Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KAti Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32321

Szerencséd van. Vannak vállalhatatlanul pocsékul működő olcsó gumik is.

Előzmény: cinyoka (32320)
cinyoka Creative Commons License 2019.11.22 0 1 32320

A négyévszakos témához pár gondolat:

Én pl mindkettő autónkra négyévszakos gumit raktam és nagyon bevált! Ráadásul nem flinc-flancos jó nevű abroncsokat, hanem az egyiken Goodride SW602 (igen kínai, a Goodyear cégcsoporthoz tartozik) a másikon LingLong Green All Season van (ez a continental egyik leánya, de ez is kínai) A sógorom, aki átveszi a KIA-t sem gondolkodik hogy lecserélné, pedig gumis cégnél dolgozik, simán kedvezménnyel tudna venni márkás prémium abroncsokat is. Lehet hülyézni, de tavaly a groupama tanpályán voltam tesztpályán és tökéletesen teljesített mind a kettő. . Nyilván van pár méter difi a téli gumi és ezek között, de ezt ismerve és ennek megfelelően hajtva, követési távolságot betartva jó választás volt mindkettő. Egyébként az elmúlt pár évben nem volt olyan brutál hó itt Fejér megyében amiben ne tudtam volna elmenni. Persze ez nem követendő példa, mindenki a saját bőrét viszi a vásárba...

dokeee Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32319

Tőlem nyugodtan. Én meg tapasztalatból beszélek.

Előzmény: v.gergely (32318)
v.gergely Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32318

En nem szakertek,velemenyt mondtam es jozan paraszti esszel gondolkodom...

Előzmény: dokeee (32317)
dokeee Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32317

Unalmas vagy, olyanról szakértesz, amit sosem próbáltál.

Előzmény: v.gergely (32316)
v.gergely Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32316

4 evszakos gumival nem biztos:-)

Előzmény: KAti (32315)
KAti Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32315

Ez jó szöveg, de akkor miért nem egy méretes SUV-ot vettél? Abban még jobban védve lenne a családod. 

Előzmény: cápaFeri (32305)
lala1961 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32314

Üdv ! Nem kell menni Tirolig tapasztalat szerzésre ,meg kell kérdezni a Pécsi Taxisokat a Mecseki meredek utcákat milyen gumikkal tudják legjobban megközelíteni !:-) A taxis "éterben"könnyen terjed a megfelelő téli gumi márka/típus !:-)

 

Ui: Mert itt vannak olyan meredek utcák(kis millió) amin télen még gyalog is necces ,de a taxis akkor is jön,hiába kell neki a pénz a jó téli gumikra !:-)

blackjack11 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32313

Jogi szabályozás, ha a hópihe rajta van akkor Tirolban és Voralbergben is elfogadják a four seasonst...

Előzmény: www.octinfo.com (32312)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.11.21 -1 0 32312

Ez egy végeláthatatlan dolog, mert lehet lelkiismeret furdalásod (én is ilyen típus vagyok), hogy:

 

1. nem a legjobb télit vetted

2. nem a legdrágább télit vetted

3. nem vettél minden évben újat mert igazából az tud 100%-ot, a használt már nem!!

4. nem az ADAC teszgyőztest vetted

5. nem az Auto Motor und Sport teszgyőztest vetted

6. nem vettél 2 év múlva új télit, lásd 3. pont

7. nem vettél 4 év múlva új télit (én 4-5 éves téli guminál tapasztaltam hogy már nem olyan mint új korában, de számszakilag nyilván hamarabb kimutatható a tulajdonságok gyengülése)

 

én meg úgy látom, hogy városban, az Alföld közepén jó lenne a 4 évszakos is.

 

Egy olyan országban ahol vannak hegyek és van hó is, meg olyan a jogi szabályozás, nincs sok értelme gondolkodni sem a dolgon, mert kell a téli és kész.

Előzmény: cápaFeri (32305)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32311

2008-as Ceed-ben CAN bus index van már, vagy hagyományos?

Bosanac Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32310

Köszi, így már értem én is. Hasznos ez az infó. :-)

Előzmény: lemir2 (32219)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32309

Igen az. Nekem nem tűnt fel, hogy hangosabb lenne, mint a gyárilag szerelt Michelin Primacy 3. Mondjuk nagy a kerék és a kép is közeli, ezért is tűnhet nagynak a barázda. Fogyasztásban a legjobb volt Omis felé Bosznián át 5,5 liter, autópályán 140-nél kell neki a 7-7,3. De úgy gondolom, hogy 140 lovas benzines autónál ez bőven belefér. 

Előzmény: Pgabor79 (32308)
Pgabor79 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32308

Ez a (Michelin Corossclimate+ ?) 4 évszakos gumi nem hangosabb mint egy normál nyári? Illetve üzemanyag fogyasztási tapasztalat van már vele? Csak mert ahogy nézem elég mélyen "barázdált" ez a gumi.

Előzmény: blackjack11 (32307)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32307

 

Mivel nálam csak kocsma után első a család, így az alábbi életveszélyes gumik vannak a garázsban álló szinte alig használt autón....:DDDD

Részemről a 4 évszakos kérdés lezárva. Pont. 

 

 

 

Előzmény: cápaFeri (32305)
dokeee Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32306

Nekem tökéletes, 50e km alatt soha semmi gondom nem volt vele, egy karcolás nincs az autómon, még a felnin sem.

Előzmény: v.gergely (32304)
cápaFeri Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32305

Ja és, hogy ne csak anyagiakról beszéljünk...nekem a családom biztonság az első. Nem venném a lelkemre, ha azért sérülne valaki az autóban, mert spóroltam egy téli szetten.  Ha valakinek nem fér bele, akkor választani kell egy kisebb felszereltségű vagy olcsóbb autót. Tudomásul kell venni, hogy az autó költsége nem zárul be azzal, hogy megveszi az ember. 8-10 év alatt még egy autó ára a fenntartás.

Szarul érezném magam, ha folyton arra kellene gondolnom, hogy nem tettem meg miden tőlem telhetőt a biztonság érdekében, de van mondjuk sávtartó asszisztens, vagy navi, stb.  az autóban. Amúgy is az összes biztonsági felszerelés azért van a kocsiban, hogy segítse az embert. De mit sem ér, ha közben meg arra játszik a polgár, hogy ellavírozik a nem az útviszonyoknak megfelelő gumikon valahogy tavaszig.

Mondom, nekem ezek a tényezők játszanak, mert relatív sokat használom, minden körülmények között. Lehet, hogy aki úrvezető és reggel amikor felkel, látja, hogy behavazott, saját hatáskörben eldöntheti, hogy nem ül autóba. De akinek, mit nekem is az autó létszükséglet a munkához, annak nincs sok mérlegelési lehetősége. Én arra buzdítok mindenkit, hogy akinek mennie kell időjárástól függetlenül és lehetősége van, tegyen meg mindent, hogy ő és családja, valamint a többi közlekedésben résztvevő is biztonságában hazaérjen nap végén.  

v.gergely Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32304

egyetertek... jo most aki keveset megy 3-4000km/ ev annak el tudom kepzelni a 4 evszakost,de azonkivul nem ertek vele egyet... de hat valakinek azokat is el kell adni:-)

Előzmény: cápaFeri (32303)
cápaFeri Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32303

Előre bocsájtom, téli-nyári szettes vagyok, már otthon is az voltam. Most meg jópár éve itt a sógoroknál pláne. Itt ha havazik akkor kell, mert nagy bünti jár érte ha akadályozod a forgalmat nyári gumis szerencsétlenkedéssel. Amikor egy első fényszóró 1100 € és tuti casco kell a "kisüvegek" biztosításához, akkor az ember elgondolkodik, hogy akarja-e zsebből fizetni ha 20 centivel később áll meg az autó. Na meg persze ha egyáltalán fizet a biztosító, merthogy kibúvó, ha nem az útviszonyoknak megfelelő gumival ér baleset. Évi kb 20000 km megy az autóba. Gumishoz egyszer megyek, november 1 előtti napokban. Létezik előre időpontfoglalás. Ilyenkor mind a nyolc kereket centíroztatom. Tavasszal meg április 15 környékén magam cserélem ha az idő is tavasziasra vált. 

Trabant-korhoz azért ne hasonlítsunk. Daciával kezdtem anno, megjártam azt az oldalt is Victoria gumikkal. Ma egy autó másfélszer akkora tömegű, meg ötször akkora forgalom van. Az utak meg nem lettek jobbak. Az egy teljesen más világ volt. Max ha kocc volt, otthon kikalapálta az ember.

Aki keveset megy, azt is főleg jó időben, annak alternatíva lehet a négy évszakos. Nekem nem, mert az utam nem időjárástól függ. Ha menni kell haza, vagy éppen ide vissza, akkor menni kell akármilyen időjárás is van.

+1 érv a két teljes szett mellett: akinek legalább 3 szezont kibír egy gumi, annak már megéri a dupla felni, mert a gumik nem tolerálják a sok szerelést, ügyetlen gumis meg elbénázhatja az alufelni peremét. 

Előzmény: www.octinfo.com (32296)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32302

Egy barátom nyáron felhívott érdeklődni a 4 évszakos felől, tudja, hogy én bizonyos esetekben pártolom...

A 40 millás új mercire akart venni négyet...na nem azért, mert nem tudna venni még egy garnitúra téli malomkereket a nyári mellé, hanem egyszerűen tudja, hogy esetében felesleges rá a téli.

Van mellette egy terepjárója és csak ilyen "státuszautónak" tartja amit ritkán hoz ki a garázsból.

Nem vett rá végül, mert abban a méretben nem volt 4 évszakos, de neki tökéletes az évi 5000 km villogáshoz...

 

Előzmény: John_33 (32299)
ikim2025 Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32301

Egyik gumis cégnél megtudtam, hogy az ügyfelek által ott hagyott, ócska, lekopott gumikat a románok 2500 Ft/db áron veszik meg tőlük.

Nyilván nem kertes ház udvarára kerülnek ezek virágágyásnak. "

 

 

 

 

Nem rég voltunk Erdélyben.Szerintem a gumi kerekes lovaskocsira viszik,még van egy csomó. :))

Előzmény: www.octinfo.com (32295)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.20 0 1 32300

Volt a Trabanton Pneumant diagonal, aztán Trayal radiál...ez talán valami szerb márka volt...egész más volt a kiállása a járműnek. :) 

Barátommal az eredeti 8-10 éves ruszki gumikkal megcsúsztunk az "ezerhármassal" és durr be az árokba...:)) 

nem lett igazából semmi baj...Majd utána az apjának azt hajtogatta, hogy "peres" gumi kell rá, az jól fog... mai szemmel ez a "peres" gumi kifejezés elég ostobán hangzik...Meglettek a Ladára a peres gumik, majd a haver durr neki a gesztenyefának, Lada totálkáros lett.

Faterja üvöltött: Majd adok én neked peresgumit.... :)))

 

Nem volt ilyen teljesítménye az autóknak, és talán nem akart senki hóesésben, ködös, taknyos időben megtenni egy Bp.-Pécs távolságot 1,5 óra alatt. 

Rengeteg az idióta, aki egyszerűen nem hajlandó tudomásul venni a fizika törvényeit, lehet az autón akármilyen jó gumi, nem lehet a fizikát megerőszakolni. Az első hóesésnél, őszi időjárásnál  sajnos nagyon sokan csattannak. Előfordulhat bárkivel, azonban sokan meg is tesznek mindent a baj érdekében. Érdekes, mikor már pár hete télies útviszonyok vannak, nem jelentős a balesetek száma, addigra átállnak az emberek. 

Ettől függetlenül a gumin sose szabad spórolni, láttam olyan tükörsima gumit egy autón, hogy legszívesebben kiszúrtam volna ott a parkolóban. És, nem is éreztem volna lelkiismeretfurdalást....:) rágondolni is rossz, ha ilyennel jönnek szembe...:(

Előzmény: tuzer (32292)
John_33 Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32299

ja, meg ez a szöveg, hogy akinek van pénze 6millás autóra, annak legyen pénze még egy garnitúrára :D
hány ember van, aki a szar használt külföldi bmw, passat, stb-t megveszi 2 milláért, fusiba rákölt pár év alatt még egyszer annyit, aztán meg  vesz rá újrafutózott "xingxong" gumit 19 colosat,  meg 5000ért tankol a kúton... :D
a "xingxang" nyári biztos jobb mint a michelin 4 évszakos :D

de a 4 évszakos az igénytelen, meg veszélyteti mások biztonságát :D

John_33 Creative Commons License 2019.11.20 0 1 32298

Szerintem annak aki nem megy sokat, meg nehezebb terepen, annak igenis teljesen jó a jó minőségű! 4 évszakos, de majd kiderül, mert most én is azt vettem. Talán leigénytelenezni nem kellene minden 4 évszakosat választót. És amúgy nem csak pénzügyi kérdés ez.

v.gergely, és úgy általában mindenki, szerintem érdemes  meggondolni, az egyéb előnyöktől függetlenül, csak a vezethetőséget figyelve, hogy alakulnak a dolgok. Annyi előfeltevéssel hogy keveset megy valaki, és nem hegyen vagy hideg égövben közlekedik, és jó 4 évszakosat vett:

 

-Igen, megállapodhatunk abban, hogy nyáron a nyári, télen a téli a jobb!

 

-De állapodjunk meg abban is, hogy Magyarországon inkább még 4 évszak van. A gyakorlatban szerintem van kb 1 hónap tavasz, 4-6 hónap nyár, 3-5 hónap ősz meg 2 hónap tél. Akkor a téli-nyárinak van 6-8 jó hónapja. De akkor a maradék 4-6 hónapot meg adjuk már meg a 4 évszakosnak, nekem legalábbis így logikus, hisz az középre van optimalizálva. És akkor miért nem használsz 3 féle gumit (téli,nyári,4 évszak, egy évben 4 szer váltva)?


-Hogy melyik NAP milyen évszak van az azért elég változatos. És ha hirtelen bejön egy hideg idő tavasz végén amikor már nyárira váltottál, korán jön ősszel a fagy és még nyárin ér, vagy 25 fok van januárban 1 hétig, akkos sem cseréled át a nyári/téli gumidat. Tehát nem lesz optimális. Sőt, ha esik nyáron 40 napig az eső igazi monszun jelleggel, akkor se veszed elő a nyárit, ami jobb volt a vizes teszteken, ugye? Mert nem versenypályán vagyunk. Ott elővennéd. Pedig milyen veszélyes a vízen a nem vízre optimlaizált nyárival járni!

 

-Na most, szerintem, ha megszámolnánk MO-n, adott évben, hány nap alkalmas a biztonságos közlekedésre az évszaknak megfelelően váltott téli/nyári gumival, meg hány nap a 4 évszakossal, akkor kb egál lenne. És igen, lehet hogy a 2 garnitúrával a fékutad rövidebb lenne 0-5%-al 200 napon. De a különbség marginális. És igen, lehet hogy lenne kb 3-7 havas/jeges nap amikor a 4 évszakos otthon kellene hogy maradjon, vagy fel kell tennie egy hóláncot, a téli meg elmegy még úgy-ahogy. Ezt kell eldönteni, bevállalod-e. Ja, de közben meg lesz legalább ennyi nap, amikor télivel mész, és kopik mint állat, plusz megnő a fékutad a télivel, mert épp aznap "nyár" van.

 

-Ami fix, hogy nyáron 4 hónapig biztos hogy a nyári jobb, amikor épp nem esik. Ha esik, akkor már változhat. Nyáron a 4 évszakos a teszt  szerint csak hasamra ütök, 80 méter (átlagos vagy jó nyári gumi) helyett 82 méter alatt áll meg X sebességről. A kanyart meg 90 helyett 87,2 km/h órával tudja bevenni. Brühühüüü. (most nem fogom visszakeresni a konkrét adatokat, csak érzékeltetem, hogy 0-5% különbségekről beszélünk) Na hát én szeretek "sportosan" vezetni, de ne azon a 0-5%-on múljon már hogy lesz-e baleset, de ne is 10%-on. A közelébe se megyek annak a határnak, mert nem versenypálya, meg amúgy is akadályoznak benne a többiek.

 

-És itt ilyen dolgokról beszélünk, mikor az autóállomány életkora több mint 15 év, szerintem az átlagos gumi is kb 8-10 év, és az emberek 70%-a a büdös életben nem nézett guminyomást, és felének nem is szabadott volna jogsit adni! Na, ezek számítanak, nem a 4 évszakos, téli-nyári különbsége.

 

Mit nyersz a 4 évszakossal?

-egy csomó időt;
-egy csomó bosszankodást megspórolsz;

-egy teljes felni, gumi, TPMS garnitúra ára megmarad;

-egy csomó megspórolt pénzt a gumicserénél;
-meg nem jársz úgy, mint én az előző autómnál, hogy a 7 évig használt nyári és téli gumidon még rajta van a minta 50-70%-a, mert nem mentél annyit hogy elfogyjon, de a gumit a nagykönyv szerint már olyan öreg hogy cserélni kell. (évi kb 10.000 km futás, főleg nyáron)

-összességében sokkal kevésbé terhelted a környzetet (bár ezt bizonyítani lehetetlen, lehet az ellenekezője is akár :D )


Meg ha már optimalizálás: ha egyedül mész vhova, akkor miért nem kis autóval mész? Ha többen de csomagok nélkül akkor kompakttal? Ha meg sok a csomag és az ember akkor miért nem felső-közép kombival? Mindenkinek meg kell valahol húznia, hogy neki mennyire kell optimalizálni az adott területet. Így jön az, hogy aki nem megy sokat, maradhat 4 évszakon.

Előzmény: v.gergely (32291)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32297

Ja, nálunk téli-nyári kombó van, tehát nem vagyok 4 évszakos fan.

 

De tervezem mert elegem van már ebből az évi kétszeri szívásból.

 

Évente 3x megyünk ki a városból és akkor sem a legnagyobb hóban, hanem nyáron nyaralni. A 6 éves Michelin Primacy 3 gumikat jövőre ledobom az autóról és közben alig kopott.

www.octinfo.com Creative Commons License 2019.11.20 -1 0 32296

Centrírozni olcsóbb és nyár közepére is lehet időzíteni, nem az őszi-tavaszi cseredömpingben kell szívni.

 

Egyéként aki külön szett felnire rakatta a téli gumit, az általában otthon szereli át a kerekeket és centrír gépet azok a kerekek nem is látnak évekig.

Előzmény: Akos_IKS (32294)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.11.20 -1 0 32295

Én azoktól jobban tartok (és nagyon sokan vannak!!) akik nyáron is télivel mennek.

Meg 10 éves, műanyagra keményedett de még szabályos profilmélységű hulladékokkal. Ők is nagyon sokan vannak, a mai napig bármilyen ócska gumit el lehet adni azzal a dumával, hogy milyen sok futófelület van még rajta.

Egyik gumis cégnél megtudtam, hogy az ügyfelek által ott hagyott, ócska, lekopott gumikat a románok 2500 Ft/db áron veszik meg tőlük.

Nyilván nem kertes ház udvarára kerülnek ezek virágágyásnak.

 

Azért sem tartom igénytelenségnek a 4 évszakost, mert akkor minek nevezzük azt, aki sz.r minőségű, legalja, kínai téli gumival jár?

Az is jobb lenne mint a világ vezető gyártóinak 4 évszakos abroncsai? Nem hinném!

Ilyenből is van rengeteg, mert a tél előtt jön rá, hogy az új SUV-ra qrva drága a lehetetlen méretű téli gumi!

Előzmény: tuzer (32292)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32294

nem kell eljarni cserelni

Centrírozni kell akkor is -minimum évente-, úgyhogy tökmindegy sztem.

Előzmény: v.gergely (32291)
dokeee Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32293

Persze, két zsák cement a csomagrartóba, és megvolt a téli felkészülés. :)

Előzmény: tuzer (32292)
tuzer Creative Commons License 2019.11.20 0 0 32292

Nem mellesleg hozzám hasonló vén háborús bűnösök évtizedekig nem is hallottunk a téli gumi létezéséről. Beugrik valakinek a diagonál Zsiguli gumi?  Horribille dictu: Dacia 1300 és az ő csodás Victoriája?!

 

Évekig jártam prémium télivel, tényleg ragyogó, de ha valaki úgy autózik, hogy majd a ragyogó téligumi megoldja, hát nem oldja meg.

 

Most Michelin 4 évszakos van. És láss csodát: normális vezetésnél nincs különbség.

 

És akkor a 7 fok rejtélye: a Totalcar utána járt: fingja nincs egy gyártónak se, hogy honnan származik.

 

Nem vitatva a téli gumi erényeit, elkészültének egyik legfőbb oka, hogy kreáltak egy igényt, aztán büszkén kielégítették. Mi pénz van már az autónkénti két garnitúrában!

 

Summa summárum: aki téli viszonyok között - bízva a téli gumiban - úgy vezet, mint nyáron, hamar meg fog lepődni.

 

 

 

Előzmény: blackjack11 (32288)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!