (vagy még nem találtam meg) motorolaj hőmérséklet kijelzése, illetve semmilyen egyéb "telemetria" adat, a vízhőfokot is analóg (legalábbis hagyományos mutatós) műszer mutatja, de lehet, hogy valami OBD-s kütyüvel és megfelelő appal ki lehetne nyerni ezeket (és még sok más) adatot pluszban akármelyik felszereltségi szintnél.
Én egyelőre csak ECO módban vettem észre, hogy vitorlázna, viszont akkor is, ha a Stop-Start ki van kapcsolva.
Eddig nem nézegettem sokat az energiaáramlás-ábrát és a jövőben sem tervezem, de eddig még csak azt láttam, hogy a motor felől áramlik a csí az akkumulátor felé motorfékkel guruláskor. Ma direkt figyeltem városban, egyesben induláskor is, meg többi fokozatban is alacsony fordulatról erőteljesebb gázadáskor(nem kell padlózás) a másik irányba is mutatja, hogy folyik a delej.
Én markánsabb "turbólyukat" vártam a nagyobb motor és (feltételezhetően) nagyobb turbótól, ezen kívül csak az 1.0 T-GDI-s Picantó tesztvezetésén volt dolgom turbós személygépkocsival és annak is már 4+ éve, de onnan határozottan emlékszem egy kis késlekedésre a gázpedál lenyomása és a "valami történik" között. Talán tényleg nem csak jobbágyszemkápráztatás, hanem valóban a lágy hibridek a turbólyuk csökkentésében tudnak segíteni.
(Itt épp nem áramlik semmi semerre, menet közben nem fényképezek...)
Érdekes, hogy mennyire kidolgozták ezt az üzemmódot.
Tehát a motorfék túl sok lenne, hiába akkor elvileg* nem kap a motor üzemanyagot, de "kidobva üresbe" mégis kisebb a fogyasztás, mint egyenletes tempót tartva.
Jól "kigrammozták".
*Elvileg, mert többektől is azt hallottam még az Albea idejében, hogy ez sem törvényszerű, mert a katalizátor kihűlése sem jó, tehát mégis adagolnak alkalmanként üzemanyagot.
Viszont ez nem látszik a pillanatnyi fogyasztás kijelzőn- pedig próbáltam "lebuktatni" mind a két autót jó hosszú lejtmenettel -, ami nálam csak egy "kivezérlésjelző", míg az Albeán - ami szintén a fapados verzió volt a butább kijelzővel - számmal írta ki.
Igaz fordítva; km/l...
Viszont a rész/kvázi napi adatokban, amik nem 4 óránként nullázódtak, hanem külön kellett nullázni, volt átlagsebesség adat, ellenben az I30-al.
Apropó; a drágább felszereltségi szinteknél van a menüben motorolaj hőmérséklet kijelzési lehetőség?
Kétféle Skoda Superbet szoktam nagy ritkán vezetni. A 170 lovasnak nem szerepel a menüjében, a 140 lovasnak igen...(majd megkérdezem az évjáratokat)
Mindig örömmel olvasom összeszedett hozzászólásaidat. A tieidet is.
"...Legközelebb majd jól megpróbálom kifigyelni..."
Nekem is kedvenc szófordulatom egy régi, a láncleveleket kifigurázó PPS fájl óta, valahogy így szólt: