Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.26 0 3 440716

Ez vészbejárat a tűzoltóknak, vagy egyéb, az esetleges bajbajutottakon segíteni szándékozóknak.

Nem mindegy, hogy egy gönc melyik ablakán kezdenek kalapálni, és mennyi ideig tart "szituban" eljutni a segítségre szorulókig.

Ezek a gyengített ablakok, amiket nem kell a tűzoltófejszével fél órát püfölni, hanem a megfelelő helyen, a megfelelő módon "támadva" az illetékes hamar a bajbajutott közelében lehet.

 

Hangozhat ez viccesen, de abból kiindulva, hogy a háromkilós hosszúnyelű kalapáccsal egy V43 ragasztott szélvédőjét 10 perc intenzív püföléssel sem tudtam komolyabb alakváltozásra bírni, lehet, hogy mégsem annyira értelmetlen, amint az ember elsőre gondolná.

Előzmény: kezdő nyugger (440715)
kezdő nyugger Creative Commons License 2017.10.26 0 0 440715

Üdvözlet minden hozzáértőnek!

:) Vicc, vagy csak én érzem annak?

VÉSZBEJÁRAT

Belülről VÉSZKIJÁRAT felirat az ablak fölött, több nyelven. Kívülről még csak németül: NOTEINSTIEG.

Magyarországon egy Flirt vonaton láttam Bp-Hatvan között. Sajnálom, hogy nem fotóztam le, de talán még lesz rá alkalmam. Valószínűleg nem magyar találmány, mert ráguglizva találtam külföldi példákat. Az egyik komment szerint a mentőknek, tűzoltóknak szól, hogy itt lehet a legkönnyebben betörni az ablakot.

Amíg ezt nem olvastam, én azt hittem, hogy ha nem nyílik az ajtó, itt kell felszállni a vonatra. A nyitására alkalmas kövek oda vannak készítve a talpfák közé.

Hogy mások is láttak már ilyet, itt egy bizonyíték:
https://twitter.com/hashtag/noteinstieg

kristoof Creative Commons License 2017.10.26 0 1 440714
siófoki35 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 440713

Az is le lett bontva, igen.

Előzmény: _nyunyuka (440712)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.10.25 0 0 440712

Ha jól láttam, a felvételi épületnek is annyi?

Előzmény: DAttis (440711)
DAttis Creative Commons License 2017.10.25 0 0 440711

Köszi az infót nem értettem mire ez a nagy építkezés az 1-es vágánynál se, hogy gyakorlatilag ledózerolták a peront és újjáépítették

Előzmény: DJ. Bakter (440710)
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.10.25 0 0 440710

A 40a és a 30a (2. és 3. vágány közötti) közötti szigetperon túl keskeny, ezért a 40a két vágányát arrébb teszik. Az egyik (az I.) már kész, most jön a másik.

Előzmény: DAttis (440709)
DAttis Creative Commons License 2017.10.25 0 0 440709

Tudom a 40-es vonalon megkezdték a vonalfelújítást, de valaki elmagyarázná a Budafok állomáson a 2. vágányt minek b...ák szét?? Az 1-es vágány és peron újjáépítése még érthető de a második vágány??....

siófoki35 Creative Commons License 2017.10.25 -1 4 440708

OFF-

 

A paraméter, az a félelem mértékegysége? :D ;P

Előzmény: DJ. Bakter (440707)
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.10.25 -1 1 440707

Mindenki a paramétereket mérlegeli.

Már csak az a kérdés, hogy mik a paraméterek :)))

Előzmény: M63 010 (440706)
M63 010 Creative Commons License 2017.10.24 -1 1 440706

Előtte a magyarázatban kifejtik, hogy az autós és a tömegközlekedés célközönsége teljesen eltérő, és gyakorlatilag nincs átjárás a kettő közt. Az ábra is ezt igazolja: akik autóval mennek, azok azért válaszották ezt a módot, mert gyorsabb.

 

Ez azért érdekes, mert más országban van egy réteg, aki a paraméterek mérlegelése után választ az autó és a vonat között.

Előzmény: attus germanicus (440702)
hmsoft Creative Commons License 2017.10.24 -1 3 440705

Napi egy vonatpárnak mi értelme? A többi időpontban mi viszi az utasokat, busz?

Ugyanaz az értelme, mint itthon a 2 vonatpáros mellékvonalaknak: kifogni a szelet azokból a vitorlákból, amelyek a "nincs szolgáltatás"-ba kapaszkodnának bele. Ugyanis a "nincs" és a "van" között sokkal jobban kommunikálható a különbség, mint a "van, és elég", illetve a "van, de nem elég" között. (Ti. a felhasználó számára sosem elég semmi, és ezt mindenki tudja. :) ) Akik pedig nem rendelkeznek autóval, és nem veszik igénybe a szórványtelepüléses vidéken szokásos, spontán és kevésbé spontán szerveződéseket (telekocsi és minden variációja), azoknak ott vannak a buszos és a településközi iránytaxis szolgáltatások. Mellesleg a vasútnál többnyire olcsóbban.

Esetleg a távolsági vonat több helyen áll meg, és van benne helyjegy nélküli kocsi?

A távolsági vonatokon nincs helyjegy nélküli kocsi, a legegyszerűbb ülőkocsis variáció is olyan, hogy a jegyet automatikusan helybiztosítással árusítják. (Nem minden vonaton van ülőkocsi, sőt, a nagyobb távolságra közlekedőknél éppenhogy a fekvőhelyes variációk a megszokottabbak, de adott esetben a távolság nem nagy, és van is ülőkocsis megoldás.)

A Moszkva-Riga gyors (001R/002R) minden nap közlekedik, szerelvényét az LDZ adja, viszont Volokolamszk és Rzsev között nem áll meg, tehát a helyi vonat által bejárt viszonylat (amely a Volokolamszk-Rzsev szakasznak egy része) eleve ugrott. Létezik még egy vonatpár, a Moszkva-Pszkov távolsági személy (663A/664A, szerelvényét az FPK adja). Rzsev előtt megáll Knyazsji Gori, Pogoreloje Gorogyiscse és Zubcov állomásokon (a helyi vonat végállomását, Sahovszkaját viszont kihagyja). Mindezt este 11 és éjfél között teszi Pszkov felé, illetve hajnali 3 körül Moszkva felé. Szerdán, pénteken, szombaton és vasárnap nem közlekedik. Pénteki és szombati napokon helyette jár egy Moszkva-Velikije Luki távolsági személy (662A/663R), amely a másiknak a menetvonalán közlekedik, csak nem jut el Pszkovig. Hát ennyi az ablakos szolgáltatás. Rajtuk kívül a pályát a rigai kikötőből oroszországi célpontok felé tartó tehervonatok (és párjaik) koptatják.

hm

Előzmény: siófoki35 (440696)
vrobee Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 440704

Ja, értem. Valóban nem mindegy :) .

Előzmény: attus germanicus (440702)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 -1 2 440703

Vagyis egy adat, amit tetszőlegesen lehet változtatni, annak függvényében, mit akarunk vele bizonyítani :-)

Előzmény: attus germanicus (440700)
attus germanicus Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 440702

Az ábrán a ma autóval megtett utazások szerepelnek csak (ezt elsőre én is benéztem, pedig kulcsfontosságú!). Tehát aki ma villamossal, metróval vagy vonattal utazik, azok nem. Pedig azok közt nyilván rengeteg olyan van, ahol a közösségi közlekedés gyorsabb, mint az autó.

Az autós utazások viszont mind (a bal oldali skála millió utazást jelöl).

Aantal autoverplaatsingen (in miljoenen per gemiddelde werkdag) met een verschillende reistijdverhouding ov/auto, naar afstandsklasse en categorie reistijdverhouding ov/auto.

 

Az ábra egyébként a holland közlekedési minisztérium éves jelentéséből való. Előtte a magyarázatban kifejtik, hogy az autós és a tömegközlekedés célközönsége teljesen eltérő, és gyakorlatilag nincs átjárás a kettő közt. Az ábra is ezt igazolja: akik autóval mennek, azok azért válaszották ezt a módot, mert gyorsabb. 

Előzmény: vrobee (440701)
vrobee Creative Commons License 2017.10.24 -1 1 440701

Amsterdammal és Rotterdammal együtt? Tetszőleges időben? Reprezentatív mintán ill. úgy súlyozva?

Előzmény: attus germanicus (440700)
attus germanicus Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 440700

Menetidő háztól házig. 

Előzmény: vrobee (440699)
vrobee Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 440699

Ez ugye tiszta menetidő, és/vagy nincsenek benne a nagyvárosi adatok? 

Előzmény: attus germanicus (440697)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 440698

Ez elég valószinűtlen.

Egyrészt, mert 1520-as földön az elővárosi, és a távolsági vonatkat más társaság üzemelteti, és nem nagyon vannak tekintettel egymás piacára, másrészt nem hinném, hogy létezik helybiztosítás nélküli távolsági vonat, harmadszor ott nem Bandi bácsi a halljakend, hogy a VIP-firmenij kocsikkal közlekedő Roszija-expresszt megállítsa 6756. km megállóhelyen.

Előzmény: siófoki35 (440696)
attus germanicus Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 440697

Holland statisztika. A mérés tárgya, hogy az autós menetidő hogyan viszonyul a tömegközlekedéshez.

A vízszintes tengely a távolság. 

Sötétkék: a tömegközlekedés több, mint kétszer több időt vesz igénybe

Barna: a tömegközlekedés másfél-kétszer több idő

Sárga: a tömegközlekedés kevesebb, mint másfélszer több idő

Világoskék: a tömegközlekedés gyorsabb

Világoskéket nem látsz, mivel azoknak az utazásoknak az aránya, ahol a tömegközlekedés gyorsabb, kimutathatatlanul alacsony.

siófoki35 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 440696

Esetleg a távolsági vonat több helyen áll meg, és van benne helyjegy nélküli kocsi?

Előzmény: M63 010 (440695)
M63 010 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 440695

Napi egy vonatpárnak mi értelme? A többi időpontban mi viszi az utasokat, busz?

Előzmény: hmsoft (440674)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.23 0 0 440694

El tudom képzelni azt a kaputelefont... :)

Előzmény: hmsoft (440689)
D F T Creative Commons License 2017.10.23 0 0 440693

Nézd meg az ingavonatoknál is látszik a gép és a vk is egyszerre.

Előzmény: gyoparOHs (440692)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.10.23 0 0 440692

Értem.

 

Előzmény: D F T (440691)
D F T Creative Commons License 2017.10.23 0 0 440691

Üzemelő MFB-t látni mindig, nem kell hozzá bejelentkezni.

 

Előzmény: gyoparOHs (440690)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.10.23 0 0 440690

A vontatott "kerékpárszállítónak" -is be kell jelentkezni ?

Előzmény: r1232 (440688)
hmsoft Creative Commons License 2017.10.23 -1 5 440689

- Mondd, kis Li, hogy utaztatok a nagymamához?

- Lifttel lementünk a hatodikra, aztán átszálltunk a metróra, aztán megint lifteztünk, végül becsöngettünk.

 

hm

Előzmény: orangutan (440683)
r1232 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 440688

Vezérlőkocsiként biztos nem. Kerékpérszállítóként futnak jelenleg.

Előzmény: norbee601 (440687)
norbee601 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 440687

Csak nem használják? :)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!