Szerintem a Sión mennek, csak a Schottel-hajtóművek nem lesznek beszerelve, mert azokat elvernék útközben az elkerülhetetlen mederérintések miatt és használhatatlanokká válnának mire odaérnek. Azokat elvileg vízen is be lehet szerelni, amennyiben a hajó testkialakítása a hajtómű felett lehetővé teszi. Ha jól emlékszem, pár éve tettem fel videót hogyan cserélték a DDSG AUSTRIA schottel-hajtóművét ilyen módszerrel Linzben.
Miért is kell mind a négyet ugyanabban az évben hozni ?
Tényleg van a BAHART-nak akkora szabad szerelő kapacitása vagy Siófokon vagy Füreden, hogy egy szezon alatt négy - darabokban érkező - hajót is össze tud rakni, majd ha össze rakta utána készre szerelni ?
Eddig úgy volt, hogy teljesen készre szerelve mennek majd fel a Sión. Többen hangot is adtunk korábban annak, hogy a hajtóművek azt sérülés nélkül vélhetően nem élnék túl. Ezek szerint ők is végiggondolták mert egy apró új elem azért van a tudósításban:
"Az új hajók méretükből adódóan a Sión teljesen összeszerelt állapotban nem szállíthatók, végszerelésük ezért a Balatonon történik meg."
Üdv! Én voltam az utolsó tulajdonosa a 725-ösnek. Fenékjavítás céljából volt Bökényben kiapasztva, majd felbakolva. Mivel a fenéklemezelés egy tésztaszűrőre emlékeztetett, teljes cserére lett volna szükség. Ez olyan horribilis összeg lett volna ,hogy fájó szívvel, de eladtam fémhulladékba. Amúgy eredetileg FOKA-s tankuszály volt, később a szegedi Admiralitás Kft volt a tulajdonosa. Röviden ennyi a sztori. Örülnék ha elküldenéd a fotókat róla a dnepr650 fríméles címre. Köszi.
A könyvbemutatón elhangzott, hogy az Adria Rt kereste, mi legyen a jelmondata, amit végül Jókai talált ki: Hazának használj! Úgy fogalmaztak, hogy Jókai így egy korai céges kommunikációs szakember is volt. :)
Pár évig a Hármas-Körösön a nem működő Bökényi-duzzasztónál ki volt daruzva talpfákra egy "önjáró szárazárú szállító" van pár rossz képem róla, annyi látszik rajta, hogy ADM 725 alatta Budapest.
Hol, kitől lehetne bővebb infót kapni a történetéről/sorsáról?