Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.04.25 0 0 17408

Az a jelfogó bírja a folyamatos húzatást, amelyiket arra terveztek :-)

Az ilyenek névleges áramerősséggel biztosan meghúznak, és természetesen tartva is maradnak, mert ahhoz kisebb áram is elég, mint a meghúzáshoz.

 

Ha nem tudod, hogy a jelfogód ilyen-e, akkor tegyél be a húzató körébe egy akkora ellenállást, hogy attól a jelfogó biztosan meghúzzon, ilyenkor kevésbé fog melegedni, mint ha direkt kapná a húzatást. A többlet melegedés az ellenállásra marad.

 

Még igényesebb megoldás, hogy a jelfogó közvetlenül kapja a húzatást, aztán meghúzás után maga kapcsolja be a húzatóáramot csökkentő ellenállást a saját körébe. Ilyenkor persze egy kondenzátor is kell a körbe, hogy áthidalja azt az időt, amikor az érintkezők repülnek.

 

Ha érdekel több is, kérdezz privátban, ne villanyozzuk szét ezt a topikot.

Előzmény: Hatmajor (17407)
Hatmajor Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17407

Köszönöm, pont ilyesfajta segítségre van szükségem! :)

Milyen jelfogókkal érdemes dolgozni? (pl. melyek bírják a folyamatos húzva tartást különösebb melegedés nélkül stb.)

Egyelőre nem tervezek semmilyen foglalatot vagy ilyesmit: lesz egy alaplemez valamiféle szigetelő anyagból, erre lesznek felfogatva a jelfogók, lesz két tápsín ezeket egymással pedig az előbb taglalt vezetékek kötik össze egymással és a pult izzóival és nyomógombjaival.

Vélemény?

Előzmény: manhattani (17405)
Hatmajor Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17406

Nyuszi!

Természetesen nem várom el ingyen a segítséget e cudar világban. :) Csak segítsen valaki legyen szíves, mert hiába van kilogikázva, hiába lesz úgy összedrótozva hogy úgy működjön mint az eredeti, ha a kezelő készüléknél elrontjuk az összképet...

Előzmény: _Nyuszi (17403)
manhattani Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17405

>(mekkora átmérőjű vezetékekkel érdemes dolgozni, hogy bírják a terhelést? )

 

Villamos tervezői gyakorlatomból:

Szabad vezetékként (tehát nem a trafóban lévő huzal) 1 mm2 keresztmetszet elbír 3A-t. Persze veszteség akkor is van a vezetéken, de ez jelfogó húzatásoknál a legtöbb esetben nem okoz gondot. Ha mégis számolni akarsz vele, akkor a feszültség esés a vezetéken:

 

feszültség: a vezetéken folyó áramerősség x a vezeték ellenállása,

 

ahol az ellenállást a vezető anyag fajlagos ellenállásából, a keresztmetszetéből és a hosszából lehet kiszámítani.

 

Ha ilyenfajta segítségre van szükséged, írj, amit tudok, szívesen.

Előzmény: Hatmajor (17402)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17404

Szentendrei HÉV:

Kaszásdűlő mh., Aquincum mh., Pannóniatelep mh. az egyik irányban szolg. hely területén van, másik irányban nem.

Tudom, hogy nem MÁV, de még mindig jobban szabályozott a kérdés a MÁV esetén, mint a HÉV utasításokban.

Előzmény: r1232 (17399)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17403

Mivel elég nagy értéke van a bontott kockáknak, valszeg senki sem fog tudni önzetlenül segíteni. Ha megvennéd ezeket a kockákat, talán, de ha jól emlékszem, erre nem utaltál.

Előzmény: Hatmajor (17402)
Hatmajor Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17402

Tényleg nem tud senki sem segíteni? Bármilyen segítség jól jönne, nagyon minimalista lesz a kezelőfelület, hogy ne kelljen sok kocka hozzá.Bontott jelfogók is érdekelnének (max. 24V DC), mert készül a kapcsolás és lassan neki lehet állni az építésnek. :)

(mekkora átmérőjű vezetékekkel érdemes dolgozni, hogy bírják a terhelést? )

Előzmény: Hatmajor (17358)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17401

Valahogy így.

Nem tudom, mert akkor még ez nem üzemelt, amikor a másikokkal már rég szivornyáztunk.

Előzmény: chemtron (17397)
r1232 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17400

+z

Előzmény: r1232 (17398)
r1232 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17399

Oké, jogos.

 

(A kénsav gyári kiágazási jelző típusáról ne nyissunk vitát, mert a berendezés szempontjából bejárat és az állomás területe.)

 

Nem csak a berendezés szempontjából. Ebből adódik az a fura helyzet, hogy Kastélypark a jobb vágányon állomásterületen van, míg a balon nem.

Előzmény: aruzsi (17394)
r1232 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17398

Hellyel közel. Legutóbb a jelfeladás játszott egy sima, egy fordítottat, vagyis egyik térközben volt, a másikban nem, így egymás után többnél is.

Előzmény: aruzsi (17395)
chemtron Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17397

Köszönöm!

Előzmény: aruzsi (17388)
r1232 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17396

De ott szvsz függés van a két vonal sorompója között, tehát ha az érd-alsói irányon vonat megy, akkor a sorompó már nem enged be a két pálya közé csak kifelé az elágin keresztül és fordítva.

Előzmény: aruzsi (17393)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17395

Egyébként működik már a technika rendesen?

Előzmény: r1232 (17392)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17394

Stimmel, csak ha már odaírtam, hogy állomási indítású kivételével, akkor csak térközjelzők lehetnek.

(A kénsav gyári kiágazási jelző típusáról ne nyissunk vitát, mert a berendezés szempontjából bejárat és az állomás területe.)

Előzmény: r1232 (17392)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17393

Megjegyezném, hogy az Érd-elág-Tárnok között lévő AS-t is emelet sebességűre csinálták a németek ...

Hogy a vasút így kérte-e, abban nem vagyok biztos, de az sw így került bele.

Előzmény: r1232 (17390)
r1232 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17392

Szvsz jó ez így, mert a bejárati, kijárati jelzőkre is hatással van, ha az előző/mögöttes jelző ilyen.

Tehát az 517 esetében páros irányban a Gárdony VP kijárati, páratlan irányban a VP bejárati jelzőre is befolyással van + a térközjelzők Ódinnyés felé.

Előzmény: aruzsi (17389)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17391

Valaki biztosan kiszámolta, hogy így jó. "A DB-nél így működik ..."

Ha a behatás után baj van a kapuval, akkor a fedező jelzőt visszaveri (kijárat) és - gondolom - legyen előjelzés erről.

 

A szelvényszámok alapján ki lehet matekozni, hogy így van-e.

Előzmény: r1232 (17390)
r1232 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17390

Az AS517 az agárdi sorompó. Az átépítés óta függésben volt a jelzőkkel, még a régi bizberrel is.

Az viszont meglepett, hogy páros irányból a 491 előtt van az indítása, elég nagy távolságnak tűnik, tekintve, hogy ez Velencefürdő és Gárdony között van kb. félúton.

Előzmény: aruzsi (17388)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17389

Itt az "előtte lévő jelzők" közé beszúrandó a térköz szó.

Előzmény: aruzsi (17386)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17388

Csak a jelzőkitűzési rajzot néztem!

 

Az AS517 nagyon közel van a VP.-i bejáratokhoz, így biztosan állomási indítású.

A VP.-i jelzőkkel mindenképp függésben van és a VP felé az első térközjelzőkkel.

 

KP felől az indítása az AS491  előtt van, ha nem helyből induló vonat.

Előzmény: chemtron (17387)
chemtron Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17387

Igen, légy szíves. Köszönöm!

Előzmény: aruzsi (17386)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17386

Ha sima AS sorompó, tehát nem állomási indítású, akkor az előtte-mögötte lévő jelzőket fogja mindkét vágányon.

 

Mondjuk, ha nagyon akarnám, megnézhetném a doc alapján. Megnézzem?

Előzmény: chemtron (17384)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17385

Hál, Istennek nem!

 

Én a Kelenföld-Kápolnásnyék szakaszon örömködtem egy keveset.

Előzmény: chemtron (17384)
chemtron Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17384

Igen, így értettem én is. Tehát hogy emelt sebesség esetén kötelező a függés, de nem emelt sebesség esetén sem tiltott, sőt.

 

A szóban forgó sorompóról tudsz konkrétabbat?

Előzmény: aruzsi (17383)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17383

Az, hogy van-e függés a jelzők és a vonali sorompók között, nem az emelt sebesség szabja meg.

Ott mindenképp, de többinél se tiltja semmi, mert így el lehet kerülni az első vonat esetét a zavarba menő sorompóval. De van más előnye is.

Előzmény: chemtron (17382)
chemtron Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17382

Sziasztok!

Igaz, hogy a 30-as vonalon Gárdonynál függés van az AS517 és a jelzők között annak ellenére, hogy nem emelt sebességű a vonal? Ha igen, miért, és melyik térközjelzőkkel van kiépítve a függés?

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17381

Köszönöm a választ.

Előzmény: Vendégsín (17375)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17380

"a MÁV-nál mindkét szám sárga lett volna..."

Mert ha alulra kerül a MÁV-nál a fehér, felülre a sárga, valszeg fel sem tűnne senkinek, így legalább feltűnik. Mindenesetre gondolom jelentősebb eltérést akartak a máshol létező számkijelzésektől, hogy nehogy összekeveredjenek az alsó-felső számok. (Vagy éppen hogy nem..)

Előzmény: nazareth (17378)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 17379

Milyen buli lehet ezt viccesen mellékből főbe állítani! ;-)

Előzmény: Törölt nick (17374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!