A semmibe vezetett a vágány már évek óta. A kapcsolat a 26-os út miatt már nagyon régen megszűnt a BC-vel. Igazából már egy-két helyen bele is lophattak a pályába, mert volt hiány benne.
Mivel a konkrét példát, az ott kialakult helyzetet nem ismerem, ezért az általam leírtak csak általános érvényűek (viszont sajnos igazak).
Az biztos, hogy nem ismered. Persze én sem. De ha végignézed a vonal jelenlegi, működő állmásait, akkor láthatod, hogy ezzel a megoldással jutott mindegyiknek feladat (és ok az üzemeltetésre az eddigi formában). A BÉM, a BC és az AES erőmű is kiszolgálható lehetett volna két-két helyről is, de mindenhol megszűnt az egyik irányban a vágány. Így a BÉM csak a repülőtérről (és nem Sajóecsegről), a BC Sajószentpéterről (és nem Kazincbarcikáról), az erőmű pedig Kazincbarcikáról (és nem Sajószentpéterről) szolgálható ki. Sajóecseg pedig elágazás, így ott is van feladat.
"A saru megvan, ottjártunkkor be volt zárva... :)"
Ha nincs fennt vagon akkor semmi értelme,de kb 20 éve "valaki"nem ZÁRTA be,de erről is volt provokációs mende-monda és a "véletlen"kocsimozgatásról is,de ezt hagyjuk,mert már elévült.
A kapun kívül volt a zárható siklasztósaru amit nem zártak vissza,s így a rakétákkal,bombákkal(nem voltak élesítve) tengelyátszerelt,fedett kocsik "megszaladtak" a kb 20 ezrelékes 2-3 km-es lejtőn,s ebből aztán "nagy balhé volt"(Totya).
"És valóban, ha az ember csupán a menetrendkönyvet nézi, félrevezető lehet, azt hihetné, hogy 1980 májusáig járt a vonat."
Nemrég is előfordult hasonló: A 2007/2008-as menetrendben is ~12 vonalnál ott állt, hogy személyszállítás 2008 március 31-ig lesz. Aztán elhalaztották a bezárást (2009 decemberig).
És valóban, ha az ember csupán a menetrendkönyvet nézi, félrevezető lehet, azt hihetné, hogy 1980 májusáig járt a vonat. Közben meg a frászt!
Nem tudom mi történhetett, hogy annyira hirtelen döntöttek (a menetrendkönyv nyomtatáása idején) a személyforgalom leállításáról. Talán valami baleset? Mert nem gondolnám, hogy éppen akkor jöttek rá hirtelen, hogy tönkrement a vasúti pálya...
Éppen lentebb írja az olvtárs, hogy a kivonás után is volt az iparvágányon forgalom, amikor Németországból provizorikus hídelemeket vittek vasúton Lovasberénybe. Úgy tudom, ez 1994 körül volt. És utána (1995 körül) is lehetett ott forgalom, mert a 87 felsőbe (Putnok közelébe) a megrogyott híd helyreállításához Lovasberényből vittek hídelemeket, valószínűleg vasúton.
Nem tudom vannak-e még tárolva hídelemek, 2002 körül az egyik alföldi városban egy kerékpárút hídját építették német feliratú vasúti provizóriumból, még a sínek is rajta voltak. Azt a provizóriumot közúton szállították.
Elveszett iparvágány a XV., Késmárk utca 24-28.-ban (Siemens Erőműtechnika, volt Erőkar). A vágány folytatásában két iparvágány még megvan, de láthatóan azokat sem használják.