Keresés

Részletes keresés

M40 120 Creative Commons License 2004.12.27 0 0 126
Szvsz a 90-es évek elején, közepén kellett volna meglépni a gyárbezárások idején, egész szép kis flottát lehetett volna összevásárolni a vashulladék áránál olcsóbban, de ezeket sajna azóta szétvágták. Én is tudtam volna eladó A21-et 2db-ot, amit azóta már kohósítottak.
Előzmény: uzsgyiremot (92)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 125

 

Örülnék, ha tudnál Te is küldeni képeket iparos mozdonyokról. De ha nem tudsz, az sem baj. Várom a levélcímed.

 

H B

Előzmény: tom sawyer (123)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 124

 

Próbálom közben keresgélni a kisebb képeket.Itt van pár fotó a szabadegyházi Hungrana szeszgyárból. Ide nem lehet bejutni, szerencsére az egyik osztálytársam szülei itt dolgoztak:(A26 037 és A29 010)

 

 

 

 

tom sawyer Creative Commons License 2004.12.27 0 0 123

Ok.Csereanyagot küldjek?

 

A Beremend nálam is régi ügy de nem tudtam még rászánni magam.Az a helyzet, hogy rohadt messze ven tőlünk(Miskolc mellől).Esetleg össze szervezkedhetünk jövőre.

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 122

 

Már ő is a múlté...

 

A21 075, 2003 őszén, a felvétel készítésekor még a Vasjárműben dolgozott:

tom sawyer Creative Commons License 2004.12.27 0 0 121

Nekem csak nagy könyörgések árán sikerült leszervezni a bejutást.Az a gond, hogy igazából az Ikarus-ipari parkhoz tartozik és nem a gyárhoz.Jövőre ismét szeretném egy kicsit átbogarászni valamint felmenni a vezetőállásra mert amikor én voltam be volt zárva, négyszögkulcs meg nem volt nálam.

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 120

 

Írd meg mailben a címed, és megy a CD. Beremenden kell lennie gépnek, a CD-n és a korábban beírt webcímeken is találsz képeket. Beremendre én is szívesen mennék. Terveztem most nyárra, de nem jött össze.

 

H B

Előzmény: tom sawyer (118)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 119

 

A29 021: Úgy 5 éve nem idították be, de állítólag üzemképes. Gondoltak már arra, hogy ismét üzembe helyezik, és ellátják vele a fehérvári konténerterminált, és a gáztelepet, de úgy látszik a felek nem tudtak megegyezni...

 

Ilyen festésben csak A21 022-t láttam Ácson. Azóta ez a gép Petőfibányára került. Talán még a dunaújvárosi Dunapackban dolgozó Dácsia is ilyen sárga, jó volna egyszer megnézni. Tud róla valaki valamit?

 

A29 021 egyébként még mindig bent áll az Ikarus udvarán, engem 2003 nyarán az őrök minden gond nélkül beengedtek.Egész jó állapotban van. Annak idején én becsuktam a géptérajtóit, de úgy láttam, mostanra megint nyitva vannak.

 

H B

tom sawyer Creative Commons License 2004.12.27 0 0 118

Engem igencsak érdekelne a képes cd.Esetleg tudok küldeni üreset vagy olyat amin az én képeim vannak(igaz én leginkább gépezetes képeket készítek de van egy pár egész mozdonyt ábrázoló képem is).

 

Más:

A közeljövőben szeretném folytatni a tár.hu-n a mozdonyszerkezettannal foglalkozó galériám bővítését.Szeretnék ismertetni egy pár iparvasúti tipust is pl. A26 vagy a Pielstick-bobo.Lehet-e jogi akadálya az olyan képek közzé tételének amin az egész gép látható ill olvasható a pályaszám vagy a tulajdonos neve?Itt leginkább az érdekel ha külön engedéllyel lett a mozdony fényképezve ipartelepen belül.

 

A beremendi cementgyárban üzemelő Bobo és dácsia meg van még(jövőre mindenképp szeretnék oda bejutni)?

Előzmény: uzsgyiremot (108)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 117

Találtam még egy jó sötét képet A29 004-ről. Épp festés után fényképeztem Fehérváron 2003 őszén:

 

 

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 116

 

Az előbb akartam felrakni egy képet A21 009-ről, de túl nagy, nem engedi. Mit lehet ilyenkor tenni?

 

Addig is A25 073 Szombathely 2003 ősz:

 

H B

tom sawyer Creative Commons License 2004.12.27 0 0 115

Ezt kéne meg venni.A kedvencem:-)

 

 

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 114

 

Juhé!!!!!!!!

 

A lemaradt A29 001:

 

 

H B

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 113

Köszi!

 

Próbaképp a mosonmagyaróvári Vogel gyár mozdonya. Helyben született A21 002-ből:

[image1]

scsabi Creative Commons License 2004.12.27 0 0 112
A bekszlessek vmi ezoterikus okból lemaradtak.
Előzmény: scsabi (111)
scsabi Creative Commons License 2004.12.27 0 0 111
Az A26,013 nem a miénk, csak kölcsönben volt nálunk amíg a 066-os motorja felújult (pillanatnyilag csak tároljuk). A tulaj (az általad fel nem tüntetett komáromi Lokszer Kft) árulja, én csak szivességből ügynökölök vele. Az árát sem tudom.

A képbeillesztés úgy megy, hogy az "Új kép" sorban a saját gépeden lévő kép elérési útját beírod az első ablakba (pl. C:Documents and SettingsSzabó CsabaDokumentumokKépekjárműképekA26_013066.jpg formában),
majd a "Feltölt" gombbal felnyomod az Indexre (ekkor a böngészőablak frissül, a képtől balra megjelenik a képbeszúráshoz szüks. UBB-kód (szögjetes zárójelben pl. image1).
Ezt a kódot kell (szögletes zárójelekkel együtt) a hozzászólás szövegébe, a kívánt helyre beszúrni.

Interneten lévő képnek a linkjét kell megadni az új link sorban.
Előzmény: uzsgyiremot (108)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 110

 

Hali!

 

Ha valaki volna oly kedves, és elárulná, hogy kell, (tekintettel arra hogy kezdő vagyok) tennék föl ide szép iparvasutas képeket.

 

Nem hiszem, hogy jó ötlet volna, ha magamtól kezdeném el kitalálgatni, aztán kerülgethetnétek a sok üres hozzászólást meg piros ikszet.

 

H B

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 109

 

Ez az, látod, talán ezért nem vágok bele egyedül.

Többen nyilván több ötletünk lenne, remélhetőleg nem n+1 féle. A kettőt érzésem szerint össze lehet kötni, beszerezhetünk talán úgy egy mozdonyt, hogy kielégítjük közös hobbinkat, és pénzt keresünk vele.

Nekem nem az a célom, hogy ezzel meggazdagodjak, és a nyereséget helyezzem a vasút elé, de nem is az, hogy kell egy mozdony, a többiek pénze meg nem számít, aztán mikor van egy gépünk, megunom, és otthagyom az egészet.

 

Első lépés az volt, hogy megalakult ez a topic, hasonló érdeklődésű emberek találkozóhelye.

 

Második, hogy megbeszéljük a dolgokat, kinek mi az ötlete.

 

Harmadik: Levonjuk a következtetéseket, és az ésszerűség határán belül cselekszünk.

 

H B

Előzmény: Törölt nick (107)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 108

 

Szeretném külön hozzászólásban írni, hogy van nekem egy fényképgyűjteményem iparos mozdonyokról. Jó sok képet én készítettem, majdnem az egész Dunántúl megvan.

 

Sok kép másoktól származik, egyszerűen lefényképezve a papírképek, lévén nincs szkennerem. Mások képeivel nem szeretnék semmiféle előnyt kovácsolni, ez nem szép dolog, de az összes iparos gépről csak így lehet fotókat szerezni.

 

A Magyarországon üzemelő és üzemelt több száz iparos gép kb 70% -áról van képem, és ezt szívesen megosztom minden érdeklődővel. A CD-t el tudom küldeni postán, sok mindenkinek adtam már belőle. Akit érdekel, küldjön egy mailt, és postázom az utó-karácsonyi ajándékot.

 

H B

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 107
Pedig, ha pénzt akar bárki látni ebből, akkor egy minden hájjal megkent vállalkozó kell a dologba. A lelkesedés kevés, abból nem lesz pénz. Először is ketté kéne választani, EGY mozdony kell hobbiból, vagy egy mozdony kell egy vállalkozás elindulásához!
Előzmény: uzsgyiremot (106)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 106

 

Matiz!

 

Milyen mozdonyt árulnak Scsabiék? A keletis A26-ost? Megtudhatnám mennyiért?

Egyébként a legjobb, amit adhatsz, az a lelkesedés, ez manapság elég nagy hiánycikk. Pedig erre épül az egész kapitalizmus :-)

 

Kíváncsi vagyok arra is, hogy hol vannak még elhagyott mozdonyok. Egyébként engem mint hobbi érdekel legfőképpen az iparvasút, nem egy minden hájjal megkent vállalkozó vagyok, aki még egy bőrt le akar húzni a vasútról. :-)

 

A mozdonyt olyan cégnek is bérbe lehetne adni, ahol biztosított a személyzet.

 

A vizsgáztatásért, szállításért bizony fizetni kell. Székesfehérváron a fűtőházban is javítanak külsős gépeket. Ott hallottam, hogy ötvenezer forintért vitték le annak idején A29 037-et és A28 016-018-at Fehérvárról Kanizsára. Persze csak hallottam, nem biztos.

 

Lássuk ki foglalkozik Magyarországon iparvasúti mozdonyokkal: (Nem tudom, neveket illik írni?)

 

Egy vállalkozó Győrben.

Egy másik Tatabányán.

Bobó Kft Miskolcon.

Nagykanizsa, Sv, Sm, Vasjármű, és a legtöbb Máv fűtőház, de szerintem ez az utolsó sor csak javít.

 

H B

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 105
Engem azért hoz lelkesedésbe ez a dolog mert, már gondolkoztam azon, hogy miképpen lehetne valam iilyesmibe belevágni. Hmmmmmm vannak kételyeim, de ötleteim is. S ha a magam gempáját kockáztatnám akkor senki nem is mondhatna semmit ha buknék!
Előzmény: uzsgyiremot (104)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 104

 

Srácok, nyugalom!

 

Nehéz dolog venni egy mozdonyt, esetleg felújítani, tárolni, reklámozni, nyereségesen üzemeltetni. Pont ezért nem üzletel mozdonyokkal, csak kevés ember.

 

Nem is az üzletelésen van a hangsúly, hanem azon, hogy én lennék a világ legboldogabb embere, ha sikerülne egy halálraítélt mozdonyt megmenteni, esetleg nullszaldósan üzemeltetni.

 

Kicsit irigylem Marslakóékat, és a Nohab GM alapítványt, és tisztelem őket, mert próbálnak egy gépet megmenteni, ami még sokaknak fog örömet okozni.Szerintem sikerük is lesz.

 

Egyébként még eszembe jutott, amit áprilisban hallottam a Dunaferr túrán. Egy ekkora hatalmas költségvetésű cég megvette a TVK eladó  A21-esét, csak azért, mert a Zetorokat drágább üzemeltetni. Nem is olyan halott terület ez.

 

Gondolkoztam a tároláson is.

Sok cég telephelyére vezet iparvágány, amit nem használnak. Sajnos rengeteg ilyen hely van... Sok telepet még őriznek is. Talán ki lehet lőni egy olyat, ahol elférne egy magányos mozdony.

Hátrány: A telepnek ez kockázat volna , estleg a mozdony miatt betör valaki,stb... De nem zavarják ám el mindenhonnan a lelkes vasútbarátokat!

 

Egyébként annak is örülök, hogy van kivel erről beszélgetni, már ezért megéri.

És ez még pénzbe sem kerül.

 

H B

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 103

Milyen marha vagyok, legalább az adataidat nézném meg mielőtt belédkötök. De a véleményed tényleg érdekel.

Előzmény: Törölt nick (101)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 102
Sajna én maximum "elhagyott" mozdonyok lelőhelyével szolgálhatok, és konkrét esetben anyagi támogatással, nameg egy jó adag lelkesedéssel.
A többi részéhez, mint a mellékelt ábra nem értek - lévén nincs semmilyen vasúti végzettségem.
Szóval, ezek a dolgok adottak, lássuk lesz-e topicmozdonyunk :)
Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 101

Igen ebben a témában (is) nyeretlen kétéves vagyok.  Tudom mi hogyan működik, de ilyen még nem működik, az ötlet szerintem nem rossz. Ettől még lehet az.

 

A kérdőjelek azt jelentik, hogy szép volt amit írtál de nem értem a lényegét, mert nem írtad le az aggodalmaidat csak sugalltál valamit. Ha gondolod jöhet priviben!

Előzmény: Vendégsín (99)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 100

Nyugalom.

A dolog biztosan nem halálra ítélt.

 

S vannak olyan helyek ahol tárolhatnánk a gépet, gépeket. Egyet biztosan tudok.

 

Itt az a kérdés, tudjuk-e a masinát (masinákat) úgy karbantartani, hogy tőlünk rendeljenek gépet. S ha igen akkor lesz-e rajta hasznunk? Csak bérbe adhatnánk, vagy szervezhetnénk esetleg mást is vele? Egy A29-es már sok mindenre jó, Nohab anyagolás kiváltására aligha. De időszakos tolatási munkák kielégítésére igen.

Előzmény: Törölt nick (97)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.27 0 0 99
Nyeretlen két éves vagy? Tudhatnád, mi hogyan működik.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 98
De lehet, hogy arra gondolt, hogy nem mind nosztalgia ami annak látszik, és nem mind azért került oda, mert nincs másik....lenne másik gép az M61-esek helyett bőven, gondoljunk csak az A62-esekre akár, vagy a dombovári ipari M40-esre, csak aki eldönti, melyik gép kell az adott munkára, annak mondjuk van egy M61-ese kéznél ócsóé.
Túl sokszor láttam az összeesküvés-elmélet c filmet assszem...megyek a kis bogyókat bevenni.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 97
Igazából attól tartok, hogy úgysem lesz ebből sem semmi. A pénz a "legkevesebb", mert szvsz 3-4 százezret páran össze tudunk dobni, de
-attól még nem lesz fedél a gép felett
-attól még nincs rá személyzet
-a vizsgái és üzemeltetésének költsége még nincs meg

Sajnos nem találtuk fel a spanyolviaszt, ha ekkora biznisz lenne, Scsabiék sem árulnák a tolatót hanem bérbe adnák.
Ha tényleg konkrét az ajánlat, akkor az ő gépük néz ki az eddigi kínálatból a legjobban. Vegyük meg, és ha elromlik a másik gépük, majd jól bérbe adjuk nekik :) :) :) :) :)

Előzmény: Vendégsín (95)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!