Keresés

Részletes keresés

Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.26 0 0 591

Maga az égés a mai motorokban majdnem tökéletes (de 99% biztos van). Ami nem tökéletes az a felszabadult hő mechanikai munkává való alakítása, ez függ az elméleti termodinamikai hatásfoktól, és a motor működéséből adódó veszteségektől (súrlódás, hűtés, kipufogás, segédberendezések pl. generátor, stb). Az égés tökéletességét a kipufogügázban maradó éghető anyag (CH és CO) mennyisége jelzi, ezek legkésőbb a katalizátorban égnek el.

Előzmény: szojuz (589)
Simply Red Creative Commons License 2005.09.26 0 0 590

Kis türelem.

 

Mielőtt továbmennlnk a nyomozásban, szetetnék meggyőződni róla, hogy jól értjük egymást.

Nem vagyok benne biztos, hogy "üzemanyag" alatt ugyanazt értjük. Ha nincs ellene kifogásod, a továbbiakban az(okat) az anyago(ka)t nevezzük egy gép üzemanyagának, ami(ke)t, ha nem pótolunk kívülről, akkor a gép megáll. (A  gép alkatrészeit tekintsük ideálisan kopásmentesnek, hogy a kenőanyagokat ne kelljen ideérteni).

 

A válaszod a fenti értelemben tehát azt jelenti, hogy az autó mindaddig működik mondjuk a környezetétől tökéletesen elszigetelt teremben is, ameddig az üzemanyagtartályából elfogyó vizet (és csak azt) pótoljuk.

 

így értetted?

 

Hasonlóképpen, a "működésének a végterméke" alatt értsük minden olyan anyagot, amit a gép működése közben kibocsát magából.

 

Ezt is így értetted?

 

 

Előzmény: murgovita (586)
szojuz Creative Commons License 2005.09.26 0 0 589

 :( Jól letörtétek a szarvacskáimat Teacherrel. De nem győztetek meg teljesen, bár biztosan igazatok van. Katalizátoron azt értettem, hogy azt gondolom, a H2 talán megváltoztatná a benzin égést és nagyobb hatásfokú lenne, jobb lenne az égés, kevesebb káros égéstermékkel.

 Lehet, hogy nem lehet feltalálni a rák ellenszerét a konyhában, bár én erre mérget nem vennék, de talán az alap effektusok is tarthatnak meglapetéseket és mint te is írtad, mindent csak Isten tud. A röviditéseidet sajna nem ismerem. Dilettáns vagyok.

Előzmény: petike23 (581)
murgovita Creative Commons License 2005.09.25 0 0 587

mÁR MONDTAM, HOGY FELEJTSD EL A VÍZBONTÁST.

Aki azt állítja, hogy vizet bont és azzal megy az autó, az nincs tisztában a fizikai tényekkel. A hidrogént nem lehet biztonságosan tárolni, főleg nem mozgó járművekben. Nem is mondtam még ehhez hasonlót sem.

Előzmény: Centrum-Ölő (567)
murgovita Creative Commons License 2005.09.25 0 0 586

igen

Várom a megfejtést.

Előzmény: Simply Red (577)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.25 0 0 585
Amennyiben nem zavar, hogy helyhez vagy folyóhoz kötött az autód mint a malom.
Előzmény: pint (584)
pint Creative Commons License 2005.09.25 0 0 584
vízzel hajtott autót nem tudok, de pl a vízzel hajtott malom az van, tehát akkor lehet autó is, nem?
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.25 0 0 583
Ha a grófnak sikerülne én drakulálnék neki először.
Előzmény: Törölt nick (578)
petike23 Creative Commons License 2005.09.25 0 0 582

"Szerintem képezd magad tovább, mielőtt azt gondolnád magadról, hogy mindent tudsz. "

 

1.) Mindent csak Isten tud;

2.) Az M.Sc.Eng / Ph.D. -nél hová képezzem magam tovább ?;

3.) Neked milyen végzettséged van ?

 

"Ha meg benne maradsz a levesben, nem kell a modihoz rohangálni elégtételért."

 

Nekem nem kell elégtétel :) De ha még normálisan le sem tudod írni a mondanivalódat, akkor nem itt a helyed, hanem a homokozóban.

 

Ez a Tudomány rovat, itt az a minimum, hogy ki tudod fejteni az érveidet, tisztában vagy az alapdolgokkal (mi az a plazma), stb.

 

" Hisze te egy irodafizikus vagy"

 

Te mi is vagy ? Bölcsész ?

Érettségid van legalább ?

Ezt komolyan kérdezem, de tudom, hogy úgysem fogsz rá válaszolni..

Előzmény: murgovita (576)
petike23 Creative Commons License 2005.09.25 0 0 581

"Ja igen! Petike! Ha a beépített egyszem generátor fölös kapacitásával"

 

Nincs fölös kapacitás (ahogy szg307 is írta) :)

 

"hidrogént fejlesztenénk és azt a benzin égésekor felhasználnánk, az hogyan befolyásolná az égést"

 

A hidrogén elégne vízzé, és ha marad elég oxigén, a benzin/dízelolaj is.

 

"Hogyan hatna a fogyasztásra?"

 

A hidrogénbevezetéssel csökken a benzinfogyasztás, de a motorral hajtott generátor miatt meg nőne.

Bruttó a generátor/elektrolízis hatásfoka szerint nőne a benzinfogyasztás.

 

" A teljesítményre? "

 

Bruttó az is csökkenne, hiszen a kezdeti állapothoz (nincs generátor, nincs H2 betáp) képest veszteségként lép fel a generátor/elektrolízis során hőként távozó energia.

 

"A környezetszennyezésre?"

 

Dettó.

Több benzin fogyna -> nő a környezetszennyezés.

Előzmény: szojuz (574)
petike23 Creative Commons License 2005.09.25 0 0 580

"az a véleményem, hogy ti túlságosan is földön jártok, ez persze rendben van, de valamiféle "őrületre" is szükség van egy korszakalkotó felfedezéshez..."

 

Szerintem a tudomány fejlettsége, és összetettsége miatt a magányos tudósok ideje lejárt, már minden nagyobb előrelépés csak teammunkában elképzelhető.

 

Tehát pl. senki nem fog otthon a konyhaasztal mellett ülve új rákgyógyszert feltalálni, ahoz orvosok, gyógyszerészek, biológusok, vegyész(mérnökö)k együttműködésre van szükség, megfelelő háttérrel.

 

Én nem vagyok semmi újításnak az ellensége, de ha egy ötletről rögtön látszik, hogy miért nem fog működni, akkor sok fáradságot megspórol az ember, ha nem vág bele.

 

"Kérdés, hogy mint katalizátor hogyan befolyásolná a benzin elégését a motorban?"

 

A katalizátorok egyensúlyi reakcióban nem tolják el az egyensúlyt, csak gyorsítják a beálltát.

De miért is lenne a hidrogén katalizátor..?

Előzmény: szojuz (573)
TEACHER Creative Commons License 2005.09.25 0 0 579

Szojuzkám,

 

Ha a beépített egyszem generátor fölös kapacitásával hidrogént fejlesztenénk és azt a benzin égésekor felhasználnánk...

 

Ha elfogadsz egy tanácsot akkor nem erőlteted ezt a témát. A gépkocsikban alkalmazott generátoroknak NINCS INGYENES szabad kapacitása. Ha a meglévő generátort kiterheled az engedélyezett Amper maximumig akkor ennek lesz egy negatív visszacsatolása. Vagyis ennek az ára az, hogy a generátor jobban fékezi a belsőégésű motort, ezáltal még több üzemanyagot éget el.

Ha figyelembe veszed a

  • benzinhő átalakítását mechanikus energiává pocsék hatásfokkal
  • a generátor hatásfokát (ami a gépjárművekben meglehetősen alacsony)
  • az elektrolízis hatásfokát (ez is jóval egy alatt van)
  • és azt, hogy a megtermelt H2-t újra egy belsőégésű  motorban alakítod át mechanikai energiává igen rossz termikus hatásfokkal

akkor az eredő hatásfok (ami a részhatásfokok szorzatából adódik) , még egy gőzmozdonyét sem éri el...

Felejtsd el.

 

T

 

Előzmény: szojuz (574)
Simply Red Creative Commons License 2005.09.25 0 0 577

Kedves murgovita! Próbáljuk megfejteni a szerkenyű működését! Két alapvető kérdésre válaszolj légy szíves, igennel, vagy nemmel:

 

1. Igaz-e, hogy a készülék üzemagyaga víz?

2. Igaz-e, hogy a készülékben zajló folyamat végterméke víz?

 

Előzmény: murgovita (576)
murgovita Creative Commons License 2005.09.25 0 0 576

Szerintem képezd magad tovább, mielőtt azt gondolnád magadról, hogy mindent tudsz.

Ha meg benne maradsz a levesben, nem kell a modihoz rohangálni elégtételért. Elég gyenge dolog volt, és sajnos semmivel sem lett több igazad emiatt. A jellemeded viszont elárultad, az is gyenge.

 

Ha egyszer felfogod, hogy Spanyol NEM vizet bont, hanem plazmásít, talán megérthetnéd, miről van szó. Ha eddig eljutsz, nem lesz szükséged örökmozgóról fecsegni.

Spanyol előadta, hogy szerkezetének hatásfoka 24 %, de közel 70 %-ot a plazmásítás fenntartására fordítja. Emiatt szinte tiszta haszon ilyen berendezést üzemeltetni. Amit ma az autók gond nélkül kipufognak, azt ő hasznosítja.

 

De tudom kár neked írni bármit is, mert csak újabb sértésekkel fogsz válaszolni. Hisze te egy irodafizikus vagy, aki mindent tud.

Előzmény: petike23 (560)
szg307 Creative Commons License 2005.09.24 0 0 575

Erről vitáztam jópár hónapig egy Burn-nevű önjelölt feltalálóval, aki ugyanezt csinálta: egy tejkiöntőbe helyezett elektródákal bontotta a vizet, aztán a keletkezett gázt a légszűrő után a motorba juttatta (az elektródák maradványaival együtt...).

 

Persze ő megtalálta a számítását, mert mindíg talált annyi hülyét, aki a 10-30eFt-ért árult cuccát megvette.

 

Nem a generátor kapacitását kell nézni, hanem azt, hogy mennyi elektromos terhelést teszünk rá. Ha üresen fut egy generátor - anélkül, hogy akár egy izzó is lenne rajta -, akkor minimális teljesítményt von el a motortól. Ha rákötünk egy 1000W-os cuccot, akkor legalább ennyivel szépen megterheli a motort. Tehát nincs "fölös" energia, amely csak úgy ott lenne, és szépen fel lehetne használni.

 

Az más lenne, ha a motor hulladékhőjét sikerülne felhasználni valamilyen "nemes" célra, azzal ugyanis többnyire csak az utcát fűtjük. (Kivéve az újabb diesel-es gépeket, ahol külön gázolajos kályha van beépítve, hogy télen képes legyen az utasteret fűteni valamivel, ugyanis a motor nem termel annyi hőt...)

 

 

 

 

Előzmény: szojuz (574)
szojuz Creative Commons License 2005.09.24 0 0 574
Ja igen! Petike! Ha a beépített egyszem generátor fölös kapacitásával hidrogént fejlesztenénk és azt a benzin égésekor felhasználnánk, az hogyan befolyásolná az égést? Hogyan hatna a fogyasztásra? A teljesítményre? A környezetszennyezésre?
Előzmény: szojuz (573)
szojuz Creative Commons License 2005.09.24 0 0 573

Bevallom kissé flusztrál, hogy képzettebbek lehettek mint én, a kalkuláció is jobban megy nektek szemben az én saccolgatásaimmal, bár megjegyzem saccolásban elég jó vagyok, makacs is vagyok és az a véleményem, hogy ti túlságosan is földön jártok, ez persze rendben van, de valamiféle "őrületre" is szükség van egy korszakalkotó felfedezéshez... Én bízom egy áttörő felfedezésben és remélem, hogy valóban bekerül  gyakorlatba egyszer.

 Egy közepes autómotornak nem jelenthet komoly teljesítmény csökkenést egy plusz generátor. Szerintem elég komoly mennyiségű hidrogént tudna fejleszteni, amely jó adalékul szolgálhatna a benzin elégetésekor. Kérdés, hogy mint katalizátor hogyan befolyásolná a benzin elégését a motorban? Azt gondolom, hogy javítaná az égés hatásfokát.

Előzmény: petike23 (572)
petike23 Creative Commons License 2005.09.23 0 0 572

Ja, szóval túlybonyolították, és alacsonyabba  hatásfoka.

 

A hidrogén fokozottan robbanásveszélyes. ;-)

Előzmény: NevemTeve (571)
NevemTeve Creative Commons License 2005.09.23 0 0 571
Nos ez lenne vízbontással és hidrogéntárolással súlyosbítva... különös tekintettel arra, hogy a hidrogén robbanásveszélyes (bár a benzin is az)
Előzmény: petike23 (570)
petike23 Creative Commons License 2005.09.23 0 0 570

Az átmeneti energiatermelés (generátor->áram->aksi->elektromotor) már "nyitott kapu", a múlt heti HVG-ben is hírdették ezt a hibrid Lexust.

 

3300 köbcis (!!) benzinmotor, és elektromotor.

 

Fékezéskor generátor termeli az energiát, gyorsításkor pedig a benzin-, ÉS az elektromotor is dolgozik.

Előzmény: NevemTeve (569)
NevemTeve Creative Commons License 2005.09.23 0 0 569
Lehet hogy valamiféle átmeneti energiatárolásra gondolt... végülis az az egyik gond, hogy egyenetlen a terhelés, néha gyorsítunk néha meg a lámpánál várakozunk... ha a motort egyenletesen járatnánk, és a nyugisabb időszakokban áramot termelnénk azt a következő csúcsterhelésnél egy segéd-villanymotor felhasználhatná... ugye az a gond hogy áramot nem nagyon lehet tárolni (vö: akkumulátorok költsége, kapacitása, súlya)... bár attól félek hidrogént sem...
Előzmény: petike23 (568)
petike23 Creative Commons License 2005.09.23 0 0 568
Az a gond, hogy pont annyi energiát kapsz vissza a H2 elégetésével, amennyit befektettél a vízbontással, mínusz a generátor, és a motor hatásfokából származó veszteség.
Előzmény: szojuz (566)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.23 0 0 567

Nagyon ravasz ez a otto-spanyol féle motor.

 

A benzin motor hatásfoka a max nyomatéki ford.szám alatt full gáznál mondjuk 25%. Ezt megszorzod a generátor hatásfokával (90%), majd a vízbontáséval (ez nem tudom mennyi legyen mondjuk 70%) és máris kijön, hogy kétharmadára rontottad a hatásfokot ahhoz képest, mintha semmit sem csináltál volna.

 

Csak akkor lesz hatékonyabb, ha kevesebb veszteséghőt termel, az áramtermelés és a vízbontás sok veszteséghővel jár (energiamegmaradás törvénye).

Előzmény: szojuz (566)
szojuz Creative Commons License 2005.09.23 0 0 566

Mi avéleményed arról, ha maradna a benzin, hajtá az autót, de egy plusz nagyobb generátor csak a vizet bontaná teljes kapacitással. A hidrogén besegítene a motor hajtásába a benzin mellett. Szerintem kevesebbet költenénk benzinre, mert kevesebb fogyna, de az égés is sokkal jobb lenne és főleg tisztább. A motorban felhasználhatnánk a fejlődő oxigént is. Hmm?

 

Petike: :o)

Előzmény: hubab (565)
hubab Creative Commons License 2005.09.22 0 0 565

Ha legalább annyi realitás volna ezekben a csodás újításokban, hogy egy meglévő primér energiát, mondjuk a napfény energiáját tudja közvetlenül, jó hatásfokkal felhasználni a vízbontáshoz, így jutva olcsó hidrogénhez.

 

Már ez is nagyon tiszteletreméltó és értékes hozzájárulás lenne az energiaproblémák megoldásához.

 

 De nem, ő felbontja a vizet szinte ingyen, hogy aztán elégesse jó sok energiát nyerve. Ez már az örökmozgó kategóriája.

 

Hogyan dőlhetne meg éppen a víz esetében az a törvény, hogy egy vegyület szétbontásához pontosan ugyanannyi energia szükséges, mint amennyi a keletkezésénél felszabadult, a veszteségeket még nem is számolva?

 

És egy lóról végtelen számú bőr is lehúzható, hiszen az elégetésnél keletkező víz újra üzemanyag, kezdődhet az egész elölről, vagyis egy liter vízből kinyerhető akár az egész világegyetem összes energiája, sőt még annak kétszerese is, csak idő kérdése az egész.

 

Még a fúziós üzemanyag is elfogyhat csillagászati idők alatt, de ez az egy liter víz még akkor sem!

petike23 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 564
Ja, UFO is van, csak még nem vagyotok elég érettek hozzá, hogy megtudjátok. :)
Előzmény: szojuz (563)
szojuz Creative Commons License 2005.09.21 0 0 563
Szerintem már régen van ilyen autó, de valamiért még nincs itt az ideje, hogy ez igazán robbanásszerűen elterjedhessen.
Előzmény: McBeat2 (561)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.21 0 0 562
Vízzel hajtott autót te is tudsz csinálni. Odaállsz a tieddel egy tűzoltó autó elé, üresbe teszed, kéziféket kiengeded, és megkéred a tűzoltót, hogy a fecskendőt irányítsa az autód hátuljára és nyissa meg. Ha elég erős a nyomás akkor az autódat a víz fogja hajtani! :-)
Előzmény: McBeat2 (561)
McBeat2 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 561
mikor lesz ilyen autó?
petike23 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 560

"Keresd meg a rágalmazásos fejezetet is, de inkább nézz be az alternatívba építő szkepticizmusod leépülése közben."

 

Belenéztem.

Ez a spanyol nevű ürge még csalónak is gyenge.

 

Nem baj, majd ha ezt lesöprik az asztalról, jön a léleklátás, meg az asztaltáncoltatás.. buta ember mindíg lesz.

Előzmény: murgovita (556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!