Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 2004.12.27 0 0 112
A bekszlessek vmi ezoterikus okból lemaradtak.
Előzmény: scsabi (111)
scsabi Creative Commons License 2004.12.27 0 0 111
Az A26,013 nem a miénk, csak kölcsönben volt nálunk amíg a 066-os motorja felújult (pillanatnyilag csak tároljuk). A tulaj (az általad fel nem tüntetett komáromi Lokszer Kft) árulja, én csak szivességből ügynökölök vele. Az árát sem tudom.

A képbeillesztés úgy megy, hogy az "Új kép" sorban a saját gépeden lévő kép elérési útját beírod az első ablakba (pl. C:Documents and SettingsSzabó CsabaDokumentumokKépekjárműképekA26_013066.jpg formában),
majd a "Feltölt" gombbal felnyomod az Indexre (ekkor a böngészőablak frissül, a képtől balra megjelenik a képbeszúráshoz szüks. UBB-kód (szögjetes zárójelben pl. image1).
Ezt a kódot kell (szögletes zárójelekkel együtt) a hozzászólás szövegébe, a kívánt helyre beszúrni.

Interneten lévő képnek a linkjét kell megadni az új link sorban.
Előzmény: uzsgyiremot (108)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 110

 

Hali!

 

Ha valaki volna oly kedves, és elárulná, hogy kell, (tekintettel arra hogy kezdő vagyok) tennék föl ide szép iparvasutas képeket.

 

Nem hiszem, hogy jó ötlet volna, ha magamtól kezdeném el kitalálgatni, aztán kerülgethetnétek a sok üres hozzászólást meg piros ikszet.

 

H B

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 109

 

Ez az, látod, talán ezért nem vágok bele egyedül.

Többen nyilván több ötletünk lenne, remélhetőleg nem n+1 féle. A kettőt érzésem szerint össze lehet kötni, beszerezhetünk talán úgy egy mozdonyt, hogy kielégítjük közös hobbinkat, és pénzt keresünk vele.

Nekem nem az a célom, hogy ezzel meggazdagodjak, és a nyereséget helyezzem a vasút elé, de nem is az, hogy kell egy mozdony, a többiek pénze meg nem számít, aztán mikor van egy gépünk, megunom, és otthagyom az egészet.

 

Első lépés az volt, hogy megalakult ez a topic, hasonló érdeklődésű emberek találkozóhelye.

 

Második, hogy megbeszéljük a dolgokat, kinek mi az ötlete.

 

Harmadik: Levonjuk a következtetéseket, és az ésszerűség határán belül cselekszünk.

 

H B

Előzmény: Törölt nick (107)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 108

 

Szeretném külön hozzászólásban írni, hogy van nekem egy fényképgyűjteményem iparos mozdonyokról. Jó sok képet én készítettem, majdnem az egész Dunántúl megvan.

 

Sok kép másoktól származik, egyszerűen lefényképezve a papírképek, lévén nincs szkennerem. Mások képeivel nem szeretnék semmiféle előnyt kovácsolni, ez nem szép dolog, de az összes iparos gépről csak így lehet fotókat szerezni.

 

A Magyarországon üzemelő és üzemelt több száz iparos gép kb 70% -áról van képem, és ezt szívesen megosztom minden érdeklődővel. A CD-t el tudom küldeni postán, sok mindenkinek adtam már belőle. Akit érdekel, küldjön egy mailt, és postázom az utó-karácsonyi ajándékot.

 

H B

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 107
Pedig, ha pénzt akar bárki látni ebből, akkor egy minden hájjal megkent vállalkozó kell a dologba. A lelkesedés kevés, abból nem lesz pénz. Először is ketté kéne választani, EGY mozdony kell hobbiból, vagy egy mozdony kell egy vállalkozás elindulásához!
Előzmény: uzsgyiremot (106)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 106

 

Matiz!

 

Milyen mozdonyt árulnak Scsabiék? A keletis A26-ost? Megtudhatnám mennyiért?

Egyébként a legjobb, amit adhatsz, az a lelkesedés, ez manapság elég nagy hiánycikk. Pedig erre épül az egész kapitalizmus :-)

 

Kíváncsi vagyok arra is, hogy hol vannak még elhagyott mozdonyok. Egyébként engem mint hobbi érdekel legfőképpen az iparvasút, nem egy minden hájjal megkent vállalkozó vagyok, aki még egy bőrt le akar húzni a vasútról. :-)

 

A mozdonyt olyan cégnek is bérbe lehetne adni, ahol biztosított a személyzet.

 

A vizsgáztatásért, szállításért bizony fizetni kell. Székesfehérváron a fűtőházban is javítanak külsős gépeket. Ott hallottam, hogy ötvenezer forintért vitték le annak idején A29 037-et és A28 016-018-at Fehérvárról Kanizsára. Persze csak hallottam, nem biztos.

 

Lássuk ki foglalkozik Magyarországon iparvasúti mozdonyokkal: (Nem tudom, neveket illik írni?)

 

Egy vállalkozó Győrben.

Egy másik Tatabányán.

Bobó Kft Miskolcon.

Nagykanizsa, Sv, Sm, Vasjármű, és a legtöbb Máv fűtőház, de szerintem ez az utolsó sor csak javít.

 

H B

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 105
Engem azért hoz lelkesedésbe ez a dolog mert, már gondolkoztam azon, hogy miképpen lehetne valam iilyesmibe belevágni. Hmmmmmm vannak kételyeim, de ötleteim is. S ha a magam gempáját kockáztatnám akkor senki nem is mondhatna semmit ha buknék!
Előzmény: uzsgyiremot (104)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 104

 

Srácok, nyugalom!

 

Nehéz dolog venni egy mozdonyt, esetleg felújítani, tárolni, reklámozni, nyereségesen üzemeltetni. Pont ezért nem üzletel mozdonyokkal, csak kevés ember.

 

Nem is az üzletelésen van a hangsúly, hanem azon, hogy én lennék a világ legboldogabb embere, ha sikerülne egy halálraítélt mozdonyt megmenteni, esetleg nullszaldósan üzemeltetni.

 

Kicsit irigylem Marslakóékat, és a Nohab GM alapítványt, és tisztelem őket, mert próbálnak egy gépet megmenteni, ami még sokaknak fog örömet okozni.Szerintem sikerük is lesz.

 

Egyébként még eszembe jutott, amit áprilisban hallottam a Dunaferr túrán. Egy ekkora hatalmas költségvetésű cég megvette a TVK eladó  A21-esét, csak azért, mert a Zetorokat drágább üzemeltetni. Nem is olyan halott terület ez.

 

Gondolkoztam a tároláson is.

Sok cég telephelyére vezet iparvágány, amit nem használnak. Sajnos rengeteg ilyen hely van... Sok telepet még őriznek is. Talán ki lehet lőni egy olyat, ahol elférne egy magányos mozdony.

Hátrány: A telepnek ez kockázat volna , estleg a mozdony miatt betör valaki,stb... De nem zavarják ám el mindenhonnan a lelkes vasútbarátokat!

 

Egyébként annak is örülök, hogy van kivel erről beszélgetni, már ezért megéri.

És ez még pénzbe sem kerül.

 

H B

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 103

Milyen marha vagyok, legalább az adataidat nézném meg mielőtt belédkötök. De a véleményed tényleg érdekel.

Előzmény: Törölt nick (101)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 102
Sajna én maximum "elhagyott" mozdonyok lelőhelyével szolgálhatok, és konkrét esetben anyagi támogatással, nameg egy jó adag lelkesedéssel.
A többi részéhez, mint a mellékelt ábra nem értek - lévén nincs semmilyen vasúti végzettségem.
Szóval, ezek a dolgok adottak, lássuk lesz-e topicmozdonyunk :)
Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 101

Igen ebben a témában (is) nyeretlen kétéves vagyok.  Tudom mi hogyan működik, de ilyen még nem működik, az ötlet szerintem nem rossz. Ettől még lehet az.

 

A kérdőjelek azt jelentik, hogy szép volt amit írtál de nem értem a lényegét, mert nem írtad le az aggodalmaidat csak sugalltál valamit. Ha gondolod jöhet priviben!

Előzmény: Vendégsín (99)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 100

Nyugalom.

A dolog biztosan nem halálra ítélt.

 

S vannak olyan helyek ahol tárolhatnánk a gépet, gépeket. Egyet biztosan tudok.

 

Itt az a kérdés, tudjuk-e a masinát (masinákat) úgy karbantartani, hogy tőlünk rendeljenek gépet. S ha igen akkor lesz-e rajta hasznunk? Csak bérbe adhatnánk, vagy szervezhetnénk esetleg mást is vele? Egy A29-es már sok mindenre jó, Nohab anyagolás kiváltására aligha. De időszakos tolatási munkák kielégítésére igen.

Előzmény: Törölt nick (97)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.27 0 0 99
Nyeretlen két éves vagy? Tudhatnád, mi hogyan működik.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 98
De lehet, hogy arra gondolt, hogy nem mind nosztalgia ami annak látszik, és nem mind azért került oda, mert nincs másik....lenne másik gép az M61-esek helyett bőven, gondoljunk csak az A62-esekre akár, vagy a dombovári ipari M40-esre, csak aki eldönti, melyik gép kell az adott munkára, annak mondjuk van egy M61-ese kéznél ócsóé.
Túl sokszor láttam az összeesküvés-elmélet c filmet assszem...megyek a kis bogyókat bevenni.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 97
Igazából attól tartok, hogy úgysem lesz ebből sem semmi. A pénz a "legkevesebb", mert szvsz 3-4 százezret páran össze tudunk dobni, de
-attól még nem lesz fedél a gép felett
-attól még nincs rá személyzet
-a vizsgái és üzemeltetésének költsége még nincs meg

Sajnos nem találtuk fel a spanyolviaszt, ha ekkora biznisz lenne, Scsabiék sem árulnák a tolatót hanem bérbe adnák.
Ha tényleg konkrét az ajánlat, akkor az ő gépük néz ki az eddigi kínálatból a legjobban. Vegyük meg, és ha elromlik a másik gépük, majd jól bérbe adjuk nekik :) :) :) :) :)

Előzmény: Vendégsín (95)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 96
??????????????????????????????????????????????
Előzmény: Vendégsín (95)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.27 0 0 95
De kis hazánkban mit látunk? A pályaépítéseken nosztalgiás Nohabokat koptatnak anyagvonatokkal, amire egy Dácsia is jó volna.

Nem látod a fától az erdőt. Ha pedig megkerülöd, látod! (De azért ne hidd, hogy nincs ott a fa!) :-)
Előzmény: uzsgyiremot (92)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 94
Még egy érdeklődő
Előzmény: uzsgyiremot (92)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 93
Érdekel
Előzmény: uzsgyiremot (92)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 92

 

Még valami.

 

Szerepelt már a téma, csak aztán elsikkadt... Nem volna hasznos közösen összedobni a pénzt és venni egy iparos mozdonyt?

 

Pont most vagyunk abban az időszakban, amikor könnyen beszerezhetők, és a német példából kiindulva bérbeadhatók esetleg egy újonnan megalakuloó vasúttársaságnak, vagy valamelyik gyárnak. Kint sok, a DB által egyesületeknek ajándékozott mozdony dolgozik és hoz hasznot tulajdonosainak a vasútreform után. Persze most már a DB is inkább fizet mozdonyai szétvágásáért, minthogy eladja őket és így a konkurrenciához kerüljenek.

 

A Mittelweserbahn pl fölvásárolt pár ipari Köf mozdonyt, ezek a mi A21-eseinkkel vannak egy súlycsoportban. Egy részüket bérbe adja ipartelepeknek, újonnan épült privát mozdonyszínekbe belső használatra, stb. Ez a cég is vasútbarátokból alakult egyébként, mostanra jelentős flottával rendelkeznek. Adtak bérbe mozdonyokat vasúti pályaépítéshez, ma már konténervonatoznak a bérelt Taurusukkal D és A között. A kis Köf-jeikkel arra is vállalkoznak, hogy ha egy gyárban tönkre megy az ipari mozdony, és időbe telik megyszerelni, akkor ők közúton egy napon belül odavisznek kellő számú mozdonyt.

Ez mondjuk extra eset, csak az ötletért írtam meg.De kis hazánkban mit látunk? A pályaépítéseken nosztalgiás Nohabokat koptatnak anyagvonatokkal, amire egy Dácsia is jó volna.

 

Gondolkodtam azon is, hogy belevágok egyedül, de talán nem vagyok elég bátor hozzá. Pedig jó lenne, már csak a mozdonymentés, felújítás megérné, hogy mondjuk százezer forintot erre áldozzak.

 

Magyarországon kevesen foglalkoznak az iparos gépekkel, bár a piac is kicsi.

Név és helyszín említése nélkül: 300 ezer forintért vásárolt meg egy A21-est egy vasúttal foglalkozó szakember, és idényenként 50 ezer forintért adja bérbe gy gabonaraktárnak mozgatni a gabonaszállító kocsikat.

 

Érdekes volna pl a Magyar Kábel Művek A21-ese, az Éptek Gokartja, vagy a fehérvári Ikarus Dácsiája...

 

Érdekel valakit a dolog?

 

H B

 

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 91

Egyelőre nem megy. Elmagyarázza majd valaki?

 

Ha valaki még nem ismerné, a következő oldalakon jópár iparos gépről található felvétel:

 

www.balint.cyberhungary.net - fotógaléria - nagyvasúti járművek - iparvasúti mozdonyok

 

www.zpok.hu/fjoo/railways.htm - iparvasúti listák, az aláhúzott pályaszámú gépekről készült kép

 

http://mozdonyok.freeweb.hu - dízel járművek - magyar járművek - iparvasúti mozdonyok a lap alján

 

http://lococlub.try.hu/ - ipari képek

 

 

H B

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 90

Bocs az előbbi haszontalan hozzászólásért, de mindenképpen szerettem volna kipróbálni, hogy tényleg tudok-e hozzászólást küldeni. Ez a harmadik próbálkozás a topicolvasással eltöltött másfél év alatt végre sikerült!

 

Engesztelésképp megpróbálkozom egy képpel: A29 001 Győri látogatása

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 89

Hali!

Tetszik ez a topik!

 

H B

gmarc Creative Commons License 2004.12.23 0 0 88

Kellemes Ünnepeket!

 

Ma délután fél 5 körül Almásfüzitő-felsőn láttam MOL-os gépet: A29 004 dolgozgatott tartálykocsikkal az állomáson.

Csg12 Creative Commons License 2004.12.23 0 0 87
Kellemes Karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag új évet mindenkinek!
m61019andras Creative Commons License 2004.12.22 0 0 86

Sziasztok! Most kezdem beszkennelni a képeimet és próba képpen fölteszem ezt ide hozzátok.

 

A Vegyiművek A21 046 pályaszámú mozdonya felújítás után, éppen átadás előtt az Északi Járműjavítóban 2001 április 25-én.

tom sawyer Creative Commons License 2004.12.21 0 0 85
Ez nem egy eccerű probléma, még egy sokkal mezeibb gépnél is.Időközben annyi átalakítás történt a széria gépeken is (nem hogy egy prototipusnál), hogy szinte lehetetlen az eredeti állapotot visszaállítani.Ez egyre világossabbá vált minnél több iparvasúti mozdonyt kerestem fel.Elsősorban dácsiák érdekeltek, de láttam egy pár bobót, és zetort is.Ilyen gépeken olyan dolgokat lehet még látni amit a mávosokon már rég nem.Pl.az A25 030-ason van még eredeti fűtőtest a vezetőálláson, valamint eredeti kismegszakítók, de lehetne említeni az Ikarusnál lévő A29 021-et is ami főműhelyt még sose látott (ahogy a román barátaink megcsinálták úgy van).Ha miliomos lennék rögtön megvenném azt a gépet.Lehet hogy ez így hülyeség de ha már kiállítási darabnak szánnak egy mozdonyt akkor az legyen korhű az ilyen apróságokban is, ne csak a festésben.A leg tutibb az lenne ha egy sorozatból több példányt is meglehetne őrizni (pl.a sorozat elejéről és a végéről)ha viszonylag sok eltérés van, és azok látványosak.Ezzel szemben ha jól tudom csak az M47 1001 van kijelölve, és se M43 se M47 2000 nem lesz a füstiben.Ez utóbbiból csak annyival van annyi ami itt volt (75db), még ha szar volt akkor is elkéne tenni egyet.
Előzmény: Vendégsín (76)
YOSSARIAN Creative Commons License 2004.12.20 0 0 84
A23,040 - DunaújvárosA21,042 - Moha-Rakodó
seTTebello Creative Commons License 2004.12.20 0 0 83
Ha te mondod.
Előzmény: scsabi (82)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!