Remélem, nem jutunk el odáig, hogy a kompresszort szét kelljen szedni, de ha igen, ez lesz az első. Egyelőre még az sem biztos, hogy maga a kompresszor kap-e áramot egyáltalán.
Nekem igaz H Astrám van, de a kompresszorban levő mágnes tengelykapcsoló ment tönkre. Ugyan ez volt a jelenség. A klímás azt mondta, hogy ez jellemző hiba az Astránál. Nézesd meg szervízben. Nekem 35000.- volt a javítás. Létezik egy másik fajta kompresszor aminél ugyan ez 50000.- jó magyar forint. De nem tudom megmondani, mi a tipusa. Remélem ez segítség.
Köszönöm a fényszóró-kapcsolóval kapcsolatos információkat mindenkinek!
Kivettem, majd rájöttem, hogy sehogy sem tudom barmolás nélkül szétszednem, így visszatettem, hogy majd másnap elmegyek a boltba egy újért, viszont megijedhetett, hogy kidobom, mert azóta hibátlanul működik. :-)
Klíma-probémával fordulok hozzátok, az autó 2002-es G Astra (Z14XE). A hiba röviden annyi, hogy nem működik a klíma.
Gáz van benne bőven, és az előadatok szerint a klíma vezérlése és a relék is működnek. Bekapcsoláskor a vezérlőegység egy hajszálnyit le is ejti a fordulatot, ennek ellenére a kompresszor nem indul, semmilyen hangot nem ad. A nyomásszenzort egy kisebb nőgyógyászati műtéttel kihúztam és visszadugtam, hátha kontakthiba, de semmi.
Mielőtt lebontjuk a fél autót, rákérdeznék, hátha van ezeknek a klímáknak valamilyen típushibájuk. Tehát van valami, amit még megnézhetek, vagy kezdjek kompresszorra kuporgatni?
"B" Corsában létezik tárcsafékes hátsó futómű? Meggugliztam, de semmi eredmény. Használtautón néztem a GSi Corsákat, de ott is csak dobcseréről ír a tulaj.
Hogyan lehet megoldani az "A" Tigrán a hátsó tárcsaféket?
Segítséget szeretnék kérni Fastra X14XE motoros.Kérdésem a következő lenne:a hűtő ventillátorom nem indul,100 fok fölött sem,maga a ventillátormotor jó,direktbe kötve megy,csak valamiért nem kapja meg a jelet.Lehet,hogy a hőgombám rossz?és nem tudom,hogy hol van?A hűtőn alul jobb oldalon 3 pólusu,felül 2 pólusu csatlakozó van.Ezek közűl melyik a felelős?Előre is köszi a segítségeteket.
Sziasztok! Jelenleg afelől érdeklődnék, hogy milyen ragasztót ajánlotok az ajtókon lévő oldal műanyag díszléc visszaragasztására, ami bírja a vizet, meleget, hideget egyaránt.
Ma hazajöttem a Ladával ami garázsban lakik, mögé akartam beállni az Astrával, amikor látom, hogy ott hever a díszléc a kocsi mellett a földön. épen. lehet hogy a nagy hőre ahogy rájött ez a hátborsóztató hideg nagyszemű eső épp az imént, az összerántotta, oszt potty :))
Sziasztok!Érdeklődnék milyen megbizható a diesel motor az opel astra H nál van e benne részecskeszürő és vannak vele bajok vagy nincsenek?Jobb a G-s töl a H-s astra?
neked is köszi, értem, nem adom fel, végigkövetem a dolgokat, csak lassan megint bele kéne olvasni a könyvbe, vagy kapcsolási rajzba.. csak most idő nem volt rá, majd folytköv talán holnap.
értem, köszi. amúgy jó-jó, de a vezérlőszelep vagy motor, nevezzük aminek akarjuk, működik. van hangja, de nem vészes. és minden gyújtás ráadáskor, tehát nem hagy ki.. az autó most nem volt nálam egy 4 napig, de majd megint megnézem, mert egyelőre nincs hibajel. addig is szünetelt a probléma és az orvoslása is. az autó hibátlanul megy, egyelőre az óra és benzinszintmérő hitelességétől függően egy 7 liter körüli fogyasztást produkált 250 km alatt enyhe utánfutóval. nálam az rendben van, igazából szombaton egy olyan ezret fog futni az autó. remélem, akadásmentesen, mert már nagy hiba addig nem fog tudni előjönni, akkor meg már ne akarjon :)
segítséget kérek omega 2.5 td BMW motoros motortérben az aksitól nem messze va kettő elektromos szelep amin vannak vákumcsövek de nem tudom holvan a helyük légyszi egy pontos leírást kérnék, előre köszi.Pontosabban egyik szelepen 2 a másikon 1 cső van de hova kell csatlakoztatnom?
Nos: A kedvelt autósboltom a Opel szervízbe irányított, de ott nem tudják megmondani alvázszám alapján. 2 féle váltódekni tömítést tudnak adni, két féle váltóval szerelték az A Tigra X14XE motorját.
Az Fszámot nem látom, sebességeket kapcsolva nagyjából láthatóvá válik a villa alatti rész. Letakarítottam, de nem látom.
Kivettem a G Astrából a téli gumiszőnyeget és azt vettem észre, hogy víz van a lábtérben. NEM a pedáloktól folyik (ott teljesen száraz minden), a piros körrel jelölt helyen vizesedik. Van valami cső a gyári szőnyeg alatt vagy ..... honnan kerülhet oda víz? Lehet, hogy mégiscsak a pedáloktól és gyűlik össze?
Mondom, -ezzel a hibával-! :-P ( az olvadtnál inkább nem világít a fényszoró, bár olvadni a tompítotté szokott -szerintem- ) De minegy is, kidobott pénz javítgatni. :-)
Simán szoktam javítani! Mindössze a fényszóró érintkezőjét kell meghajlítani benne. Égetet, ezzel a hibával még nem láttam. Viszont valóban tény, nem éri meg babrálni vele, olcsóbb az új.
Van egy kis bajom a balos bajuszkapcsolóval. Astra F '96. Működik rajta minden, de a távolsági állandóan bevillan, szinte állandóan tartani kell, nehogy bekapcsoljon.
Lehet szerelni, javítani, vagy inkább cseréljem kompletten?
Üdv! Valaki tudna valami tanácsot adni G-s asztrárol van szó,a kerékösszetartással van baj eszi a gumi belsejét már vagy 3-szor állittattam a keréktartást de nincs változás szerintetek mi lehet bibi?
""Amikor az autóval elindulok és megteszek egy olyan 15-20 kilométert, vagy haladás sebességéhez mérten akár többet, de főleg már amikor jól bemelegedett a motor, de ilyen torlódós mész megállsz mész megállsz van, akkor rövidesen kijelez a motorhiba jelző lámpa. Motorikusan nem érzek semmi komolyabb problémát,""
ezzel a gonddal alapjárati problémának kellene lenni.
Amikor benne a gemkapocs, és rajta a gyújtás addig ,,jár,, a szelep. Jó esetben fölé hajolva hallod, rosszabb esetben messzebbről is, legrosszabb esetben nem hallod-vagy csak szenvedéses járása van.
Többször kapcsold a gyújtást, mert előfordul, hogy nem mindig megy, ilyen esetben a vezérlő szarakszik.
Azért azok a kódok nem semmik voltak 1 milláért:-DD
Maradjunk annyiban, hogy alapjárat szabályozás/működtetés. Egy hibakód nem csak a benne megnevezett részegységre vonatkozik, hanem annak a részegységnek az áramkörére, illetve a működését befolyásoló más tényezőkre is.
Jelen estben sem kizárólag a léptetőmotor lehet a hibás! Ott van az áramkörben az ECU, és a vezetékek/csatlakozók is. Valamint az alapjárat szabályozásba külső tényezőként beleszólhat az üzemanyagrendszer hibája, vagy pl. szívósor tömítetlensége is.
Oké, de eleinte a diagnózis alapján kerestem, és miután egy kibakódolvasó ilyen egymilla, nem gondoltam az egyszerű megoldásra, most már tudom, hányakban ábrándultam ki, akik ezt szintén elhallgatták, vagy mégsem értenek hozzá annyira :P Én meg csak látszólag netezem állandóan, de amúgy jogos. lehet hogy egy hét után ez az egyszerű dolog is eszembe jutott volna :)
Legutolsó hibakód olvasáskor nem volt benne hiba, de majd megpróbálom, ahogy írtam, most rögtön, csak az elektromos problémát kellett megoldani, így holnap már el tudunk menni telkezni... kiiktattuk a szénné égett AFC elemet, és most minden szép és jó.
Naaaaaa! Mit akarsz csinálni?? Hibakódot olvasni. Gugliba beírtam, hogy: - Astra F hibakód olvasás -. A válaszidő 0,3sec, és rögtön az első találat......... Ez lenne annyira megoldhatatlan feladat? 20-szor több időt töltöttél el a kérdezősködéssel.......
"...a hibakód csak hosszú bemelegítő út után jelentkezik,"
A hibának nem kell "élnie" a hibakódo/ka/t megjegyzi a vezérlő 20 (25?) indításig akkor is, ha már "megjavult".
egy darab motorhiba jelző lámpa, ami jelenthet 20-30 féle hibát, az hogy mondja meg nekem, hogy mi a nyűgje, főleg kiolvasó nélkül?
segítsgetek légyszi, mert én nem értek hozzá és ebből nem lettem okosabb :(
Köszönöm!
más:
friss probléma tegnapról:
az autón van vonóhorog és egy JAEGER típusú AFC modul van beépítve, és rácsatlakoztatva a kábelkötegre. Eddig senki nem tudta ,hogy mi ez, de egy ismerős ismerőse, a volvo egykori konstruktőre megmondta, hogy ez egy 15-20 éves szerkezet, egy régi típusú, a vontatmány fényjelző berendezéseit ellenőrző modul, tehát jelzi, ha valami nem világít. csak sajnos ez a cucc le van égve (füstöl is, ha rákapcsoljuk az utánfutót) nélküle pedig a kocsin is ugye az index kétszer gyorsabban villog. én értem, hogy ez miért van, de netes kutatás gyanánt előfordulhat hogy a motorhiba kijelzéssel ez a szar is kapcsolatban áll..
egyelőre most ott tart a dolog, hogy a két autót hasonlítgatjuk össze, kábelköteget cserélgetni nem szándékozunk, autóvillamosságis hely aki hozzá tud szólni, ma nincs nyitva. és holnap sem... :))
A hosszú évek során megkedveltem az Astra F típust, mint "családi autónkat", és nemrégiben vásároltunk egyet, külföldről, de magyar kereskedőtől. Na a történet nem is lényeges, viszont volna vele egy kis gond, úgy mondom: kompjúteresen, ami megfejtésében szeretném kérni esetlegesen a hozzáértők ötleteit.
A jelenség a következő:
Amikor az autóval elindulok és megteszek egy olyan 15-20 kilométert, vagy haladás sebességéhez mérten akár többet, de főleg már amikor jól bemelegedett a motor, de ilyen torlódós mész megállsz mész megállsz van, akkor rövidesen kijelez a motorhiba jelző lámpa. Motorikusan nem érzek semmi komolyabb problémát, úgy értem egy 82 lóerőshöz szoktam és egy hónapja ezzel a 60 pacissal "gyűröm az aszfaltot".
Egy 1994-es Astra F 1.4i C14NZ-ről van szó, Hatchback.
Igen, történt hiba kód kiolvasás, egy alkalommal a 30-as és a 36-os hiba jelent meg, amik ECU-ra utalnak valamint önindító anomális működésre. Másodjára nem volt hibakód, mert akkor épp nem jelzett ki a műszerfalon sem a kocsi. De azóta megint kijelzi.
Eddig Lambda szonda és katalizátor csere volt, valamint hőmérséklet jeladó csere. A szonda Bosch, a katalizátor a 82 lovasból való eredeti, a jeladó meg nem tudom, de visszaraktam az eredetit végül, ami benne volt, mert nem volt különbség plusz adódott egy félreértés is, mindegy, azt akármikor újra be tudom rakni...
Olyanban segítsen vki, hogy adott egy 1,7dti astra ( 2000 évj. y17dt ) a vákumpumpa haldoklik rajta. Ahogy néztem az új ára igen csak húzós. Lehet ezeket felujítani , vagy vmi bontottat kell venni?
Érdekes "hibával" fordulnék a topik olvasóihoz, hátha valaki találkozott már vele.
Egy 2003-as G astrába új autórádió került. (sony) A korrekt bekötés után minden maximálisan működik, de amikor leveszem a gyujtást és kihúzom a kulcsot 4-5 mp után 3-at csipog a belső gong. (Ugyanaz a hang, mint ami a benfelejtett kulcsra figyelmeztet)
Az előző magnó direktbe volt a 12V-ra kötve és akkor nem csinálta. Ha az előlapot leveszem szintén nem csinálja, sőt, ha csipogás közben veszem le egyből abbahagyja.
3 napja túrom a netet a hiba oka után, de eddig semmi.
Kérem, ha valakinek van rá ötlete ossza meg velem, mert borzasztó idegesítő.
No én meg kicseréltem benne a lejárt fertőtlenítőt, és már értem, miért is jár az le 3év után. A szűz, bontatlan, légmentesen lezárt flakonban nem volt semmi........ :-/
Természetesen hangszórót akartam írni, csak este nekem már kicsit késő volt - de a mikrofon sem rossz ötlet, mert a szervízesek egyből azt kérdezték, hogy mit hallottam, amikor fellépett a hiba :-)
Nézd, onnantól kezdve, hogy elpattan az a vacak, és megy az ember 120-szal, mire félreáll az autópályán, eltelik elég idő ahhoz, hogy nagyobb baj is történhessen a motorral, főleg ha közben számára még a helyzet is ismeretlen.
Nem lehet mindenki autóguru, hogy az első legapróbb jelből felismerhesse, hogy mi a hiba. A műszerfalat pedig elég sokat szoktam nézegetni a sebesség miatt, de az eset pont egy számomra ismeretlen helyen, egy autópálya-elágazásnál történt, így bármit is mutathatott, fél perc alatt ott a baj!
Egyszóval valaki kispórolt kb. 100 Ft-ot a tervezéskor és emiatt sokakat többszázezres költségbe vert. Lehet, hogy Mo-n nem tehető felelőssé az Opel vagy a kereskedő/szervíz, de az USA-ban már olyan pert akasztottak volna anyakukra, hogy arról koldultak volna.
De nem akarok tovább lovagolni ezen a témán, köszi az infót.
"Mit gondoltok? Egy ilyen rosszul megtervezett alkatrész meghibásodása miatt okozott majdnem félmilliós kárért felelőssé tehető az autót értéksítő márkakereskedő, a garanciális átvizsgálást végző márkaszervíz vagy maga az Opel?"
Nem.
"Ugyanakkor azt sem értem, hogy a hirtelen hőfok-emelkedést miért nem jelzi valami hangberendezés. Az ember végül is nem egyfolytában a hűtővíz hőmérséklet-kijelzőt bambulja út közben, hanem vezet..."
Azért, hogy úgy mondjam, az ember a szeme sarkából figyeli a műszerfalat is. Pláne, hogy egy ilyen "megsülés" nem egyik pillanatról a másikra történik.
"És vajon be lehet-e építeni ebbe a körbe egy kis mikrofont, hogy legközelebb, ha épp kezd megsülni a motor, akkor hamarabb eszmélhessen a sofőr?"
Bármit lehet, kreativitás kérdése, de inkább hangszóróval próbálkozz, a mikrofonnak ebben az esetben kevés értelme lenne.
Eltört a 2005-ös Merivánkban a vízpumpából kijövő hűtővízköri műanyag "csöcs", ennek következtében elszállt a hűtővíz és vélhetően besült a motor. Holnap szedik szét a blokkot :-(((
Azt az információt kaptam, hogy ezt az alkatrészt 2007-től már gyárilag is fémből készített variánssal helyettesítették...
Úgy tudom, hogy ugyanez a motor -ugyanezzel a "filléres" alkatrésszel- más Opelekben is megtalálható, ezért inkább ezen a topikon kérdeznék... És elnézést, hogy nem olvasok át több tízezer hozzászólást a kérdés megválaszolásához, mindenesetre értelmes keresés nem hozott ki választ a kérdésemre.
Rendkívül örvendek az esetnek, ugyanis korábban simán ki lehetett volna cserélni a most kettétört alkatrészt fém "csöcsre", ha szól nekünk valaki. Pl. az eladó Opel-kereskedés, ahol a hatvanezres garis szervíz is el lett anno (2009-ben vagy 2010-ben, tehát már bőven a gyári technológia-váltás után) végeztetve...
Mit gondoltok? Egy ilyen rosszul megtervezett alkatrész meghibásodása miatt okozott majdnem félmilliós kárért felelőssé tehető az autót értéksítő márkakereskedő, a garanciális átvizsgálást végző márkaszervíz vagy maga az Opel?
Ugyanakkor azt sem értem, hogy a hirtelen hőfok-emelkedést miért nem jelzi valami hangberendezés. Az ember végül is nem egyfolytában a hűtővíz hőmérséklet-kijelzőt bambulja út közben, hanem vezet...
És vajon be lehet-e építeni ebbe a körbe egy kis mikrofont, hogy legközelebb, ha épp kezd megsülni a motor, akkor hamarabb eszmélhessen a sofőr? A mozdonyokon például a meghibásodások kijelzését általában hanghatás is kíséri! Akkor talán az autókban sem lenne túl komplikált ezt megoldani...
Van egy 2001-es Opel astra G 1.4-em Par nappal ezelott a fotengely szimering megadta magat es az olajat kinyomta a vezermu szijra. Mondanom sem kell hogy a 8 szivo szelepep elhajlitotta. Tettem bele ujakat szakszeruen becsiszova az osszes mindenseg. Ezutan osszepakoltam. Jelen van minden, a motor atlett forgatva kb 10-szer szoval minden klappol. Ezutan jott a kompresszio meres 1-ben 10 , 2-ben 4, 3-ban 2, 4-ben 8. Ezutan szet az egesz, lepesrol lepesre atellenoriztem es osszeraktam ujra. Ujjabb meres utan megint nincs kompresszio. Innentol kezdve lovesem sincs mi lehet a baja. Ha valaki jart mar igy vagy tudja mi lehet a hiba kerem irjon vagy kuldjon email-t (panyok@freemail.hu) mert az autora nagyon nagy szuksegem lenne a hetvege folyaman.
Jól van akkor, megnyugodtam. :-) Köszi szépen a segítségeteket. Csak tudjátok vannak apró dolgok, amiket ki szeretnék cserélni rajta, hogy teljes egész legyen a kicsike, és hát ez előbbi is szemetszúrt. :-)
vmi muanyag mintha tenyleg hianyozna, de terkeptarto polc nem volt mindegyikben. (a mienkben sem... igaz mi 2. tulajok voltunk :-) a szalon neven volt es 8 km volt benne amikor megvettuk:-P)
A segítségeteket szeretném kérni. Nemrégiben vettem egy Opel Astra F típusú autót. A kesztyűtartó alól hiányzik a térképtartó polc. Nekem olyan üresnek tűnik amúgy is az a terület. Biztosra veszem, hogy onnan hiányzik valamilyen borítás. Voltam bontóba és ott mondták, hogy onnan nem hiányzik semmi sem csak a térképtartó. A képen a saját autó lábtere látszik:
Ti mit mondtok? Egyébként a pedálnál is kicsit olyan szabadnak/nyitottnak tűnik. Előre is köszi a segítséget.
Háááát, szerintem az a cikk korrekt volt. Hogy aztán a népek nem fogják fel, hogy az arról a 2.2-es motorról szól és annak másképpen működik a gyújtása mint az ővék, az már más kérdés.
Hidd el nincs annál bosszantóbb, hogy elvolvasod a lentebb belinkelt cikket, ami gyakorlatilag arról szól ,hogy belenyomtak 200E ft-nyi felesleges alkatrészt, több napi munkaidőt egy 13 éves technikába. Majd büszkén közlik ,hogy meglett egy kontakthiba ami a kezdetektől fogva az orruk előtt volt, plusz becsapták maguk az utángyártott alkatrésszel.
1 hónapra rá hozzák az ügyfelek az agyoncsiszolt trafós telekontaktsprézett csodákat és közlik ,hogy csak ennyi lenne a baja de valamiért mégsem javult meg. :)
(a konkret esettel szerencsere még soha nem volt dolgom, tehat biztos igazad van, de :-) )
TIS... remelem nem olyan mint az EPC. Kellett nekem mar olyan alkatresz C Corsaba, ami nincs az opel EPC-jeben... egyik C Corsahoz sem hozza, de mindegyikbe bele van epitve... Meghozza a az a kozosito lemezdarab a kezifekboden vegen (amivel osszeakasztod a hosszu bowdent, azzal a roviddel ami bemegy a dobba)
(együtt neztük a csergoenel az alkatreszes emberrel az EPC-ben alvazszam alapjan, majd lementunk egy CorsaC-hez a muhelybe. majd miutan meglett a cikkszam visszakereste es hozta Zafirahoz, G astrahoz, de C corsa egyik tipusahoz sem :-) )
2, Fiat ePer: vettem egy baloldali hutotartobakot/konzol. kepen jol volt, leirasban jol volt. Csak eppen a cikkszam volt a jobb es baloldal felcserelve :-) ott is neztük alaposan a hegyalja-ban az ePret :-)
(3, az hogy a bardinal megadott cikkszamra szinte napi szinten mas alkatreszt kapsz, azt mar nem is emlitem. van hogy a dobozban van mas, de van hogy csak a rossz dobozon vagy a vonalkod... de ez mar nagyon mas teszta)
miota lattam, hogy a z12xe bosch me1.5.5 vezelo egyetlen testelese a motorvezerlo hazara csavarozott kabel, azota en mar semmiben nem hiszek. (trafot szerencsere kozelrol meg nem kellett neznem)
"Egyszer még az egyik henger is leállt, aztán következő indításnál ment megint."
ha tul sok egeskimaradas van egy adott idon belul (tehat sikertelen es sikeres munkautemek szama tullep egy szintet), akkor lekapcoslja az adott henger befecskendezeset a motorvezerlo (hogy ne keruljon tul sok elegetlen uzem a katalizatorba). majd kovetkezo inditasnal ujbol megy.
"Kicseréltük a gyertyákat, a 3as hengernél lévő tök fekete volt. A gyertyacsere után 1 hétig jó volt, aztán megint rendetlenkedett,"
valoszunleg 1 het kellett neki, hogy ujbol olyan szep fekete legyen :-)
egeskimaradas. csak a forditas rossz... mivel nem tudja diagolni. hogy miert nem eg... tehat lehet gyujtasoldali, keverekkepzesi vagy mechanikai (kompreszio) hiba.
A márkaszervizben visszahőköltek a bedöglött motorú, cserébe vészesen vijjogó és a tetejét fenyegetően nyitogató, beteg Astra kabrió láttán. Hozzám került. Tovább »
Örülök neki ha pontosítunk. Akkor mi volt az a csatlakozó amiről én beszéltem? Ez a trafót leszorító csavarok közül a jobb szélsőhöz csatlakozott (illetve sztem nem csatlakozott rendesen mert nagyon koszos volt). Mi ez pontosan és milyen hibát okozhat ha ezen nem megy jel, vagy csak néha? Ha babonás lennék lekopognám, de azóta sem volt gyújtáshiba. Vagy te mire tippelnél, mitől szórakozott a gyújtás? Ha rossz valamelyik trafó akkor az mindig rossz és állandóan kéne jelentkeznie a problémának nem? Amúgy a 3 as hengernél jelzett gyújtáshibát legutóbb.
Vásároltam egy 1989-es évjáratu Opel kadettot, főtengely csapágyas motorral.
Hegerürtartalma 1297 cc és Teljesítménye 44 kW
Itt a helyi bontóban van egy ugyanilyen kinézetű kadett ami 1986-os évjárat köbcentire
megegyezik azaz 1297 cc de 55 kW-os, és még karburátoros.
Tudja-e valaki, hogy ez az 1986-os motor egy az egyben beletehető-e a 1989-es kadettba? továbbá hogy ha szívósort átrakom rá a 89-es ről akkor megfelelően fog-e működni? Csinált-e már valaki ilyent, egyáltalán kivitelezhető-e?
Hú hát akkor remélem megúsztam ennyivel. Azóta szerencsére minden oké vele, kíváncsi leszek így is marad-e. Azért tanulságos dolog az ilyesmi, mert szerintem szervizben elsőre cserélték volna a trafót. Aztán gondolom a szutykos érintkező miatt ugyanúgy járt volna az új is.
A véleményetekre lennék kíváncsi. Van egy 2003-as G Astrám (Z14XE). Pár hete rendetlenkedett a gyújtás. Egyszer még az egyik henger is leállt, aztán következő indításnál ment megint. Kicseréltük a gyertyákat, a 3as hengernél lévő tök fekete volt. A gyertyacsere után 1 hétig jó volt, aztán megint rendetlenkedett, hibalámpa is villogott egyszer-kétszer, aztán megint semmi. Hibakód kiolvasás szerint: gyújtáshiba. Ezt kétszer is megcsinálta, de hibakód törlése után megint jó volt. Aztán kb 1 hete megtisztítottam a gyújtótrafó jobb oldalán lévő csatlakozót, úgy tudom ez egy jeladó, vagy testelés vagy hasonló. A trafót leszorító csavarhoz csatlakozik. Ez elég koszos volt, elég esélyes hogy emiatt rendetlenkedett. Megcsiszolgattam és szép tiszta lett, így már biztosan érinkezik. Azóta egyébként megint minden okés. A kérdésem az lenne hogy szerintetek lehet-e a koszos, korrodált csatlakozófelülettől az ilyen hiba. Mert arra gondolok, hogy ha a trafó rossz lenne, akkor az nem ilyen esetlegesen fordulna elő, ha pedig a motornak lenne baja akkor az megintcsak állandóan jelenzkezne nem csak időszakosan.
Egyébként még azt is észrevettem, hogy mielőtt megtisztítottam azt a csatlakozót, több víz csöpögött a kipufogóból, most pedig alig nedves a vége. Szerintetek?
Z16XE. A "szak"szerviz szerint csak a gyári jó bele, minden más rossz, vagy mégrosszabb és tönkremegy pár nap alatt (?). Szerintük a katalizátor elötti szonda rossz. A kérdésem, hogy van-e olyan olcsóbb, mint amit ők akarnak rám sózni, de nem kell barkácsolni a csatlakozóját?
szia kitudsegiteni ? vagy szerviz jön ,F Asztra C16NZ alapjáratom néha felpörög cseréltetek alapjárati motort gyujtokábelt gyertnákat motor nem eszi az olajat 93 évjárat köszönetel( hanzi ).
A GM (Opel) nem gyártja ezt az alkatrész. A GM értékesítési hálózatában (márkaszerviz) kapható GM feliratos alkatrészt is valamelyik gyári beszállító gyártotta. Az egyik ilyen a Bosch. (Hans-Pries, Magnet Marelli, NGK, VDO, Pierburg)
Ha elárulod, milyen motor van az autóban, megmondom az alkatrész cikkszámát. Lehetőségek: X16SZR, X16XEL, Z16SE, Z16XE, Z16XEP.
Azért megnézném a helyedben a fékdobokat,ugyanis nálam levált a betét a fékpofáról úgy,hogy fékhatásban nem vettem észre,csak akkor derült ki,mikor levették a dobot.
Lehet, hogy bekrepált a lambda szondám - Astra G - és a szakszerviz szerint csak a gyári jó, még a Bosch is "paraméterhibás", én kicsit kételkedem. Van erről tapasztalása valakinerk?
Ez a fékállapot semmire sem bizonyíték, ez erősen használat függő. Van akinek elmegy 3 garnitúra betétet egy tárcsa és 130-150ekm-t, másnak meg 30ekm alatt elfogy.
Köszi. Csak azért érdekel, hogy mennyire lehet reális, hogy 50e km volt benne, mikor vettük 7 éve. Mi mentünk 70-et azóta, és most lett cserés. Még van rajta 5-6 tized a limitig, de a betétek viszont elfogytak, így inkább együtt cserélem.
Ez se bizonyíték, hogy nem vertek át, mert akár lehet rajta ez a sokadik tárcsa, de ez még akár reális is lehet.
Fordítva lenne bizonyíték az átverésre, ha pl. 200e lenne a szokásos, és nekem 100-nál fogyna el a tárcsa.
Szaisztok, nekem egy 93-as B Corsám van. És az a problémám hogy a kilóméter óra spirál kihajtás elkopott, és mikor bemelegszik nem hajtja a spirált. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan tudnám kiszedni a kihajtó tengelyt.
Továbbra is keresek Pécsett vagy környékén megbízható, "reális" árszabású, korrekt szerelőt!
Aki tud, kérem, ajánljon valakit.
És továbbra is érdekelne, hogy mennyibe kerül kb. egy komplett fékcsere F-Astra 1.4 kombinál? Valószínűleg tárcsákat, dobot, mindent cserélni kell, de lehet, hogy csak elöl.
A QWP-t és a Delphi-t elfelejteném. A Bosch sem rossz, de magasan a TRW-t ajánlom, ami ugye a volt Lucas. Régen és most is a legjobb, főleg ár/érték arányban.
Nekem a Vectrán a zárhídon van egy fém lemez popszegecselve azon van a szinkód.(Farbe E 545)de az enyém bordómetál.Van olyan Opel amin a B oszlopon van.Nem tudom mikori évjárat a Combód.
sziasztok! meg tudja mondani valaki, hova kell kötni X16SZR F Astrán a fordulatszám mérőt? Vettem egy forszámmérős műszert, de ezen a 99 es évjáratú lengyel összerakású verzión már nincs behúzva ez a szál(sem, meg sok más sem). Az ECU -ra kell kötni? Ha igen hova? (vagy a trafóra, de hova?) Azt tudom, hogy az óra 8-as pontjára kéne jönnie egy szálnak. köszi
Tudna segíteni valaki,hogy Opel Astra H (2004 utáni) központi konzolára,hogy lehet előcsalni mindenféle információt az autóról? Elvileg különféle gombkombinációkkal az autórádión,de nem találok sehol ilyet, a szervíz meg nem hajlandó elárulni.
Konkrétan ezekre a kombinációkra lenne szükségem. Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv Mindenkinek!Tud akkor valaki segiteni a fogyasztással kapcsolatba?Ma kimérték a labda szóndát rajta elméletileg az jól müködik mit kellene még ellenörizni?
Az enyémre felpattintottam a 195/50 R15-ösöket, amit korábban a C Asconámhoz válogattunk váltóméret szerint, és az biza úgy néz ki rajta, mint valami kopott köszörűkorong a védőlemez alatt. Aztán kérdezgettem is, és mondták a gumisok, hogy az Astra egy mérettel nagyobb. Meg mértem is a sebességet, masszívan 10% felett csal az órám dzsípíeszhez, mert kisebbek a kerekek. Tolom neki 59-60-al, és a GPS 51-53 között mér. 100-on meg 91-et.
"Legalább nem ekadtam fel sehol."
Nekem meg lehet, épp a fentiek miatt akadt fel az olajteknőm egy betontörmeléken - Switelsky rulez.
Hajnalka, te én ezt nem tudhatod tudhatom - mert aztat nem ösmerem, de köszönöm a kiigazítást. Szóval, a lényeg az, hogy a felnik felmennek minden 4x100-as osztású Opelre, még az ET szám is megfelelő, de a gumik már neccesek ugye.
Mindig ennyit evett? Városban használod? Hosszabb-rövidebb távokon? Telerakod a csomagtartót, mert betonkockákat szállítasz.....stb. Infó nélkül ez még kis fogyasztásnak is elmehet.
Üdv Mindenkinek!segitségeteket kérném van nekem egy 1993 as OPEL ASTRA F 1.6 GLS autóm az a gondom vele,hogy szerintem sokat fogyaszt a fogyasztásom 10l,mit lehet vele csinálni?
Jó ár, azért így ebben a kombóban a kerék külső átmérő miatt én nem ajánlanám Corsa / Tigra / F Astra / A Vectra típusokra, meg persze D, E Kadett, C Ascona sem szerencsés.
Köszönöm mindenkinek, közben kiderült, hogy nem csapágy gond van, hanem a féktárcsa mögött van egy lemezke, az mozog és az csinálta azt a csörgő hangot, ami úgy tűnt, hogy csapágy.
Üdv Mindenkinek!Bocs, tudom ez nem az adom veszem fórum, de érdekelne, hogyan tudnék gyári új 4x100 - 5,5"-as Gm lemezfelnihez hozzá jutni nem aranyárban lévő márkaszervizes áron??? Köszi: pécsimotoros
Megtudjátok nekem mondani, hogy F astrához első kerékhez mennyibe kerül a kerékcsapágy? Találtam én mindenféle árat 5.000-80.000 Ft között, nem tudom, mit kell néznem...
Nemrég Én is hasonlóval küzdöttem. Próbáld meg, hogy már 35-40-nél beteszed 5.-be és padlót nyomsz. Ha berángat, akkor kihagy a gyújtás. Ha nem akkor más gond lesz. Én egy sima gyertyacserével próbálkoznék legelőször, "csodákra képes" .
Ha a hosszan 30-50km 4000-5000 fordulat volt akkor valószínű, hogy trafó sor. Hibakód van? Mielőtt veszel (csak gyárit) próbára kérj kölcsön valakitől.
1,4 G astránál 4-esben 60-nál rángat a motor. OMV-nél tankolok, de csinálta Agipnál is igaz OMV benzinnél többet. Nem hiszem hogy ez a gond. Lehet kokszosodott valami, mert egész télen igen finoman mentem vele. Most próbáltam 2-ben és 3-ban nagyon pörgetni a motort hosszan. Sajnos úgy néz ki ez nem jött be.
mi lehet a hiba oka 1,4 8V f astra 99 es kiadásu, a világitás felkapcsolásakor csak reflektor van, nem lehet tompitottra kapcsolni, a távolsági visszajelzö lámpa is világit, kormány kapcsolo hiba vagy van valahol egy relé ami meghibásodhat?
Ha jól tudom az x16szr motoros asztráknál a chip tuning az annyi, hogy átírják a gyári szoftvert. milyen kábel és milyen progi kell ehez, vagy csak egy egyszerű beállítás módosításhoz? Pl ha én állítani szeretnék az előgyújtás mértékén akkor ahhoz milyen kábel és progi kell? És ezeket hol lehet beszerezni?
Astra 1.7 D esetében mit gondoljak erről a "végső" hőmérsékletről?
Egyáltalán: mennyi ez tulajdonképpen?
Termosztátcsere után mutatja mindezt! Előtte is ennyi volt!
Akármennyit megyek a kocsival, itt megáll!
Régebbi hsz. alapján fűzöm hozzá, hogy a termosztát utáni csőben már meleg a víz, tehát a hűtő felé is nyitva van (a hűtő termosztát felőli oldalán is érződik a meleg víz; eddig felkúszik, aztán beáll, mint a szög).
beraktam egy bontott motorvezerlot es nem csinal semmit (???).
(- majdnem biztos hogy nem lett "eltanitva/elvalasztva" a regi kocsitol
- a ket csatlakozot raraktam, de a testkabelt a hazra nem csavaroztam ra (de azt gondoltam, hogy a kommunikacionak mennie kell anelkul is, gondolom "adattest" van kabelkotegben)
DE
- se szerviz, se OBD nem eg
- OBD-n nem kommunikal
- op-Com-mal sem kommunikal
- galettoval se nem inicinizalhato, se nem olvashato, se nem irhato
azt hittem, hogy ha nincs eltanitva, akkor "csak" az immo-val lesz gond (ertsd: beindul, de rogton le is all)
szerintetek kuka a vezerlo, vagy azert van ez a problema, mert nem lett elvalsztva (??)
Sziasztok! Van egy G Astrám, X17DTL a motor kódja. Váltójában behalt a 2 csapágy (bár a csapágynak látszólag nincs baja, de megforgott a házban és lóg a tengely miatta) Elég húzós bele a csapágy, no meg várni kéne rá, egyszerűbbnek látszik váltót cserélni. Találtam váltót, csak éppen F Astrából valót, a motor kódja azonos. Ami különbséget tudok, hogy az F-be a kuplung az bowdenes, a G-ben meg hidraulikus. A váltó kódja is megegyezik F17W374. Szerintetek össze lehet hozni a kettőt? Úgy értem, hogy átalakítani olajosra az F váltóját? Vagy csak úgy, ha a váltó házába beletolom az F belsejét? Köszi előre is a tanácsokat! Üdv.:Tom
Sziasztok,segitsegre lenne szuksegem.van egy 96os 1,6 16v 101ps Vectram.lassan nallam van 2 eve de egy idelye nem megy a legjobban,eddig csak hideg motornal rangatot es elment az ereje mintha megtorpant volna,es az utobbi napokban mar meleg motornal is elegge kohogosen megy rangat szaggat neha meg a motor is megal.csereltem benne gyertyakat gyujtokabelt es az AGRis kivolt tisztitva,a szerelok nemtudjak mi lehet vele,ezert kerem a tanacsotokat.elore is koszi mindenkinek sziasztok .
Sziasztok! Hibalámpa nélküli problémám van. 2008 Opel Astra Classic II. Z16XEP benzin, gáz üzem
Hidegen az auto az emelkedőn nem megy fel. Ahogy nyomom a gázpedált, úgy csökken a sebesség. Kuplung kinyom, motor leáll. rögtön nem is indul (forog, de nem jó a hangja). Kb. 10mp után nehezen beindul. Pörgetve (3000fordulat) nagy nehezen felmegy az emelkedőn (kb.2km) motorfékkel a lejtő alján (már elindul a hőfok mutató utána) már semmi baja. Benzinen és gázon is úgyan ez a jelenség. Az auto nem csak városban van használva. Rendszeresen megy benzinnel is. OPEL-ban leakarják szedni a hengerfejet (200eft-ért), mert szerintük lerakódás van a szelepnél.(74000km, 34000km gáz) Javaslat szeleptisztító bele és új gyertyákkal a kiégetés (folyamatban). Ha valaki már hallott hasonlót, vagy van még ötlete szívesen veszem. Köszi.
Igen lovato-m van zavoli szabályzóval. Ehhez a szabályzóhoz megkaptam a gyári beállítás pontos menetét, úgy is lett beállítva. Ternészetesen terhelés nélkül, hiszen tekergetni elég nehéz menet közben.:) Megint kezdi a rángatást. Kérdés az, hogy a gyújtáskábelt hogyan lehet tesztelni?
Bár nekem csak az injektoros gázrendszerrel van tapasztalatom, de van egy haverom, detto ilyen astraja van, 120 ezret tett bele a keverős léptetőmotoros lambdaszabályzós rendszerrel (Landi renzo), minden gond nélkül. Városban 10-et kajál, de megy ahogy kell.
Csak egy kérdés felvetődött bennem: Ha terhelés nélkül állítod az emelt fordulati adagot, az nem becsapós? Pl. a sequenciális gázas kocsinknál jártam úgy, hogy patentra belőttem 2000-2500-3000-3500-4000 rpm-en az STFT-t, persze üresben, álló helyben, aztán a próbakörön meg visszadobta benyára egy nagyobb gázadásra, annyira kevés volt neki terhelésen.
Nem akarok rossz tanácsot adni, de ha megjelölnéd, hogy most hol áll a mennyiségcsavar, és adnál rá még, hogy kicsit dús legyen, és úgy próbálni?
Amúgy saját tapasztalat: nem kell specko LPG gyertya, a gyári előírt, egy pólusú teljesen jó.
A haver astraja alapjáraton szórakozott, néha leállt. Majd elfordították a légbeszívó csövet, hogy a menetszél ne zavarjon be, és azóta semmi gond.
Igen, nekem keverős lambdaszabályzott rendszerem van. Én a kezdetektől kínlódok vele. Amikor elhoztam alig ment, előzni nem lehetett vele. Azt mondta a beszerelő, hogy a vizsgán eltekergethették. Ő is elmondta meg a Szappanos autógáztól megkaptam a gyári kalibráció leírásást, így beállítottam magamnak. Erősebb lett, de rángatott. Szappanos azt mondta, hogy gyertyát kellene cserélni. Kapott 1 garnitúra gázos opelhez való Brisk gyertyát. A hézagon nem állítottam. Már sokkal jobb, de még mindíg nem 100%-os. Szapanos mondta a gyújtás beállítást is, de akkor ez jól van így ahogy van, nem bántom. A kábeleket hogyan kell tesztelni? Nemnagyon van időm Debrecenbe szaladgálni, állíttatni rajta, így magam szeretném megoldani. Egyébként én csak annyi állítást tudok a keverős rendszernél, hogy a szabályzó szelepet addig kell tekerni 3000 fordulaton, míg a vezérlőn a 2 led oda-vissza nem villog, utána alapjáraton a reduktoron lévő tekerőt kell ugyanígy. Pedig van másik tekerő is a reduktoron, meg a multiszelepen is, de azt nem tudom mit állít.
1, nekem a 70ekm-t futott gyari gyertyakkal mindenfele gyujtasallitgatas nelkul atalakitas utan is teljesen jol ment az auto. -> szerintem a gazrendszeren vmi kaki (bar ha jol sejtem neked egy keveros lambdaszabalyozott rendszered van (?), amin keves allitasi lehetoseg van, de azert biztos azt is el lehet rontani...)
2, 1 polusu gyertyat bele, kisebb elektrodahezaggal (pl. gyari 1.0 helyett 0.7) es 1 höertekkel hidegebb gyertyat (hogy kevesbe viselje meg a melegebb eges)
3, gyujtaskabelek?
4, c16NZ-n meg lehetett forgatni a gyujtaselosztot ->x16szr-n nem lehet??
Nem beállítható, a vezérlő állítja. Élőadatban, diagnosztikai műszerrel ellenőrizheted. Ha van a főtengely tárcsáján jelölés esetleg stroboszkóppal ellenőrizheted, de állítani úgysem tudod. ( szerintem jelet sem fogsz találni...)
Érdeklődni szeretnék, hogy x16szr motornál mi a gyújtásbeállítás pontos menete? Gázosítva lett az ató és gázon rángatott, nem ment. Gyújtógyertyákat cseréltem és hatalmas a különbség, de még mintha 1 kicsit bizonytalan lenne ott, ahol eddig rángatott. Gázos szerelő javasolta, hogy meg kellene nézni, hogy jó helyen van-e a gyújtás. Igazából egyúttal be is állítanám. Szóval a beállítás menete érdekelne és a pontos gyári érték. Köszi a válaszokat!
Szerintetek ki tud lyukadni egy gyári Opel szőnyeg 135 ezer km alatt?Néztem egy eladó autót,de két helyen lyukas volt a szőnyeg a pedálok előtt.Amúgy szép állapotban van az autó,a kormányon még látszanak a barázdák,de azon lehetett akár huzat is.
Mindenekelőtt biztiket végignézni, majd ha jók, akkor tovább a motor kibontásához. Ez szépen le van írva a könyvben, de előtte inkább egy feszmérővel mérd ki a csatiját, hátha saru vagy kábelhibád van. Nem valószínű, de hátha. A motorra elvileg 4 vezetékes csati megy vagy öt, de az ötödik a test egy barna vezetéken. Az 53-as ponton (vagy A jelzés a csatin) gyújtásvezérelt 12V-nak kell lennie a barnához képest mindig. Elvileg a motor háza mind egyenlő a barna vezetékkel. Ez a motor állórész tekercselése. Bekapcsolt állapotban egy másik érintkezőről táplálkozik,(53E) és ezen a gyújtásvezérelt pozitívról csak addig amíg lekapcsolás után, tehát bajuszkapcsoló alapon, vissza nem tér a végállásra, ahol ezt a kört (53E és 53A eddig egy zárt érintkezőként látszanak) meg a végálláskapcsoló bontja majd le Az 53E és az 53A pontok között (ez lehet hogy C és D jelzéssel van a csatin) Ezek között van a végálláskapcsoló, ha jól emlékszem. Itt főleg azt kellene megnézni, hogy az 53 A végig adja e a 12V-ot a testhez képest, mert ha nem akkor a végálláskapcsolóig el sem jut a fesz. Ez köti össze a bajuszkapcsolót a végálláskapcsolóval és ha ez konakthibás akkor nem a végálláskapcsoló bont le idejekorán, hanem a vezeték szakadt el és hol érintkezik, hol nem. Ha 53A és53E zárt akkor még forog a motor hogy alapra menjen, de ha lebont (eljutott a tényleges véghelyzetre-lapátok vizszintesen- akkor 53E és a test lessz összezárva. Végálláskapcsoló: Neked valószínűleg akkor ez hullott szét a motorban, ha semmi vezetékgondod nincs.
Nekem eddig a gyári opel akksik nagyon bejöttek, de a bosch-t és az exxide-et ajánlom. A Varta és a perion az tényleg kókány Bt, jó helyen van az obi polcán méregdrágán. A savas akksikban még mindíg nagyobb a bizalmam mint a gondozásmentesekben, de azok közül is a jobb márkákat ajánlom.
Kisfitti: most akkor jó az ablakod, vagy van még vele valami gubanc?
Ha ráérnél elküldeni a leírást, megköszönném, kibogarásznám belőle az izzócserét.
kisfitti@freemail.hu vagy kisfitti0825gmail.com
Köszi.
Elektromos ablak autómata üzem: ha 1 másodpercig nyomod a gombot, akkor teljesen le, ill. fel megy az ablak anélkül, hogy folyamatosan nyomni kellene. Mind a két első ilyen. Csak a vezető oldali nem akar automatában menni. Arra lettem volna kiváncsi, hogy ez az üzem mondjuk ecu-ból, vagy ha van az astraba ilyen, body computerből (a kényelmi extrákat vezérli pl a fiat, és vw tipusokon) működik e, vagy csak egyszerűen a kapcsoló tudja?
Komfort modul??
Gyári tempomat, 10 légzsák, napfénytető.... Német piacos n-joy.
Másfél liter? Akkor az hová tűnt el? Nem hengerfejes az autód? Esetleg vízpumpa tömítésnél nem fúj ki? A hűtőradiátor alján kell megbontani, az a legmélyebb pontja, gondolom és akkor szépen kijön. Ha nem akkor meg a betöltő sapit is le kell venni és leürül.
A fűtéspanel leszedéséhez a középkonzolt kell kibontanod, erre két jó módszer van: így csináld G-astra c könyv letöltése, vagy opelforum.hu-n kérdezősködsz. Én most lusta vagyok leírni lépésenként, de a könyvet el tudom küldeni mailben, ha kell. Emailem publikus.
Mi az hogy automata üzem? Komfort modulos az autó?
Abban kérnék segítséget, hogy G astra 1.7 cdti-hez milyen diagnosztizáló programot javasoltok, ami kommunikál bluethoot-os obd 2 interface-el. Inspectio törlést szeretnék csinálni egy havernak.
Valamint a fűtésszabályzó panel világítását hogyan lehet kicserélni, ill. a vezető oldali elektromos ablak autómata üzeme miért nem működhet?
Egy öregasszony megzavart, el kezdett nekem magyarázni, ezért nem figyeltem és rossz flakont vettem elő a csomagtartóból. Nagy baj, hogy a hűtő folyadék helyére téli szélvédő mosót öntöttem? Hogy tudom ezt leereszteni?
Ugyan nem vagyok Opeles, de a segitségeteket szeretném kérni, mert éppen egy Opel C20XE, C20LET motorra való termosztátos olajhűtővel raktam fel az autómra az olajhűtőt, és nem vagyok benne biztos, hogy a termosztát nyit. Meg tudná valaki mondani, hogy milyen hőfokon nyit majd zár a termosztát?
Sajnos a téli idő áldozata lett a hátsó lökhárítóm. Az Opel Astra G 1.4 sedan, 2006-os lökhárítót megpróbálom hegesztetni, de lehet, hogy már nem lehet. Szeretném megtudni mielőtt elkezdem járni a bontókat, hogy a 4 ajtós és az 5 ajtós lökhárítók megegyeznek-e? (ha valaki tud eladót az küldhet emailt:)
1997 -es OPEL Astra F 1.7TDL Caravan autóm van. Csak pár hónapja az enyém, előtte sok évig benzines Caravan -om volt. Így még nem ismerkedtem meg vele eléggé. Eddig nem volt az önindítóval baj, a nagy hidegben azonban úgy csinál, mintha forgatás közben kiugrana a bendix. Leginkább addig viszi szépen, amíg a motor nem ígér, azonban az ilyen rárobbanásokkor szokott "üresbe" kiugrani a bendix. Hallottam, hogy ezekben a bendix, a benzinesétől eltérő, nem direktben, hanem kis bolygókerék áttételen keresztül adják át a forgatónyomatékot. (?)
Mennyibe kerülhet egy ilyen bendix? Gyakran előfordul ez a hiba, figyelni kell milyen gyártmányt vesz az ember, (pl. utángyártott) mert hamarabb tönkremegy ismét ?
Sziasztok. Tudna valaki tippet adni? Van egy Zafirám 2003-as 1,6 benzin 100 paci, a meleg motornál 80 fok fölött az alapjárat 1000, ha leállítom hül egy kicsit akkor kb.750 de lassan felpörög ismét 1000-res fordulatra és ott megáll.
Sziasztok! Egy 1996 opel astra f 1.7 td x17dtl autóm van. A segítségeteket szeretném kérni hátha találkozott valaki már ilyen problémával. A mostani nagy hidegekben a motor csak hosszú önindítózás után indul be nagynehezen elkapja de mikor beindult utánna is meg meg torpan a motor járása álló hejzetben. A porlasztók meg lettek nézve, az izzítás is jó (minden gyertya új) és izzít is a relé. A kompresszió mérés is megtörtént minden henger 30- as. a vizet egyenlőre nem eszi az olaj kb 10000km alatt 0,5 liter. Viszont van egy másik gondom is a fűtéssel 2 sebességnél fűt de nem valami vadul pedig stabilan beáll a víz 90 fokra. Előre is köszi az e-mail címem publikus. Üdv mindenkinek Peti.
Opel Astra F Caravan 1.6i csinálta néhány órával ezelőtt: indulás után néhány percig normálisan müködött majd egyszercsak felpörgött a motor és ott is maradt fordulatszámügyileg - jópár km után állt csak vissza normál alapjáratra.
Köze lehet ehhez a -14 foknak? Lefagy ilyenkor az alapjárati motor? Vagy hülyeségeket beszélek? Valaki légyszives világosítson fel mi lehetett ez és hogyan lehet ezeket a kellemetlenségeket megelőzni - ha lehet egyáltalán. Köszönettel.
kulon tavkapcsolos .A googele-n semmit nem talaltam a taviranyito kepen kivul .Egyebkent szetszedtem a tavkapcsolot es a fedel alatt egy szamos kodot talaltam viszont azt nem tudom mire hasznalni.(gondolom)
Bár csak mint egy igyekvő opel tulajdonos írok ezzel kapcsolatban.OBDII rendszer van a gépen és ennek vannak hibakódjai egy-két okos oldalon ha rákeresel .A kivillogás fék-gáz egyszerre benyomva utánna gyujtás ráad és számol.A kulcso ikon elkezd villogni a nullát 10 villogás jelzi a többi magátol érhrtő módon amennyit villan annak a számnak felel meg.Pl.10-1-7-0=P0170 kikeresed a megtalált listábol és ha tudsz mit kezdeni vele akkor jó ha nem akkor van egy támpontod talán.de szerintem ha meg van a hibakódod a srácok itt már zsigerből fogják tudni mi a teendő.
Üdv mindenkinek!G astra miért gurul meg egy kicsit majd megál és ujbol gurul egy kicsit ha enyhe dombon áll,és sebességben van leálítva?A kuplung jol müködik rendesen fog és kiemel.
Hároméves Astra G első futóműve produkál - számomra - furcsa hangokat.
Jellemzően fekvőrendőrökön hallani elölről egy "nyekkenést", mikor viszonylag gyorsan, nagy utat tesznek meg az arra szolgáló alkatrészek (főként hidegben, de erre nem vennék mérget).
(Egy alkalommal korábban felütött a lengéscsillapító, később szervizben támcsapágyakat cseréltek (éljenek a budapesti utak), de az előző jelenséggel kapcsolatosan nem tapasztaltam összefüggést).
Van egy kis gondom az Agilámmal1,0 2001 es.A minap be akartam indítani és a benzinfelnyomó nem nyomta a benzint. Nagy nehezen begyújtottam, de alapjáratonremeg a motor és ha teligázt adok akkor is csak 5000 fordulatig pörög , majd ha sokáig tartom leesik 2 ezerig majd ismét fel az 5 ezerig. Közben ég a motorhiba kijelző, de a két fordulat közt szépen dolgozik. Mi lehet a gond?, ja még az is hogy pár perc alatt eléri a 80 fokot de nem megy tovább, tehát nem forr fel a víz.
Aksi lemerül inditózás közben (hideg hajnal), aksi feltölt (napközben), motor pöcre indul (kevésbé enyhe este) de a motorvezérlő elektronika hiba lámpa folyamatosan világít és a motor csak alapjáraton jár hiba nyomom a gázt.
A kulcsba van a távkapcsoló?? Ha ott, gondolom a cserénél ki vetted az elemet, ha így történt a betanítás : kulcs a gyújtás kapcsolóba, gyújtás, a kulcson be-ki nyitás ennyi, legalábbis G Astrán így működik. Ha külön van a távirányító akkor sajnos nem tudok segíteni.
Feleségemnek van egy 2002-es 1.6-os Astra G-je, nyáron mikor sokat volt kint volt a napon nehezen indult pumpálni kellett a gázpedált, hogy elinduljon, hidegen jól indult. Most már hidegen is pumpálni kell a gázpedált,hogy elinduljon, alapjárat jó nem hullámzik, néha egyes fokozatba megtorpan de többi fokozatba jól működik. A leírtakon kívül semmi szokatlant nem lehet észre venni, rendesen teszi a dolgát.
Nem szeretném Opel márka szervizbe vinni, hátha nem úsznám meg csak 100 ezrekből.
Ha valaki találkozott ilyen jelenséggel és megosztaná velem a megoldást azt megköszönöm!
Egy kis segitseget kernek kp-zar problemaban,egy 95-os F ASTRA-hoz.Az tortent hogy a tavkapcsolo gombja letort.
Ezt en kicsereltem egy masikra viszont azota senem nyit senem zar viszont gombnyomasra a tavkapcsolo ledje felvillan igyhat valoszinu hogy az mukodik.
A kp-zar gyari viszont a tavkapcsolo modul egy SONAR tipusu (akar gyari is lehet mert en igy vettem az autot).esetleg tudja valaki hogyan lehet ezt ujraprogramozni avagy mi lehet a baj? elore is kosz.
Ott a szöveg, hogy _hiba az áramkörben_ Nem azt írta, hogy rossz a vezérlő! Meg kell keresni, hogy az adott áramkörön belül hol a hiba. (ami persze lehet a vezérlő is)
Hali. Az a legnagyobb baj,hogy nem tudom a hibakódot. Azért kérdeztem hátha hibakód nélkül is tudtok valami támpontott adni,esetleg tipikus tipushiba stb.
Sziasztok! Hiba felderitésre lenne szükségem mert gondok vannak egy Astrával(nem az enyém). Többször volt szerelőnél már. A hiba:menet közbe berángat az autó és hibajelzést ad,lehet vele közlekedni,de kicsit rángat és nem 100%-os. 3× volt már cserélve benne gyujtó trafó,ezt értsétek úgy,hogy javitás után jó 1-2 napig vagy 1-2 hétig és utána megint nem. Állitólag ez a hibája,de már a szerelő se tud mit kezdeni vele. Gyertya is cserélve. 2004-es Astra, Astra GCC 1.4 66kW-os. Valakinek tipp esetleg a hibára? Valami tipushiba? Köszönöm a segítséget.
Opel astra H 1.6 essential típusú gépkocsim van. Kicseréltetném a 4 lengéscsillapítót és a stabilizátor pálcákát. Munkadíjjal együtt szerintetek mi a reális ár ezért?
én anno az "A" vectrámba is, meg a mostani "f" astrámba is cseréltem km óracsoportot fordulatszámmérősre. Mindkettő 1.6 benzin volt. Megvettem a fordulatszámmérős órát, simán kivettem az enyémet, és betettem az újat és működött.
Sziasztok! A vonóhorog problémám megoldódott, szépen lépésről lépésre megcsináltam, nem volt bonyolult, remélem a kpm sem fog kötegedni. Szeretném kicserélni az astrában (99 F astra x16szr motorral) a műszerfalat fordulatszámmérősre. Azt kérdezném, hogy ez egy sima cserével megoldható-e? Van valami száma a műszerfalnak, aminek esetleg meg kell egyeznie? Honnan kapja a fordulatszámmérő a jelet? Illetve ez gyárilag be van-e kötve a csatlakozókba, vagy valami plusz kábelezést fog igényelni, mármint ha lehetséges egyáltalán? Köszi a válaszokat!
Nemrég lettem b omega tulajdonos,beleszaladtam 1 kijelző csere problémába, ugyanis sikerült postai úton nem belevalót vennem, tehát eladó egy 2.0 16v omiba való EGYcsatis,INFO kijelző pixelhiba mentes 6000Ft.
És csere érdekelne, fedélzetis KETTŐcsatis kijelző,hibamentes,mert ez kissé hiánycikk, vagy horror árú!
valoszinuleg megszorult(összerohadt) a tengely (szetszed kipucol bezsiroz), de mivel nem ert teljesen vissza alaphelyzetbe ezert a vegallaskapcsolon keresztül meg kap aramot a motor es ezert morog (es leeg egy ido utan)
Kérdezném, hogy ha üzemközben - ablaktörlés közben az ablaktörlő leáll de a motorja felől morgás hallatszik folyamatosan akkor mi szállt el és hogy javítható?
A motor döglik be ilyenkor vagy csak kiakad valami? Köszönet a válaszért.
G astrának nem igazán kényelmesek hosszú távon az ülései z14xe x16se motoroknál elbaszott módon a hengerfej környékén van a komputer és az sűrűn szeret elhalálozni, én is most futkoráztam egyért.
Segítségeteket szeretném kérni. Sajnos meg kell vállnom szeretett kis Opel Corsámtól, és vennem kell egy családi batárt. Persze az ok örömteli, mert jön a baba! :-) Természetesen csak is OPEL jöhet szóba! Egy G astrán gondolkodunk, kombi, légkondi, ködlámpa, stb. Mire kell figyelni ha egy ilyen akad a szemem elé? Vannak gyenge pontok?
Január 20.-án Sződligetről elloptak egy Opel Signum 3.2 V6 grafitmetál autót. A rendszám JID-111. Különös ismertetőjele, hogy vonóhorog van rajta, talán egyedüliként az országban. Feltételezhetően donornak vitték, talán még egyben van.
A nyomravezetőnek 100.000Ft-ot tudok felajánlani, ha valaki visszahozza, a többszörösét.
van par elado F astra ill. kadett E alkatreszem tipusvaltas miatt:
(az arak iranyarak es ezek csak peldak, van sok mas minden is, ill szivesen megbontom pl a motorokat. aki meg többet visz, az szinten lenyeges engedmenyre szamithat :-) )
- C16NZ elvagott kabelkoteggel (vezerlo feloli vege nincs meg), ondito nelkul es serult generatorral, de jo szervoszivattyuval, erzekelokkel, befecsivel: 12eFt
- 1997 (face lift utani, sotetitett) serulesmentes GYARI(!!! es nem gagyi utangyartott) caravan bal hatso lampa 2300Ft
- blaupunkt CAR300(koddal): 2300Ft
- f astra caravan kozepdob (nem tul meretpontos): 2100Ft
- 1997 f astra kopott airbag-s kormanykerek (airbag nelkul, pl. börözni):2100Ft
- 2db kadett e gsi 16v elso ules: 3000Ft/db (a vezeto oldali üles ajto oldali fele picit rantos, de a szakadastol nagyon mesze van, egy kb 160ekm.t futott nemet autobol van)
- 4db 6jx15 opel alufelnik(ha jol emlekszem ET49): 12eFt/4db
- rakat lemezfelni, 4x100 13"(et46 es et49), 14"(et49),
- f astra facelift utani 14" gyari disztarcsagarnitura (4db): 4100Ft
5 ajtós F astrára szeretnék vonóhorgot szerelni, így műszaki előtt. Már meg is érkezett ma. Hátsó dob csere közben épp csak megnéztem, hogy hova fog kerülni, de nem nagyon vágom, hogy hogyan csavarozzam fel. Hogyan férek a vázhoz felülről , hogy át toljam rajta a csavarokat és alulról meghúzzam az anyákat. Vagy rosszul gondolom, ez nem így működik? Illetve még az kérdezném, hogy a gyári kábelköteget hol találom, amit meg lehet bontani az elektromosság beötéséhez?
Lehet kapni olyat amin 2 oldali ragasztószalag van,csak rá kell tenni a régire.Na persze ha benne maradt törötten a régi.Gyári is van amin rajta van a műanyag,ki kell pattintani a régit és belenyomni a házba az újat.
Opel Astra F Caravan 1.6i 1997-es jobb oldali külső tükörbe tükörlapot kéne cserélnem mert eltört a tükör. Hogy történik a művelet, valaki aki csinálta már, mondja el légyszi. Köszönöm.
A rohadásnál nekem (és másnak is) ez a gyanúm merült fel, de jól eltitkolták sajnos, pedig vezetett szervízkönyves volt, teljesen korrekt első tulajos eladókkal, akkor volt az autó 4,5 éves...Tavasszal kilakatoltatom...
Köszi az infót! Már beszéltem a Müller Autó KFT-vel és az én kocsimhoz szintén 7000 párszáz FT-ért adják a rugót. Ugyanez a Starline márka. Ugyan még nem hallottam róla, de remélem csak az ára alacsonyabb a többi márkához képest és a minősége annyira nem.
Ma volt egy kis porszívózgatás, ellenőrzés, olahszintek, szervo, féktárcsa, fékbetétm stb. és egy kicsit megijedtem ettől:
Olaj nem piszkos, 5000 Km alatt fogyasztotta le a nívó pálca-szint 2/3-át, kitöröltem az ujjammal és megnéztem a hűtővíz kiegyenlítőjét, ott sincs semmi olajsár. Utoljára a Trabim volt ilyen, amikor hengerfejes lett :( Lehet ez "csak" attól, hogy a vízpára le/kicsapódott?
Másik egy kis rozsdásodás, amit addig kell megcsinálni, míg nem terjed el jobban, a JObb oldali torony előtt van. Más is találkozott már ilyennel?
Van egy 99-es X16SZR motoros Opel Astra F-em és azon gondolkoztam, hogy ha a gázos ECU-n minden vackot be lehet állítani, akkor ezt ha minden igaz a benzinesen is meg lehet tenni. Egyik ismerősöm ajánlotta magát, hogy Ő csinál chip tuningot. Teljesítménynövekedést és fogyasztás csökkentést ígért. Nem igazán hiszek az ilyen dolgokban, de ha van ilyesmi beállítási lehetőség, akkor annak a mikéntje érdekelne. Én azt szeretném elérni, hogy az autó kevesebb benzint kapjon. Szeretem ezt a kocsit de városban, amire nekem kell túl sokat eszik. Van bármilyen mód, hogy el vegyünk a kajájából, mintha karburátoros lenne? Köszönöm a válaszokat!
Sávos kedvezményük van, minél nagyobb a végösszeg annál nagyobb a kedvezmény mértéke. Régen jártam náluk, ha jól emlékszem 10eFt fölött 10%, 15eFt fölött 15% és így tovább 25%-ig.
Már többször vásároltam ott, és valamiért engedményt szoktak adni. Hogy a rugóra volt-e, arra nem emlékszem, met csak blookom van róla tételes számlát nem kértem.
Mondjuk azt nem vártam meg amig teljesen bemelegszik az autó(üzemi höfokig)Csak azt hogy a szivató ne menjen már és az alapjárat beáljon 800 as fordulatr.Az a baj hogy még mindig egyenletlenül jár a motor.Sajnos.Ezért mértünk kompressziót.
Sajna eltört a Caravanom (97 évi X16SZR 8V) két hátsó rugója. Az egyik oldaliból egy karikányi a másikból másfél. Nézegettem a neten az árakat, de a mostani helyzetben elég húzósak. (16.000 ft/db) Gondoltam keresek bontottat, de a szerelőm inkább az újat javasolja. Mi a véleményetek?
Illetve még az volna a kérdésem, hogy egy fiatalabb évjáratú pl. G Astra Caravan hátsó rugói passzolhatnak-e az enyémbe (csak mert fiatalabb évjárat-fiatalabb rugó)
Ha minden rendben van, akkor azért pár fordulat után - a tőkéknek fel kell tellenie rendesen - legalább 12 bar kéne hogy legyen a végnyomás. Persze teljesen nyitott légtorokkal mérjétek ...
"DE! Azzal is el kellene látni a feladatát" Biztos vagy benne, hogy nem kezdene el pl. rozsdásodni?
A lentebb linkelt olajleírásban olyan jellemzők is szerepeltek hogy "lerakódási teszt", "iszapképződés", "kopásteszt" stb. A szerelő hasraütésszerüen garantálja hogy ezeknek nincs semmi közük az láncfeszítőhöz?
Ok értem én hogy az egyik oldal mantec kissé túlbuzgó közszolgálati tevékenysége, aki 20 éves C14NZ-be is Dexos2-t ajánl. :) A másik oldal meg a sokatlátott autószerelő, akinek végülis tökmindegy milyen előírás meg papír, a tulaj autója, a tulaj pénze azt csinál vele amit akar.
"Akkor a csapvíz mi volt részedről ?" Az egy közérthető példa akart lenni, hogy milyen az amikor eltérünk az előírástól. Ha hűtőfolyadék van előírva, hogy ne fagyjon szét, akkor illik azt beletenni, akkor is ha bizonyos körülmények között a sima víz is jó lehet bele. Nem tudtam jobb példát írni, bocs, tényleg csak user vagyok.
Szerintem add föl, nem ugyanarról beszéltek, s szerintem nem is fogtok. A kommunikációnál szükséges, hogy a másik meg akarja érteni a másikat, s ne a saját elméletéhez igazodva ragadjon ki belőle részleteket....
Miért kellene tudnom pontosan hogyan befolyásolja a működését? Nem tudom. Nem is "gyanítom". Megvettem egy autót és használni szeretném. Ha betartom az előírásokat akkor tökéletesen megfelel az igényeimnek és örömmel használom. Ha csapvizet öntök a motorba motorolaj helyett akkor sokkal nagyobb eséllyel lehetnek különféle gondok vele.
A többi elméleti fejtegetésedet, hogy milyennek kellene a világnak ideális esetben, nem tartom relevánsnak.
Ok, biztos szép lenne egy olyan motor ami olaj helyett csapvízzel is elmegy. De minek?
Szép hosszan beszéltél, bár a felvetődött kérdés tekintetében semmit sem mondtál. (politikus veszett el benned) Érdekesebb lett volna, ha elmagyarázod, hogy ezek a tulajdonságok hogyan befolyásolják egy láncfeszítő működését. ?? Gyanítom, sehogy. Egy jól méretezett és megfelelő helyre beépített láncfeszítőnek akár csapvízzel is tennie kell a dolgát. :-//
Valaha az Opel is tudott ilyen feszítőt készíteni, pedig akkor talán még a Dexos specifikációt
"... meggyőzni nem hagyja magát, mert a Dezsőke megmondta!" Ok, nem tudom hogy helyes kezelni a síkhülye tulajt. Ha legalább felhívod a figyelmét hogy nem belevaló a cucc amit hozott az már egy jó lépés. De hidd el nem ez a helyzet az átlag autószerelőnél, sőt magának sincs fogalma a gyári előírásokról.
"92-es Bimmer 316i, -Touring (M40, E30) (3 Series) motorjába biztos Ő nem öntene mást, csak az BMW LL-04 kiválóságot. Ugye az nekije az előírás ..." Ezt rosszul tudod, nem az nekije az előírás. Egy 20 éves motorba biztosan nem. Nem kell sarkítani, csak azt mondtam hogy megbízható szerelő, nem azt hogy hülye. Bár végülis kárt nem csinál ha beleönti csak totál fölösleges.
Viszont ha a részecskeszűrős dízelbe nem LL-04-et önt, akkor az _nekem_ lehet majd később drága. Ennyit fogadj el, hogy a tulajnak ez nem jó. Mindegy ki erősködött, hogy kerüljön bele a nem belevaló olaj vagy alkatrész.
Tudod barátom, amikor a megbecsült ügyfelem hozza a multikerbe vett jólárasított Magnatec 10W-40-et - mert a Dezsőke mondta az a tuti mindenbe - akkor mit tudok tenni? ( bár nálam olcsóbban kapta volna )
Elzavarjam?
... meggyőzni nem hagyja magát, mert a Dezsőke megmondta!
... és ha mindet elzavarom, éhendöglök. Az ugye nekem nem jó!
Túl leegyszerűsíted Te ezt a felállást. Persze egyszerűbb ráhúzni a szerelőre a vizespaplant ...:-(
... és a mostani szerelőd meg becsüld meg, mert a napokban nálam megfordult 92-es Bimmer 316i, -Touring (M40, E30) (3 Series) motorjába biztos Ő nem öntene mást, csak az BMW LL-04 kiválóságot. Ugye az nekije az előírás ...
A váltónak van külön vezérlője. A gázbovdenhez megy a kick-down, a műszerfalhoz a lámpa, a diag csatihoz is megy a diag szál . Komplett átrakhatod a kábelt, de, hogy a többi rész, hogy fog működni,.......
Opel szerelési könyvben van kapcs. rajz, és az automata váltók második kötete is foglalkozik vele.
Ha az Opel, a VW meg még ki tudja hány más gyártó motorja "válogat az azonos viszkozitású/paraméterű olajak között" azt nem biztos hogy azért teszi mert "szar!".
Pl. Dexos2-re elő van írva egy csomó dolog: "megengedett viszkozitás osztályok: SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. A HTHS viszkozitás elsősorban nem az üzemanyag-takarékosságot, hanem a kenési biztonságot célozza: min. 3,5 mPa.s. Néhány kiegészítő követelményt az ILSAC GF-4 (nagyjából API SM) specifikációból vettek át: ilyen a magas hőmérsékleten vizsgált lerakódási teszt (Sequence IIIG/IIIGA), iszapképződés alacsony hőmérsékleten (ASTM D6593 Sequence VG). Természetesen speciális gyári GM-követelmények is szerepelnek a dexos 2 műszaki előírásai között: benzin- és dízelmotor esetében egyaránt vizsgált olajelválás tartóssági teszt, levegő-elválási teszt és szelepvezérlés-kopásteszt..."
A fentiek jórésze számomra is kínaiul van, de attól még tarthatom felelőtlennek azt a szerelőt aki (akár a tulaj kifejezett kérésére) figyelmen kívül hagyja az előírásokat és egy "mindegy az csak töntsünk bele valami 5w-40-et amit a polcon találunk" felkiáltással elintézi a cserét.
Nem fekete-fehérek a dolgok, lehet hogy létezik olyan olaj/alkatrész, aminek nincsenek meg a minősítései és mégis használható. Ennek nincs köze ahhoz, hogy a gyártó tévedhetetlen vagy tökéletes lenne. De miért kéne találgatni vagy elbagatellizálni az olajválasztást? A 2000Ft-os dolog csak erre vonatkozott.
Ha a gyártó gyári hűtőfolyadékot ajánl a hűtőrendszerbe, de a tulajnak az a heppje, hogy sima csapvíz is jó lesz bele, akkor te belerakod és az autó lesz a szar meg a gyártó a hülye?
Valamit nagyon félreértesz!! Az a gond veled és a veled azonosan gondolkodókkal, hogy színvakok vagytok. Kizárólag feketén és fehéren látjátok a dolgokat, pedig számtalan árnyalata van ezeknek. Felesleges kitalálnod és tényként előadnod olyan dolgokat amiről szó sem volt. Mindössze a gyár töklétességébe és tévedhetetlenségébe vetett vakhit dogmatizálását vontam kétségbe, amit ezen felül előadsz az mindössze kitaláció.
Sehol senkinek sem mondtam, hogy ne az előírás szerinti olajat használja!!!! Fejembe sem jutna nem belevaló olajat tenni egy autóba, hiszen nem az én pénzem bánja. (igaz, a tulajdonossal sem szállok vitába, amikor elmagyarázza annak feleslegességét) Úgyhogy ez a 2000Ft-os magyarázat minden, csak nem logikus érvelés. Úgy is mondhatnám, hogy öngól.
A láncfeszítőről meg továbbra is azt tudom mondani, hogy az a feszítő, amelyik válogat az azonos viszkozitású/paraméterű olajak között, az szar! ( és ez most nem az Opelről szól, mert pl. a VW is tud pont ilyen vacakot gyártani)
A wiki leírásában szereplő előnyök nekem furcsák. " Csökkentheti a motor hőtermelését " Ez épp nem előny, hanem következmény. A visszavezetett gáz lerontja az égést. Ugye az EGR célja a égési hőmérséklet csökkentése, ezáltal az NOx keletkezésének akadályozása. Ha jól gondolom a nagyobb nyomás és hőmérséklet következtében nő a motor hatásfoka és teljesítménye.
Abban igazad van, h az ember húzza a fogát egy ilyen mértékű kiadásnál.
Ha előírás szerinti olajjal akár 200ekm-t is kibír hang nélkül, nem belevalóval meg 30ekm után cserés a komplett vezérlés, ezt nem tekintem feltétlen tervezési hibának. Ilyen autóm van, az én zsebemre megy a játék. (Megjegyzem van más, valóban tervezési hibája az autónak.)
Érdekes a szerelők akikkel beszéltem hozzád hasonlóan leszarják az olajkérdést...
Nekem nem tűnik túl "logikus gondolkozásnak" kb. 2000Ft-ot spórolni a olajcserénként és inkább sűrűn vezerlést cseréltetni 100eFt-okért. Persze nem vagyok autószerelő, erről az oldalról nézve valahogy más tűnik logikusnak... :)
Próbálom, próbálom, de valahogy nem megy a logikus gondolkodásról való lemondás. Meg akkora szemellenzőt sem találok ami segítene. :-//
Tudod, amíg sorozatban készülnek az egyértelműen tervezési hibákból következő hibás autók, és egy olyan primitív szerkezetet nem tudnak megfelelőre gyártani mint egy hidraulikus láncfeszítő, (érdekes, több tucat egyéb gyárnak évtizedek óta nincs ezzel gondja parasztosan hétköznapi olajjal sem) addig nekem hiába próbál bárki is a gyár/tervezők tévedhetetlen isteni felsőbbrendűségéről papolni.
Egyébként igazad van, tényleg fizika kérdése. Csak nagyon úgy néz ki, valaki a gyárban kihagyta ezt a tantárgyat. :-//
Mert a GM (is) a gépjármű alakatrészek (pl hidrotőke) kenési igénye tudatában állítja össze az olajkövelményt. A gépjárműgyártói igények teljesítését igazolja vissza a kenőolajgyártó a gyártóművi követelmények feltüntetésével.
De vannak autószereléssel foglalkozók akik okosabbnak hiszik magukat a gépjárművek fejlesztőinél, gyártóinál.
A nem megfelő olaj csökkenti a motor élettartamát, növeli szervizigényét.
És még csak felelősséget sem kell vállalni a "tanácsadónak", mert az olajat Te öntötted/rendelted.
Sziasztok Opelosok. Volna egy eladó bontott, teljesen hibátlan gyári BOSCH önidnító CDTI motorhoz. Zafirából van, de gondolom jó más tipusokba is. Ár megegyezés szerint. roburka@citromail.hu 70/542 7963
Köszi a választ!Akkor annyi a teendő a becsörgés ellen,hogy másfajta olajat használjak?De az opelba már 200000km van és szerintem az5w40 vékony olaj nem?
Kb. 2-3 havonta visszatérő kérdés a Corsa C fórumokon, hogy becsörög a lánc hidegindításkor.
Nem vagyok autószerelő, nem értek hozzá, csak leírom itt is mit tapasztaltam:
Nekem a Z12XEP az alap 5w-40 olajjal zakatolt jónéhány másodpercig, ciki volt utáltam.
Utána kiműveltem magam hogy egy érzékeny olajos láncfeszítő van benne (többen írták hogy 10w-40 olaj kb.30ekm-enként teszi tönkre a feszítőt és nyúlik meg a lánc).
Lehet hogy más az indok, én mindenesetre az előírás szerinti legalább a GM-LL-A-025-nak megfelelő olajat kerestem (Mobil New Life 0w-40) és ezzel mostmár évek óta boldog vagyok, becsörgés azóta nem volt.
És a visszavezetés megszüntetéséről mi a véleményed?
Ha "működik" az EGR, de nincs tényleges átáramlás, akkor a rendszer elméletben teljesíti feladatát.(érzékeli a szelep szögállását) De! A benzin-levegő keverék ilymódon változik a kipufogó gázokkal együtt. Van visszacsatolás erről?
Mostanság előfordult, hogy párszor 10-20 s ideig égett a MIL lámpa. Akkor nem foglalkoztam vele, ugyanis semmilyen egyéb észrevehető jele nem volt. Szilveszterkor lementünk Szegedre, ez durván 120 km. Az út elején, már meleg motornál szintén kigyulladt a MIL lámpa, de már az úton végig égett. Itt szintén nem volt semmi észrevehető probléma ( alapjárok ok, túlzott fogyasztás sem mutatkozott ). Ekkor azt gondoltam, h a belülről szétesett hátsó kipufogódob jelenthet nagyobb mértékű fojtást. Ma jöttem haza melóból, gondoltam kiolvastatom az éppen jelenlévő hibát. Megálltam, de már az alapjárat eléggé ingadozott, egyenletlenül járt a gépezet. Az EGR szelepet jelezte a hibakódkiolvasó hibásnak. Hazajövetelkör égett a MIL, de már nem tapasztaltam az egyenetlen alapjáratot.
Ebből én azt következtetem ki, h el van tömődve az EGR. Hol normálisan működik, hol pedig nem. A procedúra elején előfordulhat, hogy nem záródott be eléggé? Ezért lehet h érezhető jele nem volt, de a kipufogó gázösszetétel meghaladta a határértékeket. Ez viszont azért lenne érdekes, mert részterelésen gyulladt ki a lámpa kezdetben. Azt is érzékeli az autó, ha nincs kipufogógáz visszavezetés?
Az EGR szelep volt tisztítva nyár elején. A működésének megszűntetése lehetséges? Lezárása okoz-e egyéb problémát? Ha veszek használt szelepet, honnan tudom, h működőképes és nem fog ugyanez a probléma jelentkezni?
Lehet hogy emlékeztek még a fordulatszám ingadozos témámmal kerestelek meg benneteket már egy párszor.
Most egy másik probléma is előjött.Már kétszer is tapasztaltam ,hogy üresben gurulva leáll a gép.Mi lehet az oka lehet-e összefüggés a régebbi probléma és a jelenleg tapasztalt között?:( ( Egy miskolci jó szakit tudnátok ajánlani?)Vagy marad a távgyógyászat hátha beválik.:D
Köszi, majd meglátjuk, ha szükség lesz rá.
Apósom kocsija mostantól valószínűleg nálunk fog dekkolni egy ideig (egy Opel Corsa D). Előre láthatóan nem fog sokat menni, de pl. olajcserére én elhordanám a jelenlegi szerelőmhöz. Csak ha valamihez nincs eszköze, arra az esetre gondoltam valami címet beszerezni.
Az lenne a gondom vele,hogy a digit műszerfal össze-vissza értékeket mutat,főleg mikor elkezd melegedni.A fesz stabilizátort már cseréltük benne,de megint megölte valami.Tudtok erre valami okosat mondani???
Tisztelettel kérdezném, tud-e valaki Szegeden vagy közvetlen környékén jó Opel szerelőt, akinek van kellő típusismerete, tud és akar jól dolgozni, nem végez félmunkát, megbízható? Más igényem nincs. :-) Esetleg előny, ha olcsón, netán ingyen dolgozik, de nem feltétel. :-)
Nem kizárt, hogy hasznát venném a jövőben. Van egyébként jó kezű szerelőm, de más típusokra szakosodott, és bár valószínűleg mindent meg tud csinálni egy Opelen is, amit mechanikus szerszámokkal meg lehet csinálni, de Opelhez típusspecifikus diagnosztikai eszközökkel nem rendelkezik. Úgyhogy nekem az is elég, ha valahol csak ezt a felét megoldja valaki szükség esetén (pl. Orcsik, Polgár, Berkó, stb...nem tudom, melyik számít jó hírűnek).
nekem az opelem akkor csinált hasonlót, amikor fals levegőt szívott a szivósortömítésnél. nézd át a vákuumcsöveket, alapjáraton járó motornál fújjál a csövel csatlakozásaira féktisztitó spray-t, illetve a szivósorra ahol fel van csavarozva a hengerfejre. ha stabilabb lesz a járása, vagy akár fel is pörög egy picit amikor fújod, akkor ez a baj. nem kell sokat fújni, mindjárt megmutatja magát ha ez a baj, ha nem akkor sem csinálsz kárt, egy pillanat alatt elpárolog amit ráfújsz
Gyertyát és gyertya kábelt cseréltem újra.Az a furcsa hogy nem mindig csinálja.Egyszer csak magátol elkezdi de ha elkezdem pörgetni akkor abba hadja.Utána meg megy rendesen.A motor alapjáraton elég csunyán jár.Rángatozik egy kicsit.De ha egy kicsit kikormolom az autót utána meg szépen jár egy ideig.
Üdv.Mindenkinek.Van egy 1996 Opel Vectra B 1.6 16 V autóm.Olyan hibája van hogy menet közbe egyszer csak el megy az ereje.Az eggyik henger nem megy (1 es)amikor elkezdem pörgetni az autót akkor egyszer csak megjavul és megy rendesen.Most lett hengerfej tömités rajta cserélve.Új gyertyák és új gyujtó kábelek is lettek cserélve rajta.Ha valaki tudna segiteni azt megköszönném.
egy merivával akadt gondom a napokban, és mivel már nincs ötletem, gondoltam megpróbálkozok egy opeles fórumon. Tehát az alany egy 1.6 os 8 szelepes meriva. Hibajelenség, nem megy fel a vízhőfok. Pontosabban egyhelyben felmegy, majd menet közben teljesen visszahűl. Elsőre ez egyértelműen termosztát hiba (szerintem) viszon túl vagyunk 6 termosztát cserén, ebből kettő gyári, a többi pedig olcsóbb-drágább vegyesen. Mindegyikkel ugyan az a helyzet. Kicseréltük a jeladót is, hogy nem-e csak az ver át, de azzal sincs változás. Rátettük gépre, hiba nincs, a vizhőfok műszer kis eltéréssel, de jót mutat. Egyhelyben 95 fokra felmelegitett vizzel elindultunk, látványosan megindult vissza hőfok, kb 4 km után már csak 62 fok volt a viz (folyamatosan néztük laptopon). Érezni a fűtésen is, ami egyébként 90 fokos víznél sem olyan mint rég. Nagyobb fokozaton rendesen áthűti a radiátort a fűtőmotor. Találkozott már valaki hasonlóval?
Rosszalkodik a bal oldali zárszerkezetem. Nem tudom zárás után alaphelyzetbe állítani a szerkezetet, hogy ki tudjam venni a kulcsot, állandóan visszanyitja a zárat.
Viszont a jobb oldali tökéletesen működik. Gondolom mert alig volt használva.
A kérdés: vajon ki lehet cserélni a zárat jobbról balra?
Astra G Kombi központizár,hátsóablakfűtés,bizti kiverés, akku lemerülés gomdom volt. Nos a hiba forrása: Az 5.ajtóba belemenő kábelköteg a 11év alatt eltörött a sok nyitogatástól, majd zárlatot okozozz. Ez tekintélyes hibát okozott. Tanulság ként írtam le, mert engem is megakartak vezetni 18ezressel egy uj központizár agy vásárlásával. Igaz uj akku kellett a gépbe, de 2ezer volt a munkadíjj.
A váltódat elnézve a szimeringet kellene kicserélni.
A kulisszát fogja 4 csavar és a villában van 1 specc stift amit alulról kell összenyomni és kijön. Érdemes újat tenni abból is mert megkopik és lötyögős lesz a váltás.
Kellene nekem egy "gyors" segítség, a váltórudazatot kezdtem el kiépíteni de elakadtam egy stiftnél amit a képen jelöltem állítólag ezt kell kicibálni.
Valaki csinált már ilyet? Mi volt a technika? Egyáltalán ki kell venni?