Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159711

Nem akarsz te autót venni, csak álmodozol.. Mi is csinálunk ilyet, csak nem egy fórum közösségét pingeljük vele. :-)

Előzmény: Vaporshark (159709)
gracza Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159710
Előzmény: Vaporshark (159709)
h i r d e t é s
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159709

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/sierra/ford_sierra_2.0i_cl_automata_bag-19649759

 

Kicsit vérszegény, de azért ebben is van fantázia....🤔

Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159708

rajta leszek... :D 

Előzmény: BmS1 (159707)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159707

"Tárgyfotó" témakörben kéretik mozgolódni :-D

Előzmény: Vaporshark (159706)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159706

szépségesek ezek a motorok... :) 

gracza Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159705

A Saab-om motorja is ilyen szép kadmiumsárga volt itt-ott, mint a Ferrari-é, mikor elkészült a felújítás kívül-belül.

 

Előzmény: BmS1 (159704)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159704

Nagyon sok megvigyázott autóban ketyeg még K-Jet. Elég sok Ferrari, DeLorean, S-Merci ...stb...jár ide. 

Ez pl. érdekesség, 12 hengeres Ferrari két K-Jet-tel, hengersoronként egy-egy. Ezt összehozni szép feladat :-))

 

 

Akkor tud a K-Jet hosszú időn át szépen, problémamentesen dolgozni, ha a tank és a benzincsövek szennyeződés mentesek. A szennyeződés, korrózió persze az elektronikus rendszereket is tönkreteszi, de a K-Jet erre fokozottabban érzékeny.

Előzmény: gracza (159699)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159703

 folyamatosan javításra szoruló 

 

Azért ne fessük az ördögöt a falra... :D

Előzmény: KawaBazsy (159701)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159702

Szóval Nálad mindenre van megoldás, azért ez megnyugató, így a vásárlás előtt... :D 

Előzmény: BmS1 (159698)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159701

Várjá', én nem azt mondtam, h nem szerettem, vagy élveztem, de nem a kanyarokban nyújtott úttartása adta az műsort. A stílusa, a kényelme, a különlegessége, ill. h még cabrioként is milyen jó autó volt télen (trakció, ablak páramentesítés, fűtés). Az enyém ráadásul nagyon makulátlan volt a 93 ezer kilométerével, én nem tudok élvezni egy lepukkant, folyamatosan javításra szoruló "élmény" autót.

Előzmény: blueye (159681)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159700

Kicsit irigyellek :) 

Előzmény: gracza (159694)
gracza Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159699

Én két K-Jetronic fejet tettem tönkre a rozsdás tankkal, mielőtt találtam bele egy passzoló formájú műanyag tankot. Egy lengyel taliről hazafelé tartva már készségszinten takarítottam a pumpa szűrőjét az út mellett.

 

Aztán a tankcsere után jött még egy csere, mert rángatott, de a negyedikkel már nem volt semmi baj, azalatt az utlsó 2-3 évben megtett 5-6 ezer km alatt. A tíz év alatt megtett 30-40 ezer km alatt tehát négy fej volt rajta (na nem javítva, csak bontva és kísérletezve).

 

Előzmény: BmS1 (159696)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159698

Egészen pontosan be tudjuk mérni minden elemét. A bemelegedés-szabályzó egy kritikus pont, Görögországtól Norvégiáig, néha tengeren túlra küldünk szavatossággal  felújított cseredarabokat, elég nagy számban. (Sok oldtimer dolgozik még K-Jet-tel) A bef. szelepek tisztítása sem esélytelen. A legnagyobb kihívás a mennyiség-elosztó, van hogy tisztítófolyadékot pár órán át keringetve OK lesz, de gyakran menthetetlen.

Előzmény: korzo (159697)
korzo Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159697

(pont emiatt gondolkodtam el azon, hogy a garázsban 15 éve "pihentetett" K-jetes 900-asom motorját talán mégse kéne felújítani a váltóval együtt, hanem inkább átépíteni elektromosra. Az a K-Jet, meg az a másik három ami a polcon van, garantáltan halott már azóta)

Előzmény: BmS1 (159696)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159696

A  K-Jetronic azért lehet érdekes ezen az oldalon, mert még mindig belefuthat vki ebbe a rendszerbe. Annyira más elven működött, mint a karburátor, hogy idehaza nem volt szerelő akinek lövése lett volna róla, nem volt szakirodalom, nem volt műszer... stb. Jónéhányszor kinn voltam anno NSZK-ban, ellesni a "know-how"-t, műszereket beszerezni, stb.

 

Az elszennyeződésre érzékenység a rendszer gyengéje, ezredmilliméteres tűrésekkel készült a központi eleme.

 

 

a K-Jetronic lapját rugó ellenében szívta a motor. 

 

Áttételesen van így :-)

Előzmény: gracza (159686)
korzo Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159695

Annál még az 5008-asom is sokkal tágasabb (191/130)

Előzmény: blueye (159685)
gracza Creative Commons License 2024.01.15 0 1 159694

6-7 évig mindennapi használatban volt. Voltam vele Lengyelországban, Ausztriában, mindenfelé. Aztán kapott egy tetőcserét, hogy eltűnjön egy utólag belevágott tetőablak és egy fényezést kívül, belül, alul felül. Csak ennyire lett szétbontva. Utána már jobban vigyáztam rá. :-)

 

Előzmény: Vaporshark (159691)
gracza Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159693

Mikor elköltöztünk Magyarországról, eladtam egy másik gyüjtőnek, akinél tudtam, hogy jó kezekbe kerül. Ha minden igaz még mindig megvan neki és sok még hiányzó részletet pótolt is rajta, többször küldött képeket is. Szóval vigyáz rá. :-)

Előzmény: Vaporshark (159691)
gracza Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159692
Előzmény: gracza (159690)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159691

Na jó... de az ilyet tényleg csak simogatva érdemes tartani. :) Nagyon extra!😍

Előzmény: gracza (159690)
gracza Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159690

A 3. kép képalája:

A hűtőmaszkon lévő eredeti Turbo feliratról másolták a sárvédőre valót, szépen sikerült. A ma már szinte pótolhatatlan Inca alufelnikre korhű, 175/70 R15-ös Vredestein Sprint Classic gumikat szereltek

 

Akkoriban még ilyenekre is odafigyeltem. :-)

 

Előzmény: Vaporshark (159689)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159689

Durva... még csak hasonlót sem láttam, egy 900 turbo coupe van itthon, 2milla.

 

Egyáltalán létezik ezekből automata ? Illetve ez már megint az a kategória amit inkább simogatva tárol az ember, nem használati eszköz... Vagy csak én gondolom így. 

Előzmény: gracza (159688)
gracza Creative Commons License 2024.01.15 0 1 159688

Ilyennek vettük 2003-ban. Milyen lelkesen tekertem. :-)

 

Előzmény: Vaporshark (159687)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159687
Előzmény: blueye (159685)
gracza Creative Commons License 2024.01.15 0 1 159686

Én mondjuk inkább valami ilyesmit vennék megint. Ennek a maga korában még jó futóműve volt.

 

https://www.origo.hu/auto/20120720-saab-99-turbo-1978-veteran-teszt.html

 

Na meg az elektronika is csak olyan volt benne, ami valahol világított.

 

A turbót membrán szabályozta, a műszerfal tetején a gyári turbónyomásmérőbe vákumcső jött, a K-Jetronic lapját rugó ellenében szívta a motor. Papíron 145 lóerő, 235 Nm volt, de ezek még másmilyen lovak voltak.

Előzmény: Vaporshark (159680)
blueye Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159685

Így értem :)
Akkor a mostani RAV4esem lenne talán jó neked, de inkább nagyobb SUV kell.

Előzmény: Vaporshark (159684)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159684

203/118 

 

Az OG 9-3 nekem már nyomasztó volt, kb a térdeim között volt a kormány... az újabb verzió viszont elfogadható. 

Előzmény: blueye (159683)
blueye Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159683

Nem tudom mekkora vagy de én 190cm/100 kg és kényelmesen elfértem a 9-5ben de sokat vezettem 9-3ast is, az se volt dráma.

Előzmény: Vaporshark (159682)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.15 0 0 159682

Igazából az OG 9-3 meg a 9-5 aminek már a formavilága is örömet okozna számomra... de nem férek el rendesen bennük. :( Pedig ezt nagyon elképzeltem. . . 

 

A 9-5-nél lehet megszoknám idővel a helyzetet, nem tudom... 

Előzmény: blueye (159681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!