Kicsit pontosítanék: az egytengelyes lcsgt-knél. A kettő, vagy háromtengelyes légcsavaros gázturbináknál már viszonylag egyszerűbb megoldani a gyors fordulatszámváltást és az állandó nyomatékot, mind az egytengelyeseknél.
Voltam HA-MOI látogatóba márc. 12-én, épp a fékszárnyat vakargatták seprűnyélre kötözött drótkefével.... brrr... Állítólag diszkó lesz nemsokára ott, újrafestik a gépet. El tudom képzelni... Készítettem képeket is.
Jól tudod. Légcsavaros gázturbinás hajtóműveknél ez a bevett megoldás. Ezért hívják őket állandó fordulatszámú légcsavaroknak. Az Il-18-as légcsavarja 1075 f/min fordulatszámon üzemelt. A lapátok beállítási szöge 0-83,5 fokos tartományban változott.
Anno a Hiradóban volt róla rövidfilm, Edelényi Gábor készítette. Tréleren vitték, leszerelt szárnyakkal. Féltve őrzöm a vhs kazettát... még a Pápára átrepülés is rajta van, meg előtte a gyakorlókörök bentről.. Be kéne digitalizálni hozzáértő szakembernek, oszt mindenki örülhetne :)
Szerintem azért nem lehet bemenni az MOA-ba, mert a sok barbár 2 nap alatt szétrombolna benne mindent :-( Ellop, kicsavar, betör, elhajlít mindent. Jól teszik, hogy nem engedik be a csürhét, még ha ezáltal én sem nézhetem meg...