Figyelj saját érdekedben! Felszereléskor mérőórával kell ellenőrizni, hogy a fékbetéttel érintkező felületén kevesebb, mint 0,06mm legyen az oldalütése, mert ha ettől nagyobb, akkor néhány ezer km után vibrációt okozhat fékezés közben!
Nekem a kézifékkarnál van a gombja,de nem nyit, ugyhogy ki kell vennem megnézni,hogy addig vész el a nafta vagy utána a motorig. Tod olyan aljas, hogy üza.nélkül nem megy. Pedig ha menne a nyavajás sosem adnám el. Köszi a segítséget.
Nézegetem az EBC-t. 125-ért találtam mart lyuggatottat. Bár nem hozza a konkrét autómhoz, de szerintem ugyanaz mint a 3.6-os Jeurney. Nem sokallom, ha tényleg jó. Az állandó szarakodást jobban utálom. :)
Zimmerman talán, bár lehet az csak lyuggatott. Esetleg EBC, ha nem fakadsz sírva az árától. Vagy ha elengeded a mart-lyuggatott dolgot, akkor sima ATE tárcsa EBC fékbetéttel.
Sziasztok, egy olyan problémával küzdök, hogy melegen szólnak a hidrotőkék. ki is lett cserélve az összes, olajból is próbáltam több fajtát egyébként nem eszi egyáltalán,, a motor egy részeleges felújítást is kapott, csapágyazva is volt stb pár ezer km - el ezelőtt. Olajnyomás műszer valamint mechanikusan mérve is jó. Valamint a co érték is magas lehet van hozzá köze.
Esztétikailag és ezt a hangot leszámítva szinte makulátlan az autó, szóval eléggé zavar, hogy ilyen csattogással gurulok végig az utcákon. Valakinek ötlet esetleg?
Igen, kicsit kicsi a fék, később váltottak is két dugattyúsra. Viszont pont a fékhatás miatt választottam ezeket a lukasztott sport tárcsákat, és a fékhatás valóban sokkal sokkal jobb lett. Esetleg hasonló mart tárcsát tud valaki jobb minőségben?
Sziasztok! Valaki legyen kedves segítsen Passat PD TDI 2000 évj. Uj a családban. Hogyan tudom a bizti takarót levenni roncsolás nélkül a müszerfal végln?? Valamint a tanksapka hogyan nyyílik ??? A gomb megnyomásakor agyujtás bekapcsolva kell legyenek??? az ajtók nyitott állapétban legyenek??? etc etc ......
Nekem korábban ATE féktárcsám volt(tökéletes), aztán nemrég, mikor elfogyott, elcsábultam az olcsóbb Febi irányába, de úgy néz ki, hiba volt, fékezéskor ráz. Még nem 100%, hogy fékprobléma, de valószínű, szóval így kell kidobálni a pénzt az ablakon.
Kérdésem, hogy mi okozhat fékezéskor kormány rázást? Az autót mikor megvettem egy idő után produkálta a fékezéskori rázást, fel lettek szabályozva a tárcsák, és egy ideig megszűnt. Aztán megint elkezdte, cseréltem új tárcsákat, ismét megszűnt, de most megint kezdi, kb 5-8000 km után. :(
Létezik, hogy ennyire hamar megeszi a tárcsát, vagy más is okozhatja? Köszi!
A vita azon megy, hogy tartsuk magunkat a szerelési utasításhoz vagy csináljuk "ahogy az elmúlt 20 évben szoktam" alapon. Ennek része az is hogy a koronás anya sasszege hol legyen, a koronában vagy bárhol fölötte.
Én azt mondom, hogy a szerelési utasítás egyrészt azért van mert ez biztosítja, hogy mindenképp jó legyen, ne maradjon ki semmi, másrészt ne legyen túlhúzás, alulhúzás, rosszul illesztés, stb. Még akkor is ha ez több munkával jár.
Cam azon az állásponton van, hogy mivel nincs idő szarakodni, meg amúgy is megszokás alapján sokkal könnyebb, és soha nem volt baj belőle a szerelési utasítást akár meg sem kell nézni, 'úgyis tudom mit kell csinálni". Amivel nem is lenne baj, hiszen ezzel legfeljebb átvállalja a felelősséget a gyártótől hiba esetén és kész. Csak közben ne állítsa már azt, hogy ez a rendes módja.
sokkal egyszerubb lukra huzni azt a kurva csavart,
bassza eg a 60Nm limitet.. legyen 100Nm.. de legalabb bekuszik az a kis bizbasz a helyere..
...ennyit kellett volna elismerned.. "
És visszatértünk az alapokhoz. Leszarjuk az előírást mert ezzel nekünk most könnyebb, és úgyis okosabbak vagyunk nála. Amúgy a dokumentáció nem egy pontos értéket hanem egy tartományt ír elő. Az első lehúzásnál látod, hogy ezt alátétezni kell. Gyorsan kiszámolod hog ymennyivel és a másodiknál már jó lesz mert benne lesz a tartományban.
Még soha nem láttam gyárilag hézagolva ilyen sasszeges rögzítést. A nagyon eredeti és precíz japán sem.
Sorozatgyártásilag sem értem egyébként miért tartották hadrendben ezt a régi technikát. Mondjuk van még pár hasonló hülyeség a távol-keletieknél, amit szintén nem tudom miért nem modernizáltak
másfeles menetemelkedésnél egy 0.25-ös hézagolás pont 60 fokkal teszi arrébb az egyébként is 60 fokonként lévő koronafuratokat, úgyhogy nem csináltál semmit.(0,25×6=1,5)
de basztassátok egymást nyugodtan, nem unalmas még.
"benne a sasszeg.. .mit szamit ? laza kapcsolat ugyis elreszeli elobb/utobb. "
Nem. Írtam alább és el is fogadtad hogy a koronás anya+sasszeg kifejezetten a laza kapcsolatra való ha a sasszeg a koronában van. Ha felette akkor el fogja reszelni. Ha benne akkor nem - és azt is leírtam tegnapelőtt, hogy miért. De nem kell nekem elfogadnod nyugodtan nézz utána.
Én sem veled kívánok összeveszni meg személyesen senkivel sem mivel számomra ez nem személyes. Az történt hogy elhangzott egy egyértelműen rossz helyzetre, hogy az úgy jó. Na ezt a kérdéskört tisztázzuk most, hogy miért is nem jó.
vissza lazitasz anyan 30 fokot, amivel gyak. laza lesz.
vagy rahuzol 30 fokot, amivel mar 100Nm fole szalad a nyomatek..
mindketto esetben buktad a szerviz utasitast.. "
De, válaszoltam. Pozícióra kell rögzíteni. Ha nyomaték is elő van írva, akkor ez azt jelenti, hogy ha a megfelelő nyomatékot adott méretű alátéttel lehet elérni akkor azt oda kell tenni. Másfeles menetnél egy 0.25-ös rugóacél alátétet. És máris a lyukon lesz a korona az általad megálmodott nyomatékra.
Sajnos ez az elképzelésed is téves. A tsb szent de nem azért mert hiszek benne. Hanem mert az a dokumentom azért van leírva és azért úgy van leírva mert ez biztosítja, hogy minden rendben legyen. Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne módosítani magán a dokumentumon, szokás is, de általában legalább 25-30 iteráción és ellenőrzésen megy keresztül mire publikálásra kerül, és utána max 1-2 módosítást él meg.
Egy kicsit kitérnék egy másik területre, az én szakmámra. Vannak hasonló akár 40-50 lépésből álló procedúráink amelyeknek minden egyes lépése fontos és még ha azonnal nem is derül ki, hogy kimaradt valami később biztosan gondot okoz. Én ha ilyet kell elvégeznem előveszem az odaillő tsb-t és annak a pontjait követve végigcsinálom. Mindig előveszem. A kollégáim eg yrésze mivel ugyanúgy százszor csinálta már mint én nem szokta elővenni hanem mennek a rutin után. Átlagosan minden 9-10 elvégzett feladatsorrol kiderül, hogy valami apróság kimaradt belőle. Az enyémből még soha.
Mielőtt még arra lyukadnál ki, hogy ez természetes, hiszen nekem eleve sorvezető kell közlöm, hogy ezeknek a tsb-knek a 90 százalékát én írtam. Tehát nem arról van szó, hogy ne tudnám pontosan, hogy mit kell csinálni, és milyen sorrendben. Azt viszont tudom, hogy bárki kihagyhat bármilyen apróságot ha nem a tsb-t követi pontról pontra. Én is.
Hogy egy másik példát is hozzak. Nem véletlenül létezik a repülésben a checklist. Minden esetben végigmennek rajta. Pedig feltételezhetően az a pilóta tud repülni, és valószínűleg több száz felszállást és leszállást is megcsinált már. Mégis előveszi a ts-t és végigmegy rajta.
"mas meg tudja.(nem a droid ) .DE TE megakarod gyozni..
itt a hiba. "
Nem. Egyrészt nem tudja hanem leszarja. Nagy különbség. A hiba meg ott van hogy a "nemdroid" meg akar győzni engem arról, hogy "jóvanazúgy". Miközben a sárga földig szégyellné magát ha ugyanezt a régi tanárának kellene elmondania.
Én értem, hogy idő, pénz és egyéb spórolási okokból egy csomó dolgot leszartok, és abban is biztos vagyok hogy nagyon kevés jut ebből vissza hozzátok. De ne akard már megmagyarázni, hogy annak úgy kell lennie.
"mindegyA .
amig ertelmes mederben megy a -szakmai - vita.. benne vagyok.
dehogy egy topik tarsat idezzek.. >> Hitkérdésekben nem vagyok kompetens. "" :)) "
Az idézet előtt elhangzott egy olyan mondat hogy "én azt hittem". Jelen esetben viszont a hitet csak te hoztad elő.
Ez a baj. Hogy nem vagy képes elfogadni, hogy nincs jól az úgy. "20 éve ezt csinálom" alapon beszélsz. Kíváncsi vagyok ha a néhai szakoktatódnak ezt most elmondanád mekkora sallert kapnál?
"ha valami ki akar lazulni, annak a sasszeg se akadaly, de ez legyen a legkisebb problem.
a problem ott, hogy laza.
ezen meg a sasszeg se segit.
de a tobbseg - jol ossze rakott - nem akar kilazulni, innentol meg ertelmetlen a vita arrol hogy hol a saaszeg.. "
Nem, nem és nem. Csak amiatt vitázol mert véded a mundér becsületét. A koronás anya sasszeggel egy jól meghatározott gépelem, jól meghatározott feladatra. Kifejezetten arra találták fel, hogy forgó laza kapcsolatokon pozícióbiztos rögzítést adjon. Nem pedig nyomatékhatároltat.
Lásd pl. ferde hatásvonalú csapágyak rögzítése. Ott nem húzhatod meg agyatlanul mert ha szoros akkor a csapágy szorulni fog, ha laza akkor meg lötyögni. És a csavart biztosítanod kell valamivel eltekeredés ellen. Igen, szorulni sem szorulhat jobban, a fölé tett sasszeg meg ezt nem akadályozza meg. De nem tudom miért próbálok neked alapdolgokat elmagyarázni. Főleg mivel elvileg neked is megtanították. Mutass egyetlen olyan dokumentumot ami azt mondja, hogy a koronás anya fölé tett sasszeg jó helyen van, és azt fogom mondani hogy oké, igazad van.
ez ütésre huzodik be, ha be van dugva az a piros retesz akkor nem fog ütközésnél aktiválodni az övfeszitő, csak akkor ha az ki van véve. ezt akkor kell berakni ha kiszereled a kocsibol az ülést,hogy véletlen se aktiválodjon.
Az utas ülésnél ki van véve, a vezető ülésnél bent van ez a piros műanyag. Ha kiveszem a sofőr oldalon, akkor gyújtásnál ki se gyullad a légzsák lámpa.
Csavarrögzítések közül az egyik a koronás/sasszeges megoldás.
Annak benne kell lenni a horonyban.
Lötyögés/rezgésállóan rögzítve!!!!
EZ A HIVATALOS.
Mit csinál a vizsgabiztos ha meglát egy jólvanazúgydetényleg megoldást??????
Alátétezni kell, vagy más rögzítési módot választani.
A komplett cserét sem azért írtam lejjebb, mert anélkül óvodáscsoportokat fog legázolni hetente kétszer, hanem, mert a gyakorlat és a józan ész is azt mutatja, hogy egy szép, tiszta aljú autótól TELJESEN MEGVÁLTOZIK a szakember hozzáállása. Egy alapból kekeckedő, hatalomittas ember is kenyérre kenhetővé válhat.
Autószerelőhöz sem visszük babod után első körben az autót. Egyébként megtalálná a kardánt és ki is tudná szerelni, de mégis legalább az utasfülkéből kislagoljuk az iszapot.
Klíma-problémám van egy Daihatsu Trevis-szel. Évjárat: 2007. És ritka, mint a fehér holló, de jó kisautó.)
Az előző tulaj nem használta a klímát, fel se töltötte. Amikor hozzám került, fel lett töltve, működött, 9 fokos levegőt készített, de szimering-probléma miatt kicsit csöpögött belőle az olaj, ezért elvittem szerelőhöz, kicserélte a szimeringet és azóta nem működik. Azt csinálja, hogy amikor bekapcsol a kompresszor, utána azonnal kikapcsol, azaz megy kb. fél másodpercet, utána 4-5 másodperc szünet. Amikor működött, a ventillátor legalacsonyabb fokozatánál ment kb. 4 másodpercet, utána kb. 5 másodperc szünet volt, így szépen jött a hideg levegő. Ha a ventillátort magasabbra kapcsoltam, akkor értelemszerűen többet ment, mint 4 másodperc, de még úgy is volt egy kis szünet a bekapcsolási szakaszok között.
Jeleztem mindezt a szerelőnek, aki javította, azt mondta látatlanban, hogy expandációs szelep-hiba... Mivel ez a szerelő nem a szomszédban van (90 km-re tőlem), ezért elvittem máshoz, aki némi töltés és méregetés után azt mondta, hogy a vezérlés adja folyamatosan a feszt a behúzó mágnes tekercsére, de valamiért mégis azonnal kikapcsol a kompresszor. Szerinte semmi köze az expandációs szelepnek ehhez a hibához. A kérdésem: mi lehet a baj, mi lehet a gyanú? Mely alkatrészek lehetnek jellemzően ilyenkor hibásak?
Nagyjából jól sejtettem, hogy egyikre nem tudsz (mert olyat nem lehet ami a trehányságot igazolná), a másikra nem fogsz válaszolni.
Én viszont már lejjebb is szóltam neked, hogy nem belevaló tárcsa volt a készletben tehát nem is lehetett beállítani. Ezt állapítsa meg valaki 10 perc alatt a váltó ismételt levétele nélkül. Persze ezt te is tudtad csak nagylelkűen nem emlékeztél rá.
Észérvnek mondtam,hogy műszakilag,statikailag megfelel és szükségesen biztosít.
Azért "védtem meg" Quattro véleményét mert a biztosító szerepét 100%-ig ellátja így is.
De hogy még az is kevés,ha tesz alá egy alátétet,hanem menjen el venni egy vastagabbat-na ezt éreztem már kurva felesleges okoskodásnak szakmai szemmel.
Sokkal inkább illett volna a lehúzási nyomaték iránt érdeklődni,ha precízek akarunk lenni....
Ő ilyen,és ezért tettem szóvá,hogy esetleg el lehetne fogadni sok 10 éve gyakorló kolléga véleményét,tapasztalatát-akko is ha nem mérnök vagy dr. a titulusa.
És ezután hoztam fel,hogy úgy tűnik neki van felső fokú végzettsége,mégis olyan egyszerű hibán pingvinezett egy napot,amit itt sokan 10 perc alatt megoldottak volna.
Bontószökevényt csak arra írtam,hogy nem egy 60 éves OT vizsgára készülő kiállítási darab lesz...
Hajánál előrángatott érveket hozott fel az igaza megvédésére,és a te példád is erősen sántít a kiselosztó cserével.
Ha párhuzamot akarnánk vonni,akkor úgy stimmelne,hogy a kilencvenes években felrakott kismegszakító ferdén volt felrakva csak. De a kontakt hiba és a szigetelési hiba nem idevaló a párhuzamhoz.
Nem véletlenül csak a kis szelete lett elmondva, éppen azért nem, és azért nem említettem senkit sem, hogy ebből ne legyen személyes ügy. Szerencsére továbbra sem az, ezt a "közönségnek" mondom. De akkor a teljes történet. Amit leírtál igaz, két ponton hibázik csak, ezek lejjebb kiderülnek majd.
Elkerült hozzátok az autó a javításra amit köszönök hogy vállaltatok. A javítás nem érintette a hengerfejet, de a kupufogót le kellett venni hozzá. Az egyik látogatásomkor amikor megbeszéltük mit kell cserélni említetted, hogy voltak beletört csavarok és az egyiket a kolléga ki is fúrta, el is mondtad hogy a leg-baloldali alsót. Összerakás után jött a hír hogy víz az olajban. Mi lehet az oka, hiszen a hiba amivel odakerült teljesen más volt. Végül el lett küldve a hengerfej nyomáspróbára ami azzal jött vissza, hogy a hengerfej repedt valahol mélyen és nem javítható. Rátettek egy baszott nagy kék karikát, hogy hol ereszt át. Ezt a hírt telefonon meg is kaptam, a gépműhely értékelésével együtt és azt választottuk, hogy nincs más lehetőség, másik hengerfej.
Itt az első ami más emlék azaz nem ti nem kerestetek, hanem én hozattam át a tatai bontóból magyarország egyetlen hengerfejét kifizetve. Amikor megvizsgáltátok kiderült, hogy beépítésre nem alkalmas vissza kell küldeni. Ez meg is történt én meg visszakaptam a pénzt tatáról, ez a sima ügy. A második hengerfejet svédországból sikerült hozatnom méghozzá cseredarabként azaz a rossz megy vissza alapon. Megkaptátok, én pedig elhoztam a másikat, hogy visszaküldöm, amitől végül az eladó eltekintett. Ez már a szétszedett hengerfej volt ( a gépmúhely nem is nyomáspróbázik másfélét csak szétszedettet). Ekkor láttam először a hibás hengerfejet. Miközben leveleztem az eladóval mikor küldi a futárt a rossz darabért, volt időm nézegetni, és ami elsőre feltűnt, hogy a gépműhely jelölése és a fúrt csavar egy helyen van. Ezt a következő látogatásomkor mutattam neked is, hogy ez kurvára gyanús számomra, azt mondtad, hogy megnézed, és miután megnézted szóltál, hogy hagyjam nálad mert meg is tudod javítani. Természetesen ekkor már az autó összerakás alatt volt a felújított hengerfejjel.
Amikor készen lettetek elmentem fizetni és elhozni az autót. Ekkor már tudtuk, hogy a hengerfej mégis javítható, viszont össze volt rakva a másikkal. Lehet hogy kérhettem volna, hogy szedjétek szét, és rakjátok össze az eredetivel de ez fel sem merült bennem, szerintem érthető okokból. Már csak azért sem mert akkor az újjal mit csinálok. Szó volt még egy a szelepfedélhez tartozó gumicsőről talán a PCV-hez megy amit ki kell cserélni, mondtam, persze mindent amit szükséges.
Itt jön a másik amire nem emlékszel jól, persze ez nem meglepetés, nem is melékezhetsz mert nem voltál ott a fizetésnél. Én azt feltételeztem, hogy a számla kiállításakor szóba kerül majd, de nem ez történt hanem megkaptam az előre kiállított számlát a hengerfej cseréről, tömítéssel, sallangokkal, és természetesen a munkadíjjal együtt, és fel sem merült, hogy bármit ebből a cég magára vállalna (ne felejtsük el ekkor már egy hete tudtuk, hogy miért kellett hengerfejet cserélni). Összességében ez a hengerfej árával együtt kicsivel több mint ötszázezer forintba került ebből a hengerfej volt 150 ezer te erre az összegre emlékszel. Én előzetesen arra gondoltam, az anyagköltség az enyém lesz a munkadíjat meg a cég vállalja magára de nem így történt, teljes számlát kaptam. Kifizettem, de csalódtam.
Később szóltál, hogy megcsináltad a régi hengerfejet, mehetek érte, és el is hoztam tartalékba. És nem fizettem érte semmit.
Még egyszer nem benned csalódtam, hanem a cégben. Amit te mondtál igaz volt, és mindent megtettél hogy rendben legyen az autó. A cég is mindent megtett, ezzel nincs is baj, viszont a kiszámlázásnál fel sem merült, hogy nekem nem teljesbe kell mindent kifizetnem a hiba keletkezésének okától függetlenül.
Miután elfogytak az észérveid, akkor most elkezdessz személyeskedni? Igénytelen randa munka, itt kezdődik, ha valamit megcsinálsz, legyen már jó ránézni. Jó, tudom, 20 éve így csinálod, akkor biztosan jó. Az a baj hogy az ebbe kapaszkodni a lehető egyik legrosszabb indok. A héten pl kicseréltem egy kiselosztót, 90-es évek végi szerelés volt a ház. Alapvetően rendben volt, de mégis volt két hiba benne, az egyik miatt kigyulladhatott volna, a másik miatt pedig valakit agyonvághatott volna az áram a házban. De hát 30 éve így volt, és most is a ház felújítása miatt került sor a cserére, akkor az így jó volt?
Amúgy mitől gondolod, hogy bontószökevény? Attól hogy 20 éves?
Az érintettségem okán erre a hengerfejes témára reagálnom kell, miután amit eddig elmondtál az a valóságnak csak egy igen kicsi szelete, amit az azóta eltelt idő "szépített" is.
1. Nem törtük/szakítottuk bele a csavart, az úgy érkezett, egy másikkal együtt, de az nem tőben volt törve, ki lehetett venni. A harmadik törött el a kinyitásakor, de az sem tőben törött.... (kipucsonk csavarok)
2. Nem a csavar kifúrása és pótlása volt a gond, hanem (és ez csak később derült ki*) hogy kicsivel túl lett fúrva. (~1.5mm) Ettől a furat vége átért az olajtérbe. Mivel a csavar alapból a víztérbe ér, így a víz befolyt az olajtérbe.
3 Elvittük a hengerfejet a hengerfejesekhez, akik rámondták, hogy repedt és nem javítható.
Ezt akkor Te is, mi is elfogadtuk sajnos.
4. Nem "kellett" neked keríteni/venni hengerfejet, elsőre mi vettünk egyet, de az nem volt jó, ekkor mondtad, hogy tudsz másikat, csak sok idő. Végülis ez lett, amire akkor nagyon más árat mondtál.
5. Nem volt szó arról, hogy fizessük ki (amit egyébként megtettünk volna), mert arra jutottál, ha mégis javítható a hengerfej akkor az kell neked tartaléknak. Javítható volt, a hengerfejesek megjavították és ezért nem kellett fizetned.
* A gyanú, hogy a fúrással volt a baj, benned ébredt, és ezek után lett szétszedve a hengerfej és derült ki a baj oka. Ekkor már az autó készen volt. Pillanatig sem tagadtuk, hogy hibáztunk**, de ezt addig nem is tudtuk. (megbízva a hengerfejesek hiba megállapításában)
** leginkább abban, hogy nekiálltunk a helyén kifúrni. De ugye utólag mindenki okos.
Remélem még valósak az emlékeim így évek távlatából is.
"De miután egy kolléga mondta neki,hogy kukás a hengerfeje,amibe beleszakadt a csavar,próbálta menteni,de nem jött össze, és hozzon egy bontottat,azóta minden szerelő kókler."
Komoly a probléma, hogy az az alapfelállás a fejedben, hogy a kolléga angyal, és az ügyfél meg csak hülye lehet. Ez tipikusan látszuik abból, hogy "próbálta menteni, de nem jött össze" - és itt végetér a történet. Innentől az ügyfélé a gond. Na az a gond hogy itt ér véget és felelősséget már nem vállal a saját döntéséért.
Ha az elején kezdjük, akkor hogyan is kellett volna ennek történnie? Beszakad a csavar. Előfordul. És ekkor telefon az ügyfélnek:
Bocsi, van egy beszakadt csavar ami gondot okoz, van három lehetőség te mint ügyfél melyiket választod?
a.) megpróbáljuk megmenteni és kifúrni, ennek nyeresége hog yingyen van vesztesége, hogy ha nem sikerül akkor másik hengerfejet kell keríteni. A rizikó legyen mondjuk 50%
b.) elküldjük gépműhelybe hogy vegyék ki, ennek nyeresége, hogy biztosan kijön, vagy a gépműhely javítottan adja vissza, vesztesége hogy Y forintba fog kerülni, és egy hétbe telik.
c.) egyből másik hengerfej, 10xY költség fejében, két hétbe telik, de 100 % hogy jó.
Ugye milyen bonyolult lenne? Fel kellene emelni a telefont. Cserébe minden tiszta lenne és az ügyfél meg tudja, hogy mit válasszon, milyen rizikóval, és milyen felelősséggel.
"Halkan megkérdezem,hogy miért is vitte el szerelőhöz,ha ő a kerületbe/megyébe/földrészen a legprofibb szakember???"
Akkor csak halkan válaszolok. Van amikor az embernek nincs ideje arra, hogy foglalkozzon az autóval mert egyéb kereső tevékenységet folytat.
"PS:
szeretnék látni egy szigorúan gyári javítási leírást egy tőben beletört és persze belerohadt(hiszen azért tört bele) hengerfejben tőcsavar javítására."
Fentebb írtam. A keresett javítási leírásod a gépműhelyben található ahova leadod a csavar kiszedésére. Mert ez nem az autószerelő feladata.
Nem lesz baj, egyrészt elismerem, hogy egyrészt azért mert nekem kell a sorvezető (bár lássuk be azért egy csomó egyéb járulékos haszna is van), másrészt mert van időm rá. Megnézni is, meghúzni is. Azt is tudom, hogy egy szerviz ezzel nem fog foglalkozni és el is fogadom, - úgyse tehetnék mást. :P
Viszont nem is én hoztam fel a nyomatékra húzás kérdését, de ha már lacipécs firtatta akkor neki szólt a kérdés, hogy ő utoljára mikor, ha már így érdeklődik?
"..mit csinaljon vele, vetessen a tulajal uj csatit ? "
Alapvetően a szerviznek kellene ilyenkor állnia a másik csatlakozó költségét. De minimum szólni kellene róla és nem otthon észrevennie a tulajnak két hét múlva.
"...tipust nem mondok, de van ilyen .
nincs koronas anya, sasszeg van. "
Erős tippem van rá, hogy ott nincs anya sem, csak az alátét és egy átfúrt tengely sasszeggel. Az egy egészen más fajta kötés.
""s koronás anya elrágja a sasszeg szárát. "
...akkor az nem volt lehuzva.. "
Valószínűleg nem eléggé, de pont ez a szerepe a koronának és a sasszegnek, hogy ha laza, akkor se tudja kimozogni. Ha a csavar felett van a furat akkor bármennyit foroghat a lazaság függvényében amíg el nem éri, ha meg a koronában akkor max 5-10 fokot. Amúgy azt is hozzá kell tenni, hogy ha egy pozícióra lehúzott koronás anyánál nem a korona középvonalában van a furat akkor az vagy nem odavaló alkatrész vagy valami kimaradt pl. egy alátét.
"...lasd csatlakozo.. nem biztos hogy szaki hibas ( az se hogy nem tud kanyarba fejfolott furni. . bar ettol meg lehet fhasz. ) "
A gond nem is a kifúrással van hanem az eredmény kezelésével ( bár erről mindjárt írok bővebbet egy következő hozzászólásban).
Tegnap felkerült mindkét lengőkar. Alátét elfért, saszeg is volt (legalábbis az egyik csomagban, a másikból meg biztos kiesett). A csavarokat nyomatékkulccsal húztam meg, ami nem működik, így csak érzésre, amennyire bírtam. :) A kiszedés amúgy is csak rudas hosszabbítással ment... Majd ráhúzok később, ha jártam vele kicsit.
Ma viszem futóműállításra.
Megszűnt a ropogás, amit már egy ideje hallottam, ezek szerint ez volt az oka.
Sziasztok! Abban kérnék segítséget, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy Celica T23 1ZZ FE főtengelye melyik Toyota tipussal azonos? Nekem azt mondták, hogy a 2000-2004-ig gyártott 1794 cm3-is avensis,corolla verso, Rav 4 II,Mr2 azonos(ZZT221,ZZT251,ZZE122,ZZW30,ZCA25_,ZCA26_)
Persze, csomó karon nincs rajta, ott röhög a zacskóban a menet üresen.. és jön a kínlogika, most mi a fasz van, pláne ha már bakon +darabokban az autó...mert gyáriban meg a kar része, cikkszáma nincs....próbálj találni, egyáltalán kitalálni mi a menet, mi a méret..
visszatenni futóműbe az önzárót, még ha nem is kellett legyilkolni..akkor sem kéne....khmm.. a menet nem metrikus, itt a sarkon nem lesz..szopó van.
A koronás lejön, ha meleggel akkor úgy, a sasszeg mindegy, az van a sarkon is, ha úgy itélem, nem egyengetek, mert ennek ez már többedik köre lenne..
Nem mintha el lehetne őket simán törni, pláne a békebelieket..hajtogatod, hajtogatod..de eszébe nincs végre elpattanni.
Le is szptam volna magam, ha minden esetben mikor féltengelyt kihúzom, lehetett volna anyáért, szegért, sőt levagdosás kapcsán tengelyért menni.
Itt sem kellett a kérdezőnek elpusztítania a cuccát, holott lengőkarja meg volt rohadva, vagyis mióta az be lett téve, ++évtizedett ülhetett ott az anya (akár).
"túróért kell a 3. évezredben saszeges - koronásanyás "
Mert érzéketlen, egyszerű és visszatehető. Szemben az önzáróval ami hivatalosan eléggé nem,..
...bár pc világunkban nyilván a sasszeg gondolkodás nélkül is cserélendő, mert mivan, ha 60x tették vissza, és pont elfáradt, és pont ott törik el, pont ki tud esni, és pont leesik az anya is..stb.
Mellékkérdés: mi a túróért kell a 3. évezredben saszeges - koronásanyás megoldás??? Jó hogy mondod a teleszkópot, meg kell néznem van e az enyémben a tavalyi nyomásból.
"Kizárólag mindent csak a gyári előírás szerint csinál!!!!"
De miután egy kolléga mondta neki,hogy kukás a hengerfeje,amibe beleszakadt a csavar,próbálta menteni,de nem jött össze, és hozzon egy bontottat,azóta minden szerelő kókler.
Halkan megkérdezem,hogy miért is vitte el szerelőhöz,ha ő a kerületbe/megyébe/földrészen a legprofibb szakember???
PS:
szeretnék látni egy szigorúan gyári javítási leírást egy tőben beletört és persze belerohadt(hiszen azért tört bele) hengerfejben tőcsavar javítására.
a sasszeggel nem rögzíted az anyát, azt a nyomaték teszi. a sasszeg csak biztosítja esetleges lazulás ellen.
ezeknél a meneteknél pl14x1,5 leginkább placebó hatása van. ha a kúp befeszül a fészekbe nem fogja terhelni az anyát, ha szar a fészek és a kúpszögek nem fekszenek össze akkor meg úgyis letörné nyakból a menetes részt...
Erre már rájöttem,mikor elmagyaráztad nekem és mindenkinek,hogy a gk-javításhoz nem kell forgalmi....
(mondjuk én is ebből élek,de valamiért,minden ügyféltől igyekszek elkérni átvételkor(esetleg utólag átküldve viber,messenges,stb.... ami persze plussz munka nekem))
"Nem emlékszem,hogy valamelyik rettentő igényes kolléga megkérdezte volna esetleg,hogy az a koronás anya milyen nyomatékkal van meghúzva...."
Most az "ingyen segítő megbecsült autószerelő kollégák"-ra gondolsz, vagy a fotelből/katedráról "oktató" outsiderekre? Vagy mindkettőre? Egy személyeskedő kérdés. Én minden csavart előírt nyomatékra húzok. Mindent. A futóműben, a motorban, de még a műszerfalba is. Te mikor húztál utoljára nyomatékra csavart futómű szereléskor? Vagy egyáltalán mikor nézted meg/ellenőrizted le, hogy az adott autó adott futóműcsavarját milyen nyomatékkal kell meghúzni? Vagy fejből nyomod mindet is?
1.) Csak azt felejtetted el, hogy mint kiderült nem belavaló kuplung volt a csomagban. Örülök, hogy sikerült felfrissítenem az emlékezeted.
2.) Attól hogy önzetlenül segítenek még elkövetik a lentebb leírt hibákat és rendszeresen nem pedig véletlenül néha-néha - sőt, mint lejjebb látszik, még itt is megvédik hiszen "az elmúlt 40 évben mindig így csináltam és sose volt belőle baj, fasz az aki azt állítja, hogy azt másképp kellene".
"Ha meg már lötyög a kúp megint nem probléma."-vs-önzáró anya....."
Akkor olvasd el még egyszer, meg még egyszer, meg még.... addig amíg rá nem jössz hol van az önzáró része az anyának a megpattintáskor. Mert már nem a csavaron.
Itt szerintem sok olyan aktív szakember segít ingyen,másoknak,egymásnak,akiknek nem okoz gondot egy 1.1-es 35 éves Fiat, faék egyszerű mechanikus kupplung-bowden beállítása--veled ellentétben.
"Miért érzed mindíg azt,hogy kioktasd azokat akik napi szinten ezt csinálják,ebből élnek,esetleg megbecsült szakemberek."
Talán azért mert kurva sokat láttam már megbecsült szakemberektől azt, hogy "így szoktuk". És felelősséget már 20 perc múlva sem vállal a károkozásért. Lásd kőműves, burkoló, vizes, autószerelő.
Amikor eltöri a csatlakozó rögzítőjét és felfogatja kábelkötözővel, hogy mégse csússzon ki. Amikor vastagon megkeni a csőcsatlakozást szilikonos pasztával és betolja a helyére leszarva, hogy az belül gyűrűt csinál majd és egyrész a felére szűkül az átömlő keresztmetszet (és melegszik a motor hiába küzd a vízpumpa ha nincs áramlás), másrészt a leszakadó darabok addig keringenek amíg valamit el nem tömítenek. Amikor a sasszeget berakja a csavar fölé "jóvanazúgy úgyse tekeredik le" és koronás anya elrágja a sasszeg szárát. Amikor a megbecsült szakember kifúrja a beszakított kipufogó tőcsavart és utána hengerfejet kell cserélni amit persze nem a szerviz áll, hanem te szerezzél félmillióért másikat.
Ezeket egyiket sem hallomásból tudom, minddel saját magam találkoztam saját autómon "megbecsült szakember" által elvégezve. És tudok még vagy 20-30 ilyet felsorolni. Szóval nekem ne gyere olyannal, hogy "belekötök" a "megbecsült szakemberbe", amikor az "gyakorlatias tapasztalatból" írja le, hogy hogyan basszunk el valamit, hanem inkább gondold át, hogy vajon mi a faszért vannak a koronás anyán azok a rovátkák, és miért nem egyszerűen egy normál anya fölé tesznek egy sasszeget.
Igen, az eleje is alapból nem igazán látható, pláne úgy, hogy régi swiftből ülök át. Megnéztem, mentem vele. Küszöbök lassan lehet cserések lesznek, de csak alulról van hiba, úgy se nagy. Illetve a kormány ami kissé furcsa számomra. Balra kicsit nehezebb tekerni (álló helyzetbe is) így ha lejt az út jobbra, kicsit balra kell tartani. Ezt vajon mi okozhatja? Amúgy 2007.es évjárat, egy gazdás, 800.000ft.ért. Talán reális az ár.
"amikor az anyát nem tudod leemelni a behúzott kúp menetéről a féltengely miatt akkor hogy alátétezel?"
Már magát a problémát sem tudom értelmezni. Befelé nem gond, kifelé meg végigtekerem az anyát és utána megpattintom a kúpot. Akkor is ha le tudnám tekerni végig. Ha meg már lötyög a kúp megint nem probléma.
És szerinted ha arra ráfújja az alvázvédőt attól jobb lesz? Min fog megtapadni? A korrekt eljárás a régi festék teljes eltávolítása, alapozás, fedőfesték ( ami lehet akár alvázvédő festék is). Ha a jelenlegire fújja á akkor vagy nem tapad meg rajta vagy azzal együtt fog leesni. Akkor meg minek?
Szerintem sem, de hozzáértő kézben fogva lehet mást mond. Talán elég lenne a gömbfejet cserélni, de a repedések elbizonytalanítanak. Most már cserélem az egészet...
Ha már új alkatrész, érdemes lefújni alvázvédővel?
betet szele szokott igy 'tukrozodni' /raegni. .stb/ a tarcsara.. esetleg csak az ? (nem annak tunik, de eselyt adni kell ) "
Nem az. Eleve átlósak, a betét széle meg nem. De nekem is az volt az első dolgom, hogy odaforgattam mindkét végéhez, hátha passzol. Nem passzol.
"nem jol oszlik a ho.
vagy csak tul sokat siettel.."
Innen jött a csere. Betét még félig, és általában amikor a második szettnek vége akkor cserélem a tárcsát is. Most is normál városi forgalomban semmi különös, jól fog simán fut, de két hete elkezdte, hogy autópályán egy-egy erőteljesebb fékezésnél a fékút vége felé elkezdett "dobolni". A középső szürkébb sávban biztosan látod a dobolás nyomát is, a szakaszos kifényesedésen. Mivel tapintásra már van válla, azt hittem szabályozási szint alá kopott, túl vékony és elmelegszik. Két héttel ezelőttig maga a csík sem volt rajta egységesen fényes volt a felület, ez is a melegedéses elméletemet erősítette. Úgyhogy megrendeltem körbe a készletet, 4 tárcsa, két készlet betét, sallangok, stb. Leszerelésnél, amikor megmértem a méretét, akkor láttam meg ezt. Illetve messze nincs az alsó határ közelében sem, szóval az nem lehet a melegedés oka.
"de lehet mar az ate sem a regi.. (ebben biztos vagyok )"
Ez az én bajom is. Vacilláltam a gyári TRW és a szokásos ATE között, mert az utóbbi 50%-al drágább de mert eddig semmi bajom nem volt vele, és szép egyenletesen kopik, végül az lett harmadszorra is. Na de ha ilyet csinál akkor már bújkál a kisördög, hogy kidobott pénz volt?
Késői a tanács mert a cserénél csináltam a képeket. Engem az érdekel, hogy ugyan mitől repedhet meg egy ATE tárcsa az élettartama háromnegyedénél? Nem az első párszáz vagy párezer kilométeren, nem ha túl van futtatva, hanem háromnegyednél....
Ez nincs megpucolva. 28 mm a gyári méret és elvileg 26 mm a minimum méret. Most 26.55-ön van, a második készlet betéttel aminek a fele még megvan. Szóval a kopás az oké.
Ha a szilenten apró repedések látszódnak, az már erős jele a kukázásnak, vagy még elmehet vele sok időt, vagy ez a jóslás kategória?
Hajlok a teljes lengőkar cserére, de megint súgdos a kisördög, hogy töredék áron meglenne csak a gömbfej csere. Van aki megcsinálná a préselést is, ha elviszem kiszerelve a lengőkarokat.
De ha a szilent is cserés lenne hamarosan, akkor persze ez így nem lesz spórolás...
Februárban elvittem előműszakira a 99-es 1.4 benzines F astrámat. Volt több probléma is, fékek, nem elég sárga az index izzó, hátsó ablakmosó nem működik stb.
A lényeg, hogy magas lambda értéket mértek, mondták cseréljem ki a lambda szondát, a katalizátor helyett egy cső van alatta, ezt nem mondták problémának.
Kijavítottam rajta minden feltárt hibát, de most egy másik vizsgahelyre sikerült időpontot kapnom, ott meg hiányolták a katalizátort.
Két éve egy harmadik vizsgahelyen volt, ott sem problémáztak a katalizátor hiányán.
Változott valami szabály február óta, vagy mi történt?
Egyik vizsgán nehezményezték a hátsófutó két szilentjét, hogy azok már a végét járják, legközelebb azzal már nem megy át. Ránézésre valóban repedezettnek látszott, de ez csak a permén volt*. Lekötöttem a csillapítókat (a rugók ennél a csillapítón vannak) és a futómű a helyén maradt, vagyis a szilentek tartották. A következő tizenpár évben is ezekkel ment vizsgára és megfeleltek. Ennyit a ránézéses hiba feltárásról.......
* azt a repedezett részt, ami csak egy vékony perem volt, letéptem
Elképzelhető, hogy az olló 180fokos elforditásával, csökkenne a kifejtett fékerő?
Rosszul lett volna betéve, én meg ugyanúgy rosszul raktam vissza?
El tudom képzelni, csak azt nem, hogy ez miatt máshogy tolja szét a pofákat. Azt gondolnám, hogy akkor is ugyanakkorát nyit, ugyanakkora bowden elmozdulásra.
Golf 6, 2012, 1.2TSi, CBZ, fehér: pár napja indulás után elkezdett 2000-es fordulat körül rángatni kicsit. Olyasmi érzés volt, mintha fogaskeréken gurulna az autó :-) Ezt minden fokozatban csinálta, majd egyszercsak elmúlt. Klón kábellel ezt sikerült kiolvasni:
Address 01: Engine Labels: 03F-906-070-CBZ.clb Control Module Part Number: 03F 906 070 GA HW: 03F 907 309 R Component and/or Version: SIMOS10.12AH10 2652 Software Coding: 001900D6232400080000 Work Shop Code: WSC 00028 028 00025 ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070GA 004003 (VW36) ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FS.rod VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032 1 Fault Found:
11003 - EVAP Emission Control Sys P0441 00 [096] - Incorrect Flow Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 180163 km Date: 2127.14.31 Time: 15:19:44
Engine speed: 1790.00 /min Normed load value: 39.6 % Vehicle speed: 80 km/h Coolant temperature: 95 °C Intake air temperature: 41 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.015 V Unlearning counter according OBD: 15 Fuel high pressure: actual value-Actual fuel rail pressure: 84623.6 hPa Sensor control factor: output value-Lambda control value: bank 1: -10.887 % ACF: load: 0.00189 Tank breather valve: duty cycle: 0.000000 %
Readiness: 0000 0000
Ennek köze lehetett a rángatáshoz? Az aktívszenes szűrő tetején a kupak, amibe a vékonyabbik cső csatlakozik, kicsit benzin-gőzös ragacsos. A dobozra menő csövek nincsenek kiszakadva, de a vékonyabbik cső végig ragad a benzines-poros kosztól, egészen a tűzfalra(?) rögzített műanyag "kábelcsatornáig".
Hoppá, most kapcsolok. Lehet, hogy eddig a kollégában fel sem merült, hogy a komplett lengőkart a gömbfej kinyomásához is ki kell venni.
Mert ha már kint van 25e-ért miért ne az egészet cseréljük már 5 perces csavarozással a sok szívás helyett? Spórolva esetleg 10e-t.
Tegyük fel kibányássza, akkor jön rá, hogy lötyög a karban a gömbfej, de már esetleg elvágott egy berohadt csavart. hogy rakja újra kerékre, hogy arrébb lökje?
74-es autómban is van gyári gumialkatrész ami tökéletes.
De még a 2000-es karikásban is. Sőt a komplett első legéscsillapító is és az is vizsgaképes évek óta. Mindig elkérem, hogy mit tudott, mert akkor cserélném.
De ez egy almera. Ezen az is csoda ha gyári a bölcső ennyi idősen. :))))
Onnantól van elkúrva az egész ha valaki abból indul ki, hogy a húszéves gyári biztosan jobb mint az új utángyártott. Még az új gyári/új utángyártott esetében sem lehet ezt így kijelenteni, mert ott is lehet kivételeket mondani, de a húszéves gyári az nagyon nagy eséllyel rosszabb lesz mint egy új alkatrész.
És innentől már nem arról beszélünk hogy mi a jobb hanem hog ymi az olcsóbb. Teljeskörűen felújítani a régit (árban hasonló költség is lehet mint egy új gyári), feltéve ha az alkalmas rá, vagy csak tüneti kezelés? A tüneti kezelés is házilag, alkalmas szerszám hiányában "valahogy" megoldva?
Én gépészként lengőkarban csak akkor cserélnék gömbfejet ha azt a gyár eleve arra tervezte (csavaros), mert akkor beleszámolta, hogy többet is ki kell bírnia. Ha préselt akkor mindenképpen előzetes állapotvizsgálat után, és akkor is csak öntöttvasban vagy aluban, lemezből hajtogatottban nem.
Préselést valóban nem csináltam még, és a leírásotok alapján úgy néz ki nem is fogok otthon. Nem véletlenül kérdezgetek, csak sima hülye vagyok, nem a magabiztos fajta. :)
Mindenképpen megfontolandónak számít, de kényszerítőnek semmiképpen. A közlekedés az veszélyes üzem. Nem azt állítom, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, ez nettó faszság. Viszont az eddigi megnyilatkozásaid azt mutatják, hogy teljesen tájékozatlan vagy a témakörben. A magánvéleményem az, hog yaz lesz a szerencsésebb eset ha nem tudod ki vag ybeprőselni a gömbfejet. Mert akkor odaadod majd másnak. Az én félelmem az, hogy észre sem veszed esetleg, hogy valami nem jó. Ha ez mo9ndjuk a motor szerelése közben történik, istenem, venned kell egy másik motort. De ha a futóműben akkor az nagyon csúnya véget érhet.
Nem ijesztgetni akarlak. Még arra is azt mondanám, hogy oké, ha kiszeded, elviszed valahova préseltetni, és visszaszereled. De szerintem a préselés nem házi móka, pedig nekem elég sok szarom van itthon.
Szereltem már sok mindent, nem ilyedek meg, ami persze nem zárja ki a szívás lehetőségét. Azért kérdezek, mert aki tapasztalt, attól jöhetnek hasznos infók.
Valamiért az van a fejemben, hogy a gyári alkatrészt kár lenne kicserélni, ha még jó, az utángyártott biztos nem olyan jó.
Azért nem hiszem, hogy olyan nagyon el lehet rontani, ha nem marad egy marék csavar a kezemben...
Köszi az eddigi segítséget mindenkinek. Valamelyik nap megpróbálom leszedni, aztán majd kiderül, mi enged és mi nem, attól függően veszek alkatrészt.
Bárdi meg az unix az ügyfélkörülnek kiszállít, akár naponta kétszer is, de magánszemélyként a webshopban kiválasztott cikkeket nem postázzák, hanem kiválaszthatod melyik boltjuk van hozzád legközelebb és ott átveheted. Legalábbis régebben még így volt.
Hacsak valamilyen kényszerítő körülmény nincs, valóban erősen meggondolandó nekiállni.
Na jó, én leginkább csak azért mondom, mert sokszor jártam már úgy, hogy órákat kínlódtam szerelés közben, hogy már csak olyan rossz legyen, mint volt - és ne sokkal rosszabb.
Szétszedés után rájösz, hogy a szilentek repedezettek, szakadtak, kőkeményen deformálódtak, stb és cserélni kellene.
Persze azokat is lehet kipréselni, de ez már tényleg az önpusztítás netovábbja, mert minden együttvéve apránként biztosan drágább, mint a komplett egység.
Az a fékerő fékpadon tér el? Mert kézzel tekergetős tartományban még nem nevezném fékerőnek, és ott az érintési ellenállás lehet nagyon eltérő. Nagyobb fékerőnél meg szépen eltűnik és kifeszül a rendszer.
de neha megborulok azokon az arakon amiket irtok..
Az itteni árak képzésébe (nagy hálózatoknál) benne van az autószerelők haszna.
PékHentesJózsinak ki van írva a 100ezres ár.
AutószerelőPista ugyanezt megkapja 40-50ezerért, majd kiszámlázza 95-120ezerért + PICIKE munkadíj. PékHentesJózsi szemében Isten a aszerelő, mert olcsón dolgozik.
Így alakult ki, ez a nagyátlag rendszer, persze mindenki tud kiskaput.
Nálatok rendes árban kint az alkatrészár (40-50ezer) a szerelő munkadíjától meg hátasd dobsz.
Márkaszervizek teljesen más, ott elmebeteg az árképzés.
Ez az egyik magyar helyi, és az autodoc. hu. Kép a te angol ajánlatodról? (Eleve érdemesebb lett volna betenni mert akkor kevesebbet kell keresgélnem. )
Autodoc itt is működik. Viszonylag sokszor rendeltem tőlük. Én nem tapasztaltam hogy ennyire olcsó lenne ahogy írod, kb ugyanazokat az árakat kapom a kauffernél, de minden lehetséges.
Aliexpresses lambdaszondák beváltak, fogyi is jó, hibakód sincs.
Bal hátsó kézifék kicsit gyengébb mint a jobb oldali.
Kicseréltem a fékpofákat a kis rugókkal együtt, a kis eltérés így is megmaradt. Pedig egyformára vannak állítva. Ugyanúgy első kattra kezd picit szorítani mindkettő, csak aztán a jobb oldalit 3-nál már nem tudom eltekerni, míg a balost igen.
Néha véletlenszerűen összehasonlítom az itthoni (nagy kedvezményes ) árakat az egyéb "kvázi diszkont" árusítókkal, de nem érdemes külföldről venni. Annak érdemes, aki ritkán vásárol, mert magának vásárol és nincs sok kedvezménye.
Tudna-e valaki segíteni? Azt szeretném megtudni, hogy a most vásárolt 2000 cm-es crtdi audi motorja érintett e a hatszögtengely problémában.Talán alvázszám alapján ez megtudható de fogalmam sincs hol kellene keresnem. Feleslegesen nem szeretném a kartert leszedni.
Ez valami játék készlet, de ha ennyire vakon vagy, szerintem kiszerelni nem fogod tudni odahaza azt a lengőkarnak eufemuzált alsó trapéztámaszt.
Azt kétlem, hogy annyira horror lenne felszerelt háztáji műhelyben ez, mert valami hajtott lemez az egész, a kinlódás az öntvénybe rohadt dolgoknál jellemző.
De ilyen cicaszerszámmal, ami arra van, a gömbfejek kúpos részét nyomd ki, és semmi köze a lengőkarban a gömbfej cseréjéhez, kár álmodozni.
Szerintem az almera futóművön, mint a modern kocsik 99.9%án egy darab összetartás állítható elől, a többi kamu hókuszpókusz.
Azt majdnem jóra feljelölni, visszatekerni kb 1 perces dolig itt, de alapvetően hozzányúlni sem kell.
Állítás itt akkor kellhet, ha már szar volt az alsó gömbfej, kóborolt a kerék felalá, és valami zseni hibakeresés nélkül széttekergette elállítgatta, ez idehaza eléggé jellemző, a klímát csak tölteni, a futóművet csak állítani kell. addig már egy se jut el dejben, mitől állítódna el..
Mindegy mire gondol, hülyeség. Fogalma nincs az autó állapotáról.
Ha gömbfejet cserélnél, akkor az 555 nevű gyártó lehet hogy a gyárihoz közeli minőséget tud. Vagy a felsoroltaknál lehet hogy jobbat. sok gyári alkatrészen is ott a logojuk.
Persze. Ugye nálunk okosan egy adott időpontig nem kellett vizsga, aztán onnantól mindenkinek kellett. Svédek sokkal butábbak voltak, ott az összes vizsgát eltolták 6 hónappal, ezért nem is sikerült torlódást csinálni :-)
"ilyen állapotú aljal én nem vinném a kocsimat vizsgára (sem)"
Mire gondolsz? Elvittem a kocsit a vizsgaközpontba, ha jó átmegy, ha van valami, összeírják. Rendesen átnézték. Ez volt komolyabb, meg még pár apróság.
Egyébként mivel érdemes festeni, ha már úgy is le lesz szedve? Valami alapozó + alvázvédő jó?
Köszi. Ilyet találok, hogy trapézgömbfej, az lenne vajon, ami oda való? Persze a boltban majd robbantott ábráról megmondják, az sima regisztrációval nem hozzáférhető.
Már bocs, de hogy Te mit csinálnál az most kutyát sem érdekel. A kérdés annyi volt, cserélhető-e az alsó gömbfej. Arra meg az a válasz, hogy igen cserélhető. A többit majd eldönti akinek a pénztárca a kezében/zsebében van.
Nekem sajnos nincsenek olyan képességeim, hogy egy fél, nem túl jó képről megállapítsam, hogy a túloldali lengőkar milyen állapotú. Sőt, még a képen lévőn sem látok semmi olyat ami miatt ki kellene dobni.
Ja, ilyen állapotú aljal én nem vinném a kocsimat vizsgára (sem).
GYerek filléres most vett kocsija frissvizsgás, javítottküszöbös, patyolat aljú. Kivéve a hátsó panhardrúd. Az mindegyiken szétrohad. Ezen csak csúnya rozsdás, mint pl. a lenti nissan lengőkarja.
Most fogom levetetni vele, drótkefézés, festés, hagy tanulja....
Üdv, be kellene állítani az Ignis II fényszóróit, elvileg a magasságállító motoron lévő lyukon lehetséges. De miféle típusú és méretű csavarhúzó kell ide? A kézikönyv nem említi meg, az ábra nem egyértelmű. Ráadásul két lyuk is van a magasságállítón, nem csak egy. Segítséget kérek.
Átvizsgáltattam, 1 dolgot találtak, az első felfüggesztésnél cserés a képen látható rögzítőelem mindkét oldalon.
Ez ha jól olvasom a kereszt lengőkar? Ez a rögzítés vajon kapható külön és cserélhető vagy csak egyben tudom kicserélni? Milyen néven keressem? Szilent?
Ha cserélhető, megoldható házilag? Ki kell préselni a helyéből és be az újat?
Ezúttal a 2005 ös kék Honda Jazz 1.2 autóm az alany.
Pár éve küzdöttem azzal, hogy erősebb terhelésen csörgött a motor. (a klasszikus Trabantos csilingelés jött)
Akkor csak úgy kísérletezve kicseréltem a benzinszűrőt (tiszta volt) majd 4 trafót a nyolcból , de nem változott semmi és itt végül annyiban hagytam. Csörög, hát csörög.
Most az van, hogy néha reggelenként indítás után alig veszi a fordulatot, hiába adsz gázt, nincs benne erő, a lejtős udvarból alig tudsz kiállni. Kb. 500 métert elszenvedsz 1000-1200 fordulattal, aztán utána egyszerre minden rendben.
10 -15 indulásból egyszer van ez.
Hibakód , lámpa nincs. Benzinszivattyúra gondolok, de ha van más ötlet vagy esetleg konkrét Jazz tapasztalat ilyen problémával, az érdekelne.
Elnézést, azt jól értem, hogy akkor ez szerinted két külön hibajelentés és ez egyiket szinte biztosan megoldja a lambda szonda cseréje vagy a lambda szonda fűtő áramkör javítása, a másik pedig valószínűleg tömítés probléma és az további vizsgálatot igényel?
Ha igen, hol tudnak ilyet megcsinálni egy ilyen idős autónál vagy legalább megállapítani a hiba okát biztosan? Gondolom, a márkaszervizben nem lenne túl gazdaságos, bár ki tudja.
Ahogy látom a https://fuseandrelay.com/toyota/avensis.html oldalon, a T22-es Avensisnél az oxygen sensornak nincs reléje csak egy biztosíték, ami hibás lehet, de mivel sok más dolog is ezen van és azokkal nincs probléma, a biztosíték problémát ki lehet zárni, ez alapján maradt a lambda szonda, mint hibalehetőség és a hozzá vezető vezeték. A lambda szonda csere menete le van írva elég részletesen a https://club.autodoc.hu/manuals/lambdaszonda-csere-toyota-avensis-t22-gepkocsin-utmutato-35301 oldalon. Megnéztem, a T22-es Avensisben elég szar helyen van a lambda szonda, nehéz hozzáférni viszont ha jól látom, nem kell hozzá a speckó kulcs, ami a lambda szondákhoz szokott kelleni. Gondoltam, lemérem egy ellenállásmérőval de egyelőre nem fértem hozzá, talán majd hétvégén újrapróbálom vagy megkérdezek egy másik szervizt, hátha hamarabb ki tudnák cserélni.
"(teli talpas gyorsitasnal nincs lambda szabalyzas. )"
Ezzel kapcsolatban még írom, hogy ezen a fordulatszám hibán kívül (tehát, hogy gyorsításkor megakad, ami a videómban van) van még egy jellegzetesség, ami majdnem ez, de picit más. Ha teli lalppal gyorsítok, akkor bizonyos fordulatoknál van, hogy ha kicsit visszaveszem a lábam, akkor jobban gyorsul, mintha telitalppal a gázon tartom a lábam. Ez is minden esetben reprodukálható hiba, mindig jelentkezik, tehát nem időszakos.
Itt fel van sorolva, hogy milyen okok vezethetnek ehhez a hibához. Érzékelő, vezetékek, biztosíték:
Aztán mondják még, hogy a csatlakozásokat érdemes átnézni, valamit a biztosítékot és a vezérléshez tartozó relét is (ez egy másik Toyota típus, de mindegy):
Ez alapján - ahogy írjátok - tényleg lehetséges, hogy a lambda szonda csere nem lesz elég. Mondjuk, ha a biztosíték ment ki, annak oka van, ha az cserélik, akkor lehet, hogy újra kimegy, mert valahol zárlat van.
Mindenesetre a biztosítékot és a relét meg tudom nézni én is, valamennyire a vezetéket is, de az lambda szondához az autó alá nem fogok mászni, mert félek, hogy rámesik... De ha ezeket megnézem, akkor már úgy tudok menni a szervizbe, hogy legalább ezek ki lesznek zárva addig, illetve megbeszélem majd velük ezeket is, hogy nekik mi a véleményük. Lehet, hogy gondoltak volna ők is ezekre a lehetőségekre de most épp csak annyi idő volt, hogy kiolvassák a hibakódot és gyorsan magyarázzanak, mert egyébként hozzáértőnek tűntek, de persze én amatőr vagyok, számomra lehet, hogy mindenki hozzáértő :-).
Még egyszer köszönöm a tanácsokat és ha még van, ne fogjátok vissza magatokat! :-)
Nem is volt vele gondom soha. Roncsolás, ráverés nélkül leveszem, visszateszem a kiverődött fejjel. Báttya, a kiverődött 19-es fej továbbra is 19-es fej marad. "Sokkal kisebb", mint a 20-as, ami ráadásul a sarkokat terheli, ahol a leggyengébb az a szar. De a sarkok kiverődése miatt a kopott 19-es nem a lemezes anya sarkát terheli, hanem beljebb kerül a terhelés a lap közepe felé, mert ott a legkisebb a kopás. Ott a legszűkebb a fej. Megmértem a kedvedért. A kopott fej lapközépen 19,5. Pont ideális. Az új 19,2.
Ez volt az eredeti hibám egy 2001-ben gyártott Toyota Avensis 1.6 VVTi-vel.: "kb 3-4 ezres fordulatnál megakad a gyorsítás és ez terhelés nélkül üresben is tapasztalható minden esetben. Csináltam róla videót: http://indavideo.hu/video/fordulatszam A videónál teljesen benyomtam a gázpedált és üresben volt az autó."
Azóta eljutottam szervizbe és kiolvasták a hibakódot: P0135 Oxygen sensor heater Circuit (Bank 1 Sensor 1).
Azt mondták, hogy ez azt jelenti, hogy a lambda szonda fűtése hibás, ha a lambda szondát kicserélik, akkor ez a hiba megszűnik. Sajnos én ilyet biztos nem tudok megszerelni és ők meg csak augusztus végén tudják kicserélni.
Azóta rákerestem erre a neten és esetleg lehet-e hogy a lambda szondához vezető valamilyen vezeték kontakthibás? Kicsi az esélye de ezt meg tudnám talán én is nézni, ha tudnám, hol a lambda szonda és akkor legalább ezt ki lehetne zárni, ha meg nem jön össze, akkor nyilván majd a szerviz kicseréli a lambda szondát.
Megnéztem újra a karokat és az a meglátásom, hogy nem a karoknál van a probléma a mozgásuk alapján, de a motortól nyöszörgő hang jön, valami biztosan erőlködik benne.
"A ford pl, az M8-hoz előszeretettel használ 10mm-es hatszöget, az M10-hez meg 13mm-est."
A méretek alapján azok egészen bizonyosan peremes csavarok. Azoknak egészen más a szabványa (Európában DIN6921), de természetesen attól is el tud térni a gyártó valamilyen belső szabvány ( vagy USA ha már Ford) alapján.
Mikor a hajósba voltam akkor volt ebből sok probléma mert úgy kellett válogatni a csavarokat. Nem lehetett felszerelni különböző fej átmérőkkel a dolgokat.
Az usa helyett legyen inkább francia... :)) Az usa inches méreteket használ, inkább 12.7mm az a 12-es. (vagy 11.11, ha van 7/16-os szerszám, én nem láttam olyat)
A ford pl, az M8-hoz előszeretettel használ 10mm-es hatszöget, az M10-hez meg 13mm-est.
A japánok a mai napig 14mm-t az M10-es csavarokon. Ja, meg 20,8mm-es kerékanyákat.
Nemrégiben került hozzám egy Hyundai Matrix (1.6 benzin, G4ED). Valamennyi kartergázt tapasztalok (130 e km van benne). Volt kompresszió mérésen, ahol gyakorlatilag a gyári értékeket hozza. Akkor mitől lehet mégis kartergáz?
Jonneswaynél 34-35 is van a rövid félcolos fejből a 36 alatt, a 33 meg náluk is kimarad. :) Mondom, létezhet nem szabvány szerinti fej amennyit csak a tervező/gyártó akar. Csak ritka.
Létezik a szabványos méretsor (DIN 931) ami a csavar átmérője alapján adja meg annak fő méreteit, közte a hatlapfej méreteit is. Ebben található a 24-27-30-32 hatlapfejek, és értelmezhetően ehhez gyártják a szerszámokat.
Alább egy részlet, a sor folytatódik messze a végtelenbe... meg lefelé is M1-től biztosan.
Magánmegjegyzés: Aki valahova 31-es hatlapfejet tervezett az szopatni kívánja a népet, kifejezetten azért csinálta, hogy célszerszám kelljen hozzá.
nem tudom nálunk teljesen máshova derült ki, hogy 31-es hatszög kel.
Én mondtam kollégának nincs 31 mert a sor 27-30-32 31 nincs erre linkelt egyet én meg pislogtam, gondoltam aki napi szinten kulcsol biztos találkozik vele, valami idióta helyen
Ha az elkoszolódik/elkopik akkor "átlendül", nem áll meg a végén. Először csak ritkán, majd állandóan. Motorcsere.
Szorul a mechanika. Ez van az esetek 90%-ában ilyen öreg kocsiknál.
A két karnak a tengelyében rohad be a spiáter.
Fújkálással, olajozással legtöbbször csak rontunk a helyzeten.
Legutóbb -a lent is említett korcs sparknál a spiáter házat megfúrva sikerült mindenféle sprayval mozgásra késztetni. Utána már zsíros olaj is bejutott és szuper lett.
Szenvedés oka, hogy az új mechanika online beazonostíhatatlan és nehezen beszerezhető volt.
Bocsi! Félreérthetően kérdeztem. A lánc előfeszítésre kérdeztem, hogy használod-e az állítható előfeszítő szerszámot, vagy egyből teszed bele az új feszítőt. A felső kerekek nyomatékra húzása+fokolása értelemszerűen ez után következik. :)
Az érintkező pálya rézből van és a lekopott rézforgács összekeveredik a zsírral,amit az érintkező pálya kenésére használnak,ettől részben vezetővé válik és ettől hülyül meg a motor a végállás közelében. Szét kell szedni a motor áttételházát,kimosni féktisztítóval az érintkezőpályát és újra összerakni. Kis zsír nem árt bele,de csak annyi,hogy az érintkezők és az érintkező pálya között megmaradjon a kontakt.
Nálam dízel Cromában utángyártott Valeo-szett fut, olyan 170000 km lehet benne, műxik.Mondjuk a dmf 15 ezer km után már ugyanúgy megrázta a bódét indításkor, mint most., de azóta nem lett rosszabb.
Sziasztok! Corsa C ablaktörlő miért csinálja azt, hogy nem tud visszamenni az alap állapotába kikapcsolás után, csak remeg kb 5cm-re a végállásától kikapcsolás után?
Kézzel ha lejjebb nyomom egy kicsit, akkor abbahagyja.
Mi állítja ezt meg a végállásban, elektronika, vagy van valami kapcsoló, ami megadta magát, vagy elkoszolódott?
Gondolom többet raksz össze mint én, a lánc előfeszítésénél mi a bevált gyakorlatod? Nyomatékra tekered, vagy mint sokan teszik, egyből bele az új feszítő és finomkodás letudva?
Legutóbb vezérlésszetet a sajátba a helyi ismerős autósboltos ajánlotta, hogy AZMesterest, mert MOST minőségit csomagolnak a szetbe. Berendeli és meglátjuk.
INA volt benne MINDEN, most fogom kidobni, 90e felett futott.
Pl a hibakereséshez: Sziasztok Van egy 2007 Citroen Xsara Picassom 1.6 digit klímás benzines. Olyan problémám van hogy csak forró levegőt fúj a fűtése hideg az nuku. Nem meleget hanem forrót. Szóval külső levegőt sem enged hanem a motor melegét nyomja az utastérbe. A klíma kompresszor bekapcsol a klíma cső az hideg. Hogyan kezdjek hozzá . Kérem segítsetek.
Így van, nem vártam ki az időt. Lehet, hogy el sem indítja alapjáraton, forgatni meg nem akartam, mert "nincsenneksemmibaja"
Meg a klímakapcsolgatással úgy is viszaa-vissza hűtögettem míg próbáltam.
De ha már itt tartunk, létezhet olyan, hogy minden hibajel nélkül motormelegedésre nem kapcsol, de a klímára meg tökéletesen, váltogatva a fokozatokat is?
Amikor egyébként elforralta a vizet be volt kapcsolva a klíma, tehát ha nem javítottamsemmit akkor mennie kellett (volna) a ventinek.
Szerintem simán víz nélkül ment vele a gyerek. Nő létére jószokás szerint addíg amíg forognak a kerekek.
"mondjuk ennyi ido alatt jo ha 70 fokos lesz a motor, "
Arrafelé lehetséges. Ittenfelé mostanában simán vannak néhol 29 fokok árnyékban, napon meg többecske. 10 perc járatás =(helytől, napszaktól, és autótól függően) produkálhat böven meleg vizet.
Pontosabban kifejtenéd? Három motor használja a csappantyúkat, de melyiket kellene ellenőrizni? Vagy van ennél a típusnál elektromos fűtés csap? Ha van az hol található? Köszi a választ előre is
Sziasztok Van egy 2007 Citroen Xsara Picassom 1.6 digit klímás benzines. Olyan problémám van hogy csak forró levegőt fúj a fűtése hideg az nuku. Nem meleget hanem forrót. Szóval külső levegőt sem enged hanem a motor melegét nyomja az utastérbe. A klíma kompresszor bekapcsol a klíma cső az hideg. Hogyan kezdjek hozzá . Kérem segítsetek.
Na megnyugodhat CAM is nem lett kókány ideiglenes kapcsoló.
Simán megy a klímára mindkét fokozat, szépen kapcsolgatja. Bár nem tudom mi kapcsolja az alacsony fokozatot, mert a relé elnevezése mindenhol HI. Mindegy.
Viszont a hiba nem lett meg, ha volt egyáltalán. Most biztik, relék kiszedésével, kontaktolásával kezdtem.
Tegnap előtt a kanyarodósávban a dugóban a lányomat a pocaklakójával csak mentettem és húztunk el a ..csába. Még akkut is merített vészvillogóval, azt meg kiszedtem az én kocsimból, úgy indítottam. Bikakábel miért ne otthon legyen.
Rendes vízmelegedésre nem tudtam/nem volt türelmem ma várni. 10 perc járatás után sem akart túlmelegedni, igaz közben párszor a klímával próbálgatva leventillátoroztam.
Simán lehet, hogy csak elcsöpög a víz és most meg elforralta. Sosem nézte még szerintem. :( Mostantól másképp lesz. :)))
Csövek egészségesen keményednek, nem hengerfejes, víz tiszta, tartályban egészséges túlnyomás van.
Figyelés, használás, aztán ha mégis szar akkor motorcsere. :)))
1. Délmagyaroroszág azért elég nagy, békéscsabától pakson át zalakarosig.
2. Kis munkának nem óradíja, hanem fix összege van,. pl egy tizes lesz.
3. Annyiért áltlaában már van garázs zugműhelyes zsebbe "vállakozó" 20km-es körzetben, aki belefexik fejjel a 20éves cipőkodoszba, mert ezek a melók erről szólnak, nem arról, hogy akkora szerelés 4 csavart kivenni.
Persze még van a meglepetés faktor, befacsavarozták, beraagsztották, szét van esve az egész és nem jön ki, stb.
4. Úgy ,hogy rögtön fogjon bele, te nem hagyod ott, nem igen vállalnak be semmit ,sehol. De szószerint.
5. Nagybudapesten most fizettem 10-15 perc esztergálásért 5 rugót zsebbe, ami mármár ajándék kategória itt, mert ha odaesel egy darab lommal, minden gépműhelyes elhajt,...jahogy az esztergás bácsi heteket ült rajta, ja, ez ilyen, ezzel jár.
6. És nemsokára már ez sem lesz, mert már 3 bácsit és műhelyt is tudok aki meghalt/megszünt/bezárt, haladunk affelé hogy olcsóbb lesz lizingelni az autót vagy bérelni, majd 6-8 évesen kidobni, akinek erre nem fussa, az bicikli és gyalog, mint a 60as években.
"Egy felszerelt műhelyben értő kezek által valószínűleg percek alatt meglenne a csere de (és itt jön a szomorú poén) nem vállalta el senki a környéken. "
És gondolom te gavallér módon hajlandó lennél borravaló gyanánt akár plussz 2-3 percet is kifizetni.....
Így akár egy negyed órát is a rezsiórabérből. :)))
Dél-Magyarországon olyan autószerelőt keresek aki egy negyed de maximum fél órás munkát is bevállal.
Egy fűtő ventilátort és egy előtét-ellenállást kéne cserélni. Megvan véve hozzá minden. Egy felszerelt műhelyben értő kezek által valószínűleg percek alatt meglenne a csere de (és itt jön a szomorú poén) nem vállalta el senki a környéken. Túl kis munka. Ibiza 6L az alany. Megpróbáltam magam kicserélni de normális szerszámok híján nagyon bele sem merültem inkább kifizetném egy hozzáértőnek a cserét.
Igen, most, hogy leírtam az előbb, hogy klímás beugrott, hogy elvileg annak is el kell indítania direktben. De nem indítja, ez biztos. És a műszerfalon sem pilácsolt a hőmérő és nem is csipogott. mert mutatós műszer ebben már nincs, drága....
Szóval nincs kapcsológomba biztosan.
Remélem jól eldugták és/vagy szétszórták a reléket/miegymást.
szerintem itt/nalad inkabb az ido faktor segitett. * mint egy inicializalas..
nem mellesleg mar lehet volt egy kokszosodott fojtoszeleped..
amit a sok kis vissza bufi szepen lassan lemosott.
who knows it..
ettol meg nem tagadom meg amit linkeltel, de ezek altalaban leallitas utan tarolt fojto poziciok, amik ha minden jo.. 2-3 sec alatt beallnak a mentett ertekre gyujtas on utan..
nalad nem allt be..
mi?
akkor most hozok egy uj verziot.
* lambda szabalyzas. (es korrekcioja )
azt nem nullazod ki a egy fojto kalibralasal. (ennek sincs ertelme )
Turn key to ignition on, leave ignition on wait for 20 seconds don't crank then turn car off wait 20 seconds for latch relay to click then turn on car wait 15 seconds and start car, let idle for about 3 mins ""
az hogy csak kb 4mm mélységben gyökölte ki a törésvonalat az csak arra jó hogy kb 5mm mélységű legyen a hegesztés, holott az anyagvastagság ott legalább 15-18mm ha nem több.
az a két horgonycsavar csak szépségflastrom a bili fülén, és a rálapolt vékony lemez se nem teherviselő, se nem "szépészeti" beavatkozás...
Cam! Kösz a választ, Komplett tükörröl van szó. Nem volt,még szerencsénk egymáshoz azért érdeklödtem. 1. Le kell-e szedni hozzá az ajtókárpitot? hogyan pattintható ki a csipogó? annélkül, hogy letörjem a pattintóját? Mégegyszer KÖSZ.