Ha már Bp közlekedése a szemszög:én meg annak örülnék ha nem lenne Volvo,MAN,Alfa,Combino,Tatra,Hannoveri,Solaris,Bombardier hanem minden más ami előttük volt.
Kis kiegészítés: Rába 187-es futómű nem létezik, az, amiről beszélsz, a Rába 118-as típusú futómű. A 832.xx típusú futóművek csak a buszok alatt kormányzott mellsők, ugyanezzel a típusszámmal készültek teherautók alá hátsó futóművek is.
Nagyrába és nagyrába közt is van különbség: A 200-asok alatt úgy 1983-ig használták nagy sorozatban a Rába MVG 018-as sorozatot, ennek még a bolygóműház nem sima felületű, hanem kicsit púpos, erről ismerhető fel, plusz a mormogós, kicsit mély hangjáról. Ezután a 187-es sorozatra tértek át, de ebből igen sok altípus mellett két fő verzió volt, rövid és hosszú áttételű, értelem szerűen előbbit városit, utóbbit helyközi-távolsági forgalomhoz. Ráadásul hangról is megkülönböztethetők. Időben általam nem behatárolhatóan jelent meg az 1980-as évek vége felé az MVG K009-es sorozat, a "csendeshíd". Valamikor a '90-es évek vége felé jelent meg a Rába 318-as sorozata, amely igaz bolygóműves, de csendesebb konstrukció, kívülről a kevésbé kinyúló bolygóműházról ismerhető fel ("keskenyebb" a teljes híd). Újkori 200-asok és 400-asok egyaránt készültek ezen típus valamelyik verziójával. Természetesen a csendes hídnak is lett továbbfejlesztett verziója, ha jól tudom a 311-es sorozatszámot kapta. Emellett van ezen újabb daraboknak egy "BDR" típusmegjelölése is, de ezt még nagyon nem sikerült kibogoznom.
Elvakultan nem szeretek semmit... Van pár jó 200-as is, 400-as is. De örülnék neki, ha már csak nosztalgiaüzemben lenne 200-as ikarus (lassan már 400-as is), meg ICS, Ev, MXa és Ziu is...
Nekem sincs túl sok infóm a futóművekről, de azért megpróbálok valamit leírni (a nálam jártasabbak majd kijavítanak). A kettő között elsősorban méretbeli különbségek vannak: a nagy RÁBA-híd könnyen felismerhető, hisz elég méretes darab :) Jellemzője még, hogy a benne lévő fogaskerekek nagyobb átmérőjűek, mint a kis hídban (más néven: csendeshíd), és lassabban is forognak - ettől (is) van a jellegzetes hangja. A kis híd már másabb; mérete kisebb, a fogaskerekei gyorsabban forognak, és csendesebb a járása (ezért is hívják csendeshídnak). A BKV-n belül az Ikarus 260-as és 280-as buszokra jellemző a nagy RÁBA híd (1991 előtti évjáratúak), de ilyen van a ZIU9-es és az Ikarus 280T-GVM trolik hajtott tengelyén is. A régi homlokfalas 415-ösök hátsó hídja is nagy RÁBA volt, de később ZF gyártmányú kishídra lettek lecserélve. Konkrétan nem évjáratfüggő, hogy melyik busz alatt milyen hátsó híd van, mert minden megrendelő máshogy kérte a járműveket (még 2001-ben is készült nagy RÁBA-hidas jármű).
Sajnálattal közlöm veletek, hogy a mai naptól Debrecen városából kezdenek szivárogni az ikarusok! :( Amiket eladtak remélem jó gazdájuk lesz! Én csak irigyelni tudom azon Városok települések lakóit kik Ikarussal közlekednek vagy még fognak is... ;-)
Így van, az ablakokon is látszik a közpére helyezett elhúzó. Ez a kocsi egy FÁK-ból visszamaradt 260.51-es ha minden igaz. Egyébként egészen 1996-ig mentek kocsik trilex-el+Liaz híddal és még bőven ráncajtóval is.
Mi a különbség a Rába nagy és kis híd közt? Bocsi a tudatlanságért. Mitől kicsi/ nagy, miről ismerhető fel, mivel jobb/rosszabb, évjárattól függ-e?...stb Köszi!
Márpedig az ablakkeretekből közel 100%-ig valószínűsíthető, hogy 1993 utáni a kocsi. (Ha megnézed, az Ik400-asok középső sínje és felső szigetelőkerete ugyanolyan kialakítású, csak más méretű, mint ennek a kocsinak - ilyenek pl. a Gyrosok ablakai is)