Ugyan már,én örülök,hogy hallottam felőled! Az akksim az nekem is gáz,pedig gyakran rajt a csepptöltő. Használni kellene rendszeresen,az tenne jót neki😀! Mostanába elég sokat bicózok én is. Rendbeszedtem a trekkingemet,meg beújjítottam 1( majd még 1) retró montit,úgyhogy ismét tele a garázs! Tekertem ma is egy 50+ kicsit,meg holnap is megyek. Néha a határba bóklászok 2-3 órát a terepesebbel. Már nagyon rámfér...és rohadt jólesik. Kezdem hanyagolni a motorozást izs😉! A fene se gondolta. Biztosan a korral jár....(bár már voltunk extra kocák is😎) Jó egészséget...és sok-sokkilómétert! Azért az Ybrahimot se hagyjad parlagon😉!
Nekem Thule HangOn 972 vonóhorogra szerelhető tartóm van. 3 bringát el lehet vele vinni, de némi ügyességre szükség van. Lehet hozzá rendszámtartót is venni, meg jófajta keretet, amire azt fel lehet szerelni. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy kis helyen elfér, sokkal olcsóbb, mint a klasszikus vonóhorgos kerékpárszállítók.
Hátránya, hogy függesztve szállítja a bringákat és egyesek szerint a karbonvázas bicók azt nem szeretik. Van belőle 4 bringás verzió is, az a HangOn 9708.
Egy hátsó ajtóra szerelhetőt (Thule ClipOn 3) cseréltem le erre. Az sem volt rossz, de sajnos egyszer bénáztam, rosszul akasztottam be a hátsó ajtóba, majd lecsuktam az ajtót, mire a rosszul beakasztott kampó kifordította a vadonatúj autó hátsó ajtajának a felső élét. Azt hittem, hogy a guta megüt.
A másik ok az volt, hogy arra nem lehetett világítást felszerelni és tartottam tőle, hogy a rendőrök kötözködni fognak. De eddig még soha sem állítottak meg azért, mert nem volt kiegészítő világításom, vagy a rendszámtáblát eltakarta a bringa. Pedig volt, hogy kilométereken keresztül jöttek mögöttem az autópályán.
Nálam a tetőre szerelhető megoldás nem jöhet szóba, mert bár elég magas vagyok, de az autóm is, egy Renault Scenic, és nehéz lenne oda felpakolni a bicajokat.
Köszönöm az érdeklődést! Az Ybrahim nálam is pihen, még nem gurult ki a garázsból. Ráadásul épp most mondta be az unalmast a két éves japán Yuasa akkumulátor, pedig lelkiismeretesen minden hónapban rátettem a töltőre. (Persze lehet, hogy hamisítvány. de ezt nem tudom leellenőrizni.) Ennyit kibír bármilyen más akkumulátor.
Ezen, meg a karanténon túl akadályoznak a saját nyavalyáim is. De azok remélhetően elmúlnak!
Az utóbbi akadályoz abban, hogy a pedelec belelendüljön. Nekem elég a 400 [Wh] kapacitású Bosch akkumulátor által, a legkisebb rásegítés mellett, biztosított 90 [km]-nyi hatótáv. Annál többet már biztosan nem fogok egy nap alatt megtenni. Viszont nagy segítség lenne, ha a kiszemelt túrahelyszínre könnyen, különleges erőfeszítés, mások segítségének igénybevétele nélkül el tudnám juttatni a majd 24 [kg]-os bicajt, az akkumulátor terhelése nélkül. (De ezt nem forszírozom.)
Rég rossz, ha ehhez kerékpársáv kell. Erre egyébként kitalálták a kerékpáros nyomot. Ott lehet értelme a sávnak, ahol dugó van. De az meg hogy lehet, ha mindenki otthon van? :)
Szia!!! Kicsi a világ😀! Rég hallottam felőled! Mi a helyzet,Ybrahim megvan még??? Az enyém mostanság pihenget,néha azért közlekedek vele,de a "nagy" túrák elmaradtak még idén. Elkezdtem én is újra bicózni. Már rámfért....😊,minden téren! Örülök,hogy még mindig 2 keréken nyomod👍!
Jók a javaslatok. Csak éppen nem a kérdésemre vonatkoznak. Egy pedelec a maga 20-25 kilójával nem az a kategória amin sokat segítene a még könnyebb váz.
S tekintettel arra, hogy pont azért vásároltam pedelec kerékpárt, hogy így megöregedve is élvezetes legyen a bicajozás, inkább elvetem a vasúti szállítást, megmaradok a szűkebb környezetem útjain.
Na ja, de a Bakonyon át olyanok nem gurulnak. Továbbá, ami a magasperonról emelés nélkül OK, az a sok-sok kisállomásnál, megállónál minimum 40-50 cm emelést követelne meg.
De nem csak autóval. Néhány éve - már akkor se voltam tini - vonattal vittem el a hagyományosnak mondható bicajt Győrből Veszprémvarsányba. Onnan indultam vele egy rövidebb Bakony-alji túrára. Levenni még valahogy csak megoldottam, de visszafelé feltenni már csak segítséggel tudtam az alacsony peron, meg az egyéb korlátok miatt. És ez hatványozottan igaz lehet a pedelec-ek esetében, amelyek tömege 8-10 kiloval nagyobb, mint egy átlagbringáé. Igazán kitalálhatna már valaki egy olyan alkalmatosságot, amely a vagonba való felvitelt, majd a leemelést megkönnyíti úgy, hogy az ne követeljen meg más személytől segítséget és egyúttal ne növelje az adott vonat menetidejét és ami a kisebb állomásokon, megállókban is funkcionál! Na, ezzel megnőne a kerékpáros turizmus, és nem kellene a pedelec hajtónak attól rettegnie, hogy idő előtt kifogy a szufla az akkumulátorból.
Egyet még mindenképp szem előtt kell tartani: a tetőn szállítva figyelni kell arra, hogy a bringák (+ a tetőcsomagtartó) tömege ne lépje túl az adott kocsira (és/vagy a tetősínekre, keresztrudakra) megengedett legnagyobb terhelhetőséget! Ahogy épp ma olvastam, ez sokszor csak 50 kg, ezt 4 bringával már nem is olyan nehéz meghaladni.
Igen, a Thule nekünk is jó választás lett a tetőre. Eddig két felnőttbicajjal csapattuk (1,2-es Astra), kicsit bogarasak lettek az út végére, az igaz, de az oldalba kapó bora sem borított meg Horvátországból jövet (mondjuk betartottuk az erős sebességkorlátozást), pedig a stabilitástól kicsit tartottunk. Tényleg egyszerű feltenni és leszedni a bringát, jó, hogy zárható, csak a kulcsot ne hagyja el az ember.
Én még az 1.4-es benzines Astra-ra egyszer felcipőkanalaztam 5 bicajt is a tetőre, de a kis motor miatt csak 100km/h-ig tudtam normálisan felgyorsulni.
A fogyasztást nem is néztem, de biztos volt vagy +2 liter, pedig 80-90-el mentem.
Az ősszel bejártam Nyugat-Európát, és sok bajom volt a tetőre szerelt biciklivel. Mivel a települések utálják a lakóautósokat, akik nem fizetnek mindenféle adókat, magassági sorompókkal akadályozzák a behajtásukat a parkolók többségébe, és ezek bizony a bringát is megfogják. A német, francia autósok ezért alapvetően hátul szállítják a kerékpárt.
Deestone gumin, ami defekgátló, mindig rajta van a Puncture Protection felirat? Attól tartok, hogy (majdnem) azonos típusszámú, de nem defektgátlósat sóztak rám. Gugli most ebben nem a barátom....
Tudok típusszámokat mondani, ha valaki esetleg tudna segíteni.