Keresés

Részletes keresés

puszikák Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121876

Blabla. Mi az öthalmaz? Állíítanak de fogalmuk nincs miről veszélnek. Nem értem. Mi az ami üres mitől üres és miért üres?

Előzmény: nyúlakalapban (121872)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121875

Igen, az.

Előzmény: nyúlakalapban (121874)
nyúlakalapban Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121874

Mi ez? A buddhista ürességmeditáció fokozati?

Én vettem meg az utolsó kapható példányt bibim:D

Visszolvatam lentebb az istennek nem derül ki mmilyen könyvről beszéltek.

Shentong vagy akármi a szarvasztivádinokat Nagardzsuna elintézte és a tathagathagarbhát és a buddha természetet illetően néha furcsaságok is felmerültek, a jógacsára is gyanúba keveredett és billegett is a buddhizmus feje ahogy a nyugati fejek is de még egy nyamvadt szubsztanciát nem talált senki a jelenségvilágban se nyugati se keleti, bár előbbit utóbbi gyanúsítja ami nagyon mókás:D

Nos egy rendes beszélgetés hozzávalóit illetően nekem vannak ötleteim de azok is csak üres ötletek:D

 

Előzmény: Lisa Simpson (121866)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121873

Ezt neked elküldtem már egyszer, Az ürességmeditáció fokozatai a könyv címe, ürességmeditáció (1-2-3) a fájlok (3 db PDF) neve. De ha nem találod, megy megint. :)

Előzmény: Törölt nick (121871)
nyúlakalapban Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121872

Hogy az öt halmaz éntelen és hogy a forma üres az nem tagadás hanem állítás, nem mintha a tagadás koszos és büdös lenne mert csak teljesen mindegy hogy valamit tagadó vagy állító módon fogalmazunk meg a tartalom szempontjából.

 

Mit állítunk? Üres (állítmány)

Mi üres? A forma (alany)

 

Mit állítunk? Nem-én/éntelen (állítmány)  

Mi nem-én/éntelen? Az öt halmaz (alany).

 

Ily módon az álalános iskola már nem jogosít fel minket egy több éves hadjáratra egyébként, de csak tessék persze.

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121871

légyszi, légyszi.... :)

Előzmény: Lisa Simpson (121861)
puszikák Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121870

Mindegy, hogy milyen állapotba születtél,
magasba vagy alacsonyba, ha éberen használod
adottságaid, célodat elérheted,
a sors folyama nem akadályoztatik.
Lehetőségemet én megragadtam,
a megvilágosodás magja elvettetett,
ápoltam szeretettel, önzetlenül a csonka herceget,
s midőn a Halhatatlanság Nektárja lett Acsinta adománya,
belátást nyert Góraksa a Nem-kettős valóságba.
S most itt állok, ím: A Három Világ Tehénpásztor-királya.

 

:)))

puszikák Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121869

Elárulok egy titkot. Nem tudom benne van e a könyvben. Az ürességet akkor lehet megvalósítani teljességgel ha megszünteted a kettősségeket. Közép út vagy mi fene. és azt is elárulom a nirvána nem megsemmisülés. Élet. Maga az élet. Mert reggelre mindig este jőn.

 

Előzmény: Lisa Simpson (121856)
puszikák Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121868

:)))

 

Akkor te a semmit tagadod? gratula. Egyre értelmesebb a új abdiham buddhizmus.  Mert ami nincs azt minek tagadni.:) Nincs én nincs én balbla Minek tagadod ha nincs?:) Na azért szeríntem Buddha csak tudta mit tagad. Ezt egész biztos tudom.  Még akkor is ha az abdiham hülyének nézi.

Előzmény: Törölt nick (121855)
puszikák Creative Commons License 2011.05.17 0 0 121867

:))

 

De jó. Mindenki mehet megsemmisülni a nirvánába. Tolakodni fognak, a kilincset is leszakítják az ajtóról. Az ajtó kevés lesz. Az ablakon fognak beugrálni, úgy, hogy majd az ablakokra is véssétek fel a tandíj árát.

Előzmény: Lisa Simpson (121858)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121866

A könyv felépítése:

 

1. a srávaka fokozat (ez a "hínajána", a Páli Kánon szövegeinek "világa")

2. a csittamátra fokozat

3. a szvátantrika-mádhjamaka fokozat

4. a prászangika-mádhjamaka fokozat

5. a shentong mádhjamaka fokozat

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121865

Köszi. Ámbátor a madhjamaka rész még valahol a virtuális térben úton van:D

Előzmény: Lisa Simpson (121864)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121864

Ment mind2töknek.

Előzmény: ferenc5940 (121863)
ferenc5940 Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121863

Ha magyar nyelvű én megköszönném.

Előzmény: Lisa Simpson (121861)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121862

Nagyon megköszönném:) Már a kocsmát is tűvé tettem utánna, ahol mindig olvasni szoktam, és itt sem volt, ami azt jelenti, csúnyán lába kélt:D

Előzmény: Lisa Simpson (121861)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121861

Nekem megvan PDF-ben, szívesen átküldöm (másnak is).

Előzmény: Törölt nick (121860)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121860

Holnap megkeresem a könyvet, ma égen földön nem leltem, lehet a sors nem akarja, hogy írjak róla:D Ahogy megvan igyekszem saját véleményt mellőzve röviden összefoglalni azt, ami ott írva vagyon. Van mégegy ilyen típusú könyvem, de az a bön hagyomány szempontjából csinálja ugyan ezt. Nagyon hasonló mint a buddhizmus, viszont azért vannak benne nagyon eltérő részeg, meg túl speciális, így azt majd maximum pluszban mutatom talán érdekesség képpen, hogy ilyen is van.

 

Ám csak azért jövök mindig azzal a könyvecskével, mert szerintem ebből a szempontból remek összefoglalás. Lévén a létező megközelítéseket nagyjából felöleli.

Előzmény: Lisa Simpson (121858)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121859

az király lenne, bizony

Előzmény: Lisa Simpson (121858)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121858

Én meg azt mondom, h csak úgy lesz ebből itt beszélgetés, ha ezt a hídat felépíted a hínajána és a shentong közé. És ez nemcsak a te érdeked, hanem mindenki másé is, aki itt beszélgetni szeretne. Szóval, lesz itt olvasótábor szerintem. :)

Előzmény: Törölt nick (121857)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121857

Hááát, most hogy így mondod, lehet nem lenne rossz ötlet csinálni belőle egy rövid jegyzetet, ami ezt összefoglalja. Erre még nem is gondoltam.

 

A tudat természetével kapcsolatban az van, hogy bizonyos utaknál úgymond ennek a felfedezése végeredmény a tibeti buddizmusban, valahol pedig úgymond ennek a megtapasztalása a belépő. Pl a Dzogcsen gyakorlása addig el sem kezdődhet, amíg ezt valaki nem tapasztalta meg, ez a belépő. Innen jön a  terkcső, és a thögál.

Míg pl a lamrimnél ez az eredmény, és azután mennek át magasabb gyakszikhoz, pl a Dzogcsenhez, Mahámudrához, vagy Kálacsakra tantrához, stb....

 

Alaptanítás a tantra szempontjából. Viszont az össz vadzsrajána hagyomány szempontjából nem alap tanítás, mert ott az alaptanítás a hínajána és a mahájába bizonyos elemei.

Mit mondjak..... bonyolult:)

 

Ha olyan van elővadászom a könyvecskét, és megprobálom röviden összefoglalni, de őszintén megmondva lehet nem sok embert érdekelne itt:)

Előzmény: Lisa Simpson (121856)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121856

Az tök jó lenne, ha leírnád röviden az ürességmeditáció fokozatait, h hogyan jut el az ember a shentongig, milyen lépéseken keresztül. Mert így csak a szakadék látszik a szutták tanítása + eközött, a lépések nem. És az tivább nehezíti a dolgot, h a shentongot alaptanításnak nevezed változatlanul, miközben (mint egyszer már egyezségre jutottunk benne) nem az (még a tibeti hagyományon belül sem).

Előzmény: Törölt nick (121853)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121855

mi az, ami nincs? ami nem van?? :D Azt, ami nincs, hogy lehet tagadni?

 

"Szóval a semmi van? Nóóóórmális??! Hiszen a semmi az nem van, hanem nincs!...."

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM

Előzmény: puszikák (121854)
puszikák Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121854

:))))))))))))))))))

 

"mégoly szofisztikált módon is - ént épít az éntelenségen "túlra"."

 

Hát igen. ti már ezt csak tudjátok mikor még azt sem tudjátok mi az az én amit Buddha tagadott jelszóval nem mondta meg tehát nem kell tudni semmit sem. De tessék. Mond meg nekem mi az én amit úgy tagadsz innen és túl?

 

Néha ledöbbenek, hogy tagadtok de nem tudjátok mit tagadtok aztán vitatkoztok a semmin mert nem tudjátok min vitatkoztok sőt még azt sem tudjátok mit tagadtok de azt álítjátok olyan nincs mert szerepel benne az én szó.

 

Mi az én?? És mi az öthalmaz???

Előzmény: Törölt nick (121848)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121853

Nagyjából olyan jópár év után ért az a magasztos tudás, hogy mostmá bírtoklom eme tudattartamot:D

Előzmény: Törölt nick (121852)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121852

szerény véleményem szerint (mellesleg én is ebben a topikban tanultam ezt a webszlenges rövidítést)

Előzmény: Törölt nick (121849)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121851

O.o

ahhaaaaaa......

Előzmény: nyúlakalapban (121850)
nyúlakalapban Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121850

Akkor nincs én az egész buddhizmus szerint és szerintem is az egész buddhizmus szerint és ezzel most már egyetértesz. Remek.

Részedről pedig teljesen mindegy hogy mennyit olvastál, és hogy mennyit személyeskedsz, a kérdést illetően az is teljesen mindegy hogy én mekkora hülye vagyok hány diplomával vagy anélkül, a buddhizmus szerint nincs én (anatta, sunjata), amit már az anicca kizár.

Egy élmény volt.

Előzmény: Törölt nick (121847)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121849

Mi az az szvsz?

Előzmény: Törölt nick (121848)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121848

szvsz nem az általad hivatkozott (de sosem/vagy igencsak ritkán idézett) tan az én visszacsempészése, hanem a te interpretációidból jön le egy ilyen érzés. Valóban vannak kétségek, hogy érted e az ántelenséget, s nem te lennél az első olyan tanult buddhista aki elmegy egy olyan irányba, hogy - mégoly szofisztikált módon is - ént épít az éntelenségen "túlra".

 

Előzmény: Törölt nick (121847)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.16 0 0 121847

Amennyiben az én visszacsempészése, nem a Buddha adta át ezen szútrákat. Tehát nem hitelesek. Kérlek írd le nekem sorba melyik szútra hiteles, és melyik nem, csakhogy tájékozottabb legyek abban, miből szabad neked idéznem.

 

Teljesen mindegy hány szútrát fordítottál, és az is mindegy hány diplomád van. Egy marék kakit nem ér a lényeggel kapcsolatosan. Mint ahogy a nyelvtudásod sem. Ez semmi.

Ami a lényeges lenne az az, hogy úgy érted a tanításokat, ahogy azt mondják.

Tehát a vadzsrajána szemlélete: hínajána=az 5 szkandhában nincs én.

mahájána= a dharmákban sincs én, ezek is üresek, valamint jelen van a tathágatagharba, ami most is jelen van és a klésákkal eltakart tudat igaz természetét jelenti, ami örök, abszolut, tudatos, van szvabhávája, és nem része a függő keletkezésnek.

Vadzsrajána: Ennek a buddha természetnek a fogalmi szintű ismerete a tantra alapja, valamint a tantra erre épül.

Ennek megfelelően nem 1.5% tibeti mester fogadja ezt el, hanem 100%.

Az más kérdés, hogy valakit a mesterek hínajána, mahájána üresség, vagy tathágatagharba, vagy tantra szinten okítanak-e, mert ennek megfelelően beszélnek. Ezek különböző szintek. Így van amikor azt mondják, nincs én, semmi sem, én, nem létezik én. Majd azt mondják, valódi önmagam, valódi természetem, stb.

Az ürességmeditációs könyv azért nagyon jó, mert láthatod hogy van ez. 

 

Azért remélem csak szuttákat fordítottál, mert azt talán még nemtudod elbaltázni a félreértelmezéseid miatt.

Előzmény: nyúlakalapban (121841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!