Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
£221 es 11000mAh-s (!!!) akku van benne. Europaba szant telefonokbol miert nem jon mar nehany ilyesmi meretu akkuval? Ezt biztos nem kell naponta (naponta 2x) toltogetni...
6", 6GB RAM, tisztes ajanlat. Gondolom az europai 4G savokat nem tudja...
Szamolgattam kicsit. Hibadzik az alabbi szamitas valahol, vagy tenyleg nincs ertelme 3 eves hasznalt autot venni?
Szoval, legyen mondjuk egy uj Suzuki Ignis, ami nagyjabol £15000 ujonnan. Mondjuk hogy 4 evig akarjuk megtartani es evi 25000km-et megyunk (az 4 ev alatt 100000km, akkor mar ildomos is tovabbadni rajta mert jonnek majd elo a hibak, nagyobb javitani valok, vezermuszij, miegymas).
Option A - lizingelunk egy vadi ujat 4 evig
£1000 upfront payment
£175 havi dij
£0 MOT es kotelezo szerviz, plusz ha valami elromlik azt is a lizing ceg javittatja-fizeti
Osszesen: £9400
Option B - veszunk egy harom eves <30000km futottat es megtartjuk 4 evig
£7500 becsult vetalar (kb)
£400 eves MOT es szervizkoltseg (kb)
Mondjuk hogy nem romlik el semmi
Osszesen: £9100
Azaz a harom eves hasznalttal £300-at sporolunk 4 ev alatt az uj lizingelthez kepest HA nem romlik el rajta semmi... Hmmm... Lehet hogy ujat kene inkabb lizingelni a jovoben mint hasznaltat venni? Vagy valami nem jo a fenti kalkulacioban?
Kedvenc kollegam mult heten vett egy Ford Focus 1.0 EcoBoost-ot, 140 lovas. Holnap delutan kapja meg, csutortokon megyunk tesztelni a kornyekbeli utakon :-)
Jah. De ha már Volvo.. most olvasom, h 3 hengerrel jönnek a kisebb darabok. Én mindig szerettem a svéd kocsikat, de Saab már nix, s csúcsmodellbe 4 henger, közép modellbe 3 az csumpi, úgyhogy leesett a listámról. :-)
Jah, nektek bőven elég, egyelőre. Én is mindig a könnyű autókat szerettem, de mióta gyerekem van, azóta számít az is, h mi történik, ha egy barom belénk száll, s ugye most a suv a divat, azzal jár a paraszt..
Igen, az is jo ajanlat, de az mar kicsit nagy nekunk (bar tetszik hogy jo magas :-)). (Nekunk elvileg valami kis ketszemelyes is eleg lenne (Smart kilove mert horror sztorik keringenek a megbizhatatlansagarol es szerelhetetlensegerol, fenntartasi koltsegeirol), maximum ketten plusz harom teszkos bevasarlotaska utazunk az autoban. Jellemzo, hogy amiota megvan a Suzuki (1 eve mult) meg nem ultunk benne kettonel tobben.)
De nagyon edes(ek)!!! :) Mi a mai napig babanak szolitjuk szokszor a 160 cm magas 12 evest akinek 41es laba van es irtora kamaszodik :)
3 napra voltuk Ice hotelben (Kiruna, Sweden) es ott nagyjabol elfelejtett kamaszodni vagy csak felfuggesztette, es kifejezetten jol erezte magat o is ... A sarkkor folott voltunk de vegig tok felhos votl az ido igy az aurora borealisrol lemaradtunk (a fiuk, en mar lattam). Viszont a snow mobil vezetes (ez mi magyarul?) nagyon tetszett apjanak is, nekem is!
ez még akár igaz is lehet, csak az nem, hogy ez az EU (belépés) miatt van. Ez azért van, mert ott vannak erős cégek, akik a piacunkat letarolják, így a profit náluk landol. Ha lenne erős cégeink (amire adja az E a támogatást), akkor fel tudnánk zárkózni...
amit te mondasz az is nagyon fontos (ne csak egy módszerrel elemezd az adatokat, mert nem veszel észre dolgokat),
de a másik, hogy ha összehasonlítasz dolgokat, akkor a hipotézishez megfelelő adatokat használj.
Tehát ha az EU belépés a hipotézis (hogy nem jó), akkor előtte és utána kellene az adatokat elemezni, nem pedig rábökni két független számra, és azt mondani, hogy egyik nagyobb tehát nem jó...
ez a tipikus példája, hogy hogyan ferdítsünk (ha szándékos: hazudjunk) statisztikával.
A tőkekivitel EU nélkül is létezett. Az itt 2005 óta ittlevő külföldi vállalatok viszik ki a pénzüket. EU belépés nélkül is ez lett volna, sőt EU nélkül még könnyebben letaroltak volna minket.
Az EUba belépésükkel annyi változott, hogy az EUtól átlagosab 3-4, de néha 7% körüli (GDP százalékában) kapunk vissza nem térítendő támogatást. (Ebbpl épül(né)nek a napelem farmok, erősödnének a IT startupok, a mezőgazd ban dolgozók meg Mercédeszeket vennének - ha nem teljesen ez a helyzet, az nem az EU döntése).
No, igen, ez jo pelda arra miert is JO a statisztika. Az atlagszamolas nem statisztika, hanem egy matematikai muvelet. De pl ebben az esetben a standard deviacio +/-1, vagyis egyforma esellyel lehet 1, 2 vagy 3 laba az embernek.
Es meg csak nem is normalis eloszlasu a populacio- igy pont a statisztika mondja meg, mennyire irrealis a helyzet, mikozben matematikailag rendben van.
Igen, ezek jo kerdesek. A statisztika meg annak elemzese veszelyes mufaj :-) Van egy labbal szuletett meg egy harom labbal szuletett ember, statisztikailag atlagosan ket labuk van, tehat atlagosak es egeszsegesek, kozben meg...