Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nagypapi Creative Commons License 2023.09.25 0 0 1858

Feleségemnek i30 1.5 DPI-je van, nekem off S-Cross, 1,4T, és alá tudom támasztani octinfo cartárs véleményét. Bizony bólogat az I30 váltáskor rendesen, oda kell rá figyelni, talán a több gáz segít, mert állítólag szeretik a nagyobb fordulatot. Hát, őszintén, az S-Cross sokkal simábban vált.

Maga a váltó jobb a Hunyadiban (mindkettő 6 fokozatú, kézi), a komfortérzet is (minőségibbek az anyagok - már hogy a Suzukihoz képest, mielőtt kiröhögtök...).

Ha a két autó jó tulajdonságait össze lehetne gyúrni, na én olyan autót szeretnék egyszer venni! 

Előzmény: misinator (1857)
misinator Creative Commons License 2023.09.23 0 0 1857

Mese nincs; kibeszélünk kedves www.octinfo.com.

 

Az előző autója is benzines volt a fórumtársnak.

A kuplungja az 1.6-os VW termékeknek (A Skodája) ha nem is volt könnyű, "súlytalan", de igazi VW-sen jó hosszú úton jártak. Én meg inkább talján alkat vagyok lábilag, tehát utáltam az összeset, mert a kuplung szükséges kinyomásához a komfortérzetemnek túl közel kellett húznom az ülés.

 

Inkább szóba jöhetne még a motor  fel/lepörgési hajlama, mint a harmonikus váltás egyik összetevője, de ilyen szempontból meg sem a korszerű a mai dízelek, meg az utóbbi úgy 17 év átlagos benzineseinek felpörgési hajlama alig tér el egymástól.

 

Még mindig érdekelne, hogy nem e egyedi hiba/sajátosság e a motor torpanása.

Volt e visszahívás/frissítés a szoftverre?

Netán nem e egyedi  alkatrész/szenzor/szoftver hiba? (Ezért kéne kipróbálnod "octinfo" egy másik példányt a környezetedben, netán egy szalon tesztautót).

 

...egy barátném az elsők között vette át az akkori új Ignisét 2003-ban.

Az egyik első útja az autónak Budapestre vezetett Miskolcról autópályán. Én vezettem, s olyan riasztó pillanatnyi fogyasztási adatokat írt ki - no meg mozdult az üzemanyagszint mérő, hogy végül közmegegyezéssel 90-nel jártuk meg az utat oda-vissza.

Meg is hálálta; csak 8 litert evett százon az ötsebességes 1.3 VVT...

...Úgyhogy legközelebb a négysebességes, ezerötös (igaz elektronikus gyújtásos, általam átméretezett/hangolt kipufogórendszerrel szerelt), akkor 15 éves Nagypolszkimmal mentünk, mert az 90-110 között kóricálva elment 7 liter 98-assal.

 

S persze az Ignis fogyasztása semmit nem javult a következő 40000 kilométer alatt sem. A márkaszerviz persze összevissza hadovált, rossz a légellenállása a terepjárós karakter miatt, erre én; egy Nagypolszkihoz képest!?, meg nagy a motor teljesítménye (He?), rosszul vezet a tulajnő, blablabla.

Amikor meg be akarta számítattni a már nem garis Ignist egy új Swiftre, akkor persze az állapotfelméréskor kinyögték, hogy légtömegmérő hibás (állítólag sorozathiba volt), emiatt sokat eszik, s ennek a cseréje költség stb.

Végül nagy balhézás, drámázás után adtak érte valamit...

 

Szóval mondom, nem ártana kipróbálni egy másik példányt, hátha.

 

A héten megjártuk Miskolc-Budapestet oda-vissza a Volga Imitátorral 130 tempomattal, klímával. Nem tankoltam utána, de mivel stabilan hozza az öt százalékos csalást a kijelző, ezért a kijelzett 5.4-es fogyasztás korrigálás után sem vészes.

 

Ja!

Arra jöttem rá másfél év után, hogy a visszaváltós kanyarodásból gyorsításnál igazából nem az számít, hogy utolsó pillanatig fékezek e, vagy hagyom motorfékezni, hogy a DCT helyes fokozatot válasszon, hanem az, hogy - ellentétben a kézi váltós vezetéssel - ne a kanyar előtt vagy adott esetben a kanyar után váltsak fokozatot, adjak gázt, hanem a kormány legnagyobb elfordítási szögén (általában úgy a kanyar közepén), s akkor sosem téveszt a váltó (legalábbis az én elvárásom szerint).

 

Az évek alatt végül csak teljesen kiismerem... 

Előzmény: zoltán w (1856)
zoltán w Creative Commons License 2023.09.22 0 0 1856

Talán a dízel autóhoz van hozzászokva. A benzines autók kuplungja érzékenyebb. Nekem is először szokatlan volt. 40 évig targoncáztam, bal lábas fékezéssel rakodás közben.

misinator Creative Commons License 2023.09.13 0 0 1855

Szomorúan olvasom, hogy nem sikerült összehangolódnotok. :-(

 

Ígérettel bírok, hogy ki fogok tudni próbálni (kölcsönös alapon) egy 1.5 DPI-t. (Érdekességképpen: a tulajjal egyszerre intéztük a vásárlást/rendelést - ő emlékezett is rám a szalonból -, csak ő készletről meg is kapta így két hét után az autót.)

Abban az autóban már 40000 kilométer van.

Ahogy annak idején tán említettem, ezzel a motorral és értelemszerűen váltóval próbáltam ki az I30-at.

Ez egy rövid kör volt Miskolc belvárosában; itt magának az autónak a karosszériájára, futóművére, stb. voltam kíváncsi, hogy milyen az első benyomás/érzet róla mozgásban.

Ott, a rövid körön a motor/ kuplung/váltó semmi különös benyomást nem tett; jó átlagosnak éreztem. A kuplungra/gázra oda kellett figyelni az elindulásoknál, de csak annyira, mint az összes mai, "nyavalyás" Euro6-os kézi váltósnál; ez szerintem természetes egy addig soha nem vezetett típusnál.

 

Amikor valamikor összejön a kölcsönös "teszt"vezetés, kifejezetten a kuplung/váltóra fogok odafigyelni! (S persze majd beszámolok róla)

 

...s van egy másik ígéretem is - hasonlóan esetleges, hogy mikor fog összejönni - (mégpedig egy szintén kézi váltós) 2 literes N kivitelre! (Talán a 275 lovas Performance kivitel...)

 

Abban már megegyeztünk a tulajjal, hogy először az ezres automatával megyünk, hogy annyira ne legyen megalázó...

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1854)
www.octinfo.com Creative Commons License 2023.09.12 0 0 1854

A kuplungja már alapvetően is egy f.s, nem elhet úgy váltani a DPI-ben, hogy ne bólintson az autó, torpan. Visszaváltáskor is!

Ha beül mellém egy nehezebb felnőtt (legalább 80 kg) akkor kisimul a hajtáslánc, de amúgy borzasztó.

 

Hasonlót érzékeltem talán anno az 1.4 szívó motorral, Ceed-ben is. Míg a turbós motorokkal ez nem jelentkezik. Talán a kettőstömegű lendkerék hiánya? De az szívó motorokban eddig sem volt, még sem csinálta ezt egyik autóm sem.

Előzmény: misinator (1852)
kalapacsolok Creative Commons License 2023.09.12 0 0 1853

Sziasztok! Hyundaiban vezérműtengely jeladót kell cserélni, gyári alkatrészre. Tudtok javasolni szervizt, aki ilyet megcsinál? A szakszerviz gondolom méreg drága...

misinator Creative Commons License 2023.08.24 0 0 1852

...régen meg azzal is reklámozták az automobilokat, hogy a lovakkal ellentétben nem kell állandóan gondozni, nem kényesek a használati módra, stb...

 

Az elektromos autó gyakorlatilag, hatótáv para nélkül egyelőre gyakorlatilag csak városi, meg vármegyén belüli használatra való, de legalább drága.

(Ma olyan fülledten, párásan volt meleg  a levegő, hogy az e-Golf a klíma ki-be kapcsolásakor 70 kilométerrel változtatta a számított hatótávot...)

 

A PHEV-ek meg egyesítik a belsőégésű és az elektromos autók hátrányait:

Nevetségesen lassan tölthetőek az akkumulátoraik, macerás a töltésük (Pl. nehéz koszolódás nélkül megúszni a kábellel való birkózást), s jelképes a hatótávjuk.

Ha csak azzal közlekedünk, akkor akár hetekig is mozdulatlan maradhat a belsőégésű motor, hogy aztán bemelegedés és fokozatosság nélkül a maximális teljesítményre sarkalljuk.

Ha menet közben lemerül az akksi, akkor annak töltése közben sokat fogyaszt, de mivel nehéz, mint a sár a kocsi, ezért sima benzinesként is még többet is fog enni, mint egy szimpla autó.

Kétféle hajtáslánc - megkétszereződött hibalehetőségek.

De legalább drága.

Csodálatos...

 

Addig kell venni DPI-t, amíg van (amíg legalább is ki nem derül azoknak is valami konstrukciós hibája)

 

Az egyik rokonom gépjárművezető oktató.

Azt mondja, hogy már szinte nem mernek venni semmilyen új autót a kollégái, mert lassan nincs olyan, ami bírná azt a tortúrát, amit azok kapnak.

(A Hyundai-oknak meg állítólag nem bírja a kuplung a strapát, s a pótpedál beépítése is problémás).

 

 

 

Előzmény: Mafer (1851)
Mafer Creative Commons License 2023.08.24 0 0 1851

Köszönöm a választ, nagyon tanulságos.

Sokat töprengek azon, hogy ezeket a mai "modern" belsőégésű motorral megáldott autókat hogyan lehetne a legkevesebb problémával üzemeltetni városi/elővárosi felhasználás mellett. A tisztán elektromos vagy PHEV hajtás egy viszonylag normális felszereltséggel elképesztően drága tud lenni. Lehet, hogy inkább lovat kéne venni?

Előzmény: misinator (1849)
misinator Creative Commons License 2023.08.23 0 0 1850

Lánchang: Nem semmi!

 

 

Szerintem nem kevés az olaj mennyisége:

 

Az 1500-ös Nagypolszkié 3.5 liter.

Az 1400-es Albeáé 2.6(!) liter.

 (Ezek gyári kezelési könyv adatok)

 

Igaz, az utóbbi átadásakor kihangsúlyozták, hogy az alsó nívószint már csak 1.6 liter, nem kéne hagyni odáig fogyni...

 

 

Az Albeánál persze sosem méricskéltek a márkaszervizben, hanem mindig túltöltötték a 3 literrel. (...ha meg netán kinyomná a főtengely szimeringnél, az úgyis a tulaj költsége lesz...). Én meg otthon szedhettem ki belőle, illetve amikor magam cseréltem, akkor a pontos mennyiséget öntöttem bele, s az a felső nívószint.

 

A 2107-es Ladáé 3.75 liter.

Pedig abban egy akkora blokk van ránézésre, mint egy MTZ-ben :-)))

 

Szerintem inkább az a gond, hogy ezek a mai motorok az Euro normák miatt elfajzottak; nagymértékű kipufogógáz visszavezetés, viszonylag szegény keverési arány.

 

Pedig amúgy ideálisak lehetnének olajkímélés szempontjából is; precíz gyújtásidők, nagy gyújtásenergiák, precíz üzemanyag adagolás, változó szelepnyitási idők, jobb illesztések, annak idején elképzelhetetlen teljesítményű, minőségű motorolajok, kevesebb kartergáz stb.

 

Hol vannak már ezek a megkopott, rosszul beállított karburátorokhoz, mechanikus gyújtáselosztókhoz képet!?

 

S mégis...

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1848)
misinator Creative Commons License 2023.08.23 0 0 1849

Az autóválasztás előtti tájékozódáskor olvastam én is ezt az írást, s kiválasztáskor reméltem, hogy nem lesz ilyen gondom az én országúti/pálya használatommal.

 

Szerencsére a napi rutin az, hogy reggel - amikor hűvösebb a levegő és több időt áll a motor a következő hidegindítás előtt, mint a délutáni indításkor - akkor nem kell felmennem az autópályára még azelőtt, mielőtt vélhetőleg még nem érné el a motorolaj az üzemi hőmérsékletet, amihez tippem szerint kell vagy 5 kilométer, hanem városban tudok mérséklet sebességgel haladni. Sőt, 60-as, 70-es megengedett tempójú szakaszokon tudom ezt megtenni kevés megállással.

(Mostanában dolgoztam két 2011-es évjáratú, kézi váltós 2.0 CR TDI Skoda Superb-el; érdekességképpen az egyikben 520000, a másikban 640000 valós kilométer van, s tudja mutatni - s bőszen figyeltem is - a motorolaj hőmérsékletének alakulását is. Úgy 5 kilométer kell ezeknek is nyáron a meleg motorhoz tartozó olajhőfokhoz).

 

Délután viszont már - 3 km város és még 2 km országút után tudok még menni vele 2 kilométert a várost elkerülő autópálya szakaszon a kamionok mögött, az ő tempójukban.

Reményeim szerint városi használat mellett ez a minimum, amit kívánni lehet a részecskeszűrőnek - ha már nagyvárosban használom az autót.

 

Itt még egy agyalás:

Dolgozok ugye emelőhátfalas 2019-es Movanoval is. Ráadásul szinte csak pár száz métereket megyünk vele - állandóan regenerál a szerencsétlen.

De időnként kijutok vele pályára, ilyenkor hatodik helyett ötödikben hajtom százacskával vagy 120 kilométert. Ezután jó darabig nem regenerál.

...viszont van egy öntörvényű khm. kollégám, aki szó szerint padlógázon űzi a dobozost autópályán, s lesz*rozza, mert nem regenerálódik...

 

S hiába próbáltam neki elmagyarázni, hogy gondoljon (valami szépre) az "őszintén" füstölő/kormozó IFA-kra, Ikarusokra, MTZ-kre, egyéb, Euro normák előtti  örvény/előkamrás szívó, netán turbódízelekre (amelyek befecskendezési nyomása alacsonyabb volt, mint az 1.0 T-GDI-nek...):

Ha a nyomatékcsúcsukhoz tartozó fordulatszámon, utazó tempón tudtak működni - szinte stabil motor módjára - akkor sokszor nem is lehetett látni, hogy kormoznak.

De ha elindultak velük, alapjáratról erőltették a gyorsítást (városi tortúra), vagy magasabb fordulaton/tempón kellett dolgozniuk a komfortzónájuknál, akkor kormoltak, mint az állat.

 

Nahát beleképzelésem szerint ugyanez játszódik le a direkt befecskendezős korszerű benzinmotoroknál is, csak nem ilyen látványosan és mértékben.

Nem véletlen, hogy ez a gyári ajánlás:

"...A benzin részecskeszűrő (GPF) figyelmeztető lámpa világítása a gépkocsi körülbelül 30 perces időtartamú, 80 km/h-nál nagyobb sebességgel és 3. vagy annál magasabb sebességfokozatban, 1500 - 4000 1/perces motorfordulatszámmal történő vezetésével megszüntethető..."

 

Tehát a gázcsere/öblítés már elég intenzív - nem úgy, mint a városban - de nincs is a motor terheléscsúcs közelében.

 

Sajnos a tisztán városi használat kifejezetten ellensége a GDI motoroknak :-(

 

 

Hibridek:

Szerintem.

 

Eleve a hibrid motorok leginkább Atkinson ciklusban működnek, tehát relatíve és abszolúte is keveset fogyasztanak.

Kevés üzemanyag, kevés korom.

 

Másrészt városban leginkább - szinte stabil motorként - alsó-közepes fordulatszámon a generátort hajtják. A Renault E-TECH hibridjét a kisebb elektromotor eleve 2500 ford/percre pörgeti fel beindítás előtt...

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/01/09/hibridbol_hasonlo_se_volt_meg/

 

 

Az erőteljesebb gyorsításokhoz meg szinte mindig együtt dolgozik az amúgy ványadt Atkinson motor, vagy azt a ciklust is tudó "hagyományos" motor az elektromotorral. Tehát megint csak kezelhető mértékű lehet a koromkibocsátás.

 

S persze a legfontosabb, amire utaltál is, hogy ellentétben a kézi váltós hajtásláncokkal, ahol a motormenedzsment teljesen ki van téve a júzer kénye-kedvének, meg valamennyire, de kisebb mértékben még az automata váltósoknál is, a hibrid rendszereknél az intelligens hajtáslánc - ha hagyják... - teljesen maga tudja eldönteni a belsőégésű motor használatát, mértékét, idejét, így majdnem teljesen ura tud lenni a regenerálásnak is.

Persze a kétbalkezesek ellen nem lehet bebiztosítani semmit, mert a kétbalkezesek rendkívül találékonyak...

 

Még egyszer mondom:

Szerintem.

 

 

 

Előzmény: Mafer (1847)
www.octinfo.com Creative Commons License 2023.08.23 0 0 1848

Lánchangom nekem is volt télen. Júniusi az autó, akkor volt benne 6-7 hónapos az olaj, de az első éves olajcserétől ami júniusban volt, egészen odáig CSAK városi üzemben ment. Most volt a második olajcsere idén júniusban. Azóta megint nem hallom. Ebből arra a következtetésre jutottam, hogy igaz a kézikönyv javaslata: városi üzem esetén 7500 km vagy 6 hónap legyen az olajcsere periódus.

 

Így azt hiszem, decemberben beiktatok egy extra olajcserét, mert egyszerűen elhasználódik az olaj. Ráadásul igen kis mennyiség van benne, kevesebb, mint 4 liter.

 

Ja és ez ugye a szívócső befecskendezéses 1.5 DPi motor. Tehát nem kokszosodik, egyszerűen kevés az olaj mennyisége.

Előzmény: misinator (1846)
Mafer Creative Commons License 2023.08.22 0 0 1847

Itt meg azt írják, hogy a részecskeszűrő is tud kényes lenni a csak városi használatra.

 

https://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2018/kia_kompromisszummal/

 

2018 óta pedig minden közvetlen befecskendezéses benzines motorhoz is "jár" a részecskeszűrő, nem csak a dieselekhez.

Amit végképp nem értek, hogy nagyon sok öntöltő hibrid (elvileg városi) autó készül GDI motor és villamos hajtás kombinációval. Ezek vajon vannak annyira intelligensek, hogy városi körülmények között is képesek regenerálni a részecskeszűrőt?

Előzmény: misinator (1846)
misinator Creative Commons License 2023.08.22 0 0 1846

Bár válaszod és az arra való reakció után már tárgytalan, de egy-két gondolat:

 

Nincs FB-m, így megköszönném, ha az ominózus fotót esetleg meg tudnád valahogy mutatni.

 

A "szokásos" fél éves olajcserén (köztes szerviz) volt e hónap elején az 1.0 T-GDI-ink.

Másfél év, 14000 kilométer napi 2X10 kilométeres (kétszeri hidegindítás) használatban.

 

...történelmileg úgy alakult, hogy az Albeában jelenleg 20 hónapos motorolaj van; egy majd három hónapos napi használatú téli ciklus és azóta csak heti egy beindítás, de akkor várost elkerülő autópálya szakaszon 17 kilométer 110-es tempóval (3 kilométer melegítéssel), csakhogy át legyen rendszeresen mozgatva (elképesztően rozsdásodnak a féktárcsák).

Jó jó, tudom, évente kell cserélni az olajat, magam is ennek a propagátora vagyok, de a szándék az volt, hogy friss szervizzel kezdje el használni a lányom az autót - miután meg lesz a jogsija.

Na; ez utóbbi csúszik...(Lássuk be, eléggé indiszponálttá lehet válni a vizsgán akkor, ha az elindulás pillanatában közvetlenül mögötted két oktatóautó összecsattan a rutinpályán...)

 

Tehát majd két éves 10W-40 Selenia olaj Euro4-es, 140000 kilométeres szívócső befecskendezéses motorban kontra Euro 6d-ISC-FCM direkt befecskendezéses turbo motor, amiben fél éves, épphogy 5000 kilométeres 0W-20 olaj van.

 

Hát kérem...a T-GDI-ben levő fél éves olaj sötétebb, feketébb volt, mint a másik 20 hónap után. (tettem el mintákat)

Plusz olyan benzinszaga volt a másikhoz képest, mintha valami öreg karburátoros autóban lenne.

Még az olajcsere előtti Miskolc-Bp. pályázás kánikulában oda-vissza sem gyengítette a szagát (persze így nem csökkent az olaj szintje sem).

A Nagypolák ezt elég drasztikusan oldotta meg.

Az Albea meg enyhébben.

 

 

Beszélgettem a szerviz munkatársaival a már Smartstream sorozatú (2020-tól) háromhengeres motorral szerzett eddigi tapasztalatokról.

 

- Látszik, hogy a 15000 kilométeres olajcsere nagyon max 15000 kilométer...

- Nagyon gyilkolják az olajat (jelen példa ugye), szinte mint egy dízel!

- hajlamosak arra, hogy előbb-utóbb lánchangjuk legyen, de ez nem hiba, csak sajátosság

- egy garis lánccseréjük volt pár tízezer km után, de ott a júzer keze-lába sanszosan ludas lehetett.

- kokszolódásból eddig nem volt gond (még ugye nem járnak a motorok 100000 kilométer felett), de a direkt befecskendezés miatt a kokszolódás olyan, mint Lenin; élt él, élni fog.

 

Viszont úgy 10000 kilométer után "látványosan" csökkent a fogyasztás:

A tavaly nyári országúti 5.1-5.4 l/100 km-es fed.comp. kírások után ez már 4.4-4.6-ra csökkent  - természetesen klímával.

Hozzá kell tenni, hogy ettől 5%-al több a valós. Gondolom, hogy ez így van a többi motorverziónál is.

S ugyanígy a munkába/ból járós városi, szintén nyári (iskolaszünet), klímás profilom is (kijelezve) 6.7-ről rendre 5.8-ra csökkent.

Ezt a tankolások is visszaigazolják (ahol is a hektikus használat miatt változóbb a végfogyasztás).

 

Pedig tavaly a Walker rögzítőcsizmában sokkal óvatosabban, kevésbé dinamikusan nyomtam a gázt...

 

Mindenesetre további fogyasztáscsökkenést természetesen már nem várok.

A Spritmonitor eddigi adatai szerint a DCT váltós 1.0 a legkevesebbet fogyasztó benzines verzió az I30-ban.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/19-Hyundai/1046-i30.html?fueltype=2&constyear_s=2020&power_s=120&power_e=120&gearing=2&powerunit=2

 

Legalább ez vigasztal, ha már ilyen kényes-finnyás.

 

Ja!

Még egy érdekesség:

A bokatörés/szalagnyúlás óta ösztönösen sokat használom a tempomatot, ha lehet - még a városban is.

 

Országúton figyeltem fel újabban egy érdekes jelenségre:

Ha öregesen gyorsítok gázpedállal országúti tempóra, akkor 2250 - nagyon max. 2500 körül vált feljebb a DCT.

Ha dinamikusabban, akkor 3000, esetleg 3500 körül. (Persze ha egy nagyot lépek neki, akkor szívbaj nélkül elforgatja 6000-ig is, ha nem is számítok rá)

 

DE ha tempomattal megyek 50-56-al s felléptetem (ugye tízesével ugrik ilyenkor) 90-100-ra, akkor először visszavált ötből négybe.

...majd háromba, s tényleg szép lassan gyorsítva (de az átlagautósokat azért faképnél hagyja) 3500-4000(!)-ig forgatja a motort, mielőtt elváltana (nofene; ahogy annak idején én is vezettem a szívócső depressziót mutató "ECON" műszeres 2107-es munkahelyi Ladát), s már csak hatodikban nem forgatja el ennyire, hogy utána hetedikben 2000-rel forgatva menjen kilencvennel.

S így használva még a napi átlagfogyasztás sem ugrik egy tizedet sem közben - ellentétben azzal, ha én gyorsítok nyugisan.

 

Tapintatlan.

 

 

Na ez sem lett rövid.

 

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1842)
eREr78 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 1845

1.5 dpi.

Előzmény: www.octinfo.com (1844)
www.octinfo.com Creative Commons License 2023.08.22 0 0 1844

Melyiknél?

Előzmény: eREr78 (1843)
eREr78 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 1843

Okés, köszi, ez várható volt. Akkor maradunk szívónál.

Előzmény: www.octinfo.com (1842)
www.octinfo.com Creative Commons License 2023.08.22 0 0 1842

Eddigi olvasmányaim alapján pontosan annyira, mint bármilyen más közvetlen befecskendezéses motort.

Tehát: igen, kokszosodni fognak. Legutóbb 1.0 T-GDI motort fotóját láttam FB csoportban 80e km után, tiszta korom volt.

Előzmény: eREr78 (1839)
Family17 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 1841

Nagyon köszi, meg is van!

Előzmény: Kisfiatal (1840)
Kisfiatal Creative Commons License 2023.08.21 0 0 1840

Hyundai i30 FB csoporton fennvan a magyar kezelési.

Előzmény: Family17 (1830)
eREr78 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 1839

Sziasztok,

 

Turbós benzines motorokra (1.0 t-gdi, 1.4 t-gdi, 1.5 t-gdi) mennyire jellemző a kokszosodás jellemzően városi használat mellett?

 

Köszi.

warr Creative Commons License 2023.08.11 0 0 1838

Mondjuk kerékcsapágy (vagy bármilyen futómű-elem) cseréje után alap egy futóműállítás... 

Én pont tegnap voltam csapágyat meg kormánygömbfejet cseréltetni. 

 

Előzmény: nagypapi (1836)
nagypapi Creative Commons License 2023.08.11 0 0 1837

Valószínűleg simán rosszul van centrirozva valamelyik kerék, de egy kátyú, padka miatt is történhet ilyen.

Előzmény: Márk Árendás (1835)
nagypapi Creative Commons License 2023.08.11 0 0 1836

Vidd el futómű-beállításra.

Előzmény: Márk Árendás (1835)
Márk Árendás Creative Commons License 2023.08.11 0 0 1835

Sziasztok

 

Hyundai I30 am sebesség fügvényében rázkódik. Alacsony sebességnél egyáltalán nem érződik semmi, de 90 nél már kezd érződni, 130 nál már lassításra késztet. Ha 130 nál kiveszem sebességből nem változik semmi, csak akkor csökken a rázkódás ha a sebesség is csökken. Korábban kanyarodásnál jobban lehetett érezni, ezért kicseréltem a kerékcsapágyakat, így az meg is szűnt, de a rázkódás megmaradt. 

 

Valakinek van ilyen tapasztalata?

 

I30 2017 es 16crdi

 

Válaszokat előre is köszönöm.

sebatti Creative Commons License 2023.07.27 0 0 1834

Bocsi a hibákkért! Lusta voltam szemüveget velrakni :)

 

Előzmény: sebatti (1833)
sebatti Creative Commons License 2023.07.27 0 0 1833

SziasztoK i30 háromajós hátsó ablakmosó csövet kell cserélnem, de nem tudom mit kell megbontanom. nNem akarok felesleges bontást. Hon van vezetve a cső? 

Family17 Creative Commons License 2023.07.27 0 0 1832

Igen, az angol aztán meg lett nekem is gyorsan. Nagyon köszi! Hátha tud valaki kapásból magyart is.

Előzmény: warr (1831)
warr Creative Commons License 2023.07.27 0 0 1831

Angol: 

 

https://www.hasznalati-utasitasok.hu/hyundai/i30-2015/haszn%C3%A1lati-utasit%C3%A1s

 

Biztos van magyar is, csak kicsit kutatni kell (gépre lementve asszem van magyar nyelvű pdf-em, de az enyém 2013-as).

Előzmény: Family17 (1830)
Family17 Creative Commons License 2023.07.27 0 0 1830

Köszönöm a tippeket. Végül a kormányon a TRIP gomb nyomkodása és némi német szótárazás lett a megoldás. De most már angolul a kommunikál. 
Más! Arra van tippje valakinek, hogy a 2015-ös autóhoz hol találok esetleg magyar vagy angol nyelvű használati utasítást? Sajnos a kocsival csak egy norvég és egy német kézikönyvet kaptunk.

zoltán w Creative Commons License 2023.07.15 0 0 1829

Üdvözlök mindenkit! Talán segít Family 17-nek a kép minőségéért elnézést kérek. Olyan sok fajta konfiguráció létezik, az enyém is más. A kéziféket be kell húzni, hogy át lehessen állítani valamelyik beállítást. Üdv.

Kisfiatal Creative Commons License 2023.07.13 0 0 1828

Mondasz valamit :) majd akkor lefotozom neki az enyémen :)

Előzmény: www.octinfo.com (1827)
www.octinfo.com Creative Commons License 2023.07.13 0 0 1827

Ha Settings lenne, nem írt volna ide a kolléga, mert az angolul van... :)))

Inkább Einstellung vagy valami ilyesmi, nem?

Előzmény: Kisfiatal (1826)
Kisfiatal Creative Commons License 2023.07.13 0 0 1826

Menüben asszem a settings-re kell menni, és ott van valahol a beállítások közt 

Előzmény: Family17 (1825)
Family17 Creative Commons License 2023.07.13 0 0 1825

Sziasztok! Vásároltunk egy Hyundai i30-ast (2015-ös), amely a korábbi tulaj miatt németül kommunikál, német a menüje. Hogyan lehet ezt átállítani angolra? Pár perc nyomkodás alatt nem jöttem rá, hátha valaki kapásból tudja. Előre is köszi! 

Cyberlaci74 Creative Commons License 2023.07.08 0 0 1824

Sziasztok! Abban szeretném a segítségét kérni a márkatársaktól, miszerint hol keressem az I30 2011-es 1.6 benzin, a MAP szenzort.

Kissé rángat gyorsításkor, és azt javasolták, érdemes azt kivenni és megtisztítani.

Jelenleg 130 e km van benne, de olyan érdekes, nem mindig csinálja.

Esetleg tudna valaki küldeni egy fotót a motorról, megjelölve? Köszönöm szépen

zoltán w Creative Commons License 2023.06.30 0 0 1823

Szia András! A Hyundai márka szerviznél érdeklődtél már?  Ha az autó 2018-as gyártású, akkor lehet hogy garanciális  még. Az nem derül ki az írásodból. A neten találni akik autóriasztó és autóhifi javításával foglalkoznak. Esetleg ha a márka szervizben nincs szakember, akkor tudják hol javítanak ilyet. 

Előzmény: Lion03 (1822)
Lion03 Creative Commons License 2023.06.28 0 0 1822

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni, egy 2018. júniusában vásárolt Hyundai i30-as személyautó meghibásodott multimédiás fejegység javíttatásához szakember elérhetőségében.

 

Remélem tudtok segíteni!

András

gnrb Creative Commons License 2023.06.22 0 0 1821

Az ajtókárpitot kell lekapni, úgy hozzáférsz a kapcsolóhoz. A belső kilincs mögött és a könyöklőnél 1-1 csavar és patentek fogják, ebben a melegben könnyű levenni, nem fognak törni a kárpitbolhák.

Előzmény: warr (1820)
warr Creative Commons License 2023.06.22 0 0 1820

Nekem az lenne a kérdése, hogy (2013 decemberi kombi) ablakemelő kapcsoló javításhoz mennyire kell a komplett ajtót szétbontani? 

 

Jobb elsőnél adta meg magát az azoldali kapcsoló (először csak lehúzni nem lehetett onnan, felfelé még működött, de most már az sem). A vezető oldali gombbal rendesen működik fel is és le is, ezért gomdolom hogy nem motor, hanem csak kapcsoló. 

 

gnrb Creative Commons License 2023.06.22 0 0 1819

Szia. Ha nem akarsz a defektjavító helyére pótkerék-szettet, ne kínlódj a „gyári” emelőkkel, azokat csak a szükség szerinti, útszéli defekt esetére találták ki, macerás használni, nem tartós és a küszöb festését sem kíméli. Ha otthon cserélsz téli-nyári kerekeket, ráadásul több autón, krokodilemelő kell. Érdemes az alacsony profilút nézni, mert az I30 (is) elég kis hasmagasságú.

Előzmény: attoska (1818)
attoska Creative Commons License 2023.06.22 0 0 1818

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat.

Még egy témában kérném a segítségeteket. A nemrég vásárolt 2020-as gyártású I30-as autómhoz nem kaptam autóemelőt, gondolom azért, mivel pótkerék sincs hozzá...

Mégis szükségem lenne majd rá, igaz remélhetőleg évente csak 2x, a kerékcserénél.

Az a kérdésem, hogy csak speciális, ehhez a modelhez kialakított autóemelőt kell majd használnom vagy használhatom más autó emelőjét is? (van egy Honda Jazz is a családban)

Ha újat kell vennem, akkor mit javasoltok milyen emelőt lenne érdemes vennem és honnan lehet beszerezni?

Előre is köszönöm a segítséget.

zoltán w Creative Commons License 2023.06.18 0 0 1817

Köszönjük a válaszokat.

Airbag. Creative Commons License 2023.06.18 0 0 1816

fehérvári cimem van,a Csóri úton..

Előzmény: attoska (1813)
jeney.j Creative Commons License 2023.06.17 0 0 1815

Szia.

Úgy tudom, hogy a 2017-2021 évjáratú Hyundai I30-sokra ugyanaz az üléshuzat való.

Én itt vettem 2 éve 5 ajtós 2021-es I30-ra, méretpontos, eddig jó: https://onlineautoo.hu/Uleshuzat-Hyundai-I-30-III-egyedi-Textil-VIP-valas

 

Előzmény: attoska (1813)
zoltán w Creative Commons License 2023.06.17 0 0 1814

Szia! Tavaly kerestem én is üléshuzatot, elég gyenge kínálat volt, de i30-ra nem találtam. Márkakereskedést nem kérdeztem. Korábban is  éppen az akkori márkájú autómra sem találtam, ez állandó jelenség. Egy olcsót ( a két első ülésre ) vettem, aminek a csomagolásán rajta van az i30 márka is. Még nem szakadt szét.

Előzmény: attoska (1813)
attoska Creative Commons License 2023.06.16 0 0 1813

Sziasztok!

 

Méretpontos, méretre varrt üléshuzatot keresek (2020-as gyártású) I30-ra. Van tapasztalatotok ebben a témában, hogy milyet és honnan érdemes vásárolni ami nektek bevált?

Olyat keresek ami tényleg jól illeszkedik az ülésekre, jó minőségű és nem a legolcsóbb, legvékonyabb anyagból készült.

Képernyőről elég nehéz megítélni melyik lenne a jó választás.

 

gatos50 Creative Commons License 2023.05.08 0 0 1812

Tisztelt Fórumtársak!

Kérdésem: 2013 évi kiadású ferdehátú I 30-hoz vásárolt már közületek valaki csomagtérajtóra szerelhető kerékpár szállítót?

Főleg az érdekelne hogy igazán rá való legyen, a rendszám látható-e, hol kapható?

Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm.

Üdvözlettel: G Sándor

zoltán w Creative Commons License 2023.05.08 0 0 1811

Lassú tempónál is fejre lehet állni csak elég figyelmetlennek kell hozzá lenni. Most már beállítják a tempomatot 50 km.-re és így döcögnek végig a 26-os úton. Már tapasztaltam többször is. 

misinator Creative Commons License 2023.05.07 -1 0 1810

Olyannyira "becsibészelték" az autósokat a rendőrök az új hozzáállással, hogy ti. megállításos sebességmérés esetén nincs tolerancia sebességtúllépés esetén, hogy pl. a mai anyák napi apropójú utazásunk; Fzsolca-Múcsony-Fzsolca alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az autósok az adott útszakaszokra megengedett sebességértékeknél szöget vertek a mérőórába az egész útvonalon. Ha nem alacsonyabb értéken.

 

...ehhez képest Szirmabesenyőnél a 26-oson egy autó az árokba borulva, egy másik meg az elválasztó szalagkorlát megszakításánál lógott át a szembejövő belső sávba (megmértem útvonaltervezővel) 110 méterrel odébb sodródva, szóval úgy látszik, hogy még ez sem az igazi...

 

Ennek köszönhetően - a forgalom ritmusát, tempóját szokás szerint tartva - az ezres DCT fogyasztása ezen az útvonalon 5.5 l/100km-ról lecsökkent 4,7-re.

(Korrigálva a szokásos 1.05-ös szorzóval))

Nem semmi.

 

 

_Zsolesz_ Creative Commons License 2023.05.02 0 0 1809

Köszönöm a visszajelzést!

Felvettem a kapcsolatot:

i) a szalonnal: komplett kilincs cseréjével orvosolják a hibát: netto 56E Ft + szerelési díj 

ii) autóvillamossági szerelővel: más típusokon való tapasztalata alapján inkább a nyomógomb, mint más egység hibáját valószínűsíti --> viszont csak akkor tudja vállalni, ha viszem a pótalkatrészt, amit ő kicserél. Szóval nem igazán tud nyomozgatni; meg én sem szeretném hosszabb időre ott hagyni a kocsit, mivel napi használatban van.

 

A kérdés "csak" az, hogy egyáltalán lehet-e csak a kapcsolót cserélni, vagy úgy egybe van ott öntve minden, hogy tényleg csak a komplett kilincs cseréje megoldható?

Előzmény: gnrb (1808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!