Egyik este 7 óra után 20-30 perccel A Csabai úton a Szárny utcai buszmegálló közelében az okozott forgalmi dugót, hogy 2 autós ököllel próbálta megvitetni a jobbkézszabályt vagy a követési távolságot.
Mi már csak a végeredményt láttuk: az autók nem voltak összetörve, nem mehettek egymásnak, de 2-3 rendőr leterelte őket a Csabai útról.
Csodálkoztunk a rendőri jelenléten, mert hónapok óta a Pesti és a Csabai/Péceli úton csak szirénázó rendőrautót láttunk...
a Pest úton a Borsó utcától nem csak a Ferihegyi útig, hanem a Bujákhida utcáig megy ez a zűrzavar. Ott van összesen 5(!!) db tízemeletes. Igaz, ezek nem Pesti út, hanem Ferihegyi út, de akkor is zavaros a számozás.
Számozásuk: az Ofotért mögött van a 76; a Medical mögött, de a Bujákhidáról nyílik a 80 és a 82.; a Ferihegyi úton a Postával szemben a 78 és az sztk-val szemben a 84.
Ezt azért tudom ilyen pontosan, mert valakit kerestünk és egy félóráig bolyongtunk az 5 ház között.
Azért ott sem lehet egyszerű egy idegennek eligazodni, ahol rendesen ki van táblázva az utca/házszám, például vegyük a Pesti út Borsó utca és Ferihegyi út közötti részét... Két oldalt sok panelépületek, lakótelepi kiosztásban.
Az ember elsőre azt gondolná, mi sem egyszerűbb, itt a Pesti út, járnak rajta a járművek, és kétoldalt ott sorakoznak a házak a házszámokkal...
Pedig hát nem. Néhol van egy kis labirintus jellege a dolognak. :)
A cikk nem a kerületünkről szól, de a MÁV itt is "megteszi áldásos hatását":
A héten kedden délután 5 óra körül Lőrincről jöttünk haza. A Ferihegyi úti sorompónál a másodikok voltunk a sorban, amikor pirosra váltott a lámpa.
Percekig vártunk, amikor a rákoshegyi állomásról végre kijött a személyvonat, de mint egy lassított felvétel úgy haladt el előttünk.
Alig távolodott el néhány méterre a sorompótól, szinte lépésben az állomás felé jött egy másik személyvonat, de megállt úgy, hogy a szerelvény vége még a sorompó közepénél volt.
Amikor az végre bement az állomásra, néhány percre/másodpercre felengedték a sorompót. Csak 5-6 autó tudott átjönni, mert a lámpa ismét pirosra váltott, közben láttuk a várakozó tehervonatot.
A Ferihegyi úton szemben velünk, a sorompó felé majdnem a Postáig állt a sor, a sorban 4 (négy) BKK busz is várakozott.
A neten próbáltam erről valami infót találni, de nem találtam semmit.
"...Vitézy kiemelte, hogy „sikerült visszavonni a budapesti pályaudvarok fejlesztési koncepcióját (1564/2018 korm.hat.), mely sok év munkájával jött létre, és amely tartalmazta a Nyugati pályaudvar fejlesztési koncepciója mellett a Nyugati–Déli vasúti alagút vízióját, amely a budapesti pályaudvarok kapacitásbővítésének és a magyar vasúti hálózat összekapcsolásának legfontosabb és a már elkészült részletes megvalósíthatósági tanulmányok alapján egyébként nemzetgazdaságilag messze leghasznosabb beruházása lenne (minden befektetett forint kétszeresen térülne meg az ország számára).”... ...Ezt mutatja szerinte egy másik beruházás leállítása is: „a Kőbánya felső és Rákos közötti vasúti szakasz rendbetétele sok évtizedes adósság. A hatvani vonal felújítása óta mindenki tudja, hogy muszáj megcsinálni.” Ugyanígy visszavonták a Hungária körútnál ugyanezen a vonalon tervezett új állomás projektjét, mely az Északi Járműjavító vonalában jött volna létre, a hatvani és gyömrői elővárosi vonatok és az 1-es villamos kapcsolatát teremtették volna meg." (Teljes cikk)
"A Kőbánya felső és Rákos közötti vasúti szakasz rendbetételének leállítása. E döntéssel a Déli Körvasút az Európai Bizottság felé beígért társadalmi hasznát nullázták le. Nem lesz az Élessaroknál új vasútállomás, elmarad mindkét vonalon a kapacitásbővítés, a Rákosligetig tartó harmadik vágány kiépítése és a gyömrői ág állomásainak rendbetétele is."
„A rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében” több fejlesztést törölt a kormány – derült ki a Magyar Közlöny kedd esti számából.
Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos – Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztése,
Budapest külső körvasúti megállóhelyek (Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva, Rákosszentmihály), valamint Albertfalva megállóhely kiépítése, fejlesztése.
Pedig Zugló és Angyalföld felé jó e-rolleres/kerékpáros kapcsolat lehetne: Rákosliget - Bosnyák tér félóra, Rákosliget - Göncz Árpád vkp. háromnegyed óra.
A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a Rákos-patak mentén is javuljanak a kerékpáros- és gyalogosközlekedés feltételei. Ennek érdekében a BKK ajánlattételi felhívásokat tett közzé márciusban.
A társaság arra törekedett, hogy – a jelenlegi piaci helyzethez igazodva – úgy szakaszolja a teljes projektet, hogy a rendelkezésre álló forrást a leghatékonyabban lehessen felhasználni. Ennek érdekében öt közbeszerzési eljárás során kívánta a BKK kiválasztani a kivitelezőket a feladat elvégzésére. Az öt közbeszerzési eljárásból négy eredménytelenül zárult. Azon a szakaszon, ahol a közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult, szerződéskötésre nem került sor.
A VEKOP 2023. év végi megvalósítási határidejében új közbeszerzési eljárás lebonyolítása már nem valósítható meg, így a BKK és a Főváros egy lehetséges új pályázatra készülve megteremtette annak a lehetőségét, hogy a projekt a 2021–2027 közötti európai uniós költségvetési ciklus keretében finanszírozható legyen.
"A kerékpársávok fővárosi kialakítása túllépte az észszerűség határát"
.
Szerencse, hogy ez az egyetlen, ami kis hazánkban azt túllépte, és semmi más.
Nagy szerencse...
Jut eszembe, mennyire simán lehet már eljutni a Dunához a Rákos-patak mellett kiépített kerékpárúton? Pár hónapja volt valami cikk, hogy jobban kiépítik az eddig nehezebben járható részeket azon az útvonalon.
Még holnapig (szeptember 1) reklamálhatsz vagy "egyeztethetsz" Lázárnál.
A sok adatból számomra nem derül ki (nem értek hozzá), hogy ez a személygépkocsikra is vonatkozik vagy csak a teherforgalomra és a buszokra. Bár teljesen mindegy, ha keresztül zúdul a sok teherautó a kerületen.
Megjegyzés: a fuvarozók többsége nem mindegyik teherautójára vásárolja meg az éves országos matricát, mert az ingyenes szakaszt nem (mindig) tudják érvényesíteni a megrendelőnél.