Valamikor egy hónapja néztem ezt a videot, nem is vettem ezt észre :-) De kóklernek tűnt az ürge. Kb. A helyi kisgépszerelők színvonalán dolgozik :-) Vagy mèg jobban :-)
Értem én. Ha nem akarsz szívni vele és a szervíz sincs messze, akkor nyilván vidd oda. Itt a javaslat arra vonatkozik, hogy telente vidd el szervízbe, hogy takarítsák ki és zsírozzák újra a perselyeket és szabadonfutót, hogy ne kerüljön olyan állapotba, hogy kikoptassa a tengelyt vagy károsodjon a hajtómű.
"A hajtásnál meg azt kell gondolom néha ellenőrizni, hogy a tengelyszimmeringnél folyik-e az olaj. Ha igen, akkor javíttatni kell, mielőtt kevés lesz benne a zsír."
Ha folyik az olaj, akkor a zsír hogy lesz kevesebb?:-)
A hajtóműnek lehet hangja, dolgozik a szivattyú benne.
Ha visszatartod a gépet akkor a szivattyút is terheled, kissé nő a nyomás benne és erősödik a hangja.
Régebben tettem fel képet szétszedett hajtóműről, elég fekete olaj jött ki belőle már új korában is.
A szabadonfutó mögé teszi vissza a kerékcsapágyhoz tartozó "rugós " alátétét.
A kerékkonzolba nem teszi vissza a perselyt, csak ráhúzza a tengelyre és kívül hagyja.
Ez a persely masszívan benne van a kerék konzolban, nem olyan kiesős fajta.
Valószínűleg a karbantartás hiánya miatt megszorult már korábban a tengelyen és szétkoptatta.
Kicserélte a hidrós hajtóművet egy 3 sebességesre, lehet egyszerűbb lett volna 3 szimeringet és új olajat rakni a régi hajtóműbe.
A régebbi hidrós hajtóműveken még nem volt ilyen szimering védő , érdemes lehet rátenni egyet, ha valakinek nincs a gépén és szét lett szedve karbantartás miatt.
...szezon közbe energiám és időm sincsen javítgatni, már a gépek letisztítása is nagy kihívás 8-10 óra fizikai munka után, amikor este nyüszítesz a fáradtságtól. Aki az ellenkezőjét állítja, annak ajánlom végig csinálni :)
Hát én elhiszem, de nekem egy nyamvadt munkaasztalom sincsen, amire feltenném a gépet. 1x csináltam karbi pucolást, azt is guggolva meg sámlin üldögélve szereltem szét meg vissza. Sajna itt véget érnek a lehetőségeim, műhelyt meg nem fogok építeni, mert sem helyem, sem kedvem nincsen hozzá. Azt a pár eurót inkább rászánom a szervizre.
Nem tudok linket beszúrni telefonról. Írd be googleba vagy youtubeon, hogy "replacing honda mower transmission hrx 537" és kidob egy videot, amin pontosan látszik, hogy hogyan kell szétszedni/összerakni a szabadonfutót, illetve a perselyeket. Jóformán egy zégergyűrű fogó és egy 14-es kulcs kell hozzá.
Tsunami majd kijavít, ha nem jót mondok, de szerintem nem a hajtómű megy tele dzsuvával, hanem a szabadonfutó, meg a mögötte lévő perselyes hajtómű tengely megvezetés és az szorul. Ebből a szorulásból származó többlet súrlódás okoz plusz terhelést a hajtásnak és attól megy tönkre előbb-utóbb. Tavaly mondta is Tsunami, hogy érdemes évente kitakarítani és újrazsírozni ezeket a részeket.
Minap írta azt is Tsunami, hogy ha felemeled a gépet és előre forgatod a kereket és nincs ellenállása, hallod a szabadonfutó kattogását, akkor az nem szorul. Ha hátrafelé forgatva túl nagy az ellenállás, akkor valószínűleg szorulnak a perselyek. Hátrafele ugyanis zár a szabadonfutó és forgatja a tengelyt, tehát érzed azt az ellenállást, amit a hajtásnak pluszban le kell küzdenie. Ugyanezt érzed, ha hátrafele húzod a gépet.
Ezt a komplett tisztítást csináltam meg tegnap és érezhetően lecsökkent a hajtáslánc ellenállása. Nem egy ördöngősség, csak időigényes mire mindent megtisztítasz és újrazsírzol.
A hajtásnál meg azt kell gondolom néha ellenőrizni, hogy a tengelyszimmeringnél folyik-e az olaj. Ha igen, akkor javíttatni kell, mielőtt kevés lesz benne a zsír.
Nálam az elmúlt szezon végén esett meg, hogy a régebbi hondámon már nem lehetett visszafele húzni a gépet, blokkoltak a kerekek. Elég nehéz volt így dolgozni vele, de szezonban nincsen mód nagyobb beavatkozásokra, csak ha teljesen használhatatlan a gép. Mivel nem volt kedvem kutatóra játszani, elvittem a szervizbe. A srác megcsinálta, azt mondta elég sok dzsuva volt benne és várható ez még máskor is. Valahogy belekerül a nyesedék, föld meg ennek a keveréke azokba a részekbe, vagyis hát a hajtóműházba gondolom... Ebben nem vagyok biztos. Azt is mondta a szervizes, hogy előbb-utóbb ez betesz az egész hajtásnak. A gond az, hogy nem is tudom, mit tudok munka közben tenni ez ellen. Tsunami, valamit, szimeringet, tömítéseket vagy mik vannak ott, lehet cserélni? Azért szutykolódik el, mert már nem tömítenek rendesen?
Na, ma bütykölgettem kicsit a HRX-et. Leszereltem mindent a hajtás tengelyről, megtiszítottam, újrazsíroztam. Kellett is neki, főleg a jobb oldalnak, mert úgy látszik, hogy az az 1-2 mosás, amit tavaly kapott, az elég is volt hozzá, hogy kimossa a zsír egy részét. Most sokkal simábban forognak a kerekek mindkét irányba. Az a kenetlen súroló hang is megszűnt a kerék visszafele (óra mutató járásával ellentétes) forgatásakor. Viszont működés közben még mindig van az a búgó hang, ha rákapcsolom a hajtást a kerekekre és kissé megpróbálom visszafogni a gépet, de csak alapjáraton hallom, ha emelem a fordulatszámot, akkor már elnyomja a motorzaj.
Szóval ha felemelem alapjáraton a hátulját és nincs terhelés a kerekeken, akkor hangtalanul forgatja a kerekeket. Ha viszont dombon felmegyek vagy kissé lefogom a gépet, akkor jön valami búgás. A hajtómű csont száraz, nem folyik belőle olaj. Lehet, hogy alapból van egy kis hangja a hajtóműnek, vagy a szíjnak, csak nem emlékszem rá?
Sziasztok nekem az lenne a kérdésem ki mit tud eröl a két talajfurorol van e esetleg valakinek ilyen
fuxtec fx eb 152 vagy a lumag eb 520g ezt a ketöt néztem ki árban ezek felelnének meg nekem kb 800db -1000DB 100mm es jukat szeretnék kifurni 50-60cm méjen uborka karonak erre jo lenne e
Ha mégis kúpos akkor a nehéz esetekben úgy szoktam eljárni hogy megfeszítem a csapágylehúzót ezután a csapágylehúzóvak kicsit meg kell emelni a motort és ráütsz a csapágy lehúzóra tengely végére egy nagyobb kalapáccsal.
Nem ismerem ezt a gépet de egyszer voltam hasonló esetben. Nem akart lejönni a lendkerék egy Dukati kapálógép motoról. A megoldás végül is az volt hogy menetes volt a főtengely és nem kúpos. Le kellett tekerni. Esetleg??
A következő MPM-7 Simplex M4B9 lendkerekét szeretném leszedni. A bordák már a lehúzóktól törtek le kivégeztem 2 mechanikos és egy hidraulikus lehúzót...már melegítettem is...3 hétre beáztattam így sem jött le. Valakinek ötlete?
Érdeklődnék, hogy valakinek van-e tapasztalata a netes hirdetéseket elárasztó 2015-ös gyártású brazil Stihl ms-260-okról. A szervízes azt mondta, hogy ugyanúgy néz ki mint a német de nem tudja mi van a belsejében. 70.000-110.000 között árulják 1év garanciával. Ez egy eu-ból kifutott modell és évek óta németben nem gyártják, utolsó ismert ára 150.000 ft fölött volt. Érdemes-e megvenni?