A hosszú évek során megkedveltem az Astra F típust, mint "családi autónkat", és nemrégiben vásároltunk egyet, külföldről, de magyar kereskedőtől. Na a történet nem is lényeges, viszont volna vele egy kis gond, úgy mondom: kompjúteresen, ami megfejtésében szeretném kérni esetlegesen a hozzáértők ötleteit.
A jelenség a következő:
Amikor az autóval elindulok és megteszek egy olyan 15-20 kilométert, vagy haladás sebességéhez mérten akár többet, de főleg már amikor jól bemelegedett a motor, de ilyen torlódós mész megállsz mész megállsz van, akkor rövidesen kijelez a motorhiba jelző lámpa. Motorikusan nem érzek semmi komolyabb problémát, úgy értem egy 82 lóerőshöz szoktam és egy hónapja ezzel a 60 pacissal "gyűröm az aszfaltot".
Egy 1994-es Astra F 1.4i C14NZ-ről van szó, Hatchback.
Igen, történt hiba kód kiolvasás, egy alkalommal a 30-as és a 36-os hiba jelent meg, amik ECU-ra utalnak valamint önindító anomális működésre. Másodjára nem volt hibakód, mert akkor épp nem jelzett ki a műszerfalon sem a kocsi. De azóta megint kijelzi.
Eddig Lambda szonda és katalizátor csere volt, valamint hőmérséklet jeladó csere. A szonda Bosch, a katalizátor a 82 lovasból való eredeti, a jeladó meg nem tudom, de visszaraktam az eredetit végül, ami benne volt, mert nem volt különbség plusz adódott egy félreértés is, mindegy, azt akármikor újra be tudom rakni...
Olyanban segítsen vki, hogy adott egy 1,7dti astra ( 2000 évj. y17dt ) a vákumpumpa haldoklik rajta. Ahogy néztem az új ára igen csak húzós. Lehet ezeket felujítani , vagy vmi bontottat kell venni?
Érdekes "hibával" fordulnék a topik olvasóihoz, hátha valaki találkozott már vele.
Egy 2003-as G astrába új autórádió került. (sony) A korrekt bekötés után minden maximálisan működik, de amikor leveszem a gyujtást és kihúzom a kulcsot 4-5 mp után 3-at csipog a belső gong. (Ugyanaz a hang, mint ami a benfelejtett kulcsra figyelmeztet)
Az előző magnó direktbe volt a 12V-ra kötve és akkor nem csinálta. Ha az előlapot leveszem szintén nem csinálja, sőt, ha csipogás közben veszem le egyből abbahagyja.
3 napja túrom a netet a hiba oka után, de eddig semmi.
Kérem, ha valakinek van rá ötlete ossza meg velem, mert borzasztó idegesítő.
No én meg kicseréltem benne a lejárt fertőtlenítőt, és már értem, miért is jár az le 3év után. A szűz, bontatlan, légmentesen lezárt flakonban nem volt semmi........ :-/
Természetesen hangszórót akartam írni, csak este nekem már kicsit késő volt - de a mikrofon sem rossz ötlet, mert a szervízesek egyből azt kérdezték, hogy mit hallottam, amikor fellépett a hiba :-)
Nézd, onnantól kezdve, hogy elpattan az a vacak, és megy az ember 120-szal, mire félreáll az autópályán, eltelik elég idő ahhoz, hogy nagyobb baj is történhessen a motorral, főleg ha közben számára még a helyzet is ismeretlen.
Nem lehet mindenki autóguru, hogy az első legapróbb jelből felismerhesse, hogy mi a hiba. A műszerfalat pedig elég sokat szoktam nézegetni a sebesség miatt, de az eset pont egy számomra ismeretlen helyen, egy autópálya-elágazásnál történt, így bármit is mutathatott, fél perc alatt ott a baj!
Egyszóval valaki kispórolt kb. 100 Ft-ot a tervezéskor és emiatt sokakat többszázezres költségbe vert. Lehet, hogy Mo-n nem tehető felelőssé az Opel vagy a kereskedő/szervíz, de az USA-ban már olyan pert akasztottak volna anyakukra, hogy arról koldultak volna.
De nem akarok tovább lovagolni ezen a témán, köszi az infót.
"Mit gondoltok? Egy ilyen rosszul megtervezett alkatrész meghibásodása miatt okozott majdnem félmilliós kárért felelőssé tehető az autót értéksítő márkakereskedő, a garanciális átvizsgálást végző márkaszervíz vagy maga az Opel?"
Nem.
"Ugyanakkor azt sem értem, hogy a hirtelen hőfok-emelkedést miért nem jelzi valami hangberendezés. Az ember végül is nem egyfolytában a hűtővíz hőmérséklet-kijelzőt bambulja út közben, hanem vezet..."
Azért, hogy úgy mondjam, az ember a szeme sarkából figyeli a műszerfalat is. Pláne, hogy egy ilyen "megsülés" nem egyik pillanatról a másikra történik.
"És vajon be lehet-e építeni ebbe a körbe egy kis mikrofont, hogy legközelebb, ha épp kezd megsülni a motor, akkor hamarabb eszmélhessen a sofőr?"
Bármit lehet, kreativitás kérdése, de inkább hangszóróval próbálkozz, a mikrofonnak ebben az esetben kevés értelme lenne.
Eltört a 2005-ös Merivánkban a vízpumpából kijövő hűtővízköri műanyag "csöcs", ennek következtében elszállt a hűtővíz és vélhetően besült a motor. Holnap szedik szét a blokkot :-(((
Azt az információt kaptam, hogy ezt az alkatrészt 2007-től már gyárilag is fémből készített variánssal helyettesítették...
Úgy tudom, hogy ugyanez a motor -ugyanezzel a "filléres" alkatrésszel- más Opelekben is megtalálható, ezért inkább ezen a topikon kérdeznék... És elnézést, hogy nem olvasok át több tízezer hozzászólást a kérdés megválaszolásához, mindenesetre értelmes keresés nem hozott ki választ a kérdésemre.
Rendkívül örvendek az esetnek, ugyanis korábban simán ki lehetett volna cserélni a most kettétört alkatrészt fém "csöcsre", ha szól nekünk valaki. Pl. az eladó Opel-kereskedés, ahol a hatvanezres garis szervíz is el lett anno (2009-ben vagy 2010-ben, tehát már bőven a gyári technológia-váltás után) végeztetve...
Mit gondoltok? Egy ilyen rosszul megtervezett alkatrész meghibásodása miatt okozott majdnem félmilliós kárért felelőssé tehető az autót értéksítő márkakereskedő, a garanciális átvizsgálást végző márkaszervíz vagy maga az Opel?
Ugyanakkor azt sem értem, hogy a hirtelen hőfok-emelkedést miért nem jelzi valami hangberendezés. Az ember végül is nem egyfolytában a hűtővíz hőmérséklet-kijelzőt bambulja út közben, hanem vezet...
És vajon be lehet-e építeni ebbe a körbe egy kis mikrofont, hogy legközelebb, ha épp kezd megsülni a motor, akkor hamarabb eszmélhessen a sofőr? A mozdonyokon például a meghibásodások kijelzését általában hanghatás is kíséri! Akkor talán az autókban sem lenne túl komplikált ezt megoldani...
Van egy 2001-es Opel astra G 1.4-em Par nappal ezelott a fotengely szimering megadta magat es az olajat kinyomta a vezermu szijra. Mondanom sem kell hogy a 8 szivo szelepep elhajlitotta. Tettem bele ujakat szakszeruen becsiszova az osszes mindenseg. Ezutan osszepakoltam. Jelen van minden, a motor atlett forgatva kb 10-szer szoval minden klappol. Ezutan jott a kompresszio meres 1-ben 10 , 2-ben 4, 3-ban 2, 4-ben 8. Ezutan szet az egesz, lepesrol lepesre atellenoriztem es osszeraktam ujra. Ujjabb meres utan megint nincs kompresszio. Innentol kezdve lovesem sincs mi lehet a baja. Ha valaki jart mar igy vagy tudja mi lehet a hiba kerem irjon vagy kuldjon email-t (panyok@freemail.hu) mert az autora nagyon nagy szuksegem lenne a hetvege folyaman.
Jól van akkor, megnyugodtam. :-) Köszi szépen a segítségeteket. Csak tudjátok vannak apró dolgok, amiket ki szeretnék cserélni rajta, hogy teljes egész legyen a kicsike, és hát ez előbbi is szemetszúrt. :-)
vmi muanyag mintha tenyleg hianyozna, de terkeptarto polc nem volt mindegyikben. (a mienkben sem... igaz mi 2. tulajok voltunk :-) a szalon neven volt es 8 km volt benne amikor megvettuk:-P)
A segítségeteket szeretném kérni. Nemrégiben vettem egy Opel Astra F típusú autót. A kesztyűtartó alól hiányzik a térképtartó polc. Nekem olyan üresnek tűnik amúgy is az a terület. Biztosra veszem, hogy onnan hiányzik valamilyen borítás. Voltam bontóba és ott mondták, hogy onnan nem hiányzik semmi sem csak a térképtartó. A képen a saját autó lábtere látszik:
Ti mit mondtok? Egyébként a pedálnál is kicsit olyan szabadnak/nyitottnak tűnik. Előre is köszi a segítséget.