komolyan? nehéz elképzelni hogy az a max. -1 bar azon a kis helyen számíthat a több száz kilós motor rázásában... de mondjuk indokolt dízelnél az tény.
Nem véletlen. Belemennek a motortartó bakokba, amik alapjáraton puhák, hogy a motor ne rázza az álló kasztnit. Mozgó jármûnél, nagyobb fordulatszámnál felkeményednek.
nekem fogalmam sincs, de mondjuk ha amúgy is arra megy a csö, akkor nagyon jó megoldás a motortartón keresztül vinni és akkor nem kell a csönek mozognia, sokkal tartósabb lehet és rövidebb úton megy. csak tipp, ismétlem fogalmam sincs.
Érdekes, amit írsz. Ugyanis miután kicseréltem a szelepet és a csöveket (sőt még 6 új gyertyapipát is kapott), egy darabig nagyon jó lett, sőt, mondhatni, hibátlan. De csak néhány napig. Utána újra jöttek a régi bajok, most már rosszabb is mint volt.
Ezt a "dugó - pöcök" stb dolgot tudjuk cikkszámosítani? :) Pláne hogy a tied M62. Én meg továbbra is OFFolok itt az E39-cel :)
Dettó ugyanez van nálam is. Ma voltam Wallisban a cimborámnál, egy kis hajnali magánkezelésen. Én is cseréltem még áprilisban ezt a kartergáz visszavezetős szellőztetős cuccot. Akkor melegen nehezen indult. Nálam most az lett, hogy azon van 2 pöcök. Az 1-ikre egy cső megy, a másikra meg egy dugó. Namármost nekem ez a dugó tűnt el, ami furcsa, meg 4-5 hónapig hibamentes volt, és most 2-3 hete jött elő, és egyre érezhetőbben.. Berendelték, addig meg rátettünk egy ideiglenes csövecskét. Ma kíváncsi vagyok, hogy mit muzsikál ma hideg indításkor. Most még melózok, utána meg ha megyek haza, majd megírom, hogy mi lett a sztori vége ;) Lehet nálad is csak ennyi lesz a baj.
Engem pedig az érdekelne, hogy mik a tünetei a széthullott katnak a túlfogyasztáson kívül. Ugyanis az E39 528i-m azt csinálja, hogy hidegen nem megy, hiába tartom lenyomva a gázpedált jó ideig, csak hosszú másodpercek után hajlandó meglódulni. 98%-ban hidegen, az első néhány percig tart ez a műsor, melegen csak nagyon ritkán jön elő.
Ez így első körben lehetne akár LMM és/vagy lambdaszonda is, de: nemrég cseréltem a kartergáz-szellőztető szelepet a csöveivel együtt, ami állítólag típushibája az M52-nek és túldúsítást okoz. A dús keverék miatt lehet, hogy a katok is megolvadtak már. Hangja persze nekem sincs, hacsak a leállítás utáni pattogást nem sorolom ide, ami talán erősebb a szokásosnál. Eddigi autóimon még nem tapasztaltam ilyet.
Ez honnan derül ki, hogy kezd széthullani? Én az enyémet megkocogtattam aknáról, de nem volt csörömpölős hangja. Vagyis inkább az érdekelne, hogy van ennek a folyamatnak olyan fázisa, hogy félig van szétájulva? Vagyis még nem durva, de már visszafogja az autót?
Basszus, nem bánom a 730i-t :D Mondjuk főleg hajnal/késő este, Budapest - ez az utak 80%-a, a maradék 20 meg autópálya, 140-145 km/h. Ez nekem 14-14,5 literből kijön 100 km-re, pedig időnként - még ha nem is illik a 7er-el - meg van zavarva. És nem a board szerint (nekem nincs is "hivatalos", a középkonzolon csak rádió és óra lakik...), a ház előtti kútnál, koppig tankolva, ugyanannál a kútoszlopnál, majd ebből kiszámolgatva. Mondjuk mikor összetört mindkét katalizátor torkosabb lett egy kicsit, de ez tegnap meggyógyult - majd következő, teljesen az új katalizátorral futott kör után írok fogyasztást.
Sztem normális a 15 városban, a cimbim 740d-je is ennyit evett. Az más kérdés, hogy a board adatait nem kell mindig elhinni, mert általában csal. Csak a rátankolós módszer tuti, és az alapján kell beállítani a korrekciós értéket...
azt a 14et en is sokallom, nekem autopalyan tempomatt 150nel lement 8.2re, es utana M5, majd hungarian at Budara es vissza suru forgalommal egyutt ment fel 9.8ra. mondjuk ez azert nem sok a nagyfaluban, de azert ahoz elegendo, hogy szerintem nalad nem oke vmi.
(14es fogyasztast egyik elado mondott, mikor neztem tavaly a kinalatot, de O bevallasa szerint, meg a probauton is eleg sietosen ment finoman fogalmazva is. )
14,7 városban??? A dízellel? Azt hittem, ezek városban max. 10 körül járnak. Egy világ omlott össze bennem. Nekem a 4.4-es Pesten, nagy dugókban, dinamikus közlekedéssel eljárt 16-17 literrel. Hát, azért a 2-3 literért tuti nem fogok beülni egy dizibe.
hehe, ez az én kocsim volt! de, ezt árulták valahol szegeden talán, istenítve az egekig. :)) annyira nem volt rossz, bár az elmúlt 4 év vasfoga azért kikezdhette ... :)
Én egy fél évet bírtam E38 nélkül. A 750-et gyakorlatilag azért vettük, mert "miért ne?". Mostanra pedig odáig jutottam, hogy OT-rendszámra gyúrok. Már csak 15év...
"E38eleje az autó csapott ék alakja miatt sokkal több kavicsot kap, E32nél csak a bajuszléc amotrizálódott olyan mértékben, mint E38nál az egész mindenség."
A hitvány minőséget még nem fogalmazta meg senki sem ilyen szépen ;) :D
tenyleg nem 'rosszindulatbol' erdekelt, mert azt mar en se hiszem el hogy minden e38 tulaj leparkolja es aztan sajnalja ra a penzt. gondolom felirhatjuk a konstrukcios hibak soraba, amivel foglalkozni kell (ahogy ttars emlitette vedeni kell). gondolom emiatt is van nagy keletje az ep peldanyoknak :(
Ezzel a torott lampaval vettem, majd vettem bele uj kodlampat. Masfel napig birta a jobbos, akkor nagyon elkapott a harci ideg es azota nem csereltem ki. a gazolajosba nem Hella a kodlampa hanem Bosch(ami igazabol Olasz "kisipai" CARELLO), 30k brutto, es nem igen talaltam meg bontoban. ezert van kitorve. http://feco.uw.hu/kep361.jpg
Nekem is kavicsot kapott, mindkettőnek el van repedve az üvege. Nem nagy sérülés, ex-kétforintos méretű mindkét oldalon. Engem nem zavar, ködlámpát csak ködben használok (off megfigyeltétek hogy túlnyomó többségben a pug 206-okkal járnak éjjel-nappal ködlámpával? ON) és így sérülten nem kell a kutyának sem. Ha kicserélném újra másnap ellopnák. Egyik munkahelyem előtt reggel fél 6-kor akarták leszerelni kolléga L200-asáról a dögtolót, még jó hogy a biztonságiak kiszúrták...ha máshol nem ott tuti kiberhelnék.
vagy követ kap vagy kilopják gondolom. mondjuk én úgy gondolom hogy minél lejjebb van valami annál több kavics éri el, és az a ködlámpa bizony jól lent van. vagy az is lehet hogy lepadkázzák vagy összetörik az eleje és nem pótolják, mert az plusz 50 ezer. legközelebb kérdezd meg, engem is érdekelne :)
igazabol az 1/b-re iranyult a kivancsisagom, hogy ez valami tipussajatossag? jo tudom en rovidnadrag vagyok de kb 200000 km alatt sem sikerult meg kodlampat amortizalnom. olyan mintha az e38 kimondottan 'vonzana' a bajt.
Elado a gepsarkany. Szep is, jo is, akit komolyan erdekel az ugyis megnezi eloben, vagy irok rola esetleg egy kisregenyt.
Igazabol vmi ertelmes gazdat szeretnek neki, ezert par napig meg nem rakom fel hasznaltautora. Nem mindenaron elado, de ha elmegy akkor beruhazok kicsit ujabba amin szegyen-nem szegeny, nem vszinu, hogy H betu lesz a kek csikban.
Még odaírhatná, hogy szervizelésre sem volt pénzem, ezért a futómű életveszélyes, az olajsár a motorban pedig már teljesen összeállt, a szűrőket inkább kidobtam, mert teljesen eldugultak. Tankolás helyett is csak hígítós használt sütőolajat használtam. :D
Nekem mindket valtoval 10l alatt volt, varosban mar az automata fogyasztott tobbet. Taposni soha nem tapostam, egy E38 szerintem egyaltalan nem erre valo:-) ezzel a motorral meg meg alkalmatlan is ra:-)
Elnezest, nem olvastam vegig figyelmesen:-( Csak a fogyasztasbol gondoltam, nekem a kezi valtos 28i fogyasztott palyan ilyen sokat, az automata 28i-m 7,8-8,2-t
Steptronic. Eddig igazándiból egyszer használtam a kézi fokozatot, amikor a Dobogókő - Esztergom közötti kanyargóson kellett a motoros triót megelőzzem. Azóta nem igazán érzem szükségét. Nem egy erőbajnok, de nekem tökéletes. Célom egy mostani 740IL. De még álmodozok róla egy kicsit...
Nomeg V12 felirat nem volt szériában (sem opcionálisan) az autón, így ez is ultragagyi szerintem. Többek között azért, mert aki tudja, mi az a 750, az tudja, hogy V12, aki meg nem, az meg azt sem, hogy mi az a V12, illetve "és akkor mi van?". Ez olyan, mint az utólag felrakott M embléma. Akinek jelent valamit, az úgyis látja, hogy kamu.
Miért van az, hogy ha hidegen indulok óvatos gázzal (M62 740iLA), akkor kicsit fulladozik? Nagyobb gázzal rendben van, de óvatos gázzal nem. Ha ezután megállok lámpánál, akkor kissé túlságosan leejti az alapjáratot, olyan 500 környékére egy pillanatra, és utána minden visszaáll 600-650-re. Ha nagyjából eléri az üzemi hőfokot, onnantól minden rendben... Alapjáratot is szépen fokozatosan engedi le 650-re, ha megállok.
Annyival egészíteném még ki, hogy 1 hét állás után csinálja ezt. Ha 1 estét áll, akkor éppen csak észrevehető ez a hezitálás, szal valamennyire az idő is közrejátszik.
Tippek: - lamda - légtömegmérő - alapjárati pótlevegős izé - ... mi lehet még?
728-asom van. Nekem kirándulni bőven elég. Ha versenyezni akarsz, akkor a 760 is kevés... Nekem tempomattal szigorú autópályatempóval elment 8,6 - 9 l-rel. De ha kell, tudja szedegetni a tappancsait ez is nagyon szépen. A sportfokozatról, és a manuális állásról ne is beszéljek, bár az eddigi 1,5 évben igencsak keveset használtam. Jó az, ha ő csinálja a dolgokat. Nagyon szeretem!!!
Tudom, eléggé amorf az a rész, ahová a szonda van tekerve. Nem is cső, hanem ilyen kabátszerű vmi.
Az egyik 750-en le voltak vágva a szonda vezetékei és össze voltak tekerve egymással. Nem értettem miért fogyott ki a seggem alól kétszer is abenzin, 10 liter nem volt elég 60km-re, pedig országút 90 tempomat, az iL-el meg hazajöttem Salzburgból 11-es átlaggal :):):)
E32-ben meg volt gyarilag katalizator nelkul 750 ha minden igaz... vagy nem. mindenesetre sokan hasznaltak igy ahogy hallottam, es nem esett szet. amugy sincs csucsra jaratva az a motor.
Anno a 750emben már nem volt katalizátor, de nem is hiányzott. :) Valamennyit biztos hozott teljesítményben, mert az összes 750 és W140 500sec-cel szemben jobban ment.
Van egy kat nélküli 750-em, elég vad a hangja így, szerintem tetszene. Normális falvastagságú csövet kell a helyére tenni és nem lesz repedt fazék hangja. Hogy hosszútávon mit vált ki a motor működéséből, nem tudom. Lassan két e34 épül párhuzamosan kat nélküli 50i-vel, úgyhogy én spec. lesz@rom :):):)
Meg sem gondoltam, hogy az új 3000-es BMW motorok sorosak. Most néztem. Hát egy ekkora kasznihoz bizony kellene a CCM. De ez is biztosan mozgatja rendesen, csak új konstrukció. Talán lomhább lehet mint egy nagyobb 4.0/V8-as. Tapasztalat nélkül írom ezt. (Bár előzésnél úgysem nyomják rá a gázt egy ilyen gépre, mint a kissebbekkel csinálják egyes bugyuták.)
Szegény e65-nek a farával nem vagyok kibékülve sehogysem. Az utolsó igazán jó seggű az e38 volt. Szerintem. Viszont a belső tér gyönyörű !
De ha az egész csőhálózat le lesz cserélve a csonk után akkor a vég már nem lesz a gyári. Bár reprodukálni lehet egy hasonlót. Feltünően nagy bunkót én sem akarok. Meg mostmár szimmetrikus 2 oldalit sem. Jó a gyári elrendezés. Csak a hangerővel bajlódik a paranoiám... Tudom, bolond vagyok.
Bár ez a túlmelegedés bogarat ültetett a fülembe ! Mondjuk "meghajtani" nem szoktam !
Az eBay-en vannak, csak a szállítást meg a kapcsolatfelvételt kell még megoldanom. Ha nagyon macerás lesz, ott gyári. Gondolom csak nem kérnek érte sok ezret. Bár ki tudja...?
Mert 10-20000-et azért nem ér meg nekem egy marék műanyag, amit akármikor lekaphatnak az autóról.
én régen vettem ilyen feliratot, úgy emlékszem nem drága. azért kérdezd meg, pár ezerért ne tegyél rá bizonytalant, hogy nézne az ki ha kopna róla egy év múlva a króm?
Sufnizásról szó sincs. Gyári állapot, csak a hangja lehetne kicsit erőteljesebb. Még a pufogóvégnél is a lefelénéző klasszikusra gondoltam, kissé megvastagítva.
Minden esetre ezt még bővebben át kell nyálaznom, nehogy tényleg a szerkezet rovására menjen a dolog. Hangsúlyozom, hogy nekem nem keménykedni meg rajolni kell, ez az egész, csak imádom a V-motor dübörgését. Azt mondják a környezetemben, hogy nagypapásan vezetek.
Amúgy a V12 tényleg máshogy, sűrűbben dübörög mint a V8. Másabb a hangkaraktere.
> Akkor mit lehet tenni, hogy amolyan "amerikaias V8" jellegű mondjuk vegyel egy v8-at, kiindulaskepp. :) meg valami kromozott koppany kipuffveg es orules.
Bevallom nem is néztem utána rendesen a dolognak, csak a gyári kipufogónak olyan erős a tompítása, hogy a gumik zaját jobban hallani, mint a motorét. (kis túlzással)
Akkor mit lehet tenni, hogy amolyan "amerikaias V8" jellegű hangja legyen az autónak ? SexDoki említette a hővédelmet. Most akkor nyitott, gázgyorsítódobos valamiket nem lehet, vagy nem érdemes beleépíteni ? Hogy lehet kiszedni belőle a V12 "normális" hangját ?
Nos lenne még 1 kérdésem, hátha valaki találkozott már ilyennel: E32-nél megoldható a kipufogó 2 oldalasra építése ? 6 jobb, 6 bal oldalon. Merthogy 1 dobban egyesül hátul. Úgy értem van hely elvezetni a csöveket ? Hátsó közösítődob (vagy mi) nélkül !
Talán érdekelhet valakit: Eladó. E38 Alpina sportfutómű ( Alpina gátló + Einbach rugó ) Használt, de szivárgásmentes állapotban. Új ára kb. 1200 Euró volt. Ár 50 000 Ft. 70/4535-288 Nyíregyháza
Bár nekem nincs 7er-em, úgyhogy kuss van, de nem kell egymás torkának esni.
Szépen meg lehet dumálni, ha valaki másképp gondolja. ;)
Van aki ilyen, van aki olyan tapasztalatot szerzett már, és pont ezekre az "élményekre" van itt néhányunknak szüksége, hogy ne kelljen komolyabb összegeket kidobni fölöslegesen.
Az eddigieket köszönjük, és számítunk rá a jövőben is, ezért kerüljük a konfliktusokat, hogy ilyenek miatt ne hagyja senki itt a fórumot!
Szia nagyokos:-) Latom elemedben vagy es figyelsz mint mindig:-) ugye nem baj ha felvilagositalak keversz valakivel:-) nem baj, nem is vartam mast, azzal leptel volna meg ha sikerul kovetni az esemenyeket:-) ha ilyen jo diagnoszta vagy mint most probalod bemutatni miert nem mentel pszichologusnak? Ja es jopar autogyarban voltam, veletlenul nagyreszuk BMW volt. Meg ezt is benezted:-) El kellene mar kapcsolnod arrol a cseh 2-rol...
Készséggel elhiszem, mivel nincs elôttem a 3 lap, hogy össze tudjam hasonlítani ôket.
de a valóságról fingod sincs
Ha ezt a 3 tükörlapból bírtad lemérni, vállalom, egyben gratulálok a látnoki képességeidhez. Mondjuk ez azért egy kicsit erôsen hangzik egy olyan ember szájából, aki félelem nélkül használja az elôírtnál alacsonyabb keréknyomással az M5öt, meg van gyôzôdve róla, hogy a biztonsági övnek energiaelnyelô szerepe van, és a büdös életben nem látott autógyárat belülrôl. De én nem akadok fent apróságokon, tényleg.
hanem értelmezni is kell azt, amihez Te már gyenge vagy ( szintén szokásodhoz híven ) .
Tiszta szerencse, hogy itt vagy nekem te, és néha megfürödhetek elméd ragyogásának fényében. Üres lenne enélkül az életem. Mihez kezdene nélküled az autóipar? Belegondolni is rossz.
De, hogy ne sírd tele a párnád a nagy igyekezetben
Miért tennék ilyet? Amúgy te valamiféle hatalmi harcként éled meg ezeket a szimpla társalgásokat? Vagy mi ezeknek a kényszerképzeteknek a forrása? Akarsz beszélni róla?
Ülj, le 1-es...
Elég sokan törölhetik beléd napközben a cipôjüket, ha arra vagy rászolulva, hogy az interneten arról fantáziálj, hogy egyszer majd te osztod ki a jegyeket. Komolyan sajnállak.
Az E39 tükörtéma itt mindenképpen OFF, szerintem zárjuk is le egy másik OFF-fal :)
Egy férfi a bíróságon... - Az ön tette minden kritikán aluli. Ahhoz, hogy az esküdtszék ne életfogytiglanit adjon önnek, nagyon meggyőző magyarázatot kell adnia.
- Tisztelt bíró úr, az én feleségem olyan buta volt, hogy egyszerűen nem tudtam magamat kontrollálni és kidobtam az ablakon. - Az ön magyarázata nem elég, és ha azt szeretné, hogy még azelőtt elítélnék az esküdtek, hogy befejezi a mondanivalóját, hát jobban teszi, ha hihetőbb magyarázatot ad.
- Akkor elmesélem... Egy tízemeletes házban lakunk az utolsó emeleten. A földszinten egy törpe család lakik. A szülők kb. egy méteresek a gyerekek 12 és 14 éves, 70, ill. 90 centi magasak. Azon a napon azt mondtam a feleségemnek:
- Borzalmas lehet törpének lenni. Szegény család, mind ilyen kicsik - Igen, - mondja a feleségem - igazi pireneusiak - Pigmeusokat akartál mondani... - Nem, pigmeus az ami az ember bőre alatt van amitől szeplős leszel
- Az pigment... - Hagyjál már... A pigmentre a rómaiak írtak - Drágám az pergamen - Hogy lehetsz ilyen kulturálatlan? Pergamen, amikor egy író publikálja írása egy részét. - Bíró úr, elképzelheti, hogy itt nyeltem egyet, hogy ne folytassam a beszélgetést fogtam egy újságot és elkezdtem olvasni. Alig helyezkedtem el a kedvenc fotelomban, mikor a feleségem mellém állt egy könyvvel a kezében és azt mondja:
- Nézd, ez az amit egy író ír és könyv a neve, ha nem ismernéd még. Vedd és olvasd a "Pompadúri márkízát" Kezembe vettem a könyvet és mondtam: - Drágám, ez egy francia nyelvű könyv "Marquise de Pompadour", ne próbáld lefordítani a címét.
- Ez szép... Te adsz nekem francia leckéket, mikor engem egy egyetemi vektor tanított!! - Annak nem vektor a neve, hanem lektor! - Nem vagy normális, Lektor egy ókori görög hős volt. - Az Hector volt és trójai...
- Hector egy területi mértékegység, te idióta! - Az hektár, drágám. - Nagyon meglep a kulturálatlanságod. Hektár az istenek itala. - Az nektár - mondom én nagyot sóhajtva - Fogalmad sincs neked, én tudom biztosan, még egy dal is volt amit két barátnő duóban énekelt.
- Nem duónak mondják, hanem duettnek - Már kezdesz idegesíteni, hogy vagy ennyire begyepesedett? - Bíró úr, itt elfeketedett minden előttem, nem tudtam uralkodni magamon és kidobtam az asszonyt az ablakon.
A teremben csend... a bíró nagyot csap a kalapáccsal és azt mondja: - Szabad vagy, önvédelem volt. Én már Hektornál kidobtam volna.
tudod jól, hogy ez egy kicsit bonyolultabb attól, hogy biorobotként copy/paste "parancsok" segítségével bemásoljon egy felszereltség listát amit le sem kell ellenőriznie:)
Itt már gondolkozni is kellene, de ugye akinek még a szövegértelmezéssel is gondjai vannak annak a másoláson és a mások magas lóról történő leszólásán kívül sokra már nem futja a képességeiből:)
Ez egyébként tényleg nem baj, a problémát csak az okozza ha a hozzá hasonlóan hozzá nem értő jóhiszeműen kérdez valamit, amire ő válaszol egy baromságot és azt a kérdező elhiszi/elfogadja.
Sokszor ad jó információkat is, de egyrészt győzd kiválogatni, hogy az most valós e vagy sem ( és akkor még az információ relevanciájáról ne is beszéljünk ), másrészt azok az infók nem a valós tudásán alapulnak hanem azon, hogy hozzáfér olyan adatbázisokhoz amikhez csak kevesen. ( de mint pl a mostani konkrét példa is mutatja az, hogy hozzáfér csak egy dolog ha nem megfelelően használja )
Te szokásodhoz híven csak a "könyveidből" vagy "okos" , de a valóságról fingod sincs. és már megint a cseh2-őt nézed...
Tudod azt az apróságot felejted el, hogy nem csak olvasni, hanem értelmezni is kell azt, amihez Te már gyenge vagy ( szintén szokásodhoz híven ) .
Szaladj vissza a leírásaidhoz és nézd meg, hogy most mit keféltél el...
De, hogy ne sírd tele a párnád a nagy igyekezetben egy kicsit segítek, azokat az ábrákat nézd meg ( ha már autót nem láttál közelről ) amiken az E39 befordulós EC tükrös és nem befordulós, nem EC tükrös tükörházát mutatják.
Majd ezt hasonlítsd össze az E46 illetve az E38 tükörházzal.
Az igazi kendácsolás az lenne amit Te javasoltál, ez E46 fűtött tükörlapja az E39 EC tükörlapos házába.
"Kiegészítő kályha minden dieselben van és azt hiszem hogy 16C°-alat működik és addig megy míg a vízhőfok mutató ki nem ér a kékmezőből. Ezt lehet átprogramozni állófűtéssé, és akkor be tudod programozni, hogy mikor kapcsoljon be."
"Kiegészítő kályha minden dieselben van és azt hiszem hogy 16C°-alat működik és addig megy míg a vízhőfok mutató ki nem ér a kékmezőből. Ezt lehet átprogramozni állófűtéssé, és akkor be tudod programozni, hogy mikor kapcsoljon be."
szep mutatvany lehet utolag allofutest rakni, vegigkabelezni a kocsit a csomagtertol a motorterig, j2 alatt elektronika, benzin, kipuff, vizkor, board, kieg. akksi.
Köszönöm! Elkérem majd a "donor" VIN-jét,hogy miket keressek benne (leginkább a relék érdekesek) Azért megvan a kicsi agyamban,hogy mikből áll össze és hol keressem, de azt már észrevettem,hogy bizony sűrűn változtatták a relétáblákat/reléket az E32-ben. Csak itthon a padláson lóg 4 autónyi E32 komplett köteg és mind egy picit más. Van,amelyik nagyon.
Stop! Ezek szerint neked is EC/behajlós volt gyárilag. Mit csináltál vele, hogy már nem EC? Gyári megoldás? Milyen fólia? :) Én ugyanis bőven beérném a mezei fűthető tükörrel, ha az ráapplikálható barmolás nélkül a befordulós házra.
Üléses ember válaszolt már? Úgy néz ki, sikerül legkésőbb a 2 órás kompot elérnem, azzal elvileg este normális időben lehetek Aachen-nél.
A barnulás sajnos normális, a rezgés semmiképpen. Sanszos, hogy típusidegen lapokat barmoltak bele, roncsolva a felfogatórészt. Kézi behajtástól nem lesz baja, mert van benne egy mikrokapcsoló, ami jelzi a vezérlésnek, hogy itt most kézzel lett elforgatva a tükör, vagyis nem a legutolsó ismert pozícióban van. Van egy mechanika, ami ilyenkor "visszatalál" a forgatótárcsába (a mikrokapcsoló jelzi, ha stimmel a pozíció), a tükör motorjának 15 másodperce van erre a mûveletre (ha nem mozdul, az is lehet hogy a kapcsoló szar). Nem szedtem még szét ilyet, nem tudok közelebbit mondani sajnos.
Ha már állófűtés téma,felvilágositana valaki, hogy pontosan hogyan működik egy 2000.évj 730d-ben? Navi nincs,tehát programozni nem tudom,viszont a webasto firmatábla ott van a motortérben!
Az ajtók kinyitásakor(meg más esetekben is) beindul egy motorhang,ez a "szellőztetés"? És ez hol vagy hova nyom levegőt?
Apicsába, ettől féltem. gyanús is volt, hogy egy sorban említi. Az EC még azért jó, mert faszán be is barnul idővel. Mint nekem az utasoldali jelenleg.
Ha már ennyire benne vagyunk a tükörtémában, akkor össze is foglalnám, hogyan állunk: sofőroldalon (nálam ez ugye a jobb) a tükörlap már nem az eredeti, látszik, hogy más a tükörlap íve a sarkoknál, kisebb mint a belevaló. Hogy mi történet vele, rejtély. Ha jól éreztem, a fűtése nem is működik vagy nincs egyáltalán. Ez még így hagyján lenne, de mivel ki tudja, mi történt vele és hogyan, így gyanítom, hogy ez a buherálás az oka annak, hogy nagyobb sebességnél (mondjuk 80-90 km/h felett) szinte használhatatlan a tükörlap, úgy vibrál. Utasoldalon (bal) van egy bebarnult gyári EC tükörlap és egy hiányzó hátlap.
Mindezek tetejébe a behajthatóság rapszodikusan működik: előfordult már, hogy nem tudtam behajtani motorosan, nem reagáltak gombnyomásra a tükrök. Mindez akkor volt különösen izgalmas, mikor nem be-, hanem ki szerettem volna őket hajtani a reggeli induláskor. Ilyenkor a kézi hajtogatás gondolom rendkívül egészséges hatású a mechanikára nézve... Bár ez lehet valami modulhiba is szerintem, nem feltétlenül a tükörnél lehet a gond, főleg mivel egyszerre jelentkezett mindkét oldalnál.
A fenti körülményeket figyelembe véve a legjobb ötletnek két vadonatúj tükörlap és egy bal oldali külső takarófedél megvásárlása látszik. Ha cikkszámokban tudnál segíteni, megköszönöm. GT86707 Persze a behajtós szórakozás még mindig kérdéses, bár amióta levettem az akkusarut egy időre, rádió kikapcsolhatatlanság miatt :) azóta minden rendben van.
Nekünk nagyon régen az E12-ből az állófűtést rámolták ki (nem gyári,de 1982-ben,márkaszervizben beleépített) A régi házunknál állt, ahol már nem laktunk. Kiszedték szakszerűen, roncsolás nélkül a hátsó szélvédőt és kibontogatták a cuccost. Mondjuk 2 visszacsapó szelep és egy kábelköteg szakasz megmaradt....szóval van ilyen. Idejük volt, senki sem zavarta őket. Egy biztos, az autót ismerte,aki tette...azóta sem derült ki...
Igencsak meglepődtünk, mikor benyitottunk a kapun és szélvédő, feszítők szépen letámasztva az autó mellé és kirámolva a motortér...
A tükörfûtés 10°C alatt folyamatosan megy, 25°C felett kikapcsol. A kettô között szakaszosan mûködik, hômérséklettôl függôen. Elektromos üléshez és tükörhöz mindenképp kábelezni kell, talán programozni is, ezt nem tudom fejbôl.
A korszerű, sokmindent tudó tükör sajnos egyre inkább fogyóeszköz. Kétszeresen is, mivel oldalra kiálló tárgyként ki van téve a térlátásból megbukottak lecsapó-akcióinak (alattomosan mellémparkoló autók, mellettem hirtelen kinövő villanyoszlop stb). Így első körben bontottan keresett. De mivel a bontók képtelenek eleget tenni a keresletnek, így egyesek kénytelenek kiszélesíteni a beszerzési forrásokat. S mivel újonnan jó drága a cucc, így használtan is elkérhető érte jó pénz.
A mostani E39-em eddig megúszta a dolgot, habár az előző gazdánál már elindult a bontás: valami vásárnál parkolt és a bal tükör külső burkolata eltűnt. Csak feltételezem, hogy bontani kezdték. Úgyhogy most próbálom kideríteni az ETK-ból, hogy mi is kell nekem pontosan, mert ott áll a tükör belseje a kábelekkel szabadon.
Olvastam múltkor a hsz-odat ezzel kapcsolatban! :((
Hála istennek szabad ég alatt csak a melóhelyem parkolójában áll,ha dolgozom! Ez pedig egy bekamerázott,őrzött parkoló,10 éve alatt még soha nem történt semmi ilyen! Viszont a parkolóhelyek elég szűkek,ezért jönne nagyon jól! Otthon sötétedés után egyből viszem a garázsba,sosem hagyom kint!
Felénk nagy divat még a autómárka jel lopás,vw-ek gti kiegészitőjének lelopása,suzuki kerék lopás(?) stb... :(
Ha sokat parkolsz nyilvános helyen, főleg valami nagyvárosban, akkor nem javasolnám neked, hogy energiát és pénzt fektess a tükörcserébe. A motorosan behajló tükrök könnyen eltűnnek az E38/39-ekről. Azt reméltem, hogy ez a dolog már lecsengett, de szó sincs róla. Ja és ami még szebb: a jelenség nem korlátozódik Magyarországra. De még Kelet-Európára sem :(
Ha van egy donor autó, amiből mindent megkapsz korrekt áron, akkor lehet megéri tenni. Az más kérdés, hogy mennyire bonyolult bekábelezni, mert sztem nem lesz pluszban egy centi vezeték sem a kocsidban gyárilag... ;) Az ajtókban is vannak modulok, komplett köteg is más az ajtókban...
Pár kérdés fogalmazódott meg bennem,ezekre keresném a választ:
-a külső tükrök fűtése gondolom széria felszereltség,de hogyan lehet bekapcsolni? (esetleg automata?)
-nem behajlós helyett motorosan behajlós tükrök install-ja mekkora meló? Arra gondolok, hogy csak felteszem a tükröket és a nyomógombos ajtópanelt és összedugom a csatikat,vagy ennél bonyolultabb?
-elekromosan allitható ülések install-ja? Itt is arra gondolok, hogy ki van épitve a kábelezés,vagy kell másik köteg hozzá(tehát felejtős)?
Miért van az, hogy ha hidegen indulok óvatos gázzal (M62 740iLA), akkor kicsit fulladozik? Nagyobb gázzal rendben van, de óvatos gázzal nem. Ha ezután megállok lámpánál, akkor kissé túlságosan leejti az alapjáratot, olyan 500 környékére egy pillanatra, és utána minden visszaáll 600-650-re. Ha nagyjából eléri az üzemi hőfokot, onnantól minden rendben... Alapjáratot is szépen fokozatosan engedi le 650-re, ha megállok.
Szia KisMocs! Engem érdekel a litván rendszám, küldj már egy mailt az omegawatch@freemail.hu-ra, vagy egy telszámot.Amiból behozott autóra is tudsz intézni?
VIN WBAGJ81030DL08861 Type code GJ81 Type 740IL (EUR) E series E38 (2) Series 7 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M62 Displacement 4.40 Power 210 Drive HECK Transmission AUT Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) Upholstery STANDARDLEDER/GRAU (N6TT) Prod.date 1998-05-11 S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Side airbags for rear passengers S295A LT/ALY WHEELS/STAR SPOKE 96 BMW LA wheel, exclusive styling S302A ALARM SYSTEM Alarm system S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Glass roof, electrical S416A SUNBLINDS Roller sun visor, rear lateral S423A FLOOR MATS, VELOUR Floor mats velours S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit S456A COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE Comfort seat with memory S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Headl.washer system/intensive cleaning S522A XENON LIGHT Xenon Light S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S629A CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT Car telephone (GSM) w card reader, front S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi system Professional DSP S761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING Individual sunshade glazing L801A GERMANY VERSION National version Germany/Austria S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Dealer List Europe S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions German S202A STEPTRONIC Steptronic S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automatic stability control (ASC+T) S220A SELF-LEVELING SUSPENSION Self-levelling suspension S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Side airbag for driver/passenger S262A HEAD AIRBAG ITS - Head airbag S438A WOOD TRIM Fine wood trim S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometre speedo S555A ON-BOARD COMPUTER On-board computer V with remote control S806A 3RD STOP LIGHT Third stoplamp S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY El. front seat adjustment w. memory S473A ARMREST, FRONT Armrest front S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Lumbar support, driver and passenger S602A ON-BOARD MONITOR WITH TV On-board monitor withTV
Fahrgestellnummer WBAGE61070DN44079 Typ-Code GE61 Typ 730D (EUR) E-Baureihe E38 () Baureihe 7 Bauart LIM Lenkung LL Türen 4 Motor M57 Hubraum 3.00 Leistung 135 Antrieb HECK Getriebe AUT Farbe TITANSILBER METALLIC (354) Polsterung SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Prod.-Datum 1999-06-29 S216A SERVOTRONIC Servolenkung-Servotronic S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Seitenairbag für Fondpassagiere S299A LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG BMW LM Räder mit Mischbereifung S302A ALARMANLAGE Alarmanlage S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Entfall Modellschriftzug S339A SHADOW LINE Shadow-Line S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Frontscheibe grün Grünkeil S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Schiebehebedach elektrisch S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Fussmatten Velours S428A WARNDREIECK Warndreieck und Verbandstasche S431A INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND Innenrückspiegel mit Abblendautomatik S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Sitzheizung Fahrer/Beifahrer S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Licht S549A FUNKUHR Exklusiv-Uhr S620A SPRACHEINGABESYSTEM Spracheingabe S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Autotelefon D-Netz mit Kartenleser vorne S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-Wechsler 6-fach S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S710A M LEDERLENKRAD M Sportlenkrad Multifunktion S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Himmelbespannung anthrazit S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Blinkleuchten weiss L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Länderausf. Deutschland/Österreich S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Händlerverzeichnis Europa S879A DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Bedienungsanleitung Deutsch S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Sonderwunsch Ausstattung S202A STEPTRONIC Steptronic S548A KILOMETERTACHO Kilometertacho S473A ARMAUFLAGE VORN Armlehne vorne S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler
Individual kivitelrol van szo, egyedi ugyfelkivansagokkal:
---- Steuerung Individual Hinweisschild BMW Individual
Z1XX Polster Innenausstattung Leder Montana schwarz (Nr. 8 171 304), Umfang N6 Steppzwirn in schwarz (Nr. 1 963 800), Farb-Nr. 0020 Naehfaden schwarz (Nr. 1 905 499), Farb-Nr. 0020 Folgender Umfang ist in Leder Montana stahlblau dunkel (Nr. 8 255 935) darzustellen: Sitzhauptteile vorne incl. Schenkelauflage und Sitzhauptteile hinten Sitzlehnenoberteil (beim Basissitz der Schulterbereich). . Kopfstuetzen-Mittelteile Blende Einsatz Mitte (Tuerspiegel) Steppzwirn in stahlblau dunkel (Nr. 8 255 930), Farb Nr. E3465 J Nähfaden in stahlblau dunkel (Nr. 8 174 130), Farb Nr. 3666 J Nahtbild der Sitze vorne und hinten wie N6/N8 Sitzblenden in schwarz Sitzlehnenrueckwand in Schaumfolie schwarz Restliche Innenausstattung wie bei Leder Montana schwarz, Schl.Nr. N6SW
0940 Sonderwunschausstattung Edelholzverblendung in "Birke anthrazit", Farb-Nr. 0690 (Dekorcover Lenkrad bei SA255 in softlack schwarz) Ablagenetz an Getriebetunnel Beifahrerseite
Sajnos akkor marad a CD-váltó, ahhoz még tudok adni leírást. AUX kit sincs ehhez sajnos. A váltód Alpine AI protokollt használ, ezen a vonalon lehetne még elindulni talán, hátha van hozzá valami Alpine holmi.
Egy cimborám a Mondeoba tett be egyet, a rádión kívül minden nagyon jól szól. Rádiót meg nem nagyon hallgatok - sokféle zenét szeretek, a hazai rádiókban játszott zenék viszont ezt a halmazt nem is érintik....
Ezek egész jó kis cuccok. Én ilyenekkel is dolgozok nap-mint-nap. Nekem van gyári navim, de ha nem lenne, akkor egy ilyenre tuti beruháznék. Vannak egész kultúrált kinézetűek is. Teljesen használhatók a menürendszerük, átlátható, logikus. Okosak is, mert egy rakat jó kis fícsör van belük építve -> iPod, DVD lejátszás, tolatókamera, meg ilyenek... A gyártókról annyit, hogy gyakorlatilag ugyanott készülnek:) 2 brand gyártja ezeket nagyrészt (legalábbis amikkel én találkoztam), mily' meglepő, mind kínai :) Foryou, RoadRover...de mint mondottam, teljesen rendben vannak, legalábbis szerintem.
Elvileg be kell férjen, Bimmerforums-on valahol láttam Alpine 2 dinest E38-ba beépítve, csak az a keret tök sima felületű volt - ez viszont - ha nem is tökéletesen - igazodik a belsőhöz.
Kérdés a gurukhoz: Az E38-ba, az X5-be és az E39-be ugyanaz a 16:9 navi építhető be. Ezek szerint ha az E39-hez írnak 2 dines beépítő keretet az jó az E38-hoz is... Nekem nincs benne telefon és egyéb extrák, amit vesztenék a gyári rádió, kazettás magnó és az érmetartó. A rádióm display-e csak az audio-t tudja és az órát - tehát semmi extra nem veszik el. 2 dines navis/bluetoothos mindent játszó cuccok meg vannak bőven az ebay-en. A linkelt cucc ráadásul tanítható a kormány gombjaira...
E39 iPod EBA + BEA EN A rádió Quadlok-jából kétféle változat van: - ha van benne kék mûa. betét, akkor az a reteszelés, felfele ki lehet húzni, ezután egy keskeny, vékony csavarhúzóval be tudod nyomni a résen keresztül a fémnyelvet, és hátrafele kihúzni a pint - ha nincs benne kék betét, akkor ISO kiszedô kell hozzá, ebben autóhifis tud segíteni (ezt nem szeded szét kézzel)
Nekem volt IceLink>Plus-om, két nagy gond volt vele: egyrészt kalap szar volt a hangminôsége. Bizonyos frekvenciatartományok kompletten hiányoztak, és volt egy sziszegô alapzaja - pedig én relatíve botfülû vagyok. A másik, hogy csak a Business rádióval ment, a Professional és a MIR már nem mûködött vele rendesen (2x kellett megnyomni a playlist gombokat). Nem akarlak elszomorítani, a gyári BMW cuccok színvonalához képest egy hulladék a Dension.
Igen, még nincs, de talán a Densionnak van olyan kábele, ami szintén a cd-tár helyére megy és teljesen vezérelhető vele elölről a winchi. Erre gondoltam.
Bár most elég jó áron van íbéjen a gyári iPod kábel is.
Hol tudok MOST, azaz még ma xenon izzót venni az ótókámba? Eszem megáll, hogy nincs ilyen a kisebb autósboltokban, a nagyok meg már bezártak du 1-2 körül. Nagyon kellene, mert így félszemű vagyok :)) Kipróbáltam, tuti az izzó adta be a kulcsot. Jó hogy kb 5 napos volt...(vagyis vagy 2 éves, de polcon állt) Mé'nem délelőtt történik az ilyen... :(
ha nem csak roman rendszam erdekel akkor tudok neked litvant csinalni a rendszamuk nem feltuno, olyan mint a magyar csak nincs kotojel regado nincs, az AFA csak 19% van hozza autokolcsonzo ceg is 2 ev muszakit es zoldkartyat rendszammal egyebekkel egyutt olyan 60-80 ezerert csinalnak 97-es 740i-re a kotelezo (egy evre elore ki kell fizetni) 65 ezer volt cascot kinaltak evi 120 ezerert 20 ezres onresszel mas autos koltseg nincs ha atmegy a muszakin autokolcsonzo ceg van hozza
erdemes BMW-t ott nezni a valsag miatt olcsobb mint nalunk, de talan a nemeteknel is http://auto.plius.lt/
Ma elcserélődött a Bajor egy másik autóra. Lent hagytam Pécsen :(( Fáj érte a szívem nagyon, szuper verda volt. 3 hét alatt csak 1 ember hívott. Pedig 2-re levittem az árát. Az eljött, nagyon tetszett neki, aztán soha többet nem jelentkezett. Ha valakit érdekel esetleg az autó, olyan a kereskedő srác, hogy gyakorlatilag bármilyen autót beszámít cserébe.
Szerintem takarítsd ki az alapjárati motort és nézd át a csövejet, nincs-e repedés valamelyiken repedés, mert ha elmozdul falsot szív, és ha még az alapjárati motor is szorul/koszos, akkor nem tud korrigálni...
Mindenesetre nagy bajt nem okozol ezekkel, ha más is a gond...
Viszonylag friss tulajdonosa vagyok egy 728(E38) as BMW nek.Szeretném a segítségeteket kérni...Olyan probléma lépett fel, hogy alacsony fordulatszámon leáll az autó, bár ezt viszonylag ritkán csinálja...de akkor is bosszantó.Van mikor egymás után 2x 3x is megcsinálja, van, mikor több száz kilóméteren keresztül elő sem jön.A légmennyiségmérőt kicseréltem, mert az rossz volt...de a hiba ez után sem szünt meg. Tehát, ha valaki találkozott már ilyennel, vagy tudja mi a megoldás, azt nagyon hálásan megköszönném....
na hat azon a cikkszamon mar valami palackos-hajtogazas spret lehet kapni, ami kb semmire se jo.
Hülyeség. Pont az való rá. 83 12 0 301 480
glicerint, szilikonzsirt probaltam mar, nem igazan valt be
Baromi rossz ötlet volt, nem csoda ha nyikorog. Szilikoneltávolítóval szedd le elôbb a ragacsot, amit rákentél (plusz a lerakódásokat). Lesz vele munka. 83 12 0 432 555
Felszereltség: ABS, ASR (kipörgésgátló), CD-s autórádió, HIFI, automata klíma, automata váltó, bőr belső, centrálzár, csomag rögzítő háló, dönthető utasülések, elektromos ablak, elektromos ablak(elöl-hátul), elektromos tető, elektromos tükör, faberakás, fedélzeti computer, full extra, fűthető tükör, fűthető ülés, immobiliser, ködlámpa, könnyűfém felni, külföldi papírokkal rendelkezik, napfénytető, nincs érvényes forgalmi, riasztó, szervokormány, színezett üveg, tempomat, tolatóradar, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, xenon fényszóró, állítható hátsó ülések, állítható kormány, ülésmagasság állítás. Leírás: Gyárilag xenonnal (ritkaság), teljesen jó műszaki állapotban, szép belsővel, ///M5 felnikkel, 4db újszerű 235/45 R17 Continental SportContact 3 gumival, Hátul napvédő roló körben, hátsó elektromos fejtámla, első motoros ülések, elől-hátul PDC, sebességfüggő szervó, nagyon jó motorral, váltóval, a motor erős, csendes, nem füstöl, NÉMET papirral. Szállításban segítek, az ár irányár (normális keretek között). Az extrák nagy része BMW E34-es sorozatba is jó!
regen a BMW ilyen tubusban arult valami kenocs-feleseget. na hat azon a cikkszamon mar valami palackos-hajtogazas spret lehet kapni, ami kb semmire se jo.
szoval kene valami 'vastagabb' anyag. (glicerint, szilikonzsirt probaltam mar, nem igazan valt be).
A régibe sincs beleragasztva, a "zárás" gombjának van kerete ha megnézed. Na az nekem már igencsak a múlté, ha szétszedem a kulcsot és kiveszem a nyákot simán kiesik. Ez az ebay-es meg pattintósnak tűnik, inkább maradok a gyári csavarosnál... Hong Kong-ból küldi, azt írta 2-3 hét, utána kiderül (2800 forint volt szállítással, ennyit egy próba megért)
Ebből kijön, de a régibe bele van ragasztva. Ettől még lehet kijön, én inkább (ha minőségileg jó) akkor átraknám a távirányítót + a transzpondert, és természetesen előtte rámásoltatnám kulcsmásolóssal a tollat.
Megoldódni látszik a kulcsproblémám. INNEN rendeltem egyet próbából, ha a gumi simán át tud kerülni akkor belemegy a gyári kulcsba, ha nem akkor irány a kulcsmásoló...
Torrenten nem találtam eddig semmi értelmeset. A Navteq-el meg már megy az okoskodás, mert jelenlegi munkahelyemen partner cég, csak még nem régi a kapcsolat és így ilyenkor még nem lehet minden ilyesmit "okosba" megoldani :) Nekem meg 100 ojrót nem ér meg ez a mutatvány, amikor nem is vagyok az az eltévedős fajta, meg a telefonomon is van fullEU...
Amúgy mindkettő 90-es évek eleji német prémium márka 300 le körüli kupéja. Nem két kiköpött tojás ugyan ... :)))) Azért az M3 valószínűbb, ha sikerül megegyezni, annál legalább tudom, h mire száíthatok, minden tekintetben.
'98-as 4:3-as navim van még a gyári lemezzel. Gondolom létezik hozzá frissebb verzió, mert ez ugyan full-EU, épp ezért a magyar része nem igazán részletes. Nekem van egy ilyen image-m: BMW Eastern Europe 2007-2008 Ez CD-s verzió, viszont azt mondják, hogy csak MK3 és MK4-hez. Az enyémben melyik van? Gondolom MK2, mert van rajta on és cd-in led... Tehát, hogyan tudom az elérhető legfrissebb verzióra frissíteni? Nekem valami olyan is jó lenne, hogy több CD, tehát egy nagyon részletes Magyarország, egy kevésbé részletes EEU és egy a mostaninál részletesebb FEU :)
Szerdán megyek le megnézni, de egyre jobban tartok tőle, hogy inkább az M3 lesz, mert az befér a garázsba, ez meg nem biztos:) Illetve befér, de ha a szomszéd is beáll, akkor nem tudok kiszállni:)
Szia, megnéztem, szép az autó. pár kopott kapcsoló és egy törött ülésállító kapcsoló amit láttam hirtelen. Be is indíttattam és gyönyörűen jár. Jó ár érte, csak siess, mert lehet, hogy más érdeklődő is van rá.
Ezt az autód láttad Pécsen? http://www.hasznaltauto.hu/2831583_mercedes-benz_500_1993
Szerdán megyek le, ha tényleg valami nagyon patent darab, akkor meg kéne nézni, hátha... :) Ilyeneket legtöbbször ezen az áron csak lepukkant, büdös, koszos, lelakott állapotban lehet venni, feltételezem, egy doki nem ilyen:)
Ha végiggondolod, ez a lényegen nem változtat. Most csak abból a szemszögből írtad le, hogy neked mennyit kell fizetned. Ha forgalomban van, ha nem összesen 90ezret. Ha forgalomban van, akkor 30-at önkormányzatnak, 90-30 azaz 60-at az államnak. Ha nincs forgalomban, akkor 90-et az államnak, 0-t az önkormányzatnak.
"A 2009. évi 78-as törvény alapján az adó mértéke a gépjárműadó 2-szerese a 125 kilowatt teljesítményt elérő és 175 kilowatt teljesítményt meg nem haladó, 2,5-szerese a 175 kilowatt teljesítményt meghaladó és 200 kilowatt teljesítményt el nem érő, és 3-szorosa a legalább 200 kilowatt teljesítményt elérő személyszállító gépjármű után."
"Az adóalany az adóévben levonhatja a fizetendő adó összegéből a személygépkocsi után a terhére az adóévre kivetett (járó) gépjárműadó összegét."
Lehet úgy kell érteni, hogy ha valakinél a 3x szorzó játszik, és pl. eddig fizetett 30e gépjárműadót, annak mostantól ehhez még jön a 90e luxusadó, ez a kettő együtt 120e. De a gépjárműadó levonásával 120e-30e=90e a fizetendő adó.
Bár nem vagyok jogász, úgy értelmezem a dolgot, hogy a tulajdonodban lévő gépjármű teljesítménye alapján, ha az elég erős fizeted a "luxusadót", ha forgalomban van, ha nincs (vízi járműveknél a külföldön bejegyzett magyar tulajdonú is fizet). Ha forgalomban van, akkor levonhatod az összegből a teljesítményadót. Ez felveti azt a kérdést, hogy ha magyar állampolgárként külföldön forgalomba helyezett autó van a nevemen ideiglenes külföldi tartózkodási hely alapján, akkor kell-e itthon luxusadót fizetni? Érdemes lenne ezt a kérdést feltenni a TC-s autójogásznak, de nekem még soha, egyetlen kérdésemre sem válaszoltak.
Én sem értem. De szerintem úgy értette, hogy ha nincs forgalomba helyezve, akkor csak a luxusadót kell fizetni az államnak, az önkormányzatnak a teljesítményadót nem. Jól értettem? :)
Sokszor beszoktam nézni erre az oldalra,olvasgatni a kommenteket.Nagy 7-es BMW imádó vagyok.Én is felháborítónak tartom ezt a kizsákmányoló hozzáállást a kormánytól,hogy un.luxusadó formájában nyuzzák az emberekről a maradég bőrt.Jelenleg egy kis Suzival hajtok,de későbbiekben szeretnék én is egy 725d vagy 730d szerintem ez nem luxus ezek tizenéves autók attól hogy nagyobb méretű a többi autónál meg hogy BMW szerintem nem ok arra hogy adóval terheljék.Dehát mit is várhatnánk el a honatyáinktól nem?
Nem néztem meg, de ha csak a számítás módját adja meg, akkor cumi. Luxusadót szerintem forgalomból kivontra is kell fizetni, annyi "kedvezmény" van, hogy ha forgalomba van helyezve, akkor a teljesítményadó levonható a luxusadóból.
valamint, nekem mar a tokom kivan azzal, hogy kulonbozo szorzokat raknak egy olyan adora, ami mar eleve nem fix osszeg, hanem valaminek a szazaleka, fuggvenye. en mar eleve haromszor annyit fizetek mint egy 100 le auto tulajdonosa, mit varnak meg tolem? hogy fizessem a kilencszereset? hol ebben a racio? es akkor en aki kilencszeresen kiveszem a reszemet a kozteherbol, varhatok legalabb, legyunk szerenyek, ketszer jobb szolgaltatasokat az allambacsitol? ugyenem.
ez igaz, de az a baj, hogy minket gyakorlatilag büntetnek mert nem a 600 kilós kiskocsikkal járunk hanem esetleg biztonság és kényelem érdekében egy kicsit talán igenyesebbek vagyunk. (mondjuk én most speciel nem, de amúgy igen :)
az ilyen rendeleteknek ha mögé nézel, hogy mi a célja és mi a hatása akkor látszik a szándék, a nagy kocsisokat lehet nyúzni, tehát cél hogy lehetöleg az állampolgárnak ne legyen nagy kocsija. vagy ha már beleszorult mert el sem tudja adni akkor bukjon még nagyobbat...
kérdés hogy ez jó-e tenyleg és mi az amit tényleg büntetni kellene.
ha luxusadó akkor legyen értékalapú (ott az eurotax, legyen annak a százaléka) vagy ha gepjármüadó akkor meg CO kibocsátás alapján.
Mindegy, milyen címen, a lényeg hogy tejeljél az államnak. Kapuadónak vagy füstadónak is hívhatnák. Esetleg levegőadónak. Vagy a benzin árát is felemelhetnék 1000 forintra. Navigare necesse est. A lényeg hogy fizessél.
Valaki nem tudna nekem kölcsönadni egy E38 750i difit? Van egy kattogás a hajtásláncomban, és szeretném kizárni a difit. Csak feltesszük, megyünk vele 300m-t és visszaadom.
"Az adó mértéke: az adó mértéke a Gjt. 7. §-ának (1) bekezdése szerinti adómérték 2-szerese a 125 kilowatt teljesítményt elérő és 175 kilowatt teljesítményt meg nem haladó, 2,5-szerese a 175 kilowatt teljesítményt meghaladó és 200 kilowatt teljesítményt el nem érő, és 3-szorosa a legalább 200 kilowatt teljesítményt elérő személyszállító gépjármű után. E törvény 2010. január 1-jén lép hatályba.
Na most az ominózus Gjt 7. § (1) bekezdés a teljesítményadó számításának módját adja meg. Viszont ez az adómérték forgalomból kivont állapotban 0, akkor a 0-t lehet szorozni 3-mal, az attól még 0 marad. Vagy itt a vagyontárgyat érintő adónál nem számít, hogy ki van-e vonva a forgalomból, és mindenképpen fizetni kell? Elmondhatná egy jogász, hogy is van ez.
gondolom egy hot egyszeru mechanikus szerkezet, van rajta valami kapcsolofele amitol 'erzi' hogy most neki le kell huznia, azt szerintem kezzel is lehet stimulalni ha nincs nagyon elrejteve.
Tisztelt Urak!
A minap lemerült az akkumulátor egy E38 740D-ben. Gondoltam feltöltöm, csomagtér behúzó-kinyitó motorja egy kicsit megmozdult, de nem nyitotta ki a csomagtér zárját. /csak soft close os/, kulccsal kinyitottam. Akkut feltöltöttem, de az óta nem működik a csomagtér elektromos behúzó motorja. Járt már így valaki, hogyan lehet életre kelteni.
A teljesítményadó összege nem változik, és azt továbbra is az önkormányzatnak fizetjük. Akinek bejön a 2-2,5-3-szoros szorzó, annál a teljesítményadó feletti növekmény rész vagyonadó formájában az államé lesz, nem az önkormányzaté.
Pl. ha eddig fizettél 30e-et, és jövőre 90e-et kell fizetned, abból 30e megy az önkormányzatnak, és 60e az állam bácsinak.
Amit viszont nem tudok, hogy a forgalomból kivont járművek után kell-e fizetni ezt a növelt adót. Mert eddig a teljesítményadót nem kellett.
hamar letettem arrol hogy jol all-e egy hetesnek a tetocsomagtarto. azert meg nem tartok kulon autot hogy nyaralni menjek. szoval joizut rohogok minden alkalommal amikor 'felszerszamozom' a paripat, aztan elmulik amikor ket literrel megugrik a fogyasztas miatta. :)
btw ki mit tud a leendo luxusadorol? nekem 120ft/kw lenne alaphangon a kora miatt a teljesitmenyado. ha ezt megszorzom harommal, akkor is evi 80k jon ki, ami sok, de a lelektani hataron belul van. persze azert igy is megfontolando hogy az auto piaci ertekenek a harmadat csengessem be evente az allamnak... meghogy luxus... nyehehehe.
A fő gondom nekem az, hogy a hetes csomija nem jól pakolható az akksi és a CD-tár, navi kombó miatt. Persze nem kicsi, de egy bicaj már necces. Az amerikai vasakba minden befér, de asszony azokat nem akarja vezetni. Ezért kellett így dönteni. Ha nem kérne kenyeret és lenne hely, akkor megtartanám a bimmert, mert sokba van, de csak az, hogy egy helyben áll, az évi 250ezer lesz.
Ma négyre bejelentkezett valaki egy megnézésre. Megtört a jég :) Persze ez nem ad okot optimizmusra, max. az, hogy általában az első vevő el szokta vinni az autóimat.
Egyébként érdekes a statisztika, múlt csütörtöktől keddig kb. 500-an nézték meg a hirdetést, tegnap meg felfutott 972-re. Az árat levittem 2-re, de még mindig nem hívott senki.
Lenne egy 97-es 735i-böl való üres kormányom,légzsák és multigombok nélkül,viszont szinte kopásmentes,nagyon szép börrel! E36-ba szántam volna,de nem jó bele,ugyhogy apropénzért vihetö! ár:5eft érd:skss@citromail.hu
Persze ez így van...valami ökör egyszer kitalálta itt nálunk hogy "kis köbcenti=kis fogyasztás" és nem lehet kiverni az emberek fejéből. Ha lenne 716i azt egy nap alatt eladnád. Ennyi alulmotorizált autó szerintem sehol nincs a világon mint itt. Itt jegyezném meg, az előző autóm 1.4 benzines volt, simán benyelte a 11-et városban. Hab a tortán, cimborám az új Swifttel is 9,5-10 literrel jár (mondjuk neki nehéz a lába). Ehhez képest a 3 liter V8-tól nem rossz a 13,5 - és kulturáltságban, nyomatékban, hangban (a hangjába szerettem bele) sehol nincs hozzá képest egy sornégyes (ne adj Isten sorhármas) varrógép.
Jó, jó, de te is pontosan tudod, hogy amiket felsoroltam érveket, azok mégis nagyon sok embert eltántorítanak a nagyköbcentis autók vásárlásától, hiába tudsz ellenpéldákat mondani. Ha pedig nincs aki megvegye az autóinkat, akkor zuhanni kezd az ár a béka feneke alá.
Továbbá, ahogy fogalmaztál, "Nem azt mondom hogy annyiból fenntartod mint egy swiftet, de szerintem vállalható.", de mégis kevesebb embernek van lehetősége bevállalni, és kevesebben is vállalják be.
Hát, meg nem nyugtat, sajnálom, talán a kétezer alattiak mennek? Lehet, hogy egy 12 éves 1.4 Astra kombi most jól eladható. Egyébként teljesen kiszámíthatatlan a piac. Novemberben meghirdettem asszony '94 Vo**o 850 2.3 T5 kombiját. Szép és jó volt, de messze a legdrágább a használtautón. Másnap ember hív, kikérdez, havert odaküld megnézni (telefonon át: aha szééép, jaa), ember harmadnap jön Nyíregyházáról, húszast lealkuszik és megy az autóval. Idén március: '84 To**ta Corolla AE86 - talán ismeritek a típust, egy hacsiroku. Műszakilag jó, kaszni fáradt. Felraktam 7 kilóért (az elsőkerekes kortársai jó állapotban 100 körül mennek), aznap négyen hívtak, aki legközelebb lakott és leghamarabb ideért, már vitte is. Pedig 300-ért is lehet ilyet kapni. Egyik nagymotoros, szervizigényes családi kombi, másik abszolút hobbiautó, mégis pikk-pakk elmentek. Persze általánosítani nem lehet, de mindenesetre meglepő.
Ő az. '86 Chevy Caprice Brougham 305cui - kicsit átalakítva... :) Ezzel rohangálok nap, mint nap, imádom. Én pimpeltem, full rozsdamentes volt a kiindulási alap, kapott egy kétszínű fényezést, 4 cm ültetést, speckó ablakfóliázást, kisebb kerekeket police dogdish-sel, belsejéhez nem kellett nyúlni, minden hibátlan, minden motoros és már a klíma is megy :) Na jó, kapott egy custom kormányt, a gyári nem tecc...
Elnézést az offért, de büszke vagyok erre az autóra.
Szabad tudni mi a szerelem tárgya? A 7er vételekor nagyon gondolkoztam egy 4 ajtós 67-es Impalán (rég kerestem ezt az évjáratot 4 ajtóval de csak SS volt hirdetve...) éppen lett volna 1,1 millióért németországból - aztán csak a 7er lett belőle.
teljesítmény adó, ami jövőre akár a 3x-osára nő - a 730i-re nekem dupláz, ez mondjuk szívás - a kora miatt viszont jóval olcsóbb köbcentinként
nagy fogyasztás, drága benzin - az előző, új autóm havi törlesztése 40.000.-volt és 10 liter körül evett. Ez 3 literrel kér többet de egy fillért nem vettem föl rá bankból. Nem is részletezném...
drága alkatrészek - épp most kolléga 4 éves dci Kangoojában 4 porlasztócsúcsot cserélnek 4 X 110.000.- + munkadíj értékben...
sok elektromos X-aktás szívás, drága javítás, kevés hozzáértő szerelő - 1X kell megtalálni (mákom van, másodikra meglett)
Nem azt mondom hogy annyiból fenntartod mint egy swiftet, de szerintem vállalható. Még csak 3 hónapja van meg de fenntartom: ez az eddigi legjobb autóm, mindent megér. Nem beszélve arról hogy ha ekkora vas kell (nálam pl. sokat nyomott a latba hogy 190 centi és 118 kg vagyok) akkor sok alternatíva ebben az ár/méret/felszereltség kategóriában nincs. Opel Omega, Toyota Camry, Citroen XM, Audi A8 és a bálna Merci. Fentiek ezekre is pont annyira igazak mint a 7er-re.
Objektív felelősség, teljesítmény adó, ami jövőre akár a 3x-osára nő vagyonadó formájában, nagy fogyasztás, drága benzin, drága alkatrészek, sok elektromos X-aktás szívás, drága javítás, kevés hozzáértő szerelő, aki egyértelműen meg tudja mondani, mi a hiba oka, bontókban is kevés 7er van.
Hát, én beírtam a fogyasztást is :) Csüt. este óta van fent az autó, azóta egy ember hívott, de az is szaktanácsot kért, hogy hogyan működik a telefon :))) Tény, a válság betett az összes nagyköbcentinek. Annyi a szerencsém, hogy a srác, aki beszámítja korrekt volt, nem kezdett fikázni és meglepően normális árat mondott. Úgy, hogy amire cserélek, az is nagyon jó áron van. De azért hirdetem, hátha... :)
Amúgy árulok egy amcsi vasat is (nem a szerelmet) :) tényleg olcsón. Egy ember hívott, hogy mondjak róla valamit. Mondom pont elfoglalt vagyok, hívjon egy óra múlva. Negyed óra múlva nem lehet? Jó, mondom hívjon negyed óra múlva. Felhív, kikérdez, hú, most jön megnézni. Mondom, most ne jöjjön mert vidéken vagyok. Akkor holnap reggel? Akkor jöhet. Ok, hív! Nos, azóta hív. Ezeket nem értem, ha valamit meg akarok nézni, akkor miért nem nézem meg? Lehet éjjel meghalt infarktusban a nagy türelmetlenségben? :))
Hasonló totális tanácstalanság, bár off, hátha nem köveztek meg: itt a kereskedésben (pécsi Pappas) áll egy '93-as kupé bálna Merci. Bizományban. Öreg dokié időtlen idők óta, oda is hordta márkaszervizbe végig. Átnéztem, kb. egy ötvenest tudok rádobni, amúgy minden szép és jó. Nagyjából 1M-ért elhozható lenne. Ha nem lenne 3 autóm, elhoznám. De nem is értem, ezekből a gépekből a lepukkant darabok egy éve még 2,5-ért mentek. Most meg... ehhh...
Szép az autó, respect. Korrekt a hirdetés szövege is.
Én is hirdetek autót meg pár ismerősöm is árulja a sajátját, de az a tapasztalat, hogy még csak fel se hívnak komoly érdeklődők.
Akik meg felhívnak csak olyanokat kérdeznek, hogy mennyit fogyaszt 100-on, városban, városon kívül, autópályán, vegyesben, hidegen, melegen, télen, nyáron, 1 személlyel, 2 személlyel, 4 személlyel, stb, stb, stb. Meg mennyi a kötelező biztosítás.
Az, hogy mi lett kicserélve, volt-e rajta sérülés, előélete milyen, mintha nem is érdekelné őket....
Eladó az autóm (vagyis már egy ideje az asszony autója). A hirdetés itt van, minden benne van ami érdekes lehet:
http://www.hasznaltauto.hu/3223849_bmw_740_1998
Természetesen nem ennyi az ára, de nem akartam, hogy elvesszen a többi hirdetés között. Amit leírtam az mind igaz, kurva jó a gép, csak nem akarom befogni családi autónak, hogy a gyerekek ezt dzsuvázzák össze. Rossz ómen a gyerekülés és a bőrülések között a morzsa :) Már megvan az utódja, egy egyterű, azt nem fogom sajnálni, csak a "családé" lesz. A BMW-t be is számítja a kereskedő, ha valaki ennél többet ad, akkor nem lesz beszámítva.
Én már tél óta egy öreg amerikai nagyvassal járok, ezért nem száll vissza rám az autó használati joga (új szerelem) :)
90-es 750iL és 88-as 750i bontódnak. Mindkettő diamantschwarz metallic, szinte minden van. Hibátlan automata váltó, sperrdifi, bőrbelsők, karosszériaelemek stb.
Felhívtam, megkérdeztem, félig kompatibilis az enyémmel...hangja lenne, csak azt nem látnám hogy milyen mappa/track stb...vakon meg 6 cd mp3 nem igazán lehet megtalálni amit szeretnél :D Marad a Parrot, ár/értékben bejön.
A múltkor, mikor szervízbe vittem az 530d-t, kértem, hogy csinálják meg a csomagtartót. Felhívtak, hogy nekik 10ből 10szer hibátlanul nyílik. Mondtam, hogy nem is a nyitással van a gondom, hanem, hogy nem húzza be. Erre mondták, hogy az E39 az nem is fogja. Engem meg nagyon meglepett, hogy egy ilyen autón csapkodnom kell a csomagtartót.
Az enyém 2000/12 decemberi és ebben már az M73 motor van, de ettől sztem a két kocsinak ugyanúgy kellene viselkednie. Utánajárok a dolognak, de most az tipp jött, hogy légtömegmérő... Remélem rövidesen lesz új info-m.
Bár nekem régi (94-es) E38 750i-m van, de emlékeim szerint nekem 4-ben elhúzza 250-ig, és ha ott visszateszem sportból normálba, akkor húzza rá az ötödiket, a ford. visszaesik 4500-ra, és várja, hogy az elektronika hátha elengedné tovább, de hát nem. Kíváncsi vagyok, hogy ha kivennénk a tiltást, akkor felváltaná-e az ötödiket magától? Vagy ezért kerülnek ilyen sokba a tiltás kivételek, mert erre is gondolni kell?
Sajnos nem az ezzel a gondom, hogy a 240-nél a sok 4-ből 5-be kapcsolgatás miatt megfájdul a könyököm, vagy hogy megkopik a váltógomb... Bár ez lenne pedig :)
A baj valószínű annyi, hogy az a szenzor (főtengely jeladó, stb) aminek itt jelet kellene küldeni a váltó felé, hogy "Apa, add be a következőt, mert nagyon kéne!", na az nem csinál semmit...
Annyira viszont nem egyszerű kideríteni, hogy melyik az.
sjolmerdan
p.s. köszi a jótékonysági ötletet, remélem már gyűlnek a felajánlások...
Néztem több félét, eddig a Parrot MKi9100 a befutó. Egész apró a kijelző, nekem nincs pohártartó elöl így oda elfér - a táv meg a váltó mellé. És így rögtön bluetooth kihangosítót is nyerek.
ha jól értem az a baj, hogy 240-nél nem kapcsol 5.-et? nekem valami olyan dereng, hogy S programban nem kapcsol 5.-t, de lehet hogy csak a régi váltók voltak ilyenek. olvass utána wds-ben vagy tisben. ha eltolod a kart balra az már S, hiába nem váltasz konkrétan. és a kickdown is S kapcsolási pontokat használ, (vagy még felette)
de mélységesen átérezzük egyébként a problémát. en azt tervezem hogy létrehozok egy "240-nél 4.ben levö BMW-sek megsegítésére" alapítványt :)
Gyárilag nem hiszem, hogy szerelték e38ba, E39-nél is csak 2002 után volt. A BM24es modulnak a csatlakozójában kövérebb hengeres pinek vannak többséggel, a BM54-nek meg tűsaruk. Talán erről a legkönnyebb felismerni ha nem találsz rajta feliratot...
Én egy hónapja csináltattam itt a céges 530d műszercsoportját, korrektek voltak, hibátlan lett, a tartósságról még nyilván nem tudok mit mondani. A műszerfal karika szerintem színfüggetlen, bár króm helyett inkább szálcsiszolt alut tennék, szerintem diszkrétebb.
Az előzményekben leírt, betegedőfélben lévő váltóm újabb tünetet produkált:
Menet közben (D-ben és steptronic módban is + kickdown) nem váltja a 4-iket 5-ikre, hanem gyorsul tovább. Aztán persze a magas fordulat miatt leszabályoz a motor, és már nem engedi tovább forogni, így a végsebesség 249-250km/h körül (ami valóságban 245km/h) alakul.
Elvben 240km/h körül kb5500 rpm-nél kellene pakolnia az 5-öst, amikor is visszaesik a fordulat 4300 rpm körülre és gyorsul tovább amíg az elektronika engedi (óra szerint 255-260km/h-nál - ami a valóságban 250 - szabályoz le elektronikusan, ha nincs belőle kiütve a korlátozás).
A gépsárkányom azonban a fenti körülmények között csak akkor vált feljebb ha steptronicban manuálisan 'megkérem rá'. Ha nem kickdown-al gyorsítok, akkor persze szépen pakolgatja a fokozatokat és a végén 5ikben eléri a korlátozást (lévén nekem az benn van).
A fenti tüneteket padon is előadja, terheléssel és anélkül is.
Értelemszerűen kevés reális lehetőségem van próbálgatni az autót, hogy mit csinál és nem csinál 240km/h küröl, ezért ismét minden tippet megköszönök.
Általában mennyiért javítják a pixelhibás műszerfalat? Van-e valaki, akinek a műszerfala már javítva lett, mennyire stabil, meddig marad jó, illetve, szerintetek a krómkeretes műszerfal hogyan nézne ki egy zöld belsős autóban?
Első BMW-m, és még elég friss az élmény - szóval gyanítom itt a fórumon szinte mindenki több tanácsot tud adni mint én. Nekem a 730i bejött, nem érzem hogy hiányozna bármi - az mp3 kivételével, de ezt majd megoldom, csak még keresem a megoldást ami nem barmolja össze a gyári belsőt és nem Dension. 735i kézi volt szomszédomnak, ő azóta visszasírja (egy daru ejtette rá a cuccát, gtk. - fél percel előtte szállt ki belőle, ott állt tőle 5 méterre)
Váltó ügyben meg nem kérdés, automata. Nekem kb. 1 napig volt furcsa, pedig előtte az autózás megrontójának tartottam. Hamar megszokod és nem is kell más. Meg ugye ott a régi indián bölcsesség, miszerint "fotelből nem gépészkedünk".
én a car-pit -nál csináltattam már, de ugyanerre a címre kiadott egy másik srácot is. car-pit.hu , illetve car-pitt.hu ... :) gondolom az 1 t-s regisztrált hamarabb, de a 2 t-s van pesten.
Engedd meg, hogy hívatlanul is közbebeszéljek; szerintem 7erbe nem való kéziváltó. Ez sosem lesz sportkocsi, ha ezer lóerős, akkor sem. Ez egy kényelmes luxusautó, és szerintem a nagy bőrfotelben terpeszkedés-elernyedés hangulatát megzavarja az örökös váltogatás. Épp elég, hogy a gázt meg a féket nyomni kell (amennyit csak lehet, tempomattal oldok meg, nem szeretek pedált nyomkodni, ha a 7erben ülök), az index is jobb lenne, ha az agyhullámaimra lenne kötve, nemhogy még kuplung meg váltó! :-)
Én most állok vásárlás elött 7 éve van 525i, szeretnék e38 735 vagy 740 mi volna a véleményed,vagy melyiket javasolnád,elvárásom bör belsö,elektromos,füthetö,klima ,tv ,mechanikus válto stb
Létezik olyan bőrös, aki egy hetest vagy hatost át tud bőrözni gyári minőségben? Konkrétan egy fekete bőrös 6-ost kellene világos "full" bőrre, ami bemegy a váltó alá és az első konzolokra is. (Tehát mint a gyári "full" bőrös individual kivitelnél... )
Hála Istennek a szerviz ahova hordom korrekt, nem lehúzós csapat van. Mondtam hogy majd váltó mondták hogy őket ajánlják, megkeresik majd a számot ha aktuális és vigyem le egyben, az a legegyszerűbb - pedig mondhatták volna hogy előbb kiveszik ők a váltót csilliárdért...Az egyetlen amitől féltem a BMW-vel kapcsolatban hogy majd lehúznak a szervizek. Másodikra találtam őket, azóta visszajárok nagy megelégedéssel. :D
Ha tudod magad vidd el mert akkor olcsoban jöhetsz ki anyagilag. a szervizek lehuznak. robiék azok ki is veszik a váltot meg be is teszik ha akkarod.Új olaj uj szimeringek meg stb mindent meg csinálnak.nagyon korektek!!!
Lehet hogy őt emlegették nekem a szervizben, címszavakban "szeged felé van valahol, Mindszent talán...megkeressük a számát...márkaszervizek is hozzá viszik...lehet saját lábán vinni-hozni" - aztán csak nem lett meg a mester száma. Mert ha ő az akkor én is köszöntem! :D Lesz most pénzmag az autóra, lassan 280k km-nél jár, emelkedőn már érezhetően nem úgy indul meg, mintha csúszna. Szóval egy váltófelújításon gondolkodom (meg még 1-2 "apróságon").
Mindszenten van egy srác aki evel foglalkozik 100000 ft körül szerintem meg csinálná ha ki volna véve a váltó.Nekem már csinált váltot de megvoltam vele elégedve.Garanciát válal rá.Hivd fel telon:06209529091 Szolnoki Robi nak hivják, beszélj vele.
Az a problémám h elszállt a váltóm egy pár órája az M7esen.
Utólag visszagondolva már 2000 km-rel előtte Münchenből visszafele egy előzésnél valami durva hangot hallottam, de meg voltam róla győzödve h szar az autópálya és azért ráz (egyébként ott pont tényleg szar volt az út).
Mostanában járkáltam a városban (mindig D fokozatban megyek) és csak néha jelentkezett a hiba. Olyan 60 km/h kezdett rázni a váltó, és adott kerregő hangot, és általában csak akkor ha levettem a lábam a gázról.
A szerelőmet nem tudtam elérni, gondoltam nem lesz gáz, tévedtem:(
M7, talán ha Érdig jutottam, nem is tudom pontosan, de vmi elképesztő hangot adott ki szegény. Vészvillogó, leállósáv. Fasza.:( Hát a váltó fokozatokat feljebb tolta.
Tehát P nincs, az R a Pnél működik és a stb..
50km/h nem adja ki azt a hangot, felette igen, az autóm most áll.
Sikerült elérnem a szerelőm, aki azt mondta 300.000körül szokta beadni a derekát általában a váltó, az enyémben kb. 290.000 van.
És h kezdjek gyűjteni, mert nem lesz olcsó mulatság, kb 300e, de ha nem szállt el teljesen akkor lehet vmivel kevesebb.
Ki mit ajánl?
Ezt lehet javítani, vagy érdemes inkább venni egy bontottat?
Esetleg tud vki ajánlani egy megbízható, korrekt mestert?
pont erre utalt Steef kolléga is. Ha lemerül az elem, akkor elfelejtheti a párosítást. (Meg az elemcsere közben megnyomott gomb is ezt teszi) Elemcsere és te magad visszataníthatod a kocsihoz, csak legyen nálad mindkét távirányító! Amúgy ,eg veszel bontóstól kulcsot és a belét (magát az RF egységet) új elemmel kicseréled és párosítod a kocsival.
Nem tudom. Mint említettem, a kulcs távirányítója halt meg. A mechanikus nyitás-zárás megy. Amúgy meg nem tudom, hogyan lehet házilag a központihoz hangolni a kulcsot.
Onnan, hogy a nyers kulcsot megveszed ennyiért, utána menj be a szervízbe, és még minimum 1 óra, míg a csipet betanítják az autóhoz. Ott a szemem előtt szedték össze a dolgokat hozzá. Mivel csak a távija szar, ami természetesen kivehető, én is kicseréltem a tarcsikulcséval, az külön nem kapható. Egy órai munkadíj kb 7-8000 Ft. Tehát 46000-nél tartunk. Innen az 50eFt.
Bruttó 38 egy távirányítós kulcs bármelyik német márkakereskedônél, nem értem, honnan veszed ezt a legalább 50et. A bontott kulcsba beletákolni a te kulcsod szakállát szép mutatvány lesz. Nem lehet ôket roncsolás nélkül szétszedni.
Az meg ugyebár minimum 50000. :( Esetleg bontóban kell nézni egy jobb állapotút. Ha nekem sikerül az új kulcsot lebiztosítóztatni, akkor nekem lesz egy nem túl használt. Piktogramm persze már ezen sincs.
Szerintem ez a kisebbik hagyján, mert itthon úgyis bármit le lehet vizsgáztatni, zöldkártyáztatni 'okosba'. Ráadásul azok a szarok, amikkel a legtöbb helyen zöldkártyáztatanak nem mutatnak ki semmit, nem is működnek rendesen. Arról nem is beszélve, hogy a múltkor, amikor a céges 530d-t vittem (nem ismerőshöz, csak úgy, egy X szervizbe) ZK-ra mondták, hogy dízelt most nem tudnak mérni, de semmi gond, csak állja oda az autóval, és egy lila Daewoo Tico vagy Matiz vizsgázott helyette...
A kat kiberhelés viszont érezhető nyomatékvesztést okoz az alsó fordulatszámtartományokban (3500 alatt, vagyis ahol remélhetőleg 99%-ban használsz egy 7ert).
Egyébként az én 15 éves 750i-m alatt hibátlan, gyári rendszer lakik. Az mondjuk igaz, hogy a 740d-mben kellett flexicsövet cserélni, de az 50i-vel semmi gond, pedig hát jócskán öregebb...
Talán a BMW szervizekben. Az enyémben csak a távirányító ment tönkre, a kivehető része, de azt persze nem adják külön, kell venni új kulcsot 40-ért, majd betanítják még egy óra alatt.
Apropó!!! Nem tudja valaki, hogy azt külön lehet-e javítani? A chipje működik, csak a távi része nem. Mechanikusan működteti a riasztót.
Meg mi van akkor, ha ki van belezve a kat? Nálam a 2 szonda az a kat előtt van, szal mi lenne a jelenség/hátrány, ha üres lenne a kat? Persze a lelki teher mellett, hogy akkor eszméletlenül környezetet szennyeznék...
Elöször a téma akkor lett leszedve amikor lyukas volt a tank, egybe le az egész szívtunk is vele hová tegyük le azt a 4méter vasat, akkor még nem nagyon figyeltük másra mert még nem volt meg a katalizátor csere, aztán vettem 2 új bosal univerzális katit, egy kipuffogós megcsinálta, nem volt sehol kerámia maradvány. Lehet akkor a tűzkarika jó lenne ha csak ennyi lenne a baj:)
Fix hegesztett a rendszer, csak ahol a leömlő és duplacsöves rész van ott lehet leszedni, én még talán ott sejtenék valamit nem e lehet valami olyan cucc ami berezonálhat.
A kardánra a súly hegesztve van, nemigen válik le szerintem. A kat esélyesebb, a baj, hogy csak úgy latszik ha szar, hogyha bele tudnak nézni, ergo meg kell bontani a rendszert.
A következő gondom van járgánnyal, hátha valamelyikőtök találkozott ezzel, szóval az alany egy E38 740il , és eléggé idegesítő fém zörgést lehet hallani alúlról , kb ott ahol a kipuffugó a leömlőtől egyé válik, és inkább a baloldali rendszernél , hidegen nagyon hangos aztán ahogy melegszik egyre csendesebb, fordulatszámtól változik, olyan 1000-1500ösön halkabb lesz de alapjáraton nagyon gáz.... Már voltam mindenhol, automataváltós-tól kezdve kipuffogós-ig de mindenki mást mond, és nem tudják honnan jön.. Így viszont eléggé élvezhetetlen:)
DB10710 a konkrét példány. Ahogy szokott lenni, élőben kissé más képet mutatott, mint a hálón keresztül. Lekérnéd nekem a gyári felszereltségét? Kíváncsi vagyok, miket durrantottak már ki belőle...
Így már világos, hogy miért nem látszik a bal fele a km számláló részen! :) Nem tudtam, hogy hátulról izzó világítja meg a számsort. A hőfokmérőnél van a széle a látható dolgoknak.
Az hogy homályos a műszeregység, ráadául csak felében, azt jelentheti hogy kiégett egy-két izzó a kijelző mögött. A pixelhiba már komolyabb eset, javítják sok helyen, keress rá a neten.
Talán valaki tud ajánlani egy jót, mert itt is rendszeresen visszatérő téma.
Sziasztok, megint én. További kérdés, a pixelhibás, felehomályosan alig látható műszeregység javítható, vagy cserés? A középkonzolon a gombokról eltűnik a zöld led világítás, attól viszont funkcionálisan működik minden, de nem látom a kontroltt, illetve, ha villog minden, akkor az mitől van? Ha bekapcsolom a klímát, kattogást hallok előlről, ami egy idő után eltűnik. Vagy nem hallom. Ez mitől?
Valaki meg tudná mondani, hogy lehet az E38-as fényszóróját a helyére tenni? Magam elé világít, balesetes volt, de nem tört. Legalábbis az üveg, meg a belseje maradt a régi. Kiakadhatott valami? És kellene egy takaró műanyag a hátuljára, mert az enyém eltört a fülnél. Lehet, érdemes pótolni?
Igen, ezt a választ én is nagyon várom :) Nem tudom, hogy a viharba nem lehetett rendelni 2001-ben ülésfűtést egy 7erbe...
Nálam mindenképp huzatcsere lenne amúgy, mivel a komplett ülés meg kell maradjon - nem szeretném, ha az anyósoldalnak lenne memóriája, nekem viszont nem :) S mi a helyzet a madzagolással? Ha megvan a fűthető ülés, schaltzentrum, van-e ezen kívül még valami elektronhajkurászás?
Biztosra nem tudom mondani, holnap az ETK-ból meg tudnám nézni. A Web ETK nem hozza külön, ha jol látom.(nagyon álmos vagyok, tegnap sütögettünk:) De szerintem bele van. Így horror az ára, nem igazán éri meg.
Az üléscsere mint tipp a konkrét esetre vonatkozott, mert az életben nem kapsz bontott huzatot külön :) Viszont ha már itt vagy, megválaszolhatnád a nagy kérdést: bele van varrva a fûtôelem a facelift-esnél?
Ha nincs kit, annak többnyire két oka van: vagy nincs piaci kereslet, vagy masszívan gazdaságtalan lenne az upgrade. 98 szept. után a kapcsolósor már nem moduláris, és nem lennék meglepve, ha a fûtôbetétek a huzatba lennének varrva (ergo üléscsere). De ha szerzel 2 ülést meg egy Schaltzentrumot, természetesen megoldható, még a ZCS-en sem kell változtatni.
Mennyire lopkodják még mindig odahaza Magyarországon a facelift E38 ködlámpákat, behajthatós tükröket stb? Emlékszem, néhány éve még úgy szedegették, mintha kötelező lenne. Alábbhagyott-e ez vagy továbbra is keresett termék az E38 alkatrész?
Másik kérdésem: 2001-es 740i, fekete bőr, naná hogy ülésfűtés nélkül. Viszont ETK-ban nem lelem a retrofit kit-et. Létezik ilyesmi hozzá vagy reménytelen? Bontva nyilván az, ahogy az eBay-t elnézegetem...
Sziasztok! Eladósorba került szeretett Bömbim! 95/24. heti, sokminden van benne, gyakorlatilag minden, amit akkor raktak bele (csomagtartónyitás nélkül). Számom:Westel21nulla7egyszáz60
Nekem volt egy ilyen remegés problémám, padlógázon 2000 körül egy pillanatra megremegett a kaszni (E34-en). Kardántengely csere oldotta végül meg (külön a függesztő, vagy a kardántengely végén a csukló, elején a hardi cseréje nem, csak komplett az egész).
Ha esetleg vki tapasztalt már hasonlót, és a jelenség okát is tudja, az ne féljen megosztani velem:
1 hónapja produkálja a következő alany: E38 90/12 50i (váltó 5HP30)
Emelkedőn (min 10%) felfelé D-ben, egyenletes csekély mértékben gyorsuló tempóval haladva váltás előtt 1300-1500 fordulatszám között (ekkor a tempó kb 50km/h) remeg az autó. Érzésre olyan, mintha a váltó/hajtás remegtetné be a kasznit.
Ha nagyobb gázzal (2000 feletti fordulatszámmal) megyek, akkor nincs remegés. Ha kisebbel, akkor meg nem gyorsul tehát nincs váltás sem.
Vízszintesen nagyon ritkán produkál hasonlót. Ha így is jelentkezik, akkor ez a beremegés inkább 1400-1800-as fordulatszám között jön elő (a körülmények ekkor is hasonlóak: vagyis kis gázzal, egyenletes gyorsulás mellett, váltás előtt közvetlenül).
Váltóval kapcsolatos hibaüzenet nincs, csúszni nem csúszik, fordulatszám nem ingadozik, rüki ok, kick down ok, váltani egyébként szépen vált.
Váltódoki szerint Wandler (turbina) probléma, v.olajszint nem ilyen problémát okozna. Azonban szétszedés előtt javasolta, hogy nézessem meg futóművessel, stb. Ergo centíroztattam, nem váltós szerelőhöz vittem. Kiderült, hogy van is egy bal hátsó rugótörésem, illetve kiszakadt jobb hátsó 'toronycsapágyam'. Ez utóbbi (illetve a hozzá kapcsolódó jelenségek - kopogás, ropogás) már a fent írt vélt vagy valós váltóprobléma előtt is megvoltak.
Kicseréltetem még a gyertyákat (esetleg gyertyaszárakat), mert azoknak is ideje van, de ha ezek után sincs javulás, akkor kezdek elfogyni ötletekből.
Ha tapasztaltatok már hasonlót, és megoldást is találtatok, akkor ne habozzatok megosztani velem.
Van egy nehezen reprodukálható hibajelenségem, amire már vakarták egypáran a fejük búbját. Persze kicserélek ezt azt itt ott a gépen (elvégre "fillérekből" javítható), de nem akarom a fél autót újjáépíteni, ha egyébként a javítás célzottan is elvégeztethető.
Új lennék errefelé (kicsit soknak tűnik végigrágni az eddigi hsz mennyiséget, a kereső meg nem reagál a szerelő szóra), így megköszönném, ha tudnátok elérhetőségeket adni az e38-at szakértő szerelőhöz (különösen 50i-t kellene vágnia).
Volna egy kis kérdésem vásárlás elött állok e38 735 vagy 740i./4.0 vagy4.4/Melyik röl mi a véleményetek.PL:milyen a fogyasztás? Egyébb hibák?Mire kell odafigyelni vásárláskor. Stb.... Jelenleg 525i e34-em van 7 éve , érdemese cserélni.Akkor várom a hozzászolásotokat
Volna egy kis kérdésem vásárlás elött állok e38 735 vagy 740i./4.0 vagy4.4/Melyik röl mi a véleményetek.PL:milyen a fogyasztás? Egyébb hibák?Mire kell odafigyelni vásárláskor. Stb.... Jelenleg 525i e34-em van 7 éve , érdemese cserélni.Akkor várom a hozzászolásotokat .
Szia.Azért gyullad fel a DSC lámpád mert sztem keréksebesség hihetetlenség jön elő nagy sebességnél.Ennek oka lehet kerékátmérőbeli eltérés de mivel ez nem áll fent így valamelyik szenzor fals jelet küld.Első körben diagnosztika,tárolt hiba olvasása.
Már helyreraktam a szintjelző témát, mostmár azt mutatja,ami . Én is azt vettem észre,hogy olyan 10-11 liternél villan, mert olyankor mindig 78,5-80 liter megy bele.
Az E12 meg 7-8-nál villan. Abba sem sikerült még 63-nál többet beletunkolni villanás után :)
Pont ezt a két méretet nem találtam meg a váltóméret táblázatban, de ott általában az 5%-os oldalfal csökkenéshez 3 cm futófelület szélesség növekedésesk vannak.
( Pl nekem is az E90-en 225/40ZR18 volt elöl és 255/35ZR18 hátul, ez egyben gyári mérete is )
hat ahogy mondani szoktam, a hibalista nem rovidul csak atalakul :)
csak az auto vedelmere mondtam hogy errol most tenyleg nem tehet; igazabol mar tudhato volt harom eve is hogy ezek majd idovel napirendre kerulnek.
tenyleg, kerdes: a soherlampanak 10 liternel mar vilagitania kellene? 89 litert tankoltam ra mert mar elfekudt a mutato. majd ha egyszer lesz lelkierom akkor kimericskelem, bar igazabol nem zavar nagyon, altalaban legkesobb 25 liternel tankolni szoktam.
Nekünk az e39en produkált. Egy ideig néha elöjött a baj, máskor eltünt, aztán mindig jeleztek a piktogramok. Csak abban nem dsc, hanem asc volt. Nem emlékszem melyik oldali volt a tempomatos. A másik oldalival meg a kmh óra ment el.
Ne értsd félre, nem szekálni akartalak, és nem is beszólni. A kopó alkatrészek természetesen alapvető dolgok, azokat nem is számolom, mert használattal jár. Csak sokszor olvasom,hogy van vmi kisebb/nagyobb,bosszantó hiba az autódon.
hat tonkepp az utobbi idoben szinte csak kopo alkatreszek. egyedul a klima szivargasa volt az amit nem igazan vartunk, a vadonatuj tomites mellet szokott a gaz. a valto, gatlok, hajtaslanc az szerintem 21 evesen mar megengedheti maganak hogy elfaradjon. egyebkent meg az eredeti benzinpumpa van benne, es nem is ad olyan hangot ami miatt szamitani kene hogy rovid idon belul elhalalozik.
Neked mindig behal valami? Nekem semmi bajom az E32-vel...minden működik. Na jó. 1 hónapja behalt a benzinpumpa a kapu előtt és leállt. rá 2 napra meg kiégett egy izzó :)
Jah, amúgy a múlt héten ki lettek ezek cserélve, meg 2 új hátsó rugót is kapott a drágaságom, meg az első gátlóimat is megcsinálta Kárászy. Nem kicsit lett álom a vas... :)
Miért van az, hogy ha autópályázok az autómmal (740iL), akkor egyszercsak elkezd világítani a dsc lámpája, és nem is reagál a gombra. Leállás-újraindulás után minden okés megint. Azt vettem észre, hogy akkor csinálja, ha kicsit haladósabbra veszem a figurát. Tehát ha 130-al megyek egyenletesen, akkor később jön elő. Ha ettől nagyobb a tempó, gyorsítás-lassítás, akkor meg 1-2 kilométer múlva elkezd világítani.
A tempomat is hasonlót produkál. Ha csak tartom a 130-at, akkor minden okés viszonylag sokáig, de ha fékeznem kell, és utána visszagyorsítani, vagy a belőtt sebességről gyorsítok a gombokat nyomogatva akkor lelövi magát, és utána vissza sem tudom kapcsolni.
akkor valaki visszaelt a neveddel, van ilyen. az a valaki aki igy mutatkozott be hogy "Hieronymous vagyok a 7er fórumról." es lenyegeben ezt irta: "Érdekelne esetlegesen az illető cég elérhetősége, E38-as klímát szeretnék átnézetni,"
Sziasztok, eladóvá vált E38 730D 2001 shadowline M pakettes autóm.A ködlámpa hiányzik mert kilopták, amúgy nincs hibája, olajcsere előtt, de a gyári olajat szűrőket adom hozzá.
juhejj az autom miota nalam van, eloszor mutat telitankot a muszer :) szetszedtek es kitakaritottak a jeladot. ja es ha mar ott voltak kicsereltek a kontakthibas csatlakozot ami miatt egyebkent a muhely udvaran egyszeruen megallt az auto, mert a benzinpumpaknak nem volt foldeles. (riszpekt, barhol mashol megallhatott volna)
Érdeklődni szeretnék természetes e ha (e38 740d): félóra autókázás után, (ma lettem rá figyelmes) a motorháztető baloldala sokkal hidegebb volt mint a jobb, felnyitottam a motorháztetőt és a baloldali hengersor felől kellemesen meleg volt a motor, a jobboldalinál meg izzott a levegő.
Félek h valami gond lehet ebből.
Van még egy másik problémám is, többnyire akkor forul elő ha megálok egy kicsit a kocsival és még meleg motoral ujra beindítom, nagyobb gázadásnál elkezd kerepelni a motor és feketén füstöl, nem gyorusl, leveszem a gázról a lábam és ujra elkezdem nyomni és utánna megszunik a probléma
Egyébként bivajerős semmi gondom ninics vele nem is füstöl, szerlő előtt nem is tudtam produkálni, amit eddig sikerült leszűrnöm, hogy meleg motornál jelentkezik, többnyire kis állás után.
Köszi a választ Ha valaki járt már így kérlek az emilre küldjétek vendel@inf.elte.hu
Tegnap hoztam el az autómat Horkicsék műhelyéből. Lassan két év szopás után végre elmondhatom, hogy zsíííííír a 750-em, és megtaláltam azt a szervízt, ahova vinni kell!!! EDC rendben, szervotronic rendben, mindez korrekt áron, nagyon korrekt hozzáállással, szerényen, nem okoskodva, mint a korábbi sok nagyérdemű, aki nagy hanggal volt, aztán nem tudta megcsinálni...
adalek: amig szar volt a benzinpumpajan a visszacsapo szelep, addig hidegen jol indult. amikor kicserelte, onnantol hidegen is szar lett. kell az a nyomas-ellenorzes asszem.
Neki az volt hogy az egyik injektor elcsoppent melegben. Ettol az egesz szivosor megtelt benzingozzel egy ido utan, ami miatt a motor eleinte dus kevereketet szivott. Ez nagyjabol megfelel a mi tuneteinknek is, azzal a kiegeszitessel, hogy nekem ezekszerint hengersoronkent legalabb egy injektornak kell ezt csinalnia.