Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

loadbeta Creative Commons License 2013.11.26 0 0 1040

A facebookon is van tata telcoline csoport. Aki gondolja?

Miska-Maska Creative Commons License 2013.11.25 0 0 1039

Sziasztok!

 

1,5 hónapja vettem a masinámat,pár apró hibával ami nem volt eltitkolva.Mostanra összejött a pénzem az alkatrészekre és egy új akksira is valamint a paledog által javasolt gumikra is :)

A hiba lista:

jobb eleje: alsó és felső talpas

jobb hátulja: féltengely szimmering és függő stabil (na erről lövésem sincs hogy micsoda)

kormánymű: elől a hosszú keresztben lévő összekötő és a kormány kardánkereszt

Megbízható szervízben nézték át,ennyi hibáját találták.

Egy hosszú kormányösszekötőm van tartalékban de felújjításra szorul.Érdemes felújjíttatni vagy vegyek újat helyette?

Kérdésem az lenne hogy hová forduljak alkatrész ügyben?Esetleg ha valakinek otthon elfekvőben van cucca azt szívesen átveszem!

paledog Creative Commons License 2013.11.24 0 0 1038

Örülök, hogy végre ketyeg a vas. Tudod már melyik munkahenger a ludas?

Szimering csak kecskeméten lesz :( Pucoltasd ki a difi szuszogót is.

 

Előzmény: Borisz1989 (1035)
paledog Creative Commons License 2013.11.24 0 0 1037

Még mindig nincs feltöltve :(

Előzmény: Borisz1989 (1036)
Borisz1989 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 1036

Hogy áll a web áruház ?

 

Borisz1989 Creative Commons License 2013.11.23 0 0 1035

Jelentés Vezérről...

 

A motor kész. Nagyon szépen ketyeg. Hengerfejtömítés cser megoldotta, valamint sikba lett csiszolva és az előtöltésnél is volt valami gondja de az is fasza lett. Következnek a rossz és rosszabb hírek.... A kuplunk karmantyúval megoldódik. A tolatólámpa is kész lesz. A nagyobb gondom még vele (remélem ez lesz egy darabig az utolsó) hogy a bal hátsó keréknél a féknél volt olaj. Gondoltam, hogy csak a féknek van egy kis gondja. De sajnos kiderült a féltengelyel van gond. A szerelő szerint csak komplett csere a megoldás. Valószínüleg Kecskeméten egy szimering cserével meg tudják oldani.

paledog Creative Commons License 2013.11.19 0 0 1034

Szia. Nekem van hídpárom (keveset futott) elsőkardánom terepváltóm meg pár apróság is sokmindenem ami nem jut eszembe. A bonyolult elektromos öszkerékkapcsolást meg ki lehet iktatni örökös manuálisra. Szerintem meg tudunk egyezni. Kopó új alkatrészeket is tudok szerezni ami ehez jár. Ha gondolod keress meg. 06 hetven 301 hatvanhat 55

Előzmény: barkacslo (1032)
loadbeta Creative Commons License 2013.11.18 0 0 1033

Heló én már alakítottam át 4x2-est 4x4-re. van egy kis buktató benne. De nem vészes. 06hetven33hetven kettő 3öt egy a számom.

barkacslo Creative Commons License 2013.11.18 0 0 1032

Üdv mindenkinek!

 

Hamarosan én is Tata tulaj leszek.

A kezdetek óta nyomon követtem ennek a tipusnak a sorsát,még árulni is szerettem volna az elején,de nem volt nagy érdeklődés iránta.

Ez olyanoknak való,akik szeretik a kihívást,és nem a szervízbe rohangálnak egyből,és tudják mit hogyan lehet megjavítani.

Strapabíró jó kis munkagép ez,persze a xenonnal már villantani is lehet,de az olcsósága az egyik fő erénye.

Lehet kapni lepukkant csodagépeket olcsóért,de ezek azért tudnak meglepetést okozni az alkatrész pótlásánál!

De nem fényezni akaram a Tatát,mindenki azt vesz magának amit akar,vagy amit tud!

 

Egyébként a jó gondos kezek-gazdák,valóban sokat érnek,egy viszonylag rövíd futással is ki lehet nyírni bármelyik gépet.

És itt mindjárt szeretnék megosztani egy tapsztalatot,amit sokan nem tudnak,pedig elég egyszerű.

Sokat javítottam Subarukat,versenyeztem is vele,még a hős korban,abban az időben ez volt az elsők között,ami személyautókban összkerék hajtást használt.

Tévedés,hogy az Audi volt az első,már javában mentek a Subaruk nyolcvan körül,amikor beharangozták a quatrót.

De a lényeg:

Ezek a régi járgányok,és a terepjárók nagy része kapcsolható 4x4-es ez azt jelenti,hogy nincs harmadik difi benne.

Ezért nagyon fontos a tengelyek egyforma forgási sebessége,és sokan nem gondolnak egy apró dologra,ami mindig is gondot szokott okozni.

A hajtott kerekek ugyanis jobban meg tudnak kopni,így csökken a kerületük,magyarán gyorsabban forognak.Nem kell sok hozzá miliméterekről van szó!

Így amikor kapcsolni akarjuk a 4x4-et nehezen veszi,és csak tolatva lehet kivenni.

Ezért fontos és elengedhetetlen,hogy a kapcsolható 4x4-nél,mindig egyforma legyen a méret,és ha egyforma,akkor is cserélgetni kell a hajtott-nem hajtott kerekeket,hogy egyformán kopjon.

Így lehet megelőzni a felesleges feszületet,és kopást a hajtásláncban.

Elnézést,ha kicsit hosszú voltam.

A Tatához visszatérve,alakított már át valaki 4x4-re hátsó hajtásút?

Mert én szeretném megcsinálni,szimplafülkés összkerekest szeretnék,rövid tengelytávval és gondoltam megcsinálnám.

Jó pár dologra lenne szükségem,lehet,hogy egy másik törött autóval jobban jönnék ki.

Ha esetleg tud valaki első hajtást,vagy forrást,az kérem jelezze!

A Bajai bontóval beszéltem,úgy 200ezer körül számoltuk ki a motyókat.

Előre is köszi,ha valaki tud segíteni!

paledog Creative Commons License 2013.11.14 0 0 1031
Előzmény: mudra ferenc (1026)
paledog Creative Commons License 2013.11.11 0 0 1030

Én is meglepődtem, hogy bekerült az írásom. Egy haver szólt, hogy benne van. Nem gondoltam, hogy valaha is benne lesz, de jó volt itt látni.

Előzmény: koaa85 (1027)
paledog Creative Commons License 2013.11.11 0 0 1029

Az első 5 km olyant mint a szekéren. Megtökösödik  gumi. Beszéltem uazosokkal azt mondták ez ilyen.

 

Már nem zavar ha fikázzák az autómat. Csajok a háttérben kaszálnak, ha megtaláltad szólj :)

Az enyémet a harci sebek miatt rágja a rozsdaatka. Tavaszig összeszedek mindent hogy felépítsek egy alváz, üreg és illesztésvédelmet. Aztán átfújom az egészet matt zöldre. Egyszerre akarom ha már lebontok róla mindent. Addig marad ilyen kis csufosan.

Előzmény: koaa85 (1028)
koaa85 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 1028

Tényleg az uaz gumival mi volt a gond aszfalton, hangos volt rázott? Pont azon agyaltam hogy ha sikerül meglépni egy kis kaszni emelést, hogy elférne e az uaz gumi mert az nekem nettó 6 cm hasmagasság emelkedést eredményezne és vagy 15 km/h gyorsulást aazonos fordulaton. Mondjuk a félterepet venném, nem a medvetalpast.

 

Mert az ugye 210/90 es, még kicsivel bagyobb is mint a 235/70 es csak keskenyebb. A 235 ös az enyémről kilógna szerintem mert nincsennek műanyag szélesítések a sárvédőn. 

Előzmény: paledog (1025)
koaa85 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 1027

Na most benne vagy a heti mertésben. :D Azért a fotózás kedvéért szerezhettél volna egy miniszoknyás hölgyeményt, mert így a skoda handicap es :D 

 

A sok értelmes komment, kishazánkban mindenkinek van olyan haverja akinek a bátya anyósának az öcse a jolán, és annak vót egy tatája, ami fos, és szar, és amikor eladták négy falu gyűlt össze akkora buli vót :D Szóval nem kell ide ilyen importőr, itt vannak a jó kis magyar emberek is. 

 

Nekem a fantáziám is kevés hogy mit kapnak ezek az autók, hogy ennyi bajuk van. Nem vagyok a karbantartók mintaképe, a kilóméterállás majdnem felét földúton tettem meg tárcsázott földön, tarlón és akkor is teherrel, csakis 5 mázsa felett és a 11 mázsa is előfordul, és nem rohad, nem törik a laprugó, de még csak nem is ült le, semmi. Az alját minden évben alapozóig csiszolom, a sok gazzal meg a tarlóval, eddig kétszer festettem le de rozsda semmi. A tank betöltő csöve volt egy kicsit rozsdás de kivettem lecsiszoltam alapoztam és csá, ja meg elöl az első lökhárító széleit tartó két lemez konzol. Ezek mind komoly teherhordó elemek szóval, ja és tíz év alatt. Az alvázon valami fehér alapozó van, gyári, de annak még nem sikerült lekopnia sehonann, és nincs is semmi rozsda. Még a hátsó lámpával se volt problémám. 

 

Ez kilencvenes évek eleji technika, az akkori japánokat bőven hozza, az újakat meg nyilván nem. A környékünkön már egy japán pickup sincs abból az időből, de két tata igen amik bőven túl vannak a pár száz ezer kilóméteren és mennek. Az enyém azokhoz képest fiatalka...

 

Előzmény: paledog (1025)
mudra ferenc Creative Commons License 2013.11.10 0 0 1026

Valaki tud henger fejet?

 

paledog Creative Commons License 2013.11.03 0 0 1025

Először azt hittem xenon de nem

paledog Creative Commons License 2013.11.03 0 0 1024

Találtam még :)

paledog Creative Commons License 2013.11.03 0 0 1023

Na ez esembe sem jutott. :)

Előzmény: koaa85 (1022)
koaa85 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 1022

 

Így e és akkor csak szemben áll a forgalommal, de minden a helyén. :D

Előzmény: paledog (1014)
koaa85 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 1021

Kár érte, pedig szerintem sokkal jobb konstrukció, mint ez a torziós megoldás. A három lityis szívódízel is kéne, az az igazi munkagép, plussz egy váltó és kész is a traktor. :D

Előzmény: paledog (1020)
paledog Creative Commons License 2013.11.02 0 0 1020
A képen EU rendszám van a gépen. Csak azt nem tudom hol van az unióban jobb kormány. Videót sajna telorol nem tudom megnézi. Sierraba nem volt első laprugós kivitel, csak telcoban de az is csak 3000 ccm 65 le. Rövid fulkésben. Csak ázsiai piacra.
Előzmény: koaa85 (1018)
koaa85 Creative Commons License 2013.11.02 0 0 1019

Előzmény: koaa85 (1018)
koaa85 Creative Commons License 2013.11.02 0 0 1018

Gyártanak ezek kintre merevhidas első laprugós verziókat is csak ide európába cifrázták meg a dolgokat. És a jobb kormány is azt sejteti hogy hazai pályán mozog.

 

 

Ezen a vieón is látszk 1:37 nél hogy az első futómú laprugós merevhidas, igaz csak 4x2 de onnan már kis lépés a 4x4.

 

Szerintem ez sokkal jobb egyszerűbb és strapabíróbb megoldás, kár hogy ide nem ilyeneket hoztak. A régi hiluxok közül is az a legjobb konstrukció ami még elöl is merev hidas.

Előzmény: paledog (1017)
paledog Creative Commons License 2013.11.02 0 0 1017

Szerintem jeep hidak vannak alatta. Ezeket a legkönnyebb alá rakni. Jobbkormányos a kicsike ugyhogy szerintem a motor a régi vagyis nem eképzelhetetlen, de a cooler hütő helye márnekem is mást sejtet.

Előzmény: koaa85 (1016)
koaa85 Creative Commons License 2013.11.02 0 0 1016

Ez a body kit is kapható lesz a webshopban? :D Jól látom hogy merev híd van alatta elöl, és nem a 483 as motor van benne a beszívó nyílás alapján?

Előzmény: paledog (1014)
koaa85 Creative Commons License 2013.11.02 0 0 1015

Ahoy!

 

Nagy küzdő a Vezér, nem úgy van az hogy csak úgy tönkre megy :) És legalább friss ropogós tömítés lesz benne, ha a keret engedi és nem mostanság lett cserélve én vezérmű szíjat is cserélnék, és akkor pár évig gond nélkül ketyeg. 

Előzmény: Borisz1989 (1012)
paledog Creative Commons License 2013.11.02 0 0 1014

Miket nem csinálnak?

paledog Creative Commons License 2013.11.02 0 0 1013

Végre valami jobb hír:)

Előzmény: Borisz1989 (1012)
Borisz1989 Creative Commons License 2013.11.01 0 0 1012

Sziasztok!

 

Na megvan az eredmény. Megnyomatták a hengerfejet. Azt mondták nincs nagy gond. A tömítés cserére szorul + valami kamra van megsérülve, de azt mondták, hogy az minden gond nélkül javítható. 

paledog Creative Commons License 2013.10.29 0 0 1011
Arról lekestel mert én néztem meg elsőnek :) Üres az oldal úgy értve h nincsenek még cikkek. Amint lehet benne mazsolazni, nem leszek fukar megosztom veletek.
Előzmény: Borisz1989 (1010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!