A25 087 jelenleg a peremartoni Ipari Robbanóanyaggyárban pihen. Bár ott szerintem inkább műtrágyát gyártanak, különben nem engedtek volna be...
A gyár környéke elég érdekes, rejtélyes iparvágány ágazik ki az összekötő vágányból be az erdő mélyén eldugott gyárrészbe, van külön előrendezője vágányhídmérleggel, és jó két kilométerre fekszik Papkeszitől. Először nem is gondoltam, hogy lehet ott bármiféle iparvasút.
Azt hallottam, hogy a fűzfői Balatoni Iparvasút Kft átvenné a két peremartoni Bobót (A25 063 és 087), és ők mozgatnák az elegyet Hajmáskértől Papkesziig.
Nagy gond lenne ha én is kérnék abból az iparvasúti cd fotógyűjteményből? Természetesen nem kívánom önzetlenül. Vagy megfizetem a költségeket vagy küldök helyette a saját fotóimból, ami persze zömében nem iparvasút.
A képeket a " resize " funkcióval tudo lekicsinyíteni. Az elején én is sokat sznvedtem vele, de most mióta minden képet beszkenneltem már nem is kell lekicsinyíteni, mert jó a méret.
Még 2002-ben fotóztam Isaszegen. Hatvan felől hozta a 232-es Púpos az egész szerelvényt. Azóta sem tudom, hogy innen hova kerültek a gépek. A háttérben A21 064 látszik.
A 90-es években elkezdett gyárbezárások még ma is tartanak. Ma is lehet ócskavas áron hozzájutni mozdonyokhoz. Erre példa a bezárt ácsi cukorgyár. Az A21-esük Petőházán dolgozik tovább, az A29-est és az A28-ast pedig egy debreceni ócskavaskereskedő vette meg, de tudtommal nincsenek szétvágva, talán alkatrészenként akarják őket jobb pénzért eladni.
Szvsz a 90-es évek elején, közepén kellett volna meglépni a gyárbezárások idején, egész szép kis flottát lehetett volna összevásárolni a vashulladék áránál olcsóbban, de ezeket sajna azóta szétvágták. Én is tudtam volna eladó A21-et 2db-ot, amit azóta már kohósítottak.
Próbálom közben keresgélni a kisebb képeket.Itt van pár fotó a szabadegyházi Hungrana szeszgyárból. Ide nem lehet bejutni, szerencsére az egyik osztálytársam szülei itt dolgoztak:(A26 037 és A29 010)
A Beremend nálam is régi ügy de nem tudtam még rászánni magam.Az a helyzet, hogy rohadt messze ven tőlünk(Miskolc mellől).Esetleg össze szervezkedhetünk jövőre.
Nekem csak nagy könyörgések árán sikerült leszervezni a bejutást.Az a gond, hogy igazából az Ikarus-ipari parkhoz tartozik és nem a gyárhoz.Jövőre ismét szeretném egy kicsit átbogarászni valamint felmenni a vezetőállásra mert amikor én voltam be volt zárva, négyszögkulcs meg nem volt nálam.
Írd meg mailben a címed, és megy a CD. Beremenden kell lennie gépnek, a CD-n és a korábban beírt webcímeken is találsz képeket. Beremendre én is szívesen mennék. Terveztem most nyárra, de nem jött össze.
A29 021: Úgy 5 éve nem idították be, de állítólag üzemképes. Gondoltak már arra, hogy ismét üzembe helyezik, és ellátják vele a fehérvári konténerterminált, és a gáztelepet, de úgy látszik a felek nem tudtak megegyezni...
Ilyen festésben csak A21 022-t láttam Ácson. Azóta ez a gép Petőfibányára került. Talán még a dunaújvárosi Dunapackban dolgozó Dácsia is ilyen sárga, jó volna egyszer megnézni. Tud róla valaki valamit?
A29 021 egyébként még mindig bent áll az Ikarus udvarán, engem 2003 nyarán az őrök minden gond nélkül beengedtek.Egész jó állapotban van. Annak idején én becsuktam a géptérajtóit, de úgy láttam, mostanra megint nyitva vannak.
Engem igencsak érdekelne a képes cd.Esetleg tudok küldeni üreset vagy olyat amin az én képeim vannak(igaz én leginkább gépezetes képeket készítek de van egy pár egész mozdonyt ábrázoló képem is).
Más:
A közeljövőben szeretném folytatni a tár.hu-n a mozdonyszerkezettannal foglalkozó galériám bővítését.Szeretnék ismertetni egy pár iparvasúti tipust is pl. A26 vagy a Pielstick-bobo.Lehet-e jogi akadálya az olyan képek közzé tételének amin az egész gép látható ill olvasható a pályaszám vagy a tulajdonos neve?Itt leginkább az érdekel ha külön engedéllyel lett a mozdony fényképezve ipartelepen belül.
A beremendi cementgyárban üzemelő Bobo és dácsia meg van még(jövőre mindenképp szeretnék oda bejutni)?