Keresés

Részletes keresés

hamvasat Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36433

Nekem már nem ilyen fényes a tengely egy évesen. Tiszta rozsda.

Előzmény: -Tsunami- (36426)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36432

Olajat akartam írni. :-)

 

Hány üzemóra után jött le ez az olaj?

 

Akkor a hajtóműnek nem hiszem, hogy baja van, nincs nagy hangja most már zsírzás után.

Előzmény: -Tsunami- (36425)
-Tsunami- Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36431

Nem tűnt sok időnek a tisztítása.

Ez egy 3 sebességes hajtómű, ennek műanyag a háza.

Annyi előnye van ennek a hajtóműnek,  hogy ez olaj nélkül is kibír egy szezont.:-)))

Előzmény: hamvasat (36430)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36430

Míg így elpucolod az egèsz gépet az nem kevés idő...

 

Jól látom vagy csalóka a kép, hogy műanyag házas a hajtás?

Előzmény: -Tsunami- (36424)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36429

Valamikor egy hónapja néztem ezt a videot, nem is vettem ezt észre :-) De kóklernek tűnt az ürge. Kb. A helyi kisgépszerelők színvonalán dolgozik :-) Vagy mèg jobban :-)

Előzmény: -Tsunami- (36422)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36428

Sz_attila!

 

Értem én. Ha nem akarsz szívni vele és a szervíz sincs messze, akkor nyilván vidd oda. Itt a javaslat arra vonatkozik, hogy telente vidd el szervízbe, hogy takarítsák ki és zsírozzák újra a perselyeket és szabadonfutót, hogy ne kerüljön olyan állapotba, hogy kikoptassa a tengelyt vagy károsodjon a hajtómű.

Előzmény: sz_attila (36420)
sz_attila Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36427

"4db persely 4db porvédővel a kerék konzolokban."

A megoldás kerék konzol csere? Az az, ami egy hozzászólásoddal lejjebb a fotókon szerepelt?

Előzmény: -Tsunami- (36426)
-Tsunami- Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36426

 "Tsunami, valamit, szimeringet, tömítéseket vagy mik vannak ott, lehet cserélni? Azért szutykolódik el, mert már nem tömítenek rendesen?"

4db persely 4db porvédővel a kerék konzolokban.

Persely, szimering, a feszített hajtómű miatt oválisra kopik és bejut a víz, por, stb.

Kikopik, "megeszi" a hajtómű tengelyt is.

 

3 db szimering a hajtóművön, de azt nem kell bántani csak ha ereszti az olajat..

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: sz_attila (36416)
-Tsunami- Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36425

"A hajtásnál meg azt kell gondolom néha ellenőrizni, hogy a tengelyszimmeringnél folyik-e az olaj. Ha igen, akkor javíttatni kell, mielőtt kevés lesz benne a zsír."

Ha folyik az olaj, akkor a zsír hogy lesz kevesebb?:-)

A hajtóműnek lehet hangja, dolgozik a szivattyú benne.

Ha visszatartod a gépet akkor a szivattyút is terheled, kissé nő a nyomás benne és erősödik a hangja.

Régebben tettem fel képet szétszedett hajtóműről, elég fekete olaj jött ki belőle már új korában is.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=101484871&t=9001655

Előzmény: hamvasat (36417)
-Tsunami- Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36424

Télen kell megcsinálni amikor van egy kis időd és nem szükséges egy nap alatt befejezni.

Látod nekem is két hétig tartott, közben még leesett a hó is.:-)

Egy rendes karbantartás így néz ki nálam.:-)

Alkatrész megjön, gép szétszed megtakarít, alkatrész install és kész is.:-))

Perselyek, csapágyak, szimering, zsírzás, stb.

Előzmény: sz_attila (36420)
-Tsunami- Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36423

Előzmény: -Tsunami- (36422)
-Tsunami- Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36422

Ha ezt nézted, akkor ez egy idióta.:-)

A szabadonfutó mögé teszi vissza a kerékcsapágyhoz tartozó "rugós " alátétét. 

A kerékkonzolba nem teszi vissza a perselyt, csak ráhúzza a tengelyre és kívül hagyja.

Ez a persely masszívan benne van a kerék konzolban, nem olyan kiesős fajta.

Valószínűleg a karbantartás hiánya miatt megszorult már korábban a tengelyen és szétkoptatta.

Kicserélte a hidrós hajtóművet egy 3 sebességesre, lehet egyszerűbb lett volna 3 szimeringet és új olajat rakni a régi hajtóműbe. 

A régebbi hidrós hajtóműveken még nem volt ilyen szimering védő , érdemes lehet rátenni egyet, ha valakinek nincs a gépén és szét lett szedve karbantartás miatt.

A tiéden biztos van.

 

 

Előzmény: hamvasat (36418)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36421

Hát valahogy így van ez.....:-)))

Előzmény: sz_attila (36420)
sz_attila Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36420

...szezon közbe energiám és időm sincsen javítgatni, már a gépek letisztítása is nagy kihívás 8-10 óra fizikai munka után, amikor este nyüszítesz a fáradtságtól. Aki az ellenkezőjét állítja, annak ajánlom végig csinálni :)

Előzmény: sz_attila (36419)
sz_attila Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36419

Hát én elhiszem, de nekem egy nyamvadt munkaasztalom sincsen, amire feltenném a gépet. 1x csináltam karbi pucolást, azt is guggolva meg sámlin üldögélve szereltem szét meg vissza. Sajna itt véget érnek a lehetőségeim, műhelyt meg nem fogok építeni, mert sem helyem, sem kedvem nincsen hozzá. Azt a pár eurót inkább rászánom a szervizre.

Előzmény: hamvasat (36418)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36418

Nem tudok linket beszúrni telefonról. Írd be googleba vagy youtubeon, hogy "replacing honda mower transmission hrx 537" és kidob egy videot, amin pontosan látszik, hogy hogyan kell szétszedni/összerakni a szabadonfutót, illetve a perselyeket. Jóformán egy zégergyűrű fogó és egy 14-es kulcs kell hozzá.

Előzmény: sz_attila (36416)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36417

Sz_attila!

 

Tsunami majd kijavít, ha nem jót mondok, de szerintem nem a hajtómű megy tele dzsuvával, hanem a szabadonfutó, meg a mögötte lévő perselyes hajtómű tengely megvezetés és az szorul. Ebből a szorulásból származó többlet súrlódás okoz plusz terhelést a hajtásnak és attól megy tönkre előbb-utóbb. Tavaly mondta is Tsunami, hogy érdemes évente kitakarítani és újrazsírozni ezeket a részeket. 

Minap írta azt is Tsunami, hogy ha felemeled a gépet és előre forgatod a kereket és nincs ellenállása, hallod a szabadonfutó kattogását, akkor az nem szorul. Ha hátrafelé forgatva túl nagy az ellenállás, akkor valószínűleg szorulnak a perselyek. Hátrafele ugyanis zár a szabadonfutó és forgatja a tengelyt, tehát érzed azt az ellenállást, amit a hajtásnak pluszban le kell küzdenie. Ugyanezt érzed, ha hátrafele húzod a gépet.

 

Ezt a komplett tisztítást csináltam meg tegnap és érezhetően lecsökkent a hajtáslánc ellenállása. Nem egy ördöngősség, csak időigényes mire mindent megtisztítasz és újrazsírzol.

 

A hajtásnál meg azt kell gondolom néha ellenőrizni, hogy a tengelyszimmeringnél folyik-e az olaj. Ha igen, akkor javíttatni kell, mielőtt kevés lesz benne a zsír.

Előzmény: sz_attila (36416)
sz_attila Creative Commons License 2016.03.06 0 0 36416

Nálam az elmúlt szezon végén esett meg, hogy a régebbi hondámon már nem lehetett visszafele húzni a gépet, blokkoltak a kerekek. Elég nehéz volt így dolgozni vele, de szezonban nincsen mód nagyobb beavatkozásokra, csak ha teljesen használhatatlan a gép. Mivel nem volt kedvem kutatóra játszani, elvittem a szervizbe. A srác megcsinálta, azt mondta elég sok dzsuva volt benne és várható ez még máskor is. Valahogy belekerül a nyesedék, föld meg ennek a keveréke azokba a részekbe, vagyis hát a hajtóműházba gondolom... Ebben nem vagyok biztos. Azt is mondta a szervizes, hogy előbb-utóbb ez betesz az egész hajtásnak. A gond az, hogy nem is tudom, mit tudok munka közben tenni ez ellen. Tsunami, valamit, szimeringet, tömítéseket vagy mik vannak ott, lehet cserélni? Azért szutykolódik el, mert már nem tömítenek rendesen?

Előzmény: hamvasat (36415)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.05 0 0 36415

Tsunami!

 

Na, ma bütykölgettem kicsit a HRX-et. Leszereltem mindent a hajtás tengelyről, megtiszítottam, újrazsíroztam. Kellett is neki, főleg a jobb oldalnak, mert úgy látszik, hogy az az 1-2 mosás, amit tavaly kapott, az elég is volt hozzá, hogy kimossa a zsír egy részét. Most sokkal simábban forognak a kerekek mindkét irányba. Az a kenetlen súroló hang is megszűnt a kerék visszafele (óra mutató járásával ellentétes) forgatásakor. Viszont működés közben még mindig van az a búgó hang, ha rákapcsolom a hajtást a kerekekre és kissé megpróbálom visszafogni a gépet, de csak alapjáraton hallom, ha emelem a fordulatszámot, akkor már elnyomja a motorzaj.

 

Szóval ha felemelem alapjáraton a hátulját és nincs terhelés a kerekeken, akkor hangtalanul forgatja a kerekeket. Ha viszont dombon felmegyek vagy kissé lefogom a gépet, akkor jön valami búgás. A hajtómű csont száraz, nem folyik belőle olaj. Lehet, hogy alapból van egy kis hangja a hajtóműnek, vagy a szíjnak, csak nem emlékszem rá?

serpák Creative Commons License 2016.03.05 0 0 36414

Sziasztok  Honda  HRD 535-höz   nem tud valaki alkatrészt? 

 

ali kis Creative Commons License 2016.03.05 0 0 36413

Akkor nem menetes, ha az anyát lecsavarva látható az ékpálya vége, a lendkeréken és a főtengelyen.

Előzmény: luigi405 (36412)
luigi405 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 36412

Alapvetően ez is Ducatti lenne. Még nem hallottam, arról hogy menetes lenne, de megpróbálom hátha

Előzmény: alfi13 (36409)
kákos75 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 36411

Sziasztok nekem az lenne a kérdésem ki mit tud eröl a két talajfurorol van e esetleg valakinek ilyen

 fuxtec fx eb 152 vagy a lumag eb 520g ezt a ketöt néztem ki árban ezek felelnének meg nekem kb 800db -1000DB     100mm es jukat szeretnék kifurni 50-60cm méjen uborka karonak erre jo lenne e 

alfi13 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 36410

Ha mégis kúpos akkor a nehéz esetekben úgy szoktam eljárni hogy megfeszítem a csapágylehúzót ezután a csapágylehúzóvak kicsit meg kell emelni a motort és ráütsz a csapágy lehúzóra tengely végére egy nagyobb kalapáccsal.

Előzmény: alfi13 (36409)
alfi13 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 36409

Nem ismerem ezt a gépet de egyszer voltam hasonló esetben. Nem akart lejönni a lendkerék egy Dukati kapálógép motoról. A megoldás végül is az volt hogy menetes volt a főtengely és nem kúpos. Le kellett tekerni. Esetleg??

Előzmény: luigi405 (36408)
luigi405 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 36408

Sziasztok!

 

A következő MPM-7 Simplex M4B9 lendkerekét szeretném leszedni. A bordák már a lehúzóktól törtek le kivégeztem 2 mechanikos és egy hidraulikus lehúzót...már melegítettem is...3 hétre beáztattam így sem jött le. Valakinek ötlete?

 

 

Dolmi mackó Creative Commons License 2016.03.03 0 0 36407

Szerintem linkeld be, mert én nem látok piacot elárasztó brazil ms260-as gépeket.

Előzmény: portyás (36404)
Bogyó 2 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 36406

Köszi! Igen, valami ilyesmi,de ez valami maszek gyártmány, jónak tűnik, de valószínűleg ez nekem túl drága és nagy.

Előzmény: Törölt nick (36367)
varadyz Creative Commons License 2016.03.02 0 0 36405

Gyümölcsösben kéne kaszálnom. MF70 alternáló kaszára gondoltam nem tudom jó ötlet-e. 

Alternatíva? Sajnos benzinmotoros kézi fűkaszával rettenet munka.

portyás Creative Commons License 2016.03.02 0 0 36404

Érdeklődnék, hogy valakinek van-e tapasztalata a netes hirdetéseket elárasztó 2015-ös gyártású brazil Stihl ms-260-okról. A szervízes azt mondta, hogy ugyanúgy néz ki mint a német de nem tudja mi van a belsejében. 70.000-110.000 között árulják 1év garanciával. Ez egy eu-ból kifutott modell és évek óta németben nem gyártják, utolsó ismert ára 150.000 ft fölött volt. Érdemes-e megvenni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!