Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Weider84 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 209

Üdvözletem!

Tudna valaki segíteni, hogyan iktatható ki a sípoló hang a Micrában (2004 - K12 - 1.2)? Folyamatosan csinálja nyitott ajtó esetén vagy ha távolabb megyek az autótól kulccsal a zsebemben. (Gyújtás ráadva, vagy járó motornál természetesen.) Köszönöm előre is!

Weaky Creative Commons License 2017.05.03 0 0 208

Szia,

sajnos nem lesz más választásom, mint letenni az autót 3 hónapra, mert külföldön leszek, anyámnak meg van jogsija, de mindenki jobban jár, ha nem vezet, sőt be sem indítja az autót :-)

A távirányító megoldódott, a kvarckristály lábacskái törtek le tőből; vicces, mert egy 35Ft-os alkatrésszel (ha valakit érdekel: Lucas 3txa távirányító, sima órakvarc kell bele, https://www.hestore.hu/prod_10025521.html) pótolható (meg persze GLS és munkadíj) És működik is :-)

A rádió nem gyári beépített, hanem egy LG mittudoménmicsoda. Hogy a kulcs intelligens-e, azt nem tudom, szerintem egy MAWI-t, vagy RAVENT nem tudna kitölteni... Csak egy kulcs, és a fent említett távirányító (immo chip, órakvarc, rezonátor 433,9-434,1 Mhz-en rezonál, nyomtatott nyáklapos áramkör). Tök izgalmas dolog a mikroelektronika:-)

Lehet, hogy lesznek még kérdéseim, de köszi az eddigi reagálásokat is!

Előzmény: sooty (207)
sooty Creative Commons License 2017.05.01 0 0 207

Szerintem ne tedd le az autót tartósan. Annál rosszabb nem történhet vele. Hidd el álltában romlik csak igazán az állapota. Nem azt mondom, hogy menni kell éjjel nappal, de hetente 1x 2x meg kell járatni.

Leteszed hibátlanul, három hónap után meg előjön minden hiba. Egyszer mi is letettük a mikit 3-4 hónapra (mindkettőnknek céges autója volt), hát nagyon kár volt. Még ha kint ázik fázik, az is jobb.

 

Távirányító: szakszervizt is kérdezz meg, nem mindig és nem mindenben olyan drágák. (általában azért igen, de legalább tudod, hogy mennyi a kiindulási ár)

Van néhány cég aki foglalkozik ilyen javítással, nem túl olcsóak azok sem. Sokszor kiiktatják a gyári rendszert és egy utólagost építenek bele, mivel egyzserűbb, és olcsó. Már 10ezer Ft-ért lehet venni központi záras modult két távirányítóval. Beszerelik fillérekért és már meg is van a nyitás zárás.

Rádió kód. Na ez problémás.

Mivel ez 95-ös így nem tudom, hogy ebbe beépített rádió van-e? Szerintem nem. Meg szerintem a kulcs sem inteligens. Van benne egy immo chip és kész.....

95-ben nem voltak még túl nagy dolgok ilyen téren. Illetve nem mikrában...

A miénk kulcsnélküli indításos, az ajtók is mikrokapcsolóval nyílnak, a rádió beépített (6hangszóró), de ez már 2006-os.

Ennek az elektronikája sem csúcskategória.

 

Előzmény: Weaky (206)
Weaky Creative Commons License 2017.05.01 0 0 206

Szia sooty, köszi a választ!

Viszonylag ritkán használom az autót, és télen előreláthatólag egyáltalán nem fogom 3 hónapig. Azért merült fel ez a kérdés bennem, mert éppen azon ügyködöm, hogy szerezni tudjak (vagy megjavíttassam a nem működő)  második távirányítót a NATS-hoz, és így belefutottam jónéhány külföldi fórumba, ahol riogatnak kicsit a rendszer komplexitásával és érzékenységével, és azzal, hogy mi minden gánya lehet, ha lemerül az aksi... szeretem ismerni, és érteni az autót, amit vezetek, Micrában teljesen újonc vagyok. Engem meglepett a felszereltsége a korához képest: légzsák, szervo, immo. Eddig tényleg csak fapadosokat használtam :-) Nyilván a mai modern gépekhez képest ez is az, de nekem új, és ismeretlen. A rádió kódot honnan lehet megszerezni? (Külföldről behozott autó, nincs meg hozzá a rádió papírja)

Üdv,

Weaky

Előzmény: sooty (205)
sooty Creative Commons License 2017.04.30 0 0 205

Miért vennéd ki az aksit télen? Semmi értelme. Ha bizonytalan vagy az aksi életkorában, és fennáll a lehetősége, hogy megadja magát, inkább vegyél egy újat. Télig még rengeteg idő van, a mikibe az aksi nem drága.

Ha lemerül is véletlen, és később feltöltöd, vagy raksz bele másikat,  max a rádió kódot kell neki beírni. Semmi extra dolog nincs. 95-ös, semmi komoly elektronika. A miénkbe is max a rádiót kell újrahangolni, kódot sem kér, pedig 2006-os. Most januárban kapott új aksit, eddig bírta a gyári. 10évet kihúzott.

Előzmény: Weaky (204)
Weaky Creative Commons License 2017.04.30 0 0 204

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, és lenne egy-két kérdésem a 1995-ös Micrámmal kapcsolatban. Tudom, hogy még csak most tavaszodik, de jóelőre szertnék néhány infót azzal kapcsolatban, hogy mire számítsak, ha télen kiveszem az aksit (vagy esetleg lemerül). Gondolom ez befolyásolja valahogy a NATS rendszert (és ha igen, hogyan?), illetve a rádiót is újra kell majd kódolni. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Előre is elnézést kérek, ha kérdéseim naívak - nem azért mert szőke nő vagyok (pedig de :-), hanem mert eddig egy 36 éves VW buszt vezettem, amiben SEMMI fura elektronikus kütyü nem volt... Tudom, magas labda :-) Mégis előre köszönöm a segítő szándékú válaszokat!

sooty Creative Commons License 2017.03.20 0 0 203

Érd, BMS szervíz, injektor.hu.

 

 

Előzmény: hubie_ (202)
hubie_ Creative Commons License 2017.03.19 0 0 202

Sziasztok,

1998-as 1.5D Micrához keresek megbízható szerelőt Budapesten vagy a környékén, ha valaki tud ilyet, léci írja meg.

Illetve egy kérdés: jól tudom, hogy ebben a típusban nem láncos a vezérmű?

 

Köszönöm!

Misu8770 Creative Commons License 2017.03.04 0 0 201

Helló, ha valakinek lenne 98-ig tehát a kislámpás szériából eladó (K11), olyan ami nem rohad és egyben van, Győr és környékén, írjon :) 

 

Bálint

tux Creative Commons License 2017.02.23 0 0 200

Sziasztok!

 

2011-es Micra 55e km-el. Valami hangosodik 80-90 körül a futómű környékéről, gumiabrocs új Toyo, ez valószínűleg nem. Lehet a kerékcsapágy? Egyik népitélet szerint 16e km-nél cserélni kellett az egyik első kerékcsapágyat, ez valami típushiba? Van valakinek ilyen tapasztalata?

sooty Creative Commons License 2017.02.16 0 0 199

Még mindig nem néztem meg a miénkben, de ha jól sejtem akkor ez a kulcs érzékelés. Ha ez világít, akkor elméletileg nem érzékeli a kulcsot, illetve az abban lévő immot. Elvileg ha érzékeli akkor zöld színnel is világít, de talán nem ez, hanem mellette egy ugyan ilyen ikon.

A miénk intelligens kulcsos, sűrűn látom ezt.

imrus00 Creative Commons License 2017.02.05 0 0 198

Üdv.

Micra 2004-es ég egy lámpa pirosan, autó, benne egy kulcs. Ha elindítom eltűnik. Meg tudná valaki mondani mi ez?

sooty Creative Commons License 2017.01.21 0 0 197

Mennyi km van a kocsiban egyébként? Nekünk is k12, csak 2006-os. Komoly 115ezer km van benne. Eddig szerencsére semmi.

 

Komolyan mondom egyszer csinálok egy NON profit autószervizt. Az alkatrészeket azon az áron adom amennyiért én veszem (többnyire lista ár-46%), munkadíjért pedig sportszeletet kérek.

Egy a baj, az elektronikai hibákhoz kevésbé van huzalmam, de igyekszem elsajátítani.

sooty Creative Commons License 2017.01.21 0 0 196

Sajnos szerelőkben nem vagyok otthon, mivel minden vackomat én saját magam szerelem/javítom, az általad említett problémák miatt. Egy tuti cég van akit bárkinek merek ajánlani, és ha megoldhatatlan szituba kerülnék én is oda vinném. BMS Érd. injektot.hu Természetesen van velük is némi "gond": annyi a munkájuk, hogy nem győzik, gyakorlatilag várólista van, néha még a műhely telefont is félre kell tenniük, hogy dolgozni tudjanak, ne csak telefonálgatni.

Ennek függvényében szép áron is dolgoznak (mondjuk ez csak neked gond).

Egy biztos, odaviszed a rossz autódat és visszakapod hibátlanul garanciával, csak a családi költségvetésben komoly űr fog keletkezni.

Előzmény: Bondi2016 (195)
Bondi2016 Creative Commons License 2017.01.20 0 0 195

Köszönöm, sajnos ezek a szerelők nagyon bénák. Már lassan 3 hónapja náluk van a kocsim, én derítettem ki, hogy a csapágyakon levő jelölés alapján megtudjuk rendelni japánból. A hajtókarokat meg is tudtuk elvileg végre február 2-án megérkezik, csak a főtengelyhez nincs. Aztán jöttek, hogy gépműhelyben a főtengelyt furassam fel és majd nagyobbakat beraknak, mondtam nekik én nem várok rá még egy hónapot és nem költök rá még többet rakják vissza a régit, egy darabig csak jó lesz, aztán keresek egy megbízható szerelőt aki megtudja csinálni, ha baj lesz. Nagyon durva, hogy a szerelők nagy része a pénz lenyúlásra megy és húzza az időt mikor az embernek már kéne a kocsi. Pesten nem tudsz valami megbízhatót, hogy legközelebb ha baj van oda vinném ezekhez soha többet. 

Előzmény: sooty (194)
sooty Creative Commons License 2017.01.19 0 0 194

Egy jó gépműhelyben keresnek hozzá. Megnézik/mérik, hogy milyen lenne való bele, és annak függvényében keresnek. A gépműhelyen egy motorfelújító műhelyt értek.

Én speciel Kecskeméten tudok egy nagyon jót. Még nem volt olyan amit az öreg ne szerzett volna méret alapján.

Példa: lancia kappa 2.4tds dugattyú gyűrű szett olyan 13ezer körül van. 5 hengernél ez majdnem a kocsi ára. Addig keresett, kutatott, hogy míg talált valami hondához valót ami méretben pontosan passzolt, valami 5ezer ft-ért.

A nissanban renault motor van, biztos találni valamilyen modellt amivel megegyezik.

Előzmény: Bondi2016 (193)
Bondi2016 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 193

Sziasztok! 

 

Van egy 2003-as Micrám (K12) amit motor generáloztatni kellett, a szerelőim azt mondták, hogy azt az információt kapták a Japán Nissantól, hogy főtengely csapágyat már nem gyártanak hozzá. Szerintetek hol tudnánk szerezni? Köszönöm

imrus00 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 192

Üdv Mindenkinek!

Vettünk tegnap egy Micrát a feleségemnek és csak otthon vettem észre, hogy a nívópálca vezető hüvely ki van törve illetve el van törve közvetlenül a bevezetésnél. Este volt már amikor láttam, de éreztem mintha egy anyacsavar lenne ott a bevezetésnél. 

Után gyártottban nem találtak csak gyárit de én nem hiszem, el hogy ne lenne helyettesítője. Ha valaki tanáccsal tudna szolgálni szívesen venném! Köszönettel

Vagy egyáltalán mit lehet tenni?!

Nagyonnagyon Creative Commons License 2016.11.28 0 0 191

Sziasztok.

Egy 99-es micra 1.5d-ről kérdezném azt hogy ez az a motor amit a ciroen és a peugeot a 106-osba és a saxo-ba szerelt? Ilyen információt tudtam kideríteni róla. Kicsi dieselt vennék és a saxo, 106 peugeot és a 1.5 D Micra a jelöltem. Esetleg tapasztalat diesel bakancs micráról?

üdv és köszi

Zigota2 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 190

Üdv. Mindenkinek!

 

Tanácsot kérnék. 2007-es Fitt rádió kódjával van problémán. A kisebbik lányom rosszul ütötte be a kódot és lezárt. A szokásos "wait 1 hour" már több hónapja. Mit lehet tenni vele, hogy újra használható legyen a rádió. Kérem ,ha tudnak valami megoldást a javításra segítsenek nekem.

Előre is köszönöm.

 

Üdvözlettel.

Ica

sooty Creative Commons License 2016.08.18 0 0 189

M.Csill és PBAndrás.

 

mielőtt egy vagyont költenétek a sok szerelőre és alkatrészre...

 

www.injektor.hu

 

Érden vannak. Hívjátok fel Bezse Sanyibácsit. Mondjátok, hogy egy Kappás kolléga küldött titeket. Garantáltan megcsinálják az autótokat.

Időpontra kell menni, kávézni is lehet.

Egy nagy baj van részetekre. Megkérik az árát a melójuknak, de ŐK tuti megcsinálják. Nincs felesleges alkatrész cserélgetés, nincs mellé dumálás.

 

Korábban egy mikcrás kollégának már ajánlottam, miután már minden lehetőségből kifogyott és fél autót kicserélték. Ők valami negyed óra alatt megcsinálták. Még újságcikk is született belőle.

krumplisfazek Creative Commons License 2016.08.12 0 0 188

Sziasztok,

 

2005 Nissan Micra 1.2

Valaki meg tudja mondani a fojtószelepházba bemenő kábelek és csatlakozójának a pontos típusát? Más csatikon van egy szám de ezen semmi...

Itt lennének képek róla:

https://goo.gl/photos/AgNALbgkNChGy5TYA

 

Előre is köszönöm!

PBAndrás Creative Commons License 2016.08.10 0 0 187

Sziasztok! A segítségetekre lenne szükségem! Van egy 2003-as 1.2-es Micrám. 5 éve vettük, 2. tulaj vagyok. Ezidő alatt 2x cseréltettük le a vezérlést. néhány hete teljesen megkergült. Menet közben kinyitja a csomagtartót, sokszor elkezd sipolni folyamatosan, ami akkor sem marad abban, ha a kulcsot kivesszük belőle. Le kell ahhoz venni a sarut, csak úgy hallgat el. A kanyarban felpuhul a kormány, a távirányítóra néha egyáltalán nem hajlandó reagálni (vadiúj elemmel!!). Most egy nem márkaszervízben elektromos gázpedál pozíciót diagnosztizáltak. Volt már valaknek hasonló jelenség?? A márkaszervizet is felhívtuk, még ők sem találkoztak ilyennel. :( Hol keressük a hibát??

M.Csill Creative Commons License 2016.08.10 0 0 186

Sziasztok! 

 

Áprilisban vettem egy 2005-ös 1.2-es Micrát. 

Beleszerettem, de júniusban kezdődtek a gondok,és mostmár végső kétségbeesésemben találtam rátok és gondoltam hátha tudtok segíteni. 

 

Egymás után meghalt 2 trafó,majd ajánlás után a maradék kettő is ki lett cserélve. Tehát jelenleg 4 új van benne.

Rá két hétre pedig az önindító halt meg. 

Nem is lenne gond,igaz ráköltöttem min.150et, de amióta hozzá lett nyúlva,nem az igazi. Az alapjárat mindíg ingadozik,nem úgy gyorsul,mint amikor elhoztam. Anno minden lámpánál azt hittem,hogy lefulladt,annyira csendes volt.... 

 

Alig hoztam el a szervízből,most elkezdte,hogy gázadásnál kihagy és ugrik egyet, alig gyorsul,majd utána életre kap. Először csak kettesbe csinálta,mostmár minden váltás után.

 

Valami ötlet,hogy ez mitől lehet?

Arra gondoltam,hogy amióta először hozzányúltak,azóta nem az igaz, nem lehet,hogy valami tök más baja van,ami miatt sorra megy tönkre benne minden?? Mert ez egy vicc,hogy Szentendréig nem tudok elmenni,mert mindíg van valami baja...

 

Szervízt tud valaki Budapesten? 

 

Köszönöm ha adtok pár tippet....

 

 

agent.d Creative Commons License 2016.07.28 0 0 185

A másik, hogy furcsán rosszul mér a külső-hőmérséklet mutató... Tud valaki valami már megtörtént eset alapján hibát és megoldást erre a helyzetre? :) 

agent.d Creative Commons License 2016.07.28 0 0 184

No, továbbra sincs meg miért rángathat, meg fulladhat néha be. De az már bizos, hogy nagyon meleg állapotban, sok üzem után és klímával szokta. :)

KP61 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 183

Sziasztok! Valószínűleg esélyem sincs, de hátha látott már valamelyikőtök ilyesmit.
2003 Nissan Micra K12 (CR12DE) - Tehát "egykettes", "nyolcvan lovas".

Barátnőm vásárolta az autót több mint egy éve. Alapból hibás klímával vettük át ("csak fel kell tölteni" szlogennel, persze tudtuk hogy nem lesz ilyen egyszerű).

Tavaly megjártam a klímást vele. Egy o gyűrűt cseréltek, mert eresztette a "próbagázt", de bekapcsolni továbbra sem kapcsolt a rendszer. Nyomáskapcsoló új, a kompresszor direktbe kötve bekapcsol. Illetve egy klíma hibát kiüttettünk OBD-n keresztül. Ennyit az előzményekről.

Ma elmentem egy másik klímáshoz, hátha rájön a problémára. Azon már meg sem lepődtem, hogy újfent ereszt a rendszer (ez még a másik klímásnál derült ki), VISZONT! Most jön a lényeg.
A klímás srác rádugta a Gutmann Mega Macs 50-est, hátha újfent benne van a hibakód. Kidobta a hibalistát, meglehetősen sok dolog aktív volt rajta (gázpedál kapcsoló, MAP szenzor [vagy MAF?, jelen esetben mindegy], fojtószelep szenzor, légzsák szenzor [törött volt a kocsi], kormányszög helyzet érzékelő...stb stb.

Magyarul tele volt hibával, ami nekem teljesen új volt. Mióta nálunk van az autó, semmi baja sem volt. Se a MIL lámpa ("check engine") nem jelzett soha, se semmi. Tényleg, egy szava nem volt semminek.

Ezt még túl is éltem volna, ott vannak a hibák, de az autó működik. Igen ám, de az ezt követő indításnál megbokrosodott a szentem. MIL lámpa ezerrel, 200-as alapjárat, dadogás. Ajajj, hát ez meg? Sebaj, újra indítás. Alapjárat megugrott, de egyből 2000-re...aztán 1500. Aztán 2000. És így tovább, ingadozás (tipikus fojtószelep szenzor/kokszosodás jelenség, de bármi lehet). Padlógázra kb negyed gázt érzékelt, stb.

Néztem mint a drága Rozi a moziban. Szegény srác nem különben. Ki látott már ilyet? Az eleddig "hibátlan" autó egyszer csak gondolt egyet, és temérdek hibát benyomott magának. Próbáltuk az akku saruk levételét, kb 5 percig így állt az autó, de nem segített. Ugyanúgy bután jár, bedadog, jobb mint egy nagytengelyes Zsiguli.

A klíma egyelőre nem is érdekel, egyelőre hozzuk vissza a Micrát a legutóbbi egészséges állapotra. Lehetséges ez? Vigyem el egy márkaszervizbe esetleg, ahol típusspecifikus diag. gépet dugnak rá? Azok elvileg külön tudják bontani az autó részegységeit a CANBUS tekintetében. Lehet nem tetszett neki a Gutmann?

Fura ez az egész. Teljesen komolyan mondom, olyan, mint amikor lappang egy csomó nyavaja valakiben, majd hirtelen kitör belőle. De autónál nem láttam még ilyet. Ha hiba van, akkor az ott van. Itt meg hirtelen minden besz@rt, már elnézést. Van egy sanda gyanúm, hogy a csipkerózsika effektet már nem tudjuk visszahozni, és végig kell menni a láncon...fojtószelepet pucolni, jeladókat cserélni. De hátha...

Köszi hogy elolvastad. Ha nem, azt is megértem. Szörnyű egy iromány. :)
Ötlet valakinek?

Köszi.
Csabi

agent.d Creative Commons License 2016.07.03 0 0 182

Szia! Nekem a 160SR csinált most párszor hasonlót, és mintha a klímával csinálná csak... Mi a csuda lehet, abban ugyan ez a cucc van szerinted?

Előzmény: Vadasz S. Tamas (169)
Tiby82 Creative Commons License 2016.06.24 0 0 181

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Szeretnék csatlakozni ide (is) a micra fórumba. Van két csini kis 3ajtós K12-es micránk. Sok tapasztalat gyűlt össze már amit szívesen megosztanék Veletek. Az párom előző autója is micra volt, egy K11-es (195/50 15 papucsokkal!!!). 

Úgy gondolom hasznos tag lehetnék és sok infóval szolgálhatnék mert már 2 éve nyúzom a saját K12-esemet napi 80-100km-en.

Mindkét jelenlegi kávédarálónk 1.2es, 79LE változat. Az enyém SX + full body kit, a páromé szép narancssárga SE kivitel.

Remélem nem baj, hogy jobbkormányosak. 

Apaszive Creative Commons License 2016.06.08 0 0 180

Köszönöm az instrukciókat, időközben megoldódott a gondom. Levettem az ajtókárpitot, úgy ahogyan Te is leírtad ... alatta fólia gyurmával, belsőnyitónál a bowden a helyén ... semmi gond. A probléma az ajtózáron lévő gyerekzárnál volt, önmagától lerázkódott zárt állásba, így belülről nem lehetett nyitni az ajtót. Gyanítom a jó minőségű utak miatt rázkódott le. Érdekessége a dolognak, hogy a gyerekzárat kívülről (megbontás nélkül) nem is lehet látni, nem lehet hozzáférni sem. Legközelebb, ha ilyen gondom lesz, akkor elég az ajtózár három rögzítő csavarját kivenni, a zárat félre tolni és egy lapos csavarhúzóval a gyerekzárat feltolni a felső állásba.  Nem kell lebombázni az ajtókárpitot. Gondolom nem lesz ezzel gond még egyszer, mert rutinosan a gyerekzár műanyag kis pöcke alá ragasztottam egy borsószem nagyságú gyurmát, ami megakadályozza az ismételt lerázódását.

Köszi még 1x!

Előzmény: sooty (179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!