A zárszerkezet nekem is befagyott szorult a hátsót már szedtem szét darabokra és el is volt törve rájöttem oké kell a kenés kell a wd 40 de semmit nem ér ha nem pucolod ki előtte például féktisztító tökéletes neki iszonyat kosz jött ki,hiába van elötte védő lemezke a kulcsal is bevisszük a sok retket plusz ha az ajtó kárpitot leszedtem a rudakat is átkentem zsírral mert ott is meg tud fagyni szoruln.Azóta ha télen is mosom az autót nem fagy be reggelre
Reggel kipróbáltam a kapcsolót, természetesen nem hozta az elvárt paramétereket, (hogy a rosseb............)
Szétszedtem, kis nitróhigítóval kitisztítottam az elöregedett zsírt.
Látszanak az érintkezőpályák, meg a kopásnyomok is. Kicsit megcsiszoltam finom vízpapírral.
A szélső ominózus érintkező szépen kopott. Sajnos az elhajlított lemez alatt megolvadt a műanyag és alátámasztási hiány jelentkezett. Néhány próba kapcsolás után az érintkező kilazult és ismét lötyögött, ill. a többi társához képest kicsit lesüllyedt. Két lehetőség egyből adódott. Vagy fej fölött magas ívben elhajítom, vagy buhera. :))))
Látszik, hogy amikor az érintkező átugrik az 56-os kapocsra, a sarkán "húzza az ívet", a többi érintkező hibátlan. Vékony csavarhúzóval kicsit fölfelé hajlítottam a lemezt (vékony-puha)és az érintkezőt visszahúztam szintig. A lemez alá pár csepp pillanat gélt nyomtam, aztán hagytam keményedni. halvány zsírozás után összedobtam a kapcsolót és próba: szuper.
Szerintem ezért melegszik az érintkező és ahogy megolvad, romlik az érintkezés, csökken a fölfekvő felület. A csúszó érintkezők jóval vastagabb anyagból vannak és nem tudja követni a a méretváltozást.
Szerintem ez a fajta kapcsoló egy nagy lócici. :(((
ismét!zárszerkezet szorulásra először wd 40, ügyesen befújni, vagy zárolajzó jégoldó spray, én ezzel kezdeném...üdv(töröld le az ajtóról tiszta ruhával ha ráfolyt)
én jártam ugy télen h befagyott, és csak hátul tudtam bemászni, de miután bemelegedett, simán tudtam használni a kulcsot)
Sajnos ezek a fagy káros hatásai, meg a lemez is vékony, és képes összefagyni a zárbetét.
nekem is volt 2002.12.havi wagonom, az önindítónak nincs elvileg hibája, mert lassabban teker, hanem az akksi gyenge, ha méretben jó, de van erősebb, akkor könnyebben forgatja, mert hidegben veszit az aksi a teljesitményéből.Én ezt csináltam, és könnyebben indul télen is.vagy 5x, 6x teker, mire beröffen, ugye?Azért mert gyárilag igy van beállitva.Aztán meg amig nem melegszik be a motor, addig akár 2200-on is veri befele a benzint, de amikor bemelegedett, akkor visszaesik 900-ra.
Előző hozzászólásaimban olvashatsz erről.
Ha lecsavarod a motorolaj betöltö kupakot, és belenézel, akkor mennyire tiszta a belseje?
Ha nagyon rá van égve az olaj, akkor nem volt gyakran cserélve benne.Hány km van a kocsiban?Lehet h kicsit elvannak kopva a gyűrűk, és a gyári,10w40 olaj nagyon vékony neki.Lehet picit vastagabbal jobban járnál.Kérdezz utána.A kipufogód mennyire kormos?Ha nagyon, és sok a km, akkor elképzelhető h gyürüt kéne cserélni.
Nem egy nagy kaland a kocsiban hangszórót cserélni, elöl kipattintós, meg kis csavarhuzó kell, hátul szintén kipattint, meg csavarhuzó, ki a régi, be az uj.
Na ezt a kenceficét én is kipróbálom. A hátsó középen egy kis csíkban nem töröl rendesen. Igaz, azóta, hogy az új lapátot felraktam. Az a meglátásom, hogy a Valeo sem ér többet mint egy olcsóbb kivitel. Sajnos nem volt olcsóbb 33 centisben. 35-ösben sem, így aztán a Valeot vettem meg.
Csak tapasztalatként leirom hogy jártam tegnap...nem törölt rendesen a hátsó törlő...gumi jó a rugó a helyén...nehezen mozgott el az üvegtől a kar...gondoltam kicsit befújom ...hátha könnyebben mozog és láss csodát... most úgy tapad az üvegre,mint új korába ....
Állítólag nincs nagy árkülönbség a gyári és az utángyártott között. Az az érintkező nekem is lötyög, de kifogástalanul működik. Én 6 évvel ezelőtt az aljzatban a hüvelyt egy erősebbre cseréltem. A kapcsoló azóta is bírja.
A sárga romboló 12 éves elmúlt és megjött a villanykapcsoló hiba :(((((((
látszik, hogy a legszélső érintkező kicsit, kb. 1 mm-rel kilóg a sorból. Ennyi elég neki, hogy pl zökkenőnél és egyéb váratlan helyeken elaludjon a pilács.
Még nincs is szétolvadva.
Egy pákával megmelegítettem az érintkezőt, visszanyomtam szintig, aztán kicsit körbetunkoltam a forró pákaheggyel. Ezzel talán sikerült a belső forgó tányéron levő érintkezőket érintkezésre bírni és a kapocs lötyögése is megszűnt.
Próba holnap világosban.
Venni fogok egy új kapcsolót, csak még nem döntöttem el, hogy gyári, vagy utángyártott legyen. Az utángyártottnál előfordult izzó bekötési hiba, de azóta valaki vett-e már és annak volt-e ilyen baja???????
Igazad van, valóban a burkolat lejön a gombokról. Én azért vettem ki őket, mert az izzócserénél kíváncsi voltam, meg a tartó panel könnyebben mozgatható, ha a két (csak elektromos )kapcsoló nincs már benne.
Két napja tulaja vagyok egy 2003-as wagon r+ glx-nek,1.3 75lovas változat!
Az autó remek egy dolgot kivéve ,mikor le akarom hajtani a hátsó üléssort a jobb oldalon simán megy,viszont a bal oldali be van ragadva és az istennek sem tudom lenyitni!
Óra burkolat: ahogy Landsmann kollega írta, ferdén fölfelé és magad felé. Ekkor már látszik a középkonzol két fölső csavarja. Rádiót vedd ki, a speciális L alakú (vagy hasonló) kivevőszerszámmal. Rádiótartó doboz csavarjai kijönnek ezután. Szivargyújtóról a vezetéket húzd le, anyát tekerd le és vedd ki az egészet. Tekerd ki a középkonzol maradék csavarjait, vedd le a levegő keringetés tolóka gombját és a három tekerő gombot. Valamelyik (talán a venti) nem szélső állásban, hanem talán kettes állásban jön ki. Ezután a középkonzolt bátran tépd le.
Kétezres fordulat ok, az ECU bedúsít, pár km és gázpedál állás változás után beáll a normális alapjárat/üresjárat.
És igen, a hangszórókat is cseréltem(tük) az elsőnél kicsit trükkös csavarhúzó kell a kiszedéshez, mert nehéz hozzáférni a csavarhoz.
A nehéz indítás oka lehet a szoruló önindító csapágy is. Aprópénzből meg tudja csinálni egy hozzáértő mester. Pécsen a Pálfi autóvillamosság-ot ajánlom.
Az óra burkolatot magad felé és kissé felfelé le kell tépni. Be van pattintva. Alatta lesz talán 2 csavar, azt kell kivenni. De ki kell venni a rádiót is és a bagótartót. Azt hiszem a bagótartó mögött is vannak csavarok. Igen, a belső keringtetés tolókapcsoló gombját le kell szedni mielőtt a középkonzolt leszeded.
a kék füstölés általában szelepszárszimmering. 50-60 ezer körül cserélik. a füstölésen kívül más bajt nem csinál elvileg, ráérsz megcsináltatni, ha egyáltalán.
Április óta vagyok Wagon R tulajdonos. Egy 2003-as 1,3-as 16 szelepes 75 lóerős személyében. Több kérdésem is lenne.
Az első, induláskor füstpamaccsal indul, és azért csipegeti az olajat is (július elején lett lecserélve az olaj, akkor vettem 4 litert, a végét most öntöttem bele és kb. 4000 km mentem, mikor beletöltöttem az olaj végét közép nívó környékén lehetett).Mondták már páran, hogy az olaj csipegetés lehet a szelepszár szimering elöregedése miatt is. Kompressziót mértem, 12 bar környékén volt minden henger, igaz a gyertyák nagyon rossz állapotban voltak, amint lehetett (azaz másnap) cseréltem is őket.
Indulások nekem is nehézkesek, leginkább reggelente, már cseréltem aksit és újak a gyertyák is, de megváltást nem hozott, nem indul pöccre, vagy ezt azért ne is várjam el? Induláskor ami még zavar, hogy 2000-es fordulat környékén bőg a motor, ez normális?
A belsőtérben is belefutottam egy hibába, amit ha jól gondolom akár házilag is lehet orvosolni, de szeretnék hozzá segítséget kérni. A fűtés hőmérséklet kapcsolója és a levegő irányítás kapcsolója rakoncátlankodott. A hőfok kapcsoló megjavult (és esküszöm tényleg pár hónapig nem volt jó nem tudtam teljesen melegre csavarni, mielőtt kattant volna megakadt, de ősszel rendbe jött), viszont a levegő irányítás most sem jó. A bovden által mozgatott csappantyú finoman jár, és a húzni húzza a bovden, de vissza már nem megy. Ha jól tippelek, akkor magával a kapcsolóval van a baj, és azt szeretném kibontani a műszerfal mögül. A kérdésem az lenne, hogy ennek hogy érdemes nekiállni? Ha jól tippelek, akkor az óra burkolatát kell előbb lepattintani, és ott lesz 2 csavar ami a középső rész tetejét fogja, a többit meg csak bolhák, ugye? És igen tudom, hogy a belsőkeringetés gombját inkább én vegyem le mint, hogy bújjam a bontókat miatta, az autórádió csatija eloxidálódott és akkor kicsit meg kellett bontani a műszerfalat, akkor kerestem egy fél órát a gombot. Nah de az óránál a burkolatot hogyan kell levenni?
Még mindig a belsőtér. Valaki próbálta már kicserélni a gyári hangszórókat akár elől a műszerfalban, akár hátul a kalaptartó felett? Esetleg a hangszórók kábelét újrahúzni?
Szorul a zárbetét IS nálam, mert mindig ezzel nyitotta az előző tulaj is. megkopott, mozgatni kell néha a kulccsal.
ÉS befagy a rudazat télen, úgy, se kulcs, se pöcök, se motor, se a belső kallantyú nem nyitja, nem is kattan, mert megakad a kilincs szerkezet belül :(
Tapasztalatom szerint nem a zárbetét szorul, hanem a zárszerkezet. (azért írom, mert kb. két hónapja javítottam :) ). Ehhez a művelethez kiszedtem az ablak mozgató mechanika egy részét és az üveg vezető sint is. A szerkezetet rögzítő csavarok kiszedése még semmit nem jelent, mert a mozgató rudazatok (nyitó fültől, zártól és a reteszelő úszótól) még benne vannak. A zár mechanika egy szépen kreált, zárt házban van, a kiszedéshez ET keze kellene. Igazából akárhogy csavargattam, forgattam, a rudazatokat nem tudtam (további bontások nélkül) kiakasztani, ezért az ajtóból sem jött ki. Nagyon nehezen egy résen befújtam némi bicikli láncszprét és sokkal jobban mozgott a szerkezet. Az ajtó bordái ragyogóan viszik a bőrt a kézfejről :(( Az ablakemelő mechanika zsírozása is megtörtént, szuper lett. Ez egy belépő szintű Wagon ajtajáról van szó.
Kit ajánlotok kelet-Pest / Maglód / XVII ker környékén a következőre:
- WR+ amihez 1db gyári kulcs volt, ez egy 2003-as AT, nem másolható a kulcs, csak gyári kulcs kapható, van egy csip nélküli kulcs pluszban csak ajtót nyitni :(
- a csomagtér ajtó zár motor meghalt, csak kulccsíl nyílik (motor forog, fogaskerék tört a zárban)
- a vezető oldali ajtó zárja nehezen jár (a zárbetét) és sajnos a mechanikában van valami gebasz, hidegben a szerkezet befagy, tehát nem a betét, hanem a rudazat. Se a pöcök nem húzható fel, se a motor nem nyitja ki, se a belső kallantyú, amíg be nem melegszik és ki nem olvad
Ebből eredően kellene nekem
- 2 kulcs ami jó az immohoz
- 3 zár ami nem fagy be :)
hogy ez komplett zárbetét csere, egy TK-s autóból teljes garnitúra csere + immo tanítás, vagy gyujtáskapcsolóbetét cserével, vagy akármivel, az ugye 5-6 variáció, de kit keressek aki megoldja?
Segítséget szeretnék kérni. Néhány hónapja vásároltam a feleségemnek a régi 3 ajtós A-s corsa-ja helyére egy suzuki wagon r+-t mert az megbízható:( . Ez 99-es évjárat, még az első Japán változat. Egyik délután hazaérkezett rendben, azután soha többé nem indult be. Néhányszor előfordult már hogy nem indult be elsőre, ekkor kivette a kulcsot, átfordította, ismét megpróbálta, és akkor beindult. Aztán napokig minden rendben. De most semmi, az önindító teker, de nem indul. Van-e ezeknek valami tipushibája, ami a legvalószínűbb ilyen esetben? Sajnos a környékünkön semmi megbízható szerelőt nem ismerek, az autót így mozgatni sem nagyon tudom, de némi segítséggel megpróbálnám megoldani. Előre is köszönöm a hozzászólást. Üdv: Peti
Tudja esetleg vki, hogy az elso ulesek fejtamlajanak a rogzito helyet, hogyan lehet kiszerelni. Tehat, az ules szet van szedve atomjaira (ulesfutes project 2.0), es a lyuk, amibe belecsuszik a fejtamla, az tartja a hattamlat borito szovetet. Nem tudom elegge ertheto voltam-e ? :D Tehat ezt a muanyag huvelyt, szeretnem kiszerelni az ules femkeretjebol.