Üdv mindenkinek!
 
Hamarosan én is Tata tulaj leszek.
A kezdetek óta nyomon követtem ennek a tipusnak a sorsát,még árulni is szerettem volna az elején,de nem volt nagy érdeklődés iránta.
Ez olyanoknak való,akik szeretik a kihívást,és nem a szervízbe rohangálnak egyből,és tudják mit hogyan lehet megjavítani.
Strapabíró jó kis munkagép ez,persze a xenonnal már villantani is lehet,de az olcsósága az egyik fő erénye.
Lehet kapni lepukkant csodagépeket olcsóért,de ezek azért tudnak meglepetést okozni az alkatrész pótlásánál!
De nem fényezni akaram a Tatát,mindenki azt vesz magának amit akar,vagy amit tud!
 
Egyébként a jó gondos kezek-gazdák,valóban sokat érnek,egy viszonylag rövíd futással is ki lehet nyírni bármelyik gépet.
És itt mindjárt szeretnék megosztani egy tapsztalatot,amit sokan nem tudnak,pedig elég egyszerű.
Sokat javítottam Subarukat,versenyeztem is vele,még a hős korban,abban az időben ez volt az elsők között,ami személyautókban összkerék hajtást használt.
Tévedés,hogy az Audi volt az első,már javában mentek a Subaruk nyolcvan körül,amikor beharangozták a quatrót.
De a lényeg:
Ezek a régi járgányok,és a terepjárók nagy része kapcsolható 4x4-es ez azt jelenti,hogy nincs harmadik difi benne.
Ezért nagyon fontos a tengelyek egyforma forgási sebessége,és sokan nem gondolnak egy apró dologra,ami mindig is gondot szokott okozni.
A hajtott kerekek ugyanis jobban meg tudnak kopni,így csökken a kerületük,magyarán gyorsabban forognak.Nem kell sok hozzá miliméterekről van szó!
Így amikor kapcsolni akarjuk a 4x4-et nehezen veszi,és csak tolatva lehet kivenni.
Ezért fontos és elengedhetetlen,hogy a kapcsolható 4x4-nél,mindig egyforma legyen a méret,és ha egyforma,akkor is cserélgetni kell a hajtott-nem hajtott kerekeket,hogy egyformán kopjon.
Így lehet megelőzni a felesleges feszületet,és kopást a hajtásláncban.
Elnézést,ha kicsit hosszú voltam.
A Tatához visszatérve,alakított már át valaki 4x4-re hátsó hajtásút?
Mert én szeretném megcsinálni,szimplafülkés összkerekest szeretnék,rövid tengelytávval és gondoltam megcsinálnám.
Jó pár dologra lenne szükségem,lehet,hogy egy másik törött autóval jobban jönnék ki.
Ha esetleg tud valaki első hajtást,vagy forrást,az kérem jelezze!
A Bajai bontóval beszéltem,úgy 200ezer körül számoltuk ki a motyókat.
Előre is köszi,ha valaki tud segíteni!