Keresés

Részletes keresés

bodrostomi Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18208

A semmibe vezetett a vágány már évek óta. A kapcsolat a 26-os út miatt már nagyon régen megszűnt a BC-vel. Igazából már egy-két helyen bele is lophattak a pályába, mert volt hiány benne.

Előzmény: Törölt nick (18199)
M62-238 Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18207

 

"Kivonuló szovjet csapatok rakodása Nagykónyiban az akkor  már leállított személyforgalmú vonalon! Biztosan volt feelingje:)))

Tamási 48-49 olvtárs sokat tudna a témáról írni."

 

Talán Én is,mivel 25 évig éltem a közelben,de manapság is szép emlékkel"hazajárok".

Előzmény: Törölt nick (18205)
bodrostomi Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18206

Mivel a konkrét példát, az ott kialakult helyzetet nem ismerem, ezért az általam leírtak csak általános érvényűek (viszont sajnos igazak).

 

Az biztos, hogy nem ismered. Persze én sem. De ha végignézed a vonal jelenlegi, működő állmásait, akkor láthatod, hogy ezzel a megoldással jutott mindegyiknek feladat (és ok az üzemeltetésre az eddigi formában). A BÉM, a BC és az AES erőmű is kiszolgálható lehetett volna két-két helyről is, de mindenhol megszűnt az egyik irányban a vágány. Így a BÉM csak a repülőtérről (és nem Sajóecsegről),  a BC Sajószentpéterről (és nem Kazincbarcikáról), az erőmű pedig Kazincbarcikáról (és nem Sajószentpéterről) szolgálható ki. Sajóecseg pedig elágazás, így ott is van feladat.

Ott van pl. Sajókaza, meg is szűnt mint állomás.

Előzmény: Törölt nick (18203)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18205

"Lásd addig pl. a 49-es vonalat sem tudták megszüntetni,de-ez már poli-dili."

 

Ma már ez nem poli-dili kategória, hanem igazi vasúttörténet:)

Kivonuló szovjet csapatok rakodása Nagykónyiban az akkor  már leállított személyforgalmú vonalon! Biztosan volt feelingje:)))

Tamási 48-49 olvtárs sokat tudna a témáról írni.

Előzmény: M62-238 (18190)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18204

Ez a lista nagyon sematikus, és sok tekintetben pontatlan.

Előzmény: saját célú pálya (18196)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18203

Jellemző a MÁV minimalizmusára, hogy ha két felől meg lehet közelíteni valamit vasúton, akkor az egyiket már vizsgálják is, hogyan lehetne:

- kizárni a fejlesztésből

- ellehetetleníteni mindenféle forgalmi ízű korlátozásokkal

- vagy célirányosan egyszerűen bezárni és felszedni, nehogy a jövőben újra használni lehessen.

 

Mivel a konkrét példát, az ott kialakult helyzetet nem ismerem, ezért az általam leírtak csak általános érvényűek (viszont sajnos igazak).

Előzmény: GA0425 (18201)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18202

"Akkoriban nem volt semmilyen vonalmegszüntető hullám..."

 

Dehogynem volt. 1978-80 körül nagyon sok vasútvonalat zártak be, és szedtek fel. Csak néhány, fejből, a lista nem teljes:

-  Celldömölk-Fertőszentmiklós

-  Kapuvári kisvasút

-  Dombóvári kisvasút

-  Cegléd-Hantháza

-  Hegyközi-Bodrogközi kisvasút

-  Zalalövő-Bajánsenye

-  Dunaföldvár-Solt (csak személyforgalmat)

 

Mindemellett tucatjával zárták be és szedték fel a kisebb állomásokat a megmaradó vonalakon is.

Előzmény: Mad Scientist (18188)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18201
A BVK még természetesen működik, csak Sajószentpéter felől szolgálják ki.
Előzmény: Törölt nick (18199)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18200

"Aztán elhalaztották a bezárást (2009 decemberig)."

 

A mohácsinál meg a battonyainál meg remélhetőleg örökre. Ugyanis azoknál is ott volt a menetrendi mezőnél a zárás dátuma.

Előzmény: Lovrin (18187)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18199

Milyen hosszú vágányt szedtek fel? Elég frissek a nyomok. Ócskavasba kerültek az anyagok, vagy elvitte a síneket a MÁV egészben?

Régen megszűnt már a közlekedés? És az üzem működik-e, ahová a vágány vezetett?

(bocs a sok kérdésért, de megdöbbentően hat a frissen felszedett vágány)

Előzmény: 023 as (18198)
023 as Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18198

Nemrég itt még sinek voltak, ami Kazincbarcikán ment be a régi BVK-ba

division by zero Creative Commons License 2011.01.24 0 0 18197

És amíg a kapuig eljutottunk, addig rengeteg hevederhiányt láttunk.

Előzmény: gmarc (18185)
saját célú pálya Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18196

A Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. (VPE) oldalán lévő e-HÜSZ-ben (http://www.vpe.hu/takt/vonal_lista.php) elérhetők a vasútvonalak adatai.

Előzmény: M62-238 (18194)
saját célú pálya Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18195

Köszönöm.

Előzmény: M62-238 (18194)
M62-238 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18194

"Ez az a vágány, amely a VPE e-HÜSZ-ében Lovasberény és Pátka között,"

 

 

Ez így elég kínai ,VPE + stb,de ott nincs más vágány.

Előzmény: saját célú pálya (18193)
saját célú pálya Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18193

Ez az a vágány, amely a VPE e-HÜSZ-ében Lovasberény és Pátka között, Lovasberény-Honvédségi ipvk. néven szerepel?

Előzmény: Törölt nick (18181)
M62-238 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18192

"A saru megvan, ottjártunkkor be volt zárva... :)"

 

Ha nincs fennt vagon akkor semmi értelme,de kb 20 éve "valaki"nem ZÁRTA be,de erről is volt provokációs mende-monda és a "véletlen"kocsimozgatásról is,de ezt hagyjuk,mert már elévült.

Előzmény: gmarc (18191)
gmarc Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18191

A saru megvan, ottjártunkkor be volt zárva... :)

Előzmény: M62-238 (18189)
M62-238 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18190

"Ezek szerint a rossz műszaki állapot miatt? (Ld. 62-es)"

 

 

Igen!És,ha az Oroszok nem lettek volna ott,akkor már ez a 22 km sem lett volna átépítve.

Lásd addig pl. a 49-es vonalat sem tudták megszüntetni,de-ez már poli-dili.

Előzmény: Mad Scientist (18188)
M62-238 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18189

A kapun kívül volt a zárható siklasztósaru amit nem zártak vissza,s így a rakétákkal,bombákkal(nem voltak élesítve) tengelyátszerelt,fedett kocsik "megszaladtak" a kb 20 ezrelékes 2-3 km-es lejtőn,s ebből aztán "nagy balhé volt"(Totya).

Előzmény: gmarc (18186)
Mad Scientist Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18188

"1978-79 mv gyakornokként utaztam ott M43-ason.

Lovasberényig 10,onnan Bicskéig 20 km/h volt az eng.sebesség."

 

 

Épp akartam kérdezni, hogy tulajdonképpen miért állt le a vonalon a személyszállítás?

Akkoriban nem volt semmilyen vonalmegszüntető hullám...

 

Ezek szerint a rossz műszaki állapot miatt? (Ld. 62-es)

 

Vagy ezek a sebességek csak a személyforgalom leállítása után lettek elrendelve?

Előzmény: M62-238 (18176)
Lovrin Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18187

"És valóban, ha az ember csupán a menetrendkönyvet nézi, félrevezető lehet, azt hihetné, hogy 1980 májusáig járt a vonat."

 

Nemrég is előfordult hasonló: A 2007/2008-as menetrendben is ~12 vonalnál ott állt, hogy személyszállítás 2008 március 31-ig lesz. Aztán elhalaztották a bezárást (2009 decemberig).

Előzmény: Törölt nick (18183)
gmarc Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18186

Na, itt a kép:

Előzmény: gmarc (18185)
gmarc Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18185

A kapuig elmentünk, utána őrzött terület.

 

 

Előzmény: M62-238 (18178)
M.T. Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18184

Előkerestem azt a bizonyos menetrendet.

Valóban a 79/80-as menetrendről van szó és nekem is megvan (2 példányban) a kiegészítés.

 

Két vonatpár. Érdekes, hogy az elsőnek pontosan két óra a menetideje, a másiknak 2 óra 35 perc.

Előzmény: Törölt nick (18183)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18183

Nagyon köszönöm az információt.

És valóban, ha az ember csupán a menetrendkönyvet nézi, félrevezető lehet, azt hihetné, hogy 1980 májusáig járt a vonat. Közben meg a frászt!

 

Nem tudom mi történhetett, hogy annyira hirtelen döntöttek (a menetrendkönyv nyomtatáása idején) a személyforgalom leállításáról. Talán valami baleset? Mert nem gondolnám, hogy éppen akkor jöttek rá hirtelen, hogy tönkrement a vasúti pálya...

Előzmény: f_k (18170)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18182

Éppen lentebb írja az olvtárs, hogy a kivonás után is volt az iparvágányon forgalom, amikor Németországból provizorikus hídelemeket vittek vasúton Lovasberénybe. Úgy tudom, ez 1994 körül volt. És utána (1995 körül) is lehetett ott forgalom, mert a 87 felsőbe (Putnok közelébe) a megrogyott híd helyreállításához Lovasberényből vittek hídelemeket, valószínűleg vasúton.

 

Nem tudom vannak-e még tárolva hídelemek, 2002 körül az egyik alföldi városban egy kerékpárút hídját építették német feliratú vasúti provizóriumból, még a sínek is rajta voltak. Azt a provizóriumot közúton szállították.

Előzmény: Törölt nick (18181)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18181

A vágány megvan ma is végig, csak erdő nőtt rajta. A kivonáskor használhatták utoljára.

Előzmény: M62-238 (18178)
saját célú pálya Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18180

Elveszett iparvágány a XV., Késmárk utca 24-28.-ban (Siemens Erőműtechnika, volt Erőkar). A vágány folytatásában két iparvágány még megvan, de láthatóan azokat sem használják.

 

Nyírség IC Creative Commons License 2011.01.23 0 0 18179

Ez meredek lehetett :-) Erre a célra rakétaszállítás volt valami speciális kocsi, vagy a simákat használták?

Előzmény: M62-238 (18178)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!