Ha Tip-Top folthoz nagyon közel keletkezik lyuk, hogyan lehet elérni, hogy a korábbi folt hátához is maradandóan hozzáragadjon az új folt? Muszáj átfedéssel foltozni. (Vagy kuka?)
Ismét a feltételezések, a szakszervízben való javítás ismét nem kizáró ok (ahogyan a sárvédő hiánya az esőben sárban való biciklizéshez) arra, hogy magamnak ne tudnám megcsinálni.
Szerencsésnek érzem maga, hogy nincs szükségem arra, vagy elmúlt már az-az idő, hogy magamnak javítsam...
Esetleg majd nézz utána bizonyos garanciális feltételeknek is.. hogy tisztábban láss ezen a téren és ne az előítéletek fogalmazódjanak meg benned!
Kifejezetten örülök annak, hogy a mondani valód nagy részét kizárólag csak a feltételezéseidre alapozod.
- sem a széltől, sem az esőtől nem óvom, sem a biciklit sem magam.
- a kocaság és a használat a legkevésbé sárvédő függő, soha egyetlen egy biciklimen sem volt sárvédő
- tudom milyen érzés amikor a bicikli felvágja a vizet és az erdei útról a sarat (20 éve MTB tulajdonos voltam március végeig)
- ismerem milyen amikor beterít egy autó vízzel
- ismerem milyen egy erdei úton a sárban fetrengni a szemüvegen nem kilátni.
Ha nem tudsz előítéletek és feltételezések nélkül kommunikálni, inkább ne írj semmit, főleg ne személyeskedj és ne illess különböző jelzőkkel senkit. (koca)
Igazad van 13 évesen nem lesz nálam, remélem már 6-8 évesen sem, mert akkor eljön az-az idő amikor jobban megéri újat venni.
Remélem nem jutok el arra a szintre, hogy egy flakon akciós 330 Ft-os étolaj leheljen életet a bringámba. :-)
A kerékpár ápolás nem a kerékpár korának és a tulajdonos életkorának függvénye, több éves bringáimat is ugyan ilyen gondossággal ápoltam,
szakszervizben javíttattam soha nem kendácsoltam otthon.
13 éves múltban és napjainkban ne hasonlítgassunk össze árakat, a korának megfelelő 26"-os hasonló felszereletségű Trek MTB is kb. negyed ennyibe került mint a képen látható Kellys.
Ahogyan egy kilogramm kenyér is kb ugyan ennyivel volt olcsóbb. Attól még lehet gondos gazdája valaki és nem büszkélkedik vele, hogy konyhai maradékkal eteti a bringáját mint a malacot!
Ha valóban használod a bicajt, nem csak nézegeted, egy flakon (150-200 ml) olaj, nehezen tart ki évekig.
Zsír helyett a láncot kellene olajozni vele, majd jól áttörölgetni, hogy csak szemek közepe legyen kenve.
Illetve a váltók, forgó és csúszó pontjaihoz cseppenként.
A leghelyesebb az lenne ha orvosi injekciós fecskendőre, ipari adagoló tű (ami nem hegyes) lenne felhelyezve és azzal lenne olajozva minden kenést igényló alkatrész.
Ahogy lentebb írtam, az étolaj egy átmeneti megoldás, a káros hatása vált most pillanatnyi előnyére. Hosszútávon nagy kárt fog tenni, bár ebben már kételkedem, mert egy ilyen "jó gazda" mellett már az étolaj ezen a téren nem sokat fog dobni a latba....
Ebben a topikban közel szélmalomharc az étolaj használatáról a fórumozók meggyőzése.
2,5 hónapos a bicaj, így néz ki egy kerékpár mosás, az ecset kétszer annyiba került mint az olaj amit sajnálsz megvenni.
Hová kéne zsírt és étolajat kennem, hogy sokáig kiszolgáljon????
Én szeretem látni a szegmenseken, magamhoz képest hogy mentem, vagy hogy az aktuális versenyen hogy mentek a menők, ez nem lesz az ingyenes verzióban. Havi 1900 forint körüli összegre jön ki az éves díj, ez belefér.
Sok "ismerősöm" fizetős Strava használó, de ők versenyszerűen bringáznak. Én nem.
Wattmérőm sincs, pulzusmérőm sincs - minek.
Az jó, hogy vissza tudom nézni egy-egy túrámat és tervezni tudom a következőket. Az is jó, hogy látom, mások merre jártak, milyen gyorsak, stb. Ha egyszer csak fizetős verzió lesz, erősen elgondolkodom a maradáson.
annyira nem vágtak földhöz az elvett cuccok, egyedül a log hiányzik, de elvagyok nélküle. én biztos nem fogok fizetni. alkatrész kopást, meg táv/magasság,idő amit én nézek. amíg ez ingyenes, addig használom.
Sütőiparban minden felületet általában gépeken, amit tészta ér, étolajjal kennek.
Ezekre a felületekre a folytonos használat miatt nem rakódnak le a "felbomlott" étolaj származékok
de a gép más felületeire igen. Pár óra vagy nap alatt (főleg liszt porral keveredve) olyan a festékbe beivódott réteg alakul ki amit szinte csak úgy lehet eltávolítani a gép felületéről ha spaklival kaparva megsértjük az eredeti festék réteget is.
Üzemi sterimob sem viszi le róla.
Most szerencse a szerencsétlenségben, hogy a kopott alkatrészek felületét ez a berakódott származék egészítette ki, azért érzi úgy, hogy jót tett vele.
Kb. olyan mint a szódabikarbónás, pillanatragasztós nepper trükk letört, hiányos műanyag felületek pótlására.
Az ő esetében ez 3.6 "pont" nem jó de nem is tragikus.
Ha csak rajtam múlna ezek a szemfényvesztő hátsóteleszkópos kerékpárok nem kerültek volna kereskedelmi forgalomba.
"A néhány csepp étolaj azóta is érezteti áldásos hatását....."
Hát Te aztán nem vagy könnyű eset. Szerezz mondjuk 1 műanyag lapot, kenj rá 1 kis étolajat, és nézd meg mi lesz belőle 1 kis idő múlva. Ugyanezt művelted a kerékpároddal is.
Épp ez a rossz tulajdonsága tett jót ezzel a szétkopott alkatrésszel.
Valószínűleg nem a kenőhatása tett jót a csapágynak, hanem a megszilárdult olaj tett jót a csapágy körüli kopásnak.
Ez az én olvasatomban már a minden mindegy kategória ami ugyan "igazi jót nem" de rosszat sem tett már...
Én mondjuk ezeket a "teljes teleszkópos szemfényvesztéseket" gyereknek sem mertem megvenni.
Olyanra is emlékszem amiben ugyan hátsó rugózás volt, első viszont nem...
Ez az én szememben a teljesen fölösleges kategória, amivel több a nyűg mint az előnye amit a látványon kívül hordozhat magában egy ilyen silány hátsó rugózás.